Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Csokis

122 bejegyzést írt és 4708 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Víz és villany nélküli lakótelep, fűtés nélküli áruház és semmiben végződő elektromos kábelek. Építőipar a Kádár-korban...
Csokis 2021.05.07 16:12:51
@Lobo Marunga: A sörösüveg sugara megegyezett a fal és a mennyezet közötti holker sugarával. És ezt rendesen tanították is az oskolában. (BME, Építőmérnöki Kar)
1946. május 1. Marx (ma Nyugati) tér. A Magyar Kommunista Párt felvonulása. Eredetileg színesben készült fotó (kicsit digitálisan tovább javítottam a minőségén). Forrás: FORTEPAN..
1853 körül. Egy asszony mosáshoz vesz vizet egy angol falu kútjáról. Csaknem 170 éves a fotó ..
Csokis 2021.04.26 13:19:37
@ZON: 1985-ben már tudtuk, de a magyar Néphadsereg leszarta. Minket legalábbis tömegoltóval oltottak Ercsiben.
Vajon lehet ma még Trapper farmert, Lehel hűtőt, Tungsram izzót vagy Taurus gumit vásárolni? Utána jártunk!..
Csokis 2021.04.15 07:46:05
@Kzsolt66: Ja, ja! 450 Ft volt egy Trapper, 620-ért meg már kaptál ú.n. levágott címkés Levis-t. Hülyék lettünk volna Trappert hrdani. Életem egyetlen Trapperját 1982-ben vettem, csak azért, hogy kivigyem Moszkvába eladni. :-)
Vajon az átlagbérhez képest olcsóbb volt a tojás, a sonka vagy a csokinyúl? Nem kíméltük magunkat és a számológépet!..
Csokis 2021.04.01 21:18:23
@citrix: Amikor 23 éve a céghez kerültem, mindig azt mondta a vezető mérnökünk, hogy szeretne egyszer 1000 dollár nettót keresni. (210 eFt) És -főleg akkoriban- ez nem is volt egy rosszul fizető cég. Oké, hogy azóta a dollár is inflálódott, de ma nettó ezer dollárért (300 eFt) szerintem Magyarországon technikust nem kapsz, nem hogy szenior távközlési mérnököt.
Csokis 2021.04.01 23:02:02
@Leooo: Én később csaptam bele a lecsóba, az első lakásomat 1996-ban vettem. Akkoriban középiskolai tanár voltam, és a lakás 60 havi nettó keresetembe került. (budai 28 m2) A mai árakkal való összehasonlításhoz direkt nem a saját mai fizetésemmel számolok, mert egyrészt már rég a versenyszférában dolgozom, másrészt 50+ évesen, szenior pozícióban nem lenne reális a kezdő tanári fizetésemhez hasonlítani a mostani magam. Viszont véletlenül tudom, hogy az akkori sulimban ma egy tanár kb. 240 nettót keres túlórákkal, pótlékokkal, mindennel. Ez ugye 60 hónapra kb. 14-15 MFt lenne, amiből Budán legfeljebb egyet a szeme alá kap, ha el nem ugrik. A saját volt lakásom hasonló lakás ára egyébként ennek kb. a duplája, amihez fél milla nettó kéne.
Megint fekete-fehér felvételeket válogattam ki Tomáš Dvořák képei közül - talán nem olyan kordokumentumokat, mint a múltkor, de azért hangulatosakat. Talán jobban indul a hét velük! Rákospalota MÁV-telepen ma is járnak villamosok, még ha nem is a 67-es, ami 1997-ben megszűnt. A szinte eredeti…..
1884. A legrégebbi ismert fotó egy tornádóról Dél-Dakotában készült..
Csokis 2021.03.23 10:48:33
@Szőrös Kaméleon: Az biztos, hogy amikor 91-ben Skóciában lerohadtunk, a házigazdánk mondta, hogy no para, a egközelebbi Skoda szerviz 5 km, de ha ott nem fogadják két napon belül, akkor van egy 20 km-re is. Mindezt vidéken. Szóval szervizhálózat az volt.
Egy jó állapotú, használt 130-asért, vagy 135-ösért (az volt az alap) akkoriban 2000 fontot kértek, az emlékeim szerint olyan 270 eFt volt. Tekintve, hogy a nyolc éves, megkímélt kispókomat 80-ért vettem ugyanabban az évben itthon, ez nem kevés pénz volt. És mégis volt belőlük rendesen. (Az akkor kijövő Favoritok 8000-ért mentek, na, azokat már nem is nagyon vették, legalábbis az utakon csak elvétve láttunk belőlük.)
A Munkára, harcra kész mozgalom, avagy röviden MHK egy elvileg önkéntesen szerveződő tömegsport tevékenység volt a szocialista Magyarországon. Az ötvenes években százezrek sportoltak napi vagy heti rendszerességgel, kinevelte a világ legjobb távfutóját, egy csokit is itt hagyott örökül, ám…..
Csokis 2021.03.11 10:47:16
@Örömhernyó: Épp a múltkor kesergett valaki egy repülős blogon, hogy a kutya nem akar már vitorlázó repülőnek menni. Változnak az idők. :-/
Ismét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt pályafutások során: a BKV-soktól leggyakrabban mozdonyként hallottam emlegetni őket, a közlekedésbarátok…..
Hónapokig kígyózó sorok a Váci utcában, sátorban alvás és pofoncsata Budaörsön. A „hisztériamarketing” a gyakorlatban...
Csokis 2021.02.12 06:11:52
@kugi: Ráadásul itthon ezek brutál árak voltak, főleg egyetemistaként. Nem is emlékszem, mikor voltam először McD-ban, mert az egyetlen előnye az volt, hogy egy hamburger, vagy egy krumpli mellett el lehetett ücsörögni beszélgetve, senki nem szólt rád, hogy rendelj újat, vagy húzz a pékbe. De az már nyilván jóval később lehetett, amikor már lement a nyitási hisztéria, meg több gyorsétterem is megnyílt. Aztán pár évre rá (még mindig egyetemistaként) kijutottunk Londonba, és rájöttünk, hogy az akciós hamburger a legolcsóbb kaja, amit ott kapni lehet. A legkevésbé sem volt menő. :-)
Ha azt mondom, Klein Ferenc, biztos nem sokan tudják, miről is van szó. Pedig rengetegen ismerik és szeretik, és járnak hozzá majdnem 40 éve! De meddig még?..
Csokis 2021.02.08 13:17:24
@zord íjász: Ennek ellenére nem mindenki (vagy akárki?) nyithatott lángosozót a Balatonnál. Épp attól volt menő, hogy kevés volt az engedély, és ez generálta a forgalmat és a bevételt. Ha bárki, akinek eszébe jutott, árulhatott volna lángost, vagy zöldséget, odalett volna a haszon. (Elvégre liszt és élesztő hiány a legdurvább időben sem volt Magyarországon.)
1864. november. A William T. Sherman tábornok vezette északi csapatok vasútvonalat rongálnak meg Atlanta térségében, hogy nehezítsék a déliek ellátását..
Csokis 2021.02.08 13:10:36
@ProsTata: Neizéjjmá'! A Goldmann menza megy a levesbe? Hol lehet akkor majd dollárt váltani? :-)
A Légion étrangère-t bemutatni, a Légióról írni teljes részletességgel ezeken az oldalakon, a téma szerteágazó és hatalmas történelmi távlatokat érintő terjedelme miatt, lehetetlen. Hiszen csak a hadtörténeti előzmények, melyeket oly sok hadtudós kutatott már, több kötetre rúgnak. No és nem…..
Csokis 2021.01.13 16:31:36
@BölcsÉsz: Az osztrák terminológia szerint ma is az.
Csokis 2021.01.14 14:32:00
@BölcsÉsz: Mert az ember hajlamos a szövetségesek terminológiáját átvenni. A törökök Mátyás alatt rablóhadjáratokat indítottak a déli országrész ellen, honfoglaló őseink viszont kalandoztak Európában. Iván Tüskevics hős partizán önfeláldozóan támadt a náci megszállókra, Abu ben Bumbum viszont gyilkos terrorista merényletet követett el a rendet biztosító amerikai csapatok ellen Irakban.
Az angol - majd később brit - uralkodók sírjai - néhány kivételtől eltekintve ránk maradtak. Többségükben látogathatóak is, azaz mindenkinek lehetősége van felkeresni, akár megérinteni az 1135-ben elhunyt I. Henrik vagy az 1603-ban meghalt I. Erzsébet királynő sírját, nem beszélve a modern kor…..
Helyes fekvőpozíció esetén a gerincoszlop tehermentesítve pihen, ami a porckorongok anyagcseréjét is kedvezően befolyásolja. Olyannyira, hogy a helyes álló testtartáshoz képest a helyes fekvő helyzetben a gerincre nehezedő nyomás negyedére csökken! Ám minderre csak az ergonómiailag megfelelő…..
Csokis 2020.12.18 19:38:59
@Buncog: Nyilván állva. A lovak többnyire úgy szoktak, nem?
December 6-án kicsik és nagyok egyaránt várják a Mikulás érkezését. Hallani véljük a patadobogást, a rénszarvasok nyakába akasztott csengők csilingelését. A nagy szakállú, piros ruhás Télapó (Joulupukki) nehéz feladatra vállalkozott: fejébe vette, hogy egyetlen éjszaka alatt a világ minden tájára…..
Arra ébredt II. Erzsébet 1982. július 9-ének reggelén, hogy egy vadidegen férfi van a hálószobájában. Michael Fagan már másodszorra tört be a Buckingham-palotába, ám aznap hajnalban el is érte célját: sikerült találkoznia a királynővel. A megtörtént esetet dolgozza fel a The Crown (A korona) című…..
Csokis 2020.12.07 16:18:40
@Tinman: Nem 2020, 1982. Tudod, Maggie Thatcher és Full Monty. Csak nem indig ilyen vicces.
A napjainkban Gyermekvasút néven üzemelő egykori Úttörővasút a szocialista rendszer egyik büszkesége volt. Ezzel is utaltak arra, hogy lám ilyesmire is telik a dolgozó nép országában, és generációkon át volt a legmenőbb csábítás az ifjú generáció számára. 1961. április 12. Úttörővasút…..
1889. Kisgyermekek imádkoznak a New York-i Five Points House of Industry szociális intézményben, ahol a nehéz sorsú embereken igyekeztek segíteni, így a rendkívül rossz körülmények között élő családok gyermekein is..
Csokis 2020.11.02 19:04:02
@soarvány: Ahogy mondani szokták: az osztrákok politikai zsenialitása abból is látszik, hogy el tudták hitetni a világgal, hogy Beethoven osztrák volt, Hitler meg német. :-)
Csokis 2020.11.02 19:05:06
@fareszjó: Igen, arra, de granulátumként a játszótéri gumilapokba is az kerül.
1902. A Bukovina területén élő kilenc etnikai csoport saját viseletében. Felső sor: hegyvidéki ruszin (hucul), magyar, cigány. Középső sor: orosz-lipován, zsidó, lengyel, német. Alsó sor: román, ukrán..
Csokis 2020.10.12 14:52:24
@bioLarzen: Az első Fiat Panda még olyan volt, hogy a hátső ülés gyakorlatilag egy klasszikus kempingszék volt. Egy rúd fent, egy lent, közte az anyag, és a hátsó "él" egy kis pilincka fém rúddal volt merevítve, majd az ki volt kötve a csomagtér padlójához. Ha a comb alatti rudat kiemelted, azt fel lehetett rakni az ablak magasságába (ott is volt kialakított helye), és lett egy vályúd ülés helyett. Mehetett bele, bevásárlás, gyerek, bármi. (Jó, terv szerint a gyerek talán nem, de aludni jó volt.) És ez már a 80-as évek.
www.facebook.com/PracticalClassics/photos/pcb.1176982642320021/1176982285653390/
Csokis 2020.10.13 19:49:43
@MIG-31: Ja, ja, olyan volt. Csak abban nem volt semmi extra. Illetve de. Amikor eltört(!) ez a kempingszék váz, elmentem a bontóba, és vettem két új ülést. (2000 Ft volt darabja, az már akkor sem volt nagy pénz, hadd legyen már egyforma.) A vezető oldaliból kilógott két drót, kérdeztem a csókát, ez meg mi? Mondta, hogy biztos ülésfűtés, és közben nagyon röhögött rajtam. Gondoltam, egy biztosítékot megér, bedugtam, és bakker, tényleg ülésfűtés volt. A világ egyetlen fűthető kempingszéke! :-D
A Pony Express legendája az amerikai történelem egyik legszínesebb és legérdekesebb epizódja. Amellett, hogy sok meseszerű, tényekkel alá nem támasztott sztori kering vele kapcsolatban, múlhatatlan érdeme az, hogy számos adalékkal szolgál a vadnyugat meghódításához, a vasútépítéshez, a postai…..
A Királyi Palota a Tabánból (1933). Fotó: Fortepan / adományozó: Saly Noémi Van egy remek könyv, a lassan húsz éve megjelent 111 év - 111 híres ház - 150 magyar építész, Szegő György és Haba Péter alkotása. Írtam róla pár éve egy jó nagy cikket  az Urbanistán, hosszasan bemutatva, miért is szeretem…..
Csokis 2020.07.16 18:22:48
@Zubreczki Dávid: Én sem. :-) A vár környékén ezt utálom nagyon, meg a levéltárat. Bár, ahogy haladnak, hamarost jöhet a pénzügyminisztérium is. (A visszabontottat szerettem.)
A tengeralattjárós élet nem volt fenékig tejfel..   Egy német U-Boot fedélzetén az életkörülmények rosszabb voltak, mint bármely más hajón a tengeren. Minden járőrözés, vagy küldetés eltarthatott néhány héttől, akár hat hónapig is. A legénység nem tudott fürödni, vagy borotválkozni, hiszen…..
Csokis 2020.05.15 12:03:51
@erkölcsi hulla: A legdurvább (és igazából ezen lehetne moralizálni), hogy mindkét hadviselő fél elsődleges feladata volt a kiképzett élőerő elpusztítása. Mert ha a "mezei bakát" lelövik, viszonylag gyorsan lehet újat kiképezni, de a képzett tengerész (vagy pilóta) nem a bokorban terem. Hiába gyárt az ipar akármennyi új hajót, ha nincs rá legénység.
Csokis 2020.05.15 16:59:42
@CCnick: Ez így van, az angolok is kivárták a háború végét, és csak akkor lett széria felszerelés a beépített teafőző a harckocsijaikban. ("Hülye angolok! Angol hülyék!" :-) )
Trabant, Gazdálkodj okosan, Bambi – avagy kié a megszűnt retró márkák szerzői joga és védjegye?   Az eredeti védjegyeket a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala biztosította a Tó-retró Blog számára illusztrációként...
Csokis 2020.05.10 20:09:04
Olcsók voltak és rettenetesek, mindenki így emlékszik rájuk, de vajon hogyan készültek az ipar alkimistáinak remekművei?..