Adatok
Tavanic
0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kötött pálya
A kiiktatott vonatok helyett utasok nélkül mennek a szerelvények a 71-es vonalon, ez a spórolás a MÁV Startnál - Visszásságok vasutunk világából 23.
2008.12.23 21:00:00
Az üres vonat nem számít bele a MÁV Start teljesítményébe, a volt miniszter csak az utasokat szállító szerelvények útját korlátozta. Ez a poszt a tegnapi folytatása. Abban arról írtam, hogy a Budapest-Veresegyház-Vác vonalon fontos, évek óta megszokott, kihasznált vonatokat…..
Kötött pálya
Veresiek, vigyázzatok, reggel se lesz meg minden vonatotok! - Visszásságok vasutunk világából 22.
2008.12.22 22:00:00
Négy és fél éve megszokott, kihasznált vonatokat húztak ki a 71-es vonal menetrendjéből. Sorozatunkban viszonylag régen foglalkoztunk konkrét vonalak szolgáltatásának konkrét változásával a menetrendváltás miatt. Ez pedig most nagyon aktuális téma, hiszen az elvileg december…..
Kötött pálya
Miért támogatja a Fidesz Gaskóékat? - Visszásságok vasutunk világából 20.
2008.12.20 23:00:00
Ezen gondolkozom. Persze van két könnyű válasz. Az első az, hogy nem is a Fidesz támogatja Gaskóékat, hanem Gaskó támogatja a Fideszt. Bár ezt a verziót könnyű alátámasztani azzal, hogy az arrogáns (vd)SS-vezér először azt mondta, hogy Karácsonykor nem lesz sztrájk, aztán…..
Tavanic
2008.12.21 19:42:06
Kötött pálya
Ahol hajnali fél 6 után nincs vonat - Visszásságok vasutunk világából 16.
2008.12.16 17:00:00
A nemrég díszburkolatot kapó Ceglédi szállásokon és a szegedi fővonal két másik megállóhelyén naponta csak irányonként egy hajnali vonat áll meg.Van egy fővonal Magyarországon, ahol vasárnaptól három megállóban csupán napi egy pár vonat áll meg. Ez a szolgáltatás.…..
Kötött pálya
Lassabb, zsúfoltabb, kevesebb reggeli vonat jön hétfőtől Székesfehérvárról - Visszásságok vasutunk világából 13.
2008.12.13 20:00:00
Megnéztük, hányan vannak a megszüntetendő vonatokon.
A régi menetrendben, tehát tegnapig a körülbelül fél 6 és fél 9 között számítható reggeli időszakban nyolc vonat érkezett hétköznaponként Székesfehérvár felől Budapestre becsült kapacitásuk 3300 ülőhely. Az új…..
Kötött pálya
Utasok nélkül futó IC-szerelvénnyel spórol a MÁV - Visszásságok vasutunk világából 12.
2008.12.12 22:00:00
Takarékosságból kihúzták az egyik vasárnapi miskolci vonatot a menetrendből, mégis oda kell jutnia, mert visszafelé utasokat hoz a szerelvény. Az utóbbi napokban egy kicsit hanyagoltam a sorozatban a vasárnap induló jövő évi menetrendet. Úgyhogy most ismét megszűnő vonatokról…..
Tavanic
2008.12.13 13:20:52
Kötött pálya
Visszásságok vasutunk világából 11. - A MÁV Start nem tudja, miért áll meg a gyorsvonat Csajágon
2008.12.11 22:00:00
És azt se, mennyi az engedélyezett sebesség a 29-es vasútvonalon. Egy kedves olvasónk, Mózes Krisztián bocsátotta a rendelkezésünkre az alábbi levelezést. A MÁV Start ügyfélszolgálatól kérdezett a Balaton északi partján futó vasútvonalról. A válasz magáért beszél. Bár…..
Tavanic
2008.12.13 13:05:24
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
- A menetrend tényleg egy szar lett, de sajnos ez van, ha egy NEM vasutas beleszól a vasút dolgaiba.
- Ebből kifolyólag egy menetrendkészítőnek meg van kötve a keze és néha sajnos számára is egyértelmű butaságokat kell véghezvinnie.
- A mostani menetrend VPE (Vasúti Pályakapacitás Elosztó Kft.)megrendeléseit májusig kellett leadni, azóta csak kisebb korrigálásokra volt lehetőség. Kérdem én, ki tudta még májusban, hogy az akkori (2008-as) menetrenden mit kell javítani.
- A magyar állam 3 éve nem fizeti normálisan a MÁV START-nak az általa biztosított menetkedvezményeket.
Az előző post-ban azért keltem ki, mert teljesen feleslegesnek látom az új menetrend pocskondiázását már hetek óta, ugyanis ezt mindenki eldönti, hogy neki tetszik-e, vagy sem. Ezzel a sorozatoddal csupán annyit érsz el, hogy elolvassák az emberek és beírnak hogy júúj fujj csúnya MÁV... Ráadásul egy vállalkozó vasúttársaságnak, mint a START szíve joga maga szerint formálni a menetrendet (ugyebár állami beleavatkozással) és nem kell megindokolniuk, hogy miért. Aztán vannak olyan döntések, amelyek jók, és vannak olyanok, amiket az egyszerű parasztember is kiszúr, hogy ez nincs rendben.
Ahogy még sokminden más sem. Elég ránézni a mozdonyparkunkra. A Celli és Szombathelyi Szergejek fele csak 5TC-s (magyarán 80%-os teljesítményre képes), a Csörgők az IC-k elején döglenek meg, a Szilik, meg Gigantok még úgy ahogy jók, de eljön nemsokára az ő idejük is. A magyar vasútnak itt van a legnagyobb problémája, valamint az olyan eszetlen beruházásoknál(már ahol van), mint Boba - Ukk között, ahol felújították a szakaszt, de a váltókat mér nem voltak képesek fűtéssel ellátni.
És akkor visszakanyarodnék magamhoz és sok-sok kollegához, akik ezeket átlátják és bár bízunk a javulásban, de akármilyen szar a helyzet, szeretjük a vasutat és szeretjük azt amit csinálunk és szinte sértésnek érezzük az ilyen hozzáállást, mint ami neked van, mert mi abban a 12 órában - főirányítótól, vonalirányítón keresztül a kocsivizsgálóig - mi a lelkünket kitesszük, hogy ez a kis magyar vasút működjön. Mert ennek a sok embernek az önfeláldozó munkája nélkül még ennyire sem sikerülne üzemelni mint most.