Adatok
mazda121db
0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A múltkori Dacia-túra meglepően érdekes volt. Bónuszként itt egy videó, hogyan teszteli robotokkal az ajtók működését. Ilyesmi volt az Ikeában is, székekkel, ezek szerint az autókat is így tesztelik. Egyébként tíz hét alatt százezerszer nyitják-csukják a vezető ajtaját, az…..
mazda121db
2014.06.02 14:09:57
@Tizenkettő: A történet nem kitaláció.
Fagydugó az úgy tudom, hogy a lendkeréknél van... Ezért az olaj rámegy a kupplungra, az csúszik, beterít mindent dzsuvával, és a Jóisten nem mondja meg, hogy honnan jön az olaj!
Utólag tényleg vicces sztori, de akkoriban nem volt az.
Üdv.
Fagydugó az úgy tudom, hogy a lendkeréknél van... Ezért az olaj rámegy a kupplungra, az csúszik, beterít mindent dzsuvával, és a Jóisten nem mondja meg, hogy honnan jön az olaj!
Utólag tényleg vicces sztori, de akkoriban nem volt az.
Üdv.
Számos okunk lehet rá, hogy tönkre akarjuk tenni az autónkat. Sok a pénzünk és költeni akarjuk, emberbaráti szeretetből támogatjuk a szerelőnket, be akarjuk a lízingcégnek bizonyítani, hogy csereérett, és millió más. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
mazda121db
2012.03.15 11:12:51
mazda121db
2012.03.15 11:19:01
Nagy Tibor olvasónk Japánban járt, ami számára maga a nirvána, hiszen a régi japán autók nagy szerelmese. Természetesen annyit fotózott, amennyit csak bírt és tényleg érdekes, kicsit ufószerű dolgokat látott. Fogadják szeretettel képeit, megtekinthetők a képre kattintva, a…..
mazda121db
2011.11.23 22:56:00
@soproni1: A sikkasztás, megvesztegetés, kenőpénz stb. szavakat nem ismerik. A mi kísérőnk tudott magyarul és angolul is elég jól, de nem értette mik ezek a szavak,akkor sem, amikor körülírtuk. Mikor volt a cunami, itt volt nálunk a japán barátunk, és mesélte, hogy nagy társas házakban mindenütt van egy közös helyiség, és ha valamelyik lakó szerzett ivóvizet, kaját vagy akármit, akkor nem magához vitte fel a lakásába, hanem betette a közös helyiségbe, hogy a szomszédainak is jusson belőle. Mi meg ezt nem ertjük.
Sziasztok ismét! Sajnos a kerékszerző túránkon nem jártunk eredménnyel, így egyelőre a gyárikat gyilkolom tovább. Persze, ha valakinek van 4 darab felesleges, a következő adatokkal rendelkező kereke, azt megkérném, hogy írjon: felni- szélessége 5.5J, átmérő 14, eltolás…..
mazda121db
2011.06.27 17:40:39
Ismét itt vagyok, és most leírom a terveimet a kis mazdával:-féket megcsinálni, mert üt- belső kárpit, ülések,övek, ablakok értékestése:) mellesleg akinek kell ilyesmi, itt érdeklődhet. :)-bukócső-kagylóülések, övek-hűtő csere-katalizátor kiszerelése, eladása, és…..
mazda121db
2011.06.10 16:21:12
Hiába imádom én Pandácskát, rajongok a praktikusságáért, az olaszos ötletességéért, a vászontetőiért, színtiszta nyolcvanas évekes hangulatáért, kiskutyahangon morgó 45 lóerejéért, azért a többség szemében ez mégiscsak egy pici, piros, elaggott, motorizált retikül. Nem…..
Az MX-5-ösömről szóló posztjaim lassan elfogynak. Ez az egyik utolsó. 2008-ban nagyjából annyit találkoztam az autóval, hogy kivettem az akksit, feltöltöttem, visszatettem, és három hónap múlva nagyjából ugyanezt játszottam el, anélkül, hogy az autó egy métert is megtett…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
'88-ban vettük újonnan. Szüleim órákig vizsgálták a Merkur telepen a lehetséges kocsikat, hogy ne legyen selejt (meglegyen minden ajtó-kerék stb). Kiválasztottak egy sötétkék példányt, rendezték a papírokat. Elindultunk haza, kb 1,5perc utazás után megállt. (annyi benzin nem volt benne, hogy az első kútig elérjünk, kutasok már tudták, hogy semmi baj nincs, nem mi voltunk az elsők)
Otthon a bezárásnál kiderült, hogy a szépen átnézett kocsi rozsdásodik...
Apu Dacia-s kollégái ajánlottak egy szerelőt, aki másnap összerakja még egyszer, és akkor tuti jó lesz, örökélet. Na ez így is történt, apu ment az autóért, szerelő kérdezi: ugye nem kellett hirtelen fékezni, megállni. Apu mondja: nem sima utunk volt, gyakorlatilag csak a ház előtt álltunk meg. Szerelő: Jó, mert a főfékhenger csak lógott a levegőben, nem volt rögzítve...
Ez a pillanat megalapozta a következő 5,5év kölcsönös "szeretetét és megbecsülését"!
Még az egy év lejárta előtt betelt a garanciafüzet. Számtalan kipufogórendszert, féltengelyt, izzót fogyasztott. Az első futómű gyári hibás volt, sehol nem tudták megcsinálni: 40000km=2garnitúra gumi. Állandóan dőlt belőle az olaj, de hiába cseréltek ki rajta többször mindent, állandóan odacsinált a garázs padlóra. végül kiderült, hogy a fagydugó volt szar. Közben az olaj miatt 3 garnitúra kuplungtárcsa is a levesben landolt.
Mosásnál (pedig megvettük a drága autósamponokat) mindig kék lett a szivacs.
Kedvenc történetem: Apuval ketten mentunk nagypapáékhoz látogatóba. Főútról kellett lekanyarodni (ugye szokásosan lelassít, vissza kettőbe stb), lelassítás megvolt, de 2 nem lett meg, ugyanis a kuplung pedál LEESETT A PADLÓRA! Hazafele végig 2-ben jöttünk, imádkozva, hogy ne kapjunk pirosat.
Eladás előttre kezdett összeállni: német féltengely, francia kipufogó (több mint egy éve volt már rajta és még jó volt), Tungsram izzók).
Jött a 6 éves műszaki vizsga: szélvédő karcos, lámpák vakok, új gumik kellenek, tömítések motorba, futóműbe ki tudja mik, szóval egy rakat pénz és akkor még a nyakunkon van ez a sz@ar, szóval döntöttek a szüleim: Dacia el, és valami rendes nyugati autót megveszünk. Románok állandóan zaklattak minket, mert tudták, hogy van Daciánk. Mindig ilyen 100e körüli összegért akarták vinni, annál azért jobb állapotban volt, család határozott 150 lesz az alja.Egyszer egyedül voltam otthon. Csengettek, ablakon ki:
-Van Dacia-tok
-Van, mennyit adtok érte?
-120e (ez volt eddig a legmagasabb ajánlat)
-150 alatt nem eladó, addig vissza se gyertek.
Végül is este visszajöttek, és 145-ért vitték. Ez '93 telén volt, én 9 évesen "adtam el" a kocsit. Végül is mindenhonnan lábon hazajött, bár elég sokszor külső segítséget kellett igénybe venni hozzá.
Majd vettünk tavasszal egy Mazdát, és a nyugodt évek 20 éve tartanak...