Regisztráció Blogot indítok
Adatok
MantaMann

0 bejegyzést írt és 177 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Megkérem a kommentelni szerető látogatóimat, hogy válaszoljanak: a bejegyzések túl hosszúak-e, megfelelő, lehetne hosszabb is. Előre is köszönöm!2002. december 16. hétfő, Vliessingen, úton. Fél nyolctól kettőig tartott, amíg berakták a hajót. A tízórás hírekben újabb hajóbaleset:A Tricolrra ráfutott…..
Tudom hogy sokan közületek szerettétek az immár több, mint öt éve jégre tett Techstory blogot, amelynek gazdája walter néha megtisztel minket egy-egy bejegyzéssel, amit a Ritkán Látható Történelem formátumához igazít. Most örömmel jelentem hogy mindjárt két cikkel is jelentkezik, amik az óceánjárók…..
Közel 80 évvel a II. világháború egyik legvéresebb csatája után az egykori Sztálingrád környéke még mindig tele van veszélyekkel és holttestekkel. A mai Volgográdnál 1942 őszétől 1943 tavaszáig folytak a harcok a szovjet és a német hadsereg között. A szovjet áttörés volt a világháború…..
MantaMann 2021.06.23 15:10:59
@degreen: Az egész mondat-gondolat sánta. Kurszk már nem tananyag?
Sziasztok, itt a következő Napi érdekes! Ma a kedvenc képem pont időrendben is az első: Lord Nelson zászlóshajója! 1897. Az 1798-ban vízre bocsátott HMS Foudroyant, Lord Nelson egykori zászlóshajója, hulladéknak eladva Blackpoolban ..
Az 1241-es Tatárjárás legnagyobb katonai vereségét szenvedte el a magyar hadsereg a Muhi melletti csatatéren. IV. Béla királyunk testvére azonban az egyik leghősiesebb katonája volt a seregnek...
Egy férfi elsüti pisztolyát, a fogoly arca összerándul, a golyó a koponyájába hatol és megöli. Egy másodperc ötszázad része, amelyet Eddie Adams lefényképezett egy saigoni utcán. Egyike azoknak az erőszak-képeknek, amelyekből Vietnam 1968-ban annyit produkált. 1968.február 1-én Saigon volt a…..
MantaMann 2017.11.24 13:33:25
@molnibalage: Köszönöm! Igazad van! Én is ott olvastam először. De ez hamarabb szembejött amikor linket kerestem rá.

Nem mellesleg -elvileg :D - az itteni olvasók többségének is elfogadhatóbb forrás lehetne...
Egyik olvasónk (Gasparus Magnus) hívta fel a figyelmünket erre a videóra. Aki nem értené, miről van szó: egy csecsen (azaz legalább kettő, mert a másik videózott) Budapesten kinyomozta, hogy ki dobálta meg a szovjet emlékművet, majd (régi jó csecsen szokás szerint) arra kérte szépen, hogy…..
MantaMann 2017.04.20 19:20:07
@tiboru: De felfedni egy akármilyen emberünket? Adni egy szálat, amin el lehet indulni?
MantaMann 2017.04.20 19:23:02
@tiboru: Talán tegyük hozzá, hogy:
-Magomed egy lelkes hazafi, akinek a felmenője Magyarországon/a Nagy Honvédőben esett el.
MantaMann 2017.04.21 08:49:30
@Important roll: "Magyarországon/a Nagy Honvédőben"= Magyarországon vagy a Nagy Honvédőben. (felesleges volt így rövidítenem, csak félreérthető lett.)
Köszönöm az információid és másokét is!
Maradjunk annyiban, hogy Magomed is írhatna pár szót a motivációjáról vagy arról, hogy miért ezeket a szavakat használta...
Mindenesetre bízok benne, hogy valóban egy békés diskurzus lett megörökítve.

