Adatok
Klaric
0 bejegyzést írt és 79 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Militavia - Katonai repülés és légvédelem
Vadászrepülőgép ki mit tud - evolúció - 2. rész
2022.02.05 13:00:00
Előszó
Az előző részben a vadászgépek fejlődésének története nagyjából 1970 táján ért véget, innen folytatódik a történet. Mivel az amerikaiak jártak ekkor élen azok fejlesztésében célszerű velük útjára indítani a sorozat második részét. Készítsetek be hideg élelmet, ez hosszú menet lesz. ;)
Azok…..
Klaric
2022.02.05 20:30:35
Érdekes és jó bejegyzés... lenne!!! A cikk elejében azt az F14B-t javítsa már ki a szerző D-re.... Csak az utolsó említésnél van helyesen... Rajongója vagyok a "cicusnak", de B változatról nem igazán hallottam. Azon felül hemzseg a bejegyzés az olyan mondatoktól, ahol ordít, hogy előtte tök más volt leírva, majd át lett szerkesztve és a ragozás értelmetlen, szóismétlés, egyes szám többes szám ugyanabban mondatrészben keverve... Nyelvtanilag senki nem nézte át? Egy nagyon jó és látványos bejegyzés élvezhetetlenre hazavágva nyelvtani ámokfutással. Szomorú.
Az esztendő végéhez közeledve mindenki összegez és toplistákat készít – így tesz a Csillagvizsgáló Blog is. Ebben a bejegyzésében 2021 tíz legjelentősebb csillagászati és űrkutatási eredményét, eseményét és hírét szedtem sorba, akárcsak az elmúlt három évben. Mivel a tudományos eredményeket igen…..
Melyik magyar rajzfilmeket készítette pár hatéves gyerek, egy villamosmérnök vagy éppen a Csillagok háborúja dizájnere?..
A '80-as évekre sokan a mi X generációnkból részben úgy gondolnak, mint a "Mariahilferstrasse"-beszerzések kora, amikor - mondjuk úgy - szürke importtal behozhatott a magyar Bécsből olyan nyugati árukat, amiket még a Kádár-korszak utolsó harmadában sem lehetett itthon kapni. Vagy lehetett, csak…..
Klaric
2021.05.14 13:03:32
@midnight coder: Annó a számítógépes szakkörön a kapacitív billentyűzettel nekünk is meggyűlt a bajunk az úttörőházban, aztán a vége felé érkezett 3 pro rendes billentyűzettel. ÉN a saját kezemmel klimpíroztam ilyen "pro" gépen.
Klaric
2021.05.14 13:05:42
@Androsz: A "használható" játékok gépi kódban voltak.ha jól emlékszem, tehát assemblernek is lenni kellett... Volt hangja a "junyoszt" TV-n keresztül. De a közelébe sem ért a C64 3 hangú SID csipjének a gép hangbeli képessége. Egyébként emlékeim szerint (10 éves voltam) a BASICje is elég gyorsan tette a dolgát..
A programokkal kapcsolatban egyetértünk... A maiak teli vannak a compiler által feleslegesen befordított modulokkal, elvarratlan programszálakkal, amik a semmibe vezetnek és eredmény nélkül térnek vissza(jó esetben, rosszabb esetben meg ha véletlenül beleszalad cpu, akkor jön a végtelen ciklus...) memóriát és prociidőt pazarolva. Régen programoztak, ma programfejlesztő programokban kódblokkokat lapátolnak össze. Régen a szoftver kitalálása volt x idő, a lefejlesztése volt másik x idő, majd a programkód optimalizálása 1,5*X idő. Na, ez az, ami ma NINCS. Gyakorlatilag a félkész progit ráeresztik a népre, aztán toldják-foldják a végtelenségig. Ebben a legszomorúbb az, hogy nem csak végfelhasználói programok ilyenek, hanem maga az operációs rendszer is.... Fejétől bűzlik a hal...
A programokkal kapcsolatban egyetértünk... A maiak teli vannak a compiler által feleslegesen befordított modulokkal, elvarratlan programszálakkal, amik a semmibe vezetnek és eredmény nélkül térnek vissza(jó esetben, rosszabb esetben meg ha véletlenül beleszalad cpu, akkor jön a végtelen ciklus...) memóriát és prociidőt pazarolva. Régen programoztak, ma programfejlesztő programokban kódblokkokat lapátolnak össze. Régen a szoftver kitalálása volt x idő, a lefejlesztése volt másik x idő, majd a programkód optimalizálása 1,5*X idő. Na, ez az, ami ma NINCS. Gyakorlatilag a félkész progit ráeresztik a népre, aztán toldják-foldják a végtelenségig. Ebben a legszomorúbb az, hogy nem csak végfelhasználói programok ilyenek, hanem maga az operációs rendszer is.... Fejétől bűzlik a hal...
Klaric
2021.05.14 13:06:29
@TamásD: Nem ment az tönkre, csak patyolat tisztán kellett tartani. Nem bundáskenyér/lángos evés közben kellett tapizni és akkor elég jól működött. Sajnos, a zsíros bőrű embereknek elég kellemetlen élmény lehetett a használata. Ezért lett a pro, vagy primo II már normál gombos klaviatúrával építve. Egyébként az olcsóbbítás miatt lett kapacitív. Egy szépen szitafestett kétoldalas NYÁKlemez volt az egész. A gép árának majdnem a felét tette ki a későbbi gombos billentyűzet... de ha kellett, hát kellett...
A sok régi tuja után jöjjön valami teljesen új: ha jól számolom, kis hazánk területén legutóbb 1913-ban nyílt új villamosüzem, méghozzá a pécsi (vagy ha másként számítjuk: a kassain csak 1914-ben indult a személyszállítás).
Ezek a dátumok lassan elavultnak lesznek tekinthetők, hiszen 2020.…..
Klaric
2020.12.05 23:39:20
@nyelv-ész: Tudod, ez csak addig nem probléma, amíg mondjuk nem egy szirénázó rohamkocsit tart fel... a másik oldalon meg jön szembe a busz, középen meg a villamos... Adnának neki utat, de nem tudnak... mert a 80 és a halál közt lévő bácsi, aki már sajnos alkalmatlanná vált a vezetésre(Van olyan éppen 80 éves ismerősöm, aki bármikor köröket ver közlekedésben, akár egy 30-as emberre is, tehát nem a korral van bajom!) az általa szűknek hitt sávban 20-al megy és mivel Vhelyen a legtöbb utca 1 és 3 km közötti hosszú, a pálya építési módja miatt nincs lehetőség sem kitérni, sem utat adni. Ráadásul, ha a város déli részén történik tűzeset a Bajcs-Zsilinszky utcán vonulnak(nának) a tűzoltók... Csak hogyan? Álltam már párszor én is életemben hétköznap délután 4-kor a Hungárián... Ez pont olyan tud lenni... Akkor meg a familiárisan hiperpigmentált X akárhányas BMW-vel ott állok meg ahol akarok ostobáról még nem is értekeztünk... aki nem ismeri a megállni tilos táblát... Amikor láttam hova építik a pályát meg sem fordult a fejemben, hogy a teljes nyomvonalon (a kereszteződések igen rövidre szabott kivételével) végigrakják "cicikővel" az egészet. Addig nevén neveztem és vigyorogtam a fejlődést látva az építési káosz ellenére amivel együtt kellett élni miatta... Amióta megláttam, hogy teljes hosszban rakják a "cicikövet", tépem tőle a hajam és átkereszteltem RÉMtrénnek... A "cicikő" miatt, ha olyan a beteg állapota a mentő se tud egyszerűen bevágni középre a villamospályára. Mifelénk a kereszteződések nem 30m-enként vannak, mint Pesten, hanem néhol 2-400m is van köztük. A kettő közt pedig végig elzárt pálya... Ennyi erővel betonfal is lehetne.
Mi történne, ha a világ legnagyobb városában egyszer csak leállna minden elektronikai berendezés működése, mindez egy olyan időben, amikor az ország éppen válságban van és nő a szegénység a városban? Előre elkönyvelhető, hogy ha ez ráadásul este történik, akkornew New York belvárosa csatatérré…..
Egyre több embernek van lehetősége, hogy megnézze ezt a mini sorozatot. Vigyázat, nem azért, hogy megtudják az igazságot! Hanem azért, hogy legalább lássák és átérezzék miről is van szó. Csernobil 1986. április 26.
Akik ezen a felületen filmes élményeket olvasnak, tudják, hogy itt nem…..
Ahogyan azt már korábban is megírtuk, a BKV küszöbén áll annak, hogy újabb konstrukcióhibás buszokat szerezzen be, egészen pontosan 11 darabot. Miközben az eredeti gyártót csődbe kormányzó, és a konstrukciót, nincs rá szebb szó, elkúró úriembereknek cseppet sem meglepő módon felelősségre vonás…..
Az atomenergia nem titkolt vágya az, hogy a fúziós reaktoroknak köszönhetően hamarosan komoly versenytársként térjen vissza az áramszolgáltatás területén. Ehhez persze az elmúlt évek tapasztalata alapján rengeteg pénzre és türelemre van szükség — a fúziós energia mindig csak 10 [vagy 15, vagy 20, a…..
Klaric
2020.07.24 22:29:07
@Wildhunt: STELLARATOR, amúgy stimmel, az ITERbe meg nem tudnak stellaratort építeni, mert kitölti a helyet a tokamak...(én csak turbófánknak hívom magamban, míg a stellaratort bélcsavarnak...)
Ezúttal a Warthog bemutatja képességeit az öbölháborúban, ami meghatározónak bizonyul a jövőjére nézve. Ezt követően a '90-es évek kivonásairól és kisebb konfliktusairól, illetve a feltárt szerkezeti problémákról lesz szó. Az új évezred elhozza a korszerűsített A-10C verziót, ami oroszlánrészt…..
Klaric
2020.06.22 05:09:35
@Helyszíni zsemle:
Én is hallottam olyan mendemondát, hogy a GAU-8 köré tervezték a repülőgépet és nem a repülőbe a fegyvert... :D
Honnan tudja a harckocsizó, hogy a varacskos nem találta el elsőre??? - Onnan, hogy meghallja a lövés hangját.... PRRRRRRRRRRUUUU....
(Nem a gépágyú van Uránból, hanem a belevaló lőszer egyik tipusának a magjában van szegényített Urán a tömege miatt. Becsapódási energia (rombolóerő) = 1/2m * v(négyzet)
Én is hallottam olyan mendemondát, hogy a GAU-8 köré tervezték a repülőgépet és nem a repülőbe a fegyvert... :D
Honnan tudja a harckocsizó, hogy a varacskos nem találta el elsőre??? - Onnan, hogy meghallja a lövés hangját.... PRRRRRRRRRRUUUU....
(Nem a gépágyú van Uránból, hanem a belevaló lőszer egyik tipusának a magjában van szegényített Urán a tömege miatt. Becsapódási energia (rombolóerő) = 1/2m * v(négyzet)
update: Köszönet mindenkinek, akik kulturáltan és érdemben szóltak hozzá a témához. A kommentelést sajnos éjfél tájban ki kellett kapcsolni, mert egyes kommentelők közt úgy elmérgesedett a "vita", hogy a durva, trágár, személyeskedő hozzászólások már méltatlanok voltak a témához és az egészségügyi…..
Gábor könnyen röhög sírva, illetve sír röhögve január közepén az elromlott kazánja mellett, de ha nem lenne infra panel, boiler, kandalló és fűtő klíma a házban, az ő mosolya sem lenne őszinte. Mit tehetünk, ha pont időben, a tél elejére beszerelt, jó sok pénz és időt felemésztő vadiúj kazán az év…..
Klaric
2020.01.14 22:56:22
@pepin_nymburk:
A kéményeshez... A parapeteshez a saját szerelvénye kell a falba. Csak az a baj, hogy parapetes konvektort már hosszú évekkel ezelőtt is csak a saját belső udvarod felőli falra tehettél. Tehát sem a szomszéd felé, sem az utcára. (előkertesek előnyben) Ha még gyárt, árul valaki egyáltalán... Gyanítom, hogy új építésnél a hatásfoka miatt már nem lehet... De ahogy egy régi gázos "szaki" mondta: -Csak vegyék át a hivatalos terv szerint, legyen fent az óra, aztán megcsináljuk "jóra".
A kéményeshez... A parapeteshez a saját szerelvénye kell a falba. Csak az a baj, hogy parapetes konvektort már hosszú évekkel ezelőtt is csak a saját belső udvarod felőli falra tehettél. Tehát sem a szomszéd felé, sem az utcára. (előkertesek előnyben) Ha még gyárt, árul valaki egyáltalán... Gyanítom, hogy új építésnél a hatásfoka miatt már nem lehet... De ahogy egy régi gázos "szaki" mondta: -Csak vegyék át a hivatalos terv szerint, legyen fent az óra, aztán megcsináljuk "jóra".
Az első világháború, melyet egészen a második nagy világégésig "a nagy háború" néven emlegettek, számtalan pilóta-hőst adott a történelemnek: ilyen hős volt az angol hadsereget erősítő, kanadai Billy Bishop, a francia René Fonck, a szintén francia Georges Guynemer, illetve az ugyancsak Angliát…..
Nagy örömömre Maga Lenin (nyugi nem Vlagyimir Iljics) - kinek írásait anno a Techstory blogról ismertem meg és aki jelenleg a Modernwartech blogot írja - meghívásomnak engedve megörvendeztetett a nyári szünet alatt egy bejegyzéssel, amiben néhány igazán furcsa repülőgépet mutat be Nektek. Nos eljött…..
Klaric
2019.10.05 23:31:59
@gintonic.azigazi: Emlékeim szerint szabadtéri múzeumba került a vas. Amit a szállításhoz szét kellett volna cincálni, de úgy már nem érte meg a buli. Így alapos számítások után a tipus főpilóta bevállalta a csapatával, hogy leteszi egyben a madarat a múzeum mellé a gyepre. Annak is örültek volna, ha egyben marad a vas és úgy kell elcibálni a helyére, de ezek megoldották "önerőből". Ez mutatja meg, hogy milyen bődületes erejű gép volt az IL-62.
Az Intrepid múzeumhajót pár évvel ezelőtt látogattam meg. Manhattan 86. számú mólójához közeledve már távolabbról feltűnt egy jellegzetes, ismerős repülőgépforma, a sárkány mintha lelógott volna a fedélzetről. Először azt hittem, hogy az SR-71-esből szereztek be egy példányt.
A felső…..
Cikksorozatunk első részében magyar ipar lemaradását vizsgáljuk meg a 60-80-as évek műszaki cikkei kapcsán...
Klaric
2019.01.31 08:31:40
@szombi:
Szivattyús eszpresszó volt Szarvasiban. Csak egy bibi volt vele. Az a kotvány digó (olasz) szivattyú. Tömegével mentek tönkre még a garancia vége előtt. Tanuló koromban, automatikusan cseréltük a szivattyút benne átvizsgálás nélkül, mert mindig az volt a baja. A nyomó oldali szelep anyaga olyan hitvány volt, hogy beleszorult a dugattyú végébe pár hónap alatt. A többi alkatrésze az örökkévalóságnak volt tervezve. Az egyetlen nem hazai alkatrész ment benne tönkre...
Szivattyús eszpresszó volt Szarvasiban. Csak egy bibi volt vele. Az a kotvány digó (olasz) szivattyú. Tömegével mentek tönkre még a garancia vége előtt. Tanuló koromban, automatikusan cseréltük a szivattyút benne átvizsgálás nélkül, mert mindig az volt a baja. A nyomó oldali szelep anyaga olyan hitvány volt, hogy beleszorult a dugattyú végébe pár hónap alatt. A többi alkatrésze az örökkévalóságnak volt tervezve. Az egyetlen nem hazai alkatrész ment benne tönkre...
Tékozló Homár
Whirlpool és Edigital pepitában: újabb kidőlt oldalú mosógép sztorit kaptunk
2019.01.14 12:21:57
Akinek ismerősnek tűnik a fenti kép, nyugodjon meg, nem a szeme káprázik, és nem is lett időutazó! Pedig nem szúrtam be rossz képet a posztba, és nem is egy régebbi bejegyzés frissítésében vagyunk most. Hanem a nagy magyar abszurd valóságban, ami ezzel a rövidke levéllel kezdődött:
Kedves…..
“De szép kis szőrös! - Ugye? Ma tömték.” - harminc éve, hogy az első nézők beleprüszkölhettek az italukba a moziban, hiszen 1988. december másodikán mutatták be Leslie Nielsen legendás filmtrilógiájának első részét, a Csupasz pisztolyt. Ezzel, és az után következő még két filmmel Nielsen beírta…..
Csalt akkor mindenki, a vendéglátósok, a boltosok, sőt még a gyárak is. Vizezés, újrahasznosítás és trükkös mérések a Kádár-korszakból.
..
Olvasónk - ahogy maga is elismeri - több teljesen nyilvánvaló hülyeséget is elkövetett az alábbi autóvásárlási projektjében, elég csak a fenti képen megnézni, hogy mi szerepel a vételár és a megjegyzés rovatban. Elképesztő naivitásról árulkodó hibái annyira egyértelműek, hogy az emberek többsége…..
Klaric
2018.07.04 14:27:09
@Fikkentáger:
Aha... ja... Volt sógorkám Németországban (Holland határhoz közel) vett egy 6-os Mazdát. egyik kollégám (gépészmérnök, autóbuzi) évtizede hajt ilyet, eldarálta neki telefonba, hogy mire figyeljen. DPF szűrő, etc, etc.
Elvitte egy közeli szervízbe (próbakörön, hasraütésre tért be hozzájuk), nézzék át. Felemelték, diagra dugták, azt mondták nek,i minden OK. Megvette, elindult vele haza (a német szállására) 40km után, elkezdett köhögni, prüszkölni, majd leállt.
Az egyetlen oltári mákja az volt, hogy egy autópályarendőr állt meg neki először, a papírjai egyébként rendben voltak, 2km-re volt egy pihenő, a jard nem volt hülye, tudta, hogy minden a pálya szélén töltött perccel nő a tömegbaleset veszélye, így megkérdezte, hogy benne van-e a sógor, hogy hivatalos díjszabásért a legközelebbi lehajtóig vontassa? Persze, belement. Kötélre tették, villogó fel, leállósávon 50-el végigkocogtak. A pihenőnél a rendőr szépen akkurátusan kilométeróra állásostól mindenestől hivatalos polizei pecsétes számlát állított ki a vontatásról. A sógor szólt a német főnökének és annak ügyvédjével mentek vissza a nepperhez. Az közölte a delikvenssel, hogy vagy ők trélerre veszik a kocsit, vagy saját költségükre hozzák vissza, de a kereskedő fizet mindent. Majdnem per lett belőle, de a neppernek is volt jogász ismerőse és az adásvételin szereplő km állás, meg a rendőrségi számlán lévő állás miatt rájöttek, hogy ezt a pert nem lehet nyerni (5x km volt a különbség) Komplett DPF csere, és még a vontatási számlát és az ügyvédet is ők fizették. Utólag mondta az ügyvéd, ha nem rendőr vontatta volna le és nincs róla hivatali számla az életben rá nem verik a nepperre a balhét.
Aha... ja... Volt sógorkám Németországban (Holland határhoz közel) vett egy 6-os Mazdát. egyik kollégám (gépészmérnök, autóbuzi) évtizede hajt ilyet, eldarálta neki telefonba, hogy mire figyeljen. DPF szűrő, etc, etc.
Elvitte egy közeli szervízbe (próbakörön, hasraütésre tért be hozzájuk), nézzék át. Felemelték, diagra dugták, azt mondták nek,i minden OK. Megvette, elindult vele haza (a német szállására) 40km után, elkezdett köhögni, prüszkölni, majd leállt.
Az egyetlen oltári mákja az volt, hogy egy autópályarendőr állt meg neki először, a papírjai egyébként rendben voltak, 2km-re volt egy pihenő, a jard nem volt hülye, tudta, hogy minden a pálya szélén töltött perccel nő a tömegbaleset veszélye, így megkérdezte, hogy benne van-e a sógor, hogy hivatalos díjszabásért a legközelebbi lehajtóig vontassa? Persze, belement. Kötélre tették, villogó fel, leállósávon 50-el végigkocogtak. A pihenőnél a rendőr szépen akkurátusan kilométeróra állásostól mindenestől hivatalos polizei pecsétes számlát állított ki a vontatásról. A sógor szólt a német főnökének és annak ügyvédjével mentek vissza a nepperhez. Az közölte a delikvenssel, hogy vagy ők trélerre veszik a kocsit, vagy saját költségükre hozzák vissza, de a kereskedő fizet mindent. Majdnem per lett belőle, de a neppernek is volt jogász ismerőse és az adásvételin szereplő km állás, meg a rendőrségi számlán lévő állás miatt rájöttek, hogy ezt a pert nem lehet nyerni (5x km volt a különbség) Komplett DPF csere, és még a vontatási számlát és az ügyvédet is ők fizették. Utólag mondta az ügyvéd, ha nem rendőr vontatta volna le és nincs róla hivatali számla az életben rá nem verik a nepperre a balhét.
Sokan nem tudják, hogy a Paks 2-t építő orosz állami kriptocég, a Roszatom nemcsak arról híresült el, hogy az ő létesítményük okozta minden idők harmadik legdurvább atomkatasztrófáját. Utoljára tavaly volt náluk Európában mindenütt érzékelhető, de rejtélyes üzemzavar,…..
A Lego egy nagyon ügyes, tradícionális és innovatív játékgyártó. Az évtizedek során számos remek témát, készletet és technikai megoldást is kitaláltak, amelyek megannyi gyűjtőt és Lego kedvelő gyermeket boldoggá tettek. Viszont az innováció és az ötletelés sajnos nem mindig lesz sikeres a…..
Különösen nem ötből négy. Az a négy, amelyiket Nigéria lakosainak AIDS-es 80 %-a megerőszakolt. És most persze AIDS-esek lettek, de minimum HIV fertőzöttek. Ezt mind ifjabb Lomnici Zoltántól tudtam meg, aki alkotmányjogászhoz illő elfogulatlan szakértelmével világosította meg az elmém. Talán…..
Leesett az első hó, és itt a ködös időszak.
Nyilván ezt mindenki észrevette, de nem is ez a lényeg.
Hanem az, hogy olyanok is észrevették, akik rettegnek vezetés közben, és/vagy nyárigumival nyomják, még mindig. De most harminccal. Országúton.
És gyűlik mögötte a sor.
Megy a paraszt…..
Klaric
2017.12.06 01:54:17
@wolves84lb:
Elárulom neked, hogy a ködzáróba és a féklámpába az összes autóban ugyanaz a fajta izzó való (P21W). Ha a 3. féklámpája döglött (mivel csak opció a mai napig, nem büntetnek érte), vagy nincs és 2 zárófénye van, elég nehéz megkülönböztetni, hogy melyik világít...
Egyébként meg lakott területen belül teljesen mindegy milyen idő van a ködlámpa használata tilos! Első és hátsó egyaránt. Egy tizesembe fájt ez a lecke pár éve. Mondjuk aljas volt, mert egy elkerülő úton jöttem és a város széli körforgalom éppen belül van a városhatáron (a bejáratnál város tábla, a kijárat után kb. 100m város vége, előtte bejáró, yard meszel, mivel másba nem bírt belekötni maradt az egyébként 50-es ködben arra a kb. 200m-re világítva hagyott ködlámpa...)
Elárulom neked, hogy a ködzáróba és a féklámpába az összes autóban ugyanaz a fajta izzó való (P21W). Ha a 3. féklámpája döglött (mivel csak opció a mai napig, nem büntetnek érte), vagy nincs és 2 zárófénye van, elég nehéz megkülönböztetni, hogy melyik világít...
Egyébként meg lakott területen belül teljesen mindegy milyen idő van a ködlámpa használata tilos! Első és hátsó egyaránt. Egy tizesembe fájt ez a lecke pár éve. Mondjuk aljas volt, mert egy elkerülő úton jöttem és a város széli körforgalom éppen belül van a városhatáron (a bejáratnál város tábla, a kijárat után kb. 100m város vége, előtte bejáró, yard meszel, mivel másba nem bírt belekötni maradt az egyébként 50-es ködben arra a kb. 200m-re világítva hagyott ködlámpa...)
A Roncsok sorozat legújabb részében néhány hátrahagyott munkagépeket néztünk meg...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz