Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Csokis

122 bejegyzést írt és 4711 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Ilyen a magyar ember: amin egykor mérgelődtünk, ma már teli szájjal nevetünk. Ilyen volt az élet a keleti blokk autóival...
Csokis 2021.05.10 14:41:54
@sako: Jaj, ne is mondd, egyszer fél éves jogsival az osztrák autópályán egy terelésénél a trabival beszorultam a belső sávba. Egyik oldalon 90-nel menő tömör kamionsor, én 105-tel a 2,5 méteres sávban, szemben a másik sáv 110-zel. Havas esőben, éjszaka. Csak azért nem f...tam le a bokám, mert a zabszem teszten sem mentem volna át.
Csokis 2021.05.10 18:53:26
@konrada: A szabadonfutó nem csak a wareszen volt kapcsolható? Az új Trabin tuti, hogy nem lehetett kapcsolni.
Víz és villany nélküli lakótelep, fűtés nélküli áruház és semmiben végződő elektromos kábelek. Építőipar a Kádár-korban...
Csokis 2021.05.07 16:12:51
@Lobo Marunga: A sörösüveg sugara megegyezett a fal és a mennyezet közötti holker sugarával. És ezt rendesen tanították is az oskolában. (BME, Építőmérnöki Kar)
1946. május 1. Marx (ma Nyugati) tér. A Magyar Kommunista Párt felvonulása. Eredetileg színesben készült fotó (kicsit digitálisan tovább javítottam a minőségén). Forrás: FORTEPAN..
1853 körül. Egy asszony mosáshoz vesz vizet egy angol falu kútjáról. Csaknem 170 éves a fotó ..
Csokis 2021.04.26 13:19:37
@ZON: 1985-ben már tudtuk, de a magyar Néphadsereg leszarta. Minket legalábbis tömegoltóval oltottak Ercsiben.
Vajon lehet ma még Trapper farmert, Lehel hűtőt, Tungsram izzót vagy Taurus gumit vásárolni? Utána jártunk!..
Csokis 2021.04.15 07:46:05
@Kzsolt66: Ja, ja! 450 Ft volt egy Trapper, 620-ért meg már kaptál ú.n. levágott címkés Levis-t. Hülyék lettünk volna Trappert hrdani. Életem egyetlen Trapperját 1982-ben vettem, csak azért, hogy kivigyem Moszkvába eladni. :-)
Vajon az átlagbérhez képest olcsóbb volt a tojás, a sonka vagy a csokinyúl? Nem kíméltük magunkat és a számológépet!..
Csokis 2021.04.01 21:18:23
@citrix: Amikor 23 éve a céghez kerültem, mindig azt mondta a vezető mérnökünk, hogy szeretne egyszer 1000 dollár nettót keresni. (210 eFt) És -főleg akkoriban- ez nem is volt egy rosszul fizető cég. Oké, hogy azóta a dollár is inflálódott, de ma nettó ezer dollárért (300 eFt) szerintem Magyarországon technikust nem kapsz, nem hogy szenior távközlési mérnököt.
Csokis 2021.04.01 23:02:02
@Leooo: Én később csaptam bele a lecsóba, az első lakásomat 1996-ban vettem. Akkoriban középiskolai tanár voltam, és a lakás 60 havi nettó keresetembe került. (budai 28 m2) A mai árakkal való összehasonlításhoz direkt nem a saját mai fizetésemmel számolok, mert egyrészt már rég a versenyszférában dolgozom, másrészt 50+ évesen, szenior pozícióban nem lenne reális a kezdő tanári fizetésemhez hasonlítani a mostani magam. Viszont véletlenül tudom, hogy az akkori sulimban ma egy tanár kb. 240 nettót keres túlórákkal, pótlékokkal, mindennel. Ez ugye 60 hónapra kb. 14-15 MFt lenne, amiből Budán legfeljebb egyet a szeme alá kap, ha el nem ugrik. A saját volt lakásom hasonló lakás ára egyébként ennek kb. a duplája, amihez fél milla nettó kéne.
