Adatok
Arkhimédész
1 bejegyzést írt és 195 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A hétvégén meghalt a Nógrád megyei Rimóc polgármestere. Az RTL Híradó megtudta: kocsijával egy előtte kacsázó, részeg biciklist akart kikerülni, amikor összeütközött egy szemből érkező autóval. Beszkid Andor olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy életét már nem tudták megmenteni.
A biciklis…..
Arkhimédész
2016.08.04 11:28:27
@abcd1234:
Én kifejezetten mnem vagyok libsi, de ezzel az okfejtéssel legalább felerészben egyet tudok érteni. És itt az egyetértés a lényeg. A félig töltött pohár nálam félig tele van, nem félig üres.
Amivel vitatkoznék, az a határontúli területeken élő magyaroktól való félelem. Mára Magyarországon valójában munkaerő hiány van. Ember van persze, csak olyan szakmunkás nincs elég aki rendesen dolgozni akarna és tudna is. A határon túli magyar munkavállaló kiváló munkaerő . Egy a nyelvünket nem beszélő, máshoz szokott, idegen kultúrájú tömeg viszont nem segít semmin.
Én kifejezetten mnem vagyok libsi, de ezzel az okfejtéssel legalább felerészben egyet tudok érteni. És itt az egyetértés a lényeg. A félig töltött pohár nálam félig tele van, nem félig üres.
Amivel vitatkoznék, az a határontúli területeken élő magyaroktól való félelem. Mára Magyarországon valójában munkaerő hiány van. Ember van persze, csak olyan szakmunkás nincs elég aki rendesen dolgozni akarna és tudna is. A határon túli magyar munkavállaló kiváló munkaerő . Egy a nyelvünket nem beszélő, máshoz szokott, idegen kultúrájú tömeg viszont nem segít semmin.
Arkhimédész
2016.08.04 12:52:48
Hét hónapja történt, hogy Kiskunlacházán egy fiatal lány, Horák Nóra gyilkosság áldozata lett. Azóta a "nemzeti radikális" média és a hasonló nézeteket valló polgármester többször is minden kétséget kizáró bizonyossággal állította, hogy az eseményt…..
Arkhimédész
2009.06.28 15:18:49
@calam:
Az kezeli igazán monolit tömbként a cigányságot, akik Pásztor Albert híres mondatát miszerint (nem szó szerint) "Minden rablás elkövetője cigány volt, képesek úgy értelmezni, hogy minden cigány rabló...
IQ-hiány, vagy kettős mérce. Válassz!
Az kezeli igazán monolit tömbként a cigányságot, akik Pásztor Albert híres mondatát miszerint (nem szó szerint) "Minden rablás elkövetője cigány volt, képesek úgy értelmezni, hogy minden cigány rabló...
IQ-hiány, vagy kettős mérce. Válassz!
Arkhimédész
2009.06.28 15:50:58
@calam:
És ebben mi a valótlan? Ennek a veszélye valóban óriási!
Ez bizony nagy százalékben így lesz, ha a társadalom megengedi, hogy az aranyos cigánygyerekek példaképe a bűnöző életet folytató helyi királycsávó legyen. Hogy ezt a politikai korrektség és az emelkedett antirasszista jellege miatt teszi, vagy csak gyenge törvényei miatt egyszerűen képtelen megbirkózni a feladattal, az édes mindegy.
Aki Pásztor Albertet egyenes, őszinte és tényszerű nyilatkozata miatt rasszistázza, annak azt kívánom, hogy Draskovics nyomozzon személyesen azok után, akik kirabolták és összeverték a saját vidéki házában.
És ebben mi a valótlan? Ennek a veszélye valóban óriási!
Ez bizony nagy százalékben így lesz, ha a társadalom megengedi, hogy az aranyos cigánygyerekek példaképe a bűnöző életet folytató helyi királycsávó legyen. Hogy ezt a politikai korrektség és az emelkedett antirasszista jellege miatt teszi, vagy csak gyenge törvényei miatt egyszerűen képtelen megbirkózni a feladattal, az édes mindegy.
Aki Pásztor Albertet egyenes, őszinte és tényszerű nyilatkozata miatt rasszistázza, annak azt kívánom, hogy Draskovics nyomozzon személyesen azok után, akik kirabolták és összeverték a saját vidéki házában.
Rengeteg kritika ért azon írásaim miatt, amelyek a cigányok elleni támadásokról szólnak, leginkább azért, mert rasszista okokat látok mögöttük, és felvetettem azoknak a felelősségét is, akik a gyűlöletet szítják ellenük. Farkast kiálltok, mondták, semmi bizonyíték nincs az…..
Sokadszorra csodálkozom rá arra, hogy kívülről, független szemmel, mennyivel pontosabb látleletet lehet alkotni országunkról, és hogy ez a kép egyre negatívabb. És nem, nem csak a Gyurcsányék ténykedése miatt, sőt, egyre inkább nem amiatt. Egy demokratikusan megválasztott kormányfő, aki (még ha…..
Éppen a minap találtam a postaládámban egy szerelmeslevelet a szabad madaraktól, és úgy gondoltam, hogy elolvasom, mivel ajánlják be magukat ennyi ballépés után? A válasz sokkal ütősebb lett, mint hittem volna... Először is előzékenyen magyarázzák el, hogy miért…..
Arkhimédész
2009.04.11 14:17:16
@Herr SturmLiberator:
Egyetértek.
A kommenteddel és a hagymapucolási alátéttel is. :)
A szadesznak annyi sunyi árulás és egyenes balfaszság után akkor lenne (van?) esélye az 5%-ra, ha nemcsak az a 2 lábon a felhőkön álló értelmiség és a zsidóság nagy része szavazna rájuk, de mozgósítani tudnák a cigánytársadalmat is.
Akik jórésze arra a pártra teszi a voksát, akitől a megfelelő időben a megfelelő kortesajánlatot kapja.
Ehhez pedig az mszp-nél jobban senki nem ért.
Ha a cigányság egy öntudatos jövőbetekintő társadalom volna, akkor az szdsz-nek talán nem lenne félnivalója. Vagy mégis, mert akkor abban az esetben meg egy jól szervezett hiteles cigánypárt gyűjtené be társaik szavazatait.
Egyébként az szdsz-re nagy szükség volna, mint egy parlamenten kívüli szélsőbalos gyűjtőpártra.
Élő mementóként:
Ne felejthessük el, hogy jár az a "jobb" sorsra érdemes politikai erő, aki idegen érdekeket képviselve szembemegy a saját nemzetével...
Egyetértek.
A kommenteddel és a hagymapucolási alátéttel is. :)
A szadesznak annyi sunyi árulás és egyenes balfaszság után akkor lenne (van?) esélye az 5%-ra, ha nemcsak az a 2 lábon a felhőkön álló értelmiség és a zsidóság nagy része szavazna rájuk, de mozgósítani tudnák a cigánytársadalmat is.
Akik jórésze arra a pártra teszi a voksát, akitől a megfelelő időben a megfelelő kortesajánlatot kapja.
Ehhez pedig az mszp-nél jobban senki nem ért.
Ha a cigányság egy öntudatos jövőbetekintő társadalom volna, akkor az szdsz-nek talán nem lenne félnivalója. Vagy mégis, mert akkor abban az esetben meg egy jól szervezett hiteles cigánypárt gyűjtené be társaik szavazatait.
Egyébként az szdsz-re nagy szükség volna, mint egy parlamenten kívüli szélsőbalos gyűjtőpártra.
Élő mementóként:
Ne felejthessük el, hogy jár az a "jobb" sorsra érdemes politikai erő, aki idegen érdekeket képviselve szembemegy a saját nemzetével...
Van úgy, hogy események sorozata menet közben nehezen értelmezhető. Aztán egy későbbi visszatekintés már egy teljesen rendhagyó perspektívát biztosít. :))) Gyurcsány: Akkor én nem.Bokros: Én igen! Én igen! Én igen!Karsai: Gráf!Gráf: Én nem.MSZP: Surányi, vagy Glatz,…..
Vegyes érzésekkel, elvárásokkal mentem ma ki a Hősök terére. Úgy gondoltam, ez a civil demonstráció ugyanolyan lesz, mint az a jó pár, amit már megjártam. A Kossuth téri érzést reméltem, ami az eslő este volt, és ami még az első napokon is érezhető volt, amikor senki nem…..
Az nem kérdés, hogy a magyar közélet leggyűlöltebb figurája a miniszterelnök. És ugyan igaz lehet az, hogy néhányan minden földi gonosz eredőjének tekintik Gyurcsány Ferencet, azért az a „mainstream” vélemény erős eltorzítása, hogy ez általában is így volna. És miközben…..
Arkhimédész
2009.03.20 10:54:57
@Lord_Valdez:
Szia!
A nagy különbség az Horn, Medgyessy ill Gyurcsány között, hogy amellett hogy mindhármat támadta a jobboldal (ez politikai ellenfelekként természetes) addig az előző 2 elfogadott volt az ország jelentős részében. A támadások nagy része ezért lepergett róluk. Gyurcsányt viszont kifejezetten utálja Magyarország. Egységesen.
Hogy miért? Erre adja meg a cikk a nyilvánvaló választ.
Ja, és nem érzem, hogy bármelyik szekértábor tagja lennék. :)
Szia!
A nagy különbség az Horn, Medgyessy ill Gyurcsány között, hogy amellett hogy mindhármat támadta a jobboldal (ez politikai ellenfelekként természetes) addig az előző 2 elfogadott volt az ország jelentős részében. A támadások nagy része ezért lepergett róluk. Gyurcsányt viszont kifejezetten utálja Magyarország. Egységesen.
Hogy miért? Erre adja meg a cikk a nyilvánvaló választ.
Ja, és nem érzem, hogy bármelyik szekértábor tagja lennék. :)
Arkhimédész
2009.03.20 11:13:31
@Lord_Valdez:
Én arról beszéltem, hogy Medgyessy és Horn mellett legalább a baloldali érzelmű választók ki tudtak állni a magukkal való morális meghasonlás nélkül. Gyurcsány viszont a saját választói szemébe (is) hazudott, és akik kitartanak mellette, csak azért teszik, mert félnek a hatásosan démonizált Orbán visszatérésétől.
Pontosan a félelem fenntartása az egyetlen eszköz a gyurcsány mellett elkötelezett kicsiny ballib tábornak a hatalmon maradásra.
Én arról beszéltem, hogy Medgyessy és Horn mellett legalább a baloldali érzelmű választók ki tudtak állni a magukkal való morális meghasonlás nélkül. Gyurcsány viszont a saját választói szemébe (is) hazudott, és akik kitartanak mellette, csak azért teszik, mert félnek a hatásosan démonizált Orbán visszatérésétől.
Pontosan a félelem fenntartása az egyetlen eszköz a gyurcsány mellett elkötelezett kicsiny ballib tábornak a hatalmon maradásra.
Arkhimédész
2009.03.20 13:19:43
@freehckr:
Teljesen mindegy ki ígért többet!
Az egyik oldal - gyurcsányék - pontosan tisztában voltak a helyzettel és erős gazdaságot hazudva ígérgettek,
míg az akkori ellenzék a kormány által terjesztett hamis adatokra és helyzetre alapozva mondhatott akármit.
Mondhatjuk, azt is, hogy az egyik tudatosan hazudott,
míg a másikat a választókhoz hasonlóan megvezették.
Teljesen mindegy ki ígért többet!
Az egyik oldal - gyurcsányék - pontosan tisztában voltak a helyzettel és erős gazdaságot hazudva ígérgettek,
míg az akkori ellenzék a kormány által terjesztett hamis adatokra és helyzetre alapozva mondhatott akármit.
Mondhatjuk, azt is, hogy az egyik tudatosan hazudott,
míg a másikat a választókhoz hasonlóan megvezették.
Lehet szeretni az SZDSZ-t, és lehet nem szeretni, de arra én különösen dühös vagyok, ha a magyar liberálisokat unblock összekeverik a szadesszal. A másik dolog, amire dühös vagyok, az a hazaárulózás. Teljesen fölösleges dolog, amivel csak megbántani akarnak embereket, ne adj isten…..
Arkhimédész
2009.03.13 17:59:13
@TaTa86.:
De bizony kapott IQ tesztet a nürnbergi 22! Az már más kérdés, hogy annak eredménye semmivel nem javította az esélyeiket... :)
De bizony kapott IQ tesztet a nürnbergi 22! Az már más kérdés, hogy annak eredménye semmivel nem javította az esélyeiket... :)
Arkhimédész
2009.03.13 18:12:00
@weisz manfréd huba:
Erdély visszacsatolásáról beszélni ma már teljesen értelmetlen. És ezért nemcsak fölösleges, de provokatív is. Ettől semmivel nem lesz jobb az erdélyi magyaroknak. Ezért hülyeség. Így igaz.
Azonban mint nálunk is, így Erdélyben is élnek mindenféle emberek. A magyar nyelvet beszélők között is. Olyanok is, akik a te nézeteidet és világlátásodat osztják elsősorban, Nyílván vannak olyanok is, akiknek semmit, vagy nem sokat számít a magyar nemzethez való tartozás. Vannak itthon is ilyenek. Ami egyáltalán nem baj. Egy magyarországi német, román, szlovák, zsidó, vagy cigány az legyen csak magyarországi német, román szlovák, zsidó, vagy cigány. Ezzel ők semmivel sem kevesebbek, és semmivel nem többek mint a magukat magyarnak valló magyarok.
Azonban ha valakik közülük a magyar nemzet bomlasztásában érdekeltek, és teszik ezt fennhangon változatos eszközökkel, akkor arra nagyon is illik a hazaáruló kifejezés.
Mondhatjuk ezt akkor, ha tevékenysége közben magyarnak mutatja magát. Ha viszont deklaráltan kívülről végezné romboló tevékenységét, akkor akár még tiszteletreméltó ellenség is lehetne belőle.
Erdély visszacsatolásáról beszélni ma már teljesen értelmetlen. És ezért nemcsak fölösleges, de provokatív is. Ettől semmivel nem lesz jobb az erdélyi magyaroknak. Ezért hülyeség. Így igaz.
Azonban mint nálunk is, így Erdélyben is élnek mindenféle emberek. A magyar nyelvet beszélők között is. Olyanok is, akik a te nézeteidet és világlátásodat osztják elsősorban, Nyílván vannak olyanok is, akiknek semmit, vagy nem sokat számít a magyar nemzethez való tartozás. Vannak itthon is ilyenek. Ami egyáltalán nem baj. Egy magyarországi német, román, szlovák, zsidó, vagy cigány az legyen csak magyarországi német, román szlovák, zsidó, vagy cigány. Ezzel ők semmivel sem kevesebbek, és semmivel nem többek mint a magukat magyarnak valló magyarok.
Azonban ha valakik közülük a magyar nemzet bomlasztásában érdekeltek, és teszik ezt fennhangon változatos eszközökkel, akkor arra nagyon is illik a hazaáruló kifejezés.
Mondhatjuk ezt akkor, ha tevékenysége közben magyarnak mutatja magát. Ha viszont deklaráltan kívülről végezné romboló tevékenységét, akkor akár még tiszteletreméltó ellenség is lehetne belőle.
Arkhimédész
2009.03.14 11:54:17
@TaTa86.:
"... amikor folyamatosan Erdély visszacsatolásáról beszéltek akkor nem volt rosszabb az erdélyi magyaroknak (ld:1920-1940) amikor kiejteni sem szabad Trianont akkor meg folyamatosan romlik a helyzetük. (195?-2009)..."
Talán a 2. világháború és annak eredménye lehet az oka a különbségnek. Az, hogy akkor még előttük volt az esély a visszatérésre, most meg már mögöttük van.
Mert ahhoz, hogy bármit vissza tudjunk szerezni akárkitől, ahhoz Magyarországnak nagyon erősnek és egységesnek kellene lennie. De egyelőre az a helyzet, hogy annyira szét van esve a morál idehaza, hogy soha ennyire még. Jelenleg a határainkon belül sem bírunk rendet tartani, nemhogy azokon kívül... Ez az utóbbi 7 esztendő fölért egy erkölcsi és morális pestisjárvánnyal.
"... amikor folyamatosan Erdély visszacsatolásáról beszéltek akkor nem volt rosszabb az erdélyi magyaroknak (ld:1920-1940) amikor kiejteni sem szabad Trianont akkor meg folyamatosan romlik a helyzetük. (195?-2009)..."
Talán a 2. világháború és annak eredménye lehet az oka a különbségnek. Az, hogy akkor még előttük volt az esély a visszatérésre, most meg már mögöttük van.
Mert ahhoz, hogy bármit vissza tudjunk szerezni akárkitől, ahhoz Magyarországnak nagyon erősnek és egységesnek kellene lennie. De egyelőre az a helyzet, hogy annyira szét van esve a morál idehaza, hogy soha ennyire még. Jelenleg a határainkon belül sem bírunk rendet tartani, nemhogy azokon kívül... Ez az utóbbi 7 esztendő fölért egy erkölcsi és morális pestisjárvánnyal.
Nem fenyegeti veszély azt, ki akkor is óvatos, ha biztonságban van.A Szlovák Információs Szolgálat jelmondataKülönös dolgok történnek Magyarországon, nagyon furcsa dolgok. Találgatásra okot adók.Találgatásnál többre nem adnak okot, tartsuk ezt észben. Sem arra, hogy…..
A múlt ködébe vesző óhazából hosszú vándorúton érkeztek az ősök. Útközben néhány csoport elszakadt és külön néppé vált. Megérkezve az új hazába egy ideig a törzsek függetlenek voltak, de aztán akadt egy uralkodó, aki egyesített őket, és aki magát a régi nagy…..
Arkhimédész
2009.03.04 14:44:39
@thorwald:
Szia! Én sem mondtam, hogy a nemzettudatra csak a veszteseknek van szükségük. :) Csak azt, hogy az egyéni veszteseknek viszont nincs más kapaszkodójuk. Én pl egyáltalán nem tartom az életemet sikertelennek. Azt amit eddig elértem.
Az ország jövőjét viszont én ugyanúgy nagyon sötéten látom, mint bárki aki azt látni akarja.
A kettős nemzettudatot én el tudom fogadni. Példa nélkül is. Bár lehet ez önbecsapás, de saját életem során kerültem már olyan helyzetbe, hogy két látszólag egymást kizáró helyzetben kellett teljeskörűen helytállnom.
Ezt valami hasonlóképp képzelem el. Szükséges ehhez az, hogy mindkét oldalra szükséged legyen. Érzelmileg például. S az egyik oldal révén olyan energiák szabadulhatnak föl az emberben, ami másik oldalról nem lenne előhozható, viszont az egyik oldalról fölszabaduló pozitív energiából a másik oldal is többlet forrásokat kap. A kölcsönösen előnyös kapcsolat így alakulhat ki, és tartható fenn egyáltalán.
Bár erről Kolbenheyer lényegesen többet és hitelesebbeket tudna mondani, ha nem tartaná lényegtelennek.
A kettős nemzettudat természetes is lehet akkor, ha szüleid különböző nemzetek gyerekeiként szerették meg egymást, s hoztak világra Téged.
Én - kettős nemzettudat nélkül - valahogy így képzelem el ennek működését és fenntarthatóságát, de Kolbenheyer majd biztosan kijavít. És mivel róla van szó, term. az ő álláspontja lesz hiteles ebben a kérdésben. :)
Szia! Én sem mondtam, hogy a nemzettudatra csak a veszteseknek van szükségük. :) Csak azt, hogy az egyéni veszteseknek viszont nincs más kapaszkodójuk. Én pl egyáltalán nem tartom az életemet sikertelennek. Azt amit eddig elértem.
Az ország jövőjét viszont én ugyanúgy nagyon sötéten látom, mint bárki aki azt látni akarja.
A kettős nemzettudatot én el tudom fogadni. Példa nélkül is. Bár lehet ez önbecsapás, de saját életem során kerültem már olyan helyzetbe, hogy két látszólag egymást kizáró helyzetben kellett teljeskörűen helytállnom.
Ezt valami hasonlóképp képzelem el. Szükséges ehhez az, hogy mindkét oldalra szükséged legyen. Érzelmileg például. S az egyik oldal révén olyan energiák szabadulhatnak föl az emberben, ami másik oldalról nem lenne előhozható, viszont az egyik oldalról fölszabaduló pozitív energiából a másik oldal is többlet forrásokat kap. A kölcsönösen előnyös kapcsolat így alakulhat ki, és tartható fenn egyáltalán.
Bár erről Kolbenheyer lényegesen többet és hitelesebbeket tudna mondani, ha nem tartaná lényegtelennek.
A kettős nemzettudat természetes is lehet akkor, ha szüleid különböző nemzetek gyerekeiként szerették meg egymást, s hoztak világra Téged.
Én - kettős nemzettudat nélkül - valahogy így képzelem el ennek működését és fenntarthatóságát, de Kolbenheyer majd biztosan kijavít. És mivel róla van szó, term. az ő álláspontja lesz hiteles ebben a kérdésben. :)
Arkhimédész
2009.03.04 15:13:48
@kolbenheyer:
Persze, nem kell románnak lenned, hogy hamisnak tartsd a dákó-román kontinuitást. Viszont azzal, ha ezt nem románként románoknak bizonygatod, akkor vagy provokálod őket, vagy gyengíteni akarod azt az összetartást, amiből ők merítik az erejüket. A reakciókon pedig ebben az esetben nem kell csodálkoznod.
"Az viszont hatalmas csapda, ha csak a mások hamis mítoszait leplezem le, a magunkéit pedig kritika nélkül benyelem. Söprögessünk a saját portánk előtt." - te írtad. :)
Emlékezz: Én pontosan ezzel az érvvel támadtam a bejegyzésedet. Attól a ponttól kezdve, hogy magadat nem vallottad magyarnak. Szóval mélységesen egyetértek!
"Az Übermensch-játékról is írtam már: vacak kis nácik ellen vetettem be..."
Az Übermensch játékot rendületlenül folytattad ellenem is. Idézzem?
Akkor ezzel most azt mondtad, hogy engem is vacak kis nácinak tartasz? :)
Többnek tartalak ennél, ezt nem hiszem. Szerintem egyszerűen csak nem tudtál leállni, nem érezted a határt, hogy eddig és ne tovább.
De a vacak kis náci minősítést talán még az is joggal kikérheti magának, akikre ezt itt kijelentetted.
A magyar történelem értelmezése sem lehet meghaladott. Elfogadom, lehet máshogy értelmezni, (mert én annyira liberális vagyok :)
De azt kijelenteni, hogy az amit másoknak jelent, már érvényét vesztette már súlyos önhittség volna.
Amit a nemzet jelenkori szerepéről, főleg szükségességéről írsz az rendben van szerintem is. Hogy a jövő mit hoz, azt nem tudhatjuk.
A nemzet fogalma természetesen folyton változik. Mint ahogy a folyó vizében sem találjuk meg kétszer ugyanazokat a víz molekulákat. Sőt, még a medrét is változtathatja. Az is lehet, hogy más népek más nyelveken máshogyan nevezik el ugyanazt, de a folyó attól ugyanaz marad! Hívják azt Isternek, Donaunak vagy Dunának. Valahogy így él a nemzet is. Apáról fiúra a történelemkönyv egyik lapjáról a másikra, mígnem az utolsó lapról a jelenbe, majd a jövőben az akkorra múlttá vált mostani jelenre öröklődjön át.
A nemzet hanyatlásáról beszélni egyáltalán nem értelmetlen dolog. Mintahogy nem volt értelmetlen a Tisza meggyilkolásáról beszélni a nagy ciánszennyezés kapcsán sem. Az már más kérdés, hogy a Tisza erősebbnek bizonyult, és legyűrte a rátámadó mérget.
A nemzet szeretete nem egyenlő más nemzetek ellen való fellépéssel!
A nemzet szeretete nem egyenlő más nemzetek lenézésvel, vagy az azoktól való rettegéssel.
Míg az egyiket hazafiságnak hívják, addig a másikat sovinizmusnak, és a kettőt csak a legszélsőségesebbek szeretik összemosni egymással.
Gyurcsányban és Horthyban csak annyi a közös, hogy mindkettő tragédiába vitte az országot.
Csak az egyik már tudott, a másik még csak ezután lesz mindenki számára nyilvánvaló.
Nagy különbség viszont az, hogy Horthy Trianon után egy tömeggyilkos és szupererőssé vált náci birodalom fojtás-szerű "ölelésében" próbálta irányba állítani az ország szekerét, Gyurcsány viszont az ezredfordulón még működő országot tett a végletekig kiszolgáltatottá kívül és belül egyaránt.
Persze, nem kell románnak lenned, hogy hamisnak tartsd a dákó-román kontinuitást. Viszont azzal, ha ezt nem románként románoknak bizonygatod, akkor vagy provokálod őket, vagy gyengíteni akarod azt az összetartást, amiből ők merítik az erejüket. A reakciókon pedig ebben az esetben nem kell csodálkoznod.
"Az viszont hatalmas csapda, ha csak a mások hamis mítoszait leplezem le, a magunkéit pedig kritika nélkül benyelem. Söprögessünk a saját portánk előtt." - te írtad. :)
Emlékezz: Én pontosan ezzel az érvvel támadtam a bejegyzésedet. Attól a ponttól kezdve, hogy magadat nem vallottad magyarnak. Szóval mélységesen egyetértek!
"Az Übermensch-játékról is írtam már: vacak kis nácik ellen vetettem be..."
Az Übermensch játékot rendületlenül folytattad ellenem is. Idézzem?
Akkor ezzel most azt mondtad, hogy engem is vacak kis nácinak tartasz? :)
Többnek tartalak ennél, ezt nem hiszem. Szerintem egyszerűen csak nem tudtál leállni, nem érezted a határt, hogy eddig és ne tovább.
De a vacak kis náci minősítést talán még az is joggal kikérheti magának, akikre ezt itt kijelentetted.
A magyar történelem értelmezése sem lehet meghaladott. Elfogadom, lehet máshogy értelmezni, (mert én annyira liberális vagyok :)
De azt kijelenteni, hogy az amit másoknak jelent, már érvényét vesztette már súlyos önhittség volna.
Amit a nemzet jelenkori szerepéről, főleg szükségességéről írsz az rendben van szerintem is. Hogy a jövő mit hoz, azt nem tudhatjuk.
A nemzet fogalma természetesen folyton változik. Mint ahogy a folyó vizében sem találjuk meg kétszer ugyanazokat a víz molekulákat. Sőt, még a medrét is változtathatja. Az is lehet, hogy más népek más nyelveken máshogyan nevezik el ugyanazt, de a folyó attól ugyanaz marad! Hívják azt Isternek, Donaunak vagy Dunának. Valahogy így él a nemzet is. Apáról fiúra a történelemkönyv egyik lapjáról a másikra, mígnem az utolsó lapról a jelenbe, majd a jövőben az akkorra múlttá vált mostani jelenre öröklődjön át.
A nemzet hanyatlásáról beszélni egyáltalán nem értelmetlen dolog. Mintahogy nem volt értelmetlen a Tisza meggyilkolásáról beszélni a nagy ciánszennyezés kapcsán sem. Az már más kérdés, hogy a Tisza erősebbnek bizonyult, és legyűrte a rátámadó mérget.
A nemzet szeretete nem egyenlő más nemzetek ellen való fellépéssel!
A nemzet szeretete nem egyenlő más nemzetek lenézésvel, vagy az azoktól való rettegéssel.
Míg az egyiket hazafiságnak hívják, addig a másikat sovinizmusnak, és a kettőt csak a legszélsőségesebbek szeretik összemosni egymással.
Gyurcsányban és Horthyban csak annyi a közös, hogy mindkettő tragédiába vitte az országot.
Csak az egyik már tudott, a másik még csak ezután lesz mindenki számára nyilvánvaló.
Nagy különbség viszont az, hogy Horthy Trianon után egy tömeggyilkos és szupererőssé vált náci birodalom fojtás-szerű "ölelésében" próbálta irányba állítani az ország szekerét, Gyurcsány viszont az ezredfordulón még működő országot tett a végletekig kiszolgáltatottá kívül és belül egyaránt.
Arkhimédész
2009.03.04 18:27:13
@kolbenheyer:
A végéről kezdem:
Horthynak kellett a háborúhoz és a népirtáshoz 20 év, s ez utóbbihoz +5 év, meg egy vacak német megszállás.
Gyurcsány még csak 5-nél tart. Úgyhogy szerintem Feri időarányosan sokkal jobban teljesít.
Zárszóként pedig:
"Nyugodtan idézz, tényleg vacak nácikkal vitatkoztam Ha te közéjük számítod magad, az a te döntésed."
Jó, akkor idézlek, ezt nekem írtad, aki addig nem vettem részt a "társalgásban":
"Azt hiszem a zuhanyzóajtó rossz oldalán keresed a megoldást. Tipikus rabszolga-szindróma."
Legalább mostmár tudom hol a helyem.
A veled való beszélgetést pedig ezennel befejeztem.
A végéről kezdem:
Horthynak kellett a háborúhoz és a népirtáshoz 20 év, s ez utóbbihoz +5 év, meg egy vacak német megszállás.
Gyurcsány még csak 5-nél tart. Úgyhogy szerintem Feri időarányosan sokkal jobban teljesít.
Zárszóként pedig:
"Nyugodtan idézz, tényleg vacak nácikkal vitatkoztam Ha te közéjük számítod magad, az a te döntésed."
Jó, akkor idézlek, ezt nekem írtad, aki addig nem vettem részt a "társalgásban":
"Azt hiszem a zuhanyzóajtó rossz oldalán keresed a megoldást. Tipikus rabszolga-szindróma."
Legalább mostmár tudom hol a helyem.
A veled való beszélgetést pedig ezennel befejeztem.
Tatárszentgyörgyön agyonlőttek két cigányt, egy ötéves kisfiú is sörétet kapott, hátulról. Esélye sem volt a menekülésre. Ehhez hasonló eset már többször is előfordult, az elkövetők szándéka akkor is egyértelmű volt, kilétük pedig bizonytalan. Novák Attila írása Annyi…..
Arkhimédész
2009.03.02 14:17:59
@scarfaceroma:
Remélem mihamarabb tudsz majd a végzettségednek megfelelő munkát találni. Nagyon sok ember jár Magyarországon ugyanebben a cipőben sajnos.
Én el tudom képzelni azt is, hogy tényleg nem volt hely egyáltalán, ahol dolgozni szerettél volna, mintahogy azt is, hogy a bőröd színe, mint ismertetőjegy miatt nem alkalmaztak Téged. Ez utóbbin belül el tudom képzelni okként a rasszista "előítéletet" sajnos, mint a tapasztaláson alapuló "utóítéletet egyaránt. Ahol a negatív tapasztalat természetesen nem Tőled származott, hanem egy/több másik romatesó tevékenysége folytán.
Az ember már csak olyan hogy hajlamos általánosítani. Még akkor is, ha nincsen igaza, és adott esetben igazságtalanságot követ el, mint történt az valszeg az esetedben is. Az általánosítás egy olyan rutin-gondolat és érzéssor az embereknél, ami általában segít eligazodni tipikus helyzetekben, miközben meg sem próbál tévedhetetlennek mutatkozni. Az általánosítás tele van tévedéssel és igazságtalansággal. Ugyanakkor az evolúció során segített az általánosító egyed túlélésében.
Mi emberek (Te, én, akárki) nehezen vetkőzzük le az evolúció során évmilliók alatt belénk oltódott késztetést, de törekednünk kell rá. Minden erőnkkel. A társadalmunk továbbélésének és fejlődésének az az egyik záloga, hogy rutinszerű (gyakran tapasztalati okból kialakuló) általánosítások helyett valódi értékén mérhessünk minden embert. Hogy ne a külső ismertető jegy, hanem a munkához és a tisztességhez való valódi hozzáállás döntsön! Ehhez drasztikusan el kell választani a bűnözést és a dolgozni vágyást egymástól! Hogy aki munkára jelentkezik, azt bátran alkalmazhassa bárki. Hogy az előítéletek a különválasztás révén eltűnjenek, eltűnhessenek. Én magam az építőiparban dolgozom.
Az általam megismert legjobb munkások között nem egy cigány ember volt. Köztük olyanok is, akikre rábíznám a lakásom őrzését is. Ellenben az is igaz, hogy a tapasztalatom az, (nem reprezentatív minta alapján persze) hogy a jelentkező cigányemberek közül nagyobb százalékban kerülnek ki azok, akik munkája nem válik be a gyakorlatban. De azok közül, akik valóban dolgozni akarnak, nem látok különbséget cigány és magyar ember között.
Nagyon nagyon szeretném, hogy aki dolgozni szeretne, az tudjon is, aki pedig nem szeretne, az döbbenjen rá nagyon hamar, hogy, jobb lett volna mégis azt az utat választania.
Üdvözöllek.
Remélem mihamarabb tudsz majd a végzettségednek megfelelő munkát találni. Nagyon sok ember jár Magyarországon ugyanebben a cipőben sajnos.
Én el tudom képzelni azt is, hogy tényleg nem volt hely egyáltalán, ahol dolgozni szerettél volna, mintahogy azt is, hogy a bőröd színe, mint ismertetőjegy miatt nem alkalmaztak Téged. Ez utóbbin belül el tudom képzelni okként a rasszista "előítéletet" sajnos, mint a tapasztaláson alapuló "utóítéletet egyaránt. Ahol a negatív tapasztalat természetesen nem Tőled származott, hanem egy/több másik romatesó tevékenysége folytán.
Az ember már csak olyan hogy hajlamos általánosítani. Még akkor is, ha nincsen igaza, és adott esetben igazságtalanságot követ el, mint történt az valszeg az esetedben is. Az általánosítás egy olyan rutin-gondolat és érzéssor az embereknél, ami általában segít eligazodni tipikus helyzetekben, miközben meg sem próbál tévedhetetlennek mutatkozni. Az általánosítás tele van tévedéssel és igazságtalansággal. Ugyanakkor az evolúció során segített az általánosító egyed túlélésében.
Mi emberek (Te, én, akárki) nehezen vetkőzzük le az evolúció során évmilliók alatt belénk oltódott késztetést, de törekednünk kell rá. Minden erőnkkel. A társadalmunk továbbélésének és fejlődésének az az egyik záloga, hogy rutinszerű (gyakran tapasztalati okból kialakuló) általánosítások helyett valódi értékén mérhessünk minden embert. Hogy ne a külső ismertető jegy, hanem a munkához és a tisztességhez való valódi hozzáállás döntsön! Ehhez drasztikusan el kell választani a bűnözést és a dolgozni vágyást egymástól! Hogy aki munkára jelentkezik, azt bátran alkalmazhassa bárki. Hogy az előítéletek a különválasztás révén eltűnjenek, eltűnhessenek. Én magam az építőiparban dolgozom.
Az általam megismert legjobb munkások között nem egy cigány ember volt. Köztük olyanok is, akikre rábíznám a lakásom őrzését is. Ellenben az is igaz, hogy a tapasztalatom az, (nem reprezentatív minta alapján persze) hogy a jelentkező cigányemberek közül nagyobb százalékban kerülnek ki azok, akik munkája nem válik be a gyakorlatban. De azok közül, akik valóban dolgozni akarnak, nem látok különbséget cigány és magyar ember között.
Nagyon nagyon szeretném, hogy aki dolgozni szeretne, az tudjon is, aki pedig nem szeretne, az döbbenjen rá nagyon hamar, hogy, jobb lett volna mégis azt az utat választania.
Üdvözöllek.
Na de most már tényleg elég volt.Esküszöm, nem érdekel, ki, miért, hogyan. Nem számít, de még csak az sem, hogy az elemi szinten impotens rendőrségünk megtalálja, kik voltak ezek már megint. Csak állítsák már le ezt az egészet.Undorító, hogy cigány bűnözők túlerejük…..
A magyar rendőrök hazudósabbak mint a politikusaink. Valljuk be, ez nem is oly kis dolog. (Pardon, egy kivétel azért akad, már mint nem a rendőrök, hanem a politikusok között, nevezetesen Orbán Viktor. Ő ugyanis még soha nem füllentett. Ezt onnan tudjuk, hogy éppen ő maga jelentette…..
Kitűnően tölthették idejüket tegnap a Klubrádió Ötös című műsorának hallgatói: Kuncze Gábor vendégével, Dessewffy Tiborral boncolgatta, hogy miért olyan hálátlan a nép, miért nem tudja értékelni azt a sok jót, amit választott vezetőitől kap. Itt hangzott el a…..
Arkhimédész
2009.02.27 10:44:29
@tevevanegypupu:
Szia! Sajnos én sötétebben látpom az szdsz ténykedését.
nem buták. Vagy legalábbis közöttük vannak olyanok, akik nagyon is tisztában vannak tevékenységük várható eredményével. Tudatosan teszik amit tesznek. Mert éppen ez az amit akarnak!
S hangzatos, a valóságtól elvonatkoztatva szimpatikusnak mondható ideológiájuk révén nagyon ügyesen vezetnek meg sokakat. Nem buták ők, dehogyis! Csak éppen nem Magyarország érdekei vezérlik őket, hanem valami nemzetek fölött átívelő globalista törekvés.
Szia! Sajnos én sötétebben látpom az szdsz ténykedését.
nem buták. Vagy legalábbis közöttük vannak olyanok, akik nagyon is tisztában vannak tevékenységük várható eredményével. Tudatosan teszik amit tesznek. Mert éppen ez az amit akarnak!
S hangzatos, a valóságtól elvonatkoztatva szimpatikusnak mondható ideológiájuk révén nagyon ügyesen vezetnek meg sokakat. Nem buták ők, dehogyis! Csak éppen nem Magyarország érdekei vezérlik őket, hanem valami nemzetek fölött átívelő globalista törekvés.
Arkhimédész
2009.02.27 11:47:34
@civilkontrol:
Ugyanezt gondolom én is.
Nagyon jó az írásod!
HA megengeded, népszerűsíteni is fogom.
Ha nem, akkor term. nem. :)
Gratulálok.
Ugyanezt gondolom én is.
Nagyon jó az írásod!
HA megengeded, népszerűsíteni is fogom.
Ha nem, akkor term. nem. :)
Gratulálok.
Ezek pedig nem emberek. Hanem állatok.Semmiféle elvárásnak nem kívánok megfelelni, amikor Bayer Zsolt nevezetes szavait alkalmazom a mai felfoghatatlan tatárszentgyörgyi gyilkosságra. Aki képes ilyen alattomosan, könyörtelenül kivégezni áldozatait, köztük egy gyereket, az nem…..
Arkhimédész
2009.02.23 19:37:47
@igazitrebitsch:
Olaszliszkánál nem lehet súlyosabb semmi.
Indulati bűnözés? Elmész Te a poicsába...
Gadnát nem ismered? Saját házában egy 88 éves nénit erőszakoltak meg, szúrták ki a szemeit és baltával vágták le a lábát...
Ezeknél nincs lejjebb. Ez a pokol legalja.
Ahol ott van Tatárszentgyörgyi gyilkosság is.
Mindegyikre kevés az egyszeri halálbüntetés!!
Olaszliszkánál nem lehet súlyosabb semmi.
Indulati bűnözés? Elmész Te a poicsába...
Gadnát nem ismered? Saját házában egy 88 éves nénit erőszakoltak meg, szúrták ki a szemeit és baltával vágták le a lábát...
Ezeknél nincs lejjebb. Ez a pokol legalja.
Ahol ott van Tatárszentgyörgyi gyilkosság is.
Mindegyikre kevés az egyszeri halálbüntetés!!
Arkhimédész
2009.02.23 19:39:35
@Bobby Newmark:
Tudod mit?
Ha fiam csinálna ilyet, akkor én lőném főbe magam először, hogy ilyen gyereket nevelném, s azért hogy apjaként ne lássam a jogos büntetését!
Tudod mit?
Ha fiam csinálna ilyet, akkor én lőném főbe magam először, hogy ilyen gyereket nevelném, s azért hogy apjaként ne lássam a jogos büntetését!
Tatárszentgyörgyön a jelek szerint agyonlőttek egy férfit és a fiát. A fiú mindössze 5 éves volt. A házukat felgyújtották, a család többi tagja kórházban van. Ezek a száraz tények.
Egy cigány családról van szó. Ez elvileg irreleváns információ, kivéve azt az esetet, ha ez…..
Arkhimédész
2009.02.23 19:31:32
@Fedor:
Ha azért kellett meghalniuk, mert cigányok voltak, akkor ebben azokon az állatokon kívül, akik ezt tették, valahol felbujtóként és bűnrészesként tekintek azokra a cigánybűnözőkre és az őket pártoló jogvédőkre is, akik önös érdekből folyamatosan összemossák a bűnöző cigányokat a cigányság tisztességes rétegeivel. Már csak azzal is, hogy előbbieket mindig utóbbiak mögé tolják be, és a bűncselekmények ellen való hatékony fellépést minden törvényi eszközzel és vérlázítóan álszent közbeszéd erőltetésével gátolják meg.
Egyebekben továbbra is érvényes az előző hozzászólásom:
Kínhalál a tatárszentgyörgyi gyilkosokra!!!
Ha azért kellett meghalniuk, mert cigányok voltak, akkor ebben azokon az állatokon kívül, akik ezt tették, valahol felbujtóként és bűnrészesként tekintek azokra a cigánybűnözőkre és az őket pártoló jogvédőkre is, akik önös érdekből folyamatosan összemossák a bűnöző cigányokat a cigányság tisztességes rétegeivel. Már csak azzal is, hogy előbbieket mindig utóbbiak mögé tolják be, és a bűncselekmények ellen való hatékony fellépést minden törvényi eszközzel és vérlázítóan álszent közbeszéd erőltetésével gátolják meg.
Egyebekben továbbra is érvényes az előző hozzászólásom:
Kínhalál a tatárszentgyörgyi gyilkosokra!!!
Sokszor ihlettel (és nem kevés dühvel) telve felkapom a virtuális tollat, hogy most aztán olyan szűzhártyaszaggató, überrasszista bejegyzést írok, hogy ihaj, de általában azzal a lendülettel vissza is vágom a pennámat a tintába. Azt mondogatom magamban, túl nagy falat ez nekem,…..
Arkhimédész
2009.02.16 07:40:43
A napokban a szlovákiai Sme című napilap elemzést közölt a magyarországi közállapotokról, különösen a veszprémi gyilkosságról és annak hullámairól. A cikk az esetet "Nyílt sebbe szórt só"-ként jellemzi - s teszi ezt nagyon szemléletesen.A cikkről szóló magyar…..
A komment.hu körkérdést intézett közéleti szereplőkhöz "Tehet-e ön bármit a cigány-magyar együttélés érdekében és ha igen, mi az, amit meg is tesz?" címmel. Nem szeretnék sokat hozzáfűzni, a válaszok önmagukért beszélnek. Lezsák Sándor, a Magyar…..
Arkhimédész
2009.02.14 11:54:31
@Kampfer:
Az általad leírtakkal sok mindenben egyetértek. Különösen a Gyurcsány és Bárdos féle jellemzések vonatkozásában.
Azonban ezt a Babarczy Esztert (nem ismerem különben) de ezért ugyan miért kell bántani? Van egy hite, amiért aktívan tenni is akar, sőt tesz is. Teszi ezt úgy, hogy nem bánt vele senkit. Miért zavar az minket, hogy 2 cigánylány képet kaphatott egy addig meg nem tapasztalt kultúráról? Miért baj az, hogy ezzel saját energiáit használva foglalkozni kezdett valaki?
Én tisztelem ezt a törekvést, és fejet hajtok előtte.
HA valakinek ebből baja származhat, az csak ő lehet, azzal, ha esetleg egy kis vendége nem úgy viszonyul a vendéglátáshoz, mint az elvárható lenne tőle.
(És ne hasonlítsuk az Eszter féle példát Munk Verához sem, aki valóban nem több, mint egy dekoratív, viszont annál önhitt hülye értelmiségi picsa)
Az általad leírtakkal sok mindenben egyetértek. Különösen a Gyurcsány és Bárdos féle jellemzések vonatkozásában.
Azonban ezt a Babarczy Esztert (nem ismerem különben) de ezért ugyan miért kell bántani? Van egy hite, amiért aktívan tenni is akar, sőt tesz is. Teszi ezt úgy, hogy nem bánt vele senkit. Miért zavar az minket, hogy 2 cigánylány képet kaphatott egy addig meg nem tapasztalt kultúráról? Miért baj az, hogy ezzel saját energiáit használva foglalkozni kezdett valaki?
Én tisztelem ezt a törekvést, és fejet hajtok előtte.
HA valakinek ebből baja származhat, az csak ő lehet, azzal, ha esetleg egy kis vendége nem úgy viszonyul a vendéglátáshoz, mint az elvárható lenne tőle.
(És ne hasonlítsuk az Eszter féle példát Munk Verához sem, aki valóban nem több, mint egy dekoratív, viszont annál önhitt hülye értelmiségi picsa)
Arkhimédész
2009.02.14 11:55:43
Friss híreket mondunk: Normie hazatért! Mint Lassie, csak nem ugat! Nem tudjuk mikor, meg hogyan, de most ugyanott van, ahol négy napja volt, csak a köztes időben nem. Ki is vittük gyorsan az erkélyre, úgyhogy a következő jelentlekzőnek darus kocsira lesz szüksége, az meg csak…..
Arkhimédész
2009.02.13 10:02:43
Arkhimédész
2009.02.13 12:39:15
@bs395:
"esetleg követem a szupermarketbe, és becsempészek a zsebébe valami riasztócsíkos árut..."
Látom az éjszakai agyalás is megvolt. :))
"esetleg követem a szupermarketbe, és becsempészek a zsebébe valami riasztócsíkos árut..."
Látom az éjszakai agyalás is megvolt. :))
Arkhimédész
2009.02.13 13:43:32
@Before:
A feljelentésről. Kb 7 éve, egy panelház 2. emeletén laktunk. Valamiért ráadásul közös képviselőnek is megválasztottak. A ház mellett gyönyörű és egészséges fák nőttek, kellemes parkszerű környezetet madárdalt és friss levegőt biztosítva a környéknek. Egyik nap értesítettek, hogy a házunk előtt 2 fát (szerinte) a földszinten lakó néni gázolajjal locsoltatta körbe, Mivel hiába indítványozta korábban a fa kivágását, a lakóközösség ebben sosem támogatta. Az olajjal való körbelocsolás tény volt, de bizonyíték az előzményeken túl semmi.
A lakók felháborodásában osztozva mint a ház közös képviselője, feljelentést tettem ismeretlen tettes ellen aljas indokból elkövetett környezetszennyezés és károsítás címén a környezetvédelmi felügyelőségnél.
A vizsgálat meglepően gyorsan lezajlott.
Egy hét múlva kijött egy szakértő, és megvizsgálta a fák környezetét. S megállapította az olajjal szennyezettség tényét. Újabb egy hét múlva megkaptam a határozatot. Ebben közölték, hogy a környezetszennyezés ténye megállapítást nyert.
Közölték, hogy kb 3m3 termőföld szennyeződött.
S mivel a tettes ismeretlen fölszólítottak engem, hogy haladéktalanul intézkedjek a szennyezés előtti állapot talajcserével történő visszaállításáról. Amennyiben erről nem intézkedem, a faszomtudja milyen rendelet alapján 100000Ft-ig terjedő bírsággal leszek sújtva...
Erre a levelet azonnal 4 darabban dobtam a kukába, és azóta nem tettem több feljelentést...
A feljelentésről. Kb 7 éve, egy panelház 2. emeletén laktunk. Valamiért ráadásul közös képviselőnek is megválasztottak. A ház mellett gyönyörű és egészséges fák nőttek, kellemes parkszerű környezetet madárdalt és friss levegőt biztosítva a környéknek. Egyik nap értesítettek, hogy a házunk előtt 2 fát (szerinte) a földszinten lakó néni gázolajjal locsoltatta körbe, Mivel hiába indítványozta korábban a fa kivágását, a lakóközösség ebben sosem támogatta. Az olajjal való körbelocsolás tény volt, de bizonyíték az előzményeken túl semmi.
A lakók felháborodásában osztozva mint a ház közös képviselője, feljelentést tettem ismeretlen tettes ellen aljas indokból elkövetett környezetszennyezés és károsítás címén a környezetvédelmi felügyelőségnél.
A vizsgálat meglepően gyorsan lezajlott.
Egy hét múlva kijött egy szakértő, és megvizsgálta a fák környezetét. S megállapította az olajjal szennyezettség tényét. Újabb egy hét múlva megkaptam a határozatot. Ebben közölték, hogy a környezetszennyezés ténye megállapítást nyert.
Közölték, hogy kb 3m3 termőföld szennyeződött.
S mivel a tettes ismeretlen fölszólítottak engem, hogy haladéktalanul intézkedjek a szennyezés előtti állapot talajcserével történő visszaállításáról. Amennyiben erről nem intézkedem, a faszomtudja milyen rendelet alapján 100000Ft-ig terjedő bírsággal leszek sújtva...
Erre a levelet azonnal 4 darabban dobtam a kukába, és azóta nem tettem több feljelentést...
Kedves barátaim megnyugodhatunk, mert megbizonyosodhatunk, végre kimondhatjuk, van cigányünőzés. Mi lenne erre nagyobb bizonyíték, minthogy tegnapra virradóra, cigányok gyilkoltak meg egy szőrös talpút (sicc) román állampolgárt. Egyszerű a korreláció. Cigányok…..
Arkhimédész
2009.02.11 15:08:01
@maxt:
Gondolod én nem sajnálom azokat az igazgyöngyöket?
.
.
.
A több dimenzió számonkérésével egyetértek. Rajtam számon is kérheted.
A max egydimenziós beállítottságú lények (pl a c.terror művelői), vagy az arra adott szélsőségesen általánosító embertelen javaslatok tulajdonosai esetében viszont nem várható el ugyanez. Mindannyiunknak ugyanannyi jogunk van, de mégsem vagyunk egyformák. Van aki azt is könnyen megérti mit jelent egy függvény, vagy annak deriváltja, míg másoknak az is nehézséget okoz, ha össze kell adni két 10-nél kisebb számot. Ez így van.
Ők képtelenek felfogni a további dimenziókat ugyanúgy, mint ahogy általában mi is képtelenek vagyunk a 4-en túli dimenziók érzékelésére.
Az egydimenziós gondolkodás - legyen az bármely oldalon álló ember sajátja - csak egydimenziós hatásokat képes feldolgozni. Hiába öntjük rá a magasztos eszméket, sokszor van, hogy annyi ragad csak bennük meg, amit a napi szinten (ki)használni képesek. Meg kell adni nekik is az esélyt hogy azon a nyelven beszéljenek vele, amit még megért, amihez méltó.
Pl: Ha valaki csak azt képes felfogni a szociális háló magas célokért létrejött eszméjéből, hogy minél több gyerekem van, annál jobban élek, akkor valahol nem jól működik a kommunikáció (sem).
Sőt! A pusztán több dimenzióban megfogalmazott eszmerendszereket tekinthetjük a fönti logika szerint kirekesztőnek is, hiszen nem mindenkinek vannak meg a képességei a maga valójában megérteni azokat. Szükség van az egyszerű beszédre is. Az olyanra, mint a 10 parancsolat. Ahhoz még azok is igazodni tudnak, akik a tizenegyedikig technikailag már el sem volnának képesek jutni. De nem sérti azokat sem, akik az évi 100-150 törvény sokkal több paragrafusához vannak szokva.
Ehelyett ezer évre 10 parancsolat: Valljuk meg, azért az sokáig elég jól bevált... :)
Gondolod én nem sajnálom azokat az igazgyöngyöket?
.
.
.
A több dimenzió számonkérésével egyetértek. Rajtam számon is kérheted.
A max egydimenziós beállítottságú lények (pl a c.terror művelői), vagy az arra adott szélsőségesen általánosító embertelen javaslatok tulajdonosai esetében viszont nem várható el ugyanez. Mindannyiunknak ugyanannyi jogunk van, de mégsem vagyunk egyformák. Van aki azt is könnyen megérti mit jelent egy függvény, vagy annak deriváltja, míg másoknak az is nehézséget okoz, ha össze kell adni két 10-nél kisebb számot. Ez így van.
Ők képtelenek felfogni a további dimenziókat ugyanúgy, mint ahogy általában mi is képtelenek vagyunk a 4-en túli dimenziók érzékelésére.
Az egydimenziós gondolkodás - legyen az bármely oldalon álló ember sajátja - csak egydimenziós hatásokat képes feldolgozni. Hiába öntjük rá a magasztos eszméket, sokszor van, hogy annyi ragad csak bennük meg, amit a napi szinten (ki)használni képesek. Meg kell adni nekik is az esélyt hogy azon a nyelven beszéljenek vele, amit még megért, amihez méltó.
Pl: Ha valaki csak azt képes felfogni a szociális háló magas célokért létrejött eszméjéből, hogy minél több gyerekem van, annál jobban élek, akkor valahol nem jól működik a kommunikáció (sem).
Sőt! A pusztán több dimenzióban megfogalmazott eszmerendszereket tekinthetjük a fönti logika szerint kirekesztőnek is, hiszen nem mindenkinek vannak meg a képességei a maga valójában megérteni azokat. Szükség van az egyszerű beszédre is. Az olyanra, mint a 10 parancsolat. Ahhoz még azok is igazodni tudnak, akik a tizenegyedikig technikailag már el sem volnának képesek jutni. De nem sérti azokat sem, akik az évi 100-150 törvény sokkal több paragrafusához vannak szokva.
Ehelyett ezer évre 10 parancsolat: Valljuk meg, azért az sokáig elég jól bevált... :)
Arkhimédész
2009.02.12 09:26:55
@maxt:
Őszintén sajnálom.
Amiről beszélsz, az a jól ismert ingaeffektus.
Minél jobban elhúzzák egyik irányba, minél erősebben tartják ott,
utána annál jobban kilendül a másik irányba.
Amit Te átéltél, remélem nem általam, általunk, az ennek a következménye.
De attól ugyanúgy elítélem, mint Te.
Ha jönnek majd a fegyverek, remélem lesz majd egy kantin a két lövészárok között, ahol meghívhatlak egy fröccsre.
Szia!
Őszintén sajnálom.
Amiről beszélsz, az a jól ismert ingaeffektus.
Minél jobban elhúzzák egyik irányba, minél erősebben tartják ott,
utána annál jobban kilendül a másik irányba.
Amit Te átéltél, remélem nem általam, általunk, az ennek a következménye.
De attól ugyanúgy elítélem, mint Te.
Ha jönnek majd a fegyverek, remélem lesz majd egy kantin a két lövészárok között, ahol meghívhatlak egy fröccsre.
Szia!
Azt megjósolni, hogy jövőre elég radikálisan át fog alakulni a parlament összetétele, különösebb politológusi zsenialitás nélkül is könnyű. Érdekes viták arról folynak mostanság, milyen átrendeződés várható 2014-re. Az alapképlet ugye rettenetesen egyszerű: az MSZP…..
Arkhimédész
2009.02.12 07:31:38
Arkhimédész
2009.02.12 07:41:02
@E-one:
Basszus Iván, pontosan erről van szó!
Nem az idén és nem jövőre fog összeomlani minden, hanem bizony 2010 után. Akárki is nyerné a választásokat.
Persze a Fidesz fogja. És ezt jól tudják Gyurcsányék is. Ők most úgy sakkoznak, hogy vérrel verejtékkel kihúzzák még 2010-ig, közben eladják gyerekeink tüdejéből a levegőt is, semmi más nem számít, csak a hatalmon maradásuk, az országot pedig olyan állapotban, (a hullafoltokat takargatva) adják át az utánuk következőknek, hogy azok dobnak egy hátast és úgy maradnak.
Aztán jönnek (mit jönnek, már rég itt vannak) akik majd jól megmondják, hogy lám-lám nem a Fletó hazudott, hanem az ellenzék a tehetségtelen.
Ki van ez találva. csak közben az ország döglik ebbe bele.
De vajon kinek jó ez?
Jó az utcai bűnözőknek és jó azoknak a fehérgallérosoknak akik a törvényt igen jól ismerve, alkalmazva, sőt saját képviselőikkel alakíttava "törvényesen" fosztják ki az országot fölülről.
Ez a 2 réteg egymás természetes szövetségese.
Mindkettő a dolgozó, értéket teremtő munkás és középosztályon élősködik,
akik ha összfognának ma még erősebbek lehetnének parazitáikkal szemben.
De holnap, jövőre, 10 év múlva ez már egyáltalán nem biztos.
Ezért fontos a megosztottságot és ezt a mostani látszategyensúlyt minél tovább, legalább a 2010-es választásokig fenntartaniuk.
És ezért üvöltenek, ha az ő egyensúlyuk billenni látszik valamelyik irányba.
Hát ezért.
Basszus Iván, pontosan erről van szó!
Nem az idén és nem jövőre fog összeomlani minden, hanem bizony 2010 után. Akárki is nyerné a választásokat.
Persze a Fidesz fogja. És ezt jól tudják Gyurcsányék is. Ők most úgy sakkoznak, hogy vérrel verejtékkel kihúzzák még 2010-ig, közben eladják gyerekeink tüdejéből a levegőt is, semmi más nem számít, csak a hatalmon maradásuk, az országot pedig olyan állapotban, (a hullafoltokat takargatva) adják át az utánuk következőknek, hogy azok dobnak egy hátast és úgy maradnak.
Aztán jönnek (mit jönnek, már rég itt vannak) akik majd jól megmondják, hogy lám-lám nem a Fletó hazudott, hanem az ellenzék a tehetségtelen.
Ki van ez találva. csak közben az ország döglik ebbe bele.
De vajon kinek jó ez?
Jó az utcai bűnözőknek és jó azoknak a fehérgallérosoknak akik a törvényt igen jól ismerve, alkalmazva, sőt saját képviselőikkel alakíttava "törvényesen" fosztják ki az országot fölülről.
Ez a 2 réteg egymás természetes szövetségese.
Mindkettő a dolgozó, értéket teremtő munkás és középosztályon élősködik,
akik ha összfognának ma még erősebbek lehetnének parazitáikkal szemben.
De holnap, jövőre, 10 év múlva ez már egyáltalán nem biztos.
Ezért fontos a megosztottságot és ezt a mostani látszategyensúlyt minél tovább, legalább a 2010-es választásokig fenntartaniuk.
És ezért üvöltenek, ha az ő egyensúlyuk billenni látszik valamelyik irányba.
Hát ezért.
Bayer Zsolt mindig fölkavarja az állóvízet, pláne ha nem is áll. Most is kijött a maga kis dolgozatával. Az egész nem több egy ótvaros nagy cigányozásnál. Bayer Zsolt rasszista, ezen nem nagyon van mit vitatni. Amiket mond felháborító, szavai, írásai ellen a társadalomnak kellene…..
Arkhimédész
2009.02.11 21:14:51
@krapfen:
Hallod, veled nagyon elbánt a természet.
A móri mészárosok elfogásáért nem volt ember aki ne imádkozott volna. Nemhogy egy fél falu rejtegette volna őket, akik emiatt még az egy szem rendőrautóval is szembemennek.
Ennyit erről, és vedd be ma este is a Cavintont, már ha nem felejted el a konyhaszekrényig...
Hallod, veled nagyon elbánt a természet.
A móri mészárosok elfogásáért nem volt ember aki ne imádkozott volna. Nemhogy egy fél falu rejtegette volna őket, akik emiatt még az egy szem rendőrautóval is szembemennek.
Ennyit erről, és vedd be ma este is a Cavintont, már ha nem felejted el a konyhaszekrényig...
Arkhimédész
2009.02.12 06:33:43
@krapfen:
No látod, így már egészen másként fest a megszólalásod. Annyira, másként, hogy egyet is értek vele. Mondhatni fenntartások nélkül.
Tettél föl kérdéseket is, azokra később próbálok majd válaszolni.
Tényleg, de jó hogy szóltam! :))
No látod, így már egészen másként fest a megszólalásod. Annyira, másként, hogy egyet is értek vele. Mondhatni fenntartások nélkül.
Tettél föl kérdéseket is, azokra később próbálok majd válaszolni.
Tényleg, de jó hogy szóltam! :))
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Megenged egy-két sört, vagy egy-két pohár bor kerékpározás előtt, de részegen
(kacsázva közlekedés ) már kizárja a biciklizést. Mondjuk nehéz meghúzni az egzakt határt honnan számít valaki részegnek. Ezért egyetértek az egyik előttem szólóval: Ha egy kerékpárost ittasan ér baleset, akkor igenis legyen a kerékpáros hibás! Én csak a csekély alkoholos befolyásoltság alatti balesetmentes kerékpározást engedném. Az ittasan okozott vagy elszenvedett balesetért viszont büntetném a biciklist. A szemmel láthatóan normálisan közlekedő bicikliseket viszont nem szondáztatgatnám.