Adatok
berliner
0 bejegyzést írt és 110 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Megint egy olyan téma került elő Ádámnak köszönhetően, ami az egyébként többnyire rövid memóriám szerint még nem nagyon került elő, ki tudja miért. Érdekes módon mostanában kevesebb stoppost látok, mint gyerekkoromban, talán azért, mert azóta tejjel-mézzel folyó Kánaán…..
Ugye senki nem felejti el a Modorost és kedves barátait nevezni itt hétfőig, hogy aztán zsűrizhessen is?Ma az egyik legkedvesebbik emberfajtámról, a magyar rock- és könnyűzene feltétel nélküli rajongójáról, a hazai fesztiválok kitartó látogatójáról lesz szó, akit szerintem…..
Három órát álltunk az M7-esen. Rosszabb is lehetett volna - sütött a nap, szinte már piknikhangulat volt, a vadkerítésen belül voltak akkora bokrok, amiket ki lehetett nevezni vécének, egyszóval senki sem panaszkodott és idegeskedett. Időnként jött egy rendőrautó a leállósávban…..
berliner
2009.05.05 17:38:49
@159m-jet: ez tény, de ha csinálunk valamit, akkor azt csináljuk jól. Tudom, tudom, ha az M7 pl már évtizedekkel ezelőtt elkészült, amikor még nem volt ennyi autó. De elméletileg ez jelentősen hozzájárulna a helyzet javulásához.
Ez meg kicsit off, de az autópályadíjról meg annyit, hogy szerintem el kellene törölni, és ha mindenképp kaszálni akarnak az autókon, akkor a dugódij (városi behajtási dij) hasznosabb lenne.
Ez meg kicsit off, de az autópályadíjról meg annyit, hogy szerintem el kellene törölni, és ha mindenképp kaszálni akarnak az autókon, akkor a dugódij (városi behajtási dij) hasznosabb lenne.
Blablablabla nemtudommiatakarsz, az én BMW-m kettőötvenet nyom és már hétszázezer van benne generál nélkül .......... a sok suzukis hülyegyerek .......... dögöljön meg minden biciglis .......... nem t'om miért kell lenézni az Astrát .......... minden BMW-s buzi…..
Ha az ember siet és kapkod, könnyen megesik a baj: az Audi Q7 vezetője egy ajtócsukásnyi időt szeretett volna megspórolni a tolatásnál. Most pár napig szervizben pihen az autó. Pedig becsukott ajtóval tolatni még könnyebb is: ott a tükör, amiben látja az ember az esetleges…..
Az ix55 nagyon jó autó, remekül összerakták. Precíz és pontos, pont olyan, amilyennek egy japán autót elképzel a mi egyszerű, egységesített gondolkodású agyunk. Kívülről nem túl izgalmas, utastere azonban minden elvárást kielégít. Nem kínál olyan luxust, mint a prémium…..
berliner
2009.04.10 16:55:44
@BeeTm: az tényleg meredek, hogy a Volvo olcsóbb. Amúgy nekem a listából Toyota Land Cruiser vagy BMW X5 kellene. (venni egyiket se vennék, nem jönnek be annyira ezek a SUV-ok)
berliner
2009.04.10 17:32:30
@Carfan: 'Egyébként semmi bajom velük csak kicsit tulzó, ez a sztárolás. Az elmúlt 10-15 évben megközelítették az európai és japán színvonalat. Ennyi és nem több.'
Ez az! Jól megfogalmaztad. Tényleg idegesítő ez a sztárolás. A TC valamiért (pénz?:)) kitalálta, és a kommentelők egy érsze gyorsan magáévá tette, azóta meg mind a TC, mind ezek az emberek csak mondogatják (irogatják), mint az imát.
Ez az! Jól megfogalmaztad. Tényleg idegesítő ez a sztárolás. A TC valamiért (pénz?:)) kitalálta, és a kommentelők egy érsze gyorsan magáévá tette, azóta meg mind a TC, mind ezek az emberek csak mondogatják (irogatják), mint az imát.
berliner
2009.04.10 17:37:59
@F/: jogos:) de a gyakorlatban szerintem nem ütötték meg az átlagot tíz éve. 90-es években lejtőn száguldottak, és most kapaszkodnak vissza.
amúgy az emberek fejében tényleg az Opel testesíti meg Az Átlagautót:)
amúgy az emberek fejében tényleg az Opel testesíti meg Az Átlagautót:)
Úgy tűnik, a hitelek meglesznek és kitartanak addig, és az új tulajdonos egy hosszú távon könnyen nyereségessé tehető cégbe ruház. Ehhez azonban át kell vészelni a következő két évet – aki tehát a svéd autógyártó megvételét fontolgatja, tegyen félre egy kis zsét…..
berliner
2009.04.10 16:45:10
@Unter Bahn: Úgy gondolom, hogy mivel "gyarló az ember," bármelyik gyártó előáll egy Q7 vagy X7 fölötti SUV-val vagy M3-M5 teljesítményét hozó családi kombival/limuzinnal, akkor válik teljesen összehasonlíthatóvá a márka....
ki tiltja meg hogy előálljának? csináljanak ha tudnak. A saab egyelőre a 9-5-ös egyre rondábbá tételén kivül sokat nem csinált az elmúlt jópár évben. Ja bocs, még átmatricáztak egy pár konszernterméket. Hűha. nagy dolog. Igazán kár lenne ezért a márkáért:)
ki tiltja meg hogy előálljának? csináljanak ha tudnak. A saab egyelőre a 9-5-ös egyre rondábbá tételén kivül sokat nem csinált az elmúlt jópár évben. Ja bocs, még átmatricáztak egy pár konszernterméket. Hűha. nagy dolog. Igazán kár lenne ezért a márkáért:)
Na, milyen lesz a szép, új világ? Nagyon várjuk már a tesztautó-flottát. Kérdés-kérdés hátán. Ön mit gondol mai hírünkről? ..
berliner
2009.03.24 19:56:40
@Rocko-: nekem a örs vezér teri messze van, ha megyek, akkor a budaörsibe megyek, ugyh kapásból arra gondoltam. oda is elvileg el lehet menni busszal, de gyakorlatilag szerintem senki nem megy. nagyon macerás. amúgy örssel kapcsolatosan igazad van.
berliner
2009.03.24 19:59:49
@Rocko-: világ viszonylatban nem tudom, de az európai nyelvek nagy részében van külön tegeződés és magázódás. a svédben, dánban és norvégban is van, csak nem használják (az egyenlőségre hivatkozva). németben, franciában, spanyolban, etc van és ők használják. a nagyobb európai nyelvek közt tudtommal csak az angolban nincs meg külön a két forma. (ők máshogy tudnak udvariaskodni, pl állandóan uramoznak/hölgyemeznek teljesen hétköznapi - pl bolti - szituációkban.
berliner
2009.03.24 20:02:54
@Gerardus A. Lodewijk: ez meg a másik. ha már itt tartunk az ikea a fogyasztói társadalom egyik mintapéldánya. bútorokat egyáltalán nem lenne olyan szükséges sűrűn cserélni. tartós bútor akár száz vagy több évig is használható. (tudom, tudom senki, így az ikea sem kötelez senkit se arra, hogy háromévente lecsereléld az ebédlőasztalt).
Megszorításokkal, igaz, de akkor is igazi sportos autót vehetünk három és fél millióért.
Vélemények az azonos című írásunkról...
A sok genfi újdonság között szinte elveszett az elmúlt hét legfontosabb híre: már a Toyota is kormányzati segélyért kuncsorog. Vélemények az azonos című cikkünkről...
berliner
2009.03.13 08:59:09
@Dassler: Azért az EU-Japán viszony ebben egy kicsit aszimmetrikus. Hát még Dél-Koreával. Amúgy értem, amit mondasz, csak lehet, hogy a válásg kapcsán lehetne egy kicsit korrigálni a távoli üzletpartnerekkel. pl: D-Koreával, akinek saját autó piaca nem tudja eltartani autógyárait. Ilyen gazdasági körülmények közt ki lehetne kényszeríteni, hogy ne tegyenek akkora vámot a külföldi autókra..
Miben hasonlít az Alstom-metró a kisföldalattira, a BKV járműjavítója egy gyermektáborra, Demszky Gábor pedig Bástya elvtársra? Most minderre megkaphatják a választ! Az Urbanista is ott volt múlt héten az új Metropolis metrószerelvény bemutatóján, de mivel azóta mindenki…..
berliner
2009.02.23 01:29:34
@dmm: nálunk extrém rövidek a metróvonalak. szal nem elsődleges a sok ülőhely. (arra ott van a volánbusz). a metróhálózat, miután nem mai elképzelések szerint épült nem nagyon megy ki az agglomerációba. a legtöbb ember csak pár megállóra használja, és inkább belős helyeken.
a legtöbb autóst meg a környező teleőülésekről ingázók közül lehetne lecsípni. ez a sajátos szerkezet miatt Bp-n a HÉV dolga lenne. Abszolut nem megy neki, de a metró, a rövid vonalak miatt ebbe bele se tud szólni. (nem hiszem h sok olyan ember van, aki a deákon lakik és a moszkvára autóval jár dolgozni. ő így is, úgyis metrózik. olyan viszont sok van, aki cinkotáról kocsival jár be, mert a HÉV nem nyújt elég jó/gyors/kényelmes szolgáltatást.)
a legtöbb autóst meg a környező teleőülésekről ingázók közül lehetne lecsípni. ez a sajátos szerkezet miatt Bp-n a HÉV dolga lenne. Abszolut nem megy neki, de a metró, a rövid vonalak miatt ebbe bele se tud szólni. (nem hiszem h sok olyan ember van, aki a deákon lakik és a moszkvára autóval jár dolgozni. ő így is, úgyis metrózik. olyan viszont sok van, aki cinkotáról kocsival jár be, mert a HÉV nem nyújt elég jó/gyors/kényelmes szolgáltatást.)
berliner
2009.02.23 01:30:47
@kipu: miért lesz elavult? ez nem mobiltelefon, hogy kéthetente jön egy új modell..
Öntsünk egy vagon pénzt a beltérbe, reszeljünk kicsit a formán, és – elméletileg – meg kéne kapnunk a tökéletes, kompakt Personenwagent. Ezek szerint a DS-CAR-os srácoktól tesztre kapott hatodik generáció lenne az eddigi legjobb Golf? Véleményük…..
berliner
2009.02.22 22:55:11
@T-boy: van benne valami, de azért szerintem ez félig-meddig közhely.
nálunk az eladott új autók fele kiskategóriás. tehát, ezek az emberek nem vesznek "nagyobbat, de fapadosabbat", mert onnan már nincs lejjebb.
nem tudom, kellene erről valami tanulmány, addig nehéz vitázni. egyelőre ezzel kapcsolatosan az a tény, h a csikós még öt éve elkezdte ezt a szöveget az autópiacban és azóta gyakrabban-ritkábban mantrázza. ez azért pedig nem tekinhető reprezentatív mintának.
üdv
nálunk az eladott új autók fele kiskategóriás. tehát, ezek az emberek nem vesznek "nagyobbat, de fapadosabbat", mert onnan már nincs lejjebb.
nem tudom, kellene erről valami tanulmány, addig nehéz vitázni. egyelőre ezzel kapcsolatosan az a tény, h a csikós még öt éve elkezdte ezt a szöveget az autópiacban és azóta gyakrabban-ritkábban mantrázza. ez azért pedig nem tekinhető reprezentatív mintának.
