Adatok
L.Aura
0 bejegyzést írt és 2 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Kilenc borsodi település, Szerencs, Erdőhorváti, Abaújszántó, Tállya, Legyesbénye, Szegi, Erdőhorváti, Mezőzombor és Bodrogkisfalud is szeretne lemondani a világörökségi címről, amelyet az UNESCO adományozott a tokaj-hegyaljai borvidéknek - írja a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Ez nem csak a hegyaljai emberek ügye, hanem mindenkié, mégis miért kezelik ezt lokális problémának??
Nézzük már meg, mit árulnak a Váci utcában a turistáknak: matyóhímzést és tokaji aszút...
Ha reprezentatív ajándékra gondolunk borral kapcsolatban, akkor az aszú még mindig vezető helyen szerepel a borok között és nem csak a szakértők, vagy borkedvelők körében, hanem az átlagos fogyasztók között is.
Nem szabadna, hogy csak a helyiekre toljuk rá ezt a problémát.
Ezért mindenképpen azokkal tudok egyetérteni, akik azt mondják, hogy aki tenni akar valamit, az menjen el hegyaljára, és járja végig a falvakat és kóstoljon minden nap máshol, és költse el ott a pénzét, az üdülési csekkét. Mondja el a családtagjainak, barátainak, ismerőseinek, kollégáinak hogy van egy remek borvidékünk, ahonnan nem csak édes aszút lehet venni, hanem kiváló száraz szamorodnit az ünnepi alkalmakra, szelíd fűszeres hárslevelűt a lányos beszélgetésekhez, akár száraz karakteres furmintot a baráti vacsorákhoz, vagy illatos sárgamuskotályt, amely még a "soha egy kortyot sem ivó" nagymamák szívét is meglágyítja. Tokajnak sok arca van, mindenki megtalálja benne a kedvére valót.
Azokkal, akik azt mondják, hogy nem lehet a borturizmust művelni Tokaj környékén, nagyon nem tudok egyetérteni. Kiváló szállásokat és éttermeket találtunk mind Tállyán, mind Mádon, de a többi falut is említhetem. A helyiek rendkívül segítőkészek voltak amikor ott jártunk, és a pincészetekkel is csupa pozitív tapasztalatunk volt. Szinte mindenki fogadott minket, akit felhívtunk, vagy egyszerűen betévedtünk hozzá. Sőt, azt kell hogy mondjam, hogy kiemelkedően jó volt a hozzáállása még a nagy pincészeteknek is a mi kis "hahó, lehetne kóstolni valamit?" meglepetésszerű betoppanásainkhoz.
Ahhoz pedig, hogy fellendüljön a hazai Tokajba irányul kóstolni vágyók tömegeinek zarándoklatszerű áradata, szerintem mindenképpen sokkal erősebb marketingre lenne szüksége a tokaji borvidéknek. Nézzük meg Villányt, és vegyük pozitív példának%! Kiváló marketingje van! Mi sem bizonyítja ezt jobban, hogy a borsznobok első útja Villányba vezet, és valóban isszák a barrique vörösöket, miközben fogalmuk sincs arról, hogy milyen a fajta karaktere, vagy hogy a cuveé az egy új kaliforniai fajta, vagy netán egészen más... :) Így, ha már a borsznobokat sikerülne legalább második kóstolásra átterelni Tokajba, az is sokat lendítene a kereskedelmen, mert ők tuti csak a drágább palackokat vásárolnák, és még a haszonkulcsot is meg lehetne emelni :))
De komolyra fordítva a szót, tényleg összefogásra és nem széthúzásra lenne szükség (ahogy bordi is írt erről a problémáról)legalább marketing terén, és legfőképp nem az égiektől/államtól/EU/ipari beruházások (kinek-kinek kedve szerint) kell várni a segítséget, mert a manna nem fog lehullani az égből!