Regisztráció Blogot indítok
Adatok
trédoff

5 bejegyzést írt és 146 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Hogy nektek van bőr a képeteken...! https://index.hu/velemeny/2018/04/09/valasztas_ilyen_orszagban_elunk/ A választók többségét nem zavarja Mészáros Lőrinc, Semjén Zsolt, Németh Szilárd, Habony Árpád vagy Matolcsy György... mert amelyik céghez Mészáros hozzányúl, abból arany lesz és hazai…..
Egy héttel a várva-várt ellenzéki taktikus demokrácia-diadal előtt ideje, hogy számba vegyük mi mindent tett a Fidesz nyolc év alatt a gazdaságpolitikában! Igaz, hogy ma már nem divat ilyen kérdéseket feszegetni, amióta többek között kiderült, hogy a legkiszolgáltatottabb rétegek is a Fideszre…..
Ezrével, tízezrével jönnek és csak jönnek, megállíthatatlanul, ellenőrizetlenül. Európa vezetése és az európai országok vezetői pedig megpróbálják megtenni a tőlük telhetőt, oltják a tüzet amíg lehet, tartják magukat a régi jól bevált elvekhez, próbálnak úgy tenni…..
trédoff 2015.09.26 10:33:05
@annamanna: amiről te beszélsz, amiket kérdezel azok pontosan illeszkednek a balliberális politikusok és véleményformálók hozzáállásához - nem más ez, mint egymásra mutogatás, érdemi reagálás és cselekvés nélkül. Értem én, hogy gyűlöltök mindent ami Miniszterelnök Úrhoz, a Fideszhez és a magyar nemzethez kötődik, de ettől még a fennálló probléma nem fog megoldódni. Gondolom figyelted az elmúlt napok eseményeit és láttad, hogy az európai politikusok szépen lassan felsorakoznak a magyar javaslatok mögé, nem véletlenül. Nem beszélve a választókról (a vevők, ugye), akik Európa szerte osztják a magyar álláspontot és hálásak nekünk, hogy teszünk valamit egyáltalán.

De ha szereted a másra mutogatást, hadd mondjak én is valamit: ha nem arról szólt volna egyébként és többek között a hazaáruló MSZMP-MSZP-SZDSZ huszonöt éves ámokfutása, hogy a magyar honvédséget és rendőrséget szánalmasan gyenge szintre tornázza le, akkor talán a jelenleginél is erőteljesebb fellépésre is lenne erő, és meg tudnák akadályozni, hogy ez a menekülteknek titulált vándor-csürhe egyetlen darabja egyáltalán átlépje az országhatárt.

Le a kalappal a rendőrség és a honvédség előtt, hogy a rendelkezésére álló elégtelen erőkkel is elfogadható mértékben tudja kezelni a helyzet, a fennálló törvényekkel összhangban.
trédoff 2015.09.28 18:03:28
@annamanna: ok, sok tekintetben igazad van, bár a megoldási javaslatod jó pár kérdést von maga után. Hol és miből állítjuk fel a 250-300 ezer főt befogadó táborokat (a helyzetet megítélve egy nem elég)? Miből és kikkel biztosítjuk az általad említett oktatást? Hogyan döntjük el, hogy egy táborlakó már integrálódott és kimehet a táboron kívülre? Persze, idáig el se szabadna jutnia ennyi bevándorlónak, hiszen az EUn kívül már szűrni kellene őket, csak hát úgy tűnik akiknek ez ebből az irányból feladata lenne inkább a szokásos délutáni sziesztával vannak elfoglalva.

A cikkem lényege arról szólt, hogy a jelen helyzetben, amikor se táboraink, se megfelelő számú határőrünk nincs, amikor az EU saját maga alatt vágja a fát és ezt a taktikát próbálja ránk erőltetni, akkor a magyar miniszterelnök volt az egyetlen aki épeszű javaslatokkal állt elő.
trédoff 2015.09.29 19:04:18
@annamanna: Javaslom indíts saját blogot, a legutóbbi hozzászólásod két-három bejegyzést már ki is tesz ;)
Végre egy eredeti gondolattól várhat átütő sikert a balliberális ellenzék! Debrecenben tartott sajtótájékoztatón jelentette be Szigetvári Viktor, hogy az Együtt elutasítja a tervezett adóváltoztatásokat. A párt szerint az SZJA-csökkentés helyett ÁFA-csökkentést kellene a…..
trédoff 2015.05.02 22:23:24
@IdomitottFoka: bőven elég erre egy szösszenet, az érvek és ellenérvek az egykulcsos SZJA kapcsán már leírattak jó párszor, 2012 környékén. S valóban, ez az adórendszer legkevésbé problémás része, akkor miért huzakodik még mindig ezen a nagyokos ellenzék?
Amúgy nagyon tetszett a Városligetben elhangzott ingyen víz ötlete is, gondolom ezzel milliónyi szavazót szólít meg az MSZP ismét.
Polgárda Re: Sarki krimó 2014.10.18 15:55:04
Hatalmas megtiszteltetés ez tőled, kedves storker! Csak így tovább, minden szavad igaz. Ugye, mennyire szar volt Dzsudzsi kiflije? Mennyivel jobban ízlett nektek a tavalyi 3-0? :) No de sebaj, hiszen az önkormányzatin legalább taroltatok. Kedden meg végre EP-vitanap lesz Magyarországról,…..
trédoff 2014.11.26 16:37:50
@Tyreo: Nehéz a magánnyugdíjpénztárban lévő összeg államosítása esetén rablásról beszélni, hiszen annak a kifizetése a jövőben fog történni és annak is meg fog történni aki most kerül át az állami rendszerbe. Az, hogy az állami nyugdíj be fog dőlni, egyáltalán nem biztos. A kifizetés mértéke illetve annak finanszírozása, na az egy kényes kérdés marad addig amíg ilyen kevés gyermek születik. Ez utóbbi kérdés tekintetében pedig szükségtelen említenem, hogy mely kormány volt az amely érdemi, előremutató lépéseket tett az utóbbi 20-25 éven.
trédoff 2015.01.16 23:08:00
Hát így van vele:

www.bloomberg.com/news/2015-01-16/hungary-s-orban-makes-world-s-best-trade-on-swiss-franc-loans.html

"Hungarian Prime Minister Viktor Orban, often criticized for punishing banks, is being hailed as a hero for warding off financial disaster with his quest to rid the country of mortgages worth billions of Swiss francs."
Szinte hihetetlen, de kedves balliberális barátainknak ismét nem tetszik valami, ami az Egyesült Államokban viszont tetszene nekik. Fidesz- és magyargyűlöletüket (ez a kettő egy, és ugyanaz) nem is rejtik már semmiféle álca mögé. Összességében a nyilvánvalóan a magyar…..
trédoff 2014.08.22 23:03:22
@storker: Á ok, emlékszem már a sztorira. Bocs, nekem az IMF-ről a 2008-ban felvett hitel ugrik be. Meg az, hogy ugyanettől a hiteltől a Fidesz kormány sikeresen hamarabb megszabadította az országot mint előre tervezve volt. A probléma az IMF hitellel ugye az, hogy a hitelért cserébe egy nemzetközi szervezet beleszólási jogot nyer abba, hogy az ország kormánya mire költhet és mire nem, kire vetheti ki adókat és kire nem. Ennek az elfogadása a Fidesz politikájának a teljes kudarcát jelentette volna, s ezek után nem teljesen légből kapott az a vélemény amely szerint ez az akció a kormány megbuktatásának egyik eszköze lehetett volna.
trédoff 2014.08.25 22:42:58
@storker: Valóban volt sikertelen aukció - mint például amire hivatkoztál, azonban ezt nem követte olyan helyzet amikor olyan, politikailag meglehetősen előnytelen hitelhez kellett volna folyamodnia a kormánynak a csőd elkerülése érdekében mint például az IMF által nyújtott szupernél szuperebb csomagok. Összességében azt mondhatjuk, hogy az állampapírokat a befektetők megveszik, s vállalható kamatok mellett tud a kormány erről a piacról forrást bevonni.
Az állampapírok tulajdonosi köre pedig meglehetősen tarka, így azt a kérdést erőltetni, hogy "miért veszi a Nyugat az állampapírokat?" eléggé értelmetlen, álláspontom szerint.
Nehéz szavakat találni, hiszen a hazai politikai paletta egyik befolyásos pártja szerint hazánk hatása a világgazdasági folyamatokra messze túlszárnyalja gazdaságának méretéből adódó objektív lehetőségeket! Örül a szívünk! A szakértelem pártja nem kevesebbet állít, mint…..
trédoff 2014.07.31 20:50:25
@Nandiboy: Itt is rá tudták volna, ha akarják. Érdekes módon a jelenlegi kormány véghez tudja vinni az akaratát és rákényszeríteni a bankokat a tisztességes magatartásra anélkül, hogy összeomlana a világ.
Megritkultak a kritikus hangok gazdaságpolitikai téren az elmúlt hónapokban ellenzéki oldalon. Nem olyan régen még államcsődöt, összeomlást vártak sokan, majd ahogy a második Fidesz kormány rendíthetetlenül haladt előre a kijelölt úton finomodott a hangnem is.…..
trédoff 2014.07.07 09:26:18
@vénkujon: igen, igen, még a prájdra is kimentem a rózsaszín változatukkal, s azokat lobogtattam ;)
trédoff 2014.07.07 11:46:01
@Baldrick68: Néha érdemes tágítani a horizontot amelyről szemléled az országban történteket. Az ország egésze jó úton halad, ezt mutatja a három ábra is.
Alig telt el kettő hónap a hatalmas győzelem óta, és Miniszterelnök Úrék ígérete szerint nemhogy folytatja, de még bele is húzott kedvenc politikai erőnk. Máris sorra termeli ki a hihetetlenebbnél hihetetlenebb húzásokat, melyekkel belerondít a hajdan öröknek gondolt…..
trédoff 2014.06.16 22:11:57
@Engem a keresztény hitem miatt támadnak: Nincs kétségem afelől, hogy ti is teljesen tisztában vagytok azzal, hogy a Fidesz fényévekkel jobban kormányozza az országot az MSZP-SZDSZ-féle brancsnál. A magyarországi - kétségtelenül létező - szegénységnek az okai jóval messzebbre nyúlnak vissza mint 2010, s biztos vagyok benne, hogy ezt is nagyon jól tudjátok. De ha már annyira szerettek a "szegénykártyával" dobálózni, mondj el nekem valamit! Mi lenne az első gazdaságpolitikai lépés, amit te tennél a szegénység hosszú távú megszüntetése érdekében?
trédoff 2014.06.18 13:23:08
@Engem a keresztény hitem miatt támadnak: Bemásolhatod még százszor is, ha akarod, a lényeg azonban nem fog változni: A Fidesz világos, előremutató célok mentén politizál s alakítja gazdaság- és társadalompolitikáját. Tesz, s amit tesz jól teszi. Ezzel a szemben a balliberális brancsnak se világos, se előremutató céljai nincsenek, tenni pedig sok jót nem tett eleddig soha amióta létezik. Lehet rázni a vörös rongyot, hogy sok a szegény, bezzeg milyen gazdag Mészáros Lőrinc, azonban ettől nem fog az ország szekere jó irányba haladni. Amitől jó irányba halad azok az intézkedések amelyeket Kuruc is említett (s még néhány): rezsicsökkentés, egykulcsos adó, államháztartás kordában tartása, hatékony MNB kamatpolitika, közteherviselés kiterjesztése, nemzeti érdekek védelme belföldön és külföldön, s talán az egyik legfontosabb: hatékony családtámogatási rendszer.
trédoff 2014.06.20 13:04:10
@Engem a keresztény hitem miatt támadnak: Ennyi maradt nektek: a vörös rongy rázása. Fujj, szemét gazdagok! Fujj, szemét elit! Hol is áll az MSZP a legutóbbi felmérés szerint? 8%? DK 4%? Bajnai 2%? Rázzátok csak, rázzátok, lesz még ebből ennyi se :)
Na, rég volt már ilyen választásunk, ahol a végén mindenki boldog és ünnepel. Azt mondják, csak egyvalaki győzhet (pl. az MSZP-SZDSZ), a többi veszít. Viszont tegnap másképp volt: mindenki meglátta a szépet, a sikert az eredményben. Lelövöm a poént: a Fidesz győzött.…..
trédoff 2014.06.02 19:20:13
@Tyreo: Bajnaival kapcsolatban: lehet, hogy tényleg ért a gazdasághoz? Ha így lenne, nem jönne olyan csodás ötletekkel, mint az adójóváírás, példának okáért. S ha valóban értene ahhoz, miként lehet hatásos gazdaságpolitikát folytatni akkor nem szánalmas módon loholna miniszterelnöki ambíciók után, hanem valami komolyan vehető pártnak készítene gazdaságpolitikai terveket. Bajnai nem más mint egy szerencsétlen báb! Feri és csapata "szakértő" címkével ellátva dobta be a köztudatba pár éve, s a balliberális tábor egy része aki szerint attól lesz jó egy kormány, hogy "gazdasági szakértők" vezetik, benne látja a megoldást. Hatalmas tévedés ez, természetesen.
trédoff 2014.06.11 13:07:15
@Tyreo: Az adójóváírás több sebből is vérzik, mind elméleti, mind gyakorlati szempontból.

Elméleti oldalról közelítve:
- Az adójóváírás intézménye igazságtalan rendszert eredményez, mivel alkalmazása esetén az adózók jövedelmükhöz képest nem azonos arányban fizetnek adót.
- Alkalmazása erkölcsi szempontból is aggályos: sérti a közteherviselés elvét, adott esetben adóelkerülésre ösztönöz (nálunk jellemző volt mind a két hatás).
- A magasabb jövedelmek nem arányos megadóztatása nem ösztönöz a magasabb jövedelem elérésére (az adójóváírás ugye annak az adóztatását növeli, aki nem veszi azt igénybe).

Gyakorlati oldalról:
- Mivel tipikusan a legalacsonyabb jövedelmek esetén alkalmazzák a jóváírást, nemzetgazdasági szempontból a megtakarítás- és fogyasztás növelő hatása csekély, gyakorlatilag nulla. Ennek következtében a gazdaságélénkítő hatása is elhanyagolható.
- Feleslegesen növeli az adminisztrációt.
- Hazánk esetében széles tömegeket vont ki a közteherviselés alól, a minimálbért keresők 0% SZJA-val járultak hozzá az ország terheihez. A magas adóelkerülés (egy 2006-os tanulmány becslése ha jól emlékszem 47% volt, a minimálbérre bejelentetteken belül az adócsalók arányára vonatkozóan) az adójóváírás intézményével együtt elképesztően igazságtalan helyzetet eredményezett hiszen az adócsalók tömegei ugyanúgy igénybe vehették az adójóváírást mint a nem adócsalók. A közerkölcs és az adómorál szempontjából álláspontom szerint mérhetetlen károkat okozott ez a helyzet.
Számtalanszor elhangzott már különböző portálokon, blogokon, hírlapokban, magazinokban (melyek közös nevezője: balliberálisok), hogy a 2012-től hatályban lévő választási rendszer igazságtalan, antidemokratikus, és egyáltalán: testre szabott, mégpedig a Fidesz testére. Az…..
trédoff 2014.04.17 21:58:13
@kiir: észrevételeid nagy részére reagáltak a többiek, így én ezt csak a következő kettőre tenném meg:

"Cikkedből azt nem lehet megtudni, hogy az új rendszer a Fidesz testére van-e szabva. Abból csak annyit lehet megtudni, hogy egyetlen eleme, a töredékszavazatok számítása, jelen választásokon a Fidesz testére volt szabva. A többit még felvetés szintjén sem vizsgáltad."

Meg lehet tudni, nincs a Fideszre szabva. A töredékszavazatok most már a kerületekben győztes képviselők pártját is gyarapítják, s ez a győztesnek többletszavazatokat hoz a listás mandátumok kiosztásánál (messze nem annyit egyébként ami miatt aggódni kellene: a 26%os MSZP a listás helyek 30%át kapta meg még úgy is, hogy a Fidesz nem csak a 10 elveszített körzet szavazatait kapta meg, hanem a 96 győztes körzetek szavazatainak egy részét is).

"Ha a Fidesz a választási rendszert egyszerűsíteni akarta volna, akkor egyszerűsítette volna. Nemrég egyetértettél velem abban, hogy a töredékszavazat-rendszer jelen formája nem egyszerűsítés."

Egyszerűsítette, a felesleges második fordulót és a területi listákat kiiktatva. Egyébként a töredékszavazatok számítása is egyszerűbbnek tűnik az előzőnél (javaslom nézd meg a részleteket a Wikipedián vagy a törvényben), s amennyiben korábban azt mondtam, hogy a töredékszavazatok jelen számítása nem egyszerűsítés, itt és most javítanék korábbi álláspontomon.
trédoff 2014.04.17 22:57:27
@kiir:
-nem, azzal indoklom, hogy az 2012 előtti szabályok szerint is kényelmes többséghez jutott volna a Fidesz. Nem az új szabályok miatt nyert a Fidesz, hanem mert messze a legnépszerűbb párt!
-javasoltam, hogy nézd meg a töredékszavazat számítás módját a Wikipedián (a cikkben találod a linket). Szerintem egyszerűbben számolódnak ezek a szavazatok mint 2012 előtt.
-Nyilvánvalóan a Fidesznek kedvezett, mert messze a legnépszerűbb párt! A 10 kerületben amit az MSZP nyert meg az MSZP-nek kedvezett, mert az ő győzteseik után kaptak töredékszavazatokat. Ha a Fidesz kapja a töredékszavazatot az nincs rendben, ha az MSZP akkor rendben van?
trédoff 2014.05.05 06:10:02
@Kuviklacz: Nincs itt semmilyen hiba! A győzte töredékszavazatokat megkapta az MSZP is abban a 10 körzetben ahol nyert. A vesztesnél nagyobb arányban csak akkor kapja a nyertes egyébként ezeket a töredékeket, ha a győztes induló több, mint kétszer annyi szavazatot kapott mint a második (mivel a szavazatok különbségét kapja a győztes pártja). A "lakhellyel rendelkező külföldiek" esetében ajánlom a "Miért fáj" c. cikkem vonatkozó pontját a magyar nemzet újraegyesítéséről - beletrafáltam nálad is, úgy látom.
Ez már a vég, Viktor! Kisember, hát itt a vége! Nem lett meg a kétharmad, ráadásul alig egy szűk kisebbség szavazott rád!  Addig fogjuk újraszámoltatni, amíg nem Ágica győz! Az Orbán-kormánynak most már tényleg VÉGE! Legkésőbb 2011-ben elzavarjuk, vagy mi, vagy az IMF...
trédoff 2014.05.01 13:06:59
@sírjatok: egyetértek, teljesen igazad van! A Fityisz valójában megbukott, egyértelműen látszik a szavazás eredményéből!
Polgárda Vélemény: Miért fáj? 2014.04.17 21:20:38
A választások óta eltelt néhány nap tapasztalata késztetett morfondírozásra arról, hogy a fogyatkozó balliberális ellenzék vagdalkozása, mocskolódása, vádaskodása - tömören szólva: fidesz-gyűlölete mögött milyen okok, milyen érzések húzódhatnak meg? Miért fáj nekik, a tolerancia és a demokrácia…..
trédoff 2014.04.25 16:12:57
@Kuruc ezredes: nem is értem mire fel ez az irónia? Most jövök Belgiumból, egy példamutató európai nép hazájából. ;)
trédoff 2014.04.27 16:00:42
@global001: Szavazatok számának és az ebből fakadó parlamenti többség kérdésében javaslom a legutóbbi hozzászólásomat. Inkább úgy tűnik, hogy ti tesztek úgy mintha 5,8 millióan szavaztak volna a "kormányváltókra", s érthetetlen módon mégis a Fidesz alakít kormányt 2,2 millió szavazattal. Persze tudjuk jól, hogy csak képtelen vagytok elfogadni a tényeket: ma Magyarországon a Fidesz messze a legnépszerűbb párt, s a választók ezen véleményüket szavazatok formájában ki is fejezték a választásokon.
trédoff 2014.04.29 20:30:23
@Untermensch4: Nem vesztünk össze global001-gyel, csak eltérő álláspontot képviselünk! :) A nem szavazókat nem számoltam kormánypártinak, azt mondtam, hogy az ő véleményük sajnos érdektelen a mandátumok szempontjából, hiszen nem nyilvánították azt ki. Ha közvetetten arra céloztál a nem szavazókkal kapcsolatban, hogy általában véve nincs jól az, hogy 38% nem ment el szavazni, akkor ebben egyetértek veled.
Polgárda A vesztőember: Bajnai 2014.04.07 12:28:15
Több kommentben is próbáltam kifejteni, úgyhogy most itt az ideje egy összefoglalásnak is. A Fidesz hatalmas győzelme (kétharmad vagy sem, mindegy) - mint ahogy azt előre látni lehetett - nem elsősorban a saját kimagasló teljesítményének volt köszönhető, hanem a hiteltelen,…..
trédoff 2014.04.08 13:21:48
@Parajpuding: @The Lonewolf: Fáj, ugye? Fáj, hogy teljesen szabályszerű, teljesen demokratikus választáson nyert a nemzeti oldal? Fáj, hogy a magyarok saját kezükbe veszik a sorsuk irányítását és azokra bízzák az ország vezetését akik végre nem külföldi hatalmak talpnyalói? És fáj ugye, hogy a nemzeti oldal nem eltipor, kivégez, elhallgattat titeket hanem biztosítja, hogy a véleményeteket - bármilyen szánalmas is legyen - kifejezésre juttathatjátok? Fáj ugye, hogy a nemzeti oldal sokkal, de sokkal toleránsabb és demokratikusabb nálatok?
trédoff 2014.04.08 19:12:02
@The Lonewolf: Szűkölsz, farkas? Nyomdafestéket alig tűrő kifejezéseidből úgy tűnik. Idefigyelj! 4 év múlva újra választások lesznek, s akkor újra meg lehet próbálni leváltani a Fideszt. Addig viszont meg kellene kicsit dolgozni ezt a balliberális szerveződést, mert úgy tűnik, hogy a magyarok egyelőre nagyon nem kérnek belőletek. S bármennyire is fájdalmas ez neked, egyelőre a magyarok döntik el, hogy mi történik Magyarországon. Munka, alázat, tisztesség, vállalható célok és jövőkép: ezek nagyon hiányoznak jelenleg nálatok! S lám, a "piac beárazott titeket". Az orosz hitellel kapcsolatban Kuruc ezredes pedig helyettem is megadta a választ.

@Kuruc ezredes: Köszi!
trédoff 2014.04.08 22:56:56
@The Lonewolf: Egyet kell értsek Kuruc ezredessel. Elsöprő fölénnyel szavazták meg a magyarok azt a pártot és azokat a képviselőket amire és akikre mi is szavaztunk. Ennek fényében úgy érzem hármunk közül te vagy az, aki országot szeretne váltani. Ugyanakkor felhívnám arra a figyelmedet, hogy bár ti ballibek folyamatosan károgtok, szűköltök, mocskolódtok, fröcsögtök mi, a valóban toleráns és demokratikus alapokon álló nemzetiek egyáltalán nem vonjuk meg tőletek ezt a jogot. Sőt semmi olyan egyéb demokratikus alapjogot sem ami mindenkit megillet ebben az országban. Magyarország szabad ország a szó minden értelmében és ennek a gyümölcseit még az is élvezheti aki egyébként csak szidalmazni tudja saját országát, ne adj' Isten nemzetét. Amennyiben mégis úgy döntesz, hogy élsz ezen jogoddal is és elhagyod Magyarországot, remélem kihasználva a két éve bevezetett szabadelvű adórendszert, hamar össze fogod tudni spórolni a repülőjegyet!
Dinamó Műhely Megfojtott remény 2014.03.30 21:40:12
OV-generáció maradtunk. Egy baloldali nemzedék félbeszakadt. Mert megint az okozza a dilemmáját, mint politikai öntudatra ébredése óta mindig: Orbán Viktor. Csakhogy a sztori nem elsősorban rólunk, hanem a védtelenekről, a szerencsétlenekről, a megfosztottságban élőkről szól. A…..
trédoff 2014.04.01 11:29:50
@high up!: Te, nekem meg úgy tűnik, hogy a magyarok nem kérnek többé az MSZP-ből és szánalmas liberális holdudvarából. Ha a baloldal meg szeretne újulni, a saját háza táján kell söprögetnie, nem pedig másén. Annak hajtogatása, hogy "de bezzeg a Fidesz is komcsi" tökéletesen mutatja, hogy mennyire messze vagytok még ettől :)
Polgárda A mi hazánk? De kié? 2014.03.09 15:41:12
Szomorúan látjuk, hogy az SZDSZ szellemi örökösei ismét ki szeretnék maguknak sajátítani Magyarországot. Némi álnemzetieskedés, félelem, rettegés: Az én hivatásom! Ez itt az én hazám! Az én földem! Az én hazám!  Érdekes, az övé? Meg az övé? Milyen jogon? Kik…..
trédoff 2014.03.10 19:12:47
@Buday András: Szuper poszt lett, szép munka! Pont ilyet rendeltünk. Katikával átküldettem a csomagot, számlát nem kell adj most sem. Jó nyaralást ;)
Kérdéssel fordulnák felétek, de előbb felsorolnám címeiteket. Csak a miheztartás végett.  ..
trédoff 2014.03.06 18:45:13
@Engem a keresztény hitem miatt támadnak: Nincs ebben semmi "trükk". Az AKK kezelő az állam adósságát, amely gyakorlatilag napi szintű adósságmenedzsmentet jelent. Hogy úgy menedzselték az adósságot, hogy év végére lehetőleg a legjobb adatok jöjjenek ki? Valószínűleg így van, ugyanakkor nincs ezzel semmi gond, s jelen pillanatban nem vagyunk abban a helyzetben, hogy részleteire bontsuk a havi változások tényezőit. Hangsúlyoznám ismét - mint ahogy az általam írt posztokban, bejegyzésekben szoktam - hogy makroadatok tekintetében nem a havi ingadozások, hanem a trendek érdekesek számunkra. S ebben a tekintetben egyszerűen nincs kivetnivaló a kormány teljesítményében. Az olyan szenzációhajhász címek, mint amiket a balliberális sajtó szokott lehozni s amelyek az államadósság nominális értékére vonatkoznak ("soha nem volt még ilyen magas az államadósság"), érdemes a megfelelő kétkedéssel fogadni. Nem az államadósság nominális értéke, hanem a GDP-hez viszonyított aránya az érdekes. Hogy is állunk... 2.7%-al nőtt a GDP az utolsó negyedévben ha jól emlékszem a hírekre? Szomorú hír ez az örök fanyalgóknak :(
Ne arra figyeljenek, amit mondok, hanem arra, amit teszek! – így szól Miniszterelnök Úr elhíresült felszólítása. Kicsit messziről indítunk, de ki gondolná ugye, hogy milyen sok köze van ennek ahhoz az üdvözléscunamihoz, amelyet Magyarország legnagyobb közjogi méltóságai…..
trédoff 2014.02.17 20:00:33
@Lord_Valdez: Bocsi, hogy beleütöm az orrom ebbe a szép vitába, de egy állításod nem hagy nyugodni:

"2. épp nem volt háború és a leszereléssel együtt megindult az új hadsereg felállítása is"

Épp nem volt háború? Hát akkor mi volt? Mik a tények ebben a kérdésben?
11.500.000.000.000 Ft. Igen, jól látod, az ott 11 db nulla az első három számjegy után, vagyis 11.500 milliárd Ft. Ennyibe került az országnak az elmút négy év a stop.hu számításai szerint, amelyhez az Államadósság Kezelő Központ adatait vették alapul: Az utolsó, teljes…..
trédoff 2014.01.27 20:38:41
@high up!: zseniális érvelés! ha kivesszük a gdp-t pozitív irányba húzó szektorokat és újra összegezzük a maradékot marad a nagy mínusz, teljes a bukás, egyértelmű! ;)
trédoff 2014.01.27 20:45:52
@☉ ☾: frankárfolyam témában javaslom tanulmányozni az euró/frank árfolyamot mindenekelőtt, amely már 2008 óta folyamatosan a devizahitelek szempontjából kedvezőtlenül alakult.
Megbeszélte mindenki milliószor, csak a lényeget nem mondta. "hibás termék", kockázat-áthárítás egyoldalú, indokolatlan kamatemelések rejtett költségek, átláthatatlan árképzés eladási-vételi árfolyamok tisztességtelen alkalmazása... stb. Nos, ha csak ennyi lenne…..
trédoff 2014.01.23 13:25:49
@Shenpen: egyetértek veled szinte mindenben, talán a lakáskérdést tudnánk még boncolgatni, de ettől most eltekintenék :)
trédoff 2014.01.23 13:39:36
@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): nem gondolom, hogy a lakásvásárlási céllal devizahitelt felvevők nagy része a forinterősödésre spekulálva döntött volna emellett a hitelforma mellett. Az ügyfelek jelentős része inkább azért döntött így, mert a döntési helyzetben a devizahitel ugyanakkora forinthitel havi törlesztőjéhez képest ~60%-os havi kiadást jelentett. Ezt sugallták a reklámok, az ajánlatok, a banki alkalmazottak, az üzletkötők. Kevés szó esett az árfolyamkockázatról és még kevesebb ugyanennek a kockázatnak a tőkerészre gyakorolt hatásáról.

- Mennyi fér bele magának havonta?
- 85.000
- Ekkora törlesztő mellet tudok adni 4.000.000 forintot forintban és 6.000.000 forintot svájci frankban. Melyiket választja (a kisebb lakást vagy a nagyobb lakást)?

Kb. így nézett ki a választás nagyjából.

A 2000-es évek az óriási banki profitokról szóltak, paradicsom volt ez az ország a külföldi bankoknak. s ezen belül is kiemelkedő megtérüléssel bírtak a devizahitelek. Még ha mostanság vissza is lettek fogva kicsit nem tűnik úgy, hogy túlzottan menekülnének. Alkalmazkodniuk kell az új feltételekhez, s mivel profi gépezetekről van szó, meg is fogják ezt tenni. Annál inkább, hogy a következő évek várható fellendülése jó üzletet ígér számukra is. Csak most a pofátlan nyerészkedést felváltja a tisztességes üzleti magatartás, mint általános trend.
trédoff 2014.01.23 22:36:13
@stark (a fideszre szavaztam 2010ben): arra próbáltam célozni, hogy a reklámok, ajánlatok stb. azt sulykolták a hitelért folyamodóknak, miszerint svájci frankban az adott pillanatban olcsóbb eladósodni - ami kétségtelen tény volt -, viszont azt, hogy ez mennyire kockázatos a hitelfelvevőnek messze nem hangsúlyozták eléggé. Különös tekintettel a tőketartozásban bekövetkezhető változásra, erre világított rá a cikk is.

Valós lehetőség az albérletben élés a lakásvásárlás helyett, csak ha valaki lakásvásárlásra adja a fejét akkor nyilvánvalóan ezt az opciót már elvetette, így nem számol vele a továbbiakban. Jól tette-e vagy sem az irreleváns - bár megérne egy vitát, hogy miért nem eléggé preferált lakhatási forma hazánkban az albérlet, de ennek a vitának nem ennél a cikknél van helye.

Érdemes lenne jobban is utánanézni a bankszektor eredményének, legalább 2000/2002-re visszamenőleg. Most ezt nem teszem meg, egyelőre úgy látszik más a véleményünk ez ügyben.

Túlságosan optimista volt a Fidesz a fellendülés tekintetében, főleg a kormányzása elején, ez így van. Ugyanakkor ha megnézzük az előrejelzéseket a következő évekre, szerintem igenis ígéretesnek bizonyulnak, íme egy példa a sok közül:

www.tozsdeforum.hu/uzlet-2/gazdasag/igy-latjak-a-magyar-novekedest-londonban/
100 éve, 1914. január 17-én bocsátották vízre a legnagyobb magyar gyártású csatahajót. Ekkor még volt tengerünk és létezett az Osztrák-Magyar Monarchia, a boldog békeidők azonban nem sokkal ezután véget értek. A Szent István csatahajót az első világháborúban hadrendbe…..
trédoff 2014.01.17 23:02:17
@Kuruc ezredes: Ízléstelen hasonlat volt, már ne is haragudj! Churchill igenis nagy stratéga volt a politikában ugyanúgy mint a tengeren vagy a tengerszorosokban, Horthy pedig tengernagynak is maximum közepes.
Olyan sokan kérdezik: miért jutottunk ide? És sokan azt is megkérdezik: miért rosszabb a politikai elitünk, mint másoknak? Először is nem (sokkal) rosszabb. Természetesen elég rossz. De nem hiszem, hogy önmagában arról van szó, hogy a politikusok személyes gyengesége okozza minden…..
Polgárda Kedves MSZP-SZDSZ! 2013.12.01 16:11:16
Ezen a szép napon nagyon sok boldog... December elsejét kívánunk! A Romániád érjen a Tiszáig! ..
trédoff 2013.12.01 22:06:02
@_most_: ugye csak gyenge viccelődés részedről, hogy párhuzamot vonsz egy focimeccs és egy külpolitikai irányvonal kifejező lenyomata között?
trédoff 2013.12.02 08:52:40
@_most_: megnyugodtam :)
Polgárda Az igazság Kishantosról 2013.11.25 12:38:35
Egy fél ország figyeli aggódva, miféle elvetemült ügy zajlik Kishantoson. Lelki szemeinkkel látjuk a földjétől megfosztott, fizimiskájában leginkább Bálint gazdára emlékeztető, jóságos parasztembert és nincstelenné lett családját, ugye? Még véletlenül sem sejlenek fel…..
trédoff 2013.11.26 18:52:01
@Kovács Ivett:
"Teremtsen munkahelyeket"
"De ne közmunkás állásokat"

Ugye érzed, hogy milyen erős ellentmondás feszül e két kívánságod között?
trédoff 2013.11.26 19:29:06
@Kovács Ivett: Igen-igen, az összefogás az nagyon rátok férne ti nem-mszpsek! És akkor igen-igen, megcsinálhatjátok! ;)
trédoff 2013.11.26 20:47:01
@Bauer Erika: Kedves Erika!
1) Tudom!
2) Előfordult már, hogy meglepően alacsony volt az órabérem. Viszont sosem kürtöltem világgá, hogy ez nekem mennyire rossz, hanem tettem azért, hogy ne így legyen.
A téma régi, de újra meg újra felbukkan, s a kérdés legújabb felvetése minket is megszólalásra bírt. Ha van valami, amit nem tudunk szó nélkül hagyni az nem más mint az igazságtalanság! Így amikor azt halljuk, olvassuk, hogy az egykulcsos adó igazságtalan, akkor nem…..
trédoff 2013.11.12 13:07:21
trédoff 2013.11.14 11:47:41
@_most_: szépen térsz el a tárgytól folyamatosan (eredeti téma: a jelenlegi adórendszer igazságos-e vagy nem, szerintünk az), de sebaj. Ha már más vizekre eveztél, légy oly kedves hozz konkrét százalékot arra vonatkozóan, hogy mennyi az a "jó rész" amely kizárólag állami megrendelésből él, forrással alátámasztva! Egyébként ha magas is lenne ez a százalék, az adórendszer igazságosságán egy szemernyit sem változtatna, természetesen :)
trédoff 2013.11.14 22:45:27
@_most_: végre egy jó irányból közelíted meg a témát!
1) valóban sokaknak az összesített elvonás a bruttó bérből nőtt (a példámban a három alsó kategóriának: minimálbér, 100 ezer bruttó, 200 ezer bruttó). Ez nekik mindenképpen rossz, ugyanakkor látni kell, hogy nem a mostani helyzet igazságtalan, hanem az előző volt az. Ennek oka elsődlegesen az adójóváírás, amely álláspontom szerint egy kártékony intézmény és épp ideje volt megszüntetni. Azt is illene végre megérteni, hogy nem az egy kulcs miatt alacsonyabb a nettó ezekben a kategóriákban, hanem azért mert nem jár többet az eleddig érdemtelenül, alamizsnaként csurgatott adójóváírás. Leginkább érdemtelenül kapták az adócsalók százezrei, akik minimálbérre vannak bejelentve, de közben ennél magasabb a valós jövedelmük. A korábbi helyzet igazságtalanságának másik oka pedig természetesen a magasabb második kulcs, amely már elképesztően alacsony bérszint esetén életbe lépett.
2) Havi bruttó 300 ezer az már gazdag? Havi 400 ezer bruttó az már nagyon gazdag? Havi bruttó 600 ezer az már "kőgazdag"? Szerinted ki a gazdag? Mert szerintem a "gazdagok" havi jövedelemszintjét egyáltalán nem tüntettem fel az ábrán, jó sok oszlop kellene még ahhoz. Nem gondolom úgy, hogy az emberek többsége utálná a "gazdagokat" egyébként, bár tény, hogy sokan irigykedve tekintenek azokra akik többet keresnek mint önmaguk. Na erre az alávaló irigységre apelláló politikai irányzatból volt elege a választók többségének, ha úgy vesszük :) A bankokra, energiaszolgáltatókra kivetett adó pontosan az igazságosságot és a közteherviselést szolgálja, hasonlóképpen gondolom én is.
3) Nem izgat túlzottan, hogy csak nálunk van egykulcsos személyi jövedelemadó, nekünk pont jó ez így.