Adatok
telirium
138 bejegyzést írt és 24 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A világ legjobb ajánlatát vázolom az olvasónak: másfél millió forintnyi euróért itt-ott javítandó, negyvennyolc éves Mercedes, Domsjőből. Zsííííír, igaz?..
Tudják, a fekvőlámpás Mercedesek egyik legzavaróbb hibája, hogy az üléseik leszakadnak. Főleg az elsők, kiváltképp a vezetőé. Már egy átlagautó szivacsülése is elég pocsék tud lenni, amikor valami benga nagy ember szétüli, de a W123-asban epedás az ülés, mint minden Igazi…..
Körmendről hazafelé beszélgetve javasolta Szalay Gergő azt, hogy keressünk meg Peugeot kereskedőházakat, hátha a jövő évi futamot meg tudjuk támogattatni valamelyikkel. Körülbelül 5 millió forintnyi támogatás kellene ahhoz, hogy az alább látható fotókon szereplő első…..
telirium
2009.02.13 09:09:39
@Gabrini78: Köszi az információt, minden bizonnyal igazad van!
Továbbítom is az autó tulajának, mivel nála vannak az eredeti papírok, én meg csak úgy gondolomformán írogatok, meg csorgatom a nyálam.
Ha jól tudom ez a bézs kocsi közel gyári állapotú (ne is mondd az első ráberhelt indexeket, a hideg is kiráz tőlük) míg a másik legalább két autóból lett összerakva.
Gergő azt mesélte, hogy az egyik nagy hazai importőr képtelen volt megmondani az alvázszám alapján a gyártási évet, merthogy lekérdeztették a gyárban(!) pénzért(!!!) amit nem válaszoltak meg hónapok alatt sem, aztán megunta és könyvből fél perc alatt megtalálta. :)
Továbbítom is az autó tulajának, mivel nála vannak az eredeti papírok, én meg csak úgy gondolomformán írogatok, meg csorgatom a nyálam.
Ha jól tudom ez a bézs kocsi közel gyári állapotú (ne is mondd az első ráberhelt indexeket, a hideg is kiráz tőlük) míg a másik legalább két autóból lett összerakva.
Gergő azt mesélte, hogy az egyik nagy hazai importőr képtelen volt megmondani az alvázszám alapján a gyártási évet, merthogy lekérdeztették a gyárban(!) pénzért(!!!) amit nem válaszoltak meg hónapok alatt sem, aztán megunta és könyvből fél perc alatt megtalálta. :)
telirium
2009.02.13 14:42:42
@Gabrini78: A bézs forgalomba helyezése elég nehéz, mivel alkatrésznek jött be a piroshoz, csak amint megtudtam milyen egyben van megfenyegettem Gergőt, hogy ha szétszedi akkor örihari lesz.
A pirost elvileg csak műszakiztatni kell és visszaállhat a forgalomba.
A pénz nem csupán arra kell, hogy rendbe legyen az autó rakva (futóműerősítés, fényezés, stb.), de a költségekre is (felszerelések, nevezési díj, útiköltség, szállások, műholdas telefonköltség, hazaút) A kocsiba bukókeret, biztonsági öv, tartalék elektromos rendszer stb. szakszerű beépítése sem két fillér, ha a kocsit rendben vissza is akarjuk alakítani az eredeti állapotára.
A pirost elvileg csak műszakiztatni kell és visszaállhat a forgalomba.
A pénz nem csupán arra kell, hogy rendbe legyen az autó rakva (futóműerősítés, fényezés, stb.), de a költségekre is (felszerelések, nevezési díj, útiköltség, szállások, műholdas telefonköltség, hazaút) A kocsiba bukókeret, biztonsági öv, tartalék elektromos rendszer stb. szakszerű beépítése sem két fillér, ha a kocsit rendben vissza is akarjuk alakítani az eredeti állapotára.
A Bamako-Ózd Intercontinental Express-ből ma ismét Dobos Attila jelentkezett be, ezúttal már Ausztriából. A tegnapi napon Brescia környékén találtak maguknak szállást, ahol az utóbbi pár nap maratoni távjait végre kialudhatták.Tarvisioban szakadt a hó és legalább 40…..
Még dél előtt sikerült beszélnem Dobos Attilával. Akkor még francia földön pörgették a kilométereket, az esti célig még közel 1000 km volt előttük Olaszországig.Mostanában már valószínűleg közeledhetnek Velencéhez, ahol valami elővárosi motelt keresnek maguknak, ahol…..
A mai beszélgetésen megkérdeztem mi volt a csapat tapasztalata a beérkezéssel és a díjátadóval kapcsolatban. Kicsit zajos volt a vonal, de igyekszem hűen visszaadni mondanivalójukat. A szállásokkal kapcsolatban Attila azt az információt kapta, hogy akik az Afriqtranson (ha jól…..
telirium
2009.02.03 19:31:01
@Chris-t: Ebben az esetben elnézést kérek, nem volt nyilvánvaló a kapcsolat a kamion és a versenycsapat között!
Mint azt többször írtam ezt a kamiont a humanitárius misszió legfontosabb részének tartom. Enélkül az adományok töredéke jutott volna el a célhoz.
Az Ózd-Bamako Express kocsijába már nem férő adománydobozokat is csak az utolsó pillanatban tudtunk az indulás előtt felrakni rá.
Mint azt többször írtam ezt a kamiont a humanitárius misszió legfontosabb részének tartom. Enélkül az adományok töredéke jutott volna el a célhoz.
Az Ózd-Bamako Express kocsijába már nem férő adománydobozokat is csak az utolsó pillanatban tudtunk az indulás előtt felrakni rá.
telirium
2009.02.04 12:24:55
@chefdecaravane: Köszönöm a hozzászólást!
A bejegyzést már tegnap kijavítottam, miután kiderült, hogy a fórumon csak egy részleges listát találtam ami teljesen félreérthető volt.
A bejegyzést már tegnap kijavítottam, miután kiderült, hogy a fórumon csak egy részleges listát találtam ami teljesen félreérthető volt.
Ma 14:30-kor kicsit elcsigázott hangon bejelentkezett Dobos Attila az ózdi csapatból. Még a pihenőideje megkezdése előtt felhívott, hogy megnyugtathassa az itthoniakat, jól vannak. A csapat immár 27 órája úton van, egy órás pihenőt beiktatva. Nemsokára elhagyják Agadirt és…..
Kirk kapitány, az index.hu Bamakoba kiküldött újságírója, független forrásként azt nyilatkozta az bamako2009.blog.hu szerkesztőjének, hogy az átadó során nem tud olyan attrocitásról, amiről a Gondwana Team mint résztvevő nyilatkozott.A cikkben leírtaknak megfelelően, még…..
Mivel az eredeti bejegyzést senki nem erősítette meg, mindkét felet megkeresem addig a bejegyzést eltávolítom és csak az eredménylistát hagyom meg!Megjelent a fórumon a verseny Salam Hotelben kifüggesztett hivatalos(?) teljes(?) vég(?)eredménye, sakal tollából: A…..
telirium
2009.02.02 18:10:11
@erizo: Sok résztvevőt nem vet fel a pénz, hanem élete legnagyobb kalandjára spórol, kéreget össze egy futamravalót. Eközben pont ezek a csapatok töltik meg a kamiont adományokkal.
telirium
2009.02.02 20:11:09
@Itthonmaradt: A vízumokkal kapcsolatban teljesen igazad van, bár amennyi időt elvesz a ki-beléptetés alapból, lehet, hogy fel se tűnik az a plusz pár óra. :)
A szobafoglalási mizériát már előre sejtettem, a korábbi évek visszajelzései miatt. A "jól szituált" versenyzők kevésbé kulturált megnyilvánulásain sem lepődtem meg.
Én belefolytam pár rendezvény szervezésébe, így nagyjából fel tudom mérni, hogy hatalmas munka egy ekkora és ilyen sokrétű út összehozása. Mindig vannak a kilógó emberek akik bekavarnak és akiknek "az édes szar is keserű". Erre viszont egy profi szervezőgárdának fel kell készülnie és le kell tudnia kezelni. Tudom úgy, hogy ők is a futam nehezebb szakaszán haladnak ez igen komoly kihívás. Abba nem mennék bele, hogy mindezt miért csinálják, mert erről megoszlanak a vélemények. Én pedig, ha eljutok, akkor szeretném, ha nem lenne előre leadva a határon a rendszámom, mint persona non-grata. :)
@mindenki: Érdekes amúgy, hogy az egész blogomon erre a bejegyzésre, több komment jött, mint összesen a 100-nál több cikkre.
Itt ismét leszögezem, hogy a bejegyzés nem az én véleményemet tükrözi, csupán összeszedtem az összes erről szóló hírt ami elérhető volt.
Elhatároztam, hogy a teljesen ide nem illő hozzászólásokat (nyelvészkedést) moderálom csak ki, ezért a hozzászólások színvonala miatt elnézést kérek az olvasóktól! Ha elkezdenek eldurvulni a hozzászólások, akkor letiltom.
A szobafoglalási mizériát már előre sejtettem, a korábbi évek visszajelzései miatt. A "jól szituált" versenyzők kevésbé kulturált megnyilvánulásain sem lepődtem meg.
Én belefolytam pár rendezvény szervezésébe, így nagyjából fel tudom mérni, hogy hatalmas munka egy ekkora és ilyen sokrétű út összehozása. Mindig vannak a kilógó emberek akik bekavarnak és akiknek "az édes szar is keserű". Erre viszont egy profi szervezőgárdának fel kell készülnie és le kell tudnia kezelni. Tudom úgy, hogy ők is a futam nehezebb szakaszán haladnak ez igen komoly kihívás. Abba nem mennék bele, hogy mindezt miért csinálják, mert erről megoszlanak a vélemények. Én pedig, ha eljutok, akkor szeretném, ha nem lenne előre leadva a határon a rendszámom, mint persona non-grata. :)
@mindenki: Érdekes amúgy, hogy az egész blogomon erre a bejegyzésre, több komment jött, mint összesen a 100-nál több cikkre.
Itt ismét leszögezem, hogy a bejegyzés nem az én véleményemet tükrözi, csupán összeszedtem az összes erről szóló hírt ami elérhető volt.
Elhatároztam, hogy a teljesen ide nem illő hozzászólásokat (nyelvészkedést) moderálom csak ki, ezért a hozzászólások színvonala miatt elnézést kérek az olvasóktól! Ha elkezdenek eldurvulni a hozzászólások, akkor letiltom.
telirium
2009.02.02 20:52:35
@Itthonmaradt: Persze ez kikerül a címoldalra, az meg nem, ha szponzort keresek. :) (nem is gondoltam, hogy felkerül)
Végre jött egy független hír a történtekről. Az index kiküldött tudósítója, Kirk kapitány szerint semmiféle attrocitás nem történt az eseményen. Emiatt a posztot frissítem.
Végre jött egy független hír a történtekről. Az index kiküldött tudósítója, Kirk kapitány szerint semmiféle attrocitás nem történt az eseményen. Emiatt a posztot frissítem.
Sikerült beszélnem a Bamako-Ózd Intercityvel, a srácok komoly tempóban elindultak hazafelé. Látszik, hogy várja őket a család. :) Borbás Péter volt ma a telefonügyeletes, mivel vele beszéltem legrégebben. Sajnos a vonal megszakadt, hiszen arrafelé amerre épp járnak nem mérik…..
A beérkező versenyzők idén is megdöbbenéssel tapasztalták, hogy a szervezők által ajánlott, lefoglalózott szállodai szobájuknak se híre-se hamva. Ami még jobban megdöbbentette őket az az, hogy a 300-400 EUR foglalót sem volt hajlandó visszafizetni a szállás szervezője. A hírek…..
A mai nap a hivatalos Bamakoi érkezés napja, persze mind a túrázók mind a versenyzők már a tegnapi napon elkezdtek befutni a városba, de a lemaradók lehet, hogy csak holnapra érnek oda. A Bamako tábla mellett már keményre taposták a földet, mivel minden csapat megáll mellette…..
Citroen DS javítás alatt Az egyik kedvenc csapatom a norvég Symbolon B4 hosszú kihagyás után ismét jelentkezett. A csapat relatív kevés problémával küzd. A 40 éves kocsiban folyamatosan forr a víz, melegszik a generátor, eltört az egyik rugó, elment pár sebesség, nem teljesen jó…..
telirium
2009.01.30 20:44:41
@benkoo: Mint írtam norvégból fordíttattam géppel a szöveget, abban rugó és tekercs szó is előfordult. Sajnos a szövegkörnyezetből nem derült ki melyikről van szó.
A hidropneumatikus felfüggesztésről nem tudok sokat, de még abban is van pár apró rugó ami nélkül a kocsi mozgásképtelenné válhat, a váltóban található, vagy akár a gázbowden visszahúzó rugók törése sem segíti túlzottan az előrehaladást.
Valószínűnek tartom azonban, hogy a generátor és az önindító adta meg magát a kocsiban, hiszen a franciáknál már rendbe rakatták a gyengélkedő hidropneumatikát.
Azóta már Maliba, sőt valószínűleg már Bamakoba is ért a csapat tehát bármit is kalapált össze a szenegáli szerelőjük nem végzett rossz munkát.
A hidropneumatikus felfüggesztésről nem tudok sokat, de még abban is van pár apró rugó ami nélkül a kocsi mozgásképtelenné válhat, a váltóban található, vagy akár a gázbowden visszahúzó rugók törése sem segíti túlzottan az előrehaladást.
Valószínűnek tartom azonban, hogy a generátor és az önindító adta meg magát a kocsiban, hiszen a franciáknál már rendbe rakatták a gyengélkedő hidropneumatikát.
Azóta már Maliba, sőt valószínűleg már Bamakoba is ért a csapat tehát bármit is kalapált össze a szenegáli szerelőjük nem végzett rossz munkát.
Ma két órakor jelentkezett Dobos Attila az Ózd Bamako Expressből. Az úton felváltva jelentkezett be a csapat, hogy nehogy azt higgyem már elhagytak valakit az úton. A kapcsolat sajnos megszakadt, de így is sikerült sok mindent megtudni az utukról. A tegnapi napon biztonsági…..
Sajnos kissé lebetegedtem, így szünetelt a tudósítás, sőt a tegnapi napon nem tudtam felvenni az ózdiak telefonját sem. :( Pedig pont most lenne a legfontosabb számukra, hogy hírt adhassanak magukról, hiszen az út céljához értek, és éppen félúton vannak, mivel kocsival tervezik a…..
Ma sikerült szakadozó műholdas telefonon beszélnem az Ózd-Bamako Expressből Borbás Péterrel. Jó hallani, hogy mindhárman megvannak és vidáman haladnak Bamako felé. A mai táv Nouakchott és Kiffa közötti 600 km nem a leghosszabb, de talán az egyik legkimerítőbb és a technikát…..
Az ózdi csapatból ma ismét Doki hívott fel a műholdas telefonon.A mai nap pihenésre van fentartva, ennek ellenére pár túracsapat már elindult a következő megálló Kiffa felé. Többek között a Fábry Sándort fedélzetén tudó mentőautóval a Charity March csapat is a rövidítést…..
A túrázók mai napja a pihenésé. Ma Nouakchottban bevárják a lemaradozókat, kicsit kipihenik magukat és összegyűjtik az erejüket az utolsó nagy küzdelemre a szavannán keresztül. Emiatt a csapatok egy része kempingben, míg a többiek különböző szállodákban pihennek.A verseny…..
Nouakchott (Google Maps) Ma a műholdas telefonon jelentkezett be Dr. Perneki-Simonsits Attila, az ózdi csapat Dokija, és üdvözletét küldi mindenkinek aki itthon követi az eseményeket. A mai napot a Budapest-Bamako Beach-en töltötték volna a hivatalos kiírás szerint, de mivel azt…..
Rolli mindenre kiterjedő beszámolója a fórumról:-A Bud Spencer Bamako Team este már Nouadhibou városában volt, láttak több száz szerelvénybõl álló vonatot,tettek egy röpke 100 kilcsis kitérõt,este pedig meghallgatták Idomu beszámolóját,aki befolyásos emberekkel tudatta a…..
Ma nem vagyok a saját gépem közelében, így viszonylag rövid lesz az összegésA legfontosabb, hogy az adományokat szállító Hercegh Specialtransport kamionja, rengeteg segítséggel és utánjárással átjutott a határon és azóta megállíthatatlanul száguld a mezőny után. Reggel…..
Ma már a műholdas telefonról jelentkezett be Borbás Péter. Tegnap Nyugat-Szahara átszelése után a Marokko-Mauritán határon kis konvojban keltek át a kocsik. A határátkelő megtalálása és az átkelés elég trükkösre sikerült. A két ország között teljesen járhatatlannak tűnő…..
Délután sikerült beszélnem Borbás Péterrel az ózdi csapatból. Eddig 6100 km-t tettek meg az útból és a jelenlegi számításaik alapján még 2250 km van hátra a célig.Beszámolójuk szerint a tegnapi nap legkomolyabb kihívása nem az út, nem a táborhely megtalállása, hanem a…..
Tegnap az MCG Films (74) duója hatalmas erőfeszítéssel, négy napos folyamatos vezetés után utolérte a mezőnyt. Valenciában a Polgárőrök is csatlakoztak hozzájuk, így az afrikai szakaszt nem egyedül tették meg. Erről hosszabb cikk a blogjukon. Tan-Tan kapuja (Bud Spencer Team)A Bud…..
Az Ózd Bamako Express csapatból ezúttal Borbás Péter jelentkezett be telefonon. A másik két telefon már megmakacsolta magát, a műholdast pedig még nem akarják túráztatni. A tegnapi napon volt az ért össze előszőr az indulás óta a túra és a versenyútvonal. A Csillagok…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Én nem jutottam ki az Austin Montegommal Bamakoba, VEDD MEG, hogy a Te álmaid teljesülhessenek.
A bagdadi képek nagyon jók, valahol azoknak a házaknak egyikében laktak szüleim is, mint Magyarország utolsó magyar képviselői. A skoda jelvény is jó az oszlopon a Merci és a Pontiac mellett. Abban az egyiptomi Merci taxiban pedig talán még én is utaztam, mikor ott voltunk 90 körül.
Jó utat, várom a posztokat a hidegből!