Adatok
Shub-Niggurath
0 bejegyzést írt és 46 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A 28 éves Amir Mizra Hekmati a Kuma Games nevű, háborús témájú (egyébként rém gyenge) játékokat fejlesztő cégnél dolgozik, iráni származású, de ő már amerikai állampolgárként, Arizonában született. A játékipar előtt a tengerészgyalogságnál szolgált tolmácsként.A…..
Shub-Niggurath
2012.01.12 07:31:59
@hagyma:
Ez nekem elég hivatalosnak tűnik, bár "okokat" és "miérteket" itt nem ír, csak, hogy van:
travel.state.gov/travel/cis_pa_tw/cis/cis_1142.html#entry_requirements
"U.S. passports are valid for travel to Iran. However, the Iranian government does not recognize dual nationality and will treat U.S. - Iranian dual nationals solely as Iranian citizens subject to Iranian laws."
Vagyis van kettős állampolgárság, csak az Irániak nem ismerik el.
Ez nekem elég hivatalosnak tűnik, bár "okokat" és "miérteket" itt nem ír, csak, hogy van:
travel.state.gov/travel/cis_pa_tw/cis/cis_1142.html#entry_requirements
"U.S. passports are valid for travel to Iran. However, the Iranian government does not recognize dual nationality and will treat U.S. - Iranian dual nationals solely as Iranian citizens subject to Iranian laws."
Vagyis van kettős állampolgárság, csak az Irániak nem ismerik el.
Érdemes volt emlékeztetni beneteket legutóbbi nyereményjátékunk határidejére, hétvégén sok új Photoshop-alkotást küldtetek. Emlékeztetőül: a feladat egy tetszőleges játékborító kratosizálása volt, azaz a God of War főhősét, Kratost kellett valahogy ráhegeszteni egy…..
Shub-Niggurath
2011.12.06 09:48:35
A jobbkézszabályt felül tudja írni az utak burkolata, mégis tapasztaltam már hasonlót én is, amit Balázs is írt nekünk. Persze az volna az ideális, ha végre leaszfaltoznák már a földutakat. Érdet én is jól ismerem, katasztrófa, hogy milyen állapotban vannak az utak a város…..
Indy alatt itt természetesen Harrison Fordot értjük, és naná hogy videojátékokkal, ha origamizna vagy virágkertészkedne, abból pont nem születne itt poszt. Az érdekes inkább az, hogy mivel játszik: a világ legindianajosesosabb játékával, az Uncharted 3-mal. Mondjuk nem kizárólag…..
Shub-Niggurath
2011.10.20 10:47:59
Az egyik legnevesebb tudományos lap, a Nature is megemlékezik arról a tanulmányról, amely szerint a videojátékok pozitív hatásaival foglalkozó kutatások erősen kifogásolhatók szakmailag. A tanulmányt a Tallahassee-ban található Florida Állami Egyetem kutatói készítették Walter…..
Shub-Niggurath
2011.09.20 13:04:30
Lehet, hogy én értelmezek valamit félre, de a teszt eszköze nem biztos, hogy egy játék. Hanem két csoportot megfognak (gamer és nem-gamer), aztán különböző célspecifikius fizikai/pszichológiai/orvosi tesztekkel nézik az eredményeket.
Ha egy (új) játékkal tesztelnék a delikvenseket, az nagyon fals eredményt adna, mert a nem-gamer kontrollcsoportnak lehet, hogy eszébe sem jutna használni bizonyos dolgokat, amik evidensek a gamereknek (pl. nyilak használata wasd+egér helyett).
Egy - asszem főiskolai dolgozathoz készített - kisméretű kutatásról olvastam nem régiben. Sajnos csak "kis szinesként" és nem volt teljes elemzés. A kutatás a szerepjátékosok és nem szerepjátékos kontroll csoport kreativitását (képi és verbális) mérte. Ott kijött, hogy a szerepjátékosok kreatívabbak - de nem lehet megmondani, hogy a szerepjátéktől fejlődtek ennyire ezek a képességek, vagy eleve olyan embereket vonz, akiknek ez a képességük magasabb. (kb. mint az akció játékoktól lesz valaki agresszív, vagy egy agresszív ember nagyobb eséllyel játszik akció játékokat)
lfg.hu/44777/rpg/szerepjatekrol/szerepjatekosok-kreativitasa-muhelymunka/
Ha egy (új) játékkal tesztelnék a delikvenseket, az nagyon fals eredményt adna, mert a nem-gamer kontrollcsoportnak lehet, hogy eszébe sem jutna használni bizonyos dolgokat, amik evidensek a gamereknek (pl. nyilak használata wasd+egér helyett).
Egy - asszem főiskolai dolgozathoz készített - kisméretű kutatásról olvastam nem régiben. Sajnos csak "kis szinesként" és nem volt teljes elemzés. A kutatás a szerepjátékosok és nem szerepjátékos kontroll csoport kreativitását (képi és verbális) mérte. Ott kijött, hogy a szerepjátékosok kreatívabbak - de nem lehet megmondani, hogy a szerepjátéktől fejlődtek ennyire ezek a képességek, vagy eleve olyan embereket vonz, akiknek ez a képességük magasabb. (kb. mint az akció játékoktól lesz valaki agresszív, vagy egy agresszív ember nagyobb eséllyel játszik akció játékokat)
lfg.hu/44777/rpg/szerepjatekrol/szerepjatekosok-kreativitasa-muhelymunka/
Shub-Niggurath
2011.09.20 13:05:51
@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Nah, mire beírtam már más is ugyanerre jutott :D
Vannak, akik beismerik, és vannak, akik nem, de az első éles gránátdobás valahogy vízválasztó minden katona életében; onnan kezdve semmi sem olyan, mint azelőtt. BigJoe egy olyan bajtársáról mesél, aki biztosan nem felejtette el azt az emlékezetes napot.
Néhány…..
Filmhősök megragadása néhány színes pontban – láttunk már ilyet Star Wars- és Indiana Jones-szereplőkkel, most újabb pixel artok következnek, amelyek a Gyűrűk Ura-filmek és a Mass Effect-játékok hőseit mutatják be. A pixelartistát Matt Marblónak hívják, New Yorkban élő…..
Shub-Niggurath
2011.08.09 12:22:43
@flea: Szerintem mindenhol a filmből merített, ha a könyv alapján a saját képzeletében élő szereplőket rajzolja meg pár pixelből, az még kevésbé lenne felismerhető :)
Az első sor:
Gandalf Balrog után, Balrog előtt, Frodó, Samu, Trufa/Pippin (vagy fordítva), Bilbó, Legolas, Aragorn, a tünde, akinek nem tudom a nevét, de Völgyzugoly előtt segít Aragornékon( a filmben, mert ez a rész máshogy van a könyvben), Gimli, Boromir
A könyvet szerintem háromszor olvastam, a filmet kétszer láttam :)
Az első sor:
Gandalf Balrog után, Balrog előtt, Frodó, Samu, Trufa/Pippin (vagy fordítva), Bilbó, Legolas, Aragorn, a tünde, akinek nem tudom a nevét, de Völgyzugoly előtt segít Aragornékon( a filmben, mert ez a rész máshogy van a könyvben), Gimli, Boromir
A könyvet szerintem háromszor olvastam, a filmet kétszer láttam :)
Shub-Niggurath
2011.08.09 12:29:38
@Shub-Niggurath:
A második sor a tündék. Második Elrond, a többi passz :)
Harmadik sorban a Rohírok, negyedikben Faramír és az apja, ötödikről lövésem sincs (az utolsó talán a holtak királya), Gollam mellett a két karaktert sem tudom ...
Szauron, a tornya, a fekete lovasok, Szarumán, Uruk-hai és egyéb orkok, Balrog, troll, ent.
A második sor a tündék. Második Elrond, a többi passz :)
Harmadik sorban a Rohírok, negyedikben Faramír és az apja, ötödikről lövésem sincs (az utolsó talán a holtak királya), Gollam mellett a két karaktert sem tudom ...
Szauron, a tornya, a fekete lovasok, Szarumán, Uruk-hai és egyéb orkok, Balrog, troll, ent.
Shub-Niggurath
2011.08.09 15:00:36
@flea:
Szerintem azért Glorfindel (kösz, a nevet :)) jön Aragorn után, mert ő szaldgált páncélban, a sárga "cuccot" a mellvértjén inkább valami címernek nézem.
Boromir -filmbeli- színeihez meg inkább illik az utolsó barna karakter, és az övén lévő 5 fehér + 2 sárga pixelre mondanám, hogy az a kürt.
A holtak királyával egy sorban lévő karakterek vajon kik?
A második sorban meg simán lehet Arwen a különböző cuccaiban, ahogy a film(!) különböző részeiben megjelenik.
A Gollam mellettiekre meg nincs jobb ötletem, legyenek Frodóék :)
Szerintem azért Glorfindel (kösz, a nevet :)) jön Aragorn után, mert ő szaldgált páncélban, a sárga "cuccot" a mellvértjén inkább valami címernek nézem.
Boromir -filmbeli- színeihez meg inkább illik az utolsó barna karakter, és az övén lévő 5 fehér + 2 sárga pixelre mondanám, hogy az a kürt.
A holtak királyával egy sorban lévő karakterek vajon kik?
A második sorban meg simán lehet Arwen a különböző cuccaiban, ahogy a film(!) különböző részeiben megjelenik.
A Gollam mellettiekre meg nincs jobb ötletem, legyenek Frodóék :)
Az világos, hogy a játékgyártó cégek részvényeit vásárló üzletemberek ritkán képzenek közös halmazt Counter-Strike-világbajnokokkal; még a Nintendo volt elnöke, Jamaucsi Hirosi is úton-útfélen hangoztatta, hogy számára ez az egész csupán üzlet, aminek a végterméke őt…..
Shub-Niggurath
2011.07.05 08:50:44
@szepi79 - Harciteknős idomár:
Lehet, hogy a jóember is innen vette az ötletét :)
De szerintem azért bőven van különbség a két helyzet között:
Chilében volt 33 ember, akik egy borzalmas helyzetbe kerültek, de legalább csak saját maguk miatt kellett aggódniuk. Ezért kaptak figyelemelterelésnek PSP-t, projektort, filmeket, kártyát, hogy lekösse a figyelmüket és ne a saját eséjeit latolgassa és esetleg bekattanjon.
Japánban viszont több százezer (millió?) ember került olyan helyzetbe, hogy ő maga él, de esetleg semmit nem tud a gyerekéről, szüleiről, családjairól, barátairól, otthonáról - ennyi gondolatról már nem hiszem, hogy egy játék el tudja tereleni a figyelmet. Pláne, hogy neki azért több lehetősége van próbálkozni, hogy tegyen valamit vagy infót szerezzen, mint a bányászoknak volt.
Arról nem is beszélve, hogy miért pont egy "személyi edzőt" kellene ilyen esetben, amihez hely kell, TV kell? A DS még az ideiglenes szállásokon megértehetőbb lett volna, de ebben nem sok rációt látok.
Lehet, hogy a jóember is innen vette az ötletét :)
De szerintem azért bőven van különbség a két helyzet között:
Chilében volt 33 ember, akik egy borzalmas helyzetbe kerültek, de legalább csak saját maguk miatt kellett aggódniuk. Ezért kaptak figyelemelterelésnek PSP-t, projektort, filmeket, kártyát, hogy lekösse a figyelmüket és ne a saját eséjeit latolgassa és esetleg bekattanjon.
Japánban viszont több százezer (millió?) ember került olyan helyzetbe, hogy ő maga él, de esetleg semmit nem tud a gyerekéről, szüleiről, családjairól, barátairól, otthonáról - ennyi gondolatról már nem hiszem, hogy egy játék el tudja tereleni a figyelmet. Pláne, hogy neki azért több lehetősége van próbálkozni, hogy tegyen valamit vagy infót szerezzen, mint a bányászoknak volt.
Arról nem is beszélve, hogy miért pont egy "személyi edzőt" kellene ilyen esetben, amihez hely kell, TV kell? A DS még az ideiglenes szállásokon megértehetőbb lett volna, de ebben nem sok rációt látok.
...egy nagy, sötétlő erdőbe jutottam, mivel az igaz útat nem lelém.Vagyis hogy a brit MCV-nek (ami a játékipar egyik, ha nem a legfontosabb szakmai lapja kiadói-terjesztési oldalról) azt találta nyilatkozni Chris Lewis, a Microsoft xboxos divíziójának egyik alelnöke, hogy az Xbox360…..
Shub-Niggurath
2011.06.29 11:25:33
@moli: Oké, ez a fele jogos, a spec kontrollereket és a hozzájuk fejlesztett játékokat kihagytam a számításból.
És bár ezek többségéről akár itt, az IDDQD-n is lehet olvasni, hogy készültek különböző sufnituning driver megoldások PC-hez, az egy teljesn érthető kiadói hozzáállás, ha azt mondják, hogy ha ezzel akarsz játszani, akkor vedd meg a konzolomat is hozzá.
De ez a játékok bonyolultságát-egyszerűségét szerintem nem kellene, hogy befolyásolják.
Ill. nem értek a lovakhoz, de a mozgásérzékelős, kamerás megoldások inkább kazuár játékokhoz valók, nem? Legalábbis nehéz elképzelni, hogy valaki 2-3 napot végigugrál egyhuzamban egy kicsit hosszabb akciójáték előtt.
És bár ezek többségéről akár itt, az IDDQD-n is lehet olvasni, hogy készültek különböző sufnituning driver megoldások PC-hez, az egy teljesn érthető kiadói hozzáállás, ha azt mondják, hogy ha ezzel akarsz játszani, akkor vedd meg a konzolomat is hozzá.
De ez a játékok bonyolultságát-egyszerűségét szerintem nem kellene, hogy befolyásolják.
Ill. nem értek a lovakhoz, de a mozgásérzékelős, kamerás megoldások inkább kazuár játékokhoz valók, nem? Legalábbis nehéz elképzelni, hogy valaki 2-3 napot végigugrál egyhuzamban egy kicsit hosszabb akciójáték előtt.
Shub-Niggurath
2011.06.29 13:27:08
@flea: Igen, kb. én is ilyesmire gondoltam - az én értelmezésemben a különböző gazdaságossági, megtérülési számítások alapján hozott döntések is az üzletpolitikához tartoznak.
@moli: Persze, ez ok.
Érintő képernyőről meg mindig ez jut eszembe, és ez tényleg nem kazuár játék :D: iddqd.blog.hu/2011/01/07/world_of_warcraft_a_zsebben
@lokkoLori: és akkor eljutottunk odáig, hogy nem maga a vas határozza meg a játékélményt, hanem a fejlesztői döntések, hogy ki mire akar/hajlandó játékot írni/portolni.
@moli: Persze, ez ok.
Érintő képernyőről meg mindig ez jut eszembe, és ez tényleg nem kazuár játék :D: iddqd.blog.hu/2011/01/07/world_of_warcraft_a_zsebben
@lokkoLori: és akkor eljutottunk odáig, hogy nem maga a vas határozza meg a játékélményt, hanem a fejlesztői döntések, hogy ki mire akar/hajlandó játékot írni/portolni.
Már megint egy zseniális Kinect hack sorozatunkban bemutatkozik egy Matt Davis nevű jóember, aki a Microsoft mozgásérzékelőjére egy szekvencert és pár lézeres látványcuccot kötött rá. Az eredmény: [namethemachine]_Kinect_2011,05,24 from [namethemachine] on Vimeo.Én…..
A tegnapi hókotrós posztot olvasva rémlett, hogy volt egy FKF-fel kapcsolatos levél, amit ki akartam már tenni, csak aztán valahogy ott maradt a fiókban. Gabi egy kukásautó sofőrjével keveredett kisebb összetűzésbe, amit aztán jelzett is a vezető munkaadója felé, válaszként…..
Ha már a minap ámuldoztunk az Unreal 3 motor új techdemóján, úgy illik, nézzünk rá egy konkurensre is, ez az ősszel megjelenő Battlefield 3 My Life című minitrailere, állítólag csupa ingame jelenetből összevágva, a grafika tényleg lehengerlő, és sokat dob az egészen, hogy a…..
Shub-Niggurath
2011.04.19 11:25:22
@moli: Igen, értem én ezt. De pont erre irányult a kérdésem, hogy akkor ezeket a háborús fps-eket, ahol nem magányos rambót alakítasz(max néhány segítővel, akik utánad jönnek vagy esetleg még parancsot is adhatsz nekik), hogyan lehetne script mentesen összehozni?
Vagy ennyire elvetélt ötlet a "realizmus"?
@Nadiposzi: Jaja, bár azért a hasonló játéktechnikájú, de minden másban különböző Wolfeinsteint vagy No One Live Forever is jó volt (szerintem:) )
Vagy ennyire elvetélt ötlet a "realizmus"?
@Nadiposzi: Jaja, bár azért a hasonló játéktechnikájú, de minden másban különböző Wolfeinsteint vagy No One Live Forever is jó volt (szerintem:) )
Shub-Niggurath
2011.04.20 12:30:30
@Kavics: No jó...ugyan nem ezért kérdeztem, de most meghoztátok a kedvem hozzá, hogy megszerezzem és megnézzem, hogy milyen is ez:)
Nagyon érdekes grafikont tett fel a Redditre egy gortag fedőnevű júzer. Emberünk a Halo: Reach pályáin játszott egy hatperces meccset multiplayerben, miközben egy orvosi műszerrel mérte a szívverése ritmusát. A kapott görbét összepasszintotta a játékbeli történésekkel, és…..
Shub-Niggurath
2011.01.28 14:27:21
@Dester: A TR nekem csak idegölő volt...az egyet még végigvittem, de nem tudom, hogy a 2 vagy 3-nál volt olyan, már rögtön a legelején, hogy tizenxedik nekifutásra is elcsesztem egy csapdát...az ilyen jobban stresszel, mint amikor paráztat egy játék és alig merek bemenni egy ajtón :)
Shub-Niggurath
2011.01.28 14:41:47
@Malachi: Azt hiszem szintén a második SH-val, hogy átmentem haveromhoz, és leültetett elé, hogy milyen milyen paráztatós játék. Én meg nagymellénnyel leültem a gép elé, hogy oké, nyomott hangulat, démonok, szörnyek, köd, hülye hangok stb, de ettől miért is kell beszarni? Ugyanolyan TPS, mint bármi más...aztán asszem egy kórházba kellett bemenni, de nem volt meg a kulcs, szépen-óvatosan, minden mögé benézve elmentem a város másik felébe, kulcs összeszed: aztán lazán, "ááá, már mindenhová benéztem, nincs itt semmi" mentalitással elindultam visszafelé...
Nem kicsit ugrottam, mikor egy scriptelt zombi a képernyő szélén előmászott egy kocsi alól :D
Nem kicsit ugrottam, mikor egy scriptelt zombi a képernyő szélén előmászott egy kocsi alól :D
Shub-Niggurath
2011.01.28 14:48:13
@Malachi: Nekem az első része jobban bejött, mondjuk a kettőnél valami közbe jött, és nem toltam végig...de utána én is kevésbé vettem lazán a dolgot, elhiheted :D
A világ legnagyobb védjegytrollja, Tim Langdell, aki második lett a suttyólistánkon, végre jól pofára esett. Langdell ugyebár abból él, hogy valaha bejegyeztetett egy Edge Games nevű céget (ami csinált pár nem túl emlékezetes játékot), és azóta védjegybitorlásért perel…..
Shub-Niggurath
2010.10.06 11:17:14
@Don Milano:
Nem értek hozzá, de ahogy itt magyaráztátok a to troll eredeti értelmét, az inkább horgász szakzsargon, illetve átvitt értelemben talán köznyelvben használatos. Önmagában (ha nem lenne kétértelmű), akkor megállná a helyét egy hivatalos jogi szövegben, vagy inkább más szót (kifejezést) használnának helyette?
Nem értek hozzá, de ahogy itt magyaráztátok a to troll eredeti értelmét, az inkább horgász szakzsargon, illetve átvitt értelemben talán köznyelvben használatos. Önmagában (ha nem lenne kétértelmű), akkor megállná a helyét egy hivatalos jogi szövegben, vagy inkább más szót (kifejezést) használnának helyette?
Azt hittétek, hogy a reggeli posztban felsorolt szóvicceknél rosszabb ma már nem jöhet? Tévedtetek. (innen)..
Shub-Niggurath
2010.10.05 11:08:18
Kapukártyák
Celeano nagytermeTáblák, tekercsek és könyvek sokaságát futod át. Ha akarsz, beadhatsz 1-1 életerőt és épelméjűséget, hogy dobj egy szerencsepróbát +0-val. Ha sikerül, a közönséges, az egyedi vagy a kiállítási tárgyak paklijából…..
A túszok egy bűnöző utolsó mentsvárai lehetnek, általában nem akar túszokat ejteni ,de ha a rendőrök gyorsak akkor ott ragadnak a bankban vagy épületben és elkezdődik a túszdráma. Az mindig úgy kezdődik, hogy hiába van kb. hetven biztonsági őr a bankban azokat két perc alatt…..
Kézigránátot dobni nagyon macsós dolog. Az ember szeme előtt végigperegnek a háborús filmek vonatkozó kliséi: a marcona katona kezéből kiröppen a halálos szerkezet, robbanás, majd az ellen (önnön vérében fetrengve) kegyelemért könyörög, s közben a háttérben szól a…..
Végre valahára elindult a teszt! Aki jelentkezett, és mégsem kapott e-mail, nézze meg, hogy a szpemszűrő nem volt-e hiperaktív, aztán szóljon nyugodtan, és küldök új levelet.
Mindenki egy 20 ezer fős bolygót kapott, ami egyensúlyból indul, vagyis az energia és élelmiszer…..
Shub-Niggurath
2008.11.28 11:25:01
Shub-Niggurath
2008.11.28 12:43:02
Hogy legyen mit nézegetni, amíg késik a teszt: a help most már az építési időket és költségeket is tartalmazza...
Legjobb tudásunk szerint a Tejútrendszer egy küllős spirálgalaxis két nagy karral (Perseus, Scutum-Centaurus), két kicsivel (Sagittarius, Norma), és néhány részlegessel (Orion, Közeli 3kpc, Távoli 3kpc). Az átmérője kb 100 000 fényév, ebből a küllőé 27 000, a spirál…..
Ez egy képes beszámoló a háború menetéről. Apróságok (és persze a grafika) még változhatnak, de alapvetően így lehet majd játszani.
A térképen látható egy saját bolygó (zölddel) és egy ellenséges (pirossal). Mindkettőt egy-egy flotta védi:
Ha rákattintunk a flottánkra,…..
Shub-Niggurath
2008.11.23 13:19:04
Összeállt a hajókészlet. 18 űrhajó van benne, nagyrészt a ti ötleteitekből összegyúrva, amiért hálás köszönet! Kipróbálható a csataszimulátorban:
Cirkálók
A cirkálók a legalapvetőbb űrhajók. Egyszerű lézerágyúiknak és titán páncélzatuknak köszönhetően…..
Shub-Niggurath
2008.11.11 11:33:54
Mivel a bétateszt még egy kicsit odébb van, és szűkkörű (vagyis regisztrációhoz kötött) lesz, itt egy tesztfelület, amit ki lehet próbálni:
Építkezni, háborúzni nem lehet, kattintgatni, térképezni, csetelni, és a help-et nézegetni igen...
Minthogy a játékban még nincsenek rendes űrhajók, és most úgyis ez a menő (lásd Spore), csináltam egy űrhajótervező labort, amivel bárki kiélheti a kreativitását, és persze ha ügyes, bekerülhet a játékba:
Nem állítom, hogy egyszerű használni, de ez az összetett…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Az európai/nyugati/keresztény alapú társadalmak értékrendje alapján, ahogyan mi nevelekedtünk valóban nagy gáz, ami Iránban folyik. Ezzel nem vitatkozom.
De rengeteg ilyen terület van még a Földön, akár Ázsiában, akár Afrikában. És valóban, egy szép, idilli világban az emberi jogok nevében ezen változtatni kéne.
És akkor jön a két "de".
1) Azt tudjuk, látjuk, hogy a médiát manipulálni nem egy nehéz feladat. Az, hogy saját magát csapja be a profit reményében (mint a linkelt CNN-es dolog), vagy "fentről" utasítják, teljesen mindegy. Vagyis biztos az, amit tudunk, hallunk, vagy csak ferdítés?
2) Sajnos ez a világ már nem a Don Quijote-k világa. Nem szokás önzetlenül segíteni másokon, mindig van valami önös érdek mögötte. Vagyis miért is akarna valaki odamenni és "felszabadítani" a népet?
Jó dolog, hogy van még, aki ennyire lelkesedik, mint te, de a másik oldalról ne csodálkozz, ha sokan cinikusak és/vagy sztoikusak az ilyen témákkal kapcsolatban. Minden okuk meg van rá...