Adatok
tyrone_77
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Sárát megtalálta egy újabb feltöltőkártyás társaság, akik a T-mobile nevében jelentkeztek nála azzal az örömhírrel, hogy nyert 800 000 Ft-ot. A nyereményt persze csak akkor veheti át, ha 20 000 Ft értékben kártyát vesz és azt az általuk megadott számra feltölti. Sára…..
Nemrég jelentős netes kampánnyal indították el az FHB Bank Mobilfizetés szolgáltatását, amellyel mobilon fizethetünk az arra szerződött kereskedőknél, szolgáltatóknál. Az elmúlt évtizedben legalább öt hazai cégről hallottam, akik különféle…..
tyrone_77
2008.12.09 16:23:11
"... kiválasztjuk a jegy típusát, jóváhagyjuk, és már meg is van az e-buszjegyünk. Ez persze ma még sci-fi."
Ez csak itthon sci-fi.
Lasd: en.wikipedia.org/wiki/Octopus_card
Raadasul a jegy tipusaval (zonakkal) sem kell pl. a metron szorakozni: kilepeskor szedi le a megfelelo osszeget, attol fuggoen, hogy hany zonat leptel at... es nem pedig a "BKV ellenor" fogja a fejedet leszedni, amiert rossz jegyet vettel.
Ami a Wikin nincs leirva, de nekem nagyon tetszett: nem hogy kifizethettem a kajat a 7-Eleven-ben (kb. olyan, mint a CBA, de van beloluk boven, nem kell sokat maszkalni, hogy az ember talaljon egyet), de meg fel is tolthettem ott helyben a kartyat, igy ha epp nem volt rajta eleg penz a szendvicsemhez, de nem akartam az apropenzzel szorakozni, akkor elobb feltoltottem (nagyobb osszegu bankjegy, de azt hiszem talan bankkartyaval is ment volna), es utana fizettem vele.
Utazaskor pedig egyszer atmehetsz vele negativba valami 30 dollaros limitig, amit a kovetkezo feltolteskor torlesztesz.
Ja, es amikor mar nem kell es visszavaltod, a "letettel" egyutt az osszes maradek penzt visszakapod.
Itthon mindig azt az ervet hallom, hogy draga es bonyolult egy ilyen integralt rendszert osszehozni. Egyetertek, amennyiben egyszerre akarnak mindent. De valahol el lehet (es kell) kezdeni, pl. azzal, hogy eloszor csak az egyik metro vonalon vezeti be a BKV... mint ahogyan pl. Bangkokban sincs _meg_ egyesitve a ket metro / "Skytrain" tarsasag rendszere, egyelore csak kulon-kulon kartyakat hasznalhatsz, ha nem akarsz jegyet venni.
Persze ehhez egy kis elore latas is kellene (hogy lehessen tovabb boviteni a halozatot; elorelatas elsosorban jogi szempontbol, mert soha sem a technikai megoldas a kerekkoto), na meg osszefogas, nem pedig csak az a cel, hogy a sajat zsebunket jol megtomjuk. (A tobbesszam elsosorban azoknak szol, akik eloszeretettel okolnak egy-egy politikust meg vezetot egy szemelyben a BKV jelenlegi helyzeteert, meg ugy altalaban mindenert. Ez az egesz valahol sokkal tobbretubb... mint pl. az, hogy meg a legutolso kinai varoskaban sem azert dobjak be a busz penzes-ladajaba a fuvar arat (vagy huzzak le az "NFC" kartyajukat az olvason), mert ott allna mellette a kalauz, hanem mert az emberek egymast szolnak meg, ha nem igy tenne kivetel nelkul mindenki.)
Ez csak itthon sci-fi.
Lasd: en.wikipedia.org/wiki/Octopus_card
Raadasul a jegy tipusaval (zonakkal) sem kell pl. a metron szorakozni: kilepeskor szedi le a megfelelo osszeget, attol fuggoen, hogy hany zonat leptel at... es nem pedig a "BKV ellenor" fogja a fejedet leszedni, amiert rossz jegyet vettel.
Ami a Wikin nincs leirva, de nekem nagyon tetszett: nem hogy kifizethettem a kajat a 7-Eleven-ben (kb. olyan, mint a CBA, de van beloluk boven, nem kell sokat maszkalni, hogy az ember talaljon egyet), de meg fel is tolthettem ott helyben a kartyat, igy ha epp nem volt rajta eleg penz a szendvicsemhez, de nem akartam az apropenzzel szorakozni, akkor elobb feltoltottem (nagyobb osszegu bankjegy, de azt hiszem talan bankkartyaval is ment volna), es utana fizettem vele.
Utazaskor pedig egyszer atmehetsz vele negativba valami 30 dollaros limitig, amit a kovetkezo feltolteskor torlesztesz.
Ja, es amikor mar nem kell es visszavaltod, a "letettel" egyutt az osszes maradek penzt visszakapod.
Itthon mindig azt az ervet hallom, hogy draga es bonyolult egy ilyen integralt rendszert osszehozni. Egyetertek, amennyiben egyszerre akarnak mindent. De valahol el lehet (es kell) kezdeni, pl. azzal, hogy eloszor csak az egyik metro vonalon vezeti be a BKV... mint ahogyan pl. Bangkokban sincs _meg_ egyesitve a ket metro / "Skytrain" tarsasag rendszere, egyelore csak kulon-kulon kartyakat hasznalhatsz, ha nem akarsz jegyet venni.
Persze ehhez egy kis elore latas is kellene (hogy lehessen tovabb boviteni a halozatot; elorelatas elsosorban jogi szempontbol, mert soha sem a technikai megoldas a kerekkoto), na meg osszefogas, nem pedig csak az a cel, hogy a sajat zsebunket jol megtomjuk. (A tobbesszam elsosorban azoknak szol, akik eloszeretettel okolnak egy-egy politikust meg vezetot egy szemelyben a BKV jelenlegi helyzeteert, meg ugy altalaban mindenert. Ez az egesz valahol sokkal tobbretubb... mint pl. az, hogy meg a legutolso kinai varoskaban sem azert dobjak be a busz penzes-ladajaba a fuvar arat (vagy huzzak le az "NFC" kartyajukat az olvason), mert ott allna mellette a kalauz, hanem mert az emberek egymast szolnak meg, ha nem igy tenne kivetel nelkul mindenki.)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ez itt nekem egyertelmuen korrupciora utal, szerintem a hivo fel szamanak a kijelzeset le tudna tiltani az operator, ha akarna... de nyilvan neki a legnagyobb erdeke a magas telefonszamla... azt pedig, hogy miert nincsenek erre Kinaban jogszabalyok... azt mar mindenkinek a fantaziajara bizom. Remelem holnap lesz meg internetem. :)