Adatok
ÁdidiGaga
0 bejegyzést írt és 10 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Egyik kedves kollégám érdeklődött a CarToonCard felől, és kiderült, hogy van egy régi kékhátú kártyája, benne egy "gömbölyű" Ferrarival. Gyanús volt a dolog, mert az én kékhátúmban szereplő 365 GTB Daytonát nem nagyon nevezhetnénk gömbölyűnek, én gömbölyűt csak a…..
Nos, Pecséttörő telepi posztja után én is belekezdtem a lakótelep múltjába, de a jelenbe még nem érkeztünk meg. Mielőtt én is hozzátenném a magamét, fogadjátok sok szeretettel Dóri összeállítását a témában.Bátyámmal hiányoljuk (kőbányai lakosok lévén) az…..
Hosszú idő után valahogy ismét ráakadtunk Forgács Zsolt András remek weboldalára, ahol összegyűjtve szerepelnek a régi Turbó rágó szkennelt képei. Néha ránézünk, hogy bővült-e a gyűjtemény aztán az egész szeánsz egyféle visszaemlékező-délutánná fajul, nincs olyan autó, amiről ne jutna eszébe…..
ÁdidiGaga
2009.10.14 22:55:30
@Krisi:
Úgy érted Bubu-rágó? :-DD (c by DévényiTibiBácsi)
Nyilván nem álltak meg félúton,egy modellkatalógusból koppintás az említett almanach kimásolása mellett gyerekjáték volt...
Mindegy, lényeg , hogy Alfa! ;-)
(a Classic szériából a Bimotore-t ábrázoló papíros hihetetlenül szemléletes, gyerekként fel sem tűnt, milyen különleges verda. ;-)
Úgy érted Bubu-rágó? :-DD (c by DévényiTibiBácsi)
Nyilván nem álltak meg félúton,egy modellkatalógusból koppintás az említett almanach kimásolása mellett gyerekjáték volt...
Mindegy, lényeg , hogy Alfa! ;-)
(a Classic szériából a Bimotore-t ábrázoló papíros hihetetlenül szemléletes, gyerekként fel sem tűnt, milyen különleges verda. ;-)
ÁdidiGaga
2009.10.15 09:54:07
@ommm:
Szívesen, katarzist okozni mindig jólesik! ;-)
Egyébként valami "egyedi építésűt" jelent, nem keverendő prototípussal, azt itt is a hasonló "prototip" szó jelöli, hiába, no: 150 év az csak 150 év! :-)
A felsorolt "korszakalkotó" dolgok mind ismerősek, néhány - talán "tájjelegű" - korrekció:
A köpködős ceruza alatt fúvó(köpő)csőre gondolsz? Persze volt ilyen általánosban papírgalacsinnal,viszont rokongyerek által már a '90-es években kreált csúcsmodell se volt kutya: szobában/kertben felállítható ponyva-kisház vázából a hosszú bakelitcső, bele épp illeszkedett a szabvány injekcióstű a műanyag végével, mint röpstabilizátorral.
A dobozától megfosztott, dróton lengedező 5 1/4"-os floppy mágneslemezét
simán átvitte, emberre nem is használtuk! :-p
A küllők közé mi szárítócsipesszel kártyanaptárat, esetleg stílszerűen autóskártya-lapoz tettünk.
Rumos tea-szörp?
Csak nem a csehszlovák "Espresso-tea"-ra gondolsz?
Annyira komáltam az ízét, hogy mikor muterék nem látták, töményen ittam! :-))
Szívesen, katarzist okozni mindig jólesik! ;-)
Egyébként valami "egyedi építésűt" jelent, nem keverendő prototípussal, azt itt is a hasonló "prototip" szó jelöli, hiába, no: 150 év az csak 150 év! :-)
A felsorolt "korszakalkotó" dolgok mind ismerősek, néhány - talán "tájjelegű" - korrekció:
A köpködős ceruza alatt fúvó(köpő)csőre gondolsz? Persze volt ilyen általánosban papírgalacsinnal,viszont rokongyerek által már a '90-es években kreált csúcsmodell se volt kutya: szobában/kertben felállítható ponyva-kisház vázából a hosszú bakelitcső, bele épp illeszkedett a szabvány injekcióstű a műanyag végével, mint röpstabilizátorral.
A dobozától megfosztott, dróton lengedező 5 1/4"-os floppy mágneslemezét
simán átvitte, emberre nem is használtuk! :-p
A küllők közé mi szárítócsipesszel kártyanaptárat, esetleg stílszerűen autóskártya-lapoz tettünk.
Rumos tea-szörp?
Csak nem a csehszlovák "Espresso-tea"-ra gondolsz?
Annyira komáltam az ízét, hogy mikor muterék nem látták, töményen ittam! :-))
Újabb híresség eladó autójáról szeretnék beszámolni itt a Belsőségen. Szándékosan nem tettem ki előbb, nehogy az árfelverés vádjával illessenek Csak tegnap éjjel találtam a linket a postaládámban, még van hátra vagy másfél óra az aukcióból a vaterán. Orbán Viktor…..
Házi flottám legékesebb büszkesége a zöld állólámpás Merci, amelyről utoljára hónapokkal ezelőtt írtam. Szégyellem magam, már be is írtam az intőt. Életem első (a mostani elmeállapotom szerint) tisztességes restaurálása volt ez az autó. Azaz nem volt, hanem még nagyon is…..
ÁdidiGaga
2009.08.26 23:25:46
@baowah:
saját tapasztalat, hogy (szintén olasz, csak Alfa 33) a vázról leszedett és kommersz módon (kádba melegvíz, mosószer,kis sika,öblítő) kimosott textilhez képest az ilyen szivacsos vegyszernyomogatós eljárások (a felhúzott kárpiton) csak sz.rpofozgatás. A mocsok egy része úgysem tud távozni ilyen felszívogatással.
Nem ismerem a Panda-ülést, nekem gyűrűk "rögzítették a kárpit", ennek a leszedéséhez kell egy belső zéger-fogó, amit már kuplung-munkahenger cserénél megvettem korábban 3-4k-ért.
Azóta csak ebben gondolkodom, illetve ebben sem, mert ez a hátsó ülés volt és az inasokra (2,5 / 6 év) való tekintettel egy lópokróc került rá :-)
Azért unaloműzésből megnyúztam valamelyik délután egy felújítandó Recarot is! ;-)
saját tapasztalat, hogy (szintén olasz, csak Alfa 33) a vázról leszedett és kommersz módon (kádba melegvíz, mosószer,kis sika,öblítő) kimosott textilhez képest az ilyen szivacsos vegyszernyomogatós eljárások (a felhúzott kárpiton) csak sz.rpofozgatás. A mocsok egy része úgysem tud távozni ilyen felszívogatással.
Nem ismerem a Panda-ülést, nekem gyűrűk "rögzítették a kárpit", ennek a leszedéséhez kell egy belső zéger-fogó, amit már kuplung-munkahenger cserénél megvettem korábban 3-4k-ért.
Azóta csak ebben gondolkodom, illetve ebben sem, mert ez a hátsó ülés volt és az inasokra (2,5 / 6 év) való tekintettel egy lópokróc került rá :-)
Azért unaloműzésből megnyúztam valamelyik délután egy felújítandó Recarot is! ;-)
ÁdidiGaga
2009.08.28 00:11:12
@Inner Circle:
ahogy már megírták előttem: a huzaton kialakított kis szegélyekbe, zsákocskákba (ezek szerint nem kizárólag az Alfa 33-ason:) fémhuzalok vannak fűzve, azok meg néhol odafogatva a vázhoz, ettől lesz szép feszes a textil, amúgy egy teljesen tartás nélküli anyag.
És igen, semmit nem ronthatsz el a kimosással :-)
(szerintem az pótolhatatlan, amikor valamit kiszerelve, fürdőszobában, a csatlakozó alkatrészek veszélyeztetése nélkül tisztíthatsz...)
tetőkárpit: megintcsak a 33-mal példálózok. Abban egy papírból préselt alaktartó a váz, nekem csak néhol a szélein el volt rongyolódva, de papírmassé-módszerrel megcsináltam. Erre Pálmatexxel ment fel a textília, annyit rontottam el, hogy a gerincében nem ragasztottam oda és kicsit belóg :-(
(valaki jelezte anno, hogy nem jó amit csinálok, mert a Pálmatextől átázik a textil - merthogy ő arra a félre kente volna:-p
VISZONT HA MÁR ÍGY ÖSSZEJÖTTÜNK: HOGYAN LEHET "CSINÁLNI PADLÓKÁRPIT" :-)
mármint kifejezetten ilyen anyagot méterre elvileg kapni,de azt tényleg - itt a laza anyag balesetveszélyes is lehet- valahogy félmerev-padlólemezkövető alakra kellene alakítani - DE HOGY???
CSIKÓS ZSOLTI:
Mindegy mit használsz, a lényeget a következő - á la Mastercard.
Tisztítószer:4650 ft
Ráfordított idő a foglakozásod óradíjával: 28 000 Ft
Az érzés, hogy kivakartál valamit a százéves g..ciből: MEGFIZETHETETLEN! :-)
ahogy már megírták előttem: a huzaton kialakított kis szegélyekbe, zsákocskákba (ezek szerint nem kizárólag az Alfa 33-ason:) fémhuzalok vannak fűzve, azok meg néhol odafogatva a vázhoz, ettől lesz szép feszes a textil, amúgy egy teljesen tartás nélküli anyag.
És igen, semmit nem ronthatsz el a kimosással :-)
(szerintem az pótolhatatlan, amikor valamit kiszerelve, fürdőszobában, a csatlakozó alkatrészek veszélyeztetése nélkül tisztíthatsz...)
tetőkárpit: megintcsak a 33-mal példálózok. Abban egy papírból préselt alaktartó a váz, nekem csak néhol a szélein el volt rongyolódva, de papírmassé-módszerrel megcsináltam. Erre Pálmatexxel ment fel a textília, annyit rontottam el, hogy a gerincében nem ragasztottam oda és kicsit belóg :-(
(valaki jelezte anno, hogy nem jó amit csinálok, mert a Pálmatextől átázik a textil - merthogy ő arra a félre kente volna:-p
VISZONT HA MÁR ÍGY ÖSSZEJÖTTÜNK: HOGYAN LEHET "CSINÁLNI PADLÓKÁRPIT" :-)
mármint kifejezetten ilyen anyagot méterre elvileg kapni,de azt tényleg - itt a laza anyag balesetveszélyes is lehet- valahogy félmerev-padlólemezkövető alakra kellene alakítani - DE HOGY???
CSIKÓS ZSOLTI:
Mindegy mit használsz, a lényeget a következő - á la Mastercard.
Tisztítószer:4650 ft
Ráfordított idő a foglakozásod óradíjával: 28 000 Ft
Az érzés, hogy kivakartál valamit a százéves g..ciből: MEGFIZETHETETLEN! :-)
Nem szeretem azt a szót, hogy "balek", kicsit ódivatú és modoros is... eredetileg a Vesztesen gondolkoztam, de talán mégis ez fejezi ki legjobban a ma tárgyalt emberfajtát, aki az Ingyenélő tökéletes párja (a lúzer műszó nálam tiltólistán van).
A Balek sosem tud…..
ÁdidiGaga
2009.08.26 11:51:07
@Prinzessin Erbsen:
a téma szempontjából rokon szakma, én építész vagyok...
ezzel egy időben egy félig-meddig befutott yuppie-társaságban (ahol mindenki látszólag sikeresebbnél sikeresebb üzleteket bonyolított a másikkal) sikerült a férjedhez hasonló szak-balekká avanzsálnom.
tipikus jelenet akkoriból:
Hú, figyelj már Gabikám, tudnál nekünk SEGÍTENI olyanban, hogy kinéztünk egy házat (8 lépcsőházas sor-panel!) és állítólag ré lehetne építeni egy tetőteret, csak ehhez kéne valami kis RAJZ, érted, nem kell belemenni nagyon, csak hogy az önkormányzatnál is rábólintsanak, aztán onnan tied LEHETNE a munka, engedélyezés, kiviteli minden, csak előbb ezt kellene GYORSAN lezongorázni a főépítésszel, a lakókkal már megbeszéltem.
Eleinte feszélyezve éreztem magam (Balekság alappillére!!!) a frappáns válaszomtól, később nyugodt szívvel ment a replika:
ez nem egy rajz, hanem "Megvalósíthatósági tanulmányterv" a neve és 300 ezer körül van egy ilyen, nagyon szívesen megcsináljuk a TERVEZŐGÁRDÁMMAL!"
bocs ha túl szakmai voltam, de nálunk ugye a politikához, a focihoz , az autóhoz és az ÉPÍTKEZÉSHEZ mindenki ért! ;-)
a téma szempontjából rokon szakma, én építész vagyok...
ezzel egy időben egy félig-meddig befutott yuppie-társaságban (ahol mindenki látszólag sikeresebbnél sikeresebb üzleteket bonyolított a másikkal) sikerült a férjedhez hasonló szak-balekká avanzsálnom.
tipikus jelenet akkoriból:
Hú, figyelj már Gabikám, tudnál nekünk SEGÍTENI olyanban, hogy kinéztünk egy házat (8 lépcsőházas sor-panel!) és állítólag ré lehetne építeni egy tetőteret, csak ehhez kéne valami kis RAJZ, érted, nem kell belemenni nagyon, csak hogy az önkormányzatnál is rábólintsanak, aztán onnan tied LEHETNE a munka, engedélyezés, kiviteli minden, csak előbb ezt kellene GYORSAN lezongorázni a főépítésszel, a lakókkal már megbeszéltem.
Eleinte feszélyezve éreztem magam (Balekság alappillére!!!) a frappáns válaszomtól, később nyugodt szívvel ment a replika:
ez nem egy rajz, hanem "Megvalósíthatósági tanulmányterv" a neve és 300 ezer körül van egy ilyen, nagyon szívesen megcsináljuk a TERVEZŐGÁRDÁMMAL!"
bocs ha túl szakmai voltam, de nálunk ugye a politikához, a focihoz , az autóhoz és az ÉPÍTKEZÉSHEZ mindenki ért! ;-)
Jobb hátul, piros pólóban, öt és fél évesenMire öreg leszek, és a mostani rossz tulajdonságaim már a környezetemet felőrlő mániákká válnak, addigra nyilván kiderítik az orvosok, hogy tudathasadásban szenvedek. Autós életem – lényegében akaratomon kívül – két…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
És ez még nem is a legrégebbi kékhátú! Ez 1965-ös (erről árulkodnak az amerikai autóknál a számok), a 2. kiadvány.
A legelső, szintén kék hátlappal 1961-ben jelent meg,és nem voltak benne "angol gépkocsik", helyette "régiségek" volt, ettől eltekintve a kvartett-kiosztás egyezik. Autókban is vannak egyezők, meg nagyon közeli rokonok. Bővebb infó külön érdeklődésre :-)
Vissza a témára: ha nektek csak ennyi lap maradt meg, akkor elárulnám, hogy MÉG 1 FERRRARI volt benne!:-)
A 4. olasz "Ferrari 250 GTO Berlinetta Coupé" - csak hogy valami elterjedt, utcaképet meghatározó olasz autó legyen! :-p
A többi igazolt hiányzó:
ANGOL: RR Silver Cloud III ; Triumph TR4
FRANCIA: Citroen ID Break ; Simca 1300
CSEH: Skoda 1000 MB ; Octavia Combi
BUSZ: IK 620
Na legjobbakat!