Regisztráció Blogot indítok
Adatok
KawaBazsy

0 bejegyzést írt és 101 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mindig azt mondom, hogy ha egyszer megdöglök, csak annyit kérek, hogy azt véssék a fejfámra, hogy az élet sokszor szar, de pont ettől jó. Azt hiszem ezt az állítást ismét bizonyították a közelmúlt eseményei. Dőlj hátra, és élvezd, hogy nem veled történt mindez, egyúttal sajnáld, hogy mégsem, elvégre…..
KawaBazsy 2021.08.28 21:09:03
Nekem ez az egész firkálás dolog egy hobbi. Nem tanultam sosem, csak szeretem művelni, ugyanúgy, ahogy az autók is elbrümmögnek szívem egyik szegletében, de nem belőlük élek. És ha már hobbi, akkor maradjon meg mókának, nem véletlen, hogy a ritka, vagy valamiért különleges autókról szeretek írni, az…..
Volt ez a hiénaposztunk, amiben bemutattuk a megnyerhető BMW-kollekciót (amit egyébként mindenki megszerezhet magának a Shell-kutakon). Annyi volt a kérésünk, hogy küldjetek nekünk kisautókkal, hátrahúzós-motoros kisautókkal forgatott csapatós-driftelős videókat. Amiket majd a Totalcar-szerkesztőség…..
Sokáig ellenálltam az ilyen marketingtrükköknek. Aztán az egyik Ferraris akciónál úgy voltam vele, oké, egy gombóc fagyi áráért megveszem a tankolás mellé vásárolható Forma–1-est, ismerős kissrácnak majd odaadom ajándékba – nincs az a kisautó, ami felesleges lenne egy hatéves garázsában. Húz…..
Én idén is Norvégiába akartam menni, és bár megint nem jött össze, nem adom fel. Így új célpontot kellett találnunk, és mivel nekem hegyek látványa kell, az asszonynak meg a vízé, ismét olyan hely kellett, ahol mindegyik van. Olaszország lett. De melyikkel menjünk oda a három vacak közül? -  Cili,…..
Belsőség Heti merítés 2015.07.26 07:24:02
Újra itt a Digó Limó, az egész estés, színes, szélesvásznú népítélet Kicseréltük a tömítéseket, mert onnan okádta az olajat és ugye a forró olaj nem a primer megoldás a vezérműszíj élettartamának növelésére. Mintha olvastam volna, hogy újabban az autógyártók…..
KawaBazsy 2015.07.26 12:48:28
@Matenak: Ilyen Celicám volt 15 éve, amerikai kivitelben, rongytetővel. Kellemes kocsi volt, nem tudom, h fut e még, nagyon keveset látok már ebből a generációból..
Belsőség Nesztek, rakenroll! 2015.07.08 18:16:52
A nyárnak még csak az első felénél járunk, de úgy tűnik, ennél jobb buli már nem lesz. Félre ne értse senki, sok jó találkozó van ilyenkor, klubok bandáznak, versenypályákon a legjobb időre hajtva vagy reptereken driftelve múlatják az időt az autóbuzik, és ez mind őrületes…..
Belsőség Heti merítés 2015.06.21 10:16:42
Egy őszinte autó! Itt általában az emberek nem tényeket, hanem élményeket ill. benyomásokat (ami elég relatív) írnak le. Én sem tudok másként. Én mindig szívből döntök (aztán jól meg is szoktam szívni! De boldogan szívok legalább!!) Apa autója - narancssárga…..
KawaBazsy 2015.06.21 11:14:46
@Christian Schmidt: Ezt én sem értettem, de lehet h öreg Maseratiról van szó.
MX-5 helyett meg soha nem vennék Pug206-ot, akárhány gyerekem is van.. :-)
Belsőség Heti merítés 2015.06.07 08:15:13
Motorozz négy keréken! A legőszintébb, legjobb visszajelzést egy kisgyerek reakciójából látjuk. Ott nincs irigység, se mérlegelés, hogy most ennek szabad-e örülni, vagy le kell-e nézni a másikat, netalán utálni kell-e az illetőt. Kisgyerek nem tetteti, mint egy szomszéd a…..
KawaBazsy 2015.06.07 15:04:57
@nick papagiorgo: Egyetértek. A hsz-em közben gondolkodtam is, h a Mitsunak van e prémium márkája, mint a Toyotának a Lexus, vagy a Hondának az Acura, de nem tudok ilyenről..
KawaBazsy 2015.06.07 19:36:12
@Ződ2000: Eagle Talon-om volt már, az egy Mitsu Eclipse, de az se prémium.. MOndjuk az amerikai piac miatt full felszereltségű volt.
Kétezres évjárat, négy légzsák, ABS. Csikós hetekig büntetett verbálisan, jól célzott mérgezett nyilakkal, mert elhagytam a közös egyházunkat, és meg mertem venni a szerkesztőség legfiatalabb autóját: egy olcsó, lepukkant, elárvult cápa Galantot. Ám egy autóvásárlásnál…..
KawaBazsy 2015.02.21 19:03:12
@Pepejoe: Az autóknál keréken adják meg a teljesítményt, a motorkerékpároknál szereplő érték vonatkozik a főtengelyre. A Civic az 3 ajtós, rövid változat, kisautónak vettük, ahhoz képest jónak számít a 10 sec 0-100 ra sztem. Motor az meg más. :-)
