Adatok
Flat-6
0 bejegyzést írt és 93 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
1890 körül. Gőzmozdony kazánrobbanás után..
Ausztráliától-Angliáig egy kis Fiattal
Az első részt ITT nézhetitek meg. Az ausztrál Bruce Thomas és Stuart Harper nem mindennapi utazása folytatódik. 1969 tavaszán járunk, a két kalandor Iránba érkezett:..
Flat-6
2018.11.04 09:32:58
@FogarasiArpi: én mondjuk a Szingapúr és Görögország közötti részt ma már kompletten kihagynám.
Megint eltelt egy év és mi jó szokásunkhoz híven újfent meglátogattuk a Hemel Hempstead-i gőzgép fesztivált. Én kamerát használtam és a videóblogomba fel is töltöttem a felvételeket két…..
Flat-6
2018.10.14 09:42:59
@diggerdriver: A Defender nevet 1990-ben vezették csak be. A te képeden egy sokkal régebbi, ötvenes évekbeli példány látható, ami Series I néven ismert.
Maga a rendezvény amúgy szuper lehetett, ott azért egy kicsit más léptéket és nívót képvisel a veteránozás, mint idehaza...
Maga a rendezvény amúgy szuper lehetett, ott azért egy kicsit más léptéket és nívót képvisel a veteránozás, mint idehaza...
Egy 911-es, amit Bertone tervezett? Igen, van ilyen. Az autók világának egyik legikonikusabb darabja a békaszemű Porsche, amely nagyjából 55 éve tartja főbb formaelemeit...
Flat-6
2018.08.18 13:17:50
Mostantól újra utazunk, ahogyan régen. Minden héten ellátogatunk valahová a világban, ahogy tettük ezt egészen tavalyig. A sorozat tehát visszatér, ma elsőként a nyolcvanas évek elejére, a gettósodó Liverpoolba megyünk. Ritkán csettintek elégedetten szociofotók láttán, de ez a…..
Flat-6
2017.12.17 09:51:44
@p44: a banyatankos képen szerintem egy Mini Clubman van.
Fortepan gyűjtés jön megint, ezúttal a Volkswageneket listáztam, és bekerült a 30 (!) közé egy-két különösen érdekes kép is, nézegessétek!
Felújított harci jármű 1946-ból, Négyesi Pál fotógyűjteményéből.
Bauer Sándor képe a Margitszigetről, 1957-ből.
Ugyanő fotózta két évvel később a…..
1896. Frank Samuelsen és George Harbo a Fox nevű csónakjukban, amelyben az első ember által evezővel hajtott óceánátkelési rekordot felállították. Az Atlanti-óceánon át tartó út 55 napig tartott és 114 évig nem döntötte meg senki a rekordot..
Flat-6
2017.11.06 12:47:31
A ZIL 130-hoz egy kis érdekes kiegészítés: "A típust 1962-1994 között gyártották a Szovjetunióban" - Legalábbis a ZIL-nél, mert 1994 után a novouralszki székhelyű UAMZ, majd később AMUR-ra változtatott nevű cégnél folytatódott a gyártása, egészen annak 2012-es csődjéig, UAMZ / AMUR 531350 néven, a ZIL 131-ről származó homlokfallal. Emellett magát a ZIL 131-est is gyártották 531340 jelölés alatt. Itt egy kép is egy ilyen kései, AMUR változatról:
platesmania.com/ru/foto8248561
platesmania.com/ru/foto8248561
Az interwebz tele van a legrosszabb autók valahanyas listáival. Akár "A 10 legrosszabb lista a legrosszabb autókról" címmel is lehetne listát írni, és akkor kevés munkával lefedtem a teljes szaksajtó véleményét a témában. Talán nem meglepő, de én is akartam egy ilyen listát írni, mert nem voltam…..
