Adatok
belsohang
0 bejegyzést írt és 12 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
A technológiai fejlődés kezd gátad szabni annak a gondolkodásnak, miszerint a kormányoknak hagyniuk kell a piacot. Megdőlt az elmélet, hogy a gazdaság magát szabályozza Adam Smith „láthatatlan kéz” teóriája alapján. A laissez-faire (a liberális piaci gondolkodás alapja: hagyja…..
Azt hiszem, egyes szálláshely kínálók a mai napig nem tudják elfogadni, hogy végletesen átalakult a piac. Olvasom, hogy "Nagy veszteséget jelent a szállodáknak a kuponozás, de hogy vendég legyen, mégis élnek a kuponos akciókkal." Olvasom, de egyre kevésbé tudom komolyan venni.…..
A minap arról írtam, hogy immáron a fővárosi ún. elit gimnáziumokban érettségizők egyharmada tervezi, hogy külföldön jár majd egyetemre. A posztra reakcióként született meg Diák325 írása, aki azt mutatja be, miként is néz ki a rendszer belülről. Sokkal nem lettem…..
belsohang
2013.03.27 10:32:26
Ha valaki sírni szeretne olvassa el ezt:
www.obudamatek.hu/McKinsey.pdf
"A jelentés az iskolarendszerek elemzésén túl, a jelenleg elérhető szakirodalmon, valamint több száz szakértővel, döntéshozóval és gyakorló pedagógussal folytatott interjún alapszik.
A tanulmány alapvető kérdése: mi a közös a legjobban teljesítő oktatási rendszerekben? A válasz három fontos és közös tényezőt emel ki, melyek valamennyi sikeres iskolarendszerben megtalálhatóak:
Megfelelő emberek váljanak pedagógussá.
Minőségi tanárképzés során képezzék eredményesen teljesítő oktatóvá őket.
Minden gyerek megkapja a lehető legjobb oktatást.
A legjobban teljesítő iskolarendszerek alapos áttekintése és vizsgálata azt mutatja, hogy ennek a három tényezőnek a megléte független a helyi kultúrától. A jól működő gyakorlati példák azt bizonyítják, hogy rövidtávon, elfogadható költség ráfordítás mellett is lehet kiváló oktatást megvalósítani."
"A McKinsey jelentés középpontjában a tanár áll, az iskolarendszer minősége a tanárok teljesítményétől függ. A rosszul teljesítő tanárok negatív hatása különösen az első években erős: ha két hasonló képességű nyolc éves gyerek eltérően teljesítő tanárhoz kerül, három éven belül a gyerekek teljesítménye 50 százalékponttal (!!!) tér el egymástól!
A legsikeresebb iskolarendszerekben az egyetemet végzettek felső egyharmada megy tanárnak, tehát a legjobb egyetemek legjobb végzőseit igyekszenek a tanári pályára csábítani.
Alapvető fontosságú ugyanakkor, hogy a leendő pedagógusoknak még a képzés megkezdése előtt rendelkeznie kell bizonyos képességekkel: fejlett írás-olvasási, számolási képességekkel, erős kapcsolati és kommunikációs képességekkel, készséggel a tanulásra valamint nem utolsó sorban a tanítás vágyával, azaz motivációval, elhivatottsággal a pálya iránt. Mindezek eleve korlátozzák a tanárképzésbe bekerülés lehetőségét, erős szűrőként működnek: egy sikeres iskolarendszerből nem lehet akárkiből tanár."
www.obudamatek.hu/McKinsey.pdf
"A jelentés az iskolarendszerek elemzésén túl, a jelenleg elérhető szakirodalmon, valamint több száz szakértővel, döntéshozóval és gyakorló pedagógussal folytatott interjún alapszik.
A tanulmány alapvető kérdése: mi a közös a legjobban teljesítő oktatási rendszerekben? A válasz három fontos és közös tényezőt emel ki, melyek valamennyi sikeres iskolarendszerben megtalálhatóak:
Megfelelő emberek váljanak pedagógussá.
Minőségi tanárképzés során képezzék eredményesen teljesítő oktatóvá őket.
Minden gyerek megkapja a lehető legjobb oktatást.
A legjobban teljesítő iskolarendszerek alapos áttekintése és vizsgálata azt mutatja, hogy ennek a három tényezőnek a megléte független a helyi kultúrától. A jól működő gyakorlati példák azt bizonyítják, hogy rövidtávon, elfogadható költség ráfordítás mellett is lehet kiváló oktatást megvalósítani."
"A McKinsey jelentés középpontjában a tanár áll, az iskolarendszer minősége a tanárok teljesítményétől függ. A rosszul teljesítő tanárok negatív hatása különösen az első években erős: ha két hasonló képességű nyolc éves gyerek eltérően teljesítő tanárhoz kerül, három éven belül a gyerekek teljesítménye 50 százalékponttal (!!!) tér el egymástól!
A legsikeresebb iskolarendszerekben az egyetemet végzettek felső egyharmada megy tanárnak, tehát a legjobb egyetemek legjobb végzőseit igyekszenek a tanári pályára csábítani.
Alapvető fontosságú ugyanakkor, hogy a leendő pedagógusoknak még a képzés megkezdése előtt rendelkeznie kell bizonyos képességekkel: fejlett írás-olvasási, számolási képességekkel, erős kapcsolati és kommunikációs képességekkel, készséggel a tanulásra valamint nem utolsó sorban a tanítás vágyával, azaz motivációval, elhivatottsággal a pálya iránt. Mindezek eleve korlátozzák a tanárképzésbe bekerülés lehetőségét, erős szűrőként működnek: egy sikeres iskolarendszerből nem lehet akárkiből tanár."
Na, én is megírom a két mondatomat a hírről, hogy a Tesco végre Magyarországon is elindította a webshopját. A kiskerlánc hatalmas választékából válogathatjuk össze a pakkot, amit ki is hoznak házhoz.
A kulcs a Tesco kapcsán a választék (még akkor is, ha jelenleg csak…..
Hogyan okozza egy jópofa, ötletes, fiatal vállalkozás vesztét a magyar bürokrata valóság?
Megkeresett minket egy olvasónk, Csaba, aki segítségünket kérte Trabant-kölcsönzője eladásában. Mi pedig cserébe azt kértük, ossza meg velünk történetét. Hogyan okozza egy…..
Viszonylag ritkán van szó arról, itt, a blogon, hogy milyen a vállalkozói élet külföldön. Pláne Svájcban, ahol a jelszó az élni és dolgozni hagyni, és ahol a hivatalok is inkább segítenek, mintsem a legrosszabbat feltételeznék. Svájci országfelelősünk, Tilmir mai írásából…..
Tudjátok, mi az a lechon? Vagy a balut? Esetleg az isaw? Nos, a közelmúltig én sem tudtam, ám akkor megérkezett Marci posztja a Fülöp-szigetekről. Egy ideig nem kaptam levegőt, aztán újra elolvastam és nagyon jól szórakoztam. A képeket (nem mind Marci készítette, csak szólok)…..
belsohang
2013.01.17 07:16:14
Sokszor hangzik el baráti beszélgetésekben (és nem csak azokban), hogy Magyarországon az álláskeresés során (is) elsősorban a kapcsolatok számítanak és csak másodsorban a tudás és a tapasztalat. Csaszi leveléből az derül ki, hogy az elmúlt időszak eseményei benne is súlyos…..
Most ott tartok, hogy nem tudom, mit csináljak. Maradjunk itthon, és várjuk, hogy egyszer majd fellendül az ország, és éljek meg valahogy, vagy legyek újra alkalmazott valahol külföldön?
„A keserű előzmények
18 éves koromban megismerkedtem ex-párommal, akinek szimplán egy…..
Egy-egy poszt általában egy, maximum két országról szól, így aztán Krisztina mai írása igazi különlegesség, hiszen három országban is dolgozott pár év alatt – és fontolgatja a negyediket is. Azt hiszem, ezt hívják rugalmas életszemléletnek... és még valami: sokan sokszor…..
belsohang
2012.07.31 14:23:36
@Bratwurst: ha végigolvasod a blog sikertörténeteit, illetve a mögöttük lévő sztorit (befektetett pénzt, induló vad körülményeket, vállalt munka minőségét, a munka keménységét, nyelvtanulásba/egyéb tanulásba fektetett pénzt és energiát, stb.) akkor sok esetben nekem az az érzésem, hogy hasonló erőfeszítéssel itthon is működne a dolog. Nem mindenkinél, de sokaknál.
Ettől függetlenül én annak örülök, hogy sokan mennek. Mindenki mérje meg magát és a saját érdeke szerint döntse el, hol és hogyan akar boldogulni.
Ettől függetlenül én annak örülök, hogy sokan mennek. Mindenki mérje meg magát és a saját érdeke szerint döntse el, hol és hogyan akar boldogulni.
A mai poszt rövid lesz, de fontosnak tartom kitenni, mert azt hiszem, jól jellemzi a Magyarországon uralkodó viszonyokat. Rebecca és családjának történetében nem nagyon látszik a happy end, vagy ha igen, az aligha Magyarországon lesz.
TROLLFIGYELŐ: Nem ideillő, minősíthetetlen…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
www.ted.com/talks/rainer_strack_the_surprising_workforce_crisis_of_2030_and_how_to_start_solving_it_now?language=hu