Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Mozvez

0 bejegyzést írt és 176 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Névtelen olvasónk egy levelet küldött, amiben arról ír, hogy a WC-be lépve cigifüstöt érzett, majd a kalauz rátörte az ajtót, s meg akarta büntetni dohányzásért. Olvasónk nem hagyta magát, a kalauz pedig mindenképpen ki akarta fizettetni a 8000 forintot, így a beküldőnk úgy…..
Mozvez 2012.09.02 12:36:43
@lyken: Olyan sunyi volt a rendszer, hogy az elvira felett ez volt a legszínesebb hír. Még a mai napig is.
Az új vasúti menetrend néhány nappal ezelőtti életbe lépése tökéletesen bizonyítja, hogy alapvető tévedés volt - részemről is - azt feltételezni, hogy az Orbán-kormány által kinevezett új MÁV-vezetés nem meri meglépni azt az aljasságot, hogy szárnyvonalakat zárjon be. Aki…..
Új MÁV blog Tolvajok a vonaton 2011.12.05 19:00:00
A gyorsbeküldőn kaptuk az alábbi panaszt,  mely többek között arról szól, hogy a kora reggeli vonatokat rendszeresen megszállják a két-három fős csoportok, s az alvó embereket kizsebelik és otthagyják a szerelvényt még indulás előtt. Igazából mi sem értjük, hogy…..
Attila küldte be az alábbi panaszt, melyben arról ír, hogy a Zalaegerszegtől Budapestre tartó gyorsvonat Győrben annyira megtelik, hogy utána már csak komoly harc árán lehet bárkinek is felszállnia. Ez a hering-jelenség ismeretes, főleg a diákokkal zsúfolt csúcsidőben, vasárnap…..
Teljesen átérezzük Ilke panaszát, aki havonta 21.000 Ft-ot fizet ki a vasúti bérletére, mégis zsúfolt, korszerűtlen és főleg hideg vonat jár érte. Épp az ilyen hozzáállás a szomorú, hiszen akinek nincs pénze kocsira, az nem tehet mást, továbbra is a monopol helyzetben lévő…..
Gergely kerékpárral utazott a vonaton, de amikor az előírásoknak megfelelően rögzíteni szerette volna, nem találta a rögzítő szíjakat. A kalauznak előadva panaszát azzal rázták le, hogy legközelebb hozzon magával szíjakat is, így majd megoldódik a szíjak hiánya. Mindamellett…..
Mozvez 2011.11.18 22:43:29
@lyken: A környéken nincsen MÁV-os desiro:).
A talent belső: lh5.ggpht.com/-T6sU_OSd02c/TOFqmzVUNWI/AAAAAAAADtc/ifc9BGeTuhA/DSCF4164.JPG
És a desiro belső: img10.indafoto.hu/10/3/18793_403ae99d1425b71673f45a5fb92f9073/988151_075b450207226c5b2d01a2c384236360_m.jpg

Egyébként a mai napig nem értem miért poén pl. üvegtörő kalapácsot, vécépapir tartót lopni.
Új MÁV blog Elveszett vonat 2011.11.05 18:57:00
László folyamatosan tudósít a lajosmizsei vonalról, most is a Facebook-on osztotta meg velünk legújabb élményeit: Ígéretemhez híven, megint írok egy kis rövid szösszenetet a Lajosmizse vonalról! Az eset az tegnap, November 3. án történt. A munkahelyemen, indulás előtt,…..
László megint beposztolt egy képet a reggeli útjáról Budapest és Lajosmizse között, amin látható, hogy az emberek egymás hegyén-hátán állnak. A következő megállóktól már voltak emberek, akik fel sem fértek, így ma Magyarországon a drága bérletért az jár, hogy…..
Mozvez 2011.10.29 11:38:07
Kérdés melyik napon volt?
Mivel 7köznap az 59-es inga, 69-es 2 db Dezső.
@pbence: Nem védeni akarom a jó népet, de biztos ok volt, hogy így adta ki, sokszor meg sem fordul az emberek fejében, hogy azért van így, hogy egyáltalán szolgáltatás legyen. Ha esetleg lemondaná a vonatot akkor azért morogna. (A morgás mellesleg jogos részben) Sajnos nincs annyi jármű, hogy tartalékot lehessen képezni.
Mozvez 2011.10.29 20:29:34
@pbence: mivel 2 évvel ezelöttihez képest más a felállás: több vonat, több jármű és nem csak a Mizseiben, ezért kicsit átrendezödtek a viszonyok. Mivel úgy tünik jártas vagy a vasút terén eme tényröl tudnod kéne. Na meg a csörgők sem lesznek fiatalabbak, ha felújitják akkor sem. A kiszervezésnek köszönhetően a startnak személy kocsijai és motorvonatai vannak: neki az utóbbit olcsóbb üzemeteltetni, mert ahhoz csak mozdonyvezetőt kell bérelni.
Az oldalmenünkben található az a link, mellyel megtekinthetőek egy térképes nézetben az MÁV vonatai, s ezeknek mozgása szerte az országban. Már sok panaszt kaptunk arra, hogy ez az új térkép, szemben az elődjével, nem valós idejű adatokat mutat, hanem pár perces késéssel adja…..
Koppány levelében arról érdeklődik, hogy az állandó késések miatt jár -e neki, mint rendszeres bérletvásárló, kompenzálás? Az eddigi tapasztalatokat és MÁV-os válaszokat tekintve sajnos úgy tűnik, hogy a kompenzáció csak a hely- és pótjegyes vonatok késéséért jár. Íme…..
Mozvez 2011.10.20 21:43:23
@lyken: mellesleg a késéseket több eszköz rögzíti.
Mozvez 2011.10.21 23:42:17
@lyken: Mivel felszállsz a vonatra szerződés kötsz a vasúttal ergo elfogadod a személyszállítási üzletszabályzatot, amit az állam elfogadott. A PTK-ba pedig ne menjünk bele... mert akkor rájösz a vjv nem irhat alá semmi ilyet, mert nincs aláírási jogosultsága. Mellesleg ha valaki öngyilkos lesz a vasúton pereld a családját...
Mozvez 2011.10.22 00:42:42
@lyken: Mivel én mind a két végét ismerem a dolognak, így nem azt mondom, hogy a felháborodás nem jogos.
Nap mint nap tapasztalom a dolgokat és tudom, hogy egy kedves szó csodákra képes. Továbbra is nekem ott van a problémám, hogy többen jelentkeznének a kártérítésre, mint ahányan jogosultak rá. De míg a vasút a politika egyik eszköze ne sok mindent várj. Mivel a szolgáltatás megrendelője azonos a szabályok alkotójával.
Érdekes olvasmány az üzletszabályzat tudom ajánlani...
Új MÁV blog Hajléktalanok 2011.10.15 12:34:00
Budapesten mostanában hajtóvadászatot indítottak a hajléktalanok ellen, ami ellen sok jogvédő felszólalt. Itt meleg szállásra kísérik be őket, ahol átvészelhetik a hidegebb időszakot. Más a helyzet azonban Tatán, ahol a váróterembe szinte már beköltöztek a csövesek és ennek…..
Mozvez 2011.10.17 01:03:12
@martinasz: Balassagyarmat és Szügy között volt egy kis gázolás.
Új MÁV blog A bunkó bringások 2011.10.07 18:59:00
Nem irigylem Pretoryant, aki biciklijével utazott haza a MÁV segítségével. A baj ott kezdődött, hogy kimaradt a vonat, így mindenki csak a következővel tudott hazautazni, mely csak egyetlen Flirt-ből állt. Sajnos a dühös utasok a Flirtben velük együtt szorongó három…..
Mozvez 2011.10.10 01:34:29
@Pretoryan: Szóval az nem két vonatot volt hivatott pótolni:). Az egyet. Közben ledöglött egy másik bár ez szerény számításom szerint 10.04-én történt, tehát nem ledöglött, hanem a fent említett 15:28-kor induló gyorsított szerelvénye a 14:57-kor érkező ceglédi zónázó vonat szerelvénye, ami felsővezeték szakadás miatt nem érkezett meg.
Hogy értsd: a kerékpár szállítási prioritása a legalacsonyabb a szállítási ranglétrán. Ha a vjv úgy dönt ilyen esetben kizárható az utazásból. De mivel mindegyik ilyen esetben kerüli a balhét, ezért nem szól. Én mellesleg undorítónak tartom amikor látja a t. kerékpáros x. állomáson, hogy a vonatra a már semmit nem lehet feltenni, de ő még feltuszkolja magát a biciklijével együtt. Ha a maximális követési idő nem 30 perc lenne akkor azt mondom megértem... de így, hogy 13 és 19 óra között xx:11, xx:28, xx:41 így nem. Ha van hely jöjjön.
Mivel már megkaptuk, hogy az Új MÁV Blog egy panaszblog, ezért örömmel jelenítjük meg Á. még júniusban írt levelét. Pünkösdhétfőn a MÁV megint nem volt a helyzet magaslatán, az elromlott WC-s Desiro-k helyett kisebb kapacitású vonatokat küldött. Szerencsére a kalauz…..
Mozvez 2011.08.29 19:31:41
@jack o'neill: A siemens nem cseszett el semmit csak a magyar ember valamiért még mindig nem tud olvasni és sajnos nem nőtt fel a vákuum wc-hez... Ki van írva, hogy ne dobálj a wc-be semmit, karbantartás során pedig mindenféle tárgyak kerülnek elő pl. bugyi, pelenka, italos dobozok, (flirtből) borotva, zokni stb.
Mozvez 2011.08.29 21:21:57
@Adani: Ez hogy függ össze a wc elromlásával?:) A wc mindenhol wc.
Mozvez 2011.08.30 10:25:03
@Peti817172M: Kéz eltör, kulcs elkoboz:). Nem hinném, hogy a Stadler megbuherálná a WC ajtót, mellesleg meg van rajta egy vésznyitási funkció, ha esetleg rád záródna a wc ajtó. Így már értem, hogy egyes utasok miért merészelik a leragasztott(!), lezárt(!) wc ajtót feltépni(!).
Mint azt megírtuk, a MÁV a hőségriadó alatt napi 30000 palack vizet oszt szét 11 nagyobb állomáson. Fél órája, kb. 14:00-kor a Keleti-pályaudvaron jártam, ahol láthattam, hogy mindenkinek osztják a literes vizet. Az 1 literes buborékos ásványvizet Santa Aqua néven a bicskei…..
Mozvez 2011.08.23 19:39:11
@Wakka: De nem helyjegy nélkül! ergo 140 Ft-ot fizetsz (ha jól emlékszem)
Az eddig is ismert volt, hogy a vasutasok, vasúton dolgozók családtagjainak ingyenes utazás jár. A gyorsbeküldővel beküldött történet szerint azonban a történet koránt sem ilyen egyszerű, hiszen akkor jár az ingyenes utazás a vasutas gyerekének, ha egy címen lakik az apával.…..
Máté még az júliusban írta a levelét, ebbe azt mesélte el, hogy az év legmelegebbnek mondott hétvégéjén vonatozott, s köszönhetően részben a Balaton Soundnak, a Flirt vonat teljesen tömve volt. Ez még az egyik dolog, emellett a fő hiba az volt, hogy ötven fokos hőségben…..
Mozvez 2011.08.15 14:16:51
@Luxusmoszkvicsslusszkulcs: Mivel itt a T. posztoló Flirtet irt igy én is arra reagáltam:).

De mivel a fent emlitett Siófok Expressz vasárnaponként Budapest irányába 3 Desiro... igy igen a desiro klimája vagy rossz, vagy nem birja a gyürödést szintén (volt rá példa). És többet nem lehet hozzá csapni mivel 3-nál több nem vezérelhető.

A szigethez kapcsolodóan a 3(!) Holland különvonat a legjobb példa, ha akar valaki valamit eléri:).
Mozvez 2011.08.15 21:48:52
@zozo6296: 1 apróbb oka van: Bp-Pszabolcs-Balatonaliga... útvonalon közlekedik Pszabolcstól nincs felsővezeték arrafelé egy darabon
Mozvez 2011.08.18 14:46:14
@Peti817172M: Peti ha kérhetném válasz a közlekedésmérnöki helyett valami mást... pl színjátszó vagy média szakot.
Sem a Stadler, sem Siemens NEM tud GYÁRILAG többet vezérelni. OFF Az általad kedvelt VULTRON utastájékoztató is a FLIRT-eken lett utastájékoztató mivel a többes vezérlést nem nagyon kellett a volvo buszokon kipróbálni:).ON
A Siemens vezére biztos a haját tépné, ha azt látná, hogy az általuk szállított Desiro vonatok már most rohadásnak indultak. A kérdés jó, vajon ez a Siemens hibája, vagy a MÁV nem bír rendesen karban tartani? Zoltán a levelében arról ír, hogy felszállva egy esős napon a…..
Mozvez 2011.08.08 23:00:24
@banpepe: Én most nem a Te példádról beszéltem spec.:).
A lényege: más az ha én beengedem és más az ha menetközben rányit az emberre.
Mozvez 2011.08.10 17:24:41
@zozo6296: Na ezt én is szeretném tudni:). Mellesleg a legnagyobb -utas szempontból-, hogy nem lehet egységenként kezelni a klímát. Ez azért gáz, mert ha az egyikben kikapcsolom és a másikon is. És ott lehet pont jó időt csinál.
Mozvez 2011.08.11 22:01:16
@zozo6296: De igy érted már miért is nem szabad kikapcsolni:)?
Laci még június elején küldött egy levelet, ami valahogyan elkeveredett, hát most íme, olvashatja mindenki. Annál is inkább érdemes elolvasni, mert Laci logikusan végigvezeti az ütemes menetrendből eredő késéseket, vonatokkal példálózva és javaslatot is tesz a…..
Mozvez 2011.07.17 02:11:01
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Fogalmazhatok úgy is, hogy ha a szerelvény üzemszerűen működik akkor a mozdonytól legtávolabb eső kocsi:D. Van egy-két hagyományos kinézetű(kék színű) felújított kocsi aminek előterében van lehetőség kerékpárt szállítani, de ezek megint kiszámíthatatlan, hogy mikor kerül a szerelvénybe. Ezt motorvonatnál simán meglehetne oldani bár ott sem mindig, mert ha az is valamilyen oknál fogva "megfordul" akkor megint a festés nem ott lesz ahol kéne...
Mozvez 2011.07.18 10:58:16
@Pretoryan:
1. vonat elején
2. vonat végén
3. mozdony utáni első kocsi (nem üzemszerű)

A te 3. lehetőséged viszont nekem több okból is probléma: a legfőbb, hogy menekülési útvonalnak van minősítve... a következő a tisztelt kerékpáros meg van sértve ha valakit összemocskol a kerékpárja és kiakarják vele fizettetni a felmerült mosodai költségeket (tisztelet a kivételnek)...

Én külföldön azt vettem észre, hogy hétköznapokon a kerékpárt a VASÚTÁLLOMÁSON lezárja vagy nem is zárja le az illető és úgy megy dolgozni. Majd a vasúttól munkahelyére tömegközlekedik (mert úgye nem hazai állapotok uralkodnak, hogy a másik vállalatnak ne legyen jó).
Mozvez 2011.07.22 23:33:42
@Pretoryan: Látod ennyi a különbség a nyugat és Mo. között.
Imre a gyorsbeküldőn írta meg nekünk a panaszát. Őrbottyánban lakik 10 méterre a vasúttól. Nyilván hozzászokott már a vonatokhoz, az ezzel járó zajhoz, de most kivágtak egy darabot a sínből, hogy a dilatációs hézagot módosítsák. A sínek is, mint a legtöbb anyag, a nagy…..
Mozvez 2011.07.22 23:32:21
@Ahoj-: Az a baj, hogy a vonalon túl nagyok az ivek.
@okostojgli: A kérdédre a válasz: nekem mindegy:D
@Semper Fidelis: hát igen ha ilyen nemü probléma van az kártérités köteles.
@Hiperlajhár: Tévedés:) Már loptak...
A mai levélírónk két olyan esetről ír, amikor anyáznak az utasok a késés miatt, de mégsem a MÁV a hibás. A második esetnél két vonatnyi munkás várja be a késő IC-t, amiről végül is az egyikre senki sem, míg a másik vonatra egy ember száll át. Az első eset durvább,…..
Mozvez 2011.07.17 15:19:22
@Edömér: van egy mondás: mindig az utasnak van igaza akkor is ha nem. Az elővárosi vonalakon rendszeres, hogy a pontos és a késett vonathoz is futnak emberek és általában azoknak nagy a szájuk akik a késett vonathoz futnak. Nem értettem soha, hogy miért nem lehet néhány perccel korábban (min.5) kint lenni a vonatnál, föleg, ha az utolsó.
Mozvez 2011.07.17 23:48:18
@lyken: bocsánat ha félreérthető volt a mondat, de itt konkrétan arra az esetre gondoltam, mikor a jó ember úgy áll a dolgokhoz, hogy úgy is késik a vonat, ráérek kimenni... és ne adj isten az az utolsó vonat.
És tévedésben vagy: ha a dolgozó BIZONYÍTHATÓAN hibázik igen is éri szankció. Söt itt is közlik, ha nem tetszik el lehet menni.

@Edömér: én a konkrét futós eseteket olyan helyeken látom ahol nincsen busz és a követési idő csúcsforgalomban max. 30 perc.
F.-né mai levelében is a hétvégi tortúráról ír, s az ő történetében is van minden: ordibáló vasutas, tömött motorvonat, ájuldozó nyugdíjasok, bömbölő gyerekek... Ráadásul a késésben lévő vonatra várakozóknak bemondta a hangosbemondó, hogy a beérkező vonatokra…..
Zsuzsanna mai levelében arról ír, hogy rendszeresen késnek a vonatok, de ami a legdurvább, hogy legutóbb azt a tájékoztatást kapta, hogy a nyárfa szálló szöszei miatt késik a vonat. Emellett több dolgot is megemlít, s ő sem érti, miért indulnak a Balatonra olyan vonatok, amik már…..
Új MÁV blog Ügyfélszolgálat 2011.06.21 10:10:00
Alább Miklós levelét olvashatjuk, illetve levelezését a MÁV-val, aki már lassan kezd beletörődni abba, hogy az Esztergom-Budapest vonalon rendszeresek a késések. Amibe nem tud beletörődni, az az utastájékoztatás hiánya. De tényleg, miért nem lehet valamit odaböfögni az utasnak,…..
Mozvez 2011.06.21 15:09:37
@vanek ur: Ott a pont, kicsit túlterhelt a vonal, és ki van hegyezve a menetrend. Egyébként a tisztelt levélíró valamelyest téved: igen van a mozdonyvezetőnél mobiltelefon, de nincs kapcsolatban az irányítóval. Utastájékoztatást a mozdonyvezető akkor tud adni, ha a saját vonatával történik valami. Ha a másikkal történik valami akkor a kalauz/vjv és a forgalmista többet tud.
Mozvez 2011.06.21 17:44:24
@Pretoryan: a baj, hogy másra használják azt a mobilt... És tudod a problémák okát nem a vasúton belül kell keresni, mert a dolgozók egymás között amit lehet megoldanak. Itt a probléma akkor kezdődik mikor megnézed, hogy a jármű a 2-es vonalon a MÁV-START-é, amire mozdonyvezetőt bérel a MÁV-Trakciótól, azonban így még nem mehet el a vonat... ehhez engedély kell a Vasúti Pályakapacitás Elosztótól, ezek után tud a MÁV forgalmi részlege a vonatnak számot adni. És miután a vonat a MÁV-Starté az utastájékoztatás a vjv köteles elvégezni.
Mozvez 2011.06.21 21:34:36
@lurkó: egy típusú utastájékoztató tudja, a másik nem. Esztergom felé nem lehet maximum kiíratni, már ha működik. Tehát egyes esetekben ha akarják sem tudják bemondani a vonaton.
Másik pedig, ha van is utastájékoztatás néha az emberek is érthetetlenek... a bizonytalan ideig című mondatra, megkérdezik az mennyi?
Új MÁV blog A MÁV számokban 2011.06.01 03:15:00
Mint azt egyik olvasónk jelezte is, a Vastagbőr blog kijött egy poszttal, Jól sejtettük, tényleg siralmas a MÁV helyzete címmel. Én mondjuk napi olvasója vagyok a Vastagbőrnek már évek óta, de aki nem olvas politikát, annak is érdemes megnéznie a mostani bejegyzésünket,…..