Flat-6
2017.08.05 09:14:47
@ComLo: nem mondanám, hogy a DeLorean önerőből lett legenda, mert ebben a Vissza a jövőbe filmeknek is óriási szerepük volt. A film nélkül kb futottak még kategória lenne ma ez a kocsi.
Flat-6
2017.08.05 15:54:21
@pityókabor sommelier: Csak ott gyártották. Franciaországban egy darab nem készült belőle.
Flat-6
2017.08.05 20:08:29
@klarky: egy olyan típus esetében, melyet 5 év után, utód nélkül tüntetnek el a kínálatból a gyenge piaci szereplése folytán, szerintem nem túlzás a zsákutca szót használni.
Kis hazánkban Puzsér Róbert a legnagyobb 10-es listákat készítő, ám mivel őt hidegen hagyja a buszgyártás így nem valószínű, hogy valaha is csinál egy 10-es Ikaruszos listát, s ily módon ez a feladat megmarad azoknak, akiket érdekel ez a téma. Ehhez hasonló cikket az omnibusz is publikált, de az…..
Nem szeretem a Boxstert. A régebbi generáció gyermekbetegségeit ugyan kisatírozta a Porsche (IMS csapágy, 32 lépéses szervó-, és fékfolyadék ellenőrzés) de még mindig azt érezni, hogy szándékosan visszafogják, hogy a 911-est vigyék az emberek. Pedig nem lenne rá szükségük, a 911 már régóta a…..
Flat-6
2017.07.25 11:59:48
@UdjanMineck: és ezt alá is tudod támasztani valamivel, vagy csak a saját fantazmagóriáid egyike? Merthogy az eladási mutatók rohadtul nem erről tanúskodnak, értsd a sportkocsi Porschékat is viszik mint a cukrot. A használtpiaci áraik sem azt mutatják, hogy nagyon megkopott volna a márka presztízse. Ritkább változatokat (pl 911 GT3) konkrétan hosszú távú befektetésnek is megéri venni, mert értékvesztés mint olyan, nem nagyon van az esetükben. Amúgy Cayenne-Panamera-Macan volt az időrendi sorrend, ha már okoskodni akarunk...
Flat-6
2017.07.25 19:01:09
@Duplaxiii: "Régen működött a sokszínűség, ma az egységesítés a gazdaságos. Régen az autógyárak (és már temékek előállítói) sok rétegnek készítettek számtalan modellváltozatot"
Szóval régen sok rétegnek készült számtalan-féle autó. Az előző kommentedben meg te magad is azt írod, hogy régen volt két típus egy gyártó kínálatában, ma meg van egytucatnyi. Hát ez nem kicsit önellentmondásos...
Ha pedig arra célzol, hogy régen mennyire különböztek az egyes gyártók termékei, akkor ez egyrészt nem (annyira) igaz, másrészt meg könnyebb volt úgy különcködni, hogy az akkori autóknak huszadannyi szabványnak, előírásnak kellett megfelelniük, mint egy mainak. De alapvetően egyazon korszak típusai mindig is hasonlóak voltak, ez sem mai sajátosság. Én legalábbis nem látom, mitől különbözött volna olyan nagyon egy 1955-ös Buick egy 1955-ös Mercurytól. Vagy mondjuk egy Renault 18 egy C Asconától. Mint ahogy az egységesítés sem mai találmány. Nézz utána, hogy mit jelent a badge engineering, és hogy mikortól datálható a megjelenése az autóiparban. Lehet meg fogsz lepődni...
"Ma az egységesítés a lényeg és az egységesség. Ez így olcsó és ha megfelelő marketinggel alapozod meg, akkor a nép ezt akarja majd akarni."
Nem mintha ez nem pont így lett volna évtizedekkel ezelőtt is. Különösen Amerikában.
"Ma te nem egy terméket veszel, hanem egy filozófiát, egy elvet. Ma egy csóró lakótelepi is BMW-t vesz, mert a mai agymosott tömeg nem önrendelkező, hanem utasításra csoportba akar tartozni."
Mert ma ez a divat, máskor meg más volt. Követni sosem kötelező. Nagyon naív gondolat azt hinni, hogy mondjuk ezelőtt 40 évvel csupa, karakán véleménnyel és egyéni ízléssel rendelkező indivídum alkotta a társadalmakat.
"A Ferrari egy filozófia, a marketing meg divattermékké akarja silányítani."
A Ferrari már ma is kőkeményen divattermék, nem is feltétlenül az autóik, hanem maga a brand. Ferrari World Dubai megvan? Ettől még a Ferrarin sem látom, hogy a mai autóik ne lennének "igaziak". Egy esetleges SUV sem változtatna ezen semmit, viszont háromszor annyi profitja lenne a cégnek. Megjegyzem, amint már írtam is, egyáltalán nem szeretem a SUV-okat, de meg tudom érteni, ha Maranellóban is ezen gondolkoznak...
"Írtam, hogy a Ferrari az F-40... Nem azért mert az a múlt, hanem mert az volt az utolsó olyan Ferrari, ami az eredeti Enzo-elveket követte."
Kíváncsi lennék, de komolyan, hogy szerinted milyennek kéne lennie egy mai Ferrarinak, ahhoz, hogy "igazi" legyen. Hogy kéne kinéznie, milyen műszaki tartalommal kéne rendelkeznie?
"A SUV is eloszlik ott, az Escalade, a GMC Yukon és a Chevy Tahoe MÁS célterületre készülnek! Alapból mások, más a felszereltségük, más az egész. Miközben a fapados Tahoe is jobb az európaiaknál - azzal mehetsz öltönyben UAZ-csapáson - és az ára is lényegesen alacsonyabb."
Hát rossz hírem van, ha te ezt tényleg komolyan gondolod, akkor bizony kettőnk közül nem én vagyok az, akivel sikeresen megetették a marketing bullshitet. Mert ez a három GM SUV bizony annyira különbözik egymástól, vagy inkább még annyira sem, mint egy Audi A3, egy VW Golf meg egy Skoda Octavia. Tipikus példája az amerikai badge engineeringnek.
Szóval régen sok rétegnek készült számtalan-féle autó. Az előző kommentedben meg te magad is azt írod, hogy régen volt két típus egy gyártó kínálatában, ma meg van egytucatnyi. Hát ez nem kicsit önellentmondásos...
Ha pedig arra célzol, hogy régen mennyire különböztek az egyes gyártók termékei, akkor ez egyrészt nem (annyira) igaz, másrészt meg könnyebb volt úgy különcködni, hogy az akkori autóknak huszadannyi szabványnak, előírásnak kellett megfelelniük, mint egy mainak. De alapvetően egyazon korszak típusai mindig is hasonlóak voltak, ez sem mai sajátosság. Én legalábbis nem látom, mitől különbözött volna olyan nagyon egy 1955-ös Buick egy 1955-ös Mercurytól. Vagy mondjuk egy Renault 18 egy C Asconától. Mint ahogy az egységesítés sem mai találmány. Nézz utána, hogy mit jelent a badge engineering, és hogy mikortól datálható a megjelenése az autóiparban. Lehet meg fogsz lepődni...
"Ma az egységesítés a lényeg és az egységesség. Ez így olcsó és ha megfelelő marketinggel alapozod meg, akkor a nép ezt akarja majd akarni."
Nem mintha ez nem pont így lett volna évtizedekkel ezelőtt is. Különösen Amerikában.
"Ma te nem egy terméket veszel, hanem egy filozófiát, egy elvet. Ma egy csóró lakótelepi is BMW-t vesz, mert a mai agymosott tömeg nem önrendelkező, hanem utasításra csoportba akar tartozni."
Mert ma ez a divat, máskor meg más volt. Követni sosem kötelező. Nagyon naív gondolat azt hinni, hogy mondjuk ezelőtt 40 évvel csupa, karakán véleménnyel és egyéni ízléssel rendelkező indivídum alkotta a társadalmakat.
"A Ferrari egy filozófia, a marketing meg divattermékké akarja silányítani."
A Ferrari már ma is kőkeményen divattermék, nem is feltétlenül az autóik, hanem maga a brand. Ferrari World Dubai megvan? Ettől még a Ferrarin sem látom, hogy a mai autóik ne lennének "igaziak". Egy esetleges SUV sem változtatna ezen semmit, viszont háromszor annyi profitja lenne a cégnek. Megjegyzem, amint már írtam is, egyáltalán nem szeretem a SUV-okat, de meg tudom érteni, ha Maranellóban is ezen gondolkoznak...
"Írtam, hogy a Ferrari az F-40... Nem azért mert az a múlt, hanem mert az volt az utolsó olyan Ferrari, ami az eredeti Enzo-elveket követte."
Kíváncsi lennék, de komolyan, hogy szerinted milyennek kéne lennie egy mai Ferrarinak, ahhoz, hogy "igazi" legyen. Hogy kéne kinéznie, milyen műszaki tartalommal kéne rendelkeznie?
"A SUV is eloszlik ott, az Escalade, a GMC Yukon és a Chevy Tahoe MÁS célterületre készülnek! Alapból mások, más a felszereltségük, más az egész. Miközben a fapados Tahoe is jobb az európaiaknál - azzal mehetsz öltönyben UAZ-csapáson - és az ára is lényegesen alacsonyabb."
Hát rossz hírem van, ha te ezt tényleg komolyan gondolod, akkor bizony kettőnk közül nem én vagyok az, akivel sikeresen megetették a marketing bullshitet. Mert ez a három GM SUV bizony annyira különbözik egymástól, vagy inkább még annyira sem, mint egy Audi A3, egy VW Golf meg egy Skoda Octavia. Tipikus példája az amerikai badge engineeringnek.
Flat-6
2017.07.25 22:56:17
@UdjanMineck: legalább beismered, hogy a magyar fórumozók körében általánosan tapasztalható, igen/nem, on/off, náci/libsi, fehér/fekete-típusú kétbites gondolkodásmódoddal nem nagyon tudod értelmezni az általam leírtakat. Ez mondjuk értékelendő jellemvonás, meg kell hagyni.
Tényekkel, érvekkel megtámogatott riposztokkal viszont komolyabban vehető vitapartner lennél.
Tényekkel, érvekkel megtámogatott riposztokkal viszont komolyabban vehető vitapartner lennél.
1910. Hószünet az iskolában egy kemény télen. Valdez, Alaszka
..
Flat-6
2016.12.27 16:17:43
@for-avar: Ez nem 115-ös ZIL, hanem annak a jóval későbbi, 41047 jelű "faceliftes" változata.
1906. Az 1500-as évben kihalt új-zélandi moa rekonstrukciója idején készített életkép az egykori futómadár vadászatáról. Valószínűleg a moa volt az első ember által kiirtott állatfaj. Legnagyobb példányai 3,6 méteresek voltak. A kisebb termetű moaféléket az 1800-as évek elejére sikerült kiirtani a…..
1910-es évek. Így jutott fel a cincinnati villamos a Mt. Adams városrészbe
..
Flat-6
2016.11.24 22:28:06
@JTom: Olaszországban még a II.vh. után is sokáig bevetett szokás volt jobbkormányos teherautókat használni. Szűk, főleg hegyi utakon jobban látta így a sofőr, hogy hol az útpadka.
Flat-6
2016.11.24 22:30:10
@Flat-6: Akarom mondani, bevett szokás. :)
Még nyáron mutattam egy nyugat-berlini utcát, ahol hosszú tömött sorban parkoltak a youngtimerek, most pedig bekukkantunk magába az egykori villamosremizbe, ami a szokatlan forgalmat generálta:
A Classic Remise Berlinbe már régebben is el akartam menni, de nem fért bele a programba - 2015 nyarán…..
Flat-6
2016.01.23 23:33:50
@cso zsi: "De az 57-es évjárat is azonos. Melyik "lopott" melyiktől?
Lehet, hogy kooperációban készült? "
A korszak kb. legigényesebb technikájú német autóit gyártó Borgward egészen biztosan nem volt rászorulva arra, hogy bármit is "lopjon" keletről. De jelen esetben a Wartburg vonatkozásában sem jelenthető ez ki egyértelműen. Egy adott korszak autótípusai mindig is hasonlítottak egymásra, néha különösen.
Lehet, hogy kooperációban készült? "
A korszak kb. legigényesebb technikájú német autóit gyártó Borgward egészen biztosan nem volt rászorulva arra, hogy bármit is "lopjon" keletről. De jelen esetben a Wartburg vonatkozásában sem jelenthető ez ki egyértelműen. Egy adott korszak autótípusai mindig is hasonlítottak egymásra, néha különösen.
Szocialista járgányok különkiadás!
1954. Belaz-525 szovjet troliteherautó...
Flat-6
2015.10.19 18:01:23
@ledo76: "Ezenkívül a franciáknál és az angoloknál nem volt túl elterjedt (ott a Skoda jobban hasított)."
Pont, hogy Anglia volt a legnagyobb nyugati exportpiaca a Ladának, ellenben a Skoda nem sok vizet zavart ott. 1988-ban 30 ezer Ladát adtak el Nagy-Britanniában, 1989-ben a tizedik helyen állt a márkák szerinti eladási listán.
Pont, hogy Anglia volt a legnagyobb nyugati exportpiaca a Ladának, ellenben a Skoda nem sok vizet zavart ott. 1988-ban 30 ezer Ladát adtak el Nagy-Britanniában, 1989-ben a tizedik helyen állt a márkák szerinti eladási listán.
A sok vaskerekű után szoftosabb műfajra váltunk: gumira... na jó, ez a bevezető elképzelve jobb volt, mint leírva, de most már marad :)
Nyugat-Berlinben 1967-ben számolták fel az utolsó villamosvonalakat, de az egykori remizek egy része máig áll, új funkciókat ellátva. Az 1901-ben megnyitott,…..
Flat-6
2015.08.21 15:27:27
@Make Valamit: Az osztott szélvédő alapján inkább PV444. Az 544-nek már egy darabból álló, íves szélvédője volt.
Lelövöm a poént, mert ettől még senki nem lesz okosabb: egy Kia Capitalt látnak. Még az sem visz senkit közelebb a megoldáshoz, ha elárulom: a Capital voltaképpen az 1982-87-es Mazda 626 levedlett gyártósorán készült Dél-Koreában 1987-től 1995-ig, tehát ez nagyjából az az…..
Flat-6
2015.01.20 18:45:14
@rolls: Nem valószínű, hogy az, tudtommal nem forgalmazták az USA-ban ezeket GC 626-alapú Kiákat.
Az viszont biztos, hogy MO-ra több is került belőle, így a nemzetbiztonságis sztori akár még igaz is lehet. Sok évvel ezelőtt Győr-Mosonban láttam többször is egy ilyen Capitalt, úgy rémlik az valami bézs/homokszínű lehetett. Csodálkoztam is, hogy hogy kerülhetett ez ide, de talán ez a válasz rá.
Az viszont biztos, hogy MO-ra több is került belőle, így a nemzetbiztonságis sztori akár még igaz is lehet. Sok évvel ezelőtt Győr-Mosonban láttam többször is egy ilyen Capitalt, úgy rémlik az valami bézs/homokszínű lehetett. Csodálkoztam is, hogy hogy kerülhetett ez ide, de talán ez a válasz rá.
Nincs abban semmi rossz, ha az ember többre vágyik, mint amit az anyagiak engednek, ilyenkor jön jól a kreativitás. Ha autóról van szó, a legtöbb próbálkozást a JDCS-n végzi, viszont van az a szintje a tákolásnak, ami csúnyasága ellenére is tiszteletet ébreszt. Mint a W123-as…..
Flat-6
2015.01.15 18:04:05
@Lordmotor: Az ajtó+kilincs alapján is egyértelműen 123-as.
1953. A mesterséges Reschensee által elárasztott Graun falu megmaradt templomtornya Dél-Tirolban...
Flat-6
2015.01.12 21:56:24
@kewcheg: A kisszériás osztrák vagy svájci bódéval valószínűleg nem jársz messze az igazságtól, de szerintem a gépészet szinte biztos, hogy Bogár eredetű. A kerekek egy az egyben azok (upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7a/VW_Export,_Bj._1951.jpg), és a hátsó fedélen lévő csíkokat is légbeömlőknek nézem.
Egy szintén autóbuzi kedves volt kollégám, Ádám küldte ezt a megdöbbentően csodálatos régi Citromot (Citroen DS Break) a Városmajorból:
Hogyaszongya: "Az az oldalsziluett!! :) Meg a hátsó rendszámtábla... Úgy tűnt, lábon érkezett, hátul hálózsákok meg minden, ilyen…..
Flat-6
2014.08.11 18:08:54
Még mindig nem fogytak el a II. Goldtimer Nyílt Napon látott régi gumikerekűekről készült képeim: a második rész után itt a harmadik is.
Kezdjük mondjuk ezzel a fürdőkád jellegű BMW 02-essel. Érdekes átmenet képez a régebbi modellek és gyerekkorom "cápa BMW-i" közt. Pontos…..
Flat-6
2013.06.09 18:42:25
@nyelv-ész: Nem Aston, hanem "csak" egy Fiat Dino Coupé. Nagyon szép gép, ott volt a tegnapi Oldtimer Sokadalmon is:
kepfeltoltes.hu/view/130609/DSC00991_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/view/130609/DSC00991_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
A múltkor eszpresszókat, bisztrókat (is) ábrázoló képeket válogattam össze Ab van Donselaar felvételei közül, a mostani apropó hasonló: boltok, üzletek portáljai - természetesen villamosos utcaképeken.
Nagytétény, a 43-as villamos végállomása. Kopottság, füstös falak,…..
Flat-6
2013.02.23 22:53:54
@Rocko-: szerintem egy B Kadett van az R4 mögött.
Új kerekek kerültek az SLC-re! Hosszú vajúdás előzte meg ezt a kis befektetést: nem annyira az anyagi vonzata miatt, inkább esztétikai-stilisztikai okokból. Klasszikus lemezfelni, az autó színével megegyező Mercedes-csillagos dísztárcsával, vagy klasszikus könnyűfém barokkfelni?…..
Flat-6
2011.10.19 18:12:37
Tudom, hogy otthon sokan nem érzik át, mert nem érdekli őket, vagy egyszerűen csak sétagaloppnak gondolják azt a több, mint ezer kilométert, ami e mögött a két öreg autó mögött áll. Nem is baj, gondolják csak, hiszen valószínűleg sosem láthattak egy ennyire idős dolgot…..
Alig értem haza az Opel buliról, máris a Zengő Dension Team honlapjára vetettem magam. Vannak, akik sejtik már, miért, a többieknek elmondom, hogy a hétvégén a motorsportok Mekkája ad otthont a WTCC-nek, márpedig Monza nem vicc. Monza maga a történelem, a legenda, patinás helyszznek…..
Flat-6
2011.05.15 13:24:53
@gyvy: sajnos 4., de azért nem rossz az sem.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Bár az Autostrada dei Laghit valóban 1924-ben adták át, az itt közölt fotó minimum harminc évvel később készült. A kép jobb széléből kilógó autó már nagyon ötvenes évek közepebeli dizájn, olyan 1956-os Chevrolet féleség, amennyire kivehető.