Adatok
MKati
7 bejegyzést írt és 74 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Meglepődnek rajta, vagy sem, de már én is a Bianchival álmodom.
A másfél héttel ezelőtti próbautunk előtti éjjelen azon kaptam magam, hogy valamiféle teljesen nyitott járműben ülünk Zsolttal egy olasz kisvárosban. A jármű leginkább egy városnéző vonatautó lehetett, tudják,…..
MKati
2014.07.18 00:16:35
@ügyfélszolgálatos: Rosszul gondolod. A gyerekeket csak akkor nem kötjük be, ha nem lehet. Például a Bianchiban, meg motoron. Bár ez sem teljesen így van, mert a Bianchiban végül is be vannak kötve.
@Gyűrött Papír: Én minden motorozáskor "lefosom a bokámat", hogy milyen vadbarom akar majd lenyomni, leszorítani, elütni. Mégis motorozok, mert jó.
@Gyűrött Papír: Én minden motorozáskor "lefosom a bokámat", hogy milyen vadbarom akar majd lenyomni, leszorítani, elütni. Mégis motorozok, mert jó.
2006. március 5-e, szakadó hóesés, végtelenbe nyúló tél, nyakig ülünk egy romos ház felújításában, Norbi három hónapja beteg, inog az Autó Magazinnál a szerkesztői állásom, csupa derű és vidámság az élet. Mit tesz ilyenkor az ember? Naná, autót vesz.
Törött volt az…..
MKati
2014.01.19 17:08:33
@e1: Nem teljesen így volt, ugyanis a vezetőoldali üléshuzatot felemeltük és benéztünk alá. A többit csak szétszedéssel lehetett volna megnézni. Az üléshuzatok teljesen tiszták, szép állapotúak voltak, és jó szagúak. Akkor nem volt érdekes, hogy mi van alatta, nem akartam leszedni. Az autót rendszeresen kitakarítottam, mert 2 kicsi gyerekkel már 1-2 hónap után úsztunk a morzsában. (Ne jöjjön nekem senki azzal, hogy tilos az autóban enni, mert ezt képtelenség napi használatban megoldani.) Viszont egy dologra nagyon figyeltem, soha nem ittak cukros löttyöt a kocsiban, mindig csak vizet. Azt kiönthették, nem lett ragacsos semmi. Meg lehet nézni a leszedett huzatokat, főleg a nap és a használat miatt kopottak, de nem ragacsosak, mocskosak vagy zsírosak. Kéztörlő is mindig van nálam. Egyébként az "új" autó belseje elég koszos volt, ezért azonnal elvittem kárpittisztításra. Ha találok jó huzatot, vagy a régiről le tudom morzsolni a málló szivacsot, ez is huzatos lesz.
Elment az olajnyomás melegen, de a hatodik szétszedésre sem derült ki, hova tűnt, mert a motorban minden tökéletes volt. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
MKati
2012.04.07 13:33:46
@regapó: Hogy sznob vagyok, eddig még nem mondták rám, talán nem véletlenül. Bár a cikkből nem derül ki, minden szerelésnél segítettem a Zsoltnak, végig együtt csináltuk. Mikor a belsejét bontottuk Olaszországban, az ablakon át adogatta ki az elemeket nekem. Az egyetlen fontos emlék, amit a bontandó autó műszerfaláról szedtünk le, még megvan, egy Szent Kristóf hűtőmágnes, az egyik képen látható középen. Amúgy az autó elsőre úgy nézett ki, mikor megvettük, hogy sokáig nem kell majd hozzányúlni.
Vettem egy Daimler-Benzt. A napi használatú Honda Spacy robogóm mellé járni, szállítani, utazni, gyűrni. Ki az esőbe, latyakba, tűző napra, utcán parkolásra, ridegtartásra. Budapestre, Balatonra, Olaszországba, bárhová. A mostani 26 éves helyett lett - csak, hogy képben legyenek.…..
MKati
2012.01.09 15:36:17
@fogash: Azt hiszem mindhárman örülünk, hogy nem te vagy a felesége. Talán nehéz ezt a fajta életmódot, hozzáállást megérteni, de sok hozzászólásból kiderül, hogy nem lehetetlen. Szerintem ez a poszt senkinek nem adott tanácsot arra, hogy milyen autót vegyen vagy használjon, egyszerűen beszámol egy eseménysorozatról. Talán neked sem kellene a céges autód mögül tanácsokat osztogatnod. Bízd ránk, hogy mit csinálunk a szabadidőnkkel, autóinkkal, mert mi így jól érezzük magunkat.
Peace
Peace
MKati
2012.01.09 16:21:32
@fogash: "Ott a feleség, akit keresett, ott a gyerekek, akiket keresett, ott áll a garázsában az autó, amiről 4 éves kora óta álmodik." Hát igen, de ez így nagyon egyszerű és unalmas lenne, nem igaz? Szeretjük a kihívásokat, és én sem ragaszkodom minden másodperc szabadidejéhez, és így tartalmasabb az együtt töltött idő. Másoknak más hobbija van, mikor Zsolt szerel legalább közel van, a garázsban. Bár ez nem derül ki a posztokból, azért sokat vagyunk együtt. Egyébként amíg nem voltak gyerekek, szereltünk együtt is sokszor. Ha tud, akkor most már a Bálint segít.
Béke
Béke
* Na jó, kis jóindulattal, kicsit kosztümös és csak egynapos, de a mienk! Jön a Maserati, négykerekű égiháború. A betonkatlan sokszorozva veri vissza a mennydörgést, ahogy Kurt Hasler öblít egy nagyot a kanyar előtt, recsegve-ropogva horkan fel a hosszú motor még hosszabb…..
MKati
2011.09.27 15:31:23
@Virago_1000: Bár a korábbi hozzászólásod nem látszik már, én még olvastam és reagálni szeretnék rá. Szerintem még nagyobb különbség kellett volna, hogy legyen a belépődíjak között, mert aki nem korhű ruhában jött, nagyon elrontotta a hangulatot. A kifejezetten drága jegy azért volt, hogy távol tartsa azokat, akik nem érzik, értik, hogy itt miről van szó. Nem kellett méregdrága ruhákban jönni, akinek van fantáziája meg tudta oldani. (Férfiaknak talán még egyszerűbb is, fekete nadrág, ing, hózentróger vagy mellény.) Sajnos egy-két újságíró kolléga (nem TC) is jött farmer-póló kivitelben. Ez kicsit olyan, mint amikor esküvői vacsorára hívnak, odaírják, hogy alkalomhoz illő öltözékben, majd reklamálsz, hogy nem engednek be, mert nincs rajtad ing és nyakkendő.
MKati
2011.09.27 21:53:56
@midnight se: Mivel Goodwoodban sem voltál feltehetőleg és gyanítom, hogy a TC-n megjelent cikket sem olvastad el (vagy nem elég figyelmesen) el kell mondanom neked, hogy Goodwoodban több "elit", érdekes területre sem engednek be, ha nincs rajtad megfelelő öltözék. Ha ezt itt alkalmazta volna a rendező, akkor ugyanolyan áron, a nem megfelelően öltözötteket csak a lelátóra engedi, a kocsik közé nem. Nem tudom, hogy ez így tetszett volna-e neked?
„Nyári munka ’91 külföld”. Ha jól emlékszem, ez volt a címe annak a kiadványnak, ami a nagy lehetőségeket rejtette. Két évvel a rendszerváltás után, betöltött 18 évvel, frissen letett érettségi vizsgával, kész felvételivel a műszaki egyetemre, és még az…..
MKati
2011.05.04 11:47:16
@MP: Köszi. Sajnos nem tudtunk eddig róla. Most megnéztem a honlapot, de az idei találkozó időpontja még nincs fent.
Egyébként a bokori is ingyenes.
Egyébként a bokori is ingyenes.
MKati
2011.05.06 22:54:22
@trakee: De jó neked, hogy egy ilyen áll a garázsodban! Nagyon kéne egy nekem is! Igazán szép. Majd holnap azért próbálok vezetni valamit Bokorban, nemcsak nézelődni. Egyébként a távirányítósom majdnem pont ilyen, gondolom a tiéd is.
Jó hétvégét!
Jó hétvégét!
MKati
2011.06.23 19:31:04
@Phoward:
Nekem meg élvezet volt megírni. Bele akartam írni, azt a bizonyos lábmosást is, de végül elfelejtettem. Örülök, hogy elolvastad.
Nekem meg élvezet volt megírni. Bele akartam írni, azt a bizonyos lábmosást is, de végül elfelejtettem. Örülök, hogy elolvastad.
Aki veteránautó felújításába kezd, annak többé nincs szüksége más szenvedélyre. Egy ilyen hobbi garantáltan száműzi a nőket, a piát, a kaszinót, a drogozást, a számítógép-függőséget az ember életéből. A tisztességes restaurálás tisztára nyalja a családi kasszát…..
MKati
2010.11.23 23:53:07
MKati
2010.11.24 00:29:23
@Tigrisszív: Nem olvastam az első hozzászólásodat, így ehhez nem tudok sokat hozzátenni, csak annyit, hogy nem egyszerű ennyi kommenttel megbirkózni, főleg, hogy sok a tutit megmondó közöttük.
MKati
2010.11.24 20:06:06
@kígyóubulka: Ez azért nem volt ilyen egyszerű. Egyébként is én általában rábeszélem arra, amit nagyon szeretne, nem pedig le. Gyakorló mérnökként pedig városszerkezetekkel foglalkozom. :-)
Karesz elkészült Dezsővel, azaz most még egy utolsó cserélendő olaj van benne, amit majd én cserélek le szűrőstől, mert ő csak pár száz métereket tudott ott menni az utcában, az kiadott három olajcserét. Ez a negyedik, hosszan futtatott olaj remélhetőleg a legmikroszkopikusabb…..
MKati
2010.03.17 21:54:04
@Tomchy: A fiúknak is tetszik, de Bálint (nagyobb) jobban értékeli, ő utazhatott is benne egy kicsit, vigyorogva szállt ki belőle.
MKati
2010.03.17 21:58:32
@üldöző: Még semmi.
MKati
2010.03.17 22:16:47
@Csumpi Hálidéj: A hétvégén sokat volt a garázsban, de nekem azt mondta Bianchit szerel.:-) Persze aki csak felbukkant nálunk, annak megmutatta.
@romesz: Bálintnak persze az is tetszett, hogy többen lelassítottak az autó mellett, dudáltak, vészvillogtak, integettek, vagy csak somolyogtak nagyokat.
@romesz: Bálintnak persze az is tetszett, hogy többen lelassítottak az autó mellett, dudáltak, vészvillogtak, integettek, vagy csak somolyogtak nagyokat.
Egy hétig voltunk távol, minden megtörtént velünk. De az öreg Mercedest elhoztuk a sarkkör alól, és már tett önerőből egy kört Kareszéknál, az utcában. Utólag már el se hisszük az egészet. Vélemények az azonos című írásunkról. A sztori eddig: 1.rész, 2.rész,…..
MKati
2010.03.16 22:19:49
@Carrotfield: @bulista: Üdv Minden lelkes olvasónak!
Dezső most itt pihen a garázsban, a 190-esem pedig féltékenyen áll az utcán. Poszt pedig a napokban várható a hazajövetelről!
Dezső most itt pihen a garázsban, a 190-esem pedig féltékenyen áll az utcán. Poszt pedig a napokban várható a hazajövetelről!
Azután, hogy találkoztam Domsjőben a csapattal, minden eseményt posztoltak a fiúk, az érzéseinket azonban érthető módon nem lehetett. Elmondani is nehéz, kicsit olyan volt az egész, mintha egy film forogna, amiben lehetetlen módon mi is szereplők vagyunk. Nem volt azonban csapó és a jeleneteket,…..
MKati
2010.03.07 22:40:29
@nem kéne...: Bocs, azt nem írtam, mert a Zsolt csak annyit mondott, szerintem kicsit kómásan, hogy kb. 900 kilométerre vannak és szerinte reggel 9 körül érnek haza.
MKati
2010.03.07 22:46:12
@snowman: Aranyos, hogy azt gondoljátok tanítani lehetne a hozzáállásomat, de szerintem ez lehetetlen. Én a hobbit, illetve annak tiszteletben tartását (hiszen más is lehet, nem csak autó), tolerálását a szülői házban szívtam magamba. Zsolt csak átültette autós vonalra. Azt hiszem nem volt nehéz dolga.
MKati
2010.03.07 23:16:40
@MitTomÉn: Az olajnyomás mérő eredetileg is benne volt.
@nem kéne...: Ezt sajnos nem tudom. Nem akartam nagyon macerálni vezetés közben.
@nem kéne...: Ezt sajnos nem tudom. Nem akartam nagyon macerálni vezetés közben.
Elég sokat vártam rájuk, persze fűtött kávézóban, meg a könyvtárban, ahonnan mailt küldtem. Aztán meguntam és nekivágtam a kb. 7 kilométeres útnak gyalog. Talán erről eddig nem is esett szó, de annyira gyönyörű ez a környék, havas minden, a fjord is be van fagyva, kedves, kisebb-nagyobb, színes fa,…..
A Koppenhágába tartó vonat (első állomásán szálltam át) elővárosi jellegű, a magyarországi is hasonlóan kulturált, talán csak nem ennyire újszerű. Malmö Syd vasútállomás, ahol át kell szállnom az éjszakai (Nattag) vonatra, kicsit olyan, mint Kelenföld, csak modernebb kiadásban. Zsolt átkozna, ha…..
Mint már korábban írtam, három óra alvás után idegeskedve, de időben kiértünk a testvéremmel a reptérre. Izgultam, kicsit azért is, nehogy nagyobbnak tartsák a csomagomat, mert akkor pótdíjat kell fizetnem, és feladnom, pedig csak kézipoggyászt akartam vinni. Szerencsére nem volt semmi gond. Amikor…..
A szülinapommal kezdődött, amikor a rokoni kötelező kört tartottuk. Egy időre véget is ért (az aukció), hogy másnap újabb, nagyobb lendülettel folytatódjon. Akik követik az eseményeket, tudják, hogy nem ilyen egyszerű ez a sztori, Zsolt már sok mindent leírt.
Hozzá kell tennem, hogy mindez egy…..
Nehezen tud beállni egy parkolóba? Lehet, hogy ön tényleg béna, de sokkal valószínűbb, hogy a parkolóhely rettentően kicsi. Vélemények azonos című írásunkról...
MKati
2010.01.29 10:36:04
@kuk22: Igazad van, de ez még nem elég ahhoz, hogy a parkolók 70%-ának mérete 4,2x2,3-nál nagyobb legyen. Pedig láthatóan az is kevés.
Csak a tendencia szomorít el. Ha tíz sofőr nem enged át, abból nyolc biztosan nő. Vélemények azonos című írásunkról...
MKati
2010.01.27 10:36:52
@vakrep: Nem én írtam a cikket, és nem azt állítottam, hogy soha nem vagyok előzékeny iskolába menet, legfeljebb kevésbé. Szerintem az kritizáljon itt mindenkit, aki mindig! előzékeny. Szerintem ilyen sofőr nincs, legfeljebb nagyon nagyon kevés. Vannak jobb és rosszabb napok, kipihentebb, lazább és fársztó, ideges sietősek.
Kérem jelentkezzen az, aki minden zebra mellett álló, átkelni akarónak megáll, soha nem szabálytalan, mindig beengedi a parkolóból kiállókat, a kanyarodókat, a buszt, stb.
Kérem jelentkezzen az, aki minden zebra mellett álló, átkelni akarónak megáll, soha nem szabálytalan, mindig beengedi a parkolóból kiállókat, a kanyarodókat, a buszt, stb.
MKati
2010.01.27 10:53:59
@Stock: Igazad van, pontatlan voltam. Előzékenységemről az általában mögöttem ülő gyerekeimet kellene kérdezni. Ők biztosan pontosabban fogalmaznak, írnak, emlékeznek mindenre.
Kalandjaink a világ legnépesebb demokráciájában
Első jelentkezésünk Dél-Indiából!
2009.12.29 09:46:00
Jó reggelt mindenkinek Keralából. A Ramada Resort (ez itt a reklám)-ban levő szobánk erkélyén ülünk, a nap lassan kibukkan a felhők közül. Egy nagyon mozgalmas tegnapi napon vagyunk túl. Próbálom sűrítve leírni, de ennek ellenére biztos hosszú poszt lesz.Kezdődött a…..
Jó reggelt mindenkinek! Újra jelentkezünk. A Navargarh Palace nevezetű hotel egyik kis tornyocskájából írok, (ahol Zsuzsi ül) ahova tegnap délben átköltöztünk a kissé nagyon megkopott fényű Rantahambore Safari Lodge hotelből. Kicsit zavar ugyan a felkelő nap fénye, de…..
Egyre nagyobb szívás az utak mellett lakni. Ordít minden, az autók, a motorok – azok különösen -, a buszok. Miért?
Vélemények az azonos című írásunkról...
MKati
2009.10.14 11:20:48
@Mk412: Ez azért ennél sokkal összetettebb, de főleg politika. Jobb nem mögé látni bizonyos esetekben.
Ugye mindenkiben az a kép él, hogy itt Indiában napi egy dollárból élnek az emberek? És akkor tuti nagyon olcsó lehet itt az élet. Ezt mi is így gondoltuk. Bár az előzetes tájékozódás során az itt lakók mondták, hogy azért nem olyan olcsó, de arra, amit itt tapasztalunk…..
Nem az a baj, ha valaki jobbról előz. Szabálytalan, de nem vagyok én rendőr. A gond akkor van, ha ezt úgy teszik, hogy tudják: a végén le kell majd szorítani a belső sávban autózót. Vélemények az azonos című írásunkról...
MKati
2009.09.02 13:48:19
@noncapisco: Kérlek olvasd el az előző kommentemet. Te sem értetted meg a cikkből az adott forgalmi helyzetet.
MKati
2009.09.02 14:57:49
@Dr. Zerge: Az írás sokak szerint nem volt slendrián, nemtom láttad-e a rovat címet: vélemény.
Véletlen volt, hogy így került ki az írás, nem tudja még a Zsolt sem mindig, hogy mikor utazik el, a cikk viszont éppen aktuális volt.
Véletlen volt, hogy így került ki az írás, nem tudja még a Zsolt sem mindig, hogy mikor utazik el, a cikk viszont éppen aktuális volt.
MKati
2009.09.02 15:05:41
@TH: Már másoknak is írtam, esetleg nem értetted meg te sem az adott forgalmi helyzetet. A jobbról előzők a tömött sorok között éppen adódó lyukakba mentek ki előzni. Valószínűleg végigcikázták a Balaton-Budapest távot a kocsik között.
Egyetlenegy olyan program van egész évben, amiből nem engedek, ha esik, ha fúj, ha Mekka összes kincsét a lábam elég terítik, ha a csodával határos módon visszahúszévesedett Brigitte Bardot meztelenül, meleg csokoládéval leöntve, zokogva szorongatja a bal lábamat, hogy maradjak…..
MKati
2009.05.27 14:24:14
@lacza87: Ne húzd fel magad, nem kell tudnod régi dolgokat, de tényleg kár "belepofázni", ha nem vagy biztos a dolgodban.
3 éve van meg a 190D, előtte 4 évig saját állólámpásom volt.
Peace :)
3 éve van meg a 190D, előtte 4 évig saját állólámpásom volt.
Peace :)
A feleségem megint írt valamit, inkább nem szólok. Olvassák szeretettel, ami jön. „Ajjaj, a 120-as Skodánkat vizsgáztatni kellene” jöttem rá hirtelen egy tavaszi délutánon. Az apám szerető közelségében töltött idő alatt gondos kezek tartották karban, alvázvédték,…..
MKati
2009.04.03 23:46:25
@Mk412: Én sem emlékszem sok különbségre, de megnéztem két könyvben neked.
1. A motor 500 cm3 vagy 594 cm3.
2. A P-50-es készült díszléc nélkül, egy egyenes díszléccel, ami fölött más szín volt, vagy megtört díszléccel (nehéz leírni, hogy milyen), ami fölött szintén más fényezés volt. A 600-as Trabikon két díszléc, közöttük kék fényezés.