Megint fekete-fehér felvételeket válogattam ki Tomáš Dvořák képei közül - talán nem olyan kordokumentumokat, mint a múltkor, de azért hangulatosakat. Talán jobban indul a hét velük! Rákospalota MÁV-telepen ma is járnak villamosok, még ha nem is a 67-es, ami 1997-ben megszűnt. A szinte eredeti…..
1884. A legrégebbi ismert fotó egy tornádóról Dél-Dakotában készült..
Csokis 2021.03.23 10:48:33
@Szőrös Kaméleon: Az biztos, hogy amikor 91-ben Skóciában lerohadtunk, a házigazdánk mondta, hogy no para, a egközelebbi Skoda szerviz 5 km, de ha ott nem fogadják két napon belül, akkor van egy 20 km-re is. Mindezt vidéken. Szóval szervizhálózat az volt.
Egy jó állapotú, használt 130-asért, vagy 135-ösért (az volt az alap) akkoriban 2000 fontot kértek, az emlékeim szerint olyan 270 eFt volt. Tekintve, hogy a nyolc éves, megkímélt kispókomat 80-ért vettem ugyanabban az évben itthon, ez nem kevés pénz volt. És mégis volt belőlük rendesen. (Az akkor kijövő Favoritok 8000-ért mentek, na, azokat már nem is nagyon vették, legalábbis az utakon csak elvétve láttunk belőlük.)
A Munkára, harcra kész mozgalom, avagy röviden MHK egy elvileg önkéntesen szerveződő tömegsport tevékenység volt a szocialista Magyarországon. Az ötvenes években százezrek sportoltak napi vagy heti rendszerességgel, kinevelte a világ legjobb távfutóját, egy csokit is itt hagyott örökül, ám…..
Csokis 2021.03.11 10:47:16
@Örömhernyó: Épp a múltkor kesergett valaki egy repülős blogon, hogy a kutya nem akar már vitorlázó repülőnek menni. Változnak az idők. :-/
Ismét Tomáš Dvořák képeiből válogatok, témául pedig a guruló fadobozhoz hasonlatos "motoros fedett teherkocsikat" választottam. Persze valószínűleg nagyon ritkán hívták őket így hosszúra nyúlt pályafutások során: a BKV-soktól leggyakrabban mozdonyként hallottam emlegetni őket, a közlekedésbarátok…..
Hónapokig kígyózó sorok a Váci utcában, sátorban alvás és pofoncsata Budaörsön. A „hisztériamarketing” a gyakorlatban...
Csokis 2021.02.12 06:11:52
@kugi: Ráadásul itthon ezek brutál árak voltak, főleg egyetemistaként. Nem is emlékszem, mikor voltam először McD-ban, mert az egyetlen előnye az volt, hogy egy hamburger, vagy egy krumpli mellett el lehetett ücsörögni beszélgetve, senki nem szólt rád, hogy rendelj újat, vagy húzz a pékbe. De az már nyilván jóval később lehetett, amikor már lement a nyitási hisztéria, meg több gyorsétterem is megnyílt. Aztán pár évre rá (még mindig egyetemistaként) kijutottunk Londonba, és rájöttünk, hogy az akciós hamburger a legolcsóbb kaja, amit ott kapni lehet. A legkevésbé sem volt menő. :-)
Ha azt mondom, Klein Ferenc, biztos nem sokan tudják, miről is van szó. Pedig rengetegen ismerik és szeretik, és járnak hozzá majdnem 40 éve! De meddig még?..
Csokis 2021.02.08 13:17:24
@zord íjász: Ennek ellenére nem mindenki (vagy akárki?) nyithatott lángosozót a Balatonnál. Épp attól volt menő, hogy kevés volt az engedély, és ez generálta a forgalmat és a bevételt. Ha bárki, akinek eszébe jutott, árulhatott volna lángost, vagy zöldséget, odalett volna a haszon. (Elvégre liszt és élesztő hiány a legdurvább időben sem volt Magyarországon.)
1864. november. A William T. Sherman tábornok vezette északi csapatok vasútvonalat rongálnak meg Atlanta térségében, hogy nehezítsék a déliek ellátását..
Csokis 2021.02.08 13:10:36
@ProsTata: Neizéjjmá'! A Goldmann menza megy a levesbe? Hol lehet akkor majd dollárt váltani? :-)
A Légion étrangère-t bemutatni, a Légióról írni teljes részletességgel ezeken az oldalakon, a téma szerteágazó és hatalmas történelmi távlatokat érintő terjedelme miatt, lehetetlen. Hiszen csak a hadtörténeti előzmények, melyeket oly sok hadtudós kutatott már, több kötetre rúgnak. No és nem…..
Csokis 2021.01.13 16:31:36
@BölcsÉsz: Az osztrák terminológia szerint ma is az.
Csokis 2021.01.14 14:32:00
@BölcsÉsz: Mert az ember hajlamos a szövetségesek terminológiáját átvenni. A törökök Mátyás alatt rablóhadjáratokat indítottak a déli országrész ellen, honfoglaló őseink viszont kalandoztak Európában. Iván Tüskevics hős partizán önfeláldozóan támadt a náci megszállókra, Abu ben Bumbum viszont gyilkos terrorista merényletet követett el a rendet biztosító amerikai csapatok ellen Irakban.
Az angol - majd később brit - uralkodók sírjai - néhány kivételtől eltekintve ránk maradtak. Többségükben látogathatóak is, azaz mindenkinek lehetősége van felkeresni, akár megérinteni az 1135-ben elhunyt I. Henrik vagy az 1603-ban meghalt I. Erzsébet királynő sírját, nem beszélve a modern kor…..
Helyes fekvőpozíció esetén a gerincoszlop tehermentesítve pihen, ami a porckorongok anyagcseréjét is kedvezően befolyásolja. Olyannyira, hogy a helyes álló testtartáshoz képest a helyes fekvő helyzetben a gerincre nehezedő nyomás negyedére csökken! Ám minderre csak az ergonómiailag megfelelő…..
Csokis 2020.12.18 19:38:59
@Buncog: Nyilván állva. A lovak többnyire úgy szoktak, nem?
Arra ébredt II. Erzsébet 1982. július 9-ének reggelén, hogy egy vadidegen férfi van a hálószobájában. Michael Fagan már másodszorra tört be a Buckingham-palotába, ám aznap hajnalban el is érte célját: sikerült találkoznia a királynővel. A megtörtént esetet dolgozza fel a The Crown (A korona) című…..
Csokis 2020.12.07 16:18:40
@Tinman: Nem 2020, 1982. Tudod, Maggie Thatcher és Full Monty. Csak nem indig ilyen vicces.
A napjainkban Gyermekvasút néven üzemelő egykori Úttörővasút a szocialista rendszer egyik büszkesége volt. Ezzel is utaltak arra, hogy lám ilyesmire is telik a dolgozó nép országában, és generációkon át volt a legmenőbb csábítás az ifjú generáció számára. 1961. április 12. Úttörővasút…..
1889. Kisgyermekek imádkoznak a New York-i Five Points House of Industry szociális intézményben, ahol a nehéz sorsú embereken igyekeztek segíteni, így a rendkívül rossz körülmények között élő családok gyermekein is..
Csokis 2020.11.02 19:04:02
@soarvány: Ahogy mondani szokták: az osztrákok politikai zsenialitása abból is látszik, hogy el tudták hitetni a világgal, hogy Beethoven osztrák volt, Hitler meg német. :-)
Csokis 2020.11.02 19:05:06
@fareszjó: Igen, arra, de granulátumként a játszótéri gumilapokba is az kerül.
1902. A Bukovina területén élő kilenc etnikai csoport saját viseletében. Felső sor: hegyvidéki ruszin (hucul), magyar, cigány. Középső sor: orosz-lipován, zsidó, lengyel, német. Alsó sor: román, ukrán..
Csokis 2020.10.12 14:52:24
@bioLarzen: Az első Fiat Panda még olyan volt, hogy a hátső ülés gyakorlatilag egy klasszikus kempingszék volt. Egy rúd fent, egy lent, közte az anyag, és a hátsó "él" egy kis pilincka fém rúddal volt merevítve, majd az ki volt kötve a csomagtér padlójához. Ha a comb alatti rudat kiemelted, azt fel lehetett rakni az ablak magasságába (ott is volt kialakított helye), és lett egy vályúd ülés helyett. Mehetett bele, bevásárlás, gyerek, bármi. (Jó, terv szerint a gyerek talán nem, de aludni jó volt.) És ez már a 80-as évek.
www.facebook.com/PracticalClassics/photos/pcb.1176982642320021/1176982285653390/
Csokis 2020.10.13 19:49:43
@MIG-31: Ja, ja, olyan volt. Csak abban nem volt semmi extra. Illetve de. Amikor eltört(!) ez a kempingszék váz, elmentem a bontóba, és vettem két új ülést. (2000 Ft volt darabja, az már akkor sem volt nagy pénz, hadd legyen már egyforma.) A vezető oldaliból kilógott két drót, kérdeztem a csókát, ez meg mi? Mondta, hogy biztos ülésfűtés, és közben nagyon röhögött rajtam. Gondoltam, egy biztosítékot megér, bedugtam, és bakker, tényleg ülésfűtés volt. A világ egyetlen fűthető kempingszéke! :-D
A Pony Express legendája az amerikai történelem egyik legszínesebb és legérdekesebb epizódja. Amellett, hogy sok meseszerű, tényekkel alá nem támasztott sztori kering vele kapcsolatban, múlhatatlan érdeme az, hogy számos adalékkal szolgál a vadnyugat meghódításához, a vasútépítéshez, a postai…..
A Királyi Palota a Tabánból (1933). Fotó: Fortepan / adományozó: Saly Noémi Van egy remek könyv, a lassan húsz éve megjelent 111 év - 111 híres ház - 150 magyar építész, Szegő György és Haba Péter alkotása. Írtam róla pár éve egy jó nagy cikket  az Urbanistán, hosszasan bemutatva, miért is szeretem…..
Csokis 2020.07.16 18:22:48
@Zubreczki Dávid: Én sem. :-) A vár környékén ezt utálom nagyon, meg a levéltárat. Bár, ahogy haladnak, hamarost jöhet a pénzügyminisztérium is. (A visszabontottat szerettem.)
A tengeralattjárós élet nem volt fenékig tejfel..   Egy német U-Boot fedélzetén az életkörülmények rosszabb voltak, mint bármely más hajón a tengeren. Minden járőrözés, vagy küldetés eltarthatott néhány héttől, akár hat hónapig is. A legénység nem tudott fürödni, vagy borotválkozni, hiszen…..
Csokis 2020.05.15 12:03:51
@erkölcsi hulla: A legdurvább (és igazából ezen lehetne moralizálni), hogy mindkét hadviselő fél elsődleges feladata volt a kiképzett élőerő elpusztítása. Mert ha a "mezei bakát" lelövik, viszonylag gyorsan lehet újat kiképezni, de a képzett tengerész (vagy pilóta) nem a bokorban terem. Hiába gyárt az ipar akármennyi új hajót, ha nincs rá legénység.
Csokis 2020.05.15 16:59:42
@CCnick: Ez így van, az angolok is kivárták a háború végét, és csak akkor lett széria felszerelés a beépített teafőző a harckocsijaikban. ("Hülye angolok! Angol hülyék!" :-) )
Trabant, Gazdálkodj okosan, Bambi – avagy kié a megszűnt retró márkák szerzői joga és védjegye?   Az eredeti védjegyeket a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala biztosította a Tó-retró Blog számára illusztrációként...
Csokis 2020.05.10 20:09:04
Olcsók voltak és rettenetesek, mindenki így emlékszik rájuk, de vajon hogyan készültek az ipar alkimistáinak remekművei?..