Adatok
_Neville
15 bejegyzést írt és 2087 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Reménykeltő esemény: immár nyugaton is ellenállás van a gyermek- és családmegrontó tombolás egyik jelképe, az Eurovíziós Menetelés ellen.
Az utóbbi években a helyzet egyre romlott ezen az izén.
Egykor még néztem is, 3 éve hagytam abba, most már csak azt szoktam megnézni utólag, pontosan…..
_Neville
2024.11.24 16:34:13
@vergyula: hu.m.wikipedia.org/wiki/Eur%C3%B3pai_M%C5%B1sorsug%C3%A1rz%C3%B3k_Uni%C3%B3ja
_Neville
2024.11.24 16:40:37
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: úgy tudom pl foci eb, vb, olimpia stb esetén gyakran az EBU csomagban megveszi egész Európában és maga értékesíti tovább a tagországoknak, természetesen a tagmédiáknak elővásárlási joggal, így lényegében nincs konkurencia otthon ebben
Afrika az a kontinens, ahol a nyelvi helyzet a legkevésbé ismert. A többi kontinens nyelvi helyzete jól ismert: Amerikában és Óceániában az európai nyelvek dominálnak, míg Európában és Ázsiában a helyi nyelvek.
Afrika lakossága kb. 1,5 milliárd fő.
A jellemző: számtalan kis nyelv, melyek…..
_Neville
2024.11.23 17:16:10
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: de a berberek mintha európaibb kinézetűek lennének, mint az arabok. Persze barnább kicsit a bőrük, de a vonásaik valahogy kevésbé lógnak ki.
A teljesen egyenlő választási rendszer és a koalícióalkotás szokásának hiánya megbosszulta magát.
Eleve Bulgáriában mindigis előfordultak kormánybukások és előrehozott választások, de ami 2021 óta megy az már világrekord.
Amióta Bojko Boriszov, Bulgária rendszerváltozás óta leghosszabban…..
_Neville
2024.11.22 13:16:53
_Neville
2024.11.22 15:24:07
@GyMasa: Hát ez bonyolultabban levezényelve végeredményben pont ugyanez a kormányozhatatlan "arányos" fos
A multilét sok szabálya közül az egyik a munkahelyi ünneplés.
A cél itt is ugyanaz: a dolgozók csapattá kovácsolása.
Valójában a cél rossz, s a módszer is. Akik szimpatizálnak egymással, azok úgyis csapattá lesznek, akik meg nem, azok kötelező ünneplés után se. A szimpátiák meg leginkább a…..
_Neville
2024.11.21 12:23:08
Elég érdekes beszélgetés:
Ráadásul ismerek embereket hasonló helyzetből.
Annak idején az általános iskolai osztályomban 3 emberrel volt közeli viszonyom, közülük az egyik szintén hitgyülis, mégpedig ő is őstag, azaz már a kezdeti, illegális szakaszban is tag volt, amikor még - a…..
_Neville
2024.11.19 14:44:16
@Serény Vélemény: @ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: a protestáns felfogás ebben mintha inkább a muszlimhoz hasonlítana, ahol ugye -elvileg- Isten szó szerint diktálta a szöveget Mohamednek, így a minél pontosabb szöveg és annak értelmezése a lényeg.
A katolikus tanítás meg az, hogy azok isteni sugalmazasúak, melyek összhangban vannak az egyház tanításával, ezért lettek ezek kiválogatva.
Ott azért van némi ellentmondás, hogy egyrészt ennek az Egyháznak erre volt tekintélye, de utána ez így hirtelen elillant, és 1500 évvel később kellett valakinek ezt újra kitalálnia.
A katolikus tanítás meg az, hogy azok isteni sugalmazasúak, melyek összhangban vannak az egyház tanításával, ezért lettek ezek kiválogatva.
Ott azért van némi ellentmondás, hogy egyrészt ennek az Egyháznak erre volt tekintélye, de utána ez így hirtelen elillant, és 1500 évvel később kellett valakinek ezt újra kitalálnia.
_Neville
2024.11.19 16:14:55
@gigabursch: Ráadásul erre a zsidókérdésre már az apostoli zsinaton véglegesen pont került. Ez még a Bibliában is benne van, hogy a sola scriptura elvét követők is boldogak legyenek :)
Történelmi mítosz: az emberek a szabadság miatt mentek Amerikába.
Valójában ilyesmi fel se merült. Pontosan ugyanaz volt, mint manapság: anyagi célokból mentek az emberek.
Még nekem is van a nagy kitántorgás idejéből - 1890-1914 - rokonom Amerikában.
Philadelphiában él Barry nevű…..
_Neville
2024.11.18 09:06:24
@Deak Tamas: amúgy tudtommal közel sem maradt kint mindenki az akkori kivándorlók közül
A zászlókészítésnek megvannak a maga hagyományos szabályai. A színeket illetően és a zászlón lehetséges tárgyakat illetően is.
A hagyományos tárgyak zászlókon:
ágyu,
balta,
címer,
épület.
égitest,
geometriai alakzat (a legnépszerűbb a csillag),
hajó,
kalapács,…..
_Neville
2024.11.17 17:55:06
@Gery87: durva ez a hübrisz, hogy azt képzelik, ez a "szabályokon alapuló világrend" (mármint az ő szabályaikon persze) majd örök lesz, pedig még egy rohadt világrend sem tartott örökké, és szerintem nem is fog.
_Neville
2024.11.17 23:08:16
@Billy Hill: ott durgeli tovább :)
Perinta nagyon mérges.
Mert most más teszi azt, amit ő szokott: szexuális jellegű bűncselekményekkel vádol embereket alapos bizonyítékok nélkül. Csak most a vád olyanok ellen hangzik el, akik Perinta lelki elvtársai, ez pedig tűrhetetlen.
Alaptalanul csak olyanokat szabad ugyanis vádolni,…..
A bolgár rendszerváltozás sajátossága, hogy köthető egy pontos időponthoz, ez 1989. november 10. Míg pl. Magyarországon ilyen dátum nincs, az egész egy hosszú folyamat volt.
1989. november 10-én mondott le posztjáról Todor Zsivkov bolgár vezető, az albán Hoxha után a leghosszabb ideig hatalmon…..
_Neville
2024.11.13 16:11:54
@Gery87: Gorbacsov pont nem volt ilyen öreg, mégis összeomlott
_Neville
2024.11.13 21:28:06
@Gery87: Könnyen lehet. Ezért téves szerintem a történelmet csak gazdasági meg elvont folyamatok szempontjából nézni, mivel kritikus helyzetben bizony fontos lehet, ki van a kormánynál.
A korábban kifejezetten ballibellenes Puzsér szellemi fejlődése elért a teljes szinkronig a ballib fősodorral.
Kiderült: a Puzsér és üzlettársai által létrehozott Inga Kávéház valójában az új ballib szalon.
Megnéztem több műsort is, de a legutóbbi mindent ver. Összegyűlt 4 ballib…..
_Neville
2024.11.13 09:35:49
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: Közben meg ugye onnan, hogy a Fidesz lényegében a KISZ rivális ifjúsági szervezetének indult, és többször tárgyalt is velük, Gyurcsány meg ott akkor főnök volt.
www.youtube.com/watch?v=1fVIWQNlavI
www.youtube.com/watch?v=1fVIWQNlavI
_Neville
2024.11.13 12:13:13
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
Ja
"A MISZOT-ban három erőcsoport alakult ki, melyet a KISZ, a Fidesz és az egyházi mogalmak jelentettek. A KISZ-t Gyurcsány Ferenc képviselte, mint a MISZOT alelnöke."
polkomment.blog.hu/2017/02/09/mi_az_a_miszot
Ja
"A MISZOT-ban három erőcsoport alakult ki, melyet a KISZ, a Fidesz és az egyházi mogalmak jelentettek. A KISZ-t Gyurcsány Ferenc képviselte, mint a MISZOT alelnöke."
polkomment.blog.hu/2017/02/09/mi_az_a_miszot
_Neville
2024.11.13 16:18:19
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: mondjuk Gerynek abban igaza van, hogy ez már régi mantrája, nem most kezdte. Persze ahogy ő előadja mindig is hülyeség volt, Szent Istvánból meg a katolicizmusból nem következik, hogy mindig minden nyugati trend fasza, és mindig nekik van igazuk.
A magyar ballibek fanatikusabb hívei Kamala Harrisnak, mint az átlag amerikai demokrata keménymag.
A bukás nagyon érzékenyen érintette őket.
Alapvetően 3 kommentelői csoport alakult ki.
Az egyik szerint csalás történt, Putyin beatkozott. Fel vannak háborodva, miért nem tesz ez ellen…..
_Neville
2024.11.07 13:25:03
@Gery87: És ugyanezért van totál vakon a sok magángéppel repkedő negyedművelt hollywoodi celeb is, egyszerűen fogalmuk sincs az átlagemberek életéről, problémáiról.
_Neville
2024.11.08 12:55:56
@Gery87: És ugyanez a problémakör, hogy könnyű a privát, őrökkel védett lakóparkból jóemberkedve gettót csinálni a városból, de az ott élő melósoknak meg középosztálybelieknek ez nagyon nem pálya. És ha szólnak erre, még le is vannak nácizva. Szerintem tök adekvát válasz erre, hogy akkor a kurva anyátok, jöjjön Trump, vagy bárki, aki legalább foglalkozik a témával.
_Neville
2024.11.11 00:05:52
@Billy Hill: igen, elég fura, hogy ami itt Európában lényegében általános konszenzus politikai oldaltól függetlenül (még a legneolibek se szeretnének amcsi biztosítói modellt) az ott kommunista. Tehát lényegében egész Európa kommunista?
Az USA sajátos gyakorlata a faji statisztika.
Persze most már önbevalláson alapszik.
A hivatalos statisztika rendkívül sajátos abban a tekintetben, hogy hogyan határozza meg az egyes fajokat.
Részben a hagyományos angol gyarmati osztályozás van máig hagyományosan hatályban, mely teljesen…..
_Neville
2024.11.10 13:38:10
@Boldeone2: " Az egyik a gazdasagi helyzet, a másik ok meg az, hogy nő a jelölt és a bőre is túl barna"
Hát persze, a woke meg az abortusz propagálása biztos bejött nekik, csak a nőségével volt bajuk :)
Hát persze, a woke meg az abortusz propagálása biztos bejött nekik, csak a nőségével volt bajuk :)
_Neville
2024.11.10 13:40:22
@Boldeone2: " plusz a Közép- Amerikában számít ki mennyire fehér bőrű"
Valóban? Én úgy látom, ponthogy az angolszászok vannak nonstop rápörögve erre a témára, korábban szegregálták a négereket, most meg magasztalják, de a kérdés fontossága, meg hogy épp az aktuális nézetük szerintük egyedül fasza a világon, és mindenkinek azt kell követni, az állandó.
Valóban? Én úgy látom, ponthogy az angolszászok vannak nonstop rápörögve erre a témára, korábban szegregálták a négereket, most meg magasztalják, de a kérdés fontossága, meg hogy épp az aktuális nézetük szerintük egyedül fasza a világon, és mindenkinek azt kell követni, az állandó.
_Neville
2024.11.10 13:53:35
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: az a vicces, hogy Dél-Afrika mellett a mai napig az USA van rápörögve egyedül a témára, és amikor még a fehér szupremácia volt ott a menő, ugyanúgy mindenkinél jobban tudták, mi a helyes, mint amióta átestek a ló túloldalára.
Milyen a tipikus bolgár reggeli?
Itt most a hagyományra utalok, nem a mai szokásokra.
A kommunista időszak óriási károkat okozott a bolgár társadalomban, az étkezésben is. Nála nagyobb károkat csak a posztkommunizmus okozott.
A kommunista diktatúrából a liberális demokráciába való…..
_Neville
2024.11.07 10:53:45
@Gery87: Ha nem itthonról dolgozom, én is a melóban vagy útközben eszem, egyrészt korán reggel nem is vagyok éhes, másrészt többet ér az a plasz alvásidő.
Kávé+cigi+WC persze megvan itthon :D
Kávé+cigi+WC persze megvan itthon :D
_Neville
2024.11.07 10:57:27
@Gery87: "Munkások munkaidőben esznek: hihetetlen!" nyugi, az irodisták is :D Eleve az irodisták többsége végsősoron ugyanúgy "munkás", maximum fizikailag kevésbé fárad el
_Neville
2024.11.07 11:43:06
@Boldeone2: én az angol reggelit maximum "brunch"-nak tudom elképzelni, valahogy nincs előttem, hogy mondjuk fél nyolckor babfőzeléket toljak be baconnel :D
Ebből a két városból van a legtöbb tapasztalatom.
Budapesten éltem tartósan eddig 4-szer: 1967-1970, 1973-1980, 1992-1993, 1997-2007. Szófiában pedig 1986-1992, 1993-1997, s 2007 óta. Persze közben is mindig sokat utaztam ide és oda.
Mostani utamon a következőket figyeltem meg.
Egyrészt…..
_Neville
2024.11.05 14:22:19
@Gery87: Bp mitől lenne szar hely?
A ballib újságíró kimondja: mára az amerikai Republikánus Párt lett a munkáspárt.
Persze ez az egész világon jellemző, talán egyedül Latin-Amerika kivételével, hogy a jobboldal lett a kisembereké. De az USA-ban még inkább látható, mert kemény kétpártrendszer van: a radikálisok se önállóak, hanem…..
_Neville
2024.11.04 10:25:53
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró:
"Péntekre Trump egy újabb ki nem kényszerített hibával ajándékozta meg a Harris-kampányt, miután előző este egy Tucker Carlsonnal tartott beszélgetésen kijelentette, hogy a demokrata ellenfele mellett kampányoló Liz Cheney egykori republikánus képviselőt – Dick Cheney volt alelnök lányát – csatatérre kéne rakni, ahol „kilenc puskacsőből lőnek rá”. Ezt azután mondta, hogy Liz Cheney-t „radikális háborúzónak” nevezte, aki szeret háborúkat indítani, de másokat küld a harcba. Cheney azonnal azzal reagált, hogy Trump „halállal fenyegeti azokat, akik felszólalnak ellene”, míg Harris a központi kampányüzenetét erősítve kijelentette, ez is azt mutatja, hogy Trumpot nem szabad beengedni a Fehér Házba."
Mondjuk nem értem, mi ebben a felháborító, én is üdvösnek tartanám mindenhol, ha a sok háborút támogató figura nem csak más farkával verné a csalánt.
"Péntekre Trump egy újabb ki nem kényszerített hibával ajándékozta meg a Harris-kampányt, miután előző este egy Tucker Carlsonnal tartott beszélgetésen kijelentette, hogy a demokrata ellenfele mellett kampányoló Liz Cheney egykori republikánus képviselőt – Dick Cheney volt alelnök lányát – csatatérre kéne rakni, ahol „kilenc puskacsőből lőnek rá”. Ezt azután mondta, hogy Liz Cheney-t „radikális háborúzónak” nevezte, aki szeret háborúkat indítani, de másokat küld a harcba. Cheney azonnal azzal reagált, hogy Trump „halállal fenyegeti azokat, akik felszólalnak ellene”, míg Harris a központi kampányüzenetét erősítve kijelentette, ez is azt mutatja, hogy Trumpot nem szabad beengedni a Fehér Házba."
Mondjuk nem értem, mi ebben a felháborító, én is üdvösnek tartanám mindenhol, ha a sok háborút támogató figura nem csak más farkával verné a csalánt.
_Neville
2024.11.04 10:28:20
@Boldeone2: Mert a demokratáknak mi a válasz? Találjunk mi még 30 nemet, meg verjük szét az üzleteket, mert BLM? Pontosan mitől lett jobb egy feketének, latinónak, bárkinek a helyezete a sok identitáspolitikai faszságtól?
_Neville
2024.11.04 12:51:18
@Gery87: És ezért is kezdenek választásról választásra egyre inkább átszivárogni a republikánusokhoz. Egy konzervatív néger családapa meg egy katolikus latin egyre kevesebb vonzó dolgot lát a demokraták politikájában, és az a generáció meg lassan kimegy, aki még a 60-as évek polgárjogi hagyományai miatt, megszokásból szavaz rájuk, e fiatalokat már inkább az izgatja alighanem, amit most látnak.
A legtipikusabb bolgár étel ez.
A marhapacal persze korábban az egész világon fogyasztott étel volt. Tipikus szegényember étel. Nyugaton egyszerűen lassan kihalt, ma már csak hagyományőrző étel Nyugat-Európában.
Ahol megmaradt máig aktív ételként az Dél-Európa és Kelet-Európa.
A bolgár…..
_Neville
2024.11.03 15:24:08
_Neville
2024.11.03 15:28:29
@Gery87: Pont azt általad sokszor magasztalt kommunizmusnak köszönhetjük a magyar konyha szétbaszását is. Attól, hogy ők is főztek szarul üzemi pacalt, az még egy kurva jó tradicionális magyar étel, csak nem Veneszre hallgatva kell elkészíteni.
_Neville
2024.11.03 16:16:58
@ⲘⲁⲭѴⲁl ⲂⲓrⲥⲁⲘⲁⲛ ⲔöⲍÍró: igen, az gagyi, csak a marhapacal az igazi.
Én eddig azt hittem, hogy a kiábrándult fideszes az csak a ballibek fantáziája.
Most alaposan meglepődtem: személyesen láttam ilyet.
Az illető nemrég még fanatikus fideszes volt, de abból az agyatlan típusból: viktorviktor! kiáltással az ajkán járt gyűlésekre, s mindenkit kommunistának…..
_Neville
2024.11.02 17:57:06
@Gery87: így van, ez a városiak mind idegenek humbug az amúgy nagy részben szintén városi, 1930-as évekbeli úgynevezett népi értelmiség mítosza, ami csak igen mértékkel igazolható. A röhej az, hogy míg ők valami idilli faluba képzelték magukat, addig az úgynevezett urbánusok meg valami párizsi elitnegyedbe, miközben a valóság az, hogy kb egymás mellett éltek mindketten elég tipikus értelmiségi magyarként :D
Akkora a nyomor Magyarországon, hogy a szupermarketben icipici lett a sajtpult.
Szerintem ebből éhséglázadás lesz.
Nem vicc, Csintalan ezt komoly arccal adja elő:
Csintalan remeg a felháborodástól
Pedig jelen van Balogh-Libbant Gábor is, akinél demagógabb kiábrándultfideszest…..
_Neville
2024.11.02 10:51:52
A Fidesz fő ellenfele a nemzedékváltás.
Természetes folyamat ez. Változnak az emberek. Ami nekünk természetes, az nem az se a szüleinknek, se a gyerekeinknek.
Alapesetben ez nem is probléma, mert a dolgok így kinyílnak, színesednek. Gond akkor van, ha az új visszafejlődést, elbutulást hoz.…..
_Neville
2024.10.30 06:44:07
@Boldeone2: Mondjuk nekem úgy rémlik, mikor Trump volt legutóbb még általános konjunktúra volt, mióta Biden elvtárs és zseniális csapata vezeti az USA-t meg lassan mindenhol balhé van és totális szopóág. Ez nem teória, már megtörtént.
_Neville
2024.11.01 15:56:22
@Boldeone2: Már hogy lenne fejlődés? A kocsma az emberi civilizáció egyik utolsó mentsvára, ahol még közösségi élet és párbeszéd zajlik. Aki meg csak be akar baszni és kész, az aligha odamegy, a boltban olcsóbb megvenni a piát.
Azért volt pár órám arra, hogy ellenőrizzem a magyar életszínvonalat személyesen is.
A legjobb módszer erre mindenhol a világon: bemenni a nagyváros központjába, majd ott a főútról bemenni egy kisebb, de nem legkisebb utcába, majd ott sétálni fél-egy órát. Ugyanis mindig ez az a hely, mely az…..
_Neville
2024.11.01 12:03:31
@GyMasa: amúgy igen, mindig megdöbbenek, hogy a sok retardált nem fogja fel, hogy a levélben szavazás nem S külhoni magyarok privilégiuma, és ő is szavazhat úgy, de akkor csak listára (mint ők is).
A legjobb, mikor valakinek elmondom, akkor úgy tűnik, fel is fogta, majd jön a következő hergelő cikk és újra nyomja alatta a faszságot, mintha mi sem történt volna :D
A legjobb, mikor valakinek elmondom, akkor úgy tűnik, fel is fogta, majd jön a következő hergelő cikk és újra nyomja alatta a faszságot, mintha mi sem történt volna :D
_Neville
2024.11.01 13:52:40
@Gery87: Erdélyben (meg a Felvidéken stb) a magyarság létszámának csökkenésének egyik fő oka a belső migráció volt az ország lényegében kiürült közepe felé a török kiűzése után. A helyükre jött be még több idegen. Szóval a törököknek bizony nagyon is sok közük volt hozzá.
_Neville
2024.11.01 14:00:59
@Deak Tamas: a szászokon kívül (akik paradox módon mind közül a legrégebben éltek itt) a németek (svábok) pont hogy inkább magyarpártiak voltak, magyar identitásuk is volt. Pár éve olvastam Brazíliában élő magyar sváb csoportról, Szent Istvánról nevezett templomuk van stb., abszolút őrzik a magyar identitás hagyományát is.
A vicces az, hogy persze legrosszabbul az áruló szászok jártak. Causescu szépen elcsencselte őket.
A vicces az, hogy persze legrosszabbul az áruló szászok jártak. Causescu szépen elcsencselte őket.
Jobb elmenni az ilyesmi mellett és legyinteni. Az ellenkampány csak népszerűsít.
Nem kell tudomást venni róla, nem kell gyakorolni, s elhal.
Eleve felesleges a vallási oldalát nézni, Amerikában régóta nem vallási ünnep.
Ez sokkal inkább kulturális agresszió. Arra kell hivatkozni: "nem…..
Kiváló hír: immár fél éve halott a hírhedt Határátkelő Blog.
A honlap üres, a profilokban fél évnél régebbi minden bejegyzés, az utolsó cikk márciusi.
Az egykor nagy hévvel indított szélsőliberális, vadul magyarellenes blog már csak jelképesen létezik.
Emléknek maradt az utolsó cikk…..
A kis drog- és homokpártoló magyarellenes libbant háborúzni akar:
a Nomentum még küzdő patkánya - nem akar a süllyedő Soros-hajóról a vízbe ugrani
Most hogy a Nomentum a megszűnés előtt áll, már nem kell taktikáznia, nyíltan kimondhatja: háborút akar, ha lehet, világháborút. Mert a…..
_Neville
2024.10.25 09:53:49
@fofilozofus: Igen, akkor Szálasi most tulajdonképpen faszagyerek volt, és a szemét Sztálinpincsi Horthy akart kiszállni? ;)
A zsidók nagyon sértődősök, amikor telepesállamnak nevezik Izraelt.
Pedig tényleg az, sőt nem az egyetlen a világon. Ez egy létező modell az emberi történelemben.
A telepesállam jelentése: egy nép behatol egy másik nép területére, majd ott uralomra kerül.
Mik a telepesállam alternatívái?…..
_Neville
2024.10.23 14:17:55
@_Neville: ugye Ciszjordánia vezetése inkább palesztin nacionalista, míg Gázában iszlamisták vannak hatalmon. Na most a zsidók szempontjából egyik se jó, de a nacionalistákkal azért inkább lehet tárgyalni, mint az iszlamistákkal, akik vallási alapon a létük jogosságát is kétségbe vonják. :)
Nem tudom mikor kezdődött és hogyan terjedt el ennyire, hogy a nyugati átlagember idealizálja a más kultúrákat ill. népcsoportokat, legtöbbször nyilvánvaló ostobaságok alapján. Az indiánok nemes és bátor emberek voltak, harmóniában a természettel, mély spiritualitással. Ezt elsősorban Karl Maytől…..
_Neville
2024.10.22 16:48:59
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz