Regisztráció Blogot indítok
Adatok
KTM

0 bejegyzést írt és 36 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A két lábbal a földön állók aránya a vevők között ezrelékekben mérhető. Ezért, mint vásárlóerő, kalkulálni velük nem lehet. Mai cikkünk blogposztja...
KTM 2021.08.11 17:21:00
@wannabebiker: Szia! A mérnök informatikus első sorban informatikus és a legritkább esetben gépész mérnök, úgyhogy maradsz enter huszár :)
[ - Vigyázat, csúnya szavak! Én szóltam. - ] Mit lehet mondani arra, aki határozott kijelentést tesz, miszerint a bűnözés, és a bűnözés elleni fellépés nem faji kérdés? RASSZISTAAAAAAAAA!!!!!!!! A k*rva anyját a szemét rasszistának, aki szerint a rendfenntartásban nem a…..
KTM 2015.01.05 18:42:16
Sziasztok

Nem vagyok profi cigány szakértő, de hozzászólnék.

Saját tapasztalat: A szomszédaink cigányok. Sose bántottak, néha összezördültünk, amikor a zsákutca végében az 5 autóból 4 az ő barátaik autója volt, épp vendégségben voltak náluk, (esetleg vasat vittek, hoztak) és természetesen a mi utcai bejáratunk előtt parkoltak. Ez csak kultúra, sose legyen nagyobb bajom velük.

Amikor szabadságon voltam és jártam a várost (kisváros) délelőtt 11 óra körül a 12 évesnél nagyobb fiúgyermekeiket rendszeresen az utcán láttam. Egy részük iskola köteles korban volt, mondanom sem kell, nem végezték el a 8 általánost sem. Ez csak azért probléma számomra, mert majd ezért is én leszek a hibás, hiszen a szemét rasszista cigánygyűlölő és elnyomó rendszer miatt nem kaptak versenyképes képzést a cigány fiatalok. A saját apja, anyja és a vasgyűjtés persze ott sem volt.

TGM.-nak azt üzenem, ne akarja, már csak a cigányok érdekében sem, hogy a lakosság felét ők alkossák, mert hihetetlenül nehéz lesz a cigányok által befizetett adókból és járulékokból kigazdálkodni a segélyeiket, családi pótlékaikat. Ráadásul kellemetlen, ha bemegy valahova lopni és csak a saját eltűnt bringáját találja a garázsban.

A végére egy javaslat. A Magyarok úgy is híres nyelvújítók. Találjanak ki egy szót a beilleszkedni képtelen emberekre. Mostantól ne a "cigány" lopjon, hanem a "csümedli". Evvel a jelzővel illessenek mindenkit, aki a munka helyett lopásból szeretné fenntartani magát, lehet akár született magyar fehér ember is. Így a becsületes cigányokat nem éri sérelem, hiszen ők nincsenek megemlítve. Csümedli védő liberális szervezetek pedig még nincsenek, és ha időben megértik, kiket hívunk így talán nem is alakulnak meg.

Üdv
Az első nagy kérdés, hogy egyáltalán nevezhető-e kis gyökérnek egy 14 éves gyerek, vagy ahhoz még túl fiatal? A második kérdés még inkább morális, hiszen némi szerencse is kellett ahhoz, hogy az egyik szülő - aki végül megállította az ámokfutást - ne okozzon maradandó…..
KTM 2014.06.02 17:51:36
@közösperonos átszállás:
Kedves fórumtárs. Nem kell ahhoz jogi diploma, hogy valaki eldönthesse, bűn, vagy nem bűn amit tett a kisfilm hőse.
A bűnöző emberi jogairól meg annyit, szintén nem jogász végzettséggel, hogy aki társadalom, ember, emberiség ellenes viselkedést tanúsít, az ne várjon emberi jogokat. Sajnos kap.
Elvesztem. Magával ragadt a fogyasztáscsökkentés forgószele, kutyaól lettem a tornádóban. Megláttam a Fuel Shark Savert, és tudtam, nekem is kell egy. De okosba. Nincs olyan berendezés, amit egy magyar ne tudna létrehozni negyedáron, teherautóról leesett, pult alól vásárolt,…..
Nem a görkorisoké, a futóké, a turistáké vagy a babakocsis kismamáké. Attól, hogy sportolnak, vagy kerekük van, még lassabbak a biciklinél. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
KTM 2014.04.09 15:06:12
Sziasztok

Csopak, strandi járda, ráfestve 2/3 kerékpár út. Úgy képzeld el, hogy a 3 méter széles járda 1 méteres kerítés felőli része járda, 2 méteres autóút felőli része kerékpár út, a bringásoknak oda-vissza irány. Mindez a strand és az üdülők előtt. Vagyis a 4 fős család a 3 méteres "járdán" libasorban egymás mögött, mert különben zavarja a kerékpárosokat, akik az istennyila sem tudja, hogy a rákba kerültek a strand elé. Annyi hely nem volt (gondolom most sincs), hogy a szembejövő gyalogos elférjen a maradék járdán, mert nekik nem festettek dupla széles utat. Tekintve, hogy egy kerékpáros és gyalogos hasonló szélességű, ez kérem diszkrimináció, a polgármesternek 50 botütés a talpára.
Majdnem mindegyik bringás beszólt, mert volt pofánk egymás mellett sétálni. A fiam szájon akarta verni a kerékpárosokat, én inkább faágat dugtam volna a küllők közé, végül, mivel békés család vagyunk, letértünk az autóútra. Láss csodát, az autósok agyilag felfogták, hogy mi a strand felé sétálunk családostul egy üdülővároskában, szó, dudálás nélkül lehúzódtak, kikerültek, intettek, hogy menjünk, stb. Kész élvezet volt ott sétálni a kerékpárút/járda kombó után. Azt már talán mondanom sem kell, hogy az érintett kerékpárutat sárga festékből építették. (magyarán ráfestették az addigi járdára) Elhatároztam, hogy jövőre (idén) úgy megyek a járdán, hogy egy dupla, felfújt gumimatracot viszek a fejemen, esetleg gumicsónakot. Remélem a teljes kerékpár utat le fogja fedni.

Talán kiderült, mi a véleményem a kerékpárosok saját útjáról.

Adó:
A súlyadó bakfitty? Az. A benzinben viszont mennyi adó is van? 2 hét alatt kifizetem jövedéki adó formájában a súlyadómat, tehát évente még 26 súlyadó, azt meg csak nem fizetnek a gyalogosok, kerékpárosok.

Javasolni fogom zárt pályás kerékpárutak építését, ahova kerékpáros bérlettel lehet ráhajtani. Ott jogosan méltatlankodik a cikk író, ha megzavarják a gyalogosok. Addig azt kapja, amiért fizetett.

ui. A családban 4 főre 5 kerékpár jut, a KTM is az egyik bringánk típusa. Mi kihalt mellékutakon, hegyi országutakon szoktunk bringázni, sz@runk a kerékpár utakra.
TComment Hol trafizzunk? 2013.12.11 06:01:05
Ön is fog fizetni gyorshajtásért, hiába szabálykövető. Elmondjuk miért. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
KTM 2013.12.11 07:37:38
@Gyurma73:
Sziasztok
Elég lenne, ha a rendőrautóval a veszélyes helyeken cirkálna, nem is kellene ujjlenyomatot vennie, mert a bűncselekmény elmaradna.
A gyorshajtásról meg annyit, hogy Horvátországban, az autópályán és az országúton, ahol korlátozó tábla volt, ránéztem a sebességmérőre és láttam, eleve annyival megyek, ugyanis a körülmények miatt magamtól is lassítottam...
A korlátozó táblákról meg annyit, véleményem szerint indoklást tartalmazó kiegészítő
táblával legyen érvényes. Akkor a kint felejtett táblák miatt, a feledékeny szervet kell megbüntetni. Olyankor nem kellene mondjuk vasárnap a bezárt óvoda előtt lassítani azok miatt a gyerekek miatt, akik otthon alszanak, vagy a szintén egyéb tevékenységet (alvás, üzekedés, ivás) végző útépítő munkások miatt 30-al menni valahol az országúton este 9-kor.

Üdv
Úgy tűnik a hírös magyar kettős mérce nem áll meg Trianonnál, és a magyarosításnál, már popsit sem úgy fog a magyar, mint a szlovák. Az egyik már meg sem történt, a másik meg tahó paraszt. Szexuális zaklatással és rasszista támadással vádolták meg Hetényi Zoltánt, a…..
KTM 2013.04.02 18:19:49
Kedves nemlétező ország spionja

Tudom, hogy szerinted minden Magyar ember fasiszta és ha kinyitja a száját, csakis emberiség ellenes bűntettekre buzdíthat.

A pincérnő fogdosása simán csak bunkóság, a legfaszább amerikai néger is megteszi, naponta többször. Sőt, néhány amerikai néger kurvákat is futtat. Néhány amerikai néger embereket is meggyilkolt már. Róluk bármi sértőt mondani, bahh, nem is találok szavakat.

Kedves spion. Mivel nem ölt meg senkit, gondolom 8 napon túli sérülést sem okozott, leginkább fogdosott és beszélt, én megbocsátok egy Magyar sportolónak. A helyiektől már úgyis megkapta tetteiért amit érdemelt amúgy pedig szólás szabadság van. Főleg Amerikában.

Azt külön értékelem, hogy a Magyar media és sport szövetség kiáll egy honfitársunk mellett, ez sajnos nem jellemző a széthúzó magyarokra.

Ha megnyugtatja ő szlovákságodat, én nem ítélem el a Szlovák kerékpáros fiatalember mozdulatát sem. Egészséges szexuális értékrendje van, a megfelelő (női) és szép popsit fogta meg.

Te viszont, a nick neved ellenére és a tökéletes magyarságú cikkedet látva le sem tagadhatnád, hogy Magyar vagy. Tudod, a szomszéd tehene is dögöljön meg, ha az enyém megtette. Ha a Szlovák fiúnak szorul a hurok a nyaka körül, akkor a legjobb védekezés, hogyha másnak is szorul.

Summa summarum, mindenki végezze a dolgát. A Magyarok védjék a Magyarokat, a Szlovákok meg szidják. Egy dolgot kérek tőled, mindezt tedd egy Cseh vagy Szlovák nyelvű blogban és gyorsan felejts el magyarul. Van elég Magyar köcsög kis hazánkban, nincs szükségük külországi támogatókra.

Üdv
Komoly indulatokat korbácsolt fel a Red Bull Racing hazájában, Nagy-Britanniában Sebastian Vettel malajziai húzása, amikor a csapat utasításának ellenszegülve megelőzte csapattársát, Mark Webbert, és megnyerte a versenyt. Gerhard Berger szerint a világbajnokokból nem lehet kiölni a…..
TComment Az autózás őrültség 2012.12.12 09:29:59
Aki használja az autóját, ne gondolja, hogy ötvennél kevesebből kijön. Ha még mindig azt hiszi, kezdje el írni, és majd beszélünk egy hónap múlva. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
KTM 2012.12.13 20:12:55
Sziasztok

Az autó tényleg sokba kerül, de élvezzük.
A feleségemmel és mostanában a pár utcával odébb lakó kolléganőjével megyünk reggelente Dunaharaszti-BP viszonylatban.
Hazafelé ő sokszor BKV-val és vonattal jön, ha én 18-ig dolgozom, ügyelek. Napi 70 km, nem számolom km-re de mindennel együtt 60.000 Ft lehet havonta. Az évi 720.000, szép.
Cserébe:
Kapok majd egy bérletnyi benzin hozzájárulást a cégtől, a nejem ingyen kapja a bérletet, így a gyalogos hazajövetele nem kerül sokba, nekem meg nincs bérletem.
4.00 helyett 5.00-ig tud aludni, szépen, kedvesen mosolyog rám ha erre gondol. A kolléganőjével olyan jól érzik magukat a hátsó ülésen útközben, hogy öröm hallgatni. Mintha nem is munkába mennénk, hanem 2 barátnő a presszóban egy kávé mellett pletykálna vasárnap délután. 90 perc BKV utazás helyett 35 perc kényelmes beszélgetés. Hazafelé este 18-19-ig kényelmesen, kis forgalomban vezetek, a buszok villamosok megállóiban vacogás helyett. Gyakorlatilag szeretek ügyeletes műszakban lenni, nem gond, ha fél órával tovább tart a munkaidő. A mai világban ez talán jót tesz a munkaviszony megtartásának. A bérlet megspórolása és a céges hozzájárulás az 20.000 Ft, tehát 40.000-el több havonta a tömegközlekedéshez képest. Amíg ilyen munkahelyem van, megtehetjük és a párom nem hisztizik a kiadások miatt, sőt, figyelmeztet, ne felejtsem el a karbantartásokat elvégezni, végeztetni.
Ha pedig belegondolok, mennyi hasznot hajtok autózásommal a NAV-nak, büszkeséggel gondolok arra a 10.000 Ft jövedéki adóra, ami a tankba csurog alkalmanként.
Belsőség Kínában csak nézek 2012.04.10 09:00:00
Kína a kifogyhatatlan élmények tárháza. Mindegy hányszor, mindegy ki van ott, mindig képes újat mutatni az autós embernek. Ezúttal Svéd olvasónk küldött egy érdekes, képes beszámolót. Úgy alakult, hogy két hetet Kínában  - vidéken - töltöttem anyóséknál.  A…..
KTM 2012.04.13 12:57:06
Sziasztok

Én is sokat gondolkodom a kínai gazdaságról. Bizakodok is pár dologban, csak félek azt mi már nem érjük meg.

1. A kínai okos, szorgalmas és nem rebellis nép. Ezért fegyelmezett, engedelmes és számíthat rájuk a gazdasági elit. A történelme csodálatra méltó. Én csak a mai kínai gazdaságot gyűlölöm. Miért is?

2. A kapzsi Multi cégek az olcsóbb termelés miatt gyakorlatilag megszüntették a hazai iparokat és a kínait felvirágoztatták. Kína csak egy haszonélvezője ennek és igen nagy haszna van. Már Kína épít Európában gyárakat és dolgoztatni fog (pl. olaszokat, a Volvóról meg ne is beszéljünk)
A globalizáció azt jelenti, hogy a legolcsóbb munkaerővel lehet dolgoztatni és eladhatják a gazdagabb piacokon a termékeket. Meddig lesznek még gazdagabb piacok, ha a globalizáció sokáig tart????

3. Jönnek majd a problémák:
-Ha USA, Európa nem termel, nem lesz már felvevőpiac, Kína belefullad a termelésébe, a Multi meg adhatja az olcsón előállított termékét olcsón a kínaiaknak. Illetve az USA is olcsó piac lesz mint Kína és máris nem éri meg az óceánon átszállítani a terméket ugyanakkora haszonért. Globalizáció értelmét veszti, globalizáció elvégezte a dolgát, globalizáció lemond, multi cégtulajdonost agyonverik vagy Kínába költözik.
-Kína 80%-a sivatag és magas hegység, a tengerparti sávban, ahol élnek és mezőgazdaság is van, olyan szennyezettség lesz/van, hogy pusztán az evésbe is beledöglenek, de lehet, még mérgezett rizsből is kevés lesz nekik.
-előbb utóbb a munkásaik is kérnek valamivel többet a munkáért, illetve a kenyér drágább lesz mint az LCD TV és lesz felvevőpiaca az USA-nak Európának.

No ezt kellene megérni. Már azt sem bánom, ha nem érem meg.

Üdv
Szeky
Ezek szerint senki sincs biztonságban, aki külföldön dolgozik, ottani autót tart fent és néha hazalátogatna? Mai cikkünk blogposztja...
KTM 2012.01.11 13:36:46
Most troll leszek.

Ez a hercehurca természetesen a pénzről szól. Aki munka céljából elhagyja az országot, az sok szállal kötődik még ide. A szociális háló egy gyakorlatilag jelképes összegért a rendelkezésére áll. Unokahúgom Írországba emigrált, de fenntartotta a magyar TB jogviszonyt havi ~4000 Ft-ért. Ezzel semmi baj, mert végül is fizetett érte. A baj ott kezdődik, hogy UGYANEZÉRT a szolgáltatásért egy vállalati alkalmazott és a munkáltató, mint pl. én, körülbelül 80-100.000 Ft-ot fizet havonta.
Nagyon buta a járulékfizetés magyarországon. A minimálisan kötelező befizetés szinte ingyen van, kizárólag azért tartható a rendszer, mert a magasabb jövedelmekből irreálisan magas a levonás. Meglepő módon, emiatt sokan csalnak a jövedelem bevallásánál.
Úgy gondolom, sok olyan ember van, aki külföldön dolgozik, de mivel itthon is tartózkodik akár hónapszámra, igénybe vesznek szolgáltatásokat. Egyszerű a megoldás, bár úgy látszik a magyar hatóságoknak mégsem az.: Egy kis környezeti vizsgálódás, adat egyeztetés.

A külföldi rendszám tulajdonosának magyar háziorvosa van? Magyarországon kiváltott már TB támogatott gyógyszert?
Gyermekei magyar iskolába járnak?
Szülei nyugdíja kicsit zűrös ügy, mivel azért az öregek már saját fiatalkorukban fizettek, de a magyar rendszerben ugye, a mindenkori aktív dolgozók fizetik az aktuális nyugdíjakat.

Amennyiben igen, úgy igénybe veszi a szociális rendszert és mivel külföldi munkavállaló, gyakorlatilag ingyen, fizessen legalább az autójáért. Egyéb esetekben semmi erkölcsi jogalapja nincs az államnak kivetni ezt a sarcot.

Omm, neked, mint érintettnek tenném fel a kérdést: Magyarországi cégnél dolgozol, de családod Szlovákiában él, utódaid szlovák iskolába járnak. Tanulni, legalábbis általános iskolában, állampolgári jog. Ellenben, mint tudjuk, bár van aki nem tudja, minden állampolgári joghoz kötelességek, kötelezettségek is járnak. Az iskolákat az adókból tartják fent. Ha külföldön dolgozol, gyakorlatilag semmi adót nem fizetsz otthon. Akkor a gyerekek ajándékba kapják az oktatást. Kész szerencse, hogy te szlovák rendszámmal jársz, legalább ennyivel hozzájárulsz a költségekhez. :)) Magyar rendszámmal biztosan neked is részed lenne kellemetlenkedésben a rendőrök részéről hazádban.

Ez nem személyeskedés, csak egy példa volt, miért is prüszköl sok magyar ember a külföldi rendszámos felső kategóriás autókra.

Üdv
Szeky
Szlovák rendszámom van, és nem félek használni Mai cikkünk blogposztja...
KTM 2012.01.03 13:24:20
Sziasztok (ezt a posztot még bánni fogom, de legyen)
Nem olvastam az összes kommentet, de páran már írtak hasonlót, mint amit én fogok.
Vívódom magamban, mert tényleg szarban van az ország, tényleg kell az adóbevétel és tényleg magasak a költségek Magyarországon.
Abban azért biztos vagyok, hogy nem kötelező minden Szlovákiában alapított cégnek vásárolnia egy Audi A8 típusú személygépkocsit, amivel időnként meg kell jelenni Budapesten. Személyes tapasztalat, hogy amikor még fogalmam sem volt erről a kedvezményes adózású lehetőségről, komolyan meglepett, milyen gazdagok a szlovákok. Egyszerűen feltűnt, hogy a legjobb autók kivétel nélkül szlovák rendszámmal közlekednek. Magamban dörmögtem, mire vág fel a magyar kormány a gazdasági teljesítményünkre, hiszen a szomszédaink mennyivel jobb autókkal járnak. Később olvastam valamelyik fórumban miért is van ennyi gazdag külföldi Budapesten :)
Legyünk kicsit rasszisták, a javaslatom a következő:
Ha a delikvens családja Magyarországon tartózkodik (Magyarországi iskolás gyerek, magyar háziorvos, magyar nyugdíjas szülő) plusz xx.000.000 Ft-nál értékesebb autón virít a Szlovák rendszám,(na ez itt a negatív diszkrimináció) az jó eséllyel a kisebb adóterhek miatt nem jár hazai gépjármű azonosító táblával.
Kövezzetek meg, de egy Skoda Fabián a szlovák rendszám sosem az adócsalást juttatja eszembe. Persze, ha lenne egy statisztika arról, hogy a szlovák rendszámmal rendelkező autópark mennyi Skodát és mennyi Mercedest tartalmaz, valamint arról, hogy Budapesten milyen arányban járnak ilyen autókkal, akkor azért nem lenne olyan elvetemült adóellenőr aki azt mondaná, semmi összefüggés az autó közterhei és a rendszám között.
Most nagyon Off jön.

A gyógyszertárakban majd fel kell tüntetni a recepten, hogy az adott hatóanyagot tartalmazó gyógyszernél, mely gyógyszerek olcsóbbak, és mennyivel.(kínában rendkívül olcsón gyártanak gyógyszereket) Javaslatom: a tisztelt képviselők a kitűzőjükön tüntessék fel, mely kínai állampolgárok vállalnák el helyettük a képviselőséget és mennyivel olcsóbban. Engem is zavar, ha túl drágán kapok szolgáltatást. Olcsó kínai képviselőket akarok a parlamentbe!!
On
A Szlovák rendszám NEM törvénysértő. Egyszerűen egy EU jogszabály lehetőséget ad valamire, amit sokan használnak, kihasználnak.
Nem lehet minden törvényt személyre szabni, ahhoz még mi magyarok is túl sokan vagyunk.
Ez egy egyszerű döntés: A magyar vagy a szlovák (osztrák, német) költségvetést támogatom az autóm forgalomba helyezésével. A szívemben magyarnak érzem magam, vagy sem. Ők úgy döntöttek. Jó lenne, ha másképp döntöttek volna? Tett valaki valami azért, hogy másképp döntsenek? Van annyi pénz, amennyiért én is úgy döntenék.

Üdv
Szekeres János
Ön jó néven venné, ha a nappalijába bejönne a szomszéd Pistike távirányítós helikopterével, és lekaszabolná a kristálycsillárt, vagy benyúlna a hűtőbe és megenné a sonkát? Ugye kérdőn nézne? Esetleg akkor is ellenérzései volnának, ha Pistike pár év múlva a kocsiját…..
Hibát-hibára halmoztál Jánosom, pedig látod, én megértelek. Pontosan tudom, miért van szükséged S8-as Audira. De a polgár nem, ezek ilyenek, rá se ránts. Vélemények az azonos című írásunkról...
KTM 2011.02.10 08:00:58
@szeplabak:

A senkik ferrarijához semmi közöm, ha tőlem lopta is rá a pént, nem tudok róla. A politikus viszont az én adómból vetet, béreltet magának luxust. És megkérdezlek, szerinted egy államigazgatási alkalmazott az VALAKI? Sajnállak, ha így gondolod, bár legalább van valami örömöd, amikor hallod, hogy milyen jó dolguk van. Ha belegondolok, akkor te egyfolytában örülsz, mert csak ezt hallhatod. Ezek után inkább irigyellek. :)

üdv
Szeky
     Nincs mentség, ha elüt egy jármű a zebrán egy gyalogost. Főleg, ha utána cserben hagyja. Ez tény, ez a szabály, ami jól is van így. Bűnhődjön csak, amit a társadalom ítél neki. És akkor most nézzük meg együtt a videót, és képzeljük bele magunkat…..
KTM 2011.01.05 14:00:52
@NemAnonim:

Szia

Elismerem, hogy törvényileg és erőviszonyok szempontjából is a gyalogosnak van igaza. A cserbenhagyásra meg nincs mentség, esetleg egy lelki sokk. Az adott helyzetben viszont, a furgonnak halmozottan hátrányos látási helyzete volt.

A gyalogos ugyanolyan résztvevője a forgalomnak, mint a gépjárművek, csak védtelenebb. A mondanivalóm mindössze annyi, hogy az elsőbbség birtokosának is illik figyelni, mert saját jól felfogott érdeke. Ha teszem azt én megyek át azon a zebrán, biztosan jobban figyelek és most nem feküdnék a kórházban.

Üdv
Belsőség Minden napra új gumit! 2010.12.08 07:30:00
Rettegők, stréberek, buzgó mócsingok, rohanjatok téligumiért, különben biztos halál vár rátok. Mindenki más hallgasson a józan eszére. Vélemények az azonos című írásunkról...
KTM 2010.12.08 21:48:57
Az autómon téli gumi van, de érdekes módon, amíg nem létezett téli gumi, addig is jártak, jártam autóval 7 celsius fok alatt. Sőt, régen diagonal gumival is eljutottak a céljukhoz. Anno az ősember még gyalog is, elejtett barlangi medvét húzva maga után.

Ma valóban mást sem hallok a médiákban, olvasok autós újságokban, mint: vegyél téli gumit. Én azért vettem meg, mert épp Pécsre utaztam volna, a hegyekben láttam értelmét egy hidegben jobban tapadó guminak. BP. Dunaharaszti és Kiskőrös környékén 3 év alatt talán 2x autóztam friss hóban.

Anno apám azt tanította: télen vegyél vissza a sebességből, figyeld az utat, van e nedvesség, mert az jég is lehet, tarts nagyobb követési távolságot, akkor is lassíts, ha csak gyanús a forgalmi helyzet.
Ez mind lassulással jár, cserébe nagyobb biztonsággal lehet elkerülni a balesetet.
Ma mondanak ilyet a rádióban, ma lassítanak az autósok?

Sajnos a mai majmok, (tisztelet a kivételnek) nem fogadják el, hogy a természet néha erősebb, alkalmazkodjunk hozzá, nekik tökéletesen megfelel az a szlogen, hogy tegyél a felnire téli gumit és szard le az időjárási körülményeket.
Valahol a téli gumi marketingjében én túlzott biztonságba ringatást érzek. Az emberek fejéből szinte kisöprik az óvatosságot, nekik elég megvenni a téli gumit és avval mindent megtettek a hideg, csúszós időjárás ellen.... A kereskedők szerint legalább is.
99 %-ban egyet értek a cikk írójával, télen óvatosan vezess, a téli gumi nem árt, de ha nem az életed függ tőle, ne indulj el méteres hóban.

Üdv
Szóval az történt, hogy egyfolytában nézzük a GPS visszaszámlálóját, és 2047-nél a Bende azt mondta, hogy tartsunk sztending ovésnt, ha átlépjük a kerek kétezret. Aztán megyünk a távoli svédbe vezető pályán, amikor a navi egyszer csak meghülyül, 2028-ról 3038-ra ugrik a számláló, megjelenik a saját…..