Regisztráció Blogot indítok
Adatok
JmOS

0 bejegyzést írt és 289 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Az okos ember mások kárán tanul, szokták mondani, ami tényleg nem hülyeség, de az a helyzet, hogy ha csak elmondás alapján ismerném a CB-m felkavaró történetét, egy szót se hinnék el belőle.…..
JmOS 2018.12.06 15:16:38
@Gery87:
Ilyen alapon az egész motorozásnak nincs értelme.
De ha már rációt keresel, akkor egy 125-ös kezesebb, átlag 1 literrel kevesebbet fogyaszt és olcsóbb rá szinte minden. Tessék racionálisan is van mellette érv.

Az Innovám reálisan 1.6-2.1 között evett hajtás- és terhelésfüggően, a CBR-t 2 alá nem nagyon lehet vinni, de 2.5 fölé sem (mindkettő befecskendezős).
Ehhez képest az 500-as áttételnöveléssel és gyári plexivel is 3-3.2-nél indult, de hallottam igencsak csúnya nagy értékeket is másnál...
‹⊗› Extra érdekességekért és semmire sem jó hülyeségekért lájkold a Moped blog Facebook-oldalát. ‹⊗› Néhány hete a Mammut környékén szúrtam ki a kis Maxi Turbót, de mivel úgy húzott el előttem, mintha nem lenne holnap, nem tudtam a tulajjal szóba elegyedni. Szerencsére van egy budai mopedes…..
JmOS 2018.09.20 09:13:33
@Gery87:
"De persze megint a mérnök a hülye,"
Igen, eltaláltad mérnök is vagyok, meg hülyének is nézel.
A sajátjaimon kívül volt olyan élményem is, hogy autóval mentem 80-at Simson mögött.
De persze nem kizárt, hogy azon nem 50-es henger volt, nem ismertem.
A 80 sík úton normál szélviszonyok mellett azért nem olyan sok. Jól eltalált áttételezéssel, kellően befeküdve egy csutkakormány mögé meg lehet csinálni. Persze, ha vitorlát játszol, akkor nyilván esélytelen.

Robogó teljesítmény: nem használok robogót. csak 3 volt az életben. Az egyik egy Jog, amin visszafordult felém az óramutató, a másik kettő 1-1 Minarelli blokkos Scarabeo. Azok elvileg 6 LE körül vannak, és gyakorlatban is elég jól mennek. Ráadásul attól van erősebb, vízhűtéses Minarelli is tudtommal az SR 50-ekben.
Hogy minek csinálják?
Csak azért, mert tudják hogy a folytást úgyis mindenki kiveszi belőle maga. Idézem a wikipédiát:
"Top speed 45-50 km/h restricted, up to 85-90 km/h derestricted. Optional gear up kits available, they can lift the maximum speed up to 150 km/h."
Tehát van ott ló, csak az áttétel miatt nem elég gyors.
JmOS 2018.10.01 10:30:35
@Bxx:
Ezek két évtizedes emlékek, persze az idő is szépít a dolgokon. De ha figyelmesen olvastad, igazából egyik motor sem volt gyári és azt sem mondtam, hogy 100-at megy, csak azt, hogy mintha meg sem akarna állni 100-ig.
A másikban szerintem széria volt a 4 sebességes motor, viszont akkoriban nem 85 csak 60-65 kiló voltam és a váz viszont nagyon radikálisan át lett építve. Ez tény. Ahogy az is, hogy a 79 bicajos órával valószínűleg korrekt volt.
A váz viszont el volt vágva a motorfelfüggesztés alatt, kifurkálva, könnyítve mindenhol. Maga a motor is az ETZ-hez hasonlóan a hengerfejen függött (egy hasonló gumielemen). Kormány kidobva, helyette egyedi csutkák, hátsó segédváz levágva, lemezből készített lábtartók, hátsó fék átépítve bowdenesre stb.. Szóval minden könnyítve volt vagy hiányzott róla, ami feledhető és pár gramm nyereséget adhat.
Ezeket az apróságokat azért nem írtam, mert igazából ez csak így utólag jutott eszembe, már el is felejtettem. Rég volt.
Inkább az maradt emlékként, hogy bejártam vele konkrétan az egész országot. A Bakonyaljáról indulva Bükk, Mátra, elmentem Debrecenbe, motoroztam a Karancsban kanyargós szerpentinen Salgótartjántól Istenmezeje irányába. Jó kis gép volt, szerettem. Annak ellenére, hogy már én is kosárban vettem, nem volt nagy gondja, sosem hagyott cserben sehol.
JmOS 2018.10.01 15:35:09
@Bxx:
Nem, sima S51B volt. A hengerfejre a konzolt én gyártottam. Mondom, hasonló volt, mint az ETZ-é. Nem olyan egyszerű, mint a turbósnak, az nem enged elég játékot. Ezt muszáj volt, mert ugye gyárilag a blokk a lábtartó lemezén támaszkodik - ami nálam nem volt meg (az vagy 5 kiló magában!)

A motor maga nem volt átalakítva, egyedül a légszűrőt kellett legyártani hozzá, mert ugye természetesen a dobozok nem voltak fent. Sem az akksi, sem az elektromosság. Akkoriban elvoltam index nélkül is. Gyújtás, fixre kötött lámpa és egy leállítógomb. Ez volt az összes vezeték.

Igen, nagyon megbízható lett. Külföldön nem jártam vele. Akkoriban nem is volt ilyen egyszerű, még nem voltunk uniós ország, mindenhová útlevél és vámvizsgálat mentén lehetett eljutni.
Művészi fotó igénye nélkül: ilyen lett (telóval)   Valahogy mindig a dolgok végére marad az autómosás. Szerettem régebben magam tenni, de hely hiányában nem megy, a jó kézimosók (válogatós vagyok) mind a város más-más pontján vannak, így kb. két órás elfoglaltság a mosatás. Ezért gyakorta betolom…..
JmOS 2017.07.09 10:18:11
@aSoma: Igen. Mindig van egy egészséges középút. De ezt a szintet én sem értem.
Kinek persze mire van ideje...

A cikk ráadásul azzal indít, hogy szeretek autót "buzergálni". Nekem nem ez a buzergálás, és ennek mi köze az olajszaghoz????
A Nepperűzőt gyakran keresik meg az olvasók azzal, hogy ilyen vagy olyan használatra milyen motor passzol a legjobban. Sanyi következő posztja saját Suzuki GN250-eséről szól, amit a hetekben készítettek fel műszaki vizsgára. Az írás nem csak a technikai részleteket ismerteti (az egyhengeres 250-es…..
A közlekedésbiztonság, baleset-megelőzés nem vicces téma. Hosszasan lehetne taglalni, hogy a különböző óriásplakátoknak, televíziós kampányoknak mekkora a haszna, illetve milyen a ráfordított költségek és elért eredmények aránya. Egyre többen ismerik fel azonban, hogy semmi…..
JmOS 2015.06.19 09:03:45
@enpera:
Pont ez a hamis biztonságérzet a baj. Mert ha valakit véd a kasztni és nem gondol arra, hogy a szembejövő esetleg az ő hibájából félrerántja a kormányt és fának hajt és esetleg nem éli túl, vagy _bármi_ történik vele. Az milyen érzés már? ...még akkor is, ha nem csukják le.
Igen, motorral is nagyon ésszel kell menni, de motorosokat sokkal-sokkal ritkábban látok hibázni mint az autósokat. És igen, ha hibáznak(unk) megszívják. Nem kicsit, akár nagyon!

És igen! Tessék szépen pályanapra venni belépőt! Vagy részt venni valami kisebb versenysorozaton.
Talán sok, mai, modern autós ifjú titán mosolyog, netán lefitymállva elhúzza a száját, amikor a Veterán Zsiguli Egyesület nevét olvassa valahol, hiszen benne van a veterán és a Zsiguli szó is, ami a fordított sapkák, zsebes hordárgatyák, bömbölő szarzene és a netes fórumon…..
JmOS 2015.04.20 21:38:16
@totyy528:
Nem vagy egyedül! Remélem arról is lesz hír, ha konkrétan elérhető lesz.
Ben, cégünk üzletfejlesztési igazgatója. Brit srác, de négy éve Indiában él. Elég kevés elvárása van az élettel kapcsolatban, ez meglátszik a kocsiján is, amit Babu, az alkalmi sofőrje használt taxiként korábban.  Ben azért vette ezt az autót, mert amikor jött haza a…..
Tényleg fél perc alatt újjá lehet varázsolni a lemattult fényszórókat? Szinte ingyen? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
A Becsületesnepper a minap beküldött négy képet a szerkesztőségi levlistára ezzel a három mondattal: 304 ezret futott 1.8-as Honda motor mosás nélkül. Nagybátyám mindig szívja a vérem, hogy miért futtatom a rizsrakétákat. Ezért. Sok-sok év tapasztalatát olvasták,…..
Vettem egy Trabantot, igen. Megint. Tulajdonképpen ezért adtam el a BMW-t, áron alul. Már majd egy éve nem Trabantoztam, muszáj volt. A Tramp némi szétköltözésből adódóan már nem tartozik az érdekkörömbe, Hamilton meg vagy három éve darabokban várja, hogy egy alapos és…..
JmOS 2013.09.25 19:47:52
@AUTÓNEPPER: Jaja, de az eredetileg így szólt:

"Fúj, fúj négyütem! Az a Sátán műve!"

Az egyik legaranyosabb beszólás autóbuzi körökben :P
JmOS 2013.09.25 20:41:48
@prokee: Ez rosszul hangzik - tekintve hogy erőteljes nyálfojást kaptam tőle. Mind élőben, mind most :)

Tehát csak irigykedek, és remélem, hogy valaki megcsinálja rendesen. Bár ez még csak skicc - valljuk be - az igazi munka innen indulna...
Utoljára tizenhárom hónappal ezelőtt írtam a felújított Bmw 518i-ről. Emlékszem, akkor szakadt rólam a víz, hőség volt, durva a nyár. Most itt ülök pulcsiban. Nem csak egy év telt el tehát, hanem egy évszak is hozzá. Öt évszakkal ezelőtt írtam a BMW-ről. És ezalatt…..
TComment Motorozni halálos 2013.07.10 06:53:13
A motor számtalan szempontból biztonságosabb, mint az autó, de ezt anyánk sosem hinné el nekünk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
TComment Akik mögött soha! 2013.06.26 12:13:03
Van egy toplistám, akiknek még a közeléből is menekülök. Lehet, hogy ez a hosszú élet titka? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
JmOS 2013.06.26 12:50:43
@Tinman:

Nem általánosítanék.
Az osztrákokkal pl. kifejezetten rosszak a tapasztalataim.
Az olaszokkal meg pl. kifejezetten jók.
Az öreg autónk a mai közlekedésben olyan, mintha egy gramofonra tennénk rá a DVD lemezt. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
JmOS 2013.05.08 11:11:46
@Rocko-: Te milyen távon spórolsz egy órát???
Nem autópályán.

Régen 10 éven keresztül jártam dolgozni a komplett Bakonyon át. A legőrültebb motoros (semmi korlátozást nem vesz figyelembe) és az 50-es robogós idő között van 10 perc...

Ez az érzéki csalódás, mert amikor "gyorsan" mész, az leköti a figyelmedet, jobban telik az idő ezért olyan, mintha sokkal hamarabb célbaérnél... Főleg ha közben még élezheted a nyelved azokon, akik gondolkodnak...
A legjobb, legkívánatosabb nőt is unja otthon valaki. Igen, azt a hamvas testű egyetemistát is, akit reggel bámult meg, ahogy az várta a buszt, ön pedig elképzelte, milyen jó lenne birtokon belül lenni. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Hát, feladtam a küzdelmet. Megvettem, imádtam, megadtam neki mindent. Elszédítetted a fejemet, S én eléd szórtam mindenemet. Sálat, pulcsit, nejlon harisnyát, És csuda, csuda gyöngyöket. (Hungária - Ciao, Marina) Egy ideig ennél csak rövidebb motorom lesz Persze eljön az…..