Adatok
Kutato
0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Remélem vártátok már a blog visszatérését! Sok minden történt mióta nem találkoztunk - legalábbis velem, meg úgy a világban általában -, és ne felejtsük ezek sokaságából máris történelmi fotók lettek, amiket néhány év múlva már be is lehet mutatni a blogon ;).
A forróságnak is vége, úgyhogy vágjunk…..
Kutato
2015.09.07 10:42:13
Az elektromos autós képhez: az autó a korban már jól ismert ólomakkumulátorral lehetett szerelve, ennek töltőáramát és töltőfeszültségét a töltés folyamata során állítani kell, mert lemerült állapotban túl nagy árammal töltene, feltöltött állapotban meg túl kevéssel. Ezért a műszerfal legtetején látható a két mutatós műszer, amely a feszültséget és az áramot jelezte. A középen található kettős kar két külön mozgó állítószerkezet, középen látható is a racsni, amelyen kivehető még az alsó és a felső ütköző is. A karok a C betű alakú közös elektródát kötötték össze a pöttyökkel, ezek valószínűleg áramkorlátozó ellenállásokat söntöltek ki, mivel az alul látható transzformátorba csak 5 vezeték megy, kettő a primer tekercsre, kettő a szekunderre. A nő egy kettős késes kapcsolót fog, az valószínűleg a főkapcsolója a készüléknek, mert a mutatók is még a nullán állnak. A többi kapcsoló szerepét a kép alacsony felbontása miatt már nehezen mondanám meg.
Kutato
2015.09.07 12:34:17
Akkor kicsit tévedtem: az Edison cella nem azonos a mai ólomakkukkal:
"Edison eredeti megoldása, amit 1901-ben szabadalmaztatott, két fém elektródát igényel, egy pozitív nikkel-oxid lemezből és egy negatív vaslemezből áll, mindkettő egy kálium-hidroxid elektrolitba merül. A vas és szén összetevők keveréke elektromosságot fejleszt, ami a nikkel laphoz folyik, kisütve az akkut. Edison reményei ellenére akkumulátora nem kapott szerepet az elektromos járművek forradalmában, mára pedig teljesen elhomályosult olyan technológiák fényében, mint a több energia tárolására és leadására alkalmas lítium-ion akku."
Forrás: sg.hu/cikkek/90542/regi-akku-nano-kontosben
"Edison eredeti megoldása, amit 1901-ben szabadalmaztatott, két fém elektródát igényel, egy pozitív nikkel-oxid lemezből és egy negatív vaslemezből áll, mindkettő egy kálium-hidroxid elektrolitba merül. A vas és szén összetevők keveréke elektromosságot fejleszt, ami a nikkel laphoz folyik, kisütve az akkut. Edison reményei ellenére akkumulátora nem kapott szerepet az elektromos járművek forradalmában, mára pedig teljesen elhomályosult olyan technológiák fényében, mint a több energia tárolására és leadására alkalmas lítium-ion akku."
Forrás: sg.hu/cikkek/90542/regi-akku-nano-kontosben
Pár hete volt szó róla itt a blogon, hogy a Vissza a jövőbe film eredeti forgatókönyvében egy atombomba robbanásának energiáját lovagolta volna meg Marty, hogy visszajusson a jövőbe. A végleges, villámcsapásos változatnak egyébként is van egy gyenge pontja: tudjuk, hogy este 10.04-kor várható a nagy…..
Nem vitás: történelmi időket élünk, és bizony a bérletpénznek: a havi, fejenként 4-10 ezer forintnak a családi költségvetésben sokkal jobb helye is lehet. Ennyi pénzből elvihetjük kedvesünket egy romantikus vacsorára a környéken, de a gyerekeket is elküldhetjük moziba, ha…..
Pár hétre távolabb lép az ember a szalagcímektől, és mindjárt nevetségesnek és kicsinyesnek látszanak a belpolitika vagy akár az unió vitái, kampánylózungjai, hazugságai. Hiszen bazmeg elpusztul a Föld! A bálnák! A méhek! A káposztalepkék! Mert az ember disznó módra él,…..
Nikola Tesla földi pályafutásának első 25 évéről szóló múlt heti posztunk örvendetes olvasottságától fellelkesülve (24 óra alatt 11 ezer egyéni látogató 23 ezer oldalletöltést produkált, amivel a blog eddigi históriájában a második helyre kapaszkodott) nekilátunk tehát…..
Kutato
2009.11.09 12:11:37
Tesla talán egy dologban a leghíresebb: róla hordták össze eddig a legtöbb tudományos-fantasztikus rizsát... A tunguzkai jégmeteorról pl. már csak az őrültek hiszik azt, hogy Tesla műve; a HAARP projekt pedig a legszívósabb tévedés Teslát illetően; nem ragozom tovább. A Colorado Springs-i költözésének oka sem valamiféle titkos elvonulás, hanem a nagyfeszültségű kísérleteihez szükséges száraz, páramentes levegő biztosítása volt.
Akit érdekelnek az EREDETI Tesla szövegek, azoknak összegyűjtöttem azt a www.tesla.hu/-n; az ott található eredeti anyagokban tudtommal nincs semmi belemagyarázás. Aki azokat elolvassa, jó képet kaphat arról az emberről, akiről kb. 500+ könyvet írtak már, de még senki sem érti, hogy mit is csinált pontosan. A kulcsszó tényleg a longitudinális hullám, már ha létezik - a fizikai ugyanis nem igazán hisz ezek létezésében...
Amit még kiemelnék Teslával kapcsolatban: hála a hatalmas pénzeknek, amit kapott, olyan költségvetéssel és ebből adódóan olyan energiaszinteken játszadozott, ami még mai aggyal is nehezen felfogható: 1899-ben pl. 55 MW-os (75.000 LE) teljesítményekről beszél. Innentől fogva nehezen hiszem, hogy botcsinálta alkalmi Tesla kutatók bármire is jutnának; Tesla hagyatékának kutatásához egy komolyabb összefogás kellene...
Akit érdekelnek az EREDETI Tesla szövegek, azoknak összegyűjtöttem azt a www.tesla.hu/-n; az ott található eredeti anyagokban tudtommal nincs semmi belemagyarázás. Aki azokat elolvassa, jó képet kaphat arról az emberről, akiről kb. 500+ könyvet írtak már, de még senki sem érti, hogy mit is csinált pontosan. A kulcsszó tényleg a longitudinális hullám, már ha létezik - a fizikai ugyanis nem igazán hisz ezek létezésében...
Amit még kiemelnék Teslával kapcsolatban: hála a hatalmas pénzeknek, amit kapott, olyan költségvetéssel és ebből adódóan olyan energiaszinteken játszadozott, ami még mai aggyal is nehezen felfogható: 1899-ben pl. 55 MW-os (75.000 LE) teljesítményekről beszél. Innentől fogva nehezen hiszem, hogy botcsinálta alkalmi Tesla kutatók bármire is jutnának; Tesla hagyatékának kutatásához egy komolyabb összefogás kellene...
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz