Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Hagalex

0 bejegyzést írt és 1279 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Belsőség Punnyadunk, punnyadunk? 2010.03.10 12:26:00
  Istenem, hány lóerő kell ahhoz, hogy az ember jól érezze magát egy autóban. Háromszáz? Vagy még az is kevés? Asszem, kihaltak a jó GTI-k. Vélemények az azonos című írásunkról...
Hagalex 2010.03.10 16:01:23
@Maybe_:
Opel Speedster (Lotus)

111,7 cm magas... 860kg a súlya,
és a 2,2i benzin szívó 5,9s/0-100.
De lehet kapni 2,0T benzinnel is, 4,9 sec/0-100.

...biztos nem rossz a Brabus sem... ;)
Hagalex 2010.03.10 18:42:29
@Carfan2:

Ne fáraszd magad! :)
Én csak röhögök mikor olvasom az ilyen nagybecsű hozzászólásokat. :))
Belsőség A láthatatlan melós 2010.03.09 14:45:00
Kevés szó esett az egész expedíció atombiztos hátterét adó Insigniáról. Zokszó nélkül vitte a négy embert, és a plafonig rakott csomagokat, olyan robbanékonyan, mint ha semmi sem lenne az utastérben. Na ja, az a kétliteres turbómotor, a maga 220 lóerejével nem volt éppen vérszegénynek…..
Hagalex 2010.03.10 15:31:25
@100%pure carfan:
F astra volt a leghírhedtebb az eszetlenül sokféle elcseszett dízelmotorjáról.

Pedig az Isuzuk jók voltak. Ezenkívűl volt még az 1,7 sima D, és a lájtos turbós, de elvileg az ugyanaz a motor volt.

Te tudsz még valamiről? :) Ez összesen 2 motor 3 variáció....
2,0 változatok csak G -be voltak, 1,6 és 1,5 D meg csak E Kadettben.
Wokingban nagy a feszültség. A McLaren központban mindenki feszülten, lélegzetvisszafojtva várja az új MP4-12C fogadtatását. A Ferrari 458 Italia és a Gallardo LP560-4 közé szeretnének vele beférkőzni. A technológia és a know-how, a tudás ehhez bizonyosan adott, a kérdés…..
Hagalex 2010.03.02 07:21:48
@zwei2:
Dee... olvastam... :((((

Erről kifejtettem a véleményem máshol, máskor.
A Porsche kurválkodása egyáltalán nem érintett meg, mert a Porschet nem szeretem.

A Lotus mindig is kísérleteszős volt, tőlük lefogadom, sőt Őket attól (is) szeretem, hogy ilyenek.

A Ferrari viszont összedöntött bennem egy világot. Sejteni lehetett, hogy eljön valamikor ez az idő. Na de ilyen hamar? :(((
Persze kérdezhetnéd, hogy mire rinyálok annyira, hiszen úgysem vagyok Ferrari vásárló, de hát akkor is!
Hagalex 2010.03.02 12:44:34
@Mathiask:

John Goodman és Piedone is tud balettozni ha akar....

Nyilván sokat lehetne vitázni azon, hogy kinek mi jó és mi nem. Meg lehet magyarázni, hogy a Ferrari ilyetén kurvulása az tulajdonképpen még jó is.

Hát én nem nézem jó szemmel. Még akkor sem ha gyártanak "igazi" autót is.
Ugyanígy nem nézem jó szemmel, ahogy eltűnnek szép lassan a nagy szívó motorok. Nekem, másokkal ellentétben nincs bajom a turbós kocsikkal sem, de meg kellene hagyni a nagy szívókat is.
Úgy tűnik, hogy nem fogják, hacsak Sb-ék ki nem találnak valamit az asztalnál....

Ez az én nagy bajom.
Pedig én Ződ vagyok... nem kicsit, nagyon. De nem "setét" ződ, a hülyeség az nekem is sok.
A kis torna után aztán minden visszaállt a régi kerékvágásba. A Legacy ment-ment, ha kellett gyorsan, ha kellett lassan, én pedig lassan elfogadtam volna. Egyrészt mert nem fősodrásban lubickoló divatautó, másrészt mert mentes a prémiumság minden negatívumától. Ugyanakkor…..
Hagalex 2010.02.17 16:22:41
@Spiritmonger:

A Merci G osztály egy terepjáró...

Az Audi kvattrója meg tényleg jó... az a piac "másik talán legjobb" összkereke. :)

De, hogy melyik a legjobb azt sosem fogjuk megtudni.
Engem momentán nem is érdekel. Mindkettőé nagyon jó, és ha 4 kerekes autó kéne nem hiszem, hogy bármelyikre nemet mondanék.
A Youtube-os videóknak meg nem hiszek.
Bármiről be lehet bizonyítani, hogy jobb vagy rosszabb mint a másik. Csakis nézőpont és helyzet kérdése.

Nem vagyok sem Ódi, sem Subaru szimpatizáns.
Nekem megtenné az Opel Insignia Haldexsze is egy Sports Tourerben, vagy ha több pénzem lenne rá, és megengedhetném magamnak, akkor a Bömbi Xdrive-ja egy 530d Xdrive touringban.

Ha már zőccséges... :))
Jó szokásunkhoz híven idén ismételten közretesszük egy remek rendezvény promóvideóját. Remélhetőleg ezúttal már tényleg eljutunk Komáromba, hiszen az Alfa Romeo idén tényleg száz éves és nem csak Csikós szájában fut össze a nyál egy-egy csodás Giulia láttán. Ezzel…..
Hagalex 2010.02.16 17:06:19
@biturbo s:

"Azt hagyjuk meg az olyan patinás sportautógyáraknak, mint a körbezárt villám. :-) "

...hehhe.. :))

De azért nem olyan sokat tudsz a villámosról ugye? ;)
Az utóbbi hónapok tán legpontosabban dokumentált sztorijára leltünk a tanulságok hihetetlen tárházát nyújtó Népítélet-rovatban. Pontosan, minden forinttal elszámolva mutatja be az Alfa 156 1.9 JTD-vel töltött időt, okulására mindenkinek, aki hasonló korú és típusú autó…..
Hagalex 2010.02.16 16:20:15
@Seca81:

Jah! Úgy könnyű!
Hagalex 2010.02.16 16:24:01
@HA5NX-1:

500 ezerből az Opel Astra G autón nagygenerált csinálok neked! :)
  Nehezebb csúszós úton vezetni, mint szárazon, de azért nem lehetetlen. Kattintson néhány jó tanácsért! Vélemények azonos című írásunkról...
Hagalex 2010.02.12 21:23:39
@McK:
:))))))))))

Nem. Abban a kegyben nekem nem volt részem.
Amikor ott voltam akkor éppen válság volt ott is, így nem volt saját autó, csak külföldre (Ausztriába) gyártottunk.

A főnök mondta, hogy ha túléljük a válságot akkor lesz egy tesztelni az újításokat, és azt vezethetjük mi is.

Sajnos pont a téli holtszezonban voltam ott, így még külföldiába sem tudtam kimenni megnézni a széria valamelyik versenyét. Ha maradtam volna, lett volna lehetőség a Pedrozza teamhoz kimenni versenyhétvégén "boxot takarítani". ;)

Három különböző sorozatba gyártottunk 3 különböző méretben és teljesítményben.

A Big Brother az egy kemény jószág volt, abban asszem BMW szív dobogott.
Hagalex 2010.02.12 22:33:43
@McK:
Nekem is az van...
Jó gumi.
  Káros-e a dízelek kipufogógáza? Hát persze. És melyik a rosszabb, a karbantartott öreg dízel fekete füstje vagy a szalonúj, részecskeszűrős dízel meleg levegője? Hát igen, jó kérdés. Vélemények azonos című írásunkról...
Hagalex 2010.02.10 17:50:49
@megint:

Jóvanna! Királyi többes volt! :)))

Te is azt használtál...
Hagalex 2010.02.10 18:18:34
@Ciri:
"de akkor is csak egy traktornak tartom."

Mert az is....
Dízel motort csak SUV-ba vagy egyterűbe engednék. Azokba viszont nem sok értelme van a benzinesnek.

"Na de megy a háztól úgy is, "eladásra lett megvéve". "

Gratulálok!
Ákos barátom is szokott ilyen manővereket, és milyen meglepő, hogy Ő meg a fővárosban az egyik Opel márkakereskedés dolgozója. Fujj! :)

"meg azért úgy is kikaparná a szemem."

Úbazmeg! Vettél neki egy Astrát? :))))
Hagalex 2010.02.11 09:15:28
@Suttora:
Jaja.. olyasmi erőlködés lenne mint a kétüteműre szerelt katalizátor.
  Női autó, most már biztos. Ezt a meredek szögben álló pedálsort tűsarkúban kell taposni. Vélemények azonos című írásunkról...
Hagalex 2010.02.10 09:29:09
@nem kéne...:

Az a helyzet, hogy a kereskedések gyakorlatilag állandó akciózásban vannak...
Így a listaáraknak semmi értelme.

A Picanto 1,0 motorral alapáron 2,74 millió, a Rio alapáron 3,199
A Ceed 3,3 körül... 2 légzsákkal

A Spark alapáron 1,0 motorral 2,3 millió, Aveo 2.9, Lacetti 3,7, Cruze 3,95

Ezek induló árak, és a felszereltségeket nem néztem..
Hangsúlyozandó, hogy semelyik kereskedő nem kínál listaáron autót.
Forrás Vezessponthu új autó listaárak.
Hagalex 2010.02.10 10:17:33
@nem kéne...:

"nabazz. most nézem. tényleg lehet géasztrát kapni."

Hát az már a legvége! :)
Leálltak vele, sőt ha jól tudom az első Classic H -kat el is kezdték gyártani.

"van értelme, csak nem így.
ha megnézed a cikket, abban hangsúlyozottan listaár szerepel.
pista is írta, hogy nem kedvezményeket hasonlít össze, hanem autókat."

Persze. Én is ezért kezdtem el flörtölni Redriot kollegával...
Sőt, ezért pöröltem végig az egész posztot! :))
Arról nem beszélve, hogy akinek van egy alsóközepes autója és csak városra kell neki a 2. kocsi az minek venne még egy alsóközepest, amikor a minit olcsóbban veheti meg, és 5-6 évesen jóval kevesebbet bukik mint egy full fapad alsóközepesen.
Persze ha nemcsak városra kell az más...

Jellemző, hogy az ismeretségi körömben található 3db Matíz közül egy sem egyedüli autó, mind mellett van nagyobb is.
Hagalex 2010.02.10 17:56:44
@lacza87:
Mijaza árpádhíd? ;)
Belsőség Utolsó vezető masina 2010.02.08 07:53:33
  Evolúciókutatói szemmel a Bayerische Fünfer agresszív közegben élő ragadozó, amire a természetes szelekció egyre több izmot, vaskosabb páncélt és a nőstényeket vonzó látványos bőrredőket pakolt. Vélemények azonos című írásunkról...
Hagalex 2010.02.09 13:11:49
@AhdyZroe:

Az Opel Laubfrosch meg már 1924-ben 4 kerékkel készült.

Bizony! :)
Hagalex 2010.02.09 15:37:59
@kohlenbrenner:

Há'mer fele annyi idős vagy mint én.
Ne félj, neked is fog még tetszeni! :)

"de jelenlegi helyzetem alapján"

...ugyan már! Múló állapot! :))
Hagalex 2010.02.10 16:10:11
@MFive:

Úúú.. Köszi szépen!
Én is elviszem! :))
A velencei Szent Márk téren többnyire galambok, azok végterméke, turistahülyítő árusok. Mint a világ legszebb helyein általában. És valahol a környéken egy szállodai szoba, amit minden valószínűség szerint csak késő este látok viszont, rosszabb esetben akkor látom először.…..
Hagalex 2010.02.10 15:40:47
@TóthZé:
"Bréking! Vida idejével a nap végén a harmadik helyen áll a magyar csapat, ami nagyon szép teljesítmény, innen is gratulálunk hozzá."

Aaaammmmááá döfiiiii! :))
Hagalex 2010.02.10 15:44:23
@kafferbivalybalamber:

"Csehekkel vigyázni, nem teljesen esélytelen, hogy ott meg magyarul ért valaki."

Volt egy kollégám a seregben. 1996-ban amikor az amcsik az IFOR-ral megérkeztek át kellett adni nekik néhány épületet, ami miatt a srácnak túlórában benn kellett maradni.
Miután megmutatta az ovvjektumot azzal zárta a mondókáját hogy:

Nesze bazdmeg itt van!

Az amcsi őrnagy meg válaszolt:
-Köszi bazdmeg!

:))))))
Az adott márka PR-gépezetének ugyanis kutya kötelessége és jól felfogott üzleti érdeke azonnal reagálni minden – a konkurencia felől érkező negatív – impulzusra. A világ két nagyon erős és komoly prémium-gyártója közül pedig egyik sem engedhet a…..
Hagalex 2010.02.07 10:53:52
@JC-II.:
"De ehhez mellékelni kellene a váltóáttéteket is. Végülis mindegy, hogy a végáttételt veszik hosszabbra, vagy a váltó fokozatait."

A váltón szépen összecsalja amit a végáttételen veszít.

Összáttételezés szempontjából talán mindegy, hogy a hajtásrendszer melyik eleme mennyit ad, de tervezési szempontból nem.

A váltó mint tudjuk szilárdságtanilag elég nehezen méretezhető. A tervezőknek mindig a váltó köti meg e kezét. A diffi alkalmasabb a nagy nyomatékáttételek elviselésére.

De ez már kicsit ingoványos talaj nekem, nem is mennék mélyebben bele! :))
Automeo A nagy Opel svindli 2010.01.28 09:15:00
   Végre, hurrá, itt van a legújabb Rüsselsheim-i csodajárgány! Amióta az Insignia megkapta az (európai) Év autója díjat, azóta a figyelem újból a német gyártóra terelődött, mindenki várta az újabb kellemes meglepetést, mit hoz ki a mostanában szárnyaló…..
  Darwin-díjas ügyfelek, vagy műszaki hiba? A világon hatmillió, itthon akár húszezer Toyotát hívnak vissza a gázpedálok miatt. Elmondjuk a titkot, hogyan ússza meg, ha önnél is beragad. Vélemények azonos című írásunkról...
Hagalex 2010.02.05 17:24:05
@3 gb:

Miva?? :))
Hagalex 2010.02.05 17:26:07
@ColT:

"Amúgy meg ha kiderül hogy a CTS gázpedálok miatt van az egész, remélem szénné perlik a céget :/"

Főleg, ha azok a Toyota előírásinak megfelelő pedálokat gyártottak...
Hagalex 2010.02.05 17:31:28
@ColT:
Itt van a kutya elásva kérem! :)

Fentebb írta erről Sedóbull. Olvass vissza, nem akarom ismételni.
A lényeg, hogy tulajdonképpen tökmindegy mit gyártott a beszállító. Totoja a hunyó.
A Volkswagen vezérkara tegnap a nyilvánosság elé tárta a konszern középtávú terveit összefoglaló „Stratégia 2018” fantázia(dús)nevű anyagot. Nem irigylem az öltönyös-nyakkendős urakat, hisz nem kis fejtörésbe kerülhetett középtávú célként kitűzni azt, hogy a…..
Hagalex 2010.02.04 11:31:51
@malenykij polgar:
"...a dízel Cayenne sem azért született, mert Stuttgartban unatkoztak, hanem mert van rá vevö és nyereséget lehet vele termelni."

Hát ez az. Én nem sok olyan emberrel találkoztam még, aki kifejezetten igényelte volna, hogy a Porsche gyártson már végre valami jó kis dízelt.
Ellenben a cég marketingesei és főkönyvelője úgy döntött, hogy ez a büdzsének jó, így kreáltak dízelt is.

Igazi Porsche fanatikus sosem venne dízel Cayenne-t. Újgazdag, sznob fogja megvenni, de őt meg kurvára nem érdekli a műszaki tartalom, csak az embléma...

"Ha pedig fieztöképes autóbuzik lesznek, fognak nekik gyártani megfelelöen dögös autókat is. Én nem aggódom. "

Én sem aggódom azon, hogy elfogynak egyszer csak a sportos modellek, engem a tendencia aggaszt.
Szép lassan főkönyvelők, igazgatótanácsok által vezérelt lesz az autóipar. Mindenki fog mindent gyártani, és természetesen a verseny miatt mindenki ott próbál meg spórolni ahol csak tud.
Ez pedig nem jó irány.
Az szépen hangzik, hogy a Porsche majd a dízeleken nyert profitból a szupersport autóit fogja fejlesztgetni. Kérdés az, hogy ez így lesz -e?
Hagalex 2010.02.04 12:13:00
@Shadowbull:

"Az autoygarak azert gyartanak autot, hogy penzt keressenek. A cel a profit."

Ez világos.
De jó esetben lehet pénzt keresni pusztán azzal is, hogy 1 dolgot jól csinálunk, meg lehet azzal is ha 4-5 dolgot csak éppen jobban mint közepesen.
Sőt, még olyan opció is létezik, hogy sokmindent csinálunk, és mégsem megy...

Én csak egy vagyok a sokmillióból, és a szavam vélhetően nem sokat számít, főleg, hogy nem is vagyok potenciális Porsche vásárló, de nálam sajnos nagyot esett a Porsche nimbusza.
Hagalex 2010.02.04 15:29:02
@Ciri:
"Shadowbull segít megcsippelni is."

Jáááj! Pont a csippelést bíznád rá és nem a lézeres hónolást? :))))

@lacza87:

"A nem vagy nem jól ápolt legenda viszont könnyen elfelejtődik."

Pontosan ebben van a lényeg.

"Ellenben a Suzuki Fiat-eredetű dízeleit szerintem hamarosan cserélik VW-re."

Az mekkora lenne már, ha benne hagynák!? :))
Amúgy a közös motornak a FIAT-Opelnél már lőttek szerintem. Gondolom, hogy nemcsak a 2,0 cdti-t csinálja sajátkezűleg az Opel, hanem az összes motorral át fog térni. Az összes itt az 1,3 -at jelenti, hiszen az 1,7 és a 3,0 Isuzu volt.
Belsőség Csúnya gazdagok! 2010.02.03 11:34:00
  Egy 30 milliós ház után 75 ezret kellett volna fizetni. Egy félmilliós Saab vagyonadója: 61 ezer. Vélemények azonos című írásunkról...
Hagalex 2010.02.03 14:01:17
Belsőség A Hiéna arca 2010.02.02 11:28:21
A mellettem egész nap meredten Macet delejező Tom küldte át az alábbi képet erről a linkről. Remek meglátás, hiszen az ember valahogy előszeretettel személyesíti meg az autókat. Mert ugye nem azt mondjuk, hogy hű, de ronda maszkja/homlokfala van ennek a xxx-nek, hanem csak annyit:…..
Hagalex 2010.02.02 13:10:57
@esef:

"Nem bántó szándékból mondom, de szegény Angéla nekem nem jön be. Nagyon nem... Még a könyvvel sem... "

Kérdés az, hogy Angélát ez mennyire érdekli!? :))

...és vajon te bejönnél -e Angélának? Lehet, hogy nagyon nem? :)

...nem bántó szándékkal mondtam... ;)
Hagalex 2010.02.02 14:26:35
@esef:

"Lestrapált, nős apuka, két gyerekkel..."

Nahát... Te is? :)

Jóvan, megnyugottam, hogy nem valami delon vagyol! :))

@Ciri:
Mosmivammá??
Há' nagykabátban nem állhatott oda! :)))
Bár a hazai Jesús Puras fanclub egyedüli tagjaként inkább az aszfaltot kéne szeretnem, de nem titkolt érdeklődéssel figyelem az ex-F1-es pilóta, Kimi Raikkönen szárnypróbálgatását a raliban (eretnekség azt mondani, hogy jobban várom a mai Lappföld-ralit, mint az F1…..
Hagalex 2010.01.29 15:30:21
@dead_parrot:

"Loeb meg egy gép, neki a pálya feküdne jobban."

:)))

Ahhoz képest, hogy 6x lett VB győztes raliban....
Akkor az F1-ben is bekaszírozna úgy 6 címet? :)
Hagalex 2010.01.29 19:19:38
@sunblind:
Há' mit mondjak? Jól fel tette a buckára! :)
Ha az Onedin-család epizódjai megérdemeltek annyit, hogy minden következő előtt legyen egy rövid összefoglaló, talán érthető, miért kell megvetnem itt az ágyat Sipos Zoli barátom Ford Sierra vásárlásának. Az ominózus bécsi kirándulás előtt egy nappal Zoli, alias streetsta…..
Hagalex 2010.01.26 21:12:34
@streetsta:

"Lássuk be, hogy az én szarjaim nagyon sokak szemében értéktelen vackok."

Mert hülyék, és nem értenek hozzá!
Ne foglalkozz velük! :)
Hagalex 2010.01.26 21:59:40
@streetsta:
Bizony!

A kérdést nemcsak úgy lehet felvetni, hogy akkor buknának az autótulajok mert kevesebbet érne a kocsijuk, hanem úgyis, hogy miért kell többszázezerrel többet fizetnem valamiért, amit olcsóbban kellene megkapnom. Így meg az szop aki venni akar!
Hagalex 2010.01.26 22:13:04
@McK:

"Szuper lenne..soha jobbat..:D"

:)))))
Igazad van, azzal nem számoltam, hogy az adózottakat is el kellene adni! :)

Az államon kívül igazán senkinek sem jó ez én azt hiszem.

Ugyanis hazánk nem a jólfelszerelt, jól extrázott autók országa.
Az árérzékeny vevőt pedig ölik az adóval, és a márkakereskedő is csak a lehetetlen konstrukciójú banki hitelekkel tud operálni.

Az újautó importőrök ezzel az adózással maximum annyit érnek el a nepperrel vagy a tisztességes használtautó kereskedővel szemben, hogy nekik sem megy az bizbisz!
Így senki nem keres igazán.

Szerintem éppen most volna értelme leginkább változtatni, mert lenne egy kis pezsdülés, a piac árai meg helyükre kerülnének.
Belsőség Egy mondat 2010.01.25 19:45:00
Nagyon remélem, hogy Raikkönen a raliban megtalálja azt, amit a Forma-1-ben elvesztett. ..
Hagalex 2010.01.26 08:06:47
@Bambano:
:)))))

Nnna! Ezt én akartam írni! :)

@Nancsi:
"Nem mérnök, nem szerelő - mi a francot foglalkozzon azzal, hogy miért állt meg a vas? "

Hát...én ismertem olyan pilótát aki simán átlépett a korláton és ment a szerelőihez cseverészni.
7x lett világbajnok, a nevét Leöbbel és Rossival szokták együtt emlegetni. Úgy tudom ez utóbbi két pilóta sem arról híres, hogy ne ápolna jó viszonyt a szerelőivel! Viszont annyi VB címet nyertek egyenként is, hogy gombócból is sok lenne. :))
Hagalex 2010.01.26 14:57:23
Hagalex 2010.01.26 21:52:44
@Nancsi:
"A ferkanak Ross Brawn és Jean Todt nyert VBt."

Ez kétségtelen tény, de Schumit kihagytad.
Nagyjából a komplett szakma lenyilatkozta már itt-ott, hogy Májkellnek élévülhetetlen érdemei voltak az autófejlesztben.
Közel s távol Senna volt az egyetlen aki ilyet tudott még.

Schumit nem véletlen kérték fel tanácsadói posztra, nyilván nemcsak tiszteletből, a két szép szeméért, és vedd fixre, hogy Ross Brawn sem véletlen fűzte meg! :)
  Kicsit hangos, kicsit bárdolatlan és egyszerű, de nem ajánlatos piszkálni, mert csúnyán orrba verheti a jómódú kölköket. Vélemények azonos című írásunkról. ..
Hagalex 2010.01.26 19:35:18
@vau:

Hát fogok én veled vitatkozni, ha már egyszer beszéltés is velük! :))

Ha jó autókat csinálnak kis pénzért pont letojom hogy mennyire hülyék...

Persze azért érdekelne hogy mire alapozol.
Hagalex 2010.01.26 21:23:11
@mlt3:
Biztos nem egyszerű...
Beavatnál engem, hogy miben látod a szabadon konfigurálás lényegét, és hogy miért nem tudja azt az Opel, miközben a többi tömeggyártó (vagy bármelyik) ellenben igen??
Ez most nem a vad, sportos vezetés próbálgatása volt. Napok óta esik a hó, a lacházi repteret nem is takarítják, így viszont különösen meglepő tapasztalatokkal lettünk gazdagabbak az új Opel Astra kapcsán. Vélemények azonos című írásunkról...
Hagalex 2010.01.24 14:40:10
@NDK-s copf-fogó befőttesgumi:
Igen, én egy márkaszerető ember vagyok, de nem elvakult. Magam sem gondolom, hogy többet, vagy szebbet kellene egy autó látnunk mint amennyi valójában. VISZONT KEVESEBBET SE!!!

A totalcaros fiúkat az Opel futóműve kapcsán hoztam csak szóba. Ha valamit elismernek, akkor az pont a futómű. Nézd meg az archívumban az Opeles videókat amiket még Karottával csináltak, akár a H Astráról, akár s Signumról, vagy Vectráról...

Elfogadom ha megkritizálod az Opelt, de azt tedd olyan dologban ahol jogos is a kritika.
A futómű nem az.

A váltót lehet kritizálni, mert az tényleg nem éri el a konkurencia színvonalát.
Az a tény, hogy a Te ízlésednek nem jött be a márka, még semmit nem jelent. Még csak az sem mérvadó, hogy "belenyúltál" tőlük 1-1 rosszabb példányba.
Én úgy látszik 3 nagyon jó példányt fogtam ki, és még velem együtt jó sokan..

...legalábbis az eladási statisztikák ezt mutatták. Mert ugye azt Te is elismered, hogy ha valami nagyon szar abból nem lehet sokat eladni. :)

"Egy európai autót gyártson európai cégcsoport"

Óbazmeg! :))
Ha tudnád, hogy mi megy ma az autóiparban! :))
Hagalex 2010.01.24 14:53:23
@lacza87:
"(Opelosok: ugyejól tudom, hogy az szentgotthárdi Astrák minősége, elérte a bochuniakét és, meghaladta a gilwiceiekét?) "

Ööööö... :))
Úgy fogalmaznék, hogy a lengyel Astrákkal sem a gyártási minőséggel van baj. Tehát nem elromlósabbak, vagy rozsdásodósabbak vagy ilyesmi...

Mint tudott, a lengyel Astrák a Classic nevűek, tehát a keleti piacra szánt, olcsósított változatok.
Az olcsósítás főleg abban érhető tetten, hogy pl. hiányoznak olyan szigetelések amelyek a régiekben benne vannak.
Pl. a motortérben, motortér védő müa. burkolat, csamagtérben is kevesebb a filces anyag.
Nincs "krómos" kilincs, sokkal kevesebb az extra mint a régiekhez, 3 féle motor van csak, meg ilyenek.

Nekem az előző Astrám az egy magyar gyártású, német piacra gyártott gép volt.
Nagyon jó minőség, 300 ezer után sem volt egy nyöszörgés sem a kárpitokból, vagy bárhonnan. Ezt még a vásárlóm is kiemelte! :)

A mostani Astrám lengyel szerelés, és keletre szánt. Hát ebben azért már van egy-két dolog...
Főleg a szigetelések hiányoznak.
Hagalex 2010.01.25 08:36:25
@voszi:
"[van ilyen motorral szerelt opc-m, ezért elég jól ismerem"

Nem a 192 lovas van neked? (persze az is ugyanez..)

"Nem tudtam, hogy verseny van a két márka között."

Jajjmár! :))
Hiszen Te is tudod, hogy értette!:)

@NDK-s copf-fogó befőttesgumi:

Köszönöm szépen. Remélem én is, hogy még sokáig lesz Opel márka, én sajnálnám ha elvesznének, mert bár voltak a cégnek hullámvölgyei, de azért mégis a világ egyik legpatinásabb gyártója, és ha sokan nem is kedvelik, azért kár lenne értük.
  Picit furcsa ez a rendőrautó. Ja, hogy ez valami biztonsági szolgálat! Nyilván véletlen, hogy széles, ferde kék sáv van az oldalán, fehér felirattal. A motorházfedél elején is van egy kék sáv, de ez tényleg csak a vak végzet műve lehet. Hogy ilyet szabad? Akkor én is…..
Hagalex 2010.01.22 09:34:54
@Bontószökevény:
Igen. Ezt vártam! :)
A fater az nem lopott, sőt igazából a fater az mártír volt, és persze Te is...

Viszont azt láttad, hogy mások meg loptak! :))
Úgy "cuzamme", az egész 90' -es évek garnitúrája!
Fujj! Szarják is össze magukat! Mind naplopó.

"Ha ilyen nagy májer vagy miértnem kamatoztattad ezt a mérhetetlen nagy tudást más fegyveres testületnél!"

Mire gondolsz tesvérem? :)
Át kellett volna mennem a rendőrökhöz vadászrepülőt szerelni?
Vagy mire?

Szerintem kár volt megtalálnod és belém kötnöd.
Sajnos nem fogod fel, hogy a világ nem csak rólad és a környezetedről szól.
Fogalmad nincs arról, hogy a seregben mi ment végbe a 90'-es években...

Nem hiszem, hogy jogodban lenne olyanok fölött pálcát törni akik végig csináltak egy Gerecse leépítést, majd még egyet, akik 2x, 3x kezdték újra az életüket családostól, mert felszámolták alóluk a laktanyát és máshol kaptak beosztást, vagy akik egy első lépcsős alakulatnál szoptak sok-sok évet az állandó létszámhiány, és a hiányzó technikai feltételek miatt. Bő tíz év alatt, a 130 ezernél is nagyobb létszámból csináltak 30 ezer alattit, miközben 30-40-50 éves technikával kellett csodát művelni.
Nem lehet, hogy emiatt is volt sok a 25 -30 év után nyugdíjazottak száma?
El kell, hogy keserítselek, ebben az országban a túlnyomó többségnek még mindig a normális, és becsületes élet a természetes.

Nem firtatom, hogy a hadseregben is vannak csirkefogók, naplopók, ott is van korrupálódás, mutyizás...
Az viszont barokkos túlzás, hogy emiatt válogatás nélkül a komplett garnitúrát meg kellene bélyegezni.

A smasszerokról....

Minden munkát el kell végezni. Aki vállalja, hogy az élete jó részét egy börtönben fegyőrként éli, az igenis kapjon a társadalomtól kiváltságokat!
Ugyanis ha nem kap, nem fogja senki vállalni BV munkát.
Igenis kell ahhoz a munkához is egyfajta felkészültség, kell egy lelkiállapot, mert anélkül nem lehet hosszú távon csinálni.
Nem is csodálkozom, hogy a smasszerok többsége menekül 25 év után nyugdíjba.
Én kicsit sem sajnálom tőlük.

Arról persze lehet vitázni, hogy a társadalom többi rétegeivel szemben mennyire igazságos az, ha 40-45 éves emberek nyugállományba vonulhatnak!
Személy szerint el tudom képzelni, hogy ezt megszüntessék, de úgy látom, hogy jelenleg is lasszóval kell fogni az embereket szerződéses katonának is, és gondolom BV-s nek is, a rendőrökről már ne is beszéljünk. Rohadt nagy a fluktuáció. Ez talán nem véletlen.

Lehet, hogy érdemes volna újragondolni a kiváltságokat, de azoknak miért kellene bűntudatot érzeni akik az elmúlt évtizedeket becsülettel végigcsinálták?

Egy szónak is száz a vége, azt javaslom gondolkodj egy kicsit mielőtt leülsz és könnyelmű kijelentéseket pötyögsz...
Hagalex 2010.01.24 09:30:56
@pittlaren:

Néhányszor már elolvasta a törvényt. Én is 25 évvel jöttem el. Pontosan tudom mi van benne.

Megismétlem:

Alaphelyzetben a hivatásos katona is 57 évesen jöhet el nyugdíjba!
Az igaz, hogy a csapatnál szolgálók a beosztásuktól függően szorzókat kapnak. Pl. repülőgép vezetők, tűzszerészek...stb.
Az sem illúzió, hogy valaki 40 évesen jöjjön el nyugdíjba, én is így jöttem el, mert ELKÜLDTEK!!!
40 évesen csak akkor jöhet el, ha 1. EÜ problémája van és lefüvezik, vagy 2. megszűnik a beosztása és elküldi a honvédség, mert nem tud neki beosztást biztosítani. De ez nem valami automatizmus, tehát nem arról van szó, hogy aki eléri a 25 évet az automatikusan kérheti a nyugdíjazását.Ha ezen 2 eset valamelyike nem áll fenn akkor 57 évesen megy el!
Más kérdés, hogy 1990-óta folyamatosan csökken a honvédség létszáma, ezért a rendszeres állománytábla módosítások, és átszervezések miatt a min. 25 évvel rendelkezőket elküldik. De ez ne tévesszen meg senkit.

A szakmunkásképző a civileknek is számít, hiszen TB-t fizetnek utánuk. Legalábbis régebben, amíg az 1 hét suli 1 hét gyakorlat volt, ez volt a szokás...
Viszont pl. a gimnázium és a szki. nem számít bele a katonának sem, tehát aki azt végzett megszívta.

Az én hozzászólásom arról akart szólni, hogy annak ellenére, hogy a társadalomban milyen sztereotípiák vannak a HT katonákkal rendőrökkel szemben, nagyon sok köztük a normális, becsületes. Akik végig csinálták az elmúlt 25, 30, esetleg 40 évet azok nem érdemlik meg a "népgyűlöletet".
Egy szabályozáson lehet változtatni, igazságosabbá tenni, de ha valami rosszul volt kitalálva az nem azok sara akikre vonatkozott.
Nekem pl. az életem volt a katonai repülés, 15 éves koromtól benne éltem. Imádtam, akármennyit is szoptam mint katona. Szívesen csináltam volna még vagy 20 évig, de nem lehetett, mert kivonják a MiG-29 -et és az L-39 Albatroszt is, helyettük pedig nem lesz más technika, tehát nem kell ennyi repülőműszaki. Elküldtek azzal, hogy én már ÖREG vagyok! Ott állnak mögöttem a 25 éves fiatalok, és kell nekik a beosztás.
Ugye nem köveztek meg engem, hogy nem munkanélkülinek mentem!?
Ugye nem kell szembeköpni magam azért mert megtanultam 3 repülős szakmát, vállaltam egy csomó kötöttséget 1985 óta napjainkig?
Hagalex 2010.01.24 10:19:01
@UnvincibleUbul!:[I]:

Te hülye vagy barátom! :)

"Talán volt éles háborús helyzet itt az elmúlt 25 évben?"

Igazad van, nem volt!
Csak viccből dobtak kazettás bombát Barcs mellé, és csak viccből rángattak be naponta 8-10 alkalommal mert légtérsértés történt a délszláv határon.
A 90 években vagy 3 évet folyamatos szopásban töltöttem, mert másodmagammal voltam 25 gépre, holott legalább 8 ember munkája volt.
Egyik héten kutatómentő szolgálatot adtam, a másik héten Harckészültségi szolgálatot. Ez konkrétan azt jelentette, hogy otthol ültél egy másfélszobás lakásban, és azt lested mikor jün a küldönc. Nem mehettél még a sarki bolba sem el otthonról, mert akkor még nem volt mobil telefon.
Gyakorlatilag "háziőrizetben" voltaunk.

Az, hogy sosem volt ki a létszám már nekünk fel sem tünt, annyira hozzászoktunk, hogy fele létszámmal dolgozunk.

"....vagy mindennap gyakorlat meg KÖTELEZŐ külföldi missziók..."

Nézzük csak...
Lengyelországi légilövészetek, Hazai hadgyakorlatok, és földi lövészetek a Bakonyban, majd a nádudvari lőtérre.
Hadgyakorlatok a hollandokkal, belgákkal..
Voltak nálunk hadgyakorlaton franciák, románok, németek.
1995-1996: másfél évet szolgáltam az USA IFOR erőkkel.
A felsoroltak egynémelyikével rendszeresen is gyakorlatoztunk.
Elég lesz hadgyakorlatnak?

"Vagy mi olyan baromi megerőltető az eszetlen mindennapi rutinban, mi?"

Milyen mindennnapi rutinról beszélsz? :)
Nem mindenki őrkatona ám a seregben!
Ott voltál mellettem az elmúlt 25 évben? Nem!
Akkor mit tudsz Te az én mindennapi munkámról?
Ott voltál amikor egy 24 órás szolgálat után nem hazafele vettem az irányt a családomhoz, hanem bennt maradtam, mert meghibásodást kellet javítani, és nem volt aki megcsinálja, de a gép meg kellett délutánra!
Ott voltál mellettem amikor egy 10 órás éjszakai repülés után, amikor az állomány többsége hazament én maradtam másod magammal mert át kellett még fegyverezni a gépeket, és a 10 órából 13- 14 óra meló lett.
10-12 óra -20 fokban úgy, hogy a kezed hozzáragad a fémhez, és nem tudsz sehova behúzódni megmelegedni.
Tudod szépen hangzik az, hogy majd lecsúsztatom..... de mikor? Túlóra meg NINCS!!!
Amikor eljöttem másfél év szabit fizettek ki, mert nem tudtam kivenni.
Ha olyan baromira csak a farkamat vakartam akkor miért mondta azt minden katonám aki csak velem "dolgozott" hogy:
-Hát főnök én ezt enyi pénzért biztos nem csinálnám!
Nyilván azért mert úgy irígyelltek.

"mindenki tudja hogy mi a fasz folyik ott, volt sorállomány. "

Tájékoztatásul közlöm, hogy a Magyar Honvédségben utoljára akkor volt értelmes sorkatonai szolgálat amikor még az 18 hónap volt. A 80-as években.
Aki ezután volt annak fogalma nincs mi az a sorkatonai szolgálat, mert utána már "üdülő" volt a hadsereg számukra, ezért is szoptunk mi hivatásosok.
A sorállomány saját magát ellátni volt sorkatona baszod! A vége felé már csak szolgálatokba járt, nem azért, hogy nekem segítsen a gépnél. Nem is tudott volna, mert nem értett hozzá, 9 hónap alatt nem tudott semmit megtanulni, mert mindig szolgálatban volt. Jobban is tették, hogy megszüntették a sorkatonai szolgálatot, a végén már csak gyötrelem volt.

A kőműveskedéssel mellélőttél!
a nagypapám 42 éved melózott mint kőműves, az egész családom melósként dolgozott és dolgozik az építőiparban.
Én magam is csináltam mint vállalkozó 8 emberemmel amíg volt munka. (miután elküldött a honvédség)
Pontosan tisztában vagyok azzal, hogy milyen betonozni, vagy alapot ásni. :)
Szívesen odaállítanálak magam mellé mondjuk 35 fokban. Ne csináld nagyobb tempóban, csak annyira amennyire én! :)

Tudod mi, akiknek szembe kellene köpnünk magunkat nagyon szívesen lennénk a társadalom hasznos tagjai. Szeretnénk dolgoizni, adózni...
A 3 repülőipari szakmámmal, és a 25 év tapasztalatommal kitörölhetem a seggem, bombát, rakétát nemigen kell függeszteni a civil életben.
Most megyek, és a technikusi oklevelem mellé megszerzek egy villanyszerelői szakmát is 300 ezer forintért, mert az elmúlt 1 évben nem kaptam munkát sehol, hiába küldtem el 66 millió helyre a jelentkezésem.

Szóval tévedés azt hinni, hogy nekünk kivétel nélkül, minden olyan rózsás!

Neked is csak azt tudom javasolni mint minden ránk fröcsögőnek!

Jelentkezni kellett volna katonának, elvégezni az iskolát, lehúzni azt amit mi is lehúztunk, és akkor most lehetne élvezni a boldog nyugdíjas éveket, némi bőrekcémával a kerozintól, némi gerincbetegséggel, ízületi problémákkal, és közepes halláskárosodással. :)

Nem lehet, hogy nem bennünket kellene szidnod, nem ránk kellene irigynek lenned, hanem inkább azokra akik basznak adózni, lopnak, csalnak, hazudnak?
Találd meg őket magadnak, velem meg beszélj normálisan, ha kell mosd ki a szád!
Úgy volt, hogy a Cougar a téli pihenő alatt kap egy kisebb felújítást, de Zsolti műhelyépítése kicsit megcsúszott. Szépen halad, de még nincs kész – nem tehetek neki szemrehányást, hiszen Magyarországon azok az építkezések is csúsznak, amikre közpénz-milliárdok vannak,…..
Hagalex 2010.01.21 17:14:57
@gnme:
:)))))
  Egy férfi életében kell egy Zsiguli. Pont. Aki már a ballagásra kap egy új Hondát, nyugodtan lapozzon – lehet Zsiguli nélkül élni, de súlyos mulasztás volna. Vélemények azonos című írásunkról...
Hagalex 2010.01.14 11:57:53
@Hagalex:
Bocsánat, korrigálnék, az Omegába építettek 2.0 DTI motort is...
Rosszul emlékeztem!
Hagalex 2010.01.14 12:14:49
@walker57:

Sőt ha az 1910ccm -es, akkor az Opel Astra, Vectra, Zafira is azt kapta, sőt a Caddilac BLS és a SAAB is.. :))
Hagalex 2010.01.14 16:10:48
@McK:
Apám! :)))

Ez egészen valószínűtlennek hat. Az első autóról először azt feltételeztem, hogy megzizzent a sofőr, és direkt töri össze a többieket. De aztán kiderült, hogy nem.

Gondolom egy fasza ónós eső után vagyunk. És mintha lejtene az utca is.