Adatok
_Neville
15 bejegyzést írt és 2465 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A HVG szerint Gáspár Evelin azt írta angolul, hogy "Üdvözlet Rubio miniszterben Budapesten". Mert nem azt írta, hogy "Welcome to Budapest, Secretary Rubio", hanem azt, hogy "Welcome to Secretary Rubio in Budapest".
Nos, nem, egyáltalán nem ezt jelenti.
Amiben igaza van a HVG-nek: a…..
_Neville
2026.02.23 11:47:30
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Valamelyik szerint Orbán se beszél jól. Azért csak elboldogul már pár évtizede...
_Neville
2026.02.23 11:51:21
@alöksz róz: Annyira túltolják ezt a bullyingot, hogy lassan kénytelen leszek elkezdeni szimpatizálni Evelinnel, pedig nem a szívem csücske a Gáspár klán. Ritka nevetséges ez a sugalmazás, hogy höhö cigány, biztos nem ért hozzá, közben még két cikkel arrébb Lázáron hőbörögnek, mert kimondta, hogy a cigányok egy részének előrelépés elmenni takarítónak.
A vallás elleni orosz harc a kommunista rendszer idejében. Karikatúrákon keresztül.
Alapvetően 4 szakasz, mindegyik a sajátosságaival.
Az első az 1917-1941 közti agresszív, kemény szakasz. Ekkor a vallás politikai ellenség, a régi rend támasza.
Lenin elvtárs kitakarít: kisöpri a…..
_Neville
2026.02.19 10:43:43
@valis47: "Sztálin szorult helyzetben a hazafias és a vallásos érzülethez fordult 1941-ben, ami még megvolt a tömegekben"
Mindkettő komolyabb motivációt jelent, mint a homályos proletár öntudat.
Mindkettő komolyabb motivációt jelent, mint a homályos proletár öntudat.
_Neville
2026.02.19 10:45:07
@fofilozofus: Ott már szerintem jónéhány visszasírta a gonosz papokat meg a németeket, Szolzsenyicin alaposan kifejti, hogy a szörnyű cári elnyomás egy polgári liberális üdülőtábor volt a szovjet paradicsomhoz képest.
Kivételesen egy idegen anyagot osztok meg:
Elkészítésében részt vett egy volt kolléganőm is. Az illető röviden látható is a videóban, párszor magyaráz a vloggerrel beszélgetve.
A műsorban elhangzott ingatlanárak valósak, sőt a srác visszafogott volt, csak az olcsóbb kategóriát…..
_Neville
2026.02.17 12:56:54
@vergyula: Mi olyan félelemetes benne? Tériszonyos vagy? :)
Tőlem teljesen távol áll a rasszizmus, sőt nem is igazán értem a rasszistákat.
Ennek fő oka, hogy életem legfontosabb időszakában, a kamaszkorban, olyan országban nőttem fel, ahol mindennapos látvány volt különböző fajú emberek létezése. (Kuba 65 %-ban fehér, 10 %-ban néger, 25 %-ban kevert.)…..
_Neville
2026.02.10 06:45:47
A magyarországi nemzeti kisebbségi jogrend kitalálásának egyetlen oka van: lehessen rá hivatkozni.
A valóságban ugyanis az egész rendszer teljesen valóságidegen.
A fő probléma: Magyarországon a nemzeti kisebbségek a zsidók deportálása (1944) és a németek kitelepítése (1946-1948) után…..
_Neville
2026.02.09 09:30:18
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: "Volt egy olyan érzésem, hogy ha nem lenne a hitük, azaz nem lennének ortodox hívők, akkor már rég nem is mondanák magukat románnak." Ez akkor leginkább az elrománosodott csángókra hasonló, akik arról ismertek, hogy katolikusok, tehát magyarok.
_Neville
2026.02.09 12:42:10
@Deak Tamas: Van magyar nyelvű ortodox egyházmegye. Mindjárt kettő is, egy a moszkvai patriarchátus, egy meg Konstantinápoly alatt :D
Ettől kifejezetten mérges lettem, pedig ritkán vagyok az:
De minden benne van a 90-es évek mérhetetlen ballib gőgéből, szinte tökéletes alkotás.
Ez vár ránk a szellemi fronton, ha áprilisban győz a Tisza...
_Neville
2026.02.08 22:09:42
Csütörtökön, a választási rendszer elindítása után fél órával sikerült is regisztrálnom: a rendszer működik...
_Neville
2026.02.07 13:41:57
Egyrészt éppen átálltak a korábbi "nem itt él, nem itt adózik, ne szavazzon" lemezről az újra, hogy igenis regisztráljon külföldről és szavazzon, másrészt most meg vannak döbbenve, hogy megnőtt a regisztrálók száma. Ki érti ezeket?
Valószínűleg nem tudnak dönteni, a korábbi demagógia jó út, vagy…..
Puzsér azt mondja, Magyar Péter azért sikeres, mert másolja Orbán Viktort. Lásd, Orbán azért tudta legyőzni 1998-ban, majd 2010-ben immár teljesen a ballib elitet, mert egykor ő maga is ballib benfentes volt, így az ellenséget belülről, közvetlen közelből ismerte. Lásd, mint az eredetileg…..
_Neville
2026.02.04 07:16:32
@_Neville: *első generációs értelmiségi gyerekek
Most már tudom, a Reddit Hungary a legbiztosabb hely, ha fanatikus ballib-tiszás véleményt akarok olvasni. Korábbi a legbiztosabb hely a HVG agyoncenzúrázott kommentszekciója volt, de ma már az is túl mérsékelt a Reddithez képest.
Az utóbbi napokban a Redditen jöttek egymás után a kommentek,…..
_Neville
2026.02.02 12:43:24
@Boldeone2: És akkor ők miből élnek?
_Neville
2026.02.02 13:27:13
@Deak Tamas: az ismerősöm - akire mondtam, hogy egész jól keres vele - amúgy pont irodában és színházban takarít, pedig cigány.
_Neville
2026.02.02 13:33:24
@GyMasa: Hát ugye most tudtuk meg Bolditól, hogy a magyarok dafke nem dolgoznak, hogy így basszanak ki Orbánnal :) (Bár nem értem, ez elsősorban miért lenne Orbán problémája saját maguk helyett, de mindegy)
Új fejlemény az ellenzéki turbónyilvánosságban: az eddig félistenként tisztelt 6házi Mákos egyre erősebb kritika tárgya. Oka: nem hajlandó visszalépni, hanem "ráindul" a Tiszára.
Manapság ezért olyan kritikákat olvasni róla, melyek korábban csak fideszes szavazóktól voltak olvashatóak.
Még…..
_Neville
2026.01.30 11:30:29
@valis47: Az egész reddit egy zártosztály kb. Szerencsére azért a való világban ennél jobb a helyzet.
Horthy rossz példáját akarná megvalósítani a Tisza Párt.
Teljesen nyíltan kimondják: lemondanak minden nemzeti önállóságról, szuverenitásról, teljesen alárendelnék az országot az EU-nak és a NATO-nak.
Kinek jó ez? Egyedül a liberális nagyuraknak...
_Neville
2026.01.29 09:14:22
@fofilozofus: Lehetett volna, csak akkor nem 44-ben szállják meg az országot a németek és raknak bábkormányt, hanem sokkal előbb
_Neville
2026.01.29 09:48:52
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: paradox módon lehetséges, mi is eljátszhattuk volna az áldozatot. :) De akkor ezt ki tudhatta előre? Másrészt bizonyos csoportoknak (pl a zsidóknak) nagyon nem lett volna jó, a német megszállásig kb itt voltak a legnagyobb biztonságban a környéken. Jól meg is szokták ezt köszönni Horthyéknak...
_Neville
2026.01.29 09:50:37
@_Neville: + a szovjet uralmat meg a komcsikat így is, úgy is a nyakunkba kaptuk volna. A lengyeleknek és a cseheknek is ez lett a "jutalmuk"
Amikor Mező Gábor publicisztikát csinál, az telitalálat. Amikor viszont oknyomoz, az katasztrófa.
Mivel többször kritizáltam az utóbbi miatt - lásd pl. itt -, íme az ellenpont. Íme egy anyag, mely nem leleplezni akar titkokat, hanem véleményt fogalmaz meg, szubjektívan, nyilvános adatok alapján:…..
_Neville
2026.01.27 09:45:26
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Mondjuk Borvendég képzett történész és többnyire levéltári forrásokkal dolgozik, nem csak tippelget. Bizonyos dolgokba persze lehet ő se láthat bele ma sem, pl ami papíron egy impexnél tűnt el, nem biztos, hogy a valóságban is, ki tudja milyen titkos diplomáciai és gazdasági műveletek voltak még a háttérben.
_Neville
2026.01.27 09:47:18
@Boldeone2: "Ne feledjük: a késői kommunizmus szabadabb volt sok szempontból, mint a mai Fidesz vilàg!" Na pl milyen szempontból? Mit tehetett meg akkoriban egy ember, amit ma nem? Mondjuk rágyújtani szabadon több helyen lehetett, mint ma (de még utána is jó darabig), ezt aláírom...
_Neville
2026.01.27 11:06:24
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Valahogy azért mégis sok külkeres fejes remek ütemérzékkel átmentette magát a nyugati tőke helytartójává, vagy egyenesen tőkéssé - amihez ugye ki tudja, honnan került tőkéjük...
Schiffer írja ezt, s teljesen igaza van:
Nincs is mit hozzátenni.
A fideszes megmondóemberek nagy problémája az a jelenség, amiről Schiffer ír. Szerintem ez egyenesen infantilizmus.
A 6-8 éves kisgyerekek, amikor filmet néznek, meg szokták kérdezni "kik a jók? kik a rosszak?",…..
_Neville
2026.01.16 11:37:45
@fofilozofus: Úgy gondolom, Schiffert nem sok minden köti Izraelhez, önképe szerint ő egy - amolyan dél-amerikai típusú - szuvenerista balos magyar. Pont a nemzeti elkötelezettsége az egyik, ami miatt sosem tudott beilleszkedni a ballibek közé.
Nem múlik el cikk, hogy valaki - jellemzően fanatikus ballib - fel ne vetné, hogy vannak erős és gyenge valuták.
Persze, vannak. Erős valuta az, mely egyrészt értékálló, másrészt elfogadják sok helyen. Gyenge meg az, mely se nem értékálló, se nincs széles elfogadtatása. A magyar forint középen…..
_Neville
2026.01.08 11:29:29
@tesz-vesz: A témához nem tudom hülye vagy-e, de nem olvasol figyelmesen. Nem rólad van szó, hanem azokról, akik azt képzelik, hogy egy pénz egy egység nominális értéke határozza meg a valuta erejét. Ugyanis erről szól a poszt, meg a saját hozzászólásom is, melyre te annyit írtál, hogy ne én mondjam meg "fideszesként" (miből gondolod, hogy az vagyok?), ki a retardált.
_Neville
2026.01.08 11:40:05
@_Neville: Az érv lemaradt :) Pl líra egy egysége sokáig kevesebbet ért, mint 1 forint, és szerintem ettől senki nem érezte, hogy gazdagabbak lennénk az olaszoknál. Ami számít ugyanis, hogy az adott pénzben megkeresett jövedelem reálértéke milyen.
_Neville
2026.01.08 11:42:43
@tesz-vesz: Így van, sokat gyengült a forint az utóbbi években (bár most kicsit erőre kapott), ez a magyar embereknek nem jó. A vállalatokat szokták mondani, hogy nekik igen, de szerintem ilyen mértékig már nekik sem, mert a globalizált gazdaságban kevés, aki csak elad, ők is vesznek külföldről, ami így megdrágult nagyon. Kérdés, mi okozta ez, egyrészt szerintem ugye a háborúval jövő energiaválsag + Matolcsy nünükéje volt alapból, hogy gyengíteni kell a forintot ettől függetlenül is.
Szegény Kapu Tibor, elérte a magyar foci válogatott sorsát: européer körökben utálni kell őt. Bűne: kiállt a köztársasági elnök mellé, ahelyett, hogy Talprabrüsszel Péter mellett tett volna hitet.
Válogatás a legjobb kommentekből, 8 darabot sikerült találni, bár nehéz volt ez, mert több tucat…..
_Neville
2026.01.05 10:51:39
@vasútihíd: Én csodálkozom, hogy még nem találták be Farkast. No nem a komcsi rendszer miatt, hanem hogy ő is szemét fideszes, mert Kapuék mellett ő is a magyar űrprogram egyik támogatója/arca. :)
Trump megüzente minden érdekeltnek az új szabályokat.
Ezek lényege: mindenki csinál amit akar, ha akaratát képes
hatékonyan,
határozottan,
gyorsan
véghez vinni, kész helyzetet teremtve.
Oroszország ezt már elmulasztotta Ukrajnában (bár sose késő), de Kína biztosan…..
_Neville
2026.01.04 15:13:37
@2026.: Nem egészen, az elején Putyin is hasonlóval próbálkozott, csak rosszul mérte fel a viszonyokat, és az ukránok - a venézekkel szemben - ellenálltak.
_Neville
2026.01.04 15:15:53
@2026.: "Elvileg könnyű dolga van: az ENSZ-ben Kínát Peking képviseli, Tajvan a nemzetközi jog szerint Kína része, és előbbit csak kevés ország ismeri el független államként"
Jogilag ez annyiban bonyolultabb, hogy mindkettő magát tartja a legitim Kínának (Tajvan nevű ország nem létezik, az a Kínai Köztársaság). Amúgy formálisan inkább Tajvannak van igaza, mert oda menekült anno a legitim kormány, csak hát de facto ezzel nem sokra mennek.
Jogilag ez annyiban bonyolultabb, hogy mindkettő magát tartja a legitim Kínának (Tajvan nevű ország nem létezik, az a Kínai Köztársaság). Amúgy formálisan inkább Tajvannak van igaza, mert oda menekült anno a legitim kormány, csak hát de facto ezzel nem sokra mennek.
Ma van Kuba nemzeti ünnepe. Az egyik a 2 közül:
a Batista-diktatúra elleni felkelés kezdete - ez július 26. (1953),
Castróék hatalomátvételének napja - ez január 1. (1959).
Január 1. jelentősége: ezen a napon kora hajnalban Fulgencio Batista elnök a szilveszteri buliról távozva…..
_Neville
2026.01.01 16:11:06
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Pedig a szovjetek már a 20-as években rájöttek, hogy ez nem lesz ilyen egyszerre. Meg eleve. Telnek-múlnak az évek, csak nem győz a világban a kommunizmus, utána se kezd el gondolkodni rajta, hogy kéne valami B-terv? :D
Ezt kérdezi a HVG, álságos módon:
A vezető magyar liberális hetilap olyan, mint annak idején a kommunizmusban a kommunista lap, mely elkezd hirtelen értelmet keresni, miközben ő maga is aktív hatalmi részese az értelmetlen, lelketlen rendszernek.
Pont 10 éve írtam meg Kellemes Ateista…..
_Neville
2025.12.30 22:57:49
Eretnek Beer továbbra is formában. Szekunder szégyen, hogy ő volt a püspököm, és az Egyház az újabb húzásai ellenére sem lép fel ellene, letudják azzal, hogy már nyugdíjas (holott szentségileg attól még ugyanúgy felszentelt püspök ennek minden felelősségével)
ostiarius.hu/2025/12/28/itt-az-ujabb-beer-botrany-evangelikus-urvacsorahoz-jarult-a-nyugalmazott-puspok-video/
ostiarius.hu/2025/12/28/itt-az-ujabb-beer-botrany-evangelikus-urvacsorahoz-jarult-a-nyugalmazott-puspok-video/
Minden évben valamelyik magyar média terjeszti ezt a tévhitet.
Lásd most a Múlt-Kor cikkét:
"Manapság a nyugati keresztény kultúrkörben Jézus születésének ünnepe, szenteste december 25-re esik. Vannak azonban olyan keresztény egyházak, amelyek más időpontokban ünneplik meg Jézus születését,…..
_Neville
2025.12.24 11:39:41
@Deak Tamas: Jézus mint történelmi személy létezését komoly történész rég nem vonja kétségbe, úgyhogy innentől komolytalan eleve. A többi részéből már látszik, hogy az egész kereszténységet nem érti. Legalább alapvető hittani ismereteket szerezhetnének, mielőtt elkezdenek róla okoskodni.

Ha a dolgokat csak hosszú távon nézzük, vajon mi lenne a legjobb eredmény a jövő évi választásokon.
Mindent megnézve 5 lehetőség van:
A: nyer a Fidesz kétharmaddal,
B: nyer a Tisza kétharmaddal,
C: nyer a Fidesz egyszerű többséggel,
D: nyer a Tisza egyszerű többséggel,
E:…..
_Neville
2025.12.23 12:37:43
@Boldeone2: "A Tiszának győzni kell, az egész világ erre vár, szinte...Európa biztos..."
Pechükre azonban pont nincs szavazati joguk a magyar országgyűlési választáson :D
Pechükre azonban pont nincs szavazati joguk a magyar országgyűlési választáson :D
Sokan kérdezték: a mai Kuba viszonyai mennyiben voltak meg az én időmben?
1986 óta nem jártam Kubában, onnantól csak mások tapasztalatára tudok hagyatkozni. Itt egy friss magyar videó:
- kérdezték, vajon ez volt akkoriban is, 40-45 éve.
A válasz: egyáltalán nem. 3-3 pontot…..
_Neville
2025.12.22 13:31:18
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
"Kuba esetében ez biztos. Ha megdőlne ma a rendszer, rosszabb lenne pár évig, mint ami most van." Hát fene tudja, ahogy nézem, amit a rendszer "szocialista alapon" biztosít, az ma se elég ott lófaszra se, ezért van, hogy mindenki seftel mindennel, meg pl egy taxis a vidéki fuvarral megkeres egy havi rendes kubai fizetést dollárban, ami erősen wtf. Tulajdonképpen mivel romlana a helyzet, hogyha reális árak lennének, nem pedig most, hogy sok minden elvileg olcsó vagy ingyenes, csak nincs? Azért ez nem egy 80-as évek Magyarországa kaliber, ahol volt honnan süllyedni. De még nem is Bulgária.
"Kuba esetében ez biztos. Ha megdőlne ma a rendszer, rosszabb lenne pár évig, mint ami most van." Hát fene tudja, ahogy nézem, amit a rendszer "szocialista alapon" biztosít, az ma se elég ott lófaszra se, ezért van, hogy mindenki seftel mindennel, meg pl egy taxis a vidéki fuvarral megkeres egy havi rendes kubai fizetést dollárban, ami erősen wtf. Tulajdonképpen mivel romlana a helyzet, hogyha reális árak lennének, nem pedig most, hogy sok minden elvileg olcsó vagy ingyenes, csak nincs? Azért ez nem egy 80-as évek Magyarországa kaliber, ahol volt honnan süllyedni. De még nem is Bulgária.
_Neville
2025.12.22 14:20:08
@Gery1987: Mondjuk nem nagyon volt más választásuk, miután sikerült totálisan földbe állítani KÍnát minden szinten, míg komolyan a kommunizmust akarták építeni.
_Neville
2025.12.22 17:34:39
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Na, akkor még durvább :) Ahol ilyen arány egyáltalán lehetséges, ott tényleg van értelme fenntartani a hivatalos állami gazdasági bohóckodást, egyáltalán feltűnne bárkinek, ha az egészet hagynák a fenébe?
Az egyesült baloldal - liberálisok - egyre magabiztosabbak. S készülnek elkövetni a lehető legnagyobb hibát: mindent egy lapra tesznek fel.
Az ok persze racionális: 2010 óta az első eset, hogy sikerült valódi zavart kelteni a Fidesz köreiben a kegyelmi botrány volt. Akkor is, ha ebben maga a…..
_Neville
2025.12.19 08:34:14
@Deak Tamas: Felvidéki ismerősöm szerint előtte is le lehetett az ovát szedetni, csak egy kérelem kellett hozzá.
Ismét hirtelen változás a kubai pénzpolitikában.
Miután a nagy 2021-es pénzegyesítés megbukott, tegnapelőtt ezt a kubai állam is beismerte a legújabb, december 18-án hatályosított új intézkedésével.
A kubai rendszerben 2021 előtt kétféle valuta létezett: a normál peso és a konvertibilis…..
_Neville
2025.12.19 08:28:10
@Boldeone2: Ezt én is láttam, hát nem túl szívderítő látvány Havanna. Meg az fura, hogy korábban mindenki azt mondta, hogy csóró és lepukkant, de biztonságos, és a srácok ez utóbbit se így élik meg.
Amúgy itt a második rész is
youtu.be/Oq1pcuxx_1A?si=MuytUVhkrRfZ0pZZ
Amúgy itt a második rész is
youtu.be/Oq1pcuxx_1A?si=MuytUVhkrRfZ0pZZ
A javító-nevelő intézetet annak idején gyerekbörtönnek hívtuk. Mert az is volt.
Egyszer volt közvetlen élményem ezzel az intézménnyel. Mégpedig 1973 végén, első osztályos koromban.
Az egyik agresszívabb osztálytárs rátámadt egy félénkebb típusú osztálytársra a vécében, kényszerítette, hogy…..
_Neville
2025.12.15 12:23:37
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Szerintem tudatosan is mossák össze sokan a kettőt, mert szegény árvák nem tehetnek róla, őket jobban sajnálja mindenki, mint a fiatalkorú bűnözőket.
_Neville
2025.12.15 22:19:08
_Neville
2025.12.15 22:20:44
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Offtopik:
Havanna a te idődben is ennyire lepukkant és szürreális volt? Nekem még a '16-os "Havanna, csak oda" filmben sem tűnt ilyennek
youtu.be/w4XGCSKtDS4?si=6ZUU_h2AuiqM_zrD
youtu.be/Oq1pcuxx_1A?si=x5gPbtCHBodj_9lu
Amúgy nem értem, a srácok miért nem mondják nekik, hogy we are from Hungary, former communism country, szóval a komcsi romantikával meg Che Geuveravával a hülye amcsikat meg nyugat-európaiakat akarjátok lenyűgözni?:D
Offtopik:
Havanna a te idődben is ennyire lepukkant és szürreális volt? Nekem még a '16-os "Havanna, csak oda" filmben sem tűnt ilyennek
youtu.be/w4XGCSKtDS4?si=6ZUU_h2AuiqM_zrD
youtu.be/Oq1pcuxx_1A?si=x5gPbtCHBodj_9lu
Amúgy nem értem, a srácok miért nem mondják nekik, hogy we are from Hungary, former communism country, szóval a komcsi romantikával meg Che Geuveravával a hülye amcsikat meg nyugat-európaiakat akarjátok lenyűgözni?:D
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz

Azért nem minden esetben. "Debrecenbe kéne menni..."