Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Retro Feeling

17 bejegyzést írt és 6 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A mai híreket olvasva találtam rá arra az információra, hogy a CNN a budapesti Nagycsarnokot választotta Európa legjobb piacának. Eszembe jutott, hogy erről már írtam egyszer egy cikket, és most leporoltam a virtuális polcot, és rátaláltam. Íme tehát a Nagycsarnok…..
Avagy hogyan lehet új nemzeti légitársaságunk Több, mint három hónap telt el azóta, hogy Magyarországnak nincs nemzeti légitársasága. De mennyibe került ez a három hónap az államnak? Hol áll most a magyar repülés fejlődése? És mi lehet a helyzet hosszútávon is elfogadható…..
Ma elrepült az utolsó, még itthon lévő Malév gép, a HA-LQC lajstromjelű Q400-as. A személyzet dallal búcsúzott a légi-irányítástól, és az egész magyar közönségtől. Az utolsó Malév járatszámú járatot Leposa Attila kapitány, és lánya, Leposa Edina elsőtiszt…..
Előző bejegyzésünk igen heves indulatokat váltott ki, egyúttal újra beteljesülni látszik a turáni átok. Ezért a szerkesztőségben úgy döntöttünk, hogy megpróbálunk összeállítani egy olyan anyagot, ami meggyőzi a Kedves Olvasót arról, hogy mégiscsak szükség van nemzeti…..
UPDATE: ÚJ BEJEGYZÉS A TÉMÁBAN IDE KATTINTVA OLVASHATÓMegteheti-e egy állam Európa földrajzi közepén, hogy hagyja bedőlni saját légitársaságát? Vajon a szűken vett gazdaságosság oltárán fel lehet-e áldozni egy olyan vállalatot, amely túl azon, hogy közvetve több, mint 25…..
Retro Feeling 2012.02.19 23:34:36
Na látom csillapodnak a kedélyek, ezért még egy kiegészítést tennék, főleg superfrog figyelmébe ajánlom:
A Malév legerősebb, és legéletképesebb oldala az átszállóutas-forgalom volt. Ezt lehetne tovább vinni, és ez lehetne az egyik olyan terület, amiből a cég meg tudna élni. Abban igazad van, hogy kicsi ország, kicsi piac, de az elmúlt közel egy év bebizonyította, hogy lehet ezt nyereségesen is csinálni. Szóval vannak előremutató jelek.
Ismételten leszögezzük, le kell vetkőzni a nagyvállalati múltat, egyetértünk azzal, hogy nem lehet mutyizni, nem lehet kifizető hely. Szóval azért ne tessék kommentet írni, hogy milyen jó, hogy vége a Malévnek, mert mekkora gány volt, döntöttük bele a pénz végeláthatatlanul, stb, stb. Egyrészt ez ennél árnyaltabb dolog, másrészt pedig mi sem visszasírjuk a Malévet, hanem megpróbálunk következtetéseket levonni. Akinek nem tetszik, nem muszáj asztalt csapkodni. (Mert általában magáról állít ki szegénységi bizonyítványt, eddig ugyanis nem érkezett szakmailag megalapozott hozzászólás. A száraz szendvicsről és az idős légiutas-kísérőkről szólókat nem tekintjük szakmainak) Arról miért nem beszél senki, hogy pl ha valami rendellenesség következik be a menetrendben, a fapados légitársaságok széttárják a karjukat, és azt mondják, bocsi? Hogy a fapados légitársaságoknál nincs olyan fogalom, hogy átszállás, még vállalaton belül sem?
A reptéren buszozásról meg csak egy kiegészítés. Nem azért kell a repülőhöz busszal menni, mert az utas nem képes megtenni 50 métert gyalog - bár ez is gyakran előfordul. Azért kell a busz, mert a repülés veszélyes üzem. A repülőgépnek vannak forró, forgó alkatrészei, és a magukra valamit adó légitársaságok nem vállalhatják azt a felelősséget, hogy valaki azért sérüljön meg a betonon, mert nem képes felfogni, hogy nem érdemes bemászni a hajtóműbe. Szóval a buszozás preventív célokat szolgál. Egyik hagyományos légitársaság sem hagyja az utasokat a betonon kóricálni.
2012. február 3. Fekete nap a magyar repülés történetében. A Malév Zrt. 66 év hol csillogó, hol pokoli éve után végleg földre kényszerült, és úgy tűnik, nem lesz folytatása az egykor patinás, nagy múltú cég tevékenységének. A témáról már sokan sok helyen írtak, most…..
 Egy áruház, amely hajdanán a legforgalmasabb volt a városban, és amely gyönyörű épületével méltóképpen jelképezte hazánk divatját, és amelyről még a külföldi szakma is elismerően beszélt a maga idejében. Mára azonban már leáldozott a Corvin áruház csillaga, és…..
Retro Feeling 2011.03.08 21:57:25
@bestpixel: Az áruházat a hamburgi M.J.Emden und Söhne cég és a mögötte álló magánember alapította. Ennél pontosabb neveket nem találtam.
Retro Feeling 2011.03.08 22:00:00
@Kirándulás: A képeket illetően nincs könnyű dolgom, ugyanis nem egyszerű jó minőségű és ettől sokkal eltérőbb képeket találni. Viszont lesz még szó más, szintén érdekes épületről a blogon, szintén képekkel illusztrálva
 Ezúttal a Retrofeeling olvasói a főváros buszos közlekedésének őstörténetével ismerkedhetnek meg. Attól a korszaktól kezdve, amikor még lovak húzták az igát egészen a 70-es évek elejéig, amikor a legnagyobb példányszámban gyártott magyar busz meghódította a várost.…..
 Az alábbi posztban a Récsei buszgarázsról lesz szó; a főváros első direkt erre a célra épített létesítményéről, amelyben közel 70 évig pihentek a BKV buszai műszak után, és amely a kor sajátos jegyeit is magán hordozza… Sőt nem csak jegyeit, hanem jegyszedőit…..
 Több, mint egy év telt el azóta, hogy frissítettük volna a blogot. Szerencsénkre azonban, a látogatói statisztikákat elnézve, kialakult egy olvasóközönség, akik napi szinten látogatják az oldalt. Nekik külön köszönet a lelkesedésért.  A mostani bejegyzés reményeim…..
Mi sem lehet ennél retróbb? A mi budapesti kisföldalattink a világ első metrójaként bekerült az összes valamire való történelemkönyvbe, és méltán lehetünk rá büszkék. De hogy pontosan miről is szól a története, arról szeretnék most pár érdekességet megosztani.  …..
Budapesten járkálva kerestük az újabb retro témákat. Nem kellett sokat keresgélni, mivel pusztán a Roosevelt téren vagy egy tucat téma ajánlkozott. Többek között a Gresham palota, az Magyar Tudományos Akadémia épülete, maga a Lánchíd, a Budai vár, és még számos más…..
Kedves retro szerető barátaim. A woodstocki buli történetének harmadik, utolsó részét olvashatjátok alább. Megtudhatjuk Charlie történetének végét, valamint néhány érdekességet a további koncertekről, meg az időjárásról. Jó szórakozást!  …..
Íme elkészült a Woodstock történet második felvonása, amely a második nap krónikájaként megemlíti a legnagyobb bulikat, amelyek aznap voltak. Továbbá tanúi lehetünk Charlie újabb kalandjainak a hippiforgatagban.   Második nap     Charlie arra ébredt, hogy valaki…..
Retro Feeling Woodstock 69 2009.02.13 20:27:00
Kedves Retro szerető barátaim!! Vérge megérkezett a várva várt írás első része, amely a felejthetetlen woodstock-i fesztivál krónikájaként, testközelből, és nagyon éleslátóan idézi fel a történteket. Olvassátok bátran, hiszen az a fesztivál a modern kultúra elengedhetetlen…..
Egy olyan repülőgépről lesz tehát szó az elkövetkező pár bekezdésben, amelyet a maga idejében az egész világ csodának tartott. Igazából senki nem fűzött sok reményt a megépüléséhez, mégis, Howard Hughes dacolt a szakma és a Fehér Ház ódzkodásával, és a saját…..
Retro Feeling Alapító gondolatok 2008.12.02 15:51:00
Kedves Mindenki! Ezt az oldalt három fiatal hívta életre, azzal az elképzeléssel, hogy az interneten oly csekély mértékben jelenlévő retro életérzést terjessze. Ehhez hozzátartozik a téma összes sava-borsa. Ennek megfelelően a hamarosan végső formát öltő blog (amin éppen…..