Ha mégis titkosszolgálati akció volt, akkor meg annak örülök, hogy ilyen békésre is képesek. :)
Nyíregyházára tartva, beiktattunk sok megállót, ahol valami érdekes, fontos látnivalót akartunk megnézni. Így kerültünk a Muhi Csata emlékművéhez. Az 1241. árprilis 11-12-én lezajlott csata, IV. Béla királyunk által vezette sereg harcának és bukásának, elfeledett, sanyarú sorsú emlékművéhez. Az…..
Jelentem, túlestem rajta! Na nem úgy „túl”, épp a megfelelő helyre. Ahogy a mellékelt ábra mutatja, élek, és ezt a bejegyzést sem a halálos ágyamon, talpig gipszben mondom tollba a megözvegyülés kapujában megtörten ácsorgó életem párjának. Aki drámát vagy horrort várt, annak most csalódnia kell. De…..
Már egy ideje lógok a Kanalas Dacia Hiéna eredményhirdetésével, aminek kézenfekvő oka lehetne a beérkező pályaművek nagy száma, ám a valóság sokkal prózaibb: a lustaság. Sajnos akkoriban annyira nem volt esemény egy Dacia szerelése, hogy nem is nagyon fotózták az emberek. Akkor még nem sejtették,…..
MantaMann 2014.06.19 22:43:02
@Tizenkettő: Barátom! A sas nem vadászik legyekre! ;)
Tudod:
"Mindenki úgy élvez, ahogy tud..." és van aki a szaros füvet szereti.
MantaMann 2014.06.20 00:12:54
@Don Tejbegríz a féllábú matrac:
Akkor itt egy másik UL:
Azok a lehetetlen főfékhengerek (is) már egyszer selejtbe kerültek. Egy magyarul beszélő -azóta talán már honfitársunk- hathatós válogatása és közreműködése után kerültek a hazai autósboltok polcaira dömping áron...
szirszarjaim Motorspotting 8 2014.03.21 08:00:00
Youngtimer Kawa a MOM Park környékéről: Volt ilyen itthon rendőrben? Nekem csak BMW-k és később Yamahák rémlenek.....
1118-ban megalakult a Templomos Lovagrend, azért, hogy megvédje a Szentföld zarándokait. Idővel Európa legmeghatározóbb rendjévé vált, Magyarországon is jelen volt. 200 év elteltével azonban a francia uralkodó, IV. (Szép) Fülöp és V. Kelemen pápa megszüntette a rendet, mely…..
MantaMann 2014.01.09 15:34:03
@teddybear01: Vagy 'olyan' testi adottságok kellettek és ez már egy olyan terület mezsgyéje, ami elég ingatag...
Én azt gondolom, hogy ez a "tegyük rá az utolsó két lapáttal is" gondolkodás az ami egyfajta -nevezzük inkább- határvonalat jelent két személy között.

Muhinál is ez látszik, hogy egy 'aktív éj' után Kálmán, Ugrin és az ők előző esti sikerükön fellelkesült Templomosok indulnak hadba. A sereg többi része pedig álmos kis szünidei matinét néz...
MantaMann 2014.01.09 16:43:28
@Arrius (ex-Nathan D'Xantine):
Igen, de nagyon fáj ezeket beismernem. :)

Mégis példaértékűen működtették a 'rendszerüket'. Gazdaságilag nemhogy függetlenül, de még ők finanszíroztak királyokat is.
Más kor volt, mint amiben mi felnőttünk. Teljesen eltérő módon szocializálódtak. Más oktatás, más példák, impulzusok.
Akárcsak napjainkban is :(
Legyünk magunkkal is őszinték, általában az 'alapító atyák' egész jól indítják meg a szekeret. Aztán az utódok... Intő példa erre akár a magyar történelem is.
Az elit meg mit ér anélkül, hogy azt elhinné magáról.. :)
MantaMann 2014.01.09 17:03:50
@Arrius (ex-Nathan D'Xantine):
IV. Béla bennem is hasonló érzéseket kelt.
Azért ha a sereg többi része is összeszedi magát és legalább felkel, talán nem lett volna ilyen tragikus az az önfeláldozás. Na és ha nem mennek ki Kálmánék, akkor mi van? Akadálytalanul felvonulnak a tatár tümenek és bekerítik a tábort könnyedén.
Akkor, abban a pillanatban Kálmánnak, Ugrinnak ezt tűnt jó ötletnek. Adott helyzetben mit tennél?

Mai ésszel felfoghatatlan, hogy lehet információ nélkül csatát kezdeni. Akkor, az ott így sikerült.
Számomra nem von le az érdemeikből az a nap.
A városom környékén tudok olyan esetről, a tatárjárás idején, hogy parasztok(!) vágtak le egy fél ezred tatárt. Tették, amit kellett.
Ugrin is megkergette az övéit (legalábbis úgy tűnt az elején).
Ez az amit talán nagyapáink még virtusként emlegettek.
Belsőség KGST-kemping 2013.08.09 07:30:42
Péntek este még  Totalcar autósmoziban voltunk, éjjel egyig beszélgettünk a többiekkel. Közben Prokeeval megegyeztünk, szombaton letrabantozunk Balatonakaliba, ahol a vízparti kempingben családias hangulatú szocialista autós találkozót rendeznek. Rézmányiról, aki az elején még…..
MantaMann 2013.08.09 18:37:35
@streetsta:
Köszönöm szépen ez egy nagyon szép cikk!
Sajnálom, hogy nem szúrtam ki, hogy Ti vagytok a Trabival!
Néha benézhetnél a Dacia fórumra is, meg lökhetnél oda egy képet a bódéról. Biztosan megbiztatnánk, hogy rakd össze!
Ha meg kell hozzá valami...
Autóépítés Hát nem megmondtam 2013.03.05 17:55:44
Mondtam, hogy ne borítsál. "Miért? Nem frankó? Dupla lemez, dupla erősség." Meg szép is. :) Meg igencsak szakszerű, és tartós. Kicsit strukturált, de jobban megáll rajta a sártapasz. A sárhoz feltétlenül keverjünk töreket, és szalmát, így nemcsak erősebb, de…..
Az autó történetét és képeit Bog Zoo-nak köszönhetjük. Köszönjük! 1993. augusztus közepén talált rá édesapám Tirolban erre az 1976-os gyártású darabra egy autószerelő/kereskedő autóinak a hátsó sorában. Eléggé elhanyagolt volt, jó ideje állt már,…..
MantaMann 2012.10.22 10:05:59
:)
A biztonságos közlekedés mindig is csak remélhető volt, soha nem mi döntöttül el, hogy megjárjuk-e az utunkat. Hiába határozzuk el, hogy ma szépen, óvatosan haladunk, mert akkor tovább élünk, ha a kanyarban szembe jön velünk a halál egy román kamion képében. Csak öt…..
A legőrültebb megoldások nem zsenik fejében születnek, hanem a szükség szüli őket – erre jutottam ennek a szörnyetegnek a láttán. Harminc henger dolgozik öt sorban, hogy összejöjjön az a háromszázegynéhány lóerő, ami a végén megmozdíthat sok tonna halálos vasat. Az…..
Anthony Burgess éppen ötvenéves Gépnarancsa mind a könyv formájában, mind a Stanley Kubrick által adaptált filmváltozatban a popkultúra egyik meghatározó remekműve. Alex és a drúgok ámokfutása számos előadót és zenekart ihletett meg, amelyekből összeszedtük a legérdekesebb…..
Hűde szép! Az ultimate patkány 2012.05.07 09:35:00
Néhány éve ezzel az autóval kezdődött el a patkány stílus szélesebb körben történő terjedése.   Aztán a következő "fejlődési fokozat" ez volt: Majd jött egy még drasztikusabb szint.   A mostani állapot elnyeréséhez egy baleset kellett, amiben alaposan összetört…..
MantaMann 2012.05.07 11:32:17
Hűde szép! Honda Legend 2012.05.02 10:10:00
Ő sem egy mindennapos alanya az ilyenfajta átalakításoknak.       ..
MantaMann 2012.05.02 15:02:27
@z.fuse: +1
Naná, hogy nem megy egyszerűen semmi. Az OT vizsgás és előműszakis kalandjaimról már írtam, most pedig a műszakiig tartó időszak olvasható. Van egy nagy hátrányom skynettel szemben. Míg neki minden ott van az utca végében, nekem bármi kell, valahova el kell vitetnem az autót vagy…..
MantaMann 2012.04.25 11:28:27
Racing Dream Na ez, ez autóverseny 2012.04.10 18:02:00
Ez a szép az autóversenyzésben. Ilyent csak a túraautózásban látni, de ott sem minden nap. Ez a hirig kell a népnek, mert elhiszik, hogy itt tényleg életre-halálra megy a küzdés. Ilyent szeretnék nézni itthon is, egy hasonló méretű mezőnyben. ..
 A farrész olyan, mint a leprás koldus. Be van takarva minden szir-szőrrel, de kár a lepel alá nézni, mert minden rohad, de szerencsére nem büdös. Legalábbis most. Ha vágom széjjel, na akkor aztán füstöl, bűzlik. Festék, kátrány, tömítő massza, kutyaszőr, denevérszárny,…..
MantaMann 2012.04.01 00:09:36
@Car Mandiner: Erről a környékről indultam én is. Vettem egy rakás gyári és utángyártott lemezt. Szétszedtük egy barátommal az autót és szinte az üres kasztnit toltam el a műhelybe, hogy azzal se bajlódjon a 'szakember'. Határidőt két évet szabtunk meg, mert ez 'C' vágányos melónak lett vállalva: ha nem kell a boltban ülni és nincs más gyors lakatolni való.
Azt hittem ez így megy.

Három és fél év, valamint két első sárvédő-dob, bal küszöb, homlokfal és kb. 50cm2-nyi lemez után lehetőségem adódott arra, hogy elhozzam az autót és egy 'félig kolléga' a társaságomban folytassa tovább. Persze csak szabadidőben.
Kezdem sejteni, hogy mit is csinál egy karosszérialakatos.
Nem hibáztatom az előző lakatost, mert végig ott vagyok a mostanival és látom, hogy mi hol és miért...
Szép lassan a barátság is kezd kialakulni, mert együtt esszük a sz@roskenyeret.

Aki nincs ott VÉGIG az autójával, az el sem tudja képzelni, hogy mennyi munka, pöcsölés lehet akár csak egy ajtólemez falcolásával is(ha nem ez a megfelelő szó akkor, bocs, ez maradt meg bennem).
Nem lehet ezt semmilyen videóval bebizonyítani, ezt meg kell élni.

Sár kenés: mennyi régi 80-as évekbeli történetet hallok közben, lakatosról aki azt mondta, hogy ha már kalapácsot vesz a kezébe, akkor azzal úgy dolgozik, hogy arra fényezni lehessen. Lakatosról, aki a BMW szervizből, meló után átjárt az Opelesekhez, hogy hobbiból olyan íveket csináljon, hogy tátott szájjal pislogjon aki ránéz. Lakatosról, akinek az első a szekrénye az öltözőben és ha egyszer-egyszer nincs kedve dolgozni, akkor hazamegy, a főnök meg blokkol helyette. De amúgy ha benne van valamiben, akkor akár éjfélig bent van, hogy befejezze.

Tudod, ezek olyan lakatosok, hogy meló után feltakarítunk, összepakolunk, mert holnap onnan folytatjuk.
Sárt sem kenünk, mert holnap onnan folytatjuk.
MantaMann 2012.04.01 16:49:53
@Car Mandiner: Igen, rájöttem erre is, hogy mennyire nem jó ott lenni.
Sajnos ez van. Túlzás azt mondani, hogy segítek. Inkább csak csiszolok meg rázom a flakonokat, azt nem tudom nagyon elcseszni.
Persze, hogy is lehetne mást csinálni úgy, hogy a fejemet két kézzel fogom..

Azért tisztességes elemcseréhez sem elég egy lakatos bizonyítvány, de valóban nem is a szakma csúcsa feltenni egy sárvédőt. Mégis el szokták cseszni.

Na elteszem magam, mert olyanokról beszélek amikhez abszolút nem értek.

Tuti a blog!
Tisztelettel:
Mantamann
Újszerű autót márkaszervizbe viszek, eddig rendben. De hova menjek, ha már nem köt röghöz a garanciafüzet? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..