üdv
berliner
2009.02.22 23:18:47
@T-boy: ezt biztos nekem akartad? mert ha igen, akkor nem teljesen értem h mire..
berliner
2009.02.23 00:15:09
@Seca81: kia-nak is volt olyan méretű modellje is korábban, csak nem ceed volt a neve. csak az elődöt nem reklámozzák:)
golf6nak az 1hez sok köze nincs, a neven kivul
golf6nak az 1hez sok köze nincs, a neven kivul
Teljesen mást kerestem, de valahogy kidobta a kereső. Holden Commodore? Az meg mi a franc? Szeretem a régi típusok falnakszaladós töréstesztjeit nézni. Szó nincs Euro NCAP-ról, félátfedéses, deformálódó akadályos, steril rombolásról. Ahogy légzsákról, övfeszítőről és…..
berliner
2009.02.19 11:55:54
berliner
2009.02.19 13:00:04
@Aldo Moro: elhiszem, h nehéz a motorháztető.
de azért az megkockáztatnám, hogy egy croma kveésbé biztonságos, mint egy mondeoII. kb egy méretben vannak - legalábbis szemre. szóval ne ey aygo-val hasonlítsuk össze.
de azért az megkockáztatnám, hogy egy croma kveésbé biztonságos, mint egy mondeoII. kb egy méretben vannak - legalábbis szemre. szóval ne ey aygo-val hasonlítsuk össze.
A japán autó−amerikai autó vita öreg, mint maga az emberiség. Két véglet, más élmény, 665 lóerő, 765 newtonméter, hektónyi adrenalin.
Véleményük mai cikkünkről...
berliner
2009.02.18 16:13:20
@esde: véleményt mondani még nem jelent arcoskodást. azért mert nem tud valaki valamit megcsinálni, attól még mondhat róla véleményt.
amikor te "lefostalicskázol" egy autót, akkor te is arcoskodsz? tekintve, hogy nem tudsz autót gyártani.
na mindegy, nem kötekedni akarok, csak azért, mert nem mindenkinek jön be a cikk még nem kell mindenkit kiosztani. ez az írás úgy sikerült ahogy - elég sokaknak nem tetszett, talán nem véletlen... amúgy meg szokott itt huhogás menni, de ha valami tényleg jó, akkor azért dicséretet is osztogatnak. (pl Csikós RR-s cikkére kb 500 gratuláló hsz érkezett)
amikor te "lefostalicskázol" egy autót, akkor te is arcoskodsz? tekintve, hogy nem tudsz autót gyártani.
na mindegy, nem kötekedni akarok, csak azért, mert nem mindenkinek jön be a cikk még nem kell mindenkit kiosztani. ez az írás úgy sikerült ahogy - elég sokaknak nem tetszett, talán nem véletlen... amúgy meg szokott itt huhogás menni, de ha valami tényleg jó, akkor azért dicséretet is osztogatnak. (pl Csikós RR-s cikkére kb 500 gratuláló hsz érkezett)
A JATO Dynamics legfrissebb jelentése alapján az európai új autó piac továbbra sem látja a kiutat a gazdasági válságból. Az eladások 26%-kal (335 364 darabbal) maradnak el a tavalyi év első hónapjának számaitól, ezzel 954 234 db-os összeladást produkálva.“Az autóiparban…..
berliner
2009.02.16 19:12:07
@moonclown: egy lehetséges válasz. nincs meg a biztonság, amikor minden második hír állások megszűnéséről szól, akkor nem biztos, hogy az emberek az esetleges megtakarításukat épp egy olyan dologba "öntik", ami csak veszít az értékéből. Ha meg még megtakarítás sincs, akkor meg pláne nem vesz fel kölcsönt (most már nem is kap...), mert lehet, hogy következő hónapban már nem tudja fizetni.
lehet, hogy közgazdaságilag igazad van, de azért van egy pszichológiai oldala is!
lehet, hogy közgazdaságilag igazad van, de azért van egy pszichológiai oldala is!
Elgondolkoztak-e már azon, miért vettek olyan sokan bogárhátú Volkswagent, és miért rajonganak érte ma is annyian? Ez a sárga kocsi új kora óta egy családnál van, megjárta már többször a poklot és a mennyországot. Most bezárult a kör, újra új autó. Bogár-teszt,…..
Ismét egy zseniális Super Bowl reklám. Rövid, velős, mosolyfakasztó. A Szállító 3 film és az Audi A6 promója. Bár nem tartozom az Audi feltétlen hívei közé, a tény, hogy a 3 literes V6-ost egy jópofa, szíjhajtású mechanikus kompresszorral (Roots) töltik fel, melengeti autóbuzi…..
berliner
2009.02.12 18:00:11
@pegaso strada: nem fröcsögés. lehet, h így látod a helyzetet, ettől még nem jelenti, hogy így is van, de kétségtelen, hogy van valóságalapja. amúgy azért ezeknek a cégeknek (se) Mo a fő piac.
amúgy autós fórumok visszatérő topicja a "tisztességes lexus tulaj" vs bűnöző audi/bmw/merci tulaj.
amúgy autós fórumok visszatérő topicja a "tisztességes lexus tulaj" vs bűnöző audi/bmw/merci tulaj.
Tágasak, kényelmesek, jó az áruk, szmogriadóban is használhatók: az amerikai-japán hibridek kifejezetten érdekes kocsik. Vélemények az azonos című cikkünkről...
berliner
2009.02.06 15:36:07
@sipike78: azert elkepzelheto, h ezek 'barok' maguk is elkezdik a valtoztatast ha szukseges. pl mar most az olajvallalatok kampanyolnak alternativ energiaforrassal. persze most meg a beveteleik egy ezreleke se szarmazik innen, de azert egy lassu folyamat elindulasa lehet. meg az autogyarak is alkalmazkodnak. ha kicsi rajtuk a nyomas, akkoe csak kicsit, mert nekik is kevesebb penz a status quo fentartasa. 73as olajvalsag utan is azert volt egy erezheto valtozas.
a lenyeg, h ezek a folyamatok egy ember eletehez kepest lassunak tunnek, de azert megvannak.
a lenyeg, h ezek a folyamatok egy ember eletehez kepest lassunak tunnek, de azert megvannak.
berliner
2009.02.06 16:27:53
@sipike78: hat igen. magzarorszag tehetetlensege az tenyleg sulyos. legjobb pelda a gazartamogatas. egyfelol van program a szigeteles es a gazfutes korszerusitesere, masfelol meg tamogatjak a gazszamlat, ergo nem osztonoznek sporolosra. nemeteknel tenyleg nagyon sok a napelem, legalabbis magyar szemmel soknak tunik:)
berliner
2009.02.06 18:05:18
@szláj: nem a hibridseget kellene tamogatni, hanem az abszolut kis fogyasztast. relativ keves fogyasztas lehet sok is. egz cadillac suv lehet h csak 12 litert eszik hibridkent (nem tudom mennyi, csak irtam egy szamot) mig egy toyota yaris meg feleannyit, akkor a yarist kell tamogatni. szoval ez a hibridet tamogatjuk dolog santit. tudom, h ez a politika van stockholmban meg londonban, meg meg jopar helyen, de sztem akkor se teljesen korrekt.
adokedvezmeny, meg behajtasi legyen csak az abszolut kisfogyasztasu es kis karosanyagkibocsatasu autoknak.
adokedvezmeny, meg behajtasi legyen csak az abszolut kisfogyasztasu es kis karosanyagkibocsatasu autoknak.
Mára már lerágott csont és lezáródott politikai csörte a miskolci rendőrkapitány ügye.Pár napig még beszédtéma lesz, aztán belemerül az össz-magyar tisztán gondolkodó tudatba, hogy a miskolci rendőrkapitány nem rasszista, ő csak tényeket közölt.Egy kis ejnye-bejnye, de az is…..
berliner
2009.02.02 16:46:36
@norbert79: meg azért még volt egy pár rezsim, ahol gond nélkül lehetett "a faji hovatartozásról"/nemzetiségről, vallásról beszélni - bármilyen szinten.
Miért utálják a furgonosokat a többiek? Gyorsak, rutinosak, nem félnek a kockázattól. Ritkán is esnek pofára, de akkor nagyon. Vélemények az azonos című cikkünkről...
Ha az autók kibocsátási normáit az alapterületük alapján szabnák meg, nem lehetne csalni. Így az Európai Bizottság súly alapján szabályoz. Vélemények az azonos című cikkünkről...
berliner
2009.01.27 14:00:14
@DemoJoe: Szépe forgatókönyv, de a jelenlegi trendeknek annyira nem felel meg ez a sorrend. Azért az EU-ban nem az amerikai stílusú átcimkézés a jellemző. (nem tudom ki téveszt össze egy Skoda Octaviat egy Golffal, vagy egy Mondeot egy Mazda 6-tal)
Meg most a japánok is gondban vannak azért. Az a piac, amelyik lehetővé tette nekik, hogy ekkorára nöjenek - a hazai is természetesen hatalmas, de ennyit csak ott nem tudnának eladni - most éppen tempós zsugorodásban van.
Szóval ez az egész kicsit összetettebb.
Meg most a japánok is gondban vannak azért. Az a piac, amelyik lehetővé tette nekik, hogy ekkorára nöjenek - a hazai is természetesen hatalmas, de ennyit csak ott nem tudnának eladni - most éppen tempós zsugorodásban van.
Szóval ez az egész kicsit összetettebb.
Csöbörből vödörbe, vagy káoszból a rendbe? Budapesti közlekedés friss szemmel. Vélemények az azonos című cikkünkről...
berliner
2009.01.21 12:13:03
@loláb: én a morálra írtam, hogy javult. a dugók mértéke mindig az aktuális építkezésektől és/vagy balesetektől függnek (meg egy-két más tényezőtől)
berliner
2009.01.21 12:16:40
@Rocko-: belvárosban be vannak állítva a lámpák, csak napközben az araszolásban ez nem látszik, mert egy lámpán két autó megy át. de ha éjjel közlekedsz, akkor pl körúton, andrássyn észre veheted h őssze vannak hangolva a lámpák.
berliner
2009.01.21 12:28:34
@kifordult_belek: szóval a románok úgy vezetnek, mint az olaszok, csak az olaszokban ezt (is) szeretjük, míg a románokat meg lebalkánozzuk érte (nem te, hanem általánosan).
(már várom, h valaki elkezdje magyarázni, h az olaszok igenis jól vezetnek:)
(már várom, h valaki elkezdje magyarázni, h az olaszok igenis jól vezetnek:)
Gergő olvasónk adta meg a kezdőlökést, hogy az utóbbi időben méltánytalanul hanyagolt Lada honlapjára nézzek. Mert a Lada homepage király. Egyszerű, mint a faék, semmi flash, semmi dinamikus katyvasz, kattintasz - ott vagy. Kizárólag a lényegi információkra hagyatkozik,…..
berliner
2009.01.20 19:24:02
@ASK-27: egy mai - nem mini - autó fogyasztása nem ugrik meg ennyivel. de lehet, h ldaáéknál még ez a divat:)
berliner
2009.01.20 19:30:33
berliner
2009.01.21 00:53:02
@Secnir: ez a legenda. valóság: defender jobb terepen. az biztos, h drágább, de ha csak ez alapján hasonlítjuk össze a közlekedési módokat, akkor gyalogolni a legolcsóbb:)
természedvédelmi őr ismerős (majd lehet válaszolni, h csak kitalácó és nem is láttam még nivát - gondolom ilyen lesz a reakció) szolgálati autója egy ideig niva volt. utána cseréltél LR90-re, a rövid tengelytávúra. Nivával se volt sok gond terepen, de a Land Rover elment (elmegy) olyan helyen is, ahol a niva bedobta a törcsit. nem egy ilyen eset volt.
amúgy nem vonom kétségbe a niva terepjáró képességeit, de azért ne essünk olyan túlzásokba, hogy se egy Land Cruiserrel, se egy Land Roverrel, se egy G Mercivel ne lehetne összehasonlítani, mert igenis össze lehet!! (és nem kis eséllyel a Niva csak árban jönne ki győztesen, meg talán fogyasztásban, ha ott is a több a jobb:)
természedvédelmi őr ismerős (majd lehet válaszolni, h csak kitalácó és nem is láttam még nivát - gondolom ilyen lesz a reakció) szolgálati autója egy ideig niva volt. utána cseréltél LR90-re, a rövid tengelytávúra. Nivával se volt sok gond terepen, de a Land Rover elment (elmegy) olyan helyen is, ahol a niva bedobta a törcsit. nem egy ilyen eset volt.
amúgy nem vonom kétségbe a niva terepjáró képességeit, de azért ne essünk olyan túlzásokba, hogy se egy Land Cruiserrel, se egy Land Roverrel, se egy G Mercivel ne lehetne összehasonlítani, mert igenis össze lehet!! (és nem kis eséllyel a Niva csak árban jönne ki győztesen, meg talán fogyasztásban, ha ott is a több a jobb:)
Gyakran halljuk azt az érvet, ha bicikliút-fejlesztésről esik szó, hogy nincs elég hely a kialakításra, nem lehet elvenni több helyet sem az autóktól, sem a gyalogosoktól. Ez tipikus városi probléma, nem kizárólag Budapesten okoz gondot, de például Párizsban találtak rá…..
Ha azt mondják, szálljunk buszra, mert úgy csökkentjük a szálló por mennyiségét, nézzünk körül a buszon. Ha negyvennél kevesebben tartózkodnak rajta, nekünk pedig benzines autónk van, máris megdőlt az elmélet. Vélemények az azonos című cikkünkről...
berliner
2009.01.16 11:42:49
@lapa: "persze a buszok öregek, mert sok a bliccelő." azért ez így elég meredek állítás. nem a bkv a fő téma itt, de ez már fájt.
berliner
2009.01.16 11:50:37
@dome64: a kategorizálási rendszert is meg lehet változtatni, az sem szent és sérthetetlen.
amúgy szerintem nem feltétlen a régi autók foltozgatása a megoldás (persze azt is el kell dönteni, hogy mi a régi), hanem kisfogyasztású új autók vásárlásának a támogatása. erre is van rendszer külföldön. néha csak körül kellene nézni, hogy máshol mi a rendszer.
Franciaországban az állam ad x ezer eurot, ha 120 (?) vagy annál alacsonyabb CO2 kibocsátású új autót veszel.
Tudom, tudom, nálunk nincs annyi pénz, de azért el lehet kezdeni, max lassabban megy a folyamat. Egyébként pont az autók cserélődése nálunk is érezhető. Alig látni már ladát, trabantot pesten.
amúgy szerintem nem feltétlen a régi autók foltozgatása a megoldás (persze azt is el kell dönteni, hogy mi a régi), hanem kisfogyasztású új autók vásárlásának a támogatása. erre is van rendszer külföldön. néha csak körül kellene nézni, hogy máshol mi a rendszer.
Franciaországban az állam ad x ezer eurot, ha 120 (?) vagy annál alacsonyabb CO2 kibocsátású új autót veszel.
Tudom, tudom, nálunk nincs annyi pénz, de azért el lehet kezdeni, max lassabban megy a folyamat. Egyébként pont az autók cserélődése nálunk is érezhető. Alig látni már ladát, trabantot pesten.
berliner
2009.01.16 11:55:24
@nem-nem: értem én, hogy a szmogrendelet egy aktuális, különösen rossz helyzet megoldása, nem hosszútávú program.
csak arra akartam felhívni a figyelmet - nem saját ötlet, tegnap vagy tegnapelőtt minden újság lehozta a cikket a Közlekedéstudományi Intézet tanulmánya után, hogy szmogriadó esetén a legszennyezőbb autók megállításával (18-20%) ugyanannyira csökkenthető a szennyezés, mint a páros-páratlan rendszerben, ahol -elvileg- az autók 50%-a áll.
csak arra akartam felhívni a figyelmet - nem saját ötlet, tegnap vagy tegnapelőtt minden újság lehozta a cikket a Közlekedéstudományi Intézet tanulmánya után, hogy szmogriadó esetén a legszennyezőbb autók megállításával (18-20%) ugyanannyira csökkenthető a szennyezés, mint a páros-páratlan rendszerben, ahol -elvileg- az autók 50%-a áll.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
mostanság csak pesten és autópályán vezetek, nem is látok stopposokat. nagy ritkán M1-M7 bevezetőnél.