Adatok
vonat blog
163 bejegyzést írt és 136 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Késik. Áll. Késik. Áll.
Már városi legenda szinten terjed, hogy valakit kirúgtak az állásából, mert soha nem tudott vonattal beérni időben a munkájába. Sok utasbosszantó vágányzár volt mostanában a vasúton, de ez a váci, ez kiverte a biztosítékot.
Vác és Göd között egy…..
Bécsben most épül, Berlinben nemrég épült, Prágában újjáéledt, Varsóban a föld alatt van, Belgrádban pedig egyelőre félkész torzó maradt. Mi az? Főpályaudvar. A nagyvárosi fejlesztések vitatott, de általában szükséges eleme.
Mi legyen Budapesttel? A XIX. századi…..
Vajon kinek az ízlését tükrözi a jellegzetes "vonatzöld" műbőr? Ki találta ezt olyan vonzó színnek, hogy ülések ezreit húzatta be vele? De a fő kérdés, hogyan juthatott át a 21. századba ez a szín?
A kép forrása: Hírek a vasút világából blog Vonatozás 480 forintért -…..
Mindenki a Balatonra szeretne utasokat vinni. A buszos is, a vasutas is. A kettő között továbbra sincs kapcsolat. Talán az uniós pénz, amit a közlekedési ágak összekötésére adnak, talán az segít végre megtalálni a vonat és a busz szerepét. Véget kellene vetni a rendezetlen…..
Helyszín: Balaton, déli part
Vízmélység: mellig érő
Időjárás: szárazföldön elviselhetetlen (esetleg árnyékban, szellő esetén)
Emlékek a fejben: tavalyi blogbejegyzés a Balatonról
Állapotom: felhevült, verítékben úszóból lehűlt, vízben lebegő
Vonattal utaztam a…..
Kezdődik egy óriási vasúti járműprojekt. Eldőlt, hogy a hitelre vásárolt piros Flirt vonatok mellé uniós pénzből vett kékek állnak forgalomba. Gyakorlatilag csak a színükben fognak különbözni. De a hatvan piros és 42 kék vonat mire elég? Azt írja a MÁV-START a honlapján,…..
Mikor e sorokat gépelem, épp Budapest felé robog a 6009-es számú vonat, amely Debrecenből jön, sebesvonatnak minősül, és mától pótjegyes.Több száz naponta bejáró utast hoz a fővárosba, akiknek többsége mától jóval drágábban utazik, mert meg kell fizetnie a pótjegyet a…..
vonat blog
2013.05.15 22:31:37
@István Gyuri: Bocsánat, összekevertem a két vonatot. Mondjuk a két gyakorlatilag azonos vonat eltérő volta is érdekes egy dolog. Remélem a többi adat pontos.
Bemutatta a MÁV-START az első új kocsiját, amely majdnem kész, és elkezdték gyártani a Flirt motorvonatokat is Szolnokon, hazai megrendelésre. Erre röviden csak annyit lehet mondani: még sok ilyet. Még sok új kocsit, vonatot. A lassú pályák mellett a teljesen elöregedett járműpark…..
vonat blog
2013.05.12 10:14:59
@kristoof: A 3G IC egy régi kocsi újjáépítése, mely csak 140-nel tud menni, és az élettartama is viszonylag rövid.
Ez új és 200 km/h-s.
Ez új és 200 km/h-s.
vonat blog
2013.05.12 10:17:20
@hondamonda: A klíma nem megfelelően tervezett a ma közlekedő belföldi IC kocsikban. A tetőbe épített pluszklíma és a boka magasságában beömlő hideg együtt tényleg nagyon durva. A nemzetközi kocsikban "rendes" klíma van, az ablakpárkánynál fúj be, és sokkal elviselhetőbb akár egy németországi utazásnál is.
vonat blog
2013.05.12 10:19:14
@Németh András: Szerintem ez sokkal tágasabb, mint az elővárosi vonatok. Az ülések pedig szerintem ugyanazok, mint a 3G IC-ben, azok pedig kényelmesek.
Mit jelent a gyorsvonati pótjegy a gyakorlatban? Akár 60-80 % áremelést egy egy rövidebb utazás esetén. Sok esetben a helyiek szemében ez csak egy olyan fizetési kötelezettség, amely azért keletkezik, mert a vonat, amire fölszállnak Pestről jön. Előfordul, hogy a modernebb vonat az…..
Bejelentették (illetve a MÁV-START honlapon, nem túl feltűnően megírták), hogy több száz gyors és sebesvonaton pótjegyet kell váltani. Leánykori nevén IC pótjegyet. Ez kétszáz kilométerre 295 forint, de a szomszéd faluba 150. Utóbbit mondjuk 90%-os jegy mellé (25-30 forint)…..
vonat blog
2013.05.02 21:02:08
@Like a Sir:
Alapvetően nem az ár mértékéről, hanem arról írtam, hogy nincsenek felárak, magasabb árú vonatfajták. Nincsenek adminisztratív akadályok, nem kell lesni, hogy a szomszéd faluba menő vonat feláras-e. Hogyan tudnád elmondani egy turistának, hogy Ferihegy és a Nyugati között milyen módon tud utazni? Van IC, amire helyjegy is kell, van gyorsvonat, amire pótjegy kell, van személyvonat. Ha késik a személyvonat, de "beesik" egy sebes, szaladjon gyorsan pótjegyet venni?
Alapvetően nem az ár mértékéről, hanem arról írtam, hogy nincsenek felárak, magasabb árú vonatfajták. Nincsenek adminisztratív akadályok, nem kell lesni, hogy a szomszéd faluba menő vonat feláras-e. Hogyan tudnád elmondani egy turistának, hogy Ferihegy és a Nyugati között milyen módon tud utazni? Van IC, amire helyjegy is kell, van gyorsvonat, amire pótjegy kell, van személyvonat. Ha késik a személyvonat, de "beesik" egy sebes, szaladjon gyorsan pótjegyet venni?
Már régóta szerettem volna írni Zugló állomásról. Igen sajátos hangulatú hely. Mások egyszerűen csak ocsmánynak mondanák. Jellegzetes kép, hogy egy hajléktalan nyitogatja az ajtót a váróterembe igyekvő utasoknak. Zugló példáján akartam megmutatni, milyen hihetetlen, hogy még…..
Az index.hu vasutas fórumain és a vasutas blogokon terjedő nézet szerint a minisztérium áremelést akar a közlekedésben meg nem is. (lásd: lent, az apróbetűs résznél)
Bevételt csinálni több módon lehet:
1. Alap okosság, hogy árat emelni ott lehet hatékonyan, ahol a…..
Áremelések sorozata zajlik. Először csöndben megszűntek a virtuális kilométerek, majd jött a hír, hogy drágul a helyjegy, most meg már azt rebesgetik, hogy a gyorsvonatokra is bevezetik a (korábban IC-pótjegynek hívott) felárat.
Ezek az árpolitikai lépések szisztematikusan őrlik…..
Hiába jár gyorsabban Eger és Budapest között decembertől a vonat, ha az egri állomásra csak biciklivel vagy taxival ("apataxival" vagy fizetőssel) lehet jól eljutni. Még gyalog sem igazán jól, hiszen egy hátsó kijárat felé kell bukdácsolni annak, aki a legrövidebb úton szeretne a…..
Holnaptól él az új vasúti menetrend, és hirdeti is a MÁV-START a honlapján, hogy Lajosmizse, Eger és Békéscsaba felé jobb lesz a vasúti közlekedés.
Békéscsaba felé végre egész nap kiszámíthatóan, óránként fognak járni a vonatok. Ez azért nagyon fontos, mert Békés…..
A mellékvonalak körüli politikai vita hevében kevés közfigyelem jutott a másodvonalbeli fővonalaknak. Pedig ezeket lehet leghatékonyabban újjáéleszteni. A teljes zempléni vasút gatyába rázása például nem kerül még egymilliárd forintba sem.
Ezek a munkák csöndben zajlanak,…..
Nem, nem metróépítésről lesz szó. Ez a bejegyzés nagyrészt idézetekből áll. Kirakós játék szöveg töredékekből. Kérdés: Hagyják-e, hogy jobb legyen a vasút?
Közeleg a következő menetrendváltás, ezért megkezdjük új sorozatunkat, melyben azt vizsgáljuk meg, hogy hol…..
vonat blog
2012.10.05 23:34:41
@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
A megbízhatóság mit jelent?
Ha a késést, akkor arra a tavalyi statisztikát megtaláltam. 90%-a pontos volt a vonatoknak.
Lásd: nol.hu/gazdasag/20120314-tizbol_egy_vonat_kesik
A megbízhatóság mit jelent?
Ha a késést, akkor arra a tavalyi statisztikát megtaláltam. 90%-a pontos volt a vonatoknak.
Lásd: nol.hu/gazdasag/20120314-tizbol_egy_vonat_kesik
Aszú vagy Iseum? Tokaj vagy Szombathely? Ön hová szeretne utazni? Ha számít az ár, biztosan csak Tokajba.
Budapestről Szombathelyre 5100 forint az útiköltség Győrön át InterCityvel, a megtett út 234 kilométer, 2 óra 51 perc alatt ér oda a vonat. Tokajba 4305 forint az útiköltség…..
A két legfontosabb kelet-magyarországi vasútvonalnak annyi. Kész, vége, csak az utazik most már ezeken a vonatokon, aki nem tudja megszervezni másképp. A Budapest - Debrecen vonalat elvágták a bombakeresők, a Budapest - Miskolc vonalat pedig megette az idő vasfoga. A miskolci vonal az…..
Megnyomtam a vécében a vízöblítést beindító pedált, és egész cunami öntött el. Levizelt lábbal álltam egy pár másodpercig döbbenten a vonatvécében, aztán keserűen legyintettem: nyár van, megszárad. Nem kell szólni a vezetésnek, tudják, hogy ez így nem jó:
Mindannyian…..
Csend van. Nyaralunk. Legutóbb azt kérdeztem a blogon, ki dönt vasútügyben. Ez továbbra sem derült ki számomra. A forró nyárban ugyanis kevés a valós esemény. Beülünk a langyos Balatonba, és hallgatjuk a csendet megtörő, az északi parton ordítva vonatot vonszoló dízelmozdonyt.…..
Ál-megtakarításról beszélt a minisztérium egyik embere a tavaszi vonatritkítás kapcsán.„Ha azt mondja az államtitkár [...], hogy nyolcmilliárd a megtakarítás, én sem mondhatok nektek mást, még akkor is, ha tudom, hogy nem lesz nyolcmilliárdos”.Forrás: A mocskos,…..
Hosszú idő telt el a legutóbbi bejegyzés óta, és semmi sem történt, ami írásra serkentett volna. Látható, hogy a döntéshozók akarnak valamit, de egyelőre csak mozaikok sejlenek fel. Megjött Fónagy János, érkezett egy sor új vezető a MÁV háza tájára, és várjuk a további…..
1. fejezet: jelenA mai nap vonatmegszüntetései jelentik a mélypontot mindenki számára. Csak vesztes van. Vesztes az utas, vesztes a vasutas. De vesztes a szakminisztérium, mert ebből nem lehet jól kijönni. Megnéztem egy interjút a közlekedési államtitkárral, és látszik, ezt nem…..
Nemcsak vasúti járatokat, hanem autóbuszokat is lemondott a minisztérium április 15-től. A megszüntetett járatok száma azonban jóval kevesebb, mint vasúton.Az április 15-ei vasúti és autóbusz menetrendváltozás után naponta összesen mintegy 410 vonat és 30 autóbusz nem…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz