Regisztráció Blogot indítok
Adatok
krepsz_zoltan

0 bejegyzést írt és 76 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Az autó, amiről szó van, 1999-ben született. Akkor talán a legfrissebb Windows már lejátszotta a relatíve fiatal MP3-as formátumot, a profi digitális fényképezők pedig a 2 megapixelt karcolták, bár ilyet még Magyarországon élő ember nemigen látott. Én akkoriban még filmes…..
krepsz_zoltan 2014.12.27 19:22:36
@TaaT: Így igaz, 900 Ft-ét vettem darabját Peugeot 306-hoz, balra 22, jobbra 20 colos kell, 10 másodperc alatt feltehető, és kitűnő. Sajnos hátsó nincs, oda 3000-ért ment Valeo...
Belsőség Ekkora tömeg nincs 2014.04.29 16:20:23
A legnagyobb DMC-koncentráció azon a napon az egész világon Leszakadt az arcunk, amikor megkaptuk a hétvégi Oldtimer Premier pontos látogatási statisztikáit. 16 052 fő látogatott ki az esős idő ellenére azért, hogy csodálatos öreg és még öregebb autókat simogathassanak. Ez…..
krepsz_zoltan 2014.04.30 10:59:33
@Schütii: Végül is, ugyanaz, de mégis más :-)
A világ legnagyobb autós showja, amiben Jeremy Clarkson, Richard Hammond, James May és a titokzatos sofőr, Stig is szerepel, most először érkezik hazánkba. A show látványos mutatványaival, szuper-verda parádéjával és a legabszurdabb átalakításokon átesett autóival a…..
disrupt Putyin butt plug 18+ 2014.03.10 14:49:24
A félmeztelenül lovagló, tigrissel barátkozó, medveölő macsó államférfi legújabb kalandjai.  Fernando Sosa nem ismer irgalmat, viszont annál jobb a humora. Az emberi jogok megsértését úgy tűnik kormányprogramként értelmező oroszországi vezetés már sok képzőművészeti…..
Vannak videók, amiket az ember, mikor meglátja, legszívesebben csukná is be azonnal, mert csak valami unatkozó grafikusok által gyártott CGI-erőfitogtatás az egész, néha pont azzal a céllal, hogy átverjék a nézőket. Ezt a filmet elnézve is arra gondoltam először, hogy a kedves…..
A BMW-nél a NineT bemutatásának napján nagyon gondosan ügyeltek arra, hogy minden figyelem a márkára összpontosuljon. Már a müncheni reptéren beültettek minket egy limitált szériás, V12-es 7-esbe, amellyel csendesen suhantunk a múzeumig. Sofőrünk egyébként diákmunkában…..
krepsz_zoltan 2013.10.25 13:57:25
@rooklin: Fura verseny volt, a megtett kör/kilométer átlagát tekintve az 50-es évek közepének szintjét hozta.
Már egy ideje irkálok, fotózgatok errefelé, de egy dolog valahogy kimaradt. Egy bizonyos kép. Az egyik legfontosabb kép. Egy tesztben lehet hadoválni sebességérzetről, kárpitok tapintásáról, kényelemről, de ezek sokszor firkászfüggő dolgok. Még a tényleges adatokat sem lehet…..
krepsz_zoltan 2013.10.10 16:37:20
@Tabulator:

Ezt gondold át újra. A 360 fokos kamera az asszisztens és biztonsági rendszerek működését támogatja, nem arra szolgál, hogy a vezető kilásson az autóból...
Ott ültünk a tévé előtt, majszoltuk a cseresznyét, amit nagypapám fájáról szedtünk. Izgatottak voltunk, hisz alig vártuk, hogy kezdődjön a Tenkes kapitánya. A germersdorfi cseresznye édes volt, Eke Máté nyelve csípős, kardja hegyes, kalandjai pedig felejthetetlenek. Tudod, Taki…..
krepsz_zoltan 2013.10.09 11:56:32
@az_igazi_trebitsch:

Ez így van, tudni kell(ett) olvasni a sorok között. A Kertész Péter játszotta figura, a pártember sorsának alakulása például tökéletes lenyomata annak, ami akkor történt, és aminek a levét ma is bőszen kortyoljuk. Feketén, cukor nélkül...
Belsőség Leszel a Júliám? 2013.09.24 15:49:28
Szia! Ne haragudj, ez nem az erősségem, és hát kicsit zavarban is vagyok. De azért szeretnék valamit kérdezni! Húú, nem kertelek tovább, inkább kimondom: eljössz velem moziba? Tudom, még annyira nem ismerjük egymást. Igazából egyáltalán nem. Tudom, ez a mozi-dolog akár klisének…..
krepsz_zoltan 2013.09.24 18:14:35
@Schütii:

Sebaj, de a film jó. "Ó Rómeó! - miért vagy te Trabant...?" :-D
Jól jegyezzék meg: augusztus 23, péntek. A Totalcar Autósmozi történelmében először nyúlunk bele a sokak által vagy nagyon kedvelt, vagy éppen ellenkezőleg: nagyon utált sorozatába. Ötvös Csöpi-est lesz a csodálatos hangulatú Autósmoziban, a Fővárosi Autópiacon! View Larger…..
krepsz_zoltan 2013.08.22 18:18:59
@Tizenkettő: Ragaszkodjunk a tényekhez: a ruha merész kivágása sokat mutat, de nem kerül le - nehogy valaki azért menjen, aztán csalódjon :-) A full mutogatás a Holnap lesz fácán és a Hasutasok filmekben látható.
Az utóbbi idők gyalogosvédelmi normáinak megfelelni próbáló autói egészen furcsa pofázmánnyal sokkolják az embert. Vannak jobban és kevésbé jól sikerült megoldások, a lényeg mindegyiknél, hogy a kocsi elé kerülő ember a lehető legnagyobb, könnyen deformálódó felülettel…..
Mit tennél, ha a fél világ azt hinné, buzi vagy, annak ellenére, hogy van egy fél szakajtó fattyad - a másik fele meg azon problémázna, hogy ki lesz a trónörökösöd? Ráadásul az országodban rendezik meg a világ leghíresebb raliját és mellesleg az egyik legőrültebb Formula 1-es…..
krepsz_zoltan 2013.05.18 16:52:34
@Rocko-: nem Botond, hanem Citroen.
krepsz_zoltan 2013.05.18 19:05:59
@Rocko-: szívesen, ha érdekel a járgány, a C4F alapján épült P17-es típus után keresgélj a neten.
Hazánkban szinte mindenki tudja azt, hogy az Ikarus nemcsak tízezresével ontotta magából az autóbuszokat, de igen sok olyan fejlesztést és világszabadalmat is köszönhetünk a tíz éve bezárt gyártónak, amelyek gyökeresen változtatták meg a világ buszgyártását. E szomorú évforduló alkalmából…..
krepsz_zoltan 2013.05.09 16:59:24
@walter sobchak: A szerzőtől szerencsésebb lenne a Rába Tr 3,5 elnevezés.

Amire utalsz, az a baleset 1949. 09. 25-én, a Budakeszi úton történt, a város felé jövet. A túlterhelt kocsi nem tudott megállni, a fák közé rohant, tizenketten meghaltak, és legalább ennyien súlyosan megsérültek. Eredetileg 65 LE-s és 42 személyes volt a busz (ez volt az utolsó benzines budapesti autóbusz), de 34 személyre korlátozták a szállítható utasok számát - sikertelenül, akkoriban óriási volt a zsúfoltság. A baleset után a típust levették a hegyi vonalakról, és a Kossuth hídon áthaladó viszonylatokra csoportosították, 1955-től pedig kivonták a Fővárosi Autóbuszüzem állományából. Érdekesség, hogy a balesetből komoly politikai vita kerekedett: a Járműfejlesztési Intézet ellenezte az önhordó konstrukciót (politikai nyomásra, lévén a Szovjetunió nem gyártott ilyen modern járművet), és mivel az Ikarusban már folytak a kísérletek nagyobb autóbuszokkal, a balesetet úgy állították be, hogy az önhordó váz miatt történt a tragédia. A kísérleteket ennek alapján leállították, ezért csúszott az IK 55/66 típusok bemutatása is, amit félig-meddig titokban fejlesztettek. A Tr 3,5 szerepe egyébként nem a nagy sorozatban való gyárhatóság miatt volt fontos, hanem az Ikarus ezen szerette volna, ha kijönnek a gyerekbetegségek, és a Farosnál már könnyebben ment volna a munka. A Mávag Tr 5 kifutásával az Ikarus a Jáfi ellenvéleményezése miatt kénytelen volt alvázzal kihozni a 60/601/602 családot, és csak a kisbuszok (30/31/311) lehettek önhordók, feltételül szabva, hogy az egységes járműgyártási program keretében a Csepel D 350 tehergépkocsi fődarabjait építik be a buszokba. A zűrzavar ellenére az 55/66 azért megszületett, de kezdetben szinte egyedi gyártás folyt, és a 60-as évekre pörgött fel a termelés, javarészt szovjet, NDK és lengyel exportra.

@klarky: nem, ez városi legenda, mesze nem az Ikarus volt az első csuklós gyártó. Az első "ízelt" Ikarust, a 180-ast még a FAÜ saját építésű csuklósa is megelőzte, arról nem is beszélve, hogy Mátyásföldön sokáig tanulmányoztak egy Henschel HS 160 csuklóst.
krepsz_zoltan 2013.05.12 23:13:26
@_zahnrad:

Ez nem attól függ, hogy melyik jármű milyen motorral vagy alvázzal rendelkezett. Az államosítással létrehozott Ikarus Karosszéria- és Járműgyár Nemzeti Vállalat első "Ikarus" típusa a 30-as volt 1950-ben. A Tr 3,5 felépítményét valóban az Uhri készítette, de ettől még nem Ikarus (mellékszál, de fontos, hogy az önhordó váz főkonstruktőre, Zerkovitz Béla is az Uhri gyárból került a későbbi Ikarusba, és irányította az 55/66 típus fejlesztését is). A Tr 5-ös pedig Mávag típusként létezett, Láng dízelmotorral, ezt is Mátyásföldön az Uhri "öltöztette fel", akárcsak a távolsági M5-ös testvért, de ugyanúgy nem Ikarus.
Belsőség Lángok a troli oldalán 2012.12.08 14:35:06
Hogy a budapesti buszok néha kigyulladnak a lázas munkában, az senkit nem lep meg. Volt már füstölő metró, és az, hogy lángra kapott villamos esete nem jut hirtelen eszembe, nem jelent semmit. Trolikkal kapcsolatban más sokkoló esteket kapott fel a sajtó: egyszerűen ráztak az öreg…..
Megírtuk a napokban, hogy új elnöki limuzint készített a dicső múltú, ám kevésbé dicső jelenű Zil-gyár. Mi elsősorban az IFA-sofőrök által bőszen irigyelt benzines teherautókra asszociálunk a név hallatán, de orosz földön legalább ilyen gyakran gondolnak a valamikori…..
krepsz_zoltan 2012.11.02 20:03:00
krepsz_zoltan 2012.11.02 20:41:14
@Akitlosz:

Prototípus? Hehe...
Prokee után szabadon: "...az egyetlen példányban létező autó hat éve készül. Nem tudni, mi tarthatott ilyen sokáig, hiszen az egész hóbelevanc alapvetően 45 éves konstrukció."
Már az előző, brandekkel és hirdetésekkel foglalkozó bejegyzésben se bírtam nem foglalkozni a villamosok körül felbukkanó közúti járművekkel, a mostani képeknek viszont egyenesen ők az apropói - már ami itteni megjelenésüket illeti. A fotók készítője ezúttal is Ab van…..
krepsz_zoltan 2012.10.26 15:04:51
A Mercedes és a Renault után a Ferrari is megerősítette, hogy már a próbapadon nyúzzák a 2014-től bevezetendő turbómotort. Jelenleg úgy tűnik, másfél év múlva ez három gyártó fogja ellátni az összes F1-es istállót. A Ferrari sok tapasztalattal rendelkezik a V6-os…..
krepsz_zoltan 2012.08.29 12:11:05
@Real Simon says: 27... Gilles-t soha nem lehet elfelejteni. Ahogy Michele-t sem. Régi szép idők, de a világ csak a győztesekre emlékszik, a többiekre pedig a statisztika... és mi, akiknek a Ferrari többet jelent egy márkánál, egy autónál. Akkoriban (gyerekként, és amennyi közvetítés volt), annyi füstöt nyeltem a Ferrari motorok miatt a tévén keresztül, hogy néha még most is tüsszögök tőle :-D Nagyon kíváncsi leszek ezekre az új 1,6-osokra...
Idén is megtartották, talán, hogy mindannyian kicsit meghaljunk. Hogy mit? A Mille Migliát, amit, ugye, mindenki úgy mond (áhítattal) mos már, hogy "mille míjja", senki nem "miggliázik"... Hiszen ez egy szent ünnep. Naná, hogy megtartották, hiszen a szervezőknek…..
krepsz_zoltan 2012.05.27 22:50:25
@Én a blogger:

Kár, hogy nem érted, miről szól a Mille Miglia, de biztos igazad van...

Szép válogatás Zsolti, köszi a plusz infókat is!
2011. szeptemberében született egy poszt egy Ikarus 31-es és egy Mávag Tr 3,5-ös felbukkanásáról - bár mindkettő érdekes, kettejük közül utóbbi az unikum, olyanból ugyanis az az egyetlen restaurálásra érdemes példány az országban. Ha látták azt az írást, kaphattak némi…..
krepsz_zoltan 2012.05.05 19:12:35
@VOGAben: Biztos nem 56-os, mert homlokfényszórós ("majompofa") frontrésszel csak 1957-től gyártották.

@walter sobchak: kissé paradox, de ennek a kisbusznak igazából nem az utasszállító képessége volt az erénye. Az önhordó vázszerkezettel akkor az Ikarus még a Setrát is évekkel megelőzte. Az első önhordó Kässbohrer autóbusz, a Setra S 8 típus 1951-ben készült el, és ekkor került bevezetésre maga a Setra név is: a német selbsttragender, vagyis az önhordó szó rövidítésével jelezték, hogy technikai mérföldkőről volt szó - ehhez képest Zerkovitz Béla és csapata 1948-ban hozta össze ezt a kisbuszt.

Az említett, valóban súlyos budai balesetből egyébként politikai vihar kerekedett, mert "odafenn" úgy vélték, az Ikarusban túlzásba vitték a gondolkodást, Magyarországon még "nem jött el az ideje" az önhordó szerkezeteknek a buszgyártásban (gondolom kitalálható, hogy miért), és eme katasztrófára hivatkozva le is állították a vonatkozó kísérleteket, ami többek között az Ikarus 55/66 tervezését is jelentősen hátráltatta.
krepsz_zoltan 2012.05.05 21:26:45
@Csikós Zsolt: most, hogy így mondod :-D

@xfile: tudtommal sajnos már nem, Zerkovitz Béla egyik rokonával viszont sikerült kapcsolatba kerülni.

@kis59: az Ikarusban nem ilyen kis Mávag, hanem nagyobb és korábbi gyártmány várt feltámadásra, egy Harcsa, amit Finta úr próbált megmenteni a pusztulástól.
Halász Gábor hűséges olvasónknak meglehetősen furcsa hobbija van. Gábor ugyanis fotós - ez még önmagában nem egy meglepő dolog -, csak éppen a fotózás egyik olyan, nagyon-nagyon pici és érdekes műfaját műveli, amit talán senki ebben az országban. Gábor ugyanis szocialista…..