KawaBazsy 2015.02.21 20:08:12
@Pepejoe: Én nem így tudom a teljesítmény adatok megadását, de hátha erre jár vki hozzáértőbb, s kijavít.
Élvezetre kevés a 10 s 0-100-ra, előzni viszont elég szokott lenni. 5.5-6 litert fogyasztó benzines kocsitól meg sztem parádés. :-)
KawaBazsy 2015.02.21 22:23:16
@Pepejoe: Normál esetben fordulat 3 ezer alatt, max félgáz, s akkor a kocsi szegénykeverékes üzemmódban megy, ég az "eco" kijelző a műszerfalon. Amikor meg szorosan kell előzni, akkor visszaváltani úgy, h 5 ezer fölé menjen a fordulat (80-nál ez 2-es fokozat), s akkor vágtat 7200-ig. Pár előzés nem nyomja fel az átlagot. :-)
Belsőség Heti merítés 2015.01.11 07:04:23
Olasz luxus sport sedan Itt nincs semmi műanyag takaró lemez holmi hangzatos felirattal. Itt csak egy őszinte blokk látszik. Német vas, golyóálló motorral Nagy meglepetés volt mikor megláttam, 168 ezret mutatott az órája, a kesztyűtartóban pedig ott hevert a 17 éven át…..
KawaBazsy 2015.01.11 16:16:24
@Pepejoe: Mondjuk attól függ, h mivel motorozik. Ha pl Verhovinával, akkor értem. :-)
Én is motorozom, s autók közül, amit eddig próbáltam, eddig csak a Ferrari California volt az, ami úgy ment, mint egy középkategóriás motor. A többi (M3, Jag XKR) stb. csak kellemesen gyorsult.
A Pug után egy Vtec-E motoros Civicet vettem szaggatós autónak. Hasonlóan 5 és 6 közt eszik, ha szépen megy az ember, de ha hajtja, akkor mégiscsak 114 ló, ez már sztem közelebb áll a dinamikushoz. Írtam népítéletet is, de a fotók vmiért nem kerültek bele, úgyhogy esélyem sincs a merítésbe kerülni.. :-)
Belsőség Heti merítés 2014.12.14 09:22:43
Néhány GTV-ből leszűrt tapasztalataim laza halmaza Hitemre mondom, hogy NINCS SOK MŰSZAKI PROBLÉMA AZ AUTÓVAL!!! Akkor se, ha régi Alfánál ez sok szakértő kollega számára abszolút hihetetlen. Na persze én is csak a hatodik ilyen autómra mondok ilyet, az elsővel (másodikkal,…..
KawaBazsy 2014.12.14 13:35:04
@Gyurma73: A T23 Celicát 99-től 2005-ig gyártották. Én az enyémet (99.12.-i) tavasszal adtam el, 1.5M-ért (népítélet: Élményautó napi használatra). A szép és jó az drágább, hidd el.. Amúgy a Hyundai sem rossz, nem is írtam, de sztem a kategóriában a mérték a Celica s a Prelude.
What really grinds my gears Angkor 2014.08.14 17:38:40
Senki ne gondolja, hogy az utazók élete könnyű: az enyhén elhúzódott kambodzsai határátkelés ellenére tartottuk a tervet, és hajnali négykor csörgött a vekker, hogy aztán tuk-tukkal zümmögjünk egy keveset a vaksötét országúton. Persze nem olyan kín a korán kelés, ha az…..
Utolsó, vasárnap írott posztomban még csak azt ünnepeltük, hogy megérintettük Itáliát, igaz, rögtön fürdéssel kezdtük az alámerítkezést – bocs – azóta viszont már mélyebben járunk az országban. Hétfőn randa, esős idővel kezdtünk (de várjuk már a túránkat…..
Amikor ott fekszel vérző fejjel a langyos aszfalton, és érted jön vijjogva a mentő, rohadtul mindegy, kinek volt igaza. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
KawaBazsy 2014.06.10 09:49:44
@szipipeti: Amikor elolvastam utoljára, akkor az állt a Kresz-ben, h 12 év alatt csak a járdán, 12 év felett meg csak az úttesten (bicikliút híján) lehet cangázni, kivéve, ha ott ez nem lehetséges. No most ez velem utoljára akkor fordult elő, amikor Pécelen tavaly teljesen feltúrták az utat, akkor én is a járdán tekertem.
S ha már megint gépelek.. sz'al a másik biciklis baromság - bár ez nem Pesten - hogy egyesek nem hajlandóak a Kresz szerint, egymás mögött tekerni, hanem frankón egymás mellett, h ne lehessen őket előzni, ha jönnek szembe. No most kocsival mindegy, mert úgyis csak akkor kerülök, ha nincs szembejövő, de motorral simán elférnék, ha szabályosan tekernének. S még értetlenkedve integetnek, ha dudálok egyet.
KawaBazsy 2014.06.10 13:40:05
Belsőség Heti merítés 2014.04.13 09:02:42
Egy meg nem értett zseni Kemény kuplung, masszív váltó, alacsony üléspozíció, mélyen morgó hang. Sármos és titokzatos, de nem nagyon izgatja ki mit mond a külsejéről, aki igazán ismeri úgyis imádja. Egérke, az igazi kisautó Felszereltem csörlövel, és sportkormánnyal…..
KawaBazsy 2014.04.13 16:46:22
A Civic ítélethez pár észrevétel:

"Másrészről ez az érték nagyrészt köszönhető a VTEC rendszerének, elég jó találmány a váltózó szelepvezérlés, nem véletlenül használják más gyártók is. Alacsony fordulaton a szelepek rövidebb ideig vannak nyitva, magasabb fordulaton (5500 körül) vált a motorvezérlés, megemelkednek a szelepek és tovább tartanak nyitva."

Ez így, ebben a formában nem igaz. A Civicben ekkor a változó vezérlésnél a szelepek nyitásának a mértéke változik csak (később az ideje is: i-VTEC). A Toyotánál változik a szelepnyitási idő (vvti)kicsit később a 90-es évek végén, amikor megjelennek ezek a motorok náluk (ill a szelepnyitás mértéke IS a vvtli-nél). Nomost a Civic VTI-nél a nagyobb teljesítményre volt optimalizálva ez a rendszer, így egy bizonyos magasabb fordulaton váltott, ekkortól nagyobbat nyitottak a szelepek. Az említett 1.5 VTEC-E motornál viszont a takarékos üzem volt a cél. Alacsony fordulaton (s terhelésen) az egyik szívószelep csak nagyon kicsit nyit ki, így szegény keverékkel üzemel a motor, így fogyasztva kevesebbet, ezt egy visszajelző is mutatja a műszerfalon (zöld, econo feliratú cucc). Nálam kb 3000-as fordulatig tudja, de nagyobb terhelésre átvált normál üzemre. Autópályán kb 120-ig lehet kisebb fogyival menni (5.8l/100 km).

"A Multilink futóműnek köszönhetően nagyokat lehet kanyarodni, élvezet vele a "cornering"."

Az autóban elöl-hátul kettős keresztlengőkaros futómű van, nem multilink. Ami amúgy nagyon jó dolog, ilyen a Mazda MX-5 is. Az utódot (7 gen) már egyszerűbb futóművel szerelték sajna..

"nem egy autópályai nagymenő, de asszem nem is tudnék ebben az árkategóriában ilyet mondani. 130nál már 3300körül van a fordulatszám, ez nem sok, de modernebb kocsik alacsonyabb fordulaton és csöndesebben visznek el Ausztriába az M1en"

Szerintem nagyon jó az áttételezés pályára, nem tudok más olyan hasonló köbcentis, 5-ös váltóval szerelt autót, ami csak ennyit pörögne. A Celicám 1.8 vvti motorral, 6. fokozatban forog pont ennyit. Az 1.6i vvti Corolla pedig pont 4000-et.. Viszont városba nagyon hosszúnak találom az áttételeket, a 2. fokozat 115-i, a 3. 165-ig jó, így nem érezni olyan fürgének. Ráadásul 5-7000-ig húz jól, tehát ha pl 80-nál országúton visszakapcsol az ember 3-ba, 3500 lesz a fordulat, s nem gyorsul olyan jól a kocsi még.. 2-ben viszont 5000, s go! :-) Ugye valamit valamiért.. a tuti egy 6-os váltó lenne rövidebb első fokozatokkal, vagy egy áttétel választó (anno a Mitsu Coltban volt ilyen, 4 gangos volt, de lehetett változtatni a végáttételt egy karral, így vagy 4 rövid, vagy 4 hosszú fokozatunk volt)
Nem a görkorisoké, a futóké, a turistáké vagy a babakocsis kismamáké. Attól, hogy sportolnak, vagy kerekük van, még lassabbak a biciklinél. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Belsőség Heti merítés 2014.03.02 08:28:16
A barátnőm féltékeny rá! Kezdtem megharagudni szeretett Kispolákomra, amikor unokatesómtól jött a hír, hogy eladósorba került dédelgetett kis Clioja. Nem hagyhattam, hogy a még gyerekkoromban kinézett kocsi máshoz kerüljön. SOSEM Kopel Konkrétan 4 év alatt egyetlen…..
KawaBazsy 2014.03.02 09:43:27
@hangacsi: Szereti az autóját, s igaza is van. :-)
Nekem is VTEC Civicem van, csak a másik véglet, a kis fogyasztásra optimalizált. Itt alacsony fordulaton, részterhelésnél az egyik szívószelep csak kicsit nyit, így szegény keverékkel jár a motor. Eredménye: autópályán 5.88L-es fogyasztás, vegyesben télen 6 liter, s a 114 ló hamar előjön, ha kell.. A legjobb megoldás pedig a 3 stage VTEC, ahol van takarékos, normál, meg hegyes állás is, de azt sajna Eu-ban nem forgalmazták..
KawaBazsy 2014.03.02 18:11:29
@Bambano: A céges, 1.4 vvti Corollám pályán inkább 7-et evett, igaz, a váltója is rövidebb volt (A Civic 1.5i 3200-at forog 130-nál, a Toyota meg 4000-et). Én az értéket, amit írtam, ahhoz képest tartom jónak, h a motor csúcsteljesítménye 114 ló, 5-7000-ig szépen húz, ha kell. Ugyanúgy 6 litert eszik vegyesben télen (ha ég az "eco" lámpa), mint az előző, 106-os Peugeot-om, de az csak 50 lóerős volt, s autópályán nem is mértem, mert az nem igazán a vadászterülete..
Belsőség Heti merítés 2014.02.16 08:35:46
Háromszáz Azt már csak remélni tudom, hogy az utóddal, szintén K11, sem fogok. Bár, és ez sajnos az évjárat miatt elkerulhetetlen volt, az újban már mindenféle firlefáncok vannak, amik elvileg az ember életét konnyíteni hivatottak, a gyakorlatban azonban – majd meglátjuk.…..
KawaBazsy 2014.02.16 15:21:14
@olcso: A Celicám igen, 7-7.5 között. A Civic-el viszont múlt héten kijöttem Németo.-ba, 120-al, mert addig világít az "eco" lámpa, s 5.88l lett a fogyi 100-ra. :-)
Belsőség Nyolc év után vége... 2014.01.19 06:52:43
2006. március 5-e, szakadó hóesés, végtelenbe nyúló tél, nyakig ülünk egy romos ház felújításában, Norbi három hónapja beteg, inog az Autó Magazinnál a szerkesztői állásom, csupa derű és vidámság az élet. Mit tesz ilyenkor az ember? Naná, autót vesz. Törött volt az…..
Mohó Hiénák, figyelem, a Michelintől származó ajándékaink megváltoztatják az életedet. Például, aki eddig nem viselt baseball-sapkát, az mostantól igen. Akinek eddig nem volt egérpadja, annak lesz. Akinek eddig csak akkor tűnt el a jég a szélvédőjéről, amikor leolvadt, annak…..
KawaBazsy 2013.12.23 18:07:38
@papptibi: Akkor taktikát kell váltsak, de legalább nem kell folytatnom a Bugatti Veyron hirdetések nézegetését.. :-)
KawaBazsy 2013.12.24 17:01:08
@LionTR: Amilyen a szerencsém, jövőre 12 kötetes lexikonból lesz a kérdés, s a kamionosok nyernének.. :-)