1. A motor 500 cm3 vagy 594 cm3.
2. A P-50-es készült díszléc nélkül, egy egyenes díszléccel, ami fölött más szín volt, vagy megtört díszléccel (nehéz leírni, hogy milyen), ami fölött szintén más fényezés volt. A 600-as Trabikon két díszléc, közöttük kék fényezés.
MKati
2009.04.05 15:48:41
MKati
2009.04.06 10:33:36
@lazlo85: Igen, igen Alfa Giulia, de a posztra még várni kell.-:)
Állok a hideg udvaron, a bőrömre tapadt olajos pókhálókat csíkokká mossa össze a csordogáló verejték. Fél perce még hőgutát kaptam, most majd megfagyok, de a bőrdzsekimet nem vehetem vissza, mert tiszta kosz mindenem. Hiába gondolja máshogy a derekam, dolgozni kell tovább, már…..
MKati
2009.03.31 13:25:06
@Hrzrasn: Zsolt elutazott, válaszolok helyette. Az idézet helyesen olyan hosszú, mint alább, és természetesen az a második rész a fontos, amit vagy nem olvastál el, vagy nem értettél. A lényege annyi, hogy lehet rendelni, DE NEM LESZ OLYAN, MINT AZ EREDETI!
"Esetleg a Mercedes-Benz Klassik-Centerből lehet rendelni, 100 euro pro stück áron, de utoljára ott is csak az alsó hangszigeteléses részét árulták, a szövetet meg oldja meg mindenki maga. Általában megveszik boltból a hasonlót (de sajna nem pont olyat), beszegik műbőrrel, és ráragasztják. De nem lesz pont olyan, ahogy az anyagként árult tetőkárpit sem, mert abban nincsenek meg a melegen préselt műanyaghegesztések a tetőfeszítők átbújtatólyukainál."
Szeretnélek megkérni, hogy válaszolj arra, hány Mercit újítottál fel, hogy ilyen magabiztosan adod a jobbnál jobb tanácsokat.
Köszi
"Esetleg a Mercedes-Benz Klassik-Centerből lehet rendelni, 100 euro pro stück áron, de utoljára ott is csak az alsó hangszigeteléses részét árulták, a szövetet meg oldja meg mindenki maga. Általában megveszik boltból a hasonlót (de sajna nem pont olyat), beszegik műbőrrel, és ráragasztják. De nem lesz pont olyan, ahogy az anyagként árult tetőkárpit sem, mert abban nincsenek meg a melegen préselt műanyaghegesztések a tetőfeszítők átbújtatólyukainál."
Szeretnélek megkérni, hogy válaszolj arra, hány Mercit újítottál fel, hogy ilyen magabiztosan adod a jobbnál jobb tanácsokat.
Köszi
Véleményük mai cikkünkről...
MKati
2009.03.23 11:36:40
@PUG 607:
Úgy látszik kedveském nem érted a magyar nyelvet, bár láthatóan tanultál róla.
Megpróbálom egyszerűbben megfogalmazni a hozzászólásaiddal kapcsolatos problémát.
Az autóról írhatsz, amit akarsz, mert az egyéni ízlés kérdése, senkit nem zavar. A tulajdonosát viszont nem ismered személyesen, csak egy autó átalakítása kapcsán, tehát nem kulturált mindenfélét írni róla csak úgy. Persze lehet, hogy szeretsz kötözködni, akkor sikerült.
Úgy látszik kedveském nem érted a magyar nyelvet, bár láthatóan tanultál róla.
Megpróbálom egyszerűbben megfogalmazni a hozzászólásaiddal kapcsolatos problémát.
Az autóról írhatsz, amit akarsz, mert az egyéni ízlés kérdése, senkit nem zavar. A tulajdonosát viszont nem ismered személyesen, csak egy autó átalakítása kapcsán, tehát nem kulturált mindenfélét írni róla csak úgy. Persze lehet, hogy szeretsz kötözködni, akkor sikerült.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Mindenki másnak köszi a biztatást!
@bonfred: Ez nem lenne egyszerű, és rövid, különösen ahogy idáig eljutottunk.