Adatok
Sics68
3 bejegyzést írt és 823 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Amikor felteszik a kérdést, hogy mi kell a háborúhoz, rendszerint az elemzők, kutatók és katonai szakértők egyaránt azt válaszolják: pénz, fegyver és ember-anyag (amihez a XX-XXI. században még hozzátehetjük, hogy bizony haditechnikai-innovációra illetve energiahordozókra is szükség lehet). Ha…..
Aki egy kicsit is figyelemmel kísérte az elmúlt 10 év magyarországi társadalmi és politikai történéseit, az pontosan tudja, hogy minden országos jelentőségű ügyben Orbán Viktor határozta meg az irányt és hozta meg a döntéseket. Mindezt úgy tette, hogy a törvényalkotási munkában és az operatív…..
Az új, paramétereik alapján minden más létező vagy tervezett típussal szemben fölényben levő csatacirkálókkal és csatahajókkal a Royal Navy látszólag újra kezébe ragadta a kezdeményezést, és ismét rávert egy kört a riválisokra. Az ország tényleges helyzetével és képességeivel tisztában levő…..
Sics68
2020.02.18 23:45:28
@UrsaMAior: Offotopic megjegyzés következik, bocs a többiektől.
" 39-41ben a P 36 P 39 sot a P 40 es vadaszgepek, az M2 es kozepes tankok a CX radarok mind el voltak maradva a brit/nemet megfeleloiktol. Hogy ez aztan teljesen megvaltozzon 43/44re. "
Érdemes a dolgok időrendiségét nézni és ezt magát ok-okozatnak tekinteni.
Amikor a németek komolyan nekidurálták magukat a fegyverzetük fejlesztésének, a franciák és az angolok is gyakorlatilag akkor kapcsoltak .. és kapcsoltak magasabb fokozatra. Ennek persze egyenes következménye lett hogy fél éves...másfél éves lemaradásban voltak a németek fejlesztésekhez képest. Ez mind prototípusokra, mind rendszeresített repcsikre és harckocsikra igaz, szerintem.
( OK, a spanyol polgárháború és egyéb kisebb konfliktusok tapasztalatai is meg kellett jelenjenek ... de ezek nehézkesen és lassacskán jutottak csak át a vezérkarok lángelméinek vaskalapján, meg a hadi költségvetés miatt mindig is keservesen nyígó politikusokon. )
Franciák ugye eléggé félre is értelmezték a dolgot, felkészültek rá hogy újra megívják az első világháborút ... Ángliusok pedig joggal bíztak abban hogy a Home Fleet ellenében a németek soha nem jutnak át a Csatornán... ergo ők főképp repcsikre és hajókra gyúrtak, és ezekhez képest kevésbé fontosnak érezték a röpzajok fejlesztését.
Az amcsiknál még inkább ott volt a America First ... az európai hatalmak köszöbön álló konfliktusába minek küldjenek amerikai fiatalokat a vérüket hullatni... ez jól eladható kampányígéret volt, széllel szembe pisálni meg tudjuk mennyire kontraproduktív.
USA el voltak maradva a németekhez képest, ez tény.
" 39-41ben a P 36 P 39 sot a P 40 es vadaszgepek, az M2 es kozepes tankok a CX radarok mind el voltak maradva a brit/nemet megfeleloiktol. Hogy ez aztan teljesen megvaltozzon 43/44re. "
Érdemes a dolgok időrendiségét nézni és ezt magát ok-okozatnak tekinteni.
Amikor a németek komolyan nekidurálták magukat a fegyverzetük fejlesztésének, a franciák és az angolok is gyakorlatilag akkor kapcsoltak .. és kapcsoltak magasabb fokozatra. Ennek persze egyenes következménye lett hogy fél éves...másfél éves lemaradásban voltak a németek fejlesztésekhez képest. Ez mind prototípusokra, mind rendszeresített repcsikre és harckocsikra igaz, szerintem.
( OK, a spanyol polgárháború és egyéb kisebb konfliktusok tapasztalatai is meg kellett jelenjenek ... de ezek nehézkesen és lassacskán jutottak csak át a vezérkarok lángelméinek vaskalapján, meg a hadi költségvetés miatt mindig is keservesen nyígó politikusokon. )
Franciák ugye eléggé félre is értelmezték a dolgot, felkészültek rá hogy újra megívják az első világháborút ... Ángliusok pedig joggal bíztak abban hogy a Home Fleet ellenében a németek soha nem jutnak át a Csatornán... ergo ők főképp repcsikre és hajókra gyúrtak, és ezekhez képest kevésbé fontosnak érezték a röpzajok fejlesztését.
Az amcsiknál még inkább ott volt a America First ... az európai hatalmak köszöbön álló konfliktusába minek küldjenek amerikai fiatalokat a vérüket hullatni... ez jól eladható kampányígéret volt, széllel szembe pisálni meg tudjuk mennyire kontraproduktív.
USA el voltak maradva a németekhez képest, ez tény.
A történelem során a katonai rendfokozatokra a tömeg-hadseregek megjelenésétől lett szükség, amikortól a nagyobb létszámú katonai alakulatok irányítása, a több fegyvernem (lovasság, tüzérség, gyalogság) összehangolása, illetve a bonyolultabb hadműveletek végrehajtása megkövetelte a többszintű…..
Sics68
2020.01.24 06:36:56
Miközben világszerte egyre erősödnek a hangok, amik szerint a szénhidrogéneket le kell cserélnünk megújuló energiaforrásokra — minél gyorsabban, annál jobb —, a nagy kérdés még mindig az, hogy vajon lehetséges-e egy ilyen nagyléptékű átalakulás néhány év vagy akár évtized alatt a fizikai realitás…..
Sics68
2019.12.08 08:35:50
@gabiiii: Köszi a h2 felhasználás gyakorlati nehézségeivel kapcsolatos infókat.
Ugyanakkor te is látod, hogy igazából az energiatárolás problémájával állunk szemben. Az elég egyértelmű, hogy valamilyen módon kémia energia formájában kell tárolnunk az energiát. ( Mármint a technológiánk működtetéséhez, vagy valami a maihoz meglehetősen hasonló technológia működtetéséhez.) A tárolt energia, akár egy belső égésű motornál akár egy gőzgépnél, a szénhidrogén égéshője. Benziné, gázolajé... Csakhogy ezek égetése mindenképp a szén oxidációjával is jár, amiből CO2 lesz.
Ha szenet nem akarunk égetni, akkor le kell kattannunk a szén és szénhidrogének égetésével történő energia-nyerésről. Ebből igazából a szénhidrogének égetéséről való lemondás a fájdalmas, hisz az emberi civilizáció közlekedése ma úgy 99%-ban ezen alapul.
Két alternatívát látok: a hidrogén égetést, és az akkumulátorokat mint energia-tárolókat. Ezekre alapozva a ma meglevőhöz igencsak hasonló technológiát használva tud tovább működni az emberiség. Harmadiknak ott lenne valamiféle levegő át történő energia-továbbítás, de ezzel szerintem még rosszabbul állunk, mint az előző kettővel ... jelenleg ott tartunk, hogy egy mobiltelefon aksiját pár méter távolságból fel tudjuk tölteni vezeték nélkül is ... de ennél nagyobb energiát nem túl jó dolog ilyen módon továbbítani. Nagy lesz a veszteség. meg egy baromi nagy fluxusú pulzáló mágneses mező kéne hozzá jelenlegi tudásunk szerint... aminek a térerejéhez képest az 5G ami miatt hisztiznek kismiska. Szóval egyelőre marad a kémiai energiatárolás, azaz az akku és a hidrogén. Mindkettőnek vannak előnyei-hátrányai. Gondolom hosszabb távon mindkettőnek meg lesz a maga felhasználási területe.
Vízbontás hatékonysága: a problémánk szerintem nem az átalakítás hatékonysága. Napból, szélből, atomból valójában eléggé korlátlan energiát tudunk csinálni. ( Többet mint az emberiség mai vagy vélelmezett jövőbeli fogyasztása. )
A nagyobb macera, hogy ezt az energiát "jól" jelenleg csak dróton (villanyvezetéken) tudjuk "jól", nagyobb veszteség nélkül továbbítani.
A közlekedés viszont ( hajók, repcsik, teherautók, személygépkocsik, drónok ) nