Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Zsuzsi65

0 bejegyzést írt és 4474 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hagyományosan az év ezen szakaszában rendezik meg a Bayreuthi Ünnepi Játékokat, ami a komolyzene egyik kiemelkedő eseménye, elsősorban persze a Wagner-rajongók számára. Közéjük tartozik Csodabogár is, aki szerencsére (és többetek kérésére) megírta élményeit is...
Zsuzsi65 2022.08.11 19:00:31
@Zulu4321: "Hat nem tudom, nekem nincsenek illuzioim tobb part temakorben"
Az teny, hogy a ketpart rendszer annyira be van betonozva az amerikai tarsadalomban, az emberek agyaban, hogy az egy hatalmas valtozas lenne, amit elsore nagyon nehez megemeszteni...elemzok is ezt irtak. Ahogy latjuk, a nehany kisebb part, ami most letezik, is szinte ismeretlen, labdaba sem tudnak rugni.
Ami viszont most latszik - ma reggel olvasgatom a szalagcimeket - hogy a demokratak valoszinuleg ongolt rugtak ezzel az FBI raid-del, mert meg inkabb feltuzeltek Trumpot. Nehezen tudom elkepzelni, hogy talaljanak olyasmit
Szvsz ezek utan mar muszaj indulnia 2024-ben, mar csak az egoja miatt is :))) A hivei meg meg inkabb tamogatni fogjak...
Zsuzsi65 2022.08.12 18:08:00
@Relatív Articsóka: szerintem egyaltalan nem kizart, hogy indul, hacsak nem tudnak valamit osszehozni ellene, ami jogilag ezt kizarja. A demokratak ezzel a knee jerk, es szerintem egyalalan nem jo strategiai akcioval azt ertek el, hogy 1. Trump egojat piszkaltak fel (nem hagyhatja valasz nelkul ezt az inzultust :), 2. a hiveit is meg inkabb szavazasra osztonzik. Ez tiszta pszichologia: ha valaki tamadja azt, akit te piedesztalra emeltel, akkor meg inkabb vedeni es tamogatni fogod az illetot...
Zsuzsi65 2022.08.12 23:05:06
@fhdgy: az, hogy vki egotisztikus v. narcisztikus, meg nem klinikai eset :) nem o az egyeduli a vilagon, akinek ilyen tulajdonsagai mellett politikai szerep jutott :)
Svájc sokak számára tűnhet vonzónak és méltán, hiszen a magas életszínvonal és a nyugalom igazán attraktív dolog. Más kérdés, hogy (mint mindenhol) a svájci életnek is akadnak hátulütői. Ezekből szedett össze Anna néhányat...
Határátkelő Marci Jégországban 2022.07.18 12:55:39
A megszokottól némileg eltérő poszt következik, méghozzá egy fabula (azaz tanmese, jellemzően, mint ebben az esetben is, állatszereplőkkel). Hogy mit keres egy fabula a blogon? Nos, Hobbiszakács írása bennem sok, a határátkeléssel kapcsolatos gondolatot hozott elő, kíváncsi vagyok, ti mit gondoltok...
Zsuzsi65 2022.07.19 17:34:55
@SzZoole: nem semmi, meg akkor is, ha a kocsi homeroje altalaban par fokkal tobbet mutat, mint a levego (legalabbis ezt hallottam vhol.
Vicces volt, mert amikor igy reggel meg kave elott (nalunk 8.30am :) olvasom a kommented, hogy 78 -84 fokban szaunazol, arra gondoltam, ez egyaltalan nem is olyan meleg :))) nagyon megszoktam mar a Fahrenheitbeni fokokat, nalunk most a lakasban 78-ra van allitva a legkondi :))
Zsuzsi65 2022.07.19 18:02:48
@SzZoole: igen, az mar eleg jo meleg :)) nem csoda, hogy birod a 42 fokot :))
A celsius -fahrenheitrol eszsmbe jutott egy vicces sztori. Par nappal ezelott mondom Alexanak, hogy jatssza Coast 101-t (egyik radio ado, amit altalaban hallgatok). Par perc utan idojaras jelentes, es mondja az illeto, hogy kellemes 25 fok korul lesz nap kozben! Erre felkapom a fejem, hogy micsoda?? Alaszkaban vagyunk??? 25F az fagypont alatti homerseklet:))) kiderult, egy kanadai adot jatszott veletlenul :))
Zsuzsi65 2022.07.20 01:53:03
@P.Elliot: skkor nalunk most kellemesebb az ido, itt "csak" 90-95 korul van :) itt nalunk aug vege, szpwt eleje a legmelegebb, akkor 100 folott van tobbszor, es sajnos akkor kezdodik a "fire season" is. Egyebkent en imadom ezeket a nyari meleg esteket, ilyenkor a levego es a medence vize kb egyforma homersekletu, imadok este uszni benne, es felnezni a csillagos egre :) legjobb itthoni esti kikapcsolodas!
Nyilván a cím túlzó kissé, ám az biztos, hogy az amerikai városok szerkezetének képe sok esetben nagyon hasonló (vagy egyszerűbben fogalmazva, sok amerikai utca tűnik ugyanolyannak). Ennek nagyon érdekes oka van, némi „először jó ötletnek tűnt” érzéssel fűszerezve, derül ki Dániel posztjából...
Zsuzsi65 2022.07.18 00:22:10
@Arthamyr: Itt lehet nezegetni, hogy kulonbozo allamokban mennyi az ingatlan ado a haz ertekenek aranyaban.
smartasset.com/taxes/california-property-tax-calculator#cu0lbWTnGC
Zsuzsi65 2022.07.18 05:20:56
@FutureFry: igen, pl amikor mi mortgage refinancing-et csinaltunk (na, ezt aztan vegkepp nem tudom leforditani...talan jelzalog ujra finanszirozas? :)) szoval akkor is jott egy ertekbecslo, aki korbejarta kivul-belul a hazat, osszevetette a kornyeken levo hasonlo ingatlanokkal, es az alapjan csinalt egy kalkulaciot. A problema ezzel azert az (legalabbis a mi esetunkben), hogy nekunk pl basement is van, ami itt a kornyeken sehol nincs, igy nem igazan osszehasonlitasi alap. Ezert csak hozzavetoleges erteknovelo szazalekot szamolt az ertekbecslo. Egyebkent jokor csiptuk el az ujrafinanszirozast, amikor a kamatok alacsonyak voltak. Most mar szinte duplajara nott a kamat azota.
Zsuzsi65 2022.07.18 05:23:41
@FutureFry: igen, pl nalunk is az appraised value-t esetleg megkerdojelezheted, mi a kapott reszletes listat (nekunk mortgage refinancing-hez kellett) alaposan vegigbongesztuk.
Furcsa érzés lehet sok év elteltével visszatérni egy olyan városba, ahol az ember hosszú időt élt. Csodabogár esetében ilyen hely a svájci Zürich, ahová ráadásul azzal utazott el, hogy talán ez lesz az utolsó látogatás. Vajon hogyan sikerült a kiruccanás? A Tonhalle..
Ismét 100 ezer felé kúszott az átmenetileg külföldön munkát vállaló magyarok száma a magyar statisztikai hivatal adatai szerint, ami több mint 20 százalékos emelkedést jelent a Covid-járvány legnehezebb időszakához képest...
Zsuzsi65 2022.06.30 20:22:59
@Relatív Articsóka: nem 1/6-ot, hanem a mostani hearing-et :)
Zsuzsi65 2022.07.03 00:30:50
@Relatív Articsóka: Az amerikaiak tobbseget egyaltalan nem erdekli ez a cirkusz...sokkal inkabb a zsebukbe vago inflacio, es egyeb problemak...
thehill.com/opinion/white-house/3528682-american-apathy-weak-ratings-for-jan-6-hearings-reveal-voter-priorities/
Zsuzsi65 2022.07.03 00:32:38
@Relatív Articsóka:
"This doesn’t mean that Jan. 6, a horrible day for this country, should not be investigated. But a truly bipartisan commission like the 9/11 commission should have been the goal here. Instead, what we’re seeing is just more political theater at a time when Americans are concerned about more important things: 40-year-high inflation, record-high gas prices, skyrocketing crime, a porous border bringing in millions of illegal immigrants and record numbers dying of fentanyl. And a war in Ukraine that isn’t ending anytime soon. "
(same article)
Bizonyára jó páran akadtok, akik emlékeztek a Magyarországon A farm, ahol élünk címmel bemutatott sorozatra. Az Egyesült Államokban a hetvenes évek közepétől kilenc éven át futott, Magyarországon az ezredforduló előtt adta le valamelyik kereskedelmi csatorna. Nos, P. Elliot (aki szerint a sorozat…..
Zsuzsi65 2022.06.26 00:48:20
@Relatív Articsóka: ummmm...az, hogy az illeto con artist nem akarja a magarol keszult sorozatot nezni, teljesen az o dontese :) mint ahogy az angol kiralyi csalad sem sokat foglalkozott a Crown sorozattal :)
Ettol fuggetlenul a sorozat lehet jo:)
Zsuzsi65 2022.06.26 00:49:27
@Relatív Articsóka: reggelihez bikini? :))) hat ott meg nem tartok :))))
Zsuzsi65 2022.06.26 00:52:11
@Zulu4321: unorthodox nagyon jo volt! Szerintem Inventing Anna is jo, nekem a vegen a "moral of the story" nagyon jol atjott...majd ird meg (akar emailben - amivel en is el vagyok maradva neked :) ) hogy ha megnezed, kivancsi vagyok, neked hogy tetszett
Szokás mondani, hogy a világon mindenhol vannak magyarok. Nos, Zsuzsi posztjából kiderül, hogy a mondás igaz, nekik legalábbis St. Thomas szigetén is sikerült összefutniuk egy (majdnem) honfitárssal. Az Amerikai Virgin-szigeteken töltött időszak persze nem csak emiatt lett kifejezetten emlékezetes...
Zsuzsi65 2022.06.22 02:00:37
@P.Elliot: most beszelgettem baratokkal, Texasban nagyon meleg van (100F felett, es ehhez add a paratartalmat...)
Nalunk itt Del-Kaliforniaban ilyenkor a legkellemesebb, kb 90F (par fokkal 30c felett), amit a szaraz melegben el lehet viselni :) holnap allitolag jon egy zivatar (ritkasagszamba megy ilyenkor) del felol, ami a mexikoi paras meleget hozza. Ilyenkor a nalunk nagyon szokatlan dorges, villamlas is elofordul :) ami mindenkit lazba hoz, tele szokott lenni ilyen posztokkal a FB :))
Zsuzsi65 2022.06.22 23:29:06
@P.Elliot: nekem elso elmenyem a tengerrel gimnazista koromban volt, amikor a szuleimmel a mai Horvatorszagban (akkor meg Jugoszlavia) nyaraltunk Opatijaban. Zagrabig halokocsis vonattal mentunk, onnan meg busszal, ha jol emlekszem.
Az Adria vizet megkostoltam, hogy tenyleg sos-e, amikor eloszor mentunk be a vizbe :)
Az egesz Isztriai-felszigetet bejartuk, a deli oldalon Pula a romai amfiteatrummal, majd Porec, Rovinj az olaszos hangulataval nagy elmeny volt.
Zsuzsi65 2022.06.23 01:43:25
@P.Elliot: hat igen, ez az ujgazdagok sznobsaga talan...minel messzebbre, minel dragabban...csak hogy dicsekedni lehessen vele. Pedig Horvatorszag, es a volt Jugoszlavia tobbi tagallama is gyonyoru...
Időről időre felmerülnek ötletek Magyarországon (is) arra, miként lehetne hazacsábítani a külföldön élőket. Ezek között akadnak már eleve bukásgyanús elképzelések (talán emlékeztek még a „legendás” Gyere haza, fiatal fantázianevű programra), most a Magyar Nemzeti Bank (mi más...) állt elő egy…..
Zsuzsi65 2022.06.11 16:59:56
@P.Elliot: m.youtube.com/watch?v=ht4PJy5iZrY allitolag ebben a magatartasban egy kis sugar rush is kozrejatszott :)
Zsuzsi65 2022.06.11 18:35:44
@taga20: valoszinuleg regen volt 4 eves koru gyereked, es milyen fenominalis szakerto lehetsz, ha egy kep/video alapjan megallapitod, hogy egy "ideggyenge" gyerekrol van szo :))

Nagyon magas labdat adtal ezzel az altalanositasoddal...es most nem a kiralyi csaladot vagy a gyereket vedem...
Zsuzsi65 2022.06.12 01:08:46
@Zulu4321: Igy van, teljesen egyetértek!
Vajon hogyan élhettek az igazán gazdagok egy évszázaddal ezelőtt az amerikai délen? Milyen volt a házuk, mit olvastak, mik voltak a kedvteléseik? Kiderül, ha elolvassátok P. Elliot posztját, aki egy georgiai ültetvényre látogatott el...
Zsuzsi65 2022.06.02 16:53:56
@fhdgy: en dolgozom egy uj poszton, de meg kell par nap, mire befejezem :)
Zsuzsi65 2022.06.02 17:57:24
@SzZoole:
Haha:) majd kiderul :)
Sokszor leírtuk már, hogy nem csak kifelé irányuló határátkelés van Magyarországról, de fordított irányú is. Az már más kérdés, hogy aki ilyen-olyan okokból hazaköltözik, mint a mai poszt szerzője, Kati és családja, az aztán hogyan látja Magyarországot és a döntését. Ha te is megírnád, milyen…..
Egy határátkelő életében általában komoly mérföldkő, amikor először szavaz külföldön országos választáson, hiszen az egyben azt is jelenti, hogy megszerezte az adott ország állampolgárságát. Így vannak ezzel Hari Seldonék is, akik a pár héttel ezelőtti elnökválasztáson adták le először a voksukat…..
Zsuzsi65 2022.05.08 06:57:41
@Golf2: mar elvaltak, a per nem errol szol, hanem defamation. A no egy cikkben - bar nem nevezte neven, de nyilvanvalo volt - megragalmazta JD-et, hogy tobbszor bantalmazta ot. Pont az ellenkezoje igaz.
Zsuzsi65 2022.05.09 01:33:03
@taga20: hat, csak a youtube kommentek es latogatok szamabol itelve azert eleg sokan nezik :))
Zsuzsi65 2022.05.11 23:02:07
@Zulu4321: a cikk irot nem ismerem, de nagyon talalo a cikk!
A parlamenti választás ismét sokakban előhozta a külföldre költözés vágyát (ez már nem az első alkalom, hogy aztán némi idő elteltével visszaálljon az alapállapot). Legalább ilyen érdekes, milyennek látják a Magyarországhoz fűződő viszonyukat a már hosszabb ideje külföldön élők. Közéjük tartozik…..
Határátkelő Képzeld el 2022.04.27 06:30:00
Nagyon nehéz mit írni a most következő poszt elé, így maradjunk a tényeknél. Zsolt (aki korábban már írt ide Dzsibutiról) a háború kitörése előtt három évet élt Ukrajnában. Nyolc családot menekített ki a háborús Ukrajnából, ami itt következik, azokat tőlük, első kézből hallotta, vagy maga látta...
Zsuzsi65 2022.04.27 17:46:58
@Zsuzsi65: *mert NEM akartak
Zsuzsi65 2022.04.28 00:44:51
@taga20: Lattad a szerzodest? :) nagyon bennfentes lehetsz :)
Zsuzsi65 2022.04.30 18:00:33
@kék madár: hat en mar csak ilyen szkeptikus noszemely vagyok :)
Alighanem a világ legszebb temetői közé tartozik az amerikai Savannah városának temetkezési helye, mely ráadásul rengeteg érdekességet is tartogat az odalátogatóknak. Köztük volt P. Elliot is, aki meg is írta élményeit...
Határátkelő Tojás és pipics 2022.04.16 13:10:37
Itt a húsvét, aminek természetesen minden országban megvannak a maga hagyományai. Vajon miként keverednek össze a magyar szokások és annak az országnak a hagyományai, ahol éppen élünk? Ha van kedvetek, írjátok meg, hogyan ünnepeltek – addig is kedvcsinálóként következzen Élhetetlen posztja egy…..
Zsuzsi65 2022.04.19 19:21:01
@Shaktika: a retorikai kerdesedre itt a valasz :)
www.gotquestions.org/God-allow-evil.html

why does God allow evil? ...
1) God could change everyone’s personality so that they cannot sin. This would also mean that we would not have a free will. We would not be able to choose right or wrong because we would be “programmed” to only do right. Had God chosen to do this, there would be no meaningful relationships between Him and His creation.
Instead, God made Adam and Eve innocent but with the ability to choose good or evil. Because of this, they could respond to His love and trust Him or choose to disobey. They chose to disobey. Because we live in a real world where we can choose our actions but not their consequences, their sin affected those who came after them (us). Similarly, our decisions to sin have an impact on us and those around us and those who will come after us.

2) God could compensate for people’s evil actions through supernatural intervention 100 percent of the time. God would stop a drunk driver from causing an automobile accident. God would stop a lazy construction worker from doing a substandard job on a house that would later cause grief to the homeowners. God would stop a father who is addicted to drugs or alcohol from doing any harm to his wife, children, or extended family. God would stop gunmen from robbing convenience stores. God would stop high school bullies from tormenting the brainy kids. God would stop thieves from shoplifting. And, yes, God would stop terrorists from flying airplanes into buildings.

While this solution sounds attractive, it would lose its attractiveness as soon as God’s intervention infringed on something we wanted to do. We want God to prevent horribly evil actions, but we are willing to let “lesser-evil” actions slide—not realizing that those “lesser-evil” actions are what usually lead to the “greater-evil” actions. Should God only stop actual sexual affairs, or should He also block our access to pornography or end any inappropriate, but not yet sexual, relationships? Should God stop “true” thieves, or should He also stop us from cheating on our taxes? Should God only stop murder, or should He also stop the “lesser-evil” actions done to people that lead them to commit murder? Should God only stop acts of terrorism, or should He also stop the indoctrination that transformed a person into a terrorist?

3) Another choice would be for God to judge and remove those who choose to commit evil acts. The problem with this possibility is that there would be no one left, for God would have to remove us all. We all sin and commit evil acts (Romans 3:23; Ecclesiastes 7:20; 1 John 1:8). While some people are more evil than others, where would God draw the line? Ultimately, all evil causes harm to others.

Instead of these options, God has chosen to create a “real” world in which real choices have real consequences. In this real world of ours, our actions affect others. Because of Adam’s choice to sin, the world now lives under the curse, and we are all born with a sin nature (Romans 5:12). There will one day come a time when God will judge the sin in this world and make all things new, but He is purposely “delaying” in order to allow more time for people to repent so that He will not need to condemn them (2 Peter 3:9). Until then, He IS concerned about evil. When He created the Old Testament laws, one of His goals was to discourage and punish evil. He judges nations and rulers who disregard justice and pursue evil. Likewise, in the New Testament, God states that it is the government’s responsibility to provide justice in order to protect the innocent from evil (Romans 13). He also promises severe consequences for those who commit evil acts, especially against the "innocent" (Mark 9:36-42).

In summary, we live in a real world where our good and evil actions have direct consequences and indirect consequences upon us and those around us. God’s desire is that for all of our sakes we would obey Him that it might be well with us (Deuteronomy 5:29). Instead, what happens is that we choose our own way, and then we blame God for not doing anything about it. Such is the heart of sinful man. But Jesus came to change men’s hearts through the power of the Holy Spirit, and He does this for those who will turn from evil and call on Him to save them from their sin and its consequences (2 Corinthians 5:17). God does prevent and restrain some acts of evil. This world would be MUCH WORSE were God not restraining evil. At the same time, God has given us the ability to choose good and evil, and when we choose evil, He allows us, and those around us, to suffer the consequences of evil. Rather than blaming God and questioning God on why He does not prevent all evil, we should be about the business of proclaiming the cure for evil and its consequences—Jesus Christ!
Zsuzsi65 2022.04.19 21:06:32
@Shaktika: na, mar ott kezdodik a problema, hogy a feltamadast nem Husvet hetfon unnepeljuk :)))))
Zsuzsi65 2022.04.20 23:00:28
@Zulu4321: szerencsere USA-ban mar jobb a helyzet! :) feloldottak a mask mandate-et, egy csomo video van fent a neten, hogyan unnepelnek az emberek (es a repteri/airline dolgozok)
Vegre!! :)

www.nbcnewyork.com/news/national-international/watch-video-shows-exact-moment-plane-mask-mandate-lifted-in-the-middle-of-flights/3652497/

www.youtube.com/watch?v=9znGKsInyZI
A külföldre költözés tervezgetésekor fontos, hogy megpróbáljuk reálisan felmérni az előttünk álló kihívásokat és lehetőségeket. Ezekhez pedig fontos, hogy a megfelelő kérdéseket tegyük fel magunknak és mindazoknak, akik fontosak nekünk. Ebben segít Zsuzsi írása, aki 2017-ben költözött családostól…..
Zsuzsi65 2022.04.12 23:29:43
@Zsuzsi65: 2021 oszen ez volt a helyzet, ahogy az unokatestverem irja (diohejban annak, aki nem angolos: a kulfoldon rekedt ujzelandiaknak 2 hetes karantenba kell vonulniuk, amikor hazaternek. Egy erre kulon kijelolt helyen, legombolva 3,100 NZ dollart.)

"With our lockdown situation in NZ, we are not able to travel outside of Auckland at present. Even if we were able to travel outside NZ, on return we then have to book into a Managed Isolation Quarantine facility for 2 week quarantine. There are 30,000 NZ people waiting to book into this facility to get back into NZ from overseas. Which means the chances of getting home from overseas is very slim and the wait time can take many months. Also these people have to pay for the quarantine hotel which costs NZ$3100 for one person for the 2 weeks."

A helyzet azota valamennyit javult, kezdik enyhiteni a szigoritasokat, es egyre tobben tudnak visszaterni NZ-ba.
Kivancsi lennek a poszt irojara, hogy ok hogy eltek meg az utobbi 2 evet. Meg ugy egyebkent hogy tetszik nekik NZ. Vannak, akik kifejezetten elvezik az island eletstilust, de vannak olyan ismeroseim (foleg fiatalok), akik azt mondjak, egy ido utan "unalmas", kisvarosias az egesz...
Másfél, külföldön töltött évtized után az elmúlt két év (és elsősorban az a nyomorult Covid) úgy hozta Péternek, hogy hosszabb időt volt kénytelen Magyarországon tölteni. Tapasztalatai csak megerősítették abban, amit eddig is sejtett, de nem mert vagy tudott meglépni...
Zsuzsi65 2022.04.08 17:27:21
@B u b u l e: vicces vagy :) Amikor (vegre) rajossz, hogy a vilag nem fekete-feher, es a toled jobbra allo emberek (mint pl en) reszere sem CSAK Trumpbol es Fox News-bol all a vilag, mindjart mas hangnemet utsz meg velem :)))
Zsuzsi65 2022.04.08 18:00:30
@B u b u l e: egyebkent Vamost kedvelem, az Apak Konyve es a Budapest-New York metro nagyon tetszett.
Eltelt négy év, vasárnap a magyar választójoggal rendelkezők ismét dönthetnek arról, milyen irányba menjen tovább az ország. Akad, aki már leszavazott levélben, a legtöbben azonban majd csak vasárnap mennek el, ha elmennek. A magunk részéről mindenkit biztatunk a részvételre, arra, hogy éljen a…..
Zsuzsi65 2022.04.05 17:12:21
@Latcho Rom: nahat, hogy te milyen figyelemmel koveted Donaldot :))) sok mindent toled tudok meg, mint pl ezt a Twitter servert is :)))) lehet, hogy titokban azert nem is annyira utalod? Tudod, a homofobokra is azt mondjak, hogy titokban ok is gay-ek :DDD
Zsuzsi65 2022.04.05 17:16:19
@SzZoole: haaat, igy konnyu:))) nekunk 2 labrador mix kutyank van, mi 10 kg-os zsakban vesszuk a tapot nekik :)))
Zsuzsi65 2022.04.06 00:45:15
Ezt azoknak masolom be, akiknek nincs FB, ill. azoknak, akik szerint tobbunk allitasa nem igaz, hogy az ellenzek egy nagyon gyenge jeloltet allitott.

Egy ellenzeki szavazatszamlalo velemenye:

"Sziasztok,
Én is hasonlót éltem át, mint itt sokan. Budapesten élek, egy kis faluban számoltam az ország déli részén. A falu 3000 fős, borzasztóan szegény, minden második ház összedőlt. A Fidesz nyert 70%-kal, a szavazók kb. 60%-a jött el.
A szavazókör, ahol számoltam amennyire meg tudom ítélni profin végezte a dolgát. Volt egy másik ellenzéki delegált is, jól tudtunk együtt dolgozni, és konszenzus volt köztünk, hogy semmilyen visszásságot nem tapasztaltunk. Már napközben is lehetett érezni, hogy a Fidesznek lendülete van. Főleg onnan, hogy sokan helyben hangosan beszélték meg, hogy kire szavaznak, vagy távozáskor mondogatták, hogy éljen a Fidesz, „csakafidesz”.
Ahogy beszélgettem a szavazatszámláló társaimmal, akik közt több ellenzéki szavazó is volt, az rajzolódott ki előttem, hogy a világon semmilyen ellenzéki kampány nem volt helyben, az 1-2 kötelező plakátot leszámítva. Az ellenzék ajánlata a következő volt: „a Fidesz rossz, engem nem ismersz, de azért szavazz rám”. Egy olyan helyen, ahol sok olyan ember van, akinek nem, hogy nem Európa a viszonyítási pont, vagy Budapest, vagy az ország, de a saját falujában is valójában csak pár utca az egész életének színtere. Ezek a szavazók nem buták, nem agymosottak. Valójában ők a racionális szavazók. Ha a Fideszre szavaznak, akkor ismerik a helyi embert, és minimális, közel nem annyit, mint ami helyes lennek vagy méltányos, vagy igazságos, de minimális juttatásra számíthatnak tőle.
Baloldali értékrenddel birok, de nincs pártom. A Párbeszéd, például szisztematikusan nekem tetsző üzeneteket fogalmaz meg, de a pártszervezet egy vicc. A Momentum szervezete szimpatikus, hatékony és tanulni képes, de nem értek egyet az értékrendjükkel. Mivel az ellenzék félt, hogy nem lesznek tiszták a választások, így jelentkeztem szavazatszámlálónak, hogy legalább ennyit én is megtegyek. Emellett, mivel az ellenzéki ajánlat az volt, hogy szavazzunk az előválasztáson nyerő jelöltre, nekem egyéniben a Jobbikra „kellett” szavaznom. Szilágyi György, volt MIÉP alapító, erős Jobbik tag. Minden, de minden, amit képvisel gyökeresen ellentétes azzal, amit én jónak hiszek. Ennek ellenére rászavaztam, úgy hogy tényleg szégyellem magam minden kisebbséghez tartozó honfitársam előtt emiatt. És örülök, hogy végül nem nyert. Márky-Zay Péter vezette az ellenzéket, aki nem csak nem képvisel baloldali értékrendet, de nyíltan buzizott, lehülyézte a vidékieket, és néha jobban emlékeztetett egy elszabadult ágyúgolyóra, semmint politikai vezetőre. Ennek ellenére az általa vezetett listára szavaztam. Végül, úgy gondolom, hogy a Fidesz egy olyan országot és rendszert épít, ami engem megijeszt, ami nem képvisel sem humánumot, sem szolidaritást. Ennek ellenére, amikor láttam, hogy az ellenzék – kivéve Donáth Annát és Karácsony Gergelyt – nem áll Márky-Zay Péter háta mögött, a vereség bejelentésénél, azt hiszem leginkább örültem, hogy nem nyertek. Ez volt az egyetlen pont, amikor dühöt éreztem, de azt nagyon.
Az ellenzék mögött gyakorlatilag nincs politikai munka. Az nem csak a kampányban kell, hogy legyen. Az, hogy vidéken nincs sajtó tudjuk 12 éve, hogy helyben jelen kell lenni tudjuk 12 éve, hogy torz a választási rendszer, tudjuk 12 éve. Az, hogy erre még most is rácsodálkoznak, hát nem is tudom, hogy nevetséges-e, szomorú vagy buta. Úgy gondolom tény, hogy az ellenzék nem ismeri az országot, és így irányítani sem lenne képes azt. És nem tudom, hogy van-e értelme egyáltalán abban reménykedni, hogy 4 év múlva tudni fogják."

Erdemes tobb posztot is elolvasni...

www.facebook.com/Szavazatsz%C3%A1ml%C3%A1l%C3%B3k-besz%C3%A1mol%C3%B3i-103340832347986/
Az ukrajnai háború a legkülönféle módokon hat a mindennapjainkra. Néha úgy is, ahogyan nem gondolnánk, miként azt Csodabogár is megtapasztalta egy olaszországi útján...
Zsuzsi65 2022.03.30 20:45:52
@P.Elliot: "Abban egyetertek Csodabogarral hogy rossz latni azok utan ahogy kinezett, illuzio rombolo es nem tudom megerteni hogy mivel penze is van ra hogy miert nem huz el egy lefogyaszto, alakformalo intezetbe ahol teljesen visszanyerhetne onmagat."

Nem ismerem ezt az illetot, de eszembe jutott Pavarotti...akkor ilyen alapon ra is mondhattuk volna ezt, nem? :)
egyebkent az enekesekre kifejezetten jellemzo (persze biztos vannak kivetelek), hogy elhiznak. Gondolom, ez reszben annak koszonheto, hogy valoszinuleg kevesebb a fizikai aktivitas: naponta tobb orat az enekteremben gyakorolnak(?), es az egesz felsotestuk atalakul (rekeszizom/hasi legzes eros hasznalatanak koszonhetoen)
Zsuzsi65 2022.03.30 22:51:08
@P.Elliot: jo kis fejostehen lett ez a Covid oltas a gyogyszergyartoknak...lehet, hogy ezutan az evente esedekes influenza oltas utan is belenk nyomnak meg 2-3 emlekeztetot, biztos ami biztos alapon? :))
Zsuzsi65 2022.03.30 22:53:47
@Csodabogár: distance yourself - talan elhatarolodni vkitol?
Elképzeltétek már milyen lenne az élet internet nélkül? Alighanem ez még azoknak sem könnyű, akik (hozzánk hasonlóan) életük első egy (két, három) évtizedét a világháló nélkül élték le. Persze aki Szilveszterhez hasonlóan ellátogat Kubába, kaphat némi ízelítőt a net nélküli életből. A múltkori kubai…..
Zsuzsi65 2022.03.25 22:15:56
@FutureFry: a vicces, hogy siman elmenne egy crazy progresszivnek...lehet, hogy oket figurazza ki? :))
ez mar klasszikus meme, ismerjuk, ugye? :)) www.youtube.com/watch?v=wDYNVH0U3cs
www.youtube.com/watch?v=fvFlrnymW_o

Megneztem a csatornajat, mindenfele social experimentet csinal, jopofa :)
Zsuzsi65 2022.03.28 06:45:30
@gyuíí: oh, en ilyen hireket mar nem nezek...ma meg az AP es a CNN is az ukrajnai hireket megelozoen irt Will Smith-rol :))
Az Oscar unalmat kicsit feldobtak, az biztos :)) perceken belul az interneten volt mindenhol
m.youtube.com/watch?v=myjEoDypUD8
Zsuzsi65 2022.03.28 07:11:38
@gyuíí: mar megint ujabb nick-ed van, Shakti Gyuri bacsi? :)) ennyire unatkozol? :DD
Az elmúlt két évben sok furcsaság történt velünk (és akkor még nagyon finoman fogalmaztunk), Élhetetlen esetében például az, hogy technikai okokból nem tudott jelen lenni az unokahúga manchesteri esküvőjén. Viszont virtuálisan ő is részese lehetett az élményeknek, amiket most meg is oszt velünk sok…..
Zsuzsi65 2022.03.18 02:36:52
@gabors: "tegnap ereztem Mo-ra... jo het ev utan... olyat es ugy mint PEliot nem fogok tudni irni de lehet ezt azt majd igen)"

Ird meg, mindig erdekes olvasni, hogy par/sok ev kihagyas utan hogyan latja az ember Mo-t...most a valasztasok elott kulonosen ;) nekunk tavaly nyaron turistaskodni nagyon jo volt, de most biztosan nehezebb politoka-mentesse tenni :)
Határátkelő 56, 68, 22 2022.03.08 06:30:00
Szinte egy emberként mozdultak meg a csehek, hogy segítsék az Oroszország által megtámadott Ukrajnából menekülőket. Hatalmas összeget gyűjtöttek már eddig is össze a menekültek megsegítésére, de a pénzen túl is próbálják őket segíteni – derül ki Karel (előző posztját itt olvashatjátok) írásából. A…..
Zsuzsi65 2022.03.17 00:58:07
@Zulu4321: igen, ez teljesen igz van. Nezzunk korul: mindenhol -politikatol kezdve a mediaig - csak az erzelmekre akarnak hatni, mert az a legegyszerubb. Mert egyebkent elo kene venni a kritikus gondolkodast, ami - sajna - egyre ritkabb madar manapsag...
A különleges (és ellentmondásos) országok sorában Kuba minden bizonnyal az élvonalban helyezkedik el. Hiszen egyrészt a karibi lazaság él róla a nyugati ember képzeletében, ugyanakkor nagyon komoly szegénység és elnyomás uralkodik az országban. Szilveszter írása ezt a kettősséget (és az ország nem…..
Zsuzsi65 2022.03.11 22:53:36
@Zulu4321: Sajnos - vagy erthetoen -a mediat Ukrajna uralja, igy ez mar senkit nem erdekel.
es ez. Valaki javasolta, hogy religious liberty watch-ra kene rakni Kanadat...www.rebelnews.com/new_billboard_alberta_premier_jason_kenney_has_put_more_pastors_in_jail_than_china_during_the_pandemic
Furcsa mozdulatokat végző különös férfi, gyorsétteremben randalírozó gyerekek, részeg hajószakács, különös hajléktalan, egy csodálatos, kilencvenes éveiben járó pár és egy különleges hangszer a főszereplői P. Elliot amerikai életképeket felvillantó írásának...
Zsuzsi65 2022.03.07 06:03:52
@FutureFry: Mondjuk a people's convoy-nak eleve nem a covid volt a fo temaja, hanem a government overreach - ami, tobbek kozott a covid restrictions-ben mutatkozott meg.
Miert van az pl hogy CA-ban meg mindig state of emergency szerinti kormanyzas van? Es meg csak a jovo honapban KEZDIK targyalni, hogy esetlegesen megszuntetik...nem tulzott ez egy kicsit? ;) Nagyon nehez elengedni a hatalmat, amit Newsom a kezebe kapott...
"The emergency declaration gives California leaders access to federal funding, but it also gives Newsom additional powers and allows him to override certain state laws."

Read more at: www.sacbee.com/news/politics-government/capitol-alert/article258511543.html#storylink=cpy
www.sacbee.com/news/politics-government/capitol-alert/article258511543.html
Zsuzsi65 2022.03.07 06:23:25
@FutureFry: hat ugy latszik, hogy a "lecsengo tema" ellenere elegge tartanak a DC fele halado konvojtol, mert National Guard van kivezenyelve...Nancy nagyon fel, nehogy Jan 6 legyen belole, es az orrara dorgoljek, hogy nem keszult fel kellokeppen ;)

www.rebelnews.com/latest_on_the_us_trucker_convoy_as_it_approaches_washington_dc_jeremy_loffredo_joins_ezra_levant
Zsuzsi65 2022.03.07 16:46:54
@FutureFry: hat igen...sajnos CA mely kek allam lett, az biztos. A sok birka meg elhiszi, hogy milyen jo vezetojuk van, es minden szep es jo, es raszavaztak...;)