Regisztráció Blogot indítok
Adatok
mokuli5

0 bejegyzést írt és 3 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
No, és akkor ahogy a bevezetőben ígértük, íme az első felvetés, ami egyébként egy indexes fórumtopicból származik, de végülis a topiclakóknak nem sikerült koszenzusra jutni az ügyben, a hatóság állásfoglalását pedig még nem hallottuk.(Illusztráció)Szóval a lényeg, hogy…..
mokuli5 2009.01.03 16:54:50
@Veszélyes Lejtő: Üdv! Sajnos nem tudom hogy kell képet küldeni, akkor könnyebb lenne a megértése, de megpróbálom leírni: Képzeljünk el egy útkereszteződést. A kereszteződésen túlhaladva a menetirány szerinti jobb oldalon elhelyeztek egy taxi állomást jelző táblát. A tábla aután közvetlenül kiépítettek egy öblöt, amire a megállóhelyet jelölő sárga vonalat festették fel. A gond az, hogy a felfestés a tábla után 8 méterre kezdődik az öbölben és tart a végéig. Én a megállóhelyet jelző vonalon álltam, mire a rendőrök kiszabtak 30.000.-ft-ot Ezt megfellebbeztem. A Vas Megyei RFK elutasította, mondván, hogy taxi megállóhelyen álltam. Megfellebbeztem az országod RFK felé, melyet elutasítottak, mondván, hogy autóbusz öbölben álltam. Megfellebbeztem a biróságon, mely visszaküldte az országosnak, aki felülvizsgálta az előző döntését és helyesbítette, hogy nem autóbusz öböl, hanem taxi megállóhely. Visszakaptam az 5 ezer ft. fellebbezési pénzemet. Most megfellebbeztem ismét a bíróságon, nemsokára tárgyalás. A fellebbezésem szövegében leírtam, hogy a tábla hatálya alapján a tábla előtt 15 méter, utána 5 méterre tilos megállni, kivéve ha az útburkolati jelből más nem következik. A tábla előtti 15 méter nem volt lehetséges, mert akkor a taxi benn állna a kereszteződésben. Az útburkolati jel a tábla után nyolc méterre kezdődött, igy véleményem szerint semmi köze nincs az ott elhelyezett taxi táblához. Viszont a KRESZ egyetlen egy paragrafusában sem találtam olyat, hogy tilos megállni a megállóhelyen. Mióta kettő fellebbezés is eljutott az ORFK-ra, azóta leszóltak Nagykanizsára, hogy nézzék már meg azt a megállóhelyet meg a táblát és így a taxi táblát pontosan 42 méterrel helyezték feljebb a szabályos helyére. Vajon mi tette indokolttá az áthelyezést, ha az eddig is jó helyen volt?. Véleményem szerint a közlekedési jelzőtábláknak, valamint az útburkolati jeleknek összhangban kell lenniük egymással egyértelmű utasítást adó módon. Talán az 1968 évi I-es törvény valahányadik paragrafusában ez le van írva. Beszéltem közben egy szab. sértési előadóval, azt mondja, hogy értelmezés kérdése és hogy ezen a 3 méteren vitatkozom. Erre azt mondtam neki, hogy ha valaki elüt valakit, akkor a féknyomból állapítják meg, hogy mennyivel ment. Lehet, hogy a három m. külömbségen múlik, hogy börtönbe megy a gk. vezető vagy sem. Továbbá amikor tanultam a KRESZ-t, akkor azt szó illetve betű szerint kellett ill. kell tudni, akkor az alkalmazásában is ugyanezt elvárom. ?