Regisztráció Blogot indítok
Adatok
retekbá

0 bejegyzést írt és 82 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Onlinemarketing blog Mennek...? 2013.07.09 22:13:18
A Lapcom szép csöndes kivonulása nem igazán látványos folyamat, de a kész tényként kezelt Sanoma szétszedése és eladása már látványosabb változást okozhat a hazai piacon. A valamikor kiemelten kezelt közösségi média oldalukat, a HotDogot már eladták, és a pletykák szerint…..
Onlinemarketing blog Facebookiáda 2011.03.25 23:40:26
Van néhány cég, akinek kezeljük a Facebook oldalát. Az elmúlt bő egy évben összegyűlt némi tapasztalat, ráadásként van szerencsém ismerni más cégeknél is a közösségi médiával foglalkozó embereket. Így aztán egyre több és több tapasztalat gyűlik össze arról, mit…..
vaníliaálomkexmost a negyedik felvonás következika harmadik kimarad a negyedik következik de nem lesz ötödik felvonásA.E.BizottságMa végképp megbizonyosodtam arról, hogy a web 2.0, mint kifejezés, már idejétmúlt. El is temetem azt a fantasztikus, két részből álló magyarázó…..
 A bankok az ügyfélév végén írásban kötelesek értesíteni a következő ügyfélévre vonatkozó új törlesztőrszletről az ügyfeleket. Amennyiben az ügyfélév egybeesik a naptári évvel, akkor a karácsonyi ajándékok mellé érkezik a januártól érvényes…..
retekbá 2010.12.29 14:22:25
@zum trucc: Félreértettél, én egyetlen egy szóval sem említettem, hogy (csak) az állam feladata lenne megoldani a problémát. Az adódra sincs szükségem a hitelem kiváltására, nem erről írtam. Sőt, azon ritka emberek közé tartozom, aki bérből-fizetésből élve szépen, korrektül adózom, ezek szerint veled együtt. Ritka állatfaj vagyunk mi ketten látod.

Én arra hívtam fel a figyelmet, hogy ahelyett, hogy lehülyézünk, lespekulánsozunk hétköznapi halandó embereket, éljünk előbb egy kevés empátiával is. Lehet, hogy téged nem tud átbaszni egy banki ügyintéző, de egy villanyszerelő, vagy egy gázos gond nélkül.

Sok ezer ember átbasztak.
Most mondhatod, hogy hülyék voltak, de ettől még a probléma megvan.

Az én paranoid összeesküvés elméletem amúgy is az, hogy amikor chf-ben felvettük a hitelt, akkor az valójában egy fiktív deviza forrássá vált, amit a bank valójában nem konvertált chf-re. Ha úgy lett volna, akkor pont most kezdene szabadulni tőle, hogy szarrá keresse magát.

Amúgy meg lehet hogy S.Gyuri bácsinak most kellene írni egy szívhez szóló levelet, hogy kezdjen el shortolni a chf-ra. Egy országot menthetne meg és akár még szénné is keresné (megint) magát. A chf 1,20 eur körül már erősen lufi. Ment neki ez már fonttal is.
retekbá 2010.12.29 15:54:02
@zum trucc: Az S.Gy. bekezdésem szarkazmussal erősen átitatott kívánt lenni.

Az általad leírtakkal egyetértek, és hangsúlyozom én nem tartom magam hozzértőnek. Ha tartanám, akkor huf, vagy max eur hitelem lett volna.
retekbá 2010.12.29 18:01:49
@zum trucc: persze, semmi gond. minden ok.
Közösségi média oldalak, 2010. Az adatok a Webauditból származnak. Mivel elsősorban az érdekelt, hogy az aktivitás hogy változott, ezért a napi oldalletöltés-eloszlást néztem meg. Három hazai oldal adatai következnek, ezek határozták meg kisebb-nagyobb mértékben a hazai piac…..
retekbá 2010.12.19 23:18:34
@Nguyen: A post írója és nem én hasonlítottam össze a termékeket. Mivel több kommentelö rosszul értelmezte a számokat (így te is) ezért gondoltam, hogy megosztok pár infót a termékemröl.
Ez valamiért téged zavar.
retekbá 2010.12.20 09:47:14
@Togez:

1, Havi unique szám semmivel nem értelmetlenebb, mint a PI. A havi unique számot a médiatervezők használják, hiszen egy szponzorációt, ill pl egy bevezető image kommunikációt általában legalább 1 hónaposra terveznek. És sokszor költséghatékonyabb egy olyan oldalon hirdetni, amely havi szinten ér el sok embert és nem ugyanazokat forgatja vissza nap mint nap.

2, A PI-nél még inkább fennáll az, amit írsz, hiszen ha beesik valaki egy oldalra 1mp-re, vagy akár 3x-5x egy nap, az mind szépen le van mérve.
És akkor még nem is beszéltünk az AJAX-os megoldásokról, ahol ugyan sokkal kevesebb a PI. Ne menjünk vissza 2001-be, amikor azon szórakozott a szakma, hogy a usert hány oldalon lehet keresztülverni ahhoz, hogy maximalizálni tudjuk a PI-t.

3, A HotDog "user generated contentből" hozza a látogatóinak jelentős részét. A felhasználók bejönnek, csinálnak blogot, fanzint, profilt, és ezt más usereket szépen meglátogatják. Továbbá írunk cikkeket a 15-18 éves korosztálynak, amit fogyasztanak. Miért gond, hogy ezt segíti a SEO? Facebook like is egy marketing tool, azt is lehetne fikázni.
retekbá 2010.12.20 10:11:30
@Cica75: www.hotdog.hu/freeimage/freeimage.hot?f_id=660034

Hátha nem olvasható: piros -> PI, kék -> unique user. Látható, hogy a napi unique nő.

A PI a tartalomszolgáltatás miatt és több szolgáltatás kiirtása miatt esett.
De ezt már leírtam fentebb.
@Konrad: ez is Webaudit.
Onlinemarketing blog Lopott helyen 2010.11.09 11:31:00
Hírekből, kis színesekből lehet tudni, hogy Kínában lopják a tévécsatornákat: engedély nélkül teszik azokat fel helyi kábeltévék a kínálatukba. És az ott akár azonnal milliós elérést jelent. De nemcsak az adást lopják, hanem a reklámokat is: a reklámblokkok helyén nem a…..
retekbá 2010.11.16 21:33:49
@Takács Bálint: Mellébeszélsz. Nem egy party egy 50-100mio gyártású müsort jogsértö mòdon nyilvànossàg felé közvetíteni, vagy home made videokbòl bejàtsszani. Persze ez utobbi sem guszta.
retekbá 2010.11.16 21:38:35
@Chang Yai: yepp te igazi jó magyar módján azt gondolod, hogy ha màr àtbaszott az internetszolgaltatod, es lehuz xezer huffal havonta, akkor megbosszulod ezt a vilagon es az 500gigas vinyodat megtoltod filmekkel es zenekkel. Hajra!

Amugy lehet áramot és netet is lopni.
Nem próbálod ki? :)
Az idei I/O konferencia óta nem csak azt tudjuk, hogy az Android 2.2 mennyire menő lesz, hanem azt is, hogy a Google hisz abban, hogy a jövőben egyre többet fogunk használni webes alkalmazásokat... Nos, miért ne lehetne ilyen webes alkalmazásokat épp mobilra optimalizált felületen is…..
Első olvasatra még szimpatikus is lehet az a törekvés, hogy a Facebook 40 országban állapodott meg mobilszolgáltatókkal arról, hogy ingyen biztosítja az alsóbb kategóriás készülékkel rendelkező mobilfelhasználók számára a Facebook elérését.Magyarországon a T-Mobile-lal állt…..
Most minden csatornán a közösségi média folyik, illetve ha pontos akarok lenni, akkor a Facebook és a Twitter. Az már jól látszik, hogy ennek a hype-nak a nagy vesztese az iwiw: miközben messze a legnagyobb hazai közösségi oldal, alig hallunk róla, a hírekben sehol nincs.De a…..
A látogatottsági és elérési adatokból kiválóan látszik, hogy a magyar internetező nem szokott rá minden olyan közösségi szájtra, melyek amúgy tarolnak a világ különböző piacain. Mi az adekvát válasz, ha online fotómegosztás a téma? A Flickr. És egy zenekar honlapjának hol…..
A Gemius ma emailben keresett meg azzal, hogy töröljem az adatokat a postomból, mert azok "sértik" az ő "üzleti érdekeiket". Az emailjük egy már-már fenyegetésnek is beillő mondattal zárul: "felajánljuk, hogy előzetes egyeztetés esetén nem fogunk akadályt…..
retekbá 2010.02.10 21:54:48
@DuggenHuzzer: ... meg az index nyitó kiemelés. beesik a cső-user, kiesik a cső-user.

Ehhez bloghu a számhoz egy GAnalytics screenshot is érdekes adalék lenne, benne a top5 forrással (kereső, direkt hivatkozás).
Ha már így belemelegedtünk a statisztikákba, ma küldték el a Gemius és az IAB közösen készített felmérését a közép-kelet-európai online piacok 2009-es helyzetéről. Ebből most csak a magyar résszel foglalkozunk. Ezek voltak a legnépszerűbb webszájtok Magyarországon tavaly:…..
2009 álmos év volt a hazai közösségi szájtok és az online média számára is. Nagyon nagy változások nem történtek. És ha azt gondoljuk, hogy ez a válságnak köszönhető, tévedünk. A hírszájtok szinte semmit nem csináltak az előző évben, ami kijelölt volna egy olyan…..
 Erős felütéssel indult ez az év a fizetős tartalmat akaró kiadók részéről. A Népszabadság egy nehezen értelmezhető módon mintegy külső véleményként ír egyik vezetőjének a véleménye kapcsán arról, miért is lenne helyes, ha az internetezők fizetnének a fizetős…..
retekbá 2010.01.05 13:40:32
@Nakhchivan: Nem részlet idézéséről van szó. Nem mellesleg a felhasználási jog megállapításának nincs általánosított formája. Az egy deal két fél között.

Ha egy angol blogíró belép (majd valamikor) a fizetős wired tartalomra és leközli a hírt a blogján (ingyé) úgy, hogy átír két három szót, attól még simán elmeszelhetik plagizálás miatt.

És erre azt mondom: jogos. A tartalmat előállítani pénz. Jogsértő módon a pénzért előállított tartalmat ingyen átadni - bár biztosan jófejség - jogsértő magatartás. Nem beszélve arról, hogy rontja az üzletet.

Ha nincs üzlet, nem lesz tartalom sem.
Ha nincs tartalom mit fognak lopni?
retekbá 2010.01.06 12:51:49
@Konrad: Magyarországon fogják lopni. Ne általánosítsunk világméretben.

Mint ahogy már most is több szolgáltatást elérhetetlenné tettek Mo-n, mi az akadálya annak, hogy ez ne változzon tovább negatív irányba?

Mi akadálya van, hogy jogsértő tartalmakat szolgáltatói szinten kizárjanak, ha ebben van üzlet?

Abban egyetértünk, hogy szemléletben spontán nem fog változni a helyzet, de majd akkor fog másképpen.
retekbá 2010.01.06 22:08:33
@Konrad: Én nem pörögtem sem a zenén, sem a fiatalokon. :) Továbbá meglátásom szerint kint más a helyzet, de innentől ez már csak hitvita.

Ismétlem magam: Ha nem lesz felhasználói oldalról pénz az internetes (jelenlegi értelemben) tartalomban, akkor majd a tartalomszolgáltatók átvonulnak (értsd átteszik a pénzüket) egy másik platformra, ahol a tartalom jobban védett, illetve védhető.
Ennyi.

Én már várom ezt az időszakot.
A Bloombergnek nyiltakozó névtelen forrás szerint a nagy webkeresőkkel kötött megállapodások már idén nyereségessé tették a Twittert. A Google-lal kötött szerződés 15, a microsoftos pedig 10 millió dollárt hozott a konyhára. A mikroblogging szolgáltatás működési költsége…..
retekbá 2009.12.27 20:19:08
@[nev]: így van, így van! maximálisan egyetértek. nem győzök bólogatni (már fáj is a nyakam).
retekbá 2009.12.30 00:03:39
@[nev]: Yepp. A platformokat akár súlyos veszteségek árán is fent kell tartani, így egy-két cucc fent fog maradni. Egyetértünk.

A további töredeződés nem fog jót tenni a piacoknak, ebben is maximálisan egyetértek.

Két területben látok pislákoló lángot: gaming (multiplayer), és "3D look" (pl.: AVR). Ez utóbbi a gaming mellett a pron! (igen azt is), kereskedelem (ingatlan, aukciós, és classified) területeket is megtolhatja. Viszont nagyon sok pénzt is el fog húzni.

Tartalomban csak az exkluzív fog pénzt érni. A több vagy traffic generátor (azaz marketing tool) vagy szemét, zaj.
retekbá 2010.01.01 14:39:37
@[nev]: "innentől kezdve feleslegesek azok óriás szerverparkok, amik az audio, a video, a text fájlok megosztását akarják ellátni világméretekben"

Ezt nem teljesen értem.
Attól, mert vastagabb a kliens a mobilplatformon, attól még magát a tartalmat ki kell szolgálni. Ehhez meg kell erőforrás. Vagy mire gondoltál?
Nos, mint tudjátok, szombaton, a showműsor ideje alatt üzemelt a Csirip.com, vagyis az RTL Klub közösségi blokkja. Az oldal a Turulcsiripet (twitek), a Szörcs.hu-t (keresések) és a Ustreamet (élő streamvideók) használta arra, hogy egy valóban élő, közösségi szolgáltatást…..
retekbá 2009.12.23 23:12:04
@Barát Csaba: mint ahogy egy blogba vagy egy fórumba is. A hangsúly amúgy nem ezen van, hanem hogy az utóbbi 2-3 évben a melegvizek feltalálásának hypeolását éljük meg folyamatosan.

Azt mondod twitter? Azt mondom newsgroup.
Azt mondod üzifal? Azt mondom guestbook.
Azt mondod windoslive profil? Azt mondom iCQ WP.
retekbá 2009.12.29 23:55:35
@caligne: de azonnal!
és követelek még 7865 followert, de leginkább olyanokat, akik minden postomat lájkolják.

Itt tudatom mindannyíótokkal, hogy 2009-ben - hivatalosan is - a leghánytatóbb buzzword a "lájkolom" lett.
 A bulvársajtó gyűjtőfogalom, a populáris – és amellett felszínes –, egyszerűsített gondolati tartalmakat közvetítő, esetleg népszerűséghajhász médiatermék jelzője, amely sajátos eszközeivel az azt közvetítő közeg (pl. újság, TV-, rádióműsor, előadás,…..
retekbá 2009.12.23 23:26:09
@Barát Csaba: fog a magyar fizetni ezért? nem nő ki 2 hét alatt egy ingyenes cucc a földből?

tényleg nem az érdekel, hogy az kaliforniai középiskolás fizet-e érte, hanem a magyar.

és a magyar piacnak jelent-e bármit, hogy a twitter csörgetni kezdi a kasszát?
retekbá 2009.12.27 20:32:40
@Konrad: A gaming piacot sztem ne keverjük ide. Ha jól értem megint arra jutunk, hogy a TW és a FB is csak egy platform, adja a usertömeget az ezekre a paltformokra épített alkalmazások alá, amik meg hozzák a pénzt. Viszont ezek az alkalmazások (ha bejönnek) a platform nélkül is elvannak.
Ha csak Doransky bejegyzéseit olvasnám a neten, akkor egyértelmű, hogy 2009-2010 a mobil és a közösségi megoldások éve. És ha így visszatekintek, azt kell mondjam: Matyinak rengeteg dologban igaza van.Persze nem egy annyira kocka világban élünk, hogy mindenkire igaz legyen ez a két…..
Egy brit házaspár megelégelte, hogy a zenei eladásokat mesterségesen befolyásolják a televíziós tehetségkutató showműsorok, úgyhogy kampányt indítottak a Facebookon azzal a felkiáltással, hogy ha eleged van abból, hogy az aktuális "megasztáros" (a briteknél: X…..
Hét végén már írtam róla, hogy volt egy rendőrségi ügybe torkolló hócsata Washingtonban. A hirtelen nagy mennyiségben leesett hó hatására több mint kétszáz twitterező dobált egymásra hólabdákat az USA fővárosának egyik kereszteződésében.És bár a helyszíni felvételek…..
A nemzetközi és hazai webes trendekkel foglalkozik egy nagyobb lélegzetvételű cikkben az eheti Figyelő. A szerző azt a témát próbálja egy picit pedzegetni, hogy van-e esélye a hazai webes cégeknek, vagy jön a Google és a Facebook, és mindenkit letol a pályáról.Szóval a szokásos…..
retekbá 2009.12.03 19:28:26
@tvk: Erről van szó!
Hozzáteszem a Facebook vagy a Twitter semm innovációval tört be. Semmilyen újdonság nem volt induláskor a két termékben csak az, hogy azokat a hétköznapi embereket szólította meg, akiknek magas volt a léc.
Ha szigorú akarnék lenni, azt mondanám, hogy a TW FB kifejezetten visszaruccanás a múltba.
A múltkori postban tárgyalt nyers felvetés reakcióra ingerelt néhány bloggert. Sőt, a téma kapcsán megszólalt a magyar print média színeiben Indy is. A fenti reakciók nagyjából egybehangzóan állítják, hogy a Google megdöntése lehetetlen azzal, ha a nagy tartalomszolgáltatók…..
retekbá 2009.11.16 17:45:18
A magyar (de nem csak a hazai) hirdetői piac nem fogja eltartani a tartalom szolgáltatókat. A tartalmak, szolgáltatások egy részéből közvetlenül pénzt kell csinálni.

Lehetséges megoldások (amik most gyorsan eszembe jutottak):

1, Fizessen a user: a tartalmakat, szolgáltatásokat elzárod a nem fizetős userek elől, így a keresők elől is. A jogsértő felhasználókat - akik ellopják a tartalmad és ingyen publikálják - feljelented szerzői és felhasználási jogok megsértése miatt. 100. ilyen után csökkennek a lopkodások, vagy nem.

2, Fizessen valaki más: Ahogy a TV-knél a kábelszolgáltatók jattolnak a tartalmakért, jattol a tartalomért valaki ezért is (google, Té, bárki). Tartalom nélkül a médium nem képvisel értéket, csak egy hordozó felület. 2006-2008 megmutatta, hogy a web2.0 mennyire értéktelen a minőségi tartalom fogyasztók számára.

3, Senki ne fizessen: Dögöljenek meg a kis cégek, centralizálódjon tovább, ill monopolizálódjon a tartalomszolgáltató piac. Sok lelkes amatőr/félamatőr kedve és ideje szerint majd ad nís tartalmakat. Mo-n 2-3 nagy szereplő eléldegél a hirdetői piacból.

4, Dögöljön meg az internet biznisz: Az IPTV átveszi a funkcionális szerepét, és ott van/lesz működő képes üzlet, lesz lóvé.

Az internet nyílt médium, szemben a TV-vel, nyomtatott magazinnal a tartalom bár ugyanolyan nehezen előállítható, viszon sokkal nehezebben védhető.
Amíg ez nem megoldott, addig vért fogunk köpni. Lehet a fenti 4 pontból mazsolázni.