Adatok
jim202
0 bejegyzést írt és 4 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Jánost alig két éve ismerem. Ez idő alatt egy olyan embernek ismertem meg, aki kitartóan megy a célja után, kemény feltételei vannak, de maximálisan tartja magát a megállapodásokhoz és nem sunnyog el semmit. Az a fajta, aki azért tudott magának 2005-ben új Mercedest venni, mert…..
jim202
2014.08.04 20:26:57
Arra kiváncsi vagyok, és ha van hivatalos forrás örülnénk neki páran, akik M271-et használunk, hogy honnan vette a cikk írója a 120ekm-t, mert szakszervizek és szervizkönyv alapján ugyanúgy nincs erre se előírás, mint a régebbi duplasoros láncosokra. Elméletileg nem kell cserélni, gyakorlatilag az index MB club-ban is van 3-4 tulaj, akiknek átugrott már, jellemzően 160-180ekm felett. Szerencsére egy eset kivételével nem bántotta a fogakat, de azon az egyen se akadt össze, mert 2-3 fogig ugorhat, nem éri el a szelep a dugattyút. Egy lánc+feszítő csere megoldott, azóta is mennek hibátlanul. Az olajra nagyon érzékeny, gyenge a szíjfeszítő, ha nyúlik a lánc, csak keveset tud ráfeszíteni, vacak olajjal meg később jön meg a nyomás, ami feszíti, ezért 80-100ekm-enként érdemes cserélni, mintha szíjas lenne és prémiumolajat használni ami MB 229.50-51-es lehetőleg. Nagyon sok 271-es motor fut, 2002-2008-ig rengeteg típusba tették, 2004 után ez az egy valóban jellemző hibája van (előtte volt az olajfelkúszás is a kábelkötegben), de ezt talán a cserékkel meg lehet előzni. Fontos dolog ezeknél még az, hogy nem szabad sebességben hagyni a manuális váltóst, épp az olajnyomás indításkori hiánya miatt, mert ha visszamozdul a motor, fellazul a lánc, és ha már nyúlt legtöbbször olyankor ugrik át indításkor.
jim202
2014.08.05 08:02:34
@ommm: Sajnos egy automata váltó javítás/felújítás is 350-500eft, de beszélhetnénk a cdi-kre önthető pénzről, vagy kéttömegű lendkerék, SBC stb. hibákról, amik egyéb modelleket érintenek, kvázi, mint típushiba és mind 2-300eft-nál kezdődik. Ezek az összegek nekünk sokak, illetve az autó 8-10 éves árához képest sokak, ezek újonnan 8-12 milliós autók voltak, ha az élettartamuk harmadánál, felénél rájuk kell költeni egy ilyen összeget, és akkor mégegyszer annyit elmegy gond nélkül (ezt is csak akkor, ha nem lett időben kicserélve - ismert hiba, a privát szerelők szólnak az ügyfélnek, márkaszerviz eltitkolja, annak kevés a vezérléscsere, jobb egy motorfelújítás), szóval akkor azt kell mondjam, ez ennyi. megtudják majd a népek milyen az öreg autóra nagyobb összeget költeni, ha elterjednek a hibridek, a 10 évig tartó 5-700eft-os akkupakkokkal... Ahogy egy szerelő ismerős mondja: "Haladni kell a korral, együtt kell élni a sz@rral..." :)
jim202
2014.08.05 21:47:06
@sanagoti: Egyiknél sincs előírt csereperiódus, nem tiszta, hogy honnan vette ezt bárki is. Viszont, mintha szíjast vennél, vásárlás után azonnal cseréltesd ki és akkor jó eséllyel nálad már nem lesz gond vele 80-100ekm-ig. A költsége is annyi kb., mint egy vezérműszíj+görgő cserének, kb. 25 egy IWIS lánc, 15-20 egy normális feszítő, és 15-20-ért cserélik. Nekem a 271.948-on (ugyanaz a 1.8-as csak C230 Kompr.) 60-ból megállt, kispesti merciboltból, gyári lánccal, soroksári mercihez értő szerelőnél.
Elég sokan értesültek róla itt a Belsőségben, hogy lyukas, öreg, szürke állólámpásunk, Bazeg, aki két éven át hű társunk volt itthoni és külföldi nyaralásaink során, eladósorba került. Elég sokan kifogásolták, miért nem tartom meg, úgy látszik, nem értették a…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz