Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Arma Gedeonka

0 bejegyzést írt és 935 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
  Lévai Katalint, az MSZP korábbi EP-képviselőjét nem sűrűn emlegetik a legokosabb nők mezőnyében, nos, honlapjának Holokauszt Baráti Kör galériája (via fabuda) sem fogja gyökeresen megváltoztatni ezt az imázsát. A merész névválasztás olyan kitűnő…..
Archiregnum Szex és MDF 2010.01.12 12:47:00
 Nehéz az MDF-ről posztot nem írni. Omár a megmondhatója: én komolyan próbálkozom, tényleg, de ezek folyton provokálnak! Csapody Mikinek sikerült egy nyilatkozatot összedobnia, ami valahogy úgy hangzik, hogy a KDNP tevékenysége nem egyszerűen megélhetési politika, hanem maga a…..
Arma Gedeonka 2010.01.16 00:39:39
@TaTa86.:
ha marad...
Arma Gedeonka 2010.01.16 19:36:17
@TaTa86.:

náculás az, amit a zsidók annak tartanak. Adódhat úgy, hogy zsidók kezdenek el cigányozni.

Cigányok zsidózni máris elkezdtek Sajóbábonyban...
Arma Gedeonka 2010.01.16 22:58:11
@Scala:
jöhet! :-)
Olyan szép lenne, ha hinni tudnék a politikiában, ha tényleg érdemes lenne bújni egy napilapot, ha magamban megnyugvással hajtanám párnámra esténként a fejem: igen, jellemes emberek ténykednek politikusaink között, és van párt, aki kiáll az értékrendemért. Csakhogy... A…..
Arma Gedeonka 2010.01.15 21:57:53
@TaTa86.:

Nem a százalék a lényeg, hanem az, hogy ilyen gazdasági elemzéseket és rajtuk alapuló önkormányzati döntéseket nyíltan szokás ma hangoztatni. Ez a trendi.
Arma Gedeonka 2010.01.16 00:43:11
@TaTa86.:
E városok zöme nem fog létezni 50-100 év múlva, vagy sokkal kisebb lesz.
Ha nem jön addig nukleáris tél.
Arma Gedeonka 2010.01.16 22:57:30
@Omár:

Derék. Akkor egy pártra szavazunk?
Archiregnum A földi Pokol kapuja 2009.12.20 21:40:00
  Nemrég néhány fejlődésében visszamaradott trogloditának az a ragyogó ötlete támadt, hogy eltulajdonítja az auschwitz-birkenaui haláltábor bejáratának hírhedt jelmondatát, az „Arbeit macht frei” feliratot. Habár a tapasztalataim alapján az emberi ostobaság…..
Arma Gedeonka 2010.01.14 13:58:22
@TaTa86.:

Kétféle hely van a Neten, ahova járok. A egyik, ahol tiszteletben tartom a gazdákat , messzemenő udvariasság, stb. Ez a hely eddig belefér e kategóriába...

A másik az, ahova ellenséget ütni járok. Ott lekerül a kesztyű. De ott a gazdik olyanok. Namost tudom, hogy szerzői átfedések lehetnek a két kategória között. Nem én tehetek róla.
Arma Gedeonka 2010.01.14 14:00:28
@TaTa86.:

ne és mit szólsz a Nemzeti Érzelmű Hölgy interjújának elemzéséhez? Tényleg minden szavával egyetértesz?

Azóta egy barátom visszaigazolta, hogy ő is megkapta a körlevelet, amire a kuruc hivatkozott, amelyben Szöőr a Jobbik vezetése mögött nyüzsgő mazsihiszeseket vélt látni.
Arma Gedeonka 2010.01.14 14:37:48
@TaTa86.:

Belátom, hogy látszatra ellentmondás, de egyszerűen a blogokat sokan olvassák, nemcsak a szerzők és baráti körük. Ha egyszer úgy gondolom, hogy vannak cáfolnivaló dogmák, vagy káros felfogások, akkor megteszem. Pl. a Jobbklikkről azért tiltottak ki, mert ott egy idő után kínos volt nekik, hogy kritika is van (nem engem tiltottak ki, hanem sorban mindenkit, aki nem csápolt nekik). Ott pl. hajmeresztő volt látni, ahogy a fidesz külpol csapatának holdudvara habzó szájjal követelte, hogy azonnal üzenjünk hadat az orosz medvének Szakadtvili mellett kiállva. Mint hazafi, kötelességemnek tartottam egy ilyen országháborító ámokfutás ellen fellépni, főleg egy leendő kormáynzat emberei ellen. Néha az MTI is idézett a Klikkről, tehát ott páran láthatták, hogy nem minden jobboldali neokon éppen.
Ez sokkal fontosabb misszió volt, mint törődni a bloggazdák lelkivilágával.
Ugyanígy álltam hozzá a Konzi cionistáihoz is. Nem az a lényeg, hogy szeretnek-e, hanem az, hogy az értelmes olvasók kapjanak érveket a nyomatott demagóg propaganda ellen, tán a haza hasznát veszi. Tudom, hogy szerény eredményeket lehet holmi blogokon elérni ilyen téren, de sok kicsi sokra megy, mára a PC-falak nem keveset tágultak nem kis részben a netszférának is köszönhetően. Ez fontosabb, mint abszolút tapintatos úriemberként azonnal távozni, ha nem rajonganak a véleményemért.
A tájékozottabb olvasók nyilván már tudják, hogy meghaladott haladó értelmiségünk új messiást talált magának. Gyurcsány gyönyörűeket mondott Őszödön, de hát a hülyemagyar ugar, és a jobboldali karaktergyilkosság végzett vele: nem tudta megcsinálni a REFORM-ot. Mennie kell.…..
Arma Gedeonka 2010.01.13 20:59:02
"Ráadásul a Jobbik tényleg nagy hibákat vétett: az ideológiai bullshitet csak a szavazás után kell a népre borítani!"

Nem egészen. A Jobbik elég nagyra nőtt ahhoz, hogy rétegzett (potenciális) szavazóbázisa van. Persze, vannak a relatíve friss, szociktól szalajtott északkeleti, cigányövezeti szavazói, akik kiütést kapnak a "határon túli magyarok" kifejezéstől, de mindegy ki, csak csináljon nekik elviselhető közbiztonságot. Nem igazán turullal kelő és fekvő réteg.
Viszont ott a kemény mag, a párt legrégebbi szavazói, hű talpasai, akik nem hajlandók a választási sikerig várni, hogy a szívüknek kedves szólamokat hallhassák a párt vezetőitől. Nekik kell földig rombolni a kereskedelmi TV-ket, ők várják a bajtársakat a Forradalmi Gárdától, nekik szól a "Hungária, nem Fingária" stb.
Róluk komoly hiba lenne megfeledkezni a párt vezetőinek, mert pl. ők gyűjtik az ajánlószelvényeket...
A tüzön-vizen át hű talpasokat nem idegenítheti el a párt (igazából egyetlen párt sem, bár vannak, akik megtették) és tulajdonképpen kevéssel beérik, elég nekik időnként pár erős kifejezés...
Gondolom, valakik előtte saccolgatják, mi mennyit hoz és mennyit visz.
Nem cinizmusból jrom, hanem pragmatikusan. A pártpolitikának megvannak a maga törvényszerűségei.
Mellesleg az ideológiai program zöme még józan ésszel is indokolt, legfeljebb egyes részei nem passzolnak a BAU-viszonyokhoz. Olyanok meg egyre kevésbé vannak, tehát nincs itt hiba.
Vigyázz, mert turisták jönnek Csak saját szemüknek hisznek Tétlenül ne állj itt dísznek Vigyázz, mert turisták jönnek!   Aktuális, nyilván túlzott aggódásom következik. Egy francia bíróság 4500 euróra büntetett egy önkormányzatot, mert hozzájárult II. János Pál…..
Arma Gedeonka 2010.01.12 11:19:22
@tevevanegypupu:

"Mas szokasok, mas vilaglatas, azokon a videkeken, ahova nem jutott el meg a sajto es a televizio, meg is oriztek nehanyan ezeket a szokasokat."

Érdekes, mifelénk épp a sajtó és a TV van tele az utóbbi 20 évben meztelenséggel, dugással, homokozással...
Azelőtt itt nem volt gyakori az ilyen züllöttség, most már javában terjed.
 Bocsánat Uraim! Kedves Olvasók! Én ehhez a kérlelhetetlen kritikai érzéket és megkérdőjelezhetetlen szellemi fölényt megtestesítő; a polgári blogszféra kulturális hanyatlását elementáris brutalitással megjelenítő blog-bejegyzéshez nem tudok semmit érdemben…..
Arma Gedeonka 2010.01.11 13:51:41
@TaTa86.:

Nagy eséllyel mint MSZP, már nem. Viszont azok az egyének, ideológiák és választói csoportok, amelyek ilyenné tették, nem tűnnek el, tehát felbukkanásuk más formációkban várható.
  Újévi poén északi szomszédunktól: szlovák biztonságiak jelentősebb mennyiségű, valódi robbanóanyagot csempésztek gyanútlan utasok csomagjaiba, hogy élőben teszteljék az átvilágító rendszereket. A nyolc „tesztalany” közül hét lebukott, egy…..
Arma Gedeonka 2010.01.07 20:10:22
@TaTa86.:

igen, kb. a hazai tótság utolsó öregei tartják magukat számon e néven... Ez hiteles. Sajnos gúnynévvé vált, mert amikor a magyar liberális elit derék/hülye volt ahhoz, hogy a nacionalizmus korában kövesse a kegyetlen angol, francia német kisebbségeltüntető modellt, de kicsit azért volt hülye a külsőségekben utánozni, akkor a népiskolákban gúnyverseket skandáltattak a nebulókkal. Pl. a tótról, aki "kiver a házadból". Barmok. Vagy egy lépéssel ugrani a szakadékot és asszimilálni, vagy nem, de akkor nem hergelni. Persze a magyar "elit" a kiegyezés után már rég nem volt a maga és az ország ura. Elfelejtett a világba kitekinteni is, ellentétben az ugrásra kész szomszédok elitjével. Kár volt, mert a nyertes szomszédok, vagy felszabadult volt 8kicsit lenézett) táérsnemzetek most ezeréves elnyomás meséit mossák ifjúságuk agyába pár évtizednyi gányversikék, meg egy-két operett-gimnáziumbezárás miatt. Hol van ez a fél írországot kiirtó Cromwellhez???
Arma Gedeonka 2010.01.07 21:11:04
@mefisto:
Már nemigen. A szórványtótság zöme kihalt, unokáik a városban már nem tótok, ahol meg akad egy nagyobbacska góc, mint Békéscsabán, oda beimportálták a szlovákiai hülyeséget. Megértő népségnek ma kb. az a vegyes származású, kettős identitású felvidéki csapat tekinthető, akikre Bugár Hídja utazik, továbbá a felvidéki magyarság egésze is tud végső soron empatikus lenni a szlovákokkal, ami nagy szó a sok gecizés után, de még nagyrészüknél valamilyen szinten megvan. A szlovákok meg elképesztően kisebbrendűségi komplexusokkal vannak tele irányunkba, lásd belügyminiszterük legutóbbi elpityeredését, hogy a magyarok rövidnadrágos nemzetként kezelik őket. Ez a rémkép az ő fantáziájukban él, ami miatt olyan hülyeségeket csinálnak, hogy nem sok választásunk marad, mint rövidnadrágosokként nézni rájuk...
Tényleg, ha tudnák, hogy a magyar ellentétben velük (illetve nem szimmetrikusan) nem azzal kél és fekszik, hogy vajon mit gondolnak rólunk a szlovákok...
Arma Gedeonka 2010.01.08 12:22:11
@Herr SturmLiberator:

a történelemben sokáig nem etnikai elven szerveződtek az államok, a magyarok álltal érintett államok sem.
Tulajdonképpen az össztörténelemben egy nagyon friss fejlemény ez az etnikai nemzetállam-dolog és igazából eredeti kiadásban épp hogy politikai nemzet kategóriaként jött létre, a franciáknál is, csak ez torzult egy perverz fordulattal oda, hogy akkor etnikailag is hozzá kell homogenizálni a népességet az állampolgársági egyenlőségéhez. Nem kizárt, hogy történelmi távlatban megint a tartósabb organikus modell kerül elő, ami nem óhajt etnikai, vagy vallási vagy bármilyen homogenitást, beéri alattvalói lojalitással.
Persze addigra a magyar etnikum akár el is tűnhet...
Archiregnum Lost 2010.01.07 01:16:00
  Az elveszett emeszpés cigány szavazatok nyomában 2009 elején egy paradigmaváltási folyamat vette kezdetét a magyar belpolitikában, amely a tavaszi EP-választás eredményeiben mutatkozott be, és vélhetően az idei országgyűlési választásokig teljesen átrendezi a…..
Arma Gedeonka 2010.01.07 20:03:10
@TaTa86.:

Kicsit irracionális ez a jelenség. (persze, mint minden a ballibek körül) Fletóék minden aljas és törvénytelen eszközzel igyekeztek megszerezni és megtrartani a hatalmat, sajnos mostanáig sikerrel. Az fel se merült bennük, hogy élve a népképviseleti rendszer lehetőségeivel, netán teljesen törvényesen is megpróbálhatnának népszerűséget szerezni saját potenciális rajongótáborukban? (tehát a szociológiailag Kádárhívő rétegekben)
Az régóta látszik és én latolgattam, hogy mikorra okoz szakítást a szoci vezérkar és bázisa között az, hogy fentről mintha direkt belegázolnának a Viktor-vész és egyebek miatt sokáig látszólag hozzájukláncolt bázisuk lelkivilágába és azok értékrendjével ellentétes dolgokat nyomnak le a torkukon. Pl. a meleg büszkeség menete típusú dolgok, bejegyzett élettársi kapcsolat, stb.
De ettől sokkal durvább volt a cigánykérdés, ahol a fentről jövő PC nácirasszistázás és cigánypátyolgatás teljesen ellentétes volt a vidéki szociszavazók alaphozzáállásával, épp az északkeleti válságrégióban, ahol simán naponta kell a baloldali szavazónak a testi épségéért aggódnia.
A szocik tudatosan se idegeníthették volna el hatásosabban a bázisukat. Vagy tudatos volt???
Arma Gedeonka 2010.01.08 12:16:45
@Omár:
néha felesleges összeesküvéselméletet faragni, mert a valóság egyszerűbb, de annyira maguk alatt vágták a fát ezzel, hogy felmerül, valakik a szoci pártot mindenestől csak járműnek használták és szartak a 2010-es választási eredményre.
Archiregnum Indul a Szankció TV! 2010.01.04 02:36:00
  A választásokat követő három hónapon belül elindul a Szankció TV, Magyarország első élő tematikus büntető-igazságszolgáltatási csatornája. (CamuNN) Az országgyűlési választások második fordulóját követő három hónapon belül, de várhatóan már június…..
Arma Gedeonka 2010.01.06 09:10:24
@mefisto:

gondatlanságból szoktam nem odafigyelni. Nem derül ki helyből a stílusból, hogy ki az?
  Két hete olvastam a hírt, hogy egy szlovákiai faluban, Osztrópatakon (Ostrovany) falat építettek. Gondoltam, megnézem a GoogleMaps műholdas nézetében, hogy a falu felülnézeti képe alapján vajon ki lehet-e találni a fal nyomvonalát. A térkép keresőjébe…..
Arma Gedeonka 2009.11.02 14:51:17
@Jobb híján MDF-es:

"A revizionizmus, ha "történelmi jog" alapján magyar fennhatóságot követelnek olyan területek fölé, ahol nem, vagy csak elenyésző kis számban élnek magyarok."

Nem éppen. Elvileg csak annyi a revízionizmus, hogy a határok felülvizsgálatát szorgalmazza. A konkrét magyar történelmi revízionizmus, amikor el is ért valamit, nagyrészt magyar többségű területek visszatérését szorgalmazta, kivétel volt Kárpátalja, ahol az egészet kellett valakinek átvenni, (így volt ésszerű), illetve Észak-Erdély, ahol a Székelyföld visszaszerzéséhez elkerülhetetlen volt elég sok román lakos visszazserzése is, de ez ellensúlyozta a Dél-Erdélyben maradtakat.

Amit te írsz, az a Mindent Vissza jelszava lett volna, ha épelméjű politikus valaha is komolyan gondolta volna. Ilyen viszont nem akadt - ez egy teljesen jelképes jelszó volt, senki nem vette komolyan, se nálunk, se a szomszédoknál, bár ők ijesztgettek vele. Meg hazai nemzetostorozóink is emlegetik azóta is.
 Amikor a fideszesek még zsengék voltak, utálták a kettős beszédet. A komcsik komcsik voltak, s akik együttműködtek velük, azok rossz emberek.   A Fidesz akkor azt mondta, üzente, hogy vannak dolgok, amelyekben nem lehet megalkudni.  Aztán persze kiderült, hogy sok…..
Arma Gedeonka 2009.10.16 09:23:34
@midnight coder:

felesleges a feltételes mód. Mindenképpen a "Jobbik" fog következni, csak elvileg ma még benn avan a pakliban, hogy nem szó szerint. Tehát elvileg lehet, hogy a még nyugat felé szalonképesnek látszó Orbán lesz kénytelen felvenni az iramot és saját maga radikalizálja a Fideszt, hogy hatalmon maradhasson. De ettől persze esélyesebb, hogy a Jobbikos politikát maga a Jobbik fogja megvalósítani, a fennnálló világrend keretein belül mozgó Fidesz erre inkább képtelen. A fennálló világrend összeomlik.
Arma Gedeonka 2009.10.16 12:00:57
@Blackrock:

Mi volt a palesztinok nagy kincse, amiért annektálták őket?

Precedens van.
Vona Gábor: Ökoszociális nemzetgazdaság (Rend, Jólét, Ébredés - 35. rész) | barikád.hu Senki ne náciveszélyezzen. A Jobbik nem náci, nemzet és a szocializmus összekapcsolása pedig a huszadik század általános jellegzetessége, a jóléti államoktól a szocialista táborig és a…..
Arma Gedeonka 2009.10.02 21:13:45
@polgári per:

Lukács-rajongó vagyok, tehát zsidó származásáról is tudok... Természetesen bizonyos fenntartásaim azért vannak, én Churchuillt annyira nem becsülöm nagyra.

Ezt a gyöngyszemet találtam a Lukács- Vona vonalon a neten:

ujsagirasamerikaban.blog.vg.hu/?p=15

"A demográfiai tény, amely szerint ma már az Egyesült Államok lakosságának mindössze 16 százaléka rendelkezik angolszász vagy kelta ősökkel, Lukacs szerint a kultúrák és értékrendek közötti különbségekben is mind markánsabban jelentkezik majd. Az EU önmagában nem jelent választást, hiszen az még jobbára csak egy gazdasági egység, és nagyon sok időnek kell még eltelnie a valódi politikai integráció létrejöttéig. Addig is, a nyugat védőbástyáját ma szerinte – a kínai áradattal szemben – Oroszország jelenti."

Ezt a bunkózást csak a fröcsögő gyűlölet mondatja veled. Az ilyesmi elvakít...
Arma Gedeonka 2009.10.02 21:16:09
@polgári per:

Talán olvastad az Egyesült Államok 20. századi történelmében megjegyzését, hogy Lukács rosszallja a túlzott zsidó bevándorlást, mint ami felhígította Amerikát...

Persze eszemben sincs antiszemitát faragni belőle. Én akkor furcsállottam e mondatát.
Mandiner blog Ernő tükre 2009.10.02 11:01:00
  „Én zsidó vagyok? Hogyhogy zsidó vagyok? Mi az? Sárga vagyok én, vagy zöld vagy kék vagy milyen? Éppen olyan testszín vagyok, mint a magyarok. Kinek az ideája volt, hogy én itt zsidó legyek? Nekem bizony isten eszem ágába se volt, hogy zsidó leszek majd, ha megszületek.…..
Arma Gedeonka 2009.10.02 11:16:29
Meg tudom érteni, részvétem, (még élő sorstársainak), de ugyenez az érzés sok zsidót indított már arra, hogy utánajárjanak, miért is vennak ebben a kellemetlen helyzetben. Ajánlom pl. Izrael Sahakot:

judeologia.20megsfree.com/shahak/shahak1.htm

Ha jól rémlik, Szép Ernő utasította visszaunokatestvére, Herzl Tivadar megtisztelő felkérését, hogy legyen a cionizmus magyarországi nagykövete. Azzal hárította el, hogy ő magyar.
Derék ember volt, megérdemelte, hogy idekerüljön. Sok történetesen zsidónak született társa számára pedig ez a neves unokatestvér és mozgalma fokozza e kellemetlen érzését.
A cionisták azok, akik szerint ezt a katonai szolgálatot születéstől halálig kell teljesíteni és a dezertálókat kegyetlenül visszarángatják a kszárnyába, vagy hadbíróságilag kivégzik.
Arma Gedeonka 2009.10.02 14:40:37
@polgári per:

hát igen, bocs. Összetévesztettem. De a lényegen nem változtat...
w Tribuszerné visszanéz 2009.10.02 02:20:00
A válságnak győztesei is vannak, és ezek között sokan olyanok, akik további áldozatokat szednek. Az elkeseredett, kétségbeesett embert el lehet csábítani könnyű álommal, és ezt nemcsak a kuruzslók, a fasiszták meg a kommunisták használják ki, hanem lehet, hogy éppen a…..
A jelenlegi gazdasági visszaesés egyik lehetséges áldozata a nagyon alacsony inflációs cél lehet. Elképzelhető, hogy a jövőben magasabb inflációt tartunk kívánatosnak mint eddig? Szerintem lehetséges. Az infláció a konzervatív jegybankárok nagy ellensége. Ellenség mert…..
Arma Gedeonka 2009.10.01 09:24:09
Ezt olvassátok el, ilyen még nem volt, egy pártpolitikus életszjnvonal csökkentéssel kampányol! És elvágja a globális kapitalizmus gordiuszi csomóját.
Már eddig is rájuk akartam szavazni, de most életemet és véremet is az ökoszociális nemzetgazdaság programjáért ajánlom!

barikad.hu/node/37351

Vona Gábor: Ökoszociális nemzetgazdaság (Rend, Jólét, Ébredés - 35. rész)

"A globális kapitalizmusnak vége, ahogy az ahhoz kapcsolódó (neo)liberális piacgazdaságnak, a fogyasztói társadalomnak, a multinacionális tőke világuralmának és ezzel a liberális demokráciának is. Hogy merrefelé tart majd a világ, még a jövő kérdése. Lehet, hogy az a gigantikus tőkekoncentráció, amely mohóságával saját lufiját pukkasztotta ki, valamilyen átalakuló trükk segítségével átmenti hatalmát, lehet, hogy a rendszer sikeresen korrigálja magát, de az is elképzelhető (sőt, jelenleg a legvalószínűbb), hogy az emberi létezés továbbrohan a szakadék felé, addig, amíg abba alá nem zuhan, örökre."

"a világ jelenlegi helyzetében inkább fenntartható csökkenésre kell berendezkednünk. "
---------------

Ezzel jövő tavasszal még nem lakít kormányt, de az direkt jó, a konzumidióták szavazzanak a világban szalonképes Fideszre, a Jobbik meg mondja ki nyjltan ellenzékben, mi a helyes kivezető út!
Aztán az összeomlás haladásával lehet ebből kormányprogram is.
Arma Gedeonka 2009.10.01 10:01:27
@orsi00:

Igen, de az a képlet egy pilótajáték képlete egy véges bolygón, amely korlátai közül úgy tűnik, nem tudunk kilépni. Erről beszél nyíltan Vona is. Az infláció a kapitalizmusban valóban elkerülhetetlen, de e berendezkedés , a végtelen növekedés elveének bukása is elkerülhetetlen egy véges rendszerben. Mit ragozzuk, pilótajáték.
Kristol nem csak eszméivel formálta át az amerikai konzervativizmust, hanem olyan mentális hozzáállással ajándékozta meg, amely minden, tevékeny és aktív erőként működni akaró nemzeti konzervativizmusnak elkelne. Kristol tudatosan kisebb, kezdetben nem túl széles körben olvasott…..
Arma Gedeonka 2009.09.29 15:22:53
@rosta:

A norvégoknál magától értetődő volt, hogy az olajat és gázt saját állami vállalatuk termeli ki az ország javára. Nálunk 12% a bányajáradék, a briteknél 50%. A makói gáz sajnos nagy eséllyel még a karvalyoknak se fog hasznot hozni, mert csapdában van. Geológiai probléma. Ha viszont fel lehetne hozni, jelen helyzetünkben tényleg nem nekünk hozna hasznot. De az erőforrsáfelélésen ez se változtat, a gáz, az olaj nem megújuló, mi meg teljesen függővé váltunk tőlük. Nem mi magyarok, mi, a fejlett civilizáció.
Arma Gedeonka 2009.09.30 12:56:49
@mcs:

Művelődj:

www.orszagepito.hu/szamok/teljes/1999-3m.pdf

TOM WOLFE: Bauhausból búgatóba (From Bauhaus to our house)

13. oldal

"Még a Mieslingek két merész logikai bukfencével is
összebékéltek. A nyárspolgárnak, ha volt bôr a pofáján azt
állítani, hogy az új építészet kômûves-, épületasztalos- mûlakatos-
munkáit tekintve szegényebb a régi Beaux-Arts épí14
tészetnél, a Mieslingek némi leereszkedéssel így feleltek:
„Meglehet. De elôször állítsa elô az olyan iparosokat, akik a
finom munkát gyôzik, majd akkor tárgyalunk.” Tudván, hogy
efféle iparosok nem léteznek már. Helyes. De miért? Henry
Hope Reed meséli, hogy a negyvenes években New Yorkban
ment kocsin a nyugati Ötvenharmadik utcán az E. F. Caldwell
& Tsa alkalmazottaival. Ez a cég bronz kandeláberek szerelésével
foglalkozott. Amint a Modern Mûvészet Múzeuma
elé értek, a cég emberei az öklüket rázták feléje és ilyeneket
ordítottuk: „Ezek a rohadtak tesznek tönkre bennünket!” A
Beaux-Arts építészetének felhôtlen napjaiban Caldwell a
bronzmûvesek, kôfaragók, gipszmûvesek és díszítôk ezreit
foglalkoztatta, vállalkozása azonban rnás hasonlókkal együtt
a csôd széléig jutott addigra: Éppen nem az ipar haldoklott.
A Nemzetközi Stílus pusztította a keresletüket, kivált kereskedelmi
célú építményeivel. Hasonló érvelést kaptak válaszul
azok, akik a Nemzetközi Stílusban fogant épületekrôl
azt állították, hogy fô falaik és válaszfalaik egyaránt vékonyak,
belviláguk szûk, kivitelezésük vásári: „Manapság a más
stílus még drágább.” Drágább, de nem megfizethetetlen. A
kérdés azon fordul, hogy az emberek szépérzéke mivel hajlandó
még megalkudni s mivel már nem. Lenne éppenséggel
olcsóbb stílus is a Nemzetközi Stílusnál. Angliában például
hangárokhoz hasonló, drótkötéllel kipányvázott hullámlemez
iskolákkal és lakóépületekkel kísérleteztek. Hallhatták
ezeknek az építészétôl is: „Manapság a más stílus megfizethetetlen.” "
Arma Gedeonka 2009.10.01 09:19:34
@erőspista:

még nagyobb baj is volt vele. Az iparosítás hosszú távon fenntarthatatlan. A dualizmus elején fenntarthatóbb társadalmunk volr, mint a végén.
Persze ez világjelenség, ugyanezen kor más országaira is igaz.
Zbigniew Brzezinski nevével szerintem már mindenki találkozott, akit egy kicsit is érdekel a kül- és biztonságpolitika. Jimmy Carter egykori tanácsadója mára a szakma egyik nagy öregjének számít, ezért érdemes odafigyelni mit mond, még ha első hallásra kicsit meredeknek is tűnik.…..
Arma Gedeonka 2009.09.29 14:15:43
@Tilikov:

Nem gondolták a teheráni repülőgépszerelők, hogy harcukkal egy iszlám köztársaságot, egy teokráciát juttatnak hatalomra. Az ajatollahok ügyesen beültek a készbe és saját képükre formálták a forradalmat. A nagyvárosi rétegek indították, de a nagyváros csak sziget volt a konzervatjv vidék tengerében.

Aztán jön a tél, s a tücsök és a hangya is megdöglik...
Arma Gedeonka 2009.09.29 14:57:53
@Tilikov:

persze, csak álszentek és utópisták. Tragédiájukat röviden kifejtettem itt:

olajcsucs.blogspot.com/2009/06/van-meg-jegy-titanicra.html

"A helyzet paradoxona az én felfogásom szerint az, hogy Khomeininek abban igaza volt, hogy a nyugati fogyasztói társadalom gonosz dolog és az iráni népet ettől érdemes lett volna megóvni. Minimum a multi cégek kizsákmányolásától részben sikerült is.
De pont az iráni fiatalok vágyai és az elzüllött iráni elit nyugatias fogyasztása jelzik, hogy a fogyasztósdi, globalizáció nem valami titkos összeesküvőtársaság műve, hanem amíg van hozzá erőforrás, addig a bennünk lakó vágyak hajtják a folyamatot.
A paradoxon fokozása, hogy szegény ("mi mindig mindenről lekésünk") irániak esetleg épp akkor dönthetik meg (?) a Bűnös Nyugat rendszerétől őket védeni próbáló rezsimjüket, amikor ez a fenntarthatatlan fogyasztói uzsoracivilizáció épp összedől, Nyugaton is."
Arma Gedeonka 2009.09.30 22:28:14
@SchA:

A saskarom akció valóban borzalmas volt, de egész apró botlás pl. a vietnami, vagy a második Öböl-háborúhoz képest. HA bűn elnökként naívnak lenni, akkor milyen bűn cinikusnak lenni, hazudott ürüggyel háborút indítani, tudatosan foglyokat kínvallatni és az alkotmányt istenverte papírdarabnak nevezni?

Nekem nem mindegy, hogy nevezik Izraelt, neked az is mindegy, ha pl. a 45-ös orosz bejövetelt "felszabadulásnak " nevezik?
Épp nem az sugárzik Carterből, hogy szerinte csak le kell ülni tárgyalni és minden megoldódik. Pl. tudja, hogy egy apartheid és annak áldozata között ez nem megy ilyen könnyen. Nem naív, hanem vállalta a vesszőfutást, hogy a cionista lobbi kiátkozta. Jelzi, hogy tisztában van az uSA feklelősségével a konfliktus fenntartásában, és azzal, hogy kiáll exelnöki tekintélyével az igazság melllett, kijelöli az irányt, hogy az USA nem támogathatja örökké az elnyomó agresszort. Ez kőkemény reálpolitika, aminek a szimbolikus gesztusok is részei. Szinte antik mintákat idéz, csoda, hogy a bankok által finanszírozott kampányok korában még ilyen jellem is elnök lehetett korunk Rómájában. A naívság nyilván annak egy szinonímája, hogy valakinek ma még vannak elvei, miközben ilyen mocskos poolitikai gépezetben ilyen magas díszfunkcióba jutott.
Általában nem hiszek abban, hogy az USA elnöke a Világ Ura lenne.

A fegyverek nem adhatják senkinek a becsületét, Amerikának sem, a fegyverek a hatalmat adják. Fontosak, híve vagyok saját honvédelmünk újjáépítésének is, de a fegyvereket lehet becsületes és becstelen célra is használni. Az USA fegyvereit az utóbbi időben csak becstelen célokra használják. Lehet, hogy a koszovói albánok másképp gondolják, vagy a kurdok, de nekik szerencséjük volt, hogy ügyük VÉLETLENÜL egybeesett a Birodalom érdekeivel.
  Valami van a levegőben. Kezdek össze-vissza álmodni mindenféle baromságot. Ez persze nem az én hibám, hiszen mit lát az ember ha belenéz az internetbe? Először is Őfelsége I. Levente apostoli magyar király kinevezte Dr. Semjén Zsoltot Magyarország miniszterelnökévé,…..
Arma Gedeonka 2009.09.29 13:10:17
@Cpt. Flint:

kb. ilyen érzése lehetett egykor a mongol, vagy üzbég írástudóknak, amikor addig használt jeleik helyett elkezdtek országukban megjelenni a cirillbetűs feliratok...
Vagy amikor Törökországban kötelező lett latin betűvel írni.
Az öregeknek nyilván megszokhatatlan volt, a fiatalok meg már abba születtek idővel.
Biztos lehetne olan váltás, amikor tömegeknek gyorsan és kényelmesen olvasható mondjuk Rejtő a magyar ABC-vel. Nem propagálom, csak el tudom képzelni...
Arma Gedeonka 2009.09.29 14:11:27
@Cpt. Flint:

Nem vagyok különösebben rovásírás-fan, nem is ismerem, csak hoztam pár történelmi példát politikai okból elrendelt írásváltásokra, amiket aztán az utókor megszokott és nem zárom ki, hogy még lehetnek ilyenek.
Én nálunk pont nem erőltetném.

Ami a nacionalizmusból való látványos visszatérést jelenti feledésbe merült ősi kacatokhoz, nem példa erre az újhéber nyelv szorgos megtanulása olyan tömegek által, akik teljesen más nyelveken beszéltek és más jelekkel írtak?
Nem rándul e héber jelek láttán görcsbe a gyomra mondjuk egy amálekitánek? Elvégre ősatyáit e jelek használói népirtották...
Arma Gedeonka 2009.09.29 14:53:09
@Cpt. Flint:

ha lvalakinek hülye gondolat, hogy Rejtőt kéne gyorsan, kényelmesen rováírással olvasni, erre volt a sok ppélda. Hogy aztán a gyerekeik, unokáik már azt szokták meg. Nem foglalok állást a rovás magyar ABC mellett, vagy ellen. De fikázni se szép.

Most látom, hogy mégse lehetsz zsidó, ha nem tudod, hogy az újhéber Izrael államnyelve és lakói jókora része otthon is e nyelven beszél. (azért az orosz erősen befogja tán mostanában...)Az írásjelei meg tán azonosak az óhéberével. Nem értek hozzá, de az újhéber az óhéber továbbfejlesztése némi nyelvújjtással. Annyiban még nagyobb fokú múltbarévedő nacionalizmus is, mint a magyar rovásíróké, amennyiben ezt tényleg egy ország beszélt nyelvévé tették, pedig holt nyelv volt.

Ha gúnyolódsz a tarsolylemezt viselőkön, rovásírókon, akkor épp ennyire gúnyolódsz a zsidó nemzeti reneszánsz külsőségein, írásán, bármijén is.
Amúgy világjelenség, az újpogány hullámhoz hasonlóan. Valahol jelzi a modernitás válságát, az embereket már nem vonzza a korszerű, a haladó, a régi bevált dolgokba próbálnak kapaszkodni. Fundamentalizmus.

Nyilván most se sikerül majd másodszor ugyanazon folyóba lépni, de a modernség bukik, az tény.

A cionizmus is egy nosztalgikus hagyományörzősdi mázával van leöntve, nem basztatnád inkább azt?
"Ha a németek élen jártak a vegyi fegyverek fejlesztése terén, akkor a japánok voltak a biológiai hadviselés mesterei." /John Norris, 1997/ A két világháború közötti időszak a katonai nagyhatalmaknál a gyors technológiai fejlődésnek köszönhetően az új fegyverek, ill. az…..
A hiányosan fellelhető dokumentáció miatt a mai napig homály fed néhány fontos részletet, ám annyi bizonyosan tudható: 1933 tavaszán titkos szervezkedés kezdődött Franklin Delano Roosevelt elnök hatalomból való elmozdítására, és egy katonai puccs végrehajtására. A történet…..
Arma Gedeonka 2009.09.21 12:40:55
@max_headroom:

1. Intelligens antitalmudisták nem gondolják, hogy a pénzrendszerrel, vagy kamattal kapcsolatos visszaéléseket csak zsidók tudnák elkövetni, vagy hogy ne ellenezné az ilyesmit sok zsidó is.
2. Miért fulladna zsidózásba, zsigeri gyűlölködésbe a FED megtárgyalása?
Vagy van alapja annak, hogy firtassuk a zsidók és a FED kapcsolatát, és akkor miért kellene előre kizárni, vagy nincs, akkor meg tényekkel érvekkel bizonyítsa, aki szerint nincs.
3. a konzin zsigeri gyűlölködés???

És ez még csak a FED-téma, hol vagyunk akkor a holokausztipar, revízionizmus stb. kérdéseitől!
Arma Gedeonka 2009.09.23 10:55:25
@max_headroom:

nem valami ellen, hacsak nem önvédelemből...

Attól függetlenül, hogy vannak kivételek, érdemes vizsgálni egy adott helyzetben "a magyarok" vagy "a zsidók" szerepét.

A zsidók ugyanúgy sokfélék, mint mások, de azt érdemes vizsgálni, hogy mik annak az identitásnak az alapjai, amelyek alapján valakik odasorolhatók (mert ugye nem "származási" alapon sorolunk senkit ilyen csoportokba) és hogy vajon ezen identitásalapozó tények, elvek magyaráznak-e egyes jelenségeket, amelyeken előítéletek lovagolnak.
Szerintem igen.
Arma Gedeonka 2009.09.24 10:30:03
@max_headroom:
És a romagyilkosságokat csupa 45-ös cipőjű követte el? Nem hinném. Tehát ha a FED körül meglepően sok zsidó lenne, akkor az se véletlen lenne. De én nem hiszem, hogy az uzsora, vagy a kizsákmányolás kizárólag zsidókhoz köthető jelenségek lennének. Viszont az nem marad hatástalan, ha egy kultúrában évezredek óta arra nevelik az egyéneket, hogy a nem magukfajtával szemétként kell bánni, hogy zsidótól tilos kamatot szedni (ezt nem tartják be), viszont gojtól kötelező a lehető legtöbbet beszedni. Hogy goj fuldoklót nem kell kimenteni a vízből, sőt segíteni is tanácsos, hogy megfulladjon. Nem gondolom, hogy ez utóbbit szó szerint alkalmaznák a ma már zömmel nem vallásos utódok, de ha identitásuk ilyen elvekre alapozódik, az érthetővé teszi, miért dúsultak fel az olyan rabló jellegű intézmények körül, mint a FED és a modern bankrendszer.
Itt van menetrendszerint a "forró ősz", de sehol egy jó kis tünti, ahol lehet kiabálni és molotov-koktélt hajigálni, még a "köcsög deviánsok" menetétől sem sikerült megmenteni a haza becsületét. Ki marad hát, akibe még bele lehet kötni? Hát a…..
Mandiner blog Családi ital, az! 2009.09.22 07:01:00
Persze mondhatjátok, hogy nézze meg az ember, hogy mi az, amit leemel a polcról. Vizsgálom is általában, szavatossági idő, származási hely. Társam, aki az alapélelmiszerek beszerzésének családi letéteményese azonban csúnyán belefutott valamibe a tejtermékek pulton. Jó áron…..