Adatok
Utazó Kiskövet
126 bejegyzést írt és 89 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Megnyerte a BKV midibusz-tenderét az Orangeways. Erre az eredményre számítottunk már tavaly is, az eredményhirdetés időzítésével azonban hosszútávra üzentek a BKV dolgozóinak. De vajon mit?A midibusztender eredménye már évek óta a levegőben lógott, tudjuk, hogy kik…..
Utazó Kiskövet
2010.11.23 20:39:23
Jogos a kritika, köszönöm a kiegészítést. Töröltem a tulajdonossal foglalkozó mondatrészt, bár ez a lényegen nem sokat változtat: a BKV-t így elegánsan, nagy krízis nélkül lehet megszüntetni.
Utazó Kiskövet
2010.11.24 00:25:43
@Laci Today: A jegyárbevétel nagysága önmagában még semmit nem jelent, de még az utasok száma sem. Ehhez hozzá kell venni a szolgáltatás nagyságát is, a hálózat méretét, a frekvenciát, és az igényelt redundanciát is. Lehet, hogy egy vidéki városban 30 000 utas van, és 50 000 főre kell kapacitást nyújtani, míg Budapesten kétmillió utas van, és nyolcmilliós kapacitást kell nyújtani. És nem óránkénti követéssel, hanem ötpercessel.
A lenyúlás ugyan felháborító a BKV-nál, de például a belső eladósodottsághoz képest hámozott lepkefing.
A lenyúlás ugyan felháborító a BKV-nál, de például a belső eladósodottsághoz képest hámozott lepkefing.
Utazó Kiskövet
2010.12.13 07:35:31
@spag: Biztosan megmarad? Akkor is, ha azt látjuk, hogy az új szolgáltatók jobbak és hatékonyabbak, sőt hozzák az 1000 új buszt?
Kóc olyan mindennapos eseteket rajzolt le, amelyek főúton bármikor előfordulhatnak, mert az emberek egész egyszerűen nem számolnak vele. Elő a KRESZ tudással és szakértsétek meg a két lenti helyzetet!Régóta birizgálja a fantáziámat egy forgalmi szituáció, ebben szeretném a…..
Utazó Kiskövet
2010.12.13 00:04:42
@ColT: Nem azt írtam, hogy minden gyorsan előzőt azonnal tarkón kéne lőni, hanem azt, hogy ezeket a helyzeteket sokkal nehezebb kezelni nagy sebességnél. Például az általad megmosolygott "nagy sebességnél már beláthatatlan az út" az a helyzet, amikor egy kanyart be tudsz venni százhússzal, mert az autód és te is képes vagy rá, de ekkora sebességnél már nem látod a saját fékutad végét, és a kanyarban felbukkanó markológép mögött már nem tudsz megállni.
Utazó Kiskövet
2010.12.13 00:13:17
@Reggie: Egyértelmű, hogy ha leelőznek, akkor már nem szabad se gyorsítani, se kiszorítani az előző autót. Ez akár jó közös nevezőnk is lehet. :)
Utazó Kiskövet
2010.12.13 07:30:41
@Reggie: Vagyis nem gyorsítok - hirtelen nem tudok más helyzetet elképzelni, amivel be tudnám zárni az előttem lévő helyet.
Szívlapát | a Kreatív magazin játszóblogja
Üdv a volagomba, a Red Bull volagába!
2010.12.09 12:50:00
Van a Red Bullnak egy kifejezetten minőségi, vastag, színes és ingyenes márkamagazinja, a számos nyelven kiadott Red Bulletin, amelynek most jelent meg először a magyar mutációja. Csaknem százoldalas, jó illatú, szép papírra nyomott, kiváló képekkel teletömött újság, jó kézbe…..
Utazó Kiskövet
2010.12.09 15:35:58
Kedd reggeltől az In-Kal Security védi a Ferihegyi repülőtér előtti parkolót és taxidrosztot.Korábban már írtunk arról, hogy a repteret üzemeltető Budapest Airport (Szép magyar név, gratula!) a Zóna Taxi helyett az éjszakai életben is sikeres Főtaxival szerződött a reptéri…..
Azt írja a Ferihegyi repülőteret üzemeltető cég, hogy – miután kirúgta a Zóna Taxit, leszerződött a Főtaxival. És szerintük ez jobb lesz és olcsóbb, és az utasok örülni fognak. Üzenem: egy frászt örülünk. Nem szeretném minősíteni a Zóna Taxi szolgáltatását,…..
Utazó Kiskövet
2010.11.25 22:26:05
@BJ: Készséggel elismerem, csak írd meg hogy miben vagyok eltévedve. :)
Utazó Kiskövet
2010.11.26 09:36:50
@macsopapa: "Tisztelt macsopapa!
Nem vagyok se senkiházi, sem pedig zugfirkász. Egy internetes napló szerzője vagyok, akár tévedhetek is. De ha van pontos információd, akkor nyugodtan írd be kommentbe, és akkor nem kell feleslegesen szidalmakkal szennyezned a környezetet. Egyébként pedig érdemes elővenni a helyesírási szabályzatot, mielőtt nekiállsz másokat szídni. Különösen ajánlom a központozás, valamint az írásjelek használata című részt.
Nem vagyok se senkiházi, sem pedig zugfirkász. Egy internetes napló szerzője vagyok, akár tévedhetek is. De ha van pontos információd, akkor nyugodtan írd be kommentbe, és akkor nem kell feleslegesen szidalmakkal szennyezned a környezetet. Egyébként pedig érdemes elővenni a helyesírási szabályzatot, mielőtt nekiállsz másokat szídni. Különösen ajánlom a központozás, valamint az írásjelek használata című részt.
Utazó Kiskövet
2010.11.27 19:59:19
Csütörtökön a teljes magyar sajtó ujjongva számolt be a Green Taxi indulásáról, egy „új”, környezetbarát taxitársaságról. Fittyfenét új, csak már megint nem sikerült utánanézni.A Ferihegyről nemrég kipenderített Zóna Taxi autói között már hónapok óta…..
A Nemzeti Közlekedési Hatóság visszavonta a BKV működési engedélyét, és hat hónapra ideiglenes működési engedélyt adott. Indoklás alább.A hatóság – amelynek vezetője is, sajtóosztálya is ideiglenes – nem adott ki egyetlen hangot sem erről. Az MTI tudósításából…..
Az Utazó Kiskövet nemrég téligumi-tesztre kapott meghívót. Ilyet eddig leginkább csak a német ADAC-tesztekből ismertünk, ezért elmentünk a bemutatóra.
Két, Magyarországon gyakorinak számító típus egy-egy darabja, egy Suzuki Swift és egy Toyota Auris ácsorgott az Autóklub…..
Hétfő este 7 óra után néhány perccel bántalmazták a Ráckevei HÉV egyik kalauzát Dunaharasztinál. Az elkövetőt a helyszínre érkező rendőrök elfogták és előállították. Részletek a BKV közleményéből:Hétfőn este 7 óra után néhány perccel a Ráckevei HÉV kalauz…..
Végre eldőlt, hogy milyen buszokat vesz a BKV.Pénteken eredményt hirdettek a használtbusz-tenderen. Végül a belga Van Hool ajánlata bizonyult jobbnak, a nyolcéves, 300 ezer kilométert futott buszokat állítja üzembe a BKV. Ezek a buszok ezelőtt Brüsszelben jártak, de az ottani BKV…..
Utazó Kiskövet
2009.06.20 15:44:42
Ha minden igaz, akkor a blog a brasiliai poszttal jubilált, az volt ugyanis a századik bejegyzés, ami kikerült. Mióta nem csak olvasom, hanem továbbítom is ezeket a híreket, azóta figyeltem fel igazán arra, hogy mennyi városi közlekedési, kötöttpályás hír is jelenik meg. A legtöbb…..
A Stadler Rail Csoport a svájci számviteli szabályoknak megfelelően közzétette a 2008-as évre vonatkozó pénzügyi beszámolóját, amely alapján 1,065 milliárd svájci frankos (mintegy 196 milliárd forintos) árbevétellel zárta az évet - írja a cég meglehetősen rossz…..
Van egy kreatív csapat, akik Reklámbistro néven néha összejönnek inni, és ezért fizetnek is. A legutóbbi ilyen alkalom bevételéből kicseréltek néhány óbudai BKV-megállótáblát.Így az összefirkált táblák helyett most végre szépen olvashatók vannak a megállókban. Azt…..
Szerdán kétnapos, három napig tartó sztrájkba kezdtek a londoni metró járművezetői. Ma már a legtöbb állomás nyitva volt, este pedig be is fejeződik a sztrájk, de normál menetrend csak holnap reggel lesz.Az első napon még gyakorlatilag egyetlen vonalon sem volt közlekedés,…..
A BKV ismét bevezeti az elsőajtós felszállási rendet néhány járaton. Egyszer volt már ilyen, akkor este 8 után csak az első ajtónál lehetett felszállni. A rendszer néhány hónapon belül elbukott, mert az utasok morogtak, a sofőrök pedig nem vállalták a konfliktust az utasokkal.…..
Egy tervezett KRESZ-módosítás értelmében a buszokat is gyereküléssel kell felszerelni. A Vasi Volán a terv megjelenésekor azonnal közölte: ha bevezetik a módosítást, megszüntetik az iskolajáratokat.Papp László, a Vasi Volán vezérigazgatója szerint se pénzük, se idejük nincs…..
Még a 2007 és 2013 közötti tervidőszakban kész támogatást nyújtani az Európai Unió (EU) a 4-es metró második szakaszának megépítéséhez - közölte brüsszeli tárgyalását követően Demszky Gábor kedd este az MTI-vel.A főpolgármester Brüsszelből telefonon nyilatkozva…..
Közpénz nélkül, magántőke bevonásával, koncessziós eljárással kíván öt mélygarázst megépíttetni a fővárosi önkormányzat - nyilatkozta a Városháza kommunikációs igazgatója hétfőn az MTI-nek.A Főpolgármesteri Kabinet tárgyalt a Fővárosi Közgyűlés által áprilisban…..
Nem hittem volna, de a városházán tényleg ki akarják próbálni, milyen lenne a csendes, élhető belváros. Ezért a nyáron megnehezítenék az autósok dolgát, és egy rakás főúton újabb buszsávot alakítanának ki. Vagyis ideiglenesen megvalósítanák a célt, de a hozzá vezető…..
A méltán közkedvelt (zsúfolt) hatos villamoson egy idős asszony tolakodott, de legjobban az udvariasságtól ijedt meg. Életkép alább:A Nyugati térnél szerettem volna felszállni a villamosra, és - sok emberhez hasonlóan - én is a nyíló ajtó mellé álltam, nagyjából fél méterre…..
Úgy néz ki a munkanélküliek körében egyre népszerűbb az ellenőri munka. Ezzel csak az a baj, hogy sokan nem jelentkeznek erre a szakmára, hanem inkább megveszik a munkaház szükséges kellékeket, piacon, vagy olyan ellenőröktől, akik a sajátjukat „elhagyták”. Sok…..
A miskolci villamoshálózat fejlesztése ügyében a városvezetés a kormányhoz fordult és a napokban várja a választ, a megoldási javaslatot - tájékoztatta Káli Sándor (MSZP) polgármester az MTI-t.A Népszabadság keddi számában ugyanis azt írta, hogy eredménytelenül zárhatja…..
A Demokratikus Hálózat baloldali ifjúsági szervezet kedden azzal gyanúsította meg a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének elnökét, hogy borospincéjéhez olyan pénzből juthatott, amelyet a "politikai megrendelésre rendezett sztrájkokból" szerzett - írja az MTI.A…..
A közlekedési miniszter megváltoztaná a közúti bírságok rendszerét, és az üzembentartó lakhelye szerinti bíróságok intéznék a parkolási bírságok miatti pereket. Utóbbival csökkenne a fővárosi bíróság leterheltsége.
Mérsékli a közúti bírságösszeg minimumát,…..
Elővárosi szárnyashajójáratokat indítana a Mahart-Passnave - jelentette be Spányik Gábor, a cég ügyvezetője. A terv akkor valósulhat meg, ha a "gazdasági és jogi akadályok eláhrulnak". Vagyis ha a cégnek sikerül pénzt szakítani a BKV bérleteiből.Az InfoRádiónak…..
Utazó Kiskövet
2009.04.27 15:20:35
@maglew: Ha a Twin City Linerre gondolsz, akkor az Bécs és Pozsony között jár, 28 euróért , de van kedvezményes időpont is, 17 euróért.
A hajók egyébként - a honlapjuk szerint - 2006-os norvég gyártámányok, és vízsugárhajtásosok. Azok meg valóban gazdaságosabban üzemeltethetők, mint a 30 éves szovjet csodák.
A hajók egyébként - a honlapjuk szerint - 2006-os norvég gyártámányok, és vízsugárhajtásosok. Azok meg valóban gazdaságosabban üzemeltethetők, mint a 30 éves szovjet csodák.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz