Adatok
primatus
0 bejegyzést írt és 251 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A legnagyobb dolog: bementünk Rómába. Igaz, a Colosseum melletti fotózkodás elmaradt, mert akárhányszor is jártuk körül a területet, mindenütt barikádokba botlottunk, marcona rendőrökkel a réseknél, de nagyrészt meglettek azok a fotók, amikről álmodni se mertem. A kisautó az…..
primatus
2014.07.30 19:55:46
Az a kutya a Csau-Csau (Chow Chow. Nem rossz kutya.... viszonylag ritkán látni már itthon. www.kutya-tar.hu/fajtak/csau-csau
A becsületesnepper, és a német nepperkolléga is azt mondta: a Cougarnak kell egy fényezés. Több német is elvitte volna, lelkesnek tűntek, elismerően nyilatkoztak a műszaki tartalomról, de a fényezés, az gátat vetett az üzletnek. Egy német nem is kezd el a fényezés miatt alkudozni,…..
primatus
2013.11.13 20:23:27
@Ada: :)Ja, ez magyar kultúrkör itteni (bennszülött') megnyilvánulása, ami itt is megcsodálhatsz :D www.youtube.com/watch?v=gogNEbFmZZE
A füller/ filler pedig a szórókittet jelenti, ami a még meglévő karcokat, hibákat mutatja meg és fedi le. Sz@r egy meló....csiszolás, kittelés, csiszolás stb.
A füller/ filler pedig a szórókittet jelenti, ami a még meglévő karcokat, hibákat mutatja meg és fedi le. Sz@r egy meló....csiszolás, kittelés, csiszolás stb.
Sajnos ez egy dögunalmas autó. Már tépem a hajam (fejbőröm), hogy miért nem valami eseménydúsabb 123-ast, egy igazán lélegzetelállító sztorikkal kecsegtető 124-est, vagy legalább egy hébe-hóba fejtörést okozó Pandát vettem e kerekekre tett, zöld színű agyhalál…..
primatus
2013.08.18 21:25:56
@ZYLO: A Mercinek függőlegesre is lehet nyitni a motorháztetejét. Semmidet nem vered be a hűtőmaszkba :)
primatus
2013.08.19 21:59:41
@Csikós Zsolt: Bocs'..... úgy emlékeztem.... 123-asom volt több is és egyszer javítottunk (,ha jól emlékszem 230-as 6 hengeres) állólámpást, ami egy jól felszerelt eredeti fekete kocsi volt. Mintha lehetett volna azon is, de biztosan igazad van, mert ebben élsz :)... szóval nagyon tetszett! Ahogy az úton mentem vele teljesen hozta az új- (és Mercedes) autó érzést. Az állólámpás már akkor, 1995 körül is elég ritka volt a környékünkön.
Már látom magam előtt a kommenteket: "hőőő, mééé heggeszt má maszk néllkűűű...", "ez a barom, némá, szigszalagot se hord magánál...", "lopja azt a motort a paraszt...?" meg ilyenek. Megírom, van akit szórakoztat, igazából azt is, aki csak hőbörögni jön ide, és ez örömmel…..
primatus
2013.06.02 18:40:58
Már én is rendszeresen olvasom Csikós reggeli hírlevelét. Mivel, ha jól értem, Kati alól lassan kirohad az autó, Zsolt megint vadászgat a hirdetési oldalakon és barátian megosztja velem a zsákmányt. Rutinos ember lévén, mindig kerül valami érdekes az asztalra, a reggeli kávém…..
Pechről lesz szó, baszod. Ignác besokallt ettől az angliai melótól, egy ilyen indiai éttermes faszi házán melóztak, a srác két szlovák arccal a fürdőben rakta a mozaikot, kurva nagy felületen valami Shiva-szerű mintát kellett kirakni, egy öreg indiai faszi irányította őket, meg…..
primatus
2012.06.12 19:41:37
@BRAAJEN: :)
@feltételes reflex: Igen...tök jó :) A trágárságot lehet viccesen is előadni. Ez csak nyomokban fordult elő. Sajnálom, ha elrontottam a műélvezetedet.
@feltételes reflex: Igen...tök jó :) A trágárságot lehet viccesen is előadni. Ez csak nyomokban fordult elő. Sajnálom, ha elrontottam a műélvezetedet.
Ma Orbán Viktor és miniszterei bejelentették a megszorító csomagjaikat. Mivel ez nem egy politikai blog és engem amúgy sem érdemel a politika, csak egy dolgot emelnék ki. Hadd idézzek az Index.hu cikkéből: A korkedvezményes nyugdíj felszámolása a szakszervezetek szerint összesen…..
primatus
2011.03.02 17:25:27
Utálom azt a köpködést, ami általában és úgy látom itt is beindul ezekben a kérdésekben. Olyanok szövegelnek az empátia teljes hiánya mellett, akiknek fogalmunk sincs a helyzet valóságáról.
Ide teszek egy linket, ahol egy tűzoltó teszi közérthetőbbé a problémát.
www.langlovagok.hu/erdekvedelem/71_egy-elkeseredett-tuzolto-nyilt-levele
Ide teszek egy linket, ahol egy tűzoltó teszi közérthetőbbé a problémát.
www.langlovagok.hu/erdekvedelem/71_egy-elkeseredett-tuzolto-nyilt-levele
primatus
2011.03.02 17:26:52
Tom, a grafikusunk kénytelen volt autót venni. Nem örült neki, de a kisfiát kell naponta eljuttatnia a speciális óvodába Budapestre, vidékről. Eleinte megpróbálta tömegközlekedve – ahogy munkába is így járt azelőtt – de pár hét alatt belátta. Ezt már nem bírja…..
Ha már ekkora felhajtást csináltunk, kíváncsi voltam, mit szól ehhez a politikus, aki a nevemben is beszél a parlamentben. Megkérdeztem. Mindez persze csak leírva tűnik egyszerűnek. Hetekkel ezelőtt megbeszéltük, hogy a szerkesztőségből mindenki felkeresi a saját országgyűlési…..
primatus
2011.01.12 15:05:16
@GERI87:Mi....?
"ez így csak kispolgári nyavajgás "
"pont az a baj hogy idősebb vagy és kialakultak a berögződéseid amik nem feltétlen segítenek..."
"A kor nem érdem hanem állapot."
Ezeket (is) írtad. Erre volt válasz, ha még emlékszel.
Erre írtad: "betyöpösödtél és már nem tudsz semmit fejlődni..."
Az érveket pedig már leírtam az elején és azzal nem vitatkoztál érveket szembeállítva. Te csak kijelented, hogy most is lehet jogsit letenni. Nem vitatja ezt senki. Az itt a kérdés, hogy erre a kategóriára kell -e és ha igen, akkor milyen feltételekkel, valamint mi a dolognak a társadalmi hasznossága, esetleg a hátulütője. No... mindegy... falra hányt borsó.
"ez így csak kispolgári nyavajgás "
"pont az a baj hogy idősebb vagy és kialakultak a berögződéseid amik nem feltétlen segítenek..."
"A kor nem érdem hanem állapot."
Ezeket (is) írtad. Erre volt válasz, ha még emlékszel.
Erre írtad: "betyöpösödtél és már nem tudsz semmit fejlődni..."
Az érveket pedig már leírtam az elején és azzal nem vitatkoztál érveket szembeállítva. Te csak kijelented, hogy most is lehet jogsit letenni. Nem vitatja ezt senki. Az itt a kérdés, hogy erre a kategóriára kell -e és ha igen, akkor milyen feltételekkel, valamint mi a dolognak a társadalmi hasznossága, esetleg a hátulütője. No... mindegy... falra hányt borsó.
primatus
2011.01.12 15:25:47
@GERI87: sértő is volt, hogy fiatal vagy :) így érthető volt a válaszod....
"Természetesen kell. "
Ez egy magvas gondolat és velős érvelés volt. :) Köszönöm!
"Természetesen kell. "
Ez egy magvas gondolat és velős érvelés volt. :) Köszönöm!
primatus
2011.01.13 07:39:32
@GERI87:
"Na mer a te gondolataid intelektuálisabbak:"
Igen, ez látod nagyon valószínűnek látszik. :)
"Azért nem írtam többet mert feleslegesnek érzem."
Inkább arról lehet szó, hogy a "kell a jogsi és kész" érvrendszeren :) kívül nem jut semmi az eszedbe. De mindegy is.... szerencsére nem rajtad fog múlni, mert az egész kezdeményezés szerintem el fog akadni a bürokrácia útvesztőiben. Ennyi....
"Na mer a te gondolataid intelektuálisabbak:"
Igen, ez látod nagyon valószínűnek látszik. :)
"Azért nem írtam többet mert feleslegesnek érzem."
Inkább arról lehet szó, hogy a "kell a jogsi és kész" érvrendszeren :) kívül nem jut semmi az eszedbe. De mindegy is.... szerencsére nem rajtad fog múlni, mert az egész kezdeményezés szerintem el fog akadni a bürokrácia útvesztőiben. Ennyi....
Kicsivel több mint egy éve beleállt a görcs a homloklebenyembe: kell egy W126. Nem akármilyen, szigorúan V8-as. Hisz' a napi hatkilométeres városi ingázásra nincs jobb egy (velem együtt) kéttonnás 500-asnál. Állítólag az ADAC is ezt hozta ki egyszer győztesnek a városi tesztjén.…..
primatus
2010.12.17 12:13:16
Gyerekek! Kár veszekedni! Vannak megátalkodott autók egy adott típuson belül. Azzal hiába kezdesz bármit, bármily szakszerűen, kizárólag az elátkozott és a pénznyelő, esetleg a szopás kifejezések mutatják a valóságot.
Volt egy kollégám, akinek (még az átkosban) egy 1600-as Lada volt a feneke alatt. Nagy ritkán.... mert rendszeresen történt valami azzal az autóval. Pedig imádta (kezdetben). Jól keresett, ezért egyedi kézi készítésű, párnázott és bársony üléseket készíttetett. Alufelniket vett nyugati gumikkal, mindenféle kütyük voltak benne stb.
Hiába.... Mindig összetörték neki (önhibáján kívül!), vagy ellopták, aztán kibelezetten valahol meglett, újra felépítette és kezdődött elölről.
Christine...(www.youtube.com/watch?v=aJ5M11m9vI0)
Volt egy kollégám, akinek (még az átkosban) egy 1600-as Lada volt a feneke alatt. Nagy ritkán.... mert rendszeresen történt valami azzal az autóval. Pedig imádta (kezdetben). Jól keresett, ezért egyedi kézi készítésű, párnázott és bársony üléseket készíttetett. Alufelniket vett nyugati gumikkal, mindenféle kütyük voltak benne stb.
Hiába.... Mindig összetörték neki (önhibáján kívül!), vagy ellopták, aztán kibelezetten valahol meglett, újra felépítette és kezdődött elölről.
Christine...(www.youtube.com/watch?v=aJ5M11m9vI0)
Nem hinném, hogy egy hétnyi zsigulizás után lenne még olyan magyar az országban, aki ne tudná, hogy e szovjet remek alapjául egy hatvanas évekbeli Fiat, a 124-es szolgált. Bár: ma reggel kikérdeztem a szomszéd nénit, és – a teremburáját - nem tudta pontosan megmondani, melyik…..
Volt olyan nap, hogy tíz levelet is kaptam. Olvasók, barátok és motorosok érdeklődtek, hogy mi van Kunióval, a motorja nélkül maradt japán világutazóval. Volt, aki ezer, volt, aki ötvenezer forintot ajánlott fel, és akadtak, akik szállással tették volna könnyebbé magyarországi…..
Kocsma- és amperszag a levegőben. De hová tegyük a villanymotort? És mégis mekkorát? Vélemények az azonos című írásunkról...
primatus
2010.09.01 10:54:26
Meg lehetett volna említeni az alábbi Japán fejlesztést is. Láttam valamelyik természet-tudományos csatornán egy hosszabb filmet róla és általában a kérdéskörről. Nagyon meggyőző volt....
en.wikipedia.org/wiki/Eliica
Az akkumulátor súlya, kapacitása, ára és tölthetőségének feltételei, a legnagyobb probléma. Bár épp tegnap este láttam az akkumulátorokkal kapcsolatos kutatásokról és a hidrogén előállításának alternatív útjairól szóló filmet is. Remélem belátható időn belül lesz ezekben a kérdésekben áttörés!
en.wikipedia.org/wiki/Eliica
Az akkumulátor súlya, kapacitása, ára és tölthetőségének feltételei, a legnagyobb probléma. Bár épp tegnap este láttam az akkumulátorokkal kapcsolatos kutatásokról és a hidrogén előállításának alternatív útjairól szóló filmet is. Remélem belátható időn belül lesz ezekben a kérdésekben áttörés!
Becsüljük azokat az elvetemült motorosokat, akik kontinenseket szelnek át, hogy két keréken fedezzék fel a világot. Ma egy japán srácról szereztünk tudomást, aki Suzuki Djebellel indult el. Átvágott Szibérián, Ukrajnán, míg boldogan megérkezett Magyarországra.
Lelkesedése nem…..
primatus
2010.08.31 19:35:31
Hogy milyen jármű hozza ki belőlem a legellenszenvesebb köcsögöt? Na, vajon mi? Vélemények az azonos című írásunkról...
Hosszú ideig nem írtam Eráról, az öreg kombi Mercimről, aztán pár hete jött egy poszt, most meg rögtön egy másik is. Ez itt. Era ugyanis új életfázisba lépett. A városon belüli, olykor vidékre menős autóból mostanság lép fokozatosan elő internacionális rombolóvá. Magyarul…..
Újabb recessziós hullám jöhet. Magyarország szinte minden fontos szempont alapján rosszul áll: kicsik vagyunk és nyitottak, magas államadóssággal és alacsony növekedési potenciállal. Egyre több elemző veti fel, hogy a globális gazdaság a válságból való kilábalás helyett egy…..
primatus
2010.07.09 22:11:13
@Sieg: Üdv'!
Én alapvetően arra reagáltam, hogy a cikk szembeállította a két irányt, mint vagy ez -vagy pedig az a jó irány. Azonban szerintem semmi nem fekete, vagy fehér, tehát a fenti elképzelések egy egészséges keverékére lenne szüksége a gazdaságnak.
Abban pedig, hogy az állam ne avatkozzon be semmilyen mértékben a gazdaságba, annak folyamataiba, nem tudok Veled egyetérteni. Ez is egy fekete-fehér nézőpont lenne. Ez az egész válság valahogy úgy kezdődött, hogy szimpla egyéni-üzleti-profit-spekulációs érdekek mentén fedezet nélküli tranzakciók történtek, majd borult a bili és az államokon keresztül az adófizetőkre átterhelték a cehhet (a hiányt). Ennek isszuk (többek között) a levét... Bizony szabályozásért kiált itt nagyon sok folyamat, hogy csak egyet említsek: kétes minőségű mezőgazdasági termékek több ezer km-t utaznak, drága szállítási költségek/környezeti terhelés mellett miközben a helyi termelők tönkremennek.
Az előző hsz.-ban említett példák, csak példák, de ha belegondolsz érdeke az adófizetőknek, hogy pl. a drága valután importált energia mennyisége csökkenhessen és ezt az érdekét az állam hivatott képviselni. Érdekes módon tőlünk nyugatra támogatják az ilyen célú magán és üzleti beruházásokat. Szóval Nekem nagyon egyoldalú a cikk és a Te megközelítésed is.
Én alapvetően arra reagáltam, hogy a cikk szembeállította a két irányt, mint vagy ez -vagy pedig az a jó irány. Azonban szerintem semmi nem fekete, vagy fehér, tehát a fenti elképzelések egy egészséges keverékére lenne szüksége a gazdaságnak.
Abban pedig, hogy az állam ne avatkozzon be semmilyen mértékben a gazdaságba, annak folyamataiba, nem tudok Veled egyetérteni. Ez is egy fekete-fehér nézőpont lenne. Ez az egész válság valahogy úgy kezdődött, hogy szimpla egyéni-üzleti-profit-spekulációs érdekek mentén fedezet nélküli tranzakciók történtek, majd borult a bili és az államokon keresztül az adófizetőkre átterhelték a cehhet (a hiányt). Ennek isszuk (többek között) a levét... Bizony szabályozásért kiált itt nagyon sok folyamat, hogy csak egyet említsek: kétes minőségű mezőgazdasági termékek több ezer km-t utaznak, drága szállítási költségek/környezeti terhelés mellett miközben a helyi termelők tönkremennek.
Az előző hsz.-ban említett példák, csak példák, de ha belegondolsz érdeke az adófizetőknek, hogy pl. a drága valután importált energia mennyisége csökkenhessen és ezt az érdekét az állam hivatott képviselni. Érdekes módon tőlünk nyugatra támogatják az ilyen célú magán és üzleti beruházásokat. Szóval Nekem nagyon egyoldalú a cikk és a Te megközelítésed is.
primatus
2010.07.09 22:12:56
@Sieg: Ez az egész válság valahogy úgy kezdődött, hogy szimpla egyéni-üzleti-profit-spekulációs érdekek mentén fedezet nélküli tranzakciók történtek, majd borult a bili és az államokon keresztül az adófizetőkre átterhelték a cehhet (a hiányt). Ennek isszuk (többek között) a levét... Bizony szabályozásért kiált itt nagyon sok folyamat, hogy csak egyet említsek: kétes minőségű mezőgazdasági termékek több ezer km-t utaznak, drága szállítási költségek/környezeti terhelés mellett miközben a helyi termelők tönkremennek.
Ha olyan megbízható lesz később, amilyen megnyerő most, akkor tényleg jó vétel lehet. Mindesetre mi megegyeztünk abban, hogy a Dusternek egyetlen komoly hibája van: hogy nem a miénk. Kéne, na.
Mai cikkünk blogposztja...
„Nem minden arany, ami fénylik” - akartam a címet adni, aztán eszembe jutott egy jobb, a „Szopás Baloccóban”, de végül nem vitt egyikre se rá a lélek. Olyan csodás volt ez az egész meghívás, hogy idióta címmel nem akartam elrontani az emlékét. Meg unprofi…..
A múlt héten elhoztuk a Hangyászt a műanyagosoktól. Robcsi és Tasi látja még, mert a lakatolás végeztével visszahozom még egy körre az idomok végső megigazgatására. A trélerezés adott egy kis módot a 8 év állás eredményeinek felmérésére, hát tessék, szorongjuk együtt,…..
Csikós nagyon helytálló elmélete szerint az autó- és szerelésszerető ember előbb-utóbb megkapja a maga szaros kenyerét. Ez általában egy olyan autó/motor/traktor/busz, amit imád, szeret, mindamellett végtelen mennyiséget szív vele, káromkodik, szerel, alkatrészezik, hegeszt,…..
primatus
2010.05.22 23:07:10
@ledo76:
Nem értem, miért mondod, hogy megbízhatatlanabb volt. Nekem mindegyik típusból volt több is. Nem kívánt több gondosságot, mint a Lada. Az átlag 8,2liter/100km pedig szerintem nem mondható soknak. A rohadóssággal egyetértek.... Az FSO korszakban sajnos jelentős minőségromlást tapasztalhattunk. Én anno egy eredeti Fiat 124 (azt vezettem is: 1,6 Abarth 5 gang :-), vagy 125-re vágytam nagyon.
Nem értem, miért mondod, hogy megbízhatatlanabb volt. Nekem mindegyik típusból volt több is. Nem kívánt több gondosságot, mint a Lada. Az átlag 8,2liter/100km pedig szerintem nem mondható soknak. A rohadóssággal egyetértek.... Az FSO korszakban sajnos jelentős minőségromlást tapasztalhattunk. Én anno egy eredeti Fiat 124 (azt vezettem is: 1,6 Abarth 5 gang :-), vagy 125-re vágytam nagyon.
primatus
2010.05.22 23:10:20
@primatus: ...és nem csak végre ment többet, hanem jobban is gyorsult. Két jól beállított, gyári állapotút összehasonlítva.
Az előbb már hangosan felröhögtem, amikor olvastam Tiberius levelét. Konfliktus itt is volt, mint a néhány nappal ezelőtti, azóta több érintett által kiegészített verekedős sztoriban, a rosszfió viszont ezúttal egy Porsche büszke vezetője volt - ez a márka sem először tűnik…..
Levélírónk az "Elfogadható-e a tanár-diák viszony?" című posztunk után ragadott tollat és megosztotta velünk a fia történetét. Leírja, hogy fiát az osztályfőnök kiszemelte magának és 9.-es kora óta kivételez vele, maga mellé ülteti az osztálykiránduláson és…..
Ha a MÁV-csoportban pontosan betartják a karbantartási, vizsgálati előírásokat, valószínűleg nem engedhették volna pályára a súlyos, bár szerencsés kimenetelű balesetet okozó személykocsit.
Talán a sors fintorának is tekinthető, hogy a hegyeshalmi vasúti fővonalon hétfő…..
primatus
2010.04.22 09:25:05
@záporjózsi:
Nem ott volt rozsdás. És nem a tengelyre sajtolásra értettem, már csak azét sem, mert a monoblock-ot sem arra értik ugye......
Nem ott volt rozsdás. És nem a tengelyre sajtolásra értettem, már csak azét sem, mert a monoblock-ot sem arra értik ugye......
primatus
2010.04.22 09:45:48
@záporjózsi:
Igazad van. :-) Ugyanakkor a 19. kép és az 5. válasz alapján ennek nincs köze a tengelycsonkhoz. Emiatt azt gondoltam, hogy csak rosszul fogalmazott. Bocsánat!
Igazad van. :-) Ugyanakkor a 19. kép és az 5. válasz alapján ennek nincs köze a tengelycsonkhoz. Emiatt azt gondoltam, hogy csak rosszul fogalmazott. Bocsánat!
primatus
2010.04.22 09:51:21
@záporjózsi: Azt Te tudod, hogy ezt a bizonyos ultrahangos repedésvizsgálatot hogyan végzik? pl. kézi eszközökkel emberek végzik, vagy mondjuk egy soron átküldik a kocsit és automatikusan megtörténik és a rendszer jelez, ha valahol gáz van.
A kis Polskitól a nagy Mercedesig ível autóim kronológiája. Fejlődéstörténet-e ez? Igen, de olyan furcsa, faramuci, kelet-európai módra: a legújabb autóm ugyanis idősebb, mint a legrégebbi lenne – ha nem bontották volna már rég alkatrészeire. Előre szólok, hogy sehol egy…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz