Regisztráció Blogot indítok
Adatok
opel16v

0 bejegyzést írt és 74 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hiába vártunk 20-25 perc véres rettegést, 18:30-kor az RTL Klubon a bulvár Híradó helyett a bulvárhíradó, a Fókusz kezdődött el. Az idő teltével a feszültség is fokozódott, mígnem egy illetékestől megtudtuk, hogy durva műszaki hiba van az RTL székházában. Úgy tudjuk, a…..
Komolyan mondom, most már péklapátos tettlegességet helyezek kilátásba valamelyik hatlábú főkreténnel szemben. Ma újságolta az egyik kollégám, hogy mit látott reggel:Savoya Agip: 304.9 FtAz lenne a legjobb, ha odamennék és megkérdezném, hogy ez így most mi. Csak az a baj, hogy…..
Nem várt, önkéntes segítőtársat kapott a magyar gazdaságpolitika alakításához Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter - ráadásul nem akárkit: egy igen jeles kortárs magyar költő, a magyar irodalom egyik legfontosabb szakmai szervezetének, a Magyar Írószövetségnek az elnöke,…..
A kollektív megtévesztettségnél és manipulálhatóságnál - amellyel nap mint nap, igen sűrűn találkozunk -, van egy még kétségbeejtőbb társadalmi létforma: az, amikor egyszerűen elfelejtődik, majd kihal a tudás. Az az állapot, amikor elfelejtjük, vagy éppen meghaladottnak,…..
Több olvasónk megosztotta velünk egy-egy régi opeles élményét. Én is tartozom eggyel. Kölyökkoromban lakott egy család az utcánkban. Nagypapa, anyuka, unoka. Hármukra jutott két Opel Admiral, két Monza és egy gömbölyű Senator. Teszem hozzá, akkoriban még ritka volt a nyugati…..
opel16v 2011.05.15 22:34:55
@tn@:
Csak a saját példámat tudom említeni, utcán állva mínusz egy szélvédő, egy tükör, és egy gumi bánta az emberek nemnormális viselkedését (különböző alkalmak). Kutya által okozott kárról eddig max csak annyiról tudok, hogy szerepe lehetett a vonóhorog sapka eltüntetésében... mégegyszer hangsúlyozom, rendezvényre az emberek elég jól nevelt kutyákkal szoktak érkezni, szerintem ebben a tekintetben még jobb is az arány, mint a gyerekeknél ;)
opel16v 2011.05.15 22:52:09
@Z o z ó:
Ezek szerint ő kevésbé szocializált kutya, vagy munkakutya... nálunk ilyenről nincs szó. Meg sok más embernél sem.

Egyébként felesleges ezen vitázni, elfogadtam volna, ha a rendezők fáznak a kutyáktól, és emiatt tiltást írnak ki. De akkor erről szóljanak a jegy átvételénél is, ha már kérdezik tőlük, illetve legyen kint tábla a kapunál (szabály!). Ez az ami nagyon bosszant, és sötét balkáni eljárásnak tartom. Emiatt autóztunk egy csomót.
opel16v 2011.05.16 00:23:06
@tn@:
Nekem sem volt cascom. Egyik esetben sem kutya okozott kárt, hanem suttyó huligánok. Meg szombaton sem a kutyáktól volt félnivaló szerintem. Egyszerűen csak gyökér szervezőség volt...
ráadásul panaszkönyv meg nemvóóót... na ez az ami brutális hiba egy sokezer fős tömegrendezvényen. Képzeld ha ilyen alapdolgok nem voltak betartva, milyen hiányosságok voltak még...
A nagy szén-dioxid, Euro iksz, emissziós őrületben, az egyre növekvő ózonlyuk alatt melegedő üvegházban, savas esőktől áztatva, tűnő esőerdőkből kihaló biodiverzitástól rettegve gyakran elfelejtjük, mi miért történik körülöttünk. Minél kevesebb szén-dioxidot nyomjon ki…..
opel16v 2011.05.10 11:32:45
@PSD: Van pár mérési papír a kezemben, nem a levegőbe beszélek. Mutass egy priust nekem, aminél nem mérhető CO és NOx adatok vannak alapjáraton ill. emelt üresjárati fordulaton! Mert nekem van ilyen mérésem pl Opel Astra G, Suzuki Liana, Skoda Fabia E85-re alakított autókról. Amúgy a toyota nagyot szakíthatna ezen a téren, ha az attkinson hibrid motorjait is alkalmassá tenné az E85 használatára, mert azzal hatalmasat javulna a környezeti terhelés mutatója, ami most nem jobb egy átlagos autóénál...

"teljes életciklusra vetített környezetterhelésnek hívják. Ez a 3. generációs Prius esetén 37%-al KISEBB mint a vele egy kategóriába eső nem-hibrid benzin vagy dízelüzemű gépjármű esetén"

Ezt honnan vetted? A toyotánál mondták? :)
  Néhány hete foglalkoztunk a bioetanol kérdésével, amely erősen megosztja a közvéleményt és a szakértőket is. A posztban igyekeztünk összefoglalni a pro és kontra érveket, hiszen minél több információra szükség van, hogy tisztábban láthassunk ebben a környezetet,…..
Múltkor, amikor a bioetanolos cégek erőteljes (és felettébb aggasztó) magyarországi nyomulásáról írtam, egy kedves kommentelőtől erős feddést - mit feddést: leb@szást - kaptam. Azt vágta a fejemhez: miért fáj nekem, ha a magyarok végre összefognak és hazai földben, hazai…..
Arra, hogy miért környezetpusztító, valamint élelmiszertermelés- és biodiverzitás-ellenes rendszer a bioetanol gyártási folyamata és használata, számos érvet fel tudnék sorolni. Most viszont megpróbáltam utánaérdeklődni, hogy vajon mi a jó benne? Nem a bioetanol-gyárak…..
A négyszáz forintra emelkedett benzinár híre, úgy tűnik, kitűnő marketingeszköznek bizonyult az egyelőre nagyrészt áttekinthetetlen tulajdonosi háttérű hazai bioetanol-gyártók és -forgalmazók számára ahhoz, hogy harsányan népszerűsítsék placebó gyógyszerüket a…..
opel16v 2011.01.04 13:58:53
@Rive:
Akkor robbantsunk atomot az országban, mert szerinted
ez jobb lenne, mint a mezőgazdasági művelés... abszurd
dolgokról beszélsz... a csernobili környezet még többszáz
évig nem lesz egészséges. De ha máshogy gondolod,
költözz oda, biztos jót fog tenni neked is ;)
opel16v 2011.01.04 14:27:42
@Rive:
Magyarországon nincs esőerdő. És nem vágtak ki
erdőket a bioetanol termelés miatt. Nem is fognak.
Ajka és egyéb témákat nem tudom hogy vontad be ide...
opel16v 2011.01.04 16:12:59
@Rive:
Az EU a fenntartható bioüzemanyag termelést tűzte ki
célul, ebbe pedig nem fér bele az a Brazil import, amihez
esőerdőt kell írtani. Egyébként tudtommal az utóbbi pár
évben már nem csökken az esőerdők területe, köszönhetően
a szigorúbb szabályzásnak és ráhatásnak.
Egyébként ha a magadfajták nem támadják eredményesen a hazai és
EU-n belüli termelést, nem is lesz szükség importra...

Arról meg ne beszéljünk hogy a bioetanol életciklus
elemzéséből mit hagytak ki, míg a foszilis energiahordozókra
ugyanez tizedannyira sincs meg. Amúgy nem vagyok
atomenergia ellenes, mielőtt még ez jönne le. Egy
szükséges nem tökéletes, de jó megoldásnak tartom.
Kellett pár nap, hogy egy kicsit megnyugodjak, ugyanis megkaptam a Magyar Természetvédők Szövetsége - Föld Barátai Magyarország és a Levegő Munkacsoport sajtóközleményét, amely címe: "Az EU bioüzemanyag tervei társadalmi- és környezeti károkhoz vezetnek." Szép…..
A Magyar Bioetanol Szövetség 2010 szeptemberében kezdett felmérést azzal a céllal, hogy megismerje a magyar E85 használók szokásait. A 2010.szeptember 5. és október 5. közötti időszakban 469 különböző válaszadó töltötte ki a kérdőívet. Most…..
opel16v 2010.11.09 11:01:19
Ákos:
Ha a lambda 1.05 mérési hibatartomány lenne, akkor az autók kb 50% eséllyel mennének át a vizsgákon az emissziómérésen ;)
Az E85power kit erőssége a nagyon pontos lambdafüggvény elemzés, ebből pedig százados pontossággal tudja kalkulálni az átlagos lambdaértéket. Ez pedig megfelelő alap a pontos dinamikus szabályzáshoz, mint azt már sokszáz elégedett user is igazolni tudja, nem csak az elmélet.
Minden tiszteletem az injektoros csapaté, sokat tanultam annó én is a netes anyagaikból, de attól hogy ők nem tudják ezt a lambdafüggvény elemzést pontosan megoldani megfelelő elektronikai és szoftveres megoldásokkal, még lehetséges, és mint a példa mutatja, már megoldott.
A keskenysávú szondát nem kell lenézni, tapasztalatom szerint nagyon sok esetben pontosabb reakciójú, megbízhatóbb, és hosszabb élettartamú, mint a szélessávú (ugyanis szélessávú mellé is szerelhető már az E85power, ezekkel is van már bőven tapasztalat).
A katalizátor hőmérséklete erős összefüggésben van a kilépő kipuffogó gáz hőmérsékletével, az pedig a NOx szinttel. Már elég sok mérésünk volt ilyen téren, és semmilyen negatív hatással nincs a károsanyag emisszióra az ECO mód! Ez fontos szempont, mivel jómagam amúgy sok éve környezettudatos technológiák fejlesztésével foglalkozom, tudatosan. Úgyhogy mindenki biztos lehet benne, hogy elsődleges szempont a környezetvédelem, utána jönnek csak az ügyfelek pénztárcáját kímélő szempontok.
Tehát mégegyszer: az ECO mód 1.00-1.03 átlagos kalkulált lambdaértéket tart, legritkább esetben maximum az 1.05 értéket érheti el. Ez sem motorterhelésben, sem környezeti terhelésben nem jelent többletet. Kicsit sem.
opel16v 2010.11.10 11:47:09
@FM2k:
Vannak itt ilyenek?
Nagyképűségről akkor is beszélhetünk, amikor a saját grammolásos mérési módszered isteníted, és tévedhetetlennek tartod. Szerintem közel sem az, de ezt már kifejtettem régebben. Raktál le valami más értékelhetőt is az asztalra etanolos témában?
"először valamiért már csak a nagyképű, a tévedhetetlen és az ellenszenves jelzők villanak be" Gondoltál már arra, hogy ez visszafelé is elég alappal bír? ;)
Csalással vádolni kemény dolog azért... valahogy egy ilyen után kétes érzéseim vannak a "BÉKE!" feliratra ott a végén.
Van az a kategória, amikor nagyképűnek és ellenszenvesnek tartasz, semmi gond, a véleményed nyílvánítod. De ha hazugsággal és csalással vádolsz, az más kategória. Kérlek kicsit fogd vissza magad ilyen téren, mert ezzel a saját szegénységi bizonyítványod állítod ki, főleg hogy nyilvános ez a blog olyanok körében is, akik alá tudják támasztani felhasználói oldalról az állításaimat.

Bocs az itteni olvasóktól ezért a kis párbeszédért, de bosszant ez a hangnem már.

A userek autói általában indulnak 1-2mp alatt is, nagyon ritka az az eset, vagy autótípus, amit ennél hosszabban, akár 7-8mp-ig kell indítani, mire beindul. De erről is nagyon sokat tudsz, látom...
Egy valamiben igazat adok: benzines módban az ECO szintén tud spórolni egy keveset (minimálisat, mert itt nincs 1.01 feletti szegényítés), és ha ezt a fogyasztást összehasonlítom az E85-ös fogyasztással, akkor tényleg 30% körüli érték jön ki... de ne feledd, ehhez is az E85power ECO módja járul hozzá, az átalakító nélkül a benzines fogyasztás sem lenne olyan jó!
Aki rászokik az E85-re az nem szívesen tankol mást. Nem csak gazdasági oka van, hanem egy bizonyos szemléletváltást eredményez a rendszeres bioüzemanyag használat. Sokakat ismerek, akik még akkor is E85-tel járnak, ha az esetleg többe kerül. Ha a közlekedésről beszélünk a káros…..
opel16v 2010.10.28 16:41:29
A napokban egyre több észrevétel érkezik hozzám a megemelkedett fogyasztásról és a hidegindítási nehézségekről. Persze itt az ősz, szerelhetném le az elégedetlenkedőket. Mindenki megszokta a nyári fogyasztást a hidegebb napok beköszöntével nyilvánvalóan fogyasztás…..
Ismét áremelés volt. Már előre szólt az egyik kutas ismerősöm, hogy mi  várható. Ma már jól látható összeg képében meg is jelent a benzinkutakon az örömhír. Nincs két hete, hogy 3 most meg 5 forinttal emelkedett az E85 ára.Azt hiszem ezt nem kell és nem is lehet…..
opel16v 2010.10.08 00:15:07
@FM2k:
Érdekes azért, hogy végigolvastad figyelmesen az összes fórumot, és mégsem hiszel a sok felhasználónak, aki konkrét eredményeket is beírt már :) Meg még érdekesebb, hogy inkább hiszel a plazmagyertyában, meg az adalékban... remélem azért a tankba ajánlott ampullák és a csőmágnesek kimaradnak :)

Amúgy tegnap egész délután a hungranánál méricskéltünk. Sajnáltam hogy a saját autómmal nem sikerült mérni, mert a pad sorozatos hibajelzése után a gyártónál érdeklődve kiderült, hátsó kerekest nem tud mérni a pad :) De meg lett mérve két tök egyforma és tök új P308, egyik gyári FFV, másik E85power-es, egyébként minden létező adatukban egyeznek. No itt meglepő eredmények jöttek ki, a nyomatékgörbe a gyári FFV autón szokványos, az E85power-esben pedig mintha turbós lenne: 2300 fsz felett megjön szinte a max nyomaték, és tiltásig meg is van. Teljesítményben nem kicsit lett jobb, még én is alig hiszem az értékeket :))) Majd felkerülnek a mérések a honlapra, nem hagynám ki ezt a dicsekvést :DDD Jah, és mindeközben kb 6000km-es tapasztalat alapján az E85power-es Peugeot kevesebbet fogyaszt mint a gyári FFV tesója.
Jó kis esőre számíthatunk péntekre, amikor kezdődik az I. Tudományfesztivál. A szombati napra már jobb időt mondanak, így vélhetően az új időpontra tervezett kecskeméti Pályanap is megússza (aminek szintén van E85-ös vonatkozása).Én kint leszek a Tudományfesztiválon a Magyar…..
Visszatérő kérdés az E85 üzemanyag felismerése utólagos E85 átalakításoknál. Nekem nem voltak jó mérési tapasztalataim az elégetett üzemanyag lambda szondás analíziséről, de vannak akik azt állítják ez máig is járható út. Az E85power.hu átalakító készüléke a lambda…..
Pár év tapasztalata után úgy gondoltam ismét összeszedem azokat a tipikus kérdéseket melyekkel nap mint nap megkeresnek. Az elmúlt évek bebizonyították, hogy E85 használatnak, átalakításoknak rengeteg módja van az egyszerű gányolásoktól kezdve a profi…..
opel16v 2010.06.01 00:34:07
@Égő Ákos: Hidegindításnál biztos jobb megoldás egy tutibiztos felismerő szonda, csakhogy ezeknél meg az üzemanyag eltérő minősége okoz némi gondot. Szóval egyelőre egyik sem a 100% tökéletes megoldás. Amúgy meg kicsit téves az infó, mert nem vetették el ezt a vonalat, csak kiegészítették a felismerő szondával, mert a kettő együtt biztosabb módszer.

Valóban mindegyik autóban van szűrő, általában az újaknál az AC körül a műanyag házban. Remélhetőleg kiszolgálja az autókat életük végéig, a mai fogyasztói társadalomban ez úgysem olyan idő, hogy az OT kort megéljék az autók :)
opel16v 2010.06.01 12:40:14
@Égő Ákos: Igen, lehetséges :)
Igaz az E85power csak keskenysávú lambdával dolgozik egyelőre, viszont azokból tudja az összes fajtát (cirkónium, titánium, emelt jeltest) kezelni. Folyamatban van a szélessávú fejlesztés is. Az meg más kérdés, hogy jó-e a lambdaszonda az autóban, előfordult már, hogy cserélni kellett. De ez nem az etanolos átalakítás miatt, amúgy is cserélni szükséges egy rosszul működő lambdát, mert ha máshol nem, vizsgán úgyis kiszórják az autót vele. A szonda nélküli autókban pedig lehet használni az E85power programozott módját, ami hasonló a bioetunhoz, azaz fordulatszám szerint lehet táblát megírni, csak ebben még van gázpedálállás szerinti plusz multiplikatív tábla is, azaz a terhelt állapothoz is szépen meg lehet írni a táblát, és elég jól fog így menni az autó ;)

Hogy röviden válaszoljak: a 15 éves omegámban a gyári lambda még tökéletesen műxik, és ugyanolyan jól működik az E85power átalakítóval az autó, mint a 3 éves suzuki vvt motorral szerelt típusa ;)
Kasza Gábor a múltkor autójának átalakításáról írt. Most egy érdekes anyagot küldött a hibridekkel kapcsolatban. (a „most” néhány héttel ezelőttit jelent, de szégyellem, nem volt egy perc időm sem, hogy publikáljam) Nem mindennel értek egyet de tény, hogy…..
opel16v 2010.04.03 20:51:14
A hibridekre visszatérve... kicsit utána kell járni a dolgoknak, és máris látszik, hogy a hibrid technológia csak pár gyártó által preferált dolog, akik ebből plusz profitot tudnak csiholni. Persze be van bolondítva a környezetvédők egy része is, és valahogy a politika is hátszelet ad nekik. Viszont nézzük a műszaki hátteret: rakjunk az autóba 3-5 mázsa ritkafémből készült különösen veszélyes hulladékot (akku, szavatossága 5-6 év), és rakjunk egy elektromotort a hajtásláncba, ami az akkukba visszatermelni is tud, illetve az azokban tárolt energiát hajtásra fel tudja használni. Viszont itt jön az első bökkenő. Maga a generátorként funkcionáló elektromotor is veszteséges, meg az akkuk töltése is. Tehát már a töltés során veszik egy csomó energia, ami bizony a benzinmotorból lett nyerve, egy kevéske többletfogyasztás árán. Aztán ezt az energiát tárolni kell, ami szintén veszteséges. Utána meg fordítva, vissza kell táplálni a hajtásláncba, megint csak veszteségek árán. Tehát ami energiát befektetünk, méghozzá benzinből, annak csak egy részét kapjuk vissza a hajtásba. Ez a rendszer veszteséges, és szépek ugyan a hibridek átlagfogyasztási adatai a papíron, csak kár hogy valóságban nincs így. Mondjuk úgy, a katalógusadatok teljes töltöttségű akkukra vonatkoznak, azok töltését nem számolják bele, viszont a teszt fogyasztási adatok ennek a betáplált energiának az elhasználásával képződnek. Szóval nem kis csalás. A valóságban épphogy rosszabbak az eredmények általában, mint az ugyanolyan teljesítményű benzines autóknál. A másik rossz érzést az kelti bennem a hibridek iránt, hogy tele van olyan akkuval, ami ritkafémből készül, és kiemelten veszélyes hulladéknak minősül. Ezeket 5-6 évente illik lecserélni, hacsak maga az autó nem megy addig roncstelepre. Hatalmas mennyiségű veszélyes hulladékot jelent ez, aminek az újrafeldolgozása még csak részben megoldott! Ráadásul olyan ritkafémeket használnak a gyártáshoz, ami nem korlátlanul áll rendelkezésre, jobban illene figyelni a használatára.
Egy tagadhatatlan előnye van a hibridnek: a károsanyag kibocsájtást ki lehet vinni vele városon kívülre. Már ha valaki rendeltetésszerűen így használja. Más előnyét nem látom, a környezetterhelési indexe messze rosszabb a hasonló sima benzines autóétól.
opel16v 2010.04.09 22:54:39
@Égő Ákos:
Ismerem a litiumos telepeket, és igazat adok abban, hogy tényleg értékkel bír, mert van benne ritka fém, amit drága és nagy energiabefektetésű, valamint környezetszennyező módon ki is lehet nyerni belőlük. Csinálják is, mert a ritka fém értéke nagyobb, mint a kinyerés költsége. Viszont az egyáltalán nem igaz, hogy teljes mértékben újra van hasznosítva egy elhasználódott akku. Sajnos a mai világ még nem tart itt, és egyelőre nem is erőltetik a 100%-os újrafeldolgozottságot. Ha reálisan nézzük a folyamatokat (gyártás-felhasználás-újrahasznosítás-egyéb veszélyes hulladék képzés), akkor pont nem a hibrid előnye jön ki a normál otto motorral szemben hasonló teljesítményű autóknál, környezetterhelésre nézve. Nagyon sokat ront a hibrideknél az a ciklus, amit mondtam, hogy nem igazán hatékony: akku töltése, majd energia kinyerése. itt egy csomó energia elvész.
opel16v 2010.04.22 00:32:20
@Szsrobert:
Egyetértünk abban, hogy az elektromos hajtás nagyon jó hatásfokú, csak a jelenlegi energiatárolási módok nem megfelelőek. A ma használatos akkukkal és töltési eljárásokkal pont elveszik az elektromos hajtás előnye, és pont a hátrányok hangsúlyozódnak ki (ami mondjuk még ma nem látható, de 5-10 év múlva érzékelhető lesz, ha túlerőltetik ezt a technológiát). Az igaz hogy a belsőégésű motornak van hővesztesége, ez csökkenti a hatásfokát, viszont ugyanez megvan az elektromos rendszer körfolyamatában is (termelés, töltés, tárolás, kinyerés... ez mind veszteséges folyamat). Szóval a mai hibrid technológia csak egy pofon a szarnak, ennél jobbat kell kitalálni. Mondom ezt, mint fejlesztőmérnök :) A mi nemzedékünké a feladat ;)