Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Csorike

0 bejegyzést írt és 31 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Tudom, ez nagyon kis problémának látszik, talán tényleg az. De valamiért szerintem olyan lépés, ami beleillik egy nem éppen pozitív trendbe. Némelyik élelmiszeren a lejárati dátum a magyar helyesírás szerinti év-hónap-nap sorrendben, másokon az angolszász (illetve EU)…..
  Darwin-díjas ügyfelek, vagy műszaki hiba? A világon hatmillió, itthon akár húszezer Toyotát hívnak vissza a gázpedálok miatt. Elmondjuk a titkot, hogyan ússza meg, ha önnél is beragad. Vélemények azonos című írásunkról...
A Maldív-szigetek egyik resortja különleges gasztronómiai élménnyel csalogatja a vendégeket. Az öt méteres mélységben nyitott Ithaa Undersea étterem lenyűgöző tengeri "panorámával", vagy inkább kilátással rendelkezik. Gondolom az ételekkel sincs különösebb gond,…..
Csorike 2009.11.19 22:22:46
Csorike 2009.11.20 00:09:57
@Vándorló: a linkelt oldalon a Poseidon szálloda fényképe van. Amúgy tényleg nem vágom, hogy akkor most dohánygyár volt eddig 7 emelet mélyen a tenger alatt és annak a helyére épül a szálloda? 7 emelet legalább 210 méter, elképzelni sem tudom a statikáját egy ilyen mélyen víz alatt levő "szállodának". Ablakok felejtősek, és minimum szintenként zsilip hogy ha vmi elcsesződik akkor lehetőleg egyszerre csak 1 emeletnyi vendég haljon meg. 22 atmoszféra nyomás az kérem nem kevés, átlag 1x1 méteres szállodaablakunkat 220 tonna szuszakolja befelé :)
Csorike 2009.11.20 03:17:19
@Vérnűsző Barom: Bakker ezzel csunyan beegtem. Bocsi, igazad van :) Akkor csak 22 tonna befele, 1 kifele, az osszesen 21. Azert ez sem tunik alapgyakorlatnak egy ablaktol...
A finnek nyelvi rokonságban vannak a magyarokkal, körülbelül ez az egy közös van velük. Természetesen a műszaki vizsgáztatás is másképp működik mint idehaza. Bár Attila hadilábon áll a gépeléssel, vagy nem működik neki rendesen a szóköz a billentyűzetén, ezért kicsit…..
Csorike 2009.07.28 23:18:48
Muszaki vizsga, sulyado es kotelezo szerviz, USA, Virginia, Fairfax.

A muszakira (itt osszevonjak a zoldkartyaval) uton-utfelen "state inspection" feliratu kis muhelyekben, benzinkutaknal vallalkoznak. Evente egyszer van, 10 perc es 16 dolcsi (ez mindenhol ennyi), plusz 25 dolcsi a kornyezetvedelmi felulvizsgalat (ez csak itt van a kornyekbeli megyekben mashol nem kell erte kulon fizetni), utana kapsz matricat az ablakra alul kozepen. Ezen egy nagy evszam es egy nagy honapszam van - ameddig jo. Nekem direkt szoltak a szervizben amikor idopontot kertem garis kotelezo szervizre hogy varjak meg 3 napot, mert junius elseje lesz es akkor nem "roviditem meg" magam 1 honappal.

A sulyadot a helyi onkormanyzat tartja nyilvan, interneten kell befizetni, fugg a kocsi erteketol (avultatva), illetve kedvezmeny jar hibridre, nyugdijasoknak, rokkantaknak, katonaknak stb. Az ado merteke az "EUROTAX" (NADA) alapjan szamolt ar 4.57%-a. Ennek befizeteserol szinten kuldenek ket matricat, egyiken evszam, masikon honap, ezt kell a rendszamra ragasztani. (Erdekes lenne megnezni hogy a Magyarorszagon rohangalo USA autoknak van-e ervenyes adomatricajuk meg muszakijuk, anelkul kulfoldon sem kozlekedhetnek).

A kotelezo (garancialis) szervizbol ket fele van, a sima olajcsere olyan 30 dolcsi (olajcsere, korbebokdosik a kocsit, folyadekszintek stb). Mondjuk ezt szeretik evente 3x eljatszani. A "nagy szerviz" legutobb 75 dolcsi volt, minden szuro csere, kerekeket megforgattak hogy egyenletesen kopjon, meg kaptam egy "teljes jarmudiagnosztika" lapot hogy minden kafa. Ez a fajta szerviz a muszaki+zoldkartyaval egyutt kb 1 ora volt.
Konzervatórium Az amerikai rendőr 2009.06.10 10:03:00
Az amerikai rendőr határozott, udvarias, remek helyzetfelismerő, és mindig azt keresi, hol tehet valamit a közösségért, melynek a szolgálatára esküdött fel. Magasan képzett, profi szakember, nem egy nyolc általánost végzett bunkó, akit még vagyonőrnek sem vettek fel.KépzésAz…..
Csorike 2009.07.10 17:01:49
Nagyon tetszett a cikk, élvezetes olvasmány - azt meg hogy melyik részével ért vagy nem ért egyet az ember egyéni...

Az alkoholfogyasztásról egy érdekes apróság: a "no open container policy", vagyis hogy az autóban nem lehet a vezető vagy az utasok által elérhető helyen nyitott (felbontott) italos üveg. Azaz lehet melletted egy rekesz sör, lehet az (utastér felől nem elérhető) csomitartóban egy bontott üveg whiskey, de nem lehet mondjuk az ajtózsebben egy felnyitott sörösüveg.

A megszólításról meg annyit, hogy a tesóm felesége "oh please, c'mon" felkiáltással akarta leszerelni az őt gyorshajtásért megállító rendőrt, mire az felvette a faarcot és visszakérdezett hogy "are you disrespecting me, madam?" Ennyit a hangnemről. Mindegy hogy tegez vagy magáz, a lényeg hogy kéretik igen udvarias és tisztelettudó hangnemet megütni. A rendőr a törvény, azaz ha vele beszélsz akkor úgy kell viselkedned mintha egy bíróval beszélnél, személyében az őt felhatalmazó polgárokat sértegeted (és ezt a kissé zavaros maszlagot vérkomolyan veszik).

Nagyon lényges meglátás egy korábbi posztolótól hogy nem a büntetés nagysága számít hanem a bekövetkezés bizonyossága. Ha baszakodsz, megbasznak. Vagy ilyesmi. A rendőrautók legnagyobb része nem "egyenkocsi" hanem civil autó, lámpába épített villogókkal. Ha állatkodsz, saját becslésem szerint kb 5 mérföldön belül kikapnak a forgalomból. Ennélfogva a "letollak/széjjeltaposlak/megöllekköcsög" stílust az USAban sosem láttam, pedig BP-n mintha ez lenne a norma. (Minap DC belvárosban a Metropolitan Police színeiben láttam egy "jelöletlen" BMW M6 kabriót, fuxos fekete benga srác krúzolt, és állított meg az orrom előtt egy tilosban balra fordulót).

Amúgy igazán köcsög rendőrrel amcsiban még nem találkoztam. Mo.-n már többször is. És persze találkoztam mindkét helyen abszolút normális, intelligens profikkal. Nekik mindig mindenhol full respect.
A Központi Bizottság legutóbbi ülésén - a fiatalok nemzedékéről szólva - joggal fogalmazhatott úgy, hogy a magyar ifjúság széles tömegei egyetértenek a párt és a kormány politikájával, annak valóra váltását támogatják. Helytállnak a termelő munkában, a tanulásban,…..
Életem legszürreálisabb sajtóbemutatóján valamikor 1995 júniusában vettem részt, az akkor még önnön tulajdonában levő Rolls-Royce jóvoltából. Szó sem volt még BMW-technikáról, a Rolls-Royce-ok és a Bentleyk ugyanúgy néztek ki, és mindet a régesrégi 6,75 literes, V8-as…..
autózz! Halálközeli élmény 2008.12.19 08:07:00
Az alábbi történetet KuKori meséli el nekünk, mely több tanulsággal is szolgál. Nem lehetünk elég óvatosak akkor sem, mikor úgy érezzünk semmiféle veszély nem leselkedik ránk. Egy kis történetet osztanék meg veletek real-time módban, arról, milyen egy baleset belülről…..
Csorike 2008.12.19 10:58:21
Ez az írás jó. Művelt ember, átlagosnál cirádásabb kifejezésmóddal. Persze ez csak a maiaknak furcsa: 30 éve még ezt tanították általánosban. Akkor még piros egyenes aláhúzás járt a nyelvtani és hullámos a fogalmazási hibákért. Azóta sokat "egyszerűsödött" nyelvünk, ami nem feltétlenül bj csak más. A mai nyelvezethez már pirossal egyenesen és hullámosan egyszerre aláhúzott betűtípust javasolnának régi tanáraim.

Tanulságok:

1. Övet bekötni. Mindig. MINDIG. Mondom MINDIG.

2. Az ideális és soha balesetet nem szenvedő sofőrnek 3 lába, 4 keze, 360 fokos látása és kilátása, valamint 100 méterrel a kocsi előtt futó előre és oldalra néző kamerája illetve az útfelületen ugyanitt súrlódási együtthatót mérő műszere van. Akinek ezek nincsenek vagy valamelyik épp nem működik az óvatosan vezessen. ÓVTOSAN.

3. Tudom hogy van egy életkor / egyedfejlődési állapot amikor a csillagok szerencsés együttállása miatt sérthetetlennek, tévedhetetlennek és félistennek érzi magát a férfiember. Én már kinőttem, de szép volt. Ezért vigyázok azokra is akik még nem nőtték ki. Vigyázni kell másokra. Mondom VIGYÁZNI MÁSOKRA. hogy majd egyszer, sokára ő is vigyázhasson másokra.

4. Aki megteheti (és ez most fontosabb mint a karácsinyi egyiptomi nyaralás) az vegyen téligumit. Tényleg ég és föld. Vagy élet és halál. És most nem az a baj hogy feltartja a forgalmat mert nem tud kijutni a faluból az 5 fokos emelkedőn hanem az hogy a gyerekei már nem járhatnak iskolba mert az özvegye nem tudja megkeresni a rávalót.

5. Van amikor semmi sem segít. Ha elkerülhetetlen akkor pedig bármit, csak frontálisat ne! Árok, szakadék, bármi. Apám baleseti sebész volt, amikor anyám szakvizsgázott bevitt a kórházba magával hogy ne maradjak egyedül otthon. Láttam amit láttam, megértettem amit megértettem. Szemet az út szélén, a menekülés irányán tartani - a reflex arra fogja rántani a kormányt.
Hogy valaki képes egy csomó pénzt kifizetni, hogy egyedi rendszáma legyen - bár ha úgy vesszük mindenkinek az van - az egy dolog. De Attila egy olyan rendszámtáblát kapott lencsevégre, ami nem igazán szokványos idehaza. Lehet találgatni az eredetet.A minap autózva Budapesten egy a…..
A szokásosnál többet lapozgatja a krízisről szóló híreket? Hirtelen drágának tűnik a szerelője? Megfordult már a fejében, hogy a válság miatt elhalasztja az autócserét? Esetleg kisebbet vesz? Tart tőle, hogy fel kell adnia az autótartást? Új rovatunk, a Válságblog segít a…..
Csorike 2008.12.01 21:15:19
Csak egy kis pontositas a "kolbaszbol font kerites" teoriahoz. Az USA-ban a magasabb (joval magasabb) fizetesekhez es az alacsonyabb (sokkal-sokkal alacsonyabb) uzemanyag / auto arakhoz odahaza ismeretlen vagy mas nagysagrendu jarulekos koltsegek adodnak. Pl:

- egeszsegbiztositas, ami egy csaladra kb 750USD havonta.
- nyugdij-elotakarekossag, mivel az allami nyugdijat a hajadra kenheted: kb1000 USD havonta
- Ha van sajat ingatlanod akkor a jelzalog-kolcson tipikusan a havi beveteleid 25..40 szazalekara rug manapsag.
- Ingatlanado, az ingatlan ertekenek evi 1...1.5%-a
- Ingatlan biztositasa kb az ingatlan ertekenek 1 ezreleke evente.
- Az auto kotelezo biztositasa kb havi 100USD egy sima kis csaladi autora
- Az auto adoja a hasznaltauto-katalogus (mint az EUROTAX) ertek evi 4.6%-a (ez persze normalisabb mint a hulye loero-ado)

Fizeted mindezt a leadozott penzedbol, ami mint adoalap (maganszemelykent is!) csokkentheto egy rakas beruhazas tipusu tetellel, a maradekbol savosan adozol ketfele: allam es szovetseg. A szovetsegi ado az itt emlegetett eves fizukra (huszonharmincezer USD) evi cca 5000, a szovetsegi ado cca 3500, a maradekot viheted. (A savok szazaleklabai hasonloak az otthonihoz, a hozzajuk kotodo penz persze sokkal tobb - le sem irom a legfelso adosav kezdetet mert megut a guta)

Ha vasarolni kell akkor persze a kocsik kb felebe kerulnek, a benzinnek eppen 80 forint literje (1.6 egy gallon itt a sarkon) szoval mas dimenzio. Az AFA 5% mindenre, de ez allamonkent valtozik.

Osszefoglalva: errefele inkabb a vagyon adoztatasa a divat, nem a fogyasztase - mert a fogyasztas tartja el a gazdasagot, egyeni szinten is es vallalati szinten is. Ha felhalmoz valaki akkor abbol kerik a jussukat, ha visszaforgat es ertelmesen kolt (csalad felujitja a hazat es ezzel energiat sporol, iskolaztatja a gyereket, a vallalat k+f-re kolt stb) akkor azt adomentesseggel / kedvezmennyel dijazzak.

Mo-n is ebbe az iranyba kellene elmozdulni, es biztos meg is fog ez tortenni - csak nem volt mar 30 evem hogy kivarjam. Tudjatok, a csalan, a broki, meg a tulajdonviszonyok egyuttallasaval tele lett a talpam :(