Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Muad Dib

0 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A számok magukért beszélnek.  Sziasztok! A Telenor díjcsomagreform = áremelése miatt írnék nektek. Tavaly még: 100MB - 465Ft, 500MB - 1000Ft, 1GB - 1500Ft, 3GB - 2500Ft, 5GB - 3250Ft  Amit a mobilinternet áfacsökkenés miatt a következő árakra csökkentek:100MB - 465Ft, 500MB…..
Na gyere ki a hóra, haver! Akkorát kapsz, falat nyalsz! Ebbe a lebujba többé nem teszed be a lábad! - ilyen és ehhez hasonló mondatok gyakran elhangzanak, ha két erő egymásnak feszül. Erősen szubjektv írásomban ezeknél azért grandiózusabb párbajokat szedtem össze a filmtörténetben (vagy inkább saját…..
Muad Dib 2017.03.30 16:23:01
@sage5: Akkoriban biztos nem volt még divat a 90 km/h-s sebességhatároló a kamionokban :)
Az nem újdonság, hogy a rendőrök itt-ott sebességet mérnek, erről megoszlanak a vélemények, hogy kell-e. Amiről viszont István írt, az nem is a bírság miatt zavaró, hanem azért, mert balesetveszélyes. Az éjszaka közepén többször szembevillantani valakit vakuval legalábbis nem…..
Muad Dib 2011.07.26 12:56:03
@mezga-aladar: Miért?
90 km/h megengedettnél +15 km/h-tól (Azaz 105-től) van a zojjektív. 109-3 = 106, vastagon belefér...
Muad Dib 2011.07.26 14:57:07
@mezga-aladar:

Az általad linkelt kalkulátor elavult (még mindig %-os sebességtúllépéssel kalkulál).

Persze ez már csak kukacoskodás ;)
Muad Dib 2011.07.26 15:28:16
@mezga-aladar:

Nem elég jó a monitorom függőleges felbontása :)
Ahogy megláttam a kalkulátort, kipróbáltam, és lefele nem is görgettem.

Tényleg, mivel a számtanpéldának egy megoldása van, a 10x helyett nyugodtan írhatott volna a posztoló 109-et is, és megspóroltuk volna az összes komment kb. 60%-át...
Putri Tours Gittegylet 2010.09.06 20:53:33
Ja, pont egy ilyen kormányra vágytam mindig. Ahol öt ember, egy hétvégén rakja össze a kormányprogramot cuzammen mit dém gazdasági program. Nyolc év után, elvileg kialakult - és elkötelezett! - szakember gárdával, kormányzati tapasztalattal, lojális brüsszeli tisztviselőkkel (ja…..
Muad Dib 2010.09.06 23:50:02
@Bergeroth:

A 64% 53%-a az csak 34%

Ez barátok közt is maximum, maximum, az ország szavazásra jogosultjainak a harmada...

Jó matekozást!
Belsőség Akihito kis mozdonya 2010.09.01 08:16:41
Az utóbbi évtized legértelmesebb fészliftjét kapta meg a Mazda 6. Durván versenyképes lesz így vagy beleolvad a tömegbe? Idebent megtudja. Vélemények az azonos című írásunkról...
Talán senkinek sem kell bemutatni korunk egyik legolvasottabb íróját, Stephen Kinget, aki zűrös regényeihez méltó életet élve tett le sokat az asztalra. Müvei közül a 7 könyvből álló regény, a Setét Torony vár megfilmesítésre, ami irányt is mutathat a mai napig a Harry…..
A minap egyik állami nagyvállalatunk egyik igazgatójával beszélgettem. Régi barátom. Ő is, mint annyi más tűzközeli ismerősöm – polgármesterek, vállalatvezetők, képviselők – arról mesélt, milyen mélyen és szervesülten szövi át a korrupció a magyar…..
  Vajon a dízelmotor elég ahhoz, hogy a Mazda lyukat üssön a kategória átlőhetetlen falába? Vélemények az azonos című írásunkról...
Muad Dib 2010.03.16 12:01:13
Érdekes, a Wikler meg egészen jó véleménnyel volt erről a fostalicskáról:

totalcar.hu/tesztek/2009/10/16/a_begeto_szepseg/

De az biztos egy sajtóbemutatóra feltupírozott, puhított műszerfalú, hangtompítós dízelmotorral ellátott példány volt...
Vera nem akart kimaradni a munkahelyéről, így a MÁV-ot választotta. Vesztére. 175 kilométert 9 azaz kilenc óra alatt tudott megtenni. Megaszámalmas!!!! Kedves Megintállunkvazze! Én sűrűn veszem igénybe a MÁV szolgáltatását, mert a fővárosban dolgozom és kb.…..
Az áruszállítók közt, legyen az kicsi vagy nagy, elég sok bunkó akad, mert ők sietnek, nekik időre kell menni, ők nem érnek rá, rájuk nem vonatkozik a KRESZ sem. 6ai agya a kék mikrobusz sofőrjétől durrant el. A héten lőttem a csatolt fotót az MO-s Halásztelki…..
Muad Dib 2009.04.17 21:26:03
@PTibor:
"gondolj bele, hogy ha Te abban a helyzetben lennél, hogy 36 perccel többet tölthetsz a szeretteiddel, akkor nem lennél-e Te is ilyen."

Már bocsi, de enyhén demagóg ez a szöveg. Akik elé betolakszik, az meg annyival kevesebbet tölthet a szeretteivel, vagy a kedvenc sörével...
  Az elmúlt évtized európai autós életének egyik legfontosabb fejleménye, hogy egy mai kisautó sokkal biztonságosabb, mint egy 20 éves középkategóriájú limuzin. Ez nagyrészt az Euro NCAP töréstesztjeinek köszönhető, de a politikájuk mostanában nagyon fura. Vélemények…..
Muad Dib 2009.03.26 22:44:36
@GYUSZI BACSI:

No, rázzuk helyre egy kicsit a fizikát:

A te példádnál maradva, vegyünk 2 autót:
Első:
m1=2000 kg, v1=100 km/h, L1= 200.000 kg*km/h a lendülete.
Második:
m2=1000 kg, v2=50 km/h, L1= 50.000 kg*km/h a lendülete.

Mivel a lendület (és a sebesség) nem skalár, hanem vektormennyiség, úgy is kell őket összeadni. Kb. így viszonyulnak egymáshoz:

L1 ---->

Tehát van egy vasból és húsból álló 3000 kg tömegű masszánk, amely lendületének a nagysága:

L12=L1-L2 = 150.000 kg*km/h

Így a massza sebessége 50 km/h, és az első autó mozgási irányába mutat.

Ebből következik, hogy az első autó sebessége az ütközés következtében kb. 50 km/h-val változik (100-ról 50-re csökken), míg a másodiké 100 km/h val (50-ről -50-re).

Tehát a második jól megszívta.

A fenti gondolatmenet alapján, ha 2 egyforma tömegű azonos - mondjuk 65 km/h - sebességű autó frontálisan ütközik, az impulzusaik azonos nagyságúak, de ellentétes irányúak, tehát az összegük nulla. Azaz mindkét autó megáll. Az eredmény kb. ugyanaz, mintha 65 km/h-val egy betonfalnak csapódnál, mivel a sebesség-változás mindkét ütközés esetében 65 km/h.

A 130 km/h-nak a csak annyi köze van hozzá, hogy az az egymáshoz viszonyított sebesség.
Muad Dib 2009.03.26 22:53:28
Persze elcsesztem, ez a lökött fórummotor html alapú, és a jobbra mutató vektoromat kommentnek vette, így a hozzászólás egy része kimaradt!

Na újra:

@GYUSZI BACSI:

A te példádnál maradva, vegyünk 2 autót:
Első:
m1=2000 kg, v1=100 km/h, L1= 200.000 kg*km/h a lendülete.
Második:
m2=1000 kg, v2=50 km/h, L1= 50.000 kg*km/h a lendülete.

Mivel a lendület (és a sebesség) nem skalár, hanem vektormennyiség, úgy is kell őket összeadni. Kb. így viszonyulnak egymáshoz:

L1 - - - - } { - L2

Az egyszerűség kedvéért vegyük úgy, hogy, ütközéskor a két test (autó) "összeragad", és együtt mozog tovább.
Az impulzusmegmaradás törvénye alapján a két test lendülete összeadódik (de mivel egymással szembe mutatnak a vektorok, a két számot ki kell vonni egymásból, és a közös impulzusvektor a nagyobbik irányába mutat):

L12 - - - }

Tehát van egy vasból és húsból álló 3000 kg tömegű masszánk, amely lendületének a nagysága:

L12=L1-L2 = 150.000 kg*km/h

Így a massza sebessége 50 km/h, és az első autó mozgási irányába mutat.

Ebből következik, hogy az első autó sebessége az ütközés következtében kb. 50 km/h-val változik (100-ról 50-re csökken), míg a másodiké 100 km/h val (50-ről -50-re).

Tehát a második jól megszívta.

A fenti gondolatmenet alapján, ha 2 egyforma tömegű azonos - mondjuk 65 km/h - sebességű autó frontálisan ütközik, az impulzusaik azonos nagyságúak, de ellentétes irányúak, tehát az összegük nulla. Azaz mindkét autó megáll. Az eredmény kb. ugyanaz, mintha 65 km/h-val egy betonfalnak csapódnál, mivel a sebesség-változás mindkét ütközés esetében 65 km/h.

A 130 km/h-nak a csak annyi köze van hozzá, hogy az az egymáshoz viszonyított sebesség.
Muad Dib 2009.03.27 08:36:35
@Shadowbull: Arról nem is beszélve, hogy a szerencsétleneket rápréselete egy oszlopra...
Elég sokan értesültek róla itt a Belsőségben, hogy lyukas, öreg, szürke állólámpásunk, Bazeg, aki két éven át hű társunk volt itthoni és külföldi nyaralásaink során, eladósorba került. Elég sokan kifogásolták, miért nem tartom meg, úgy látszik, nem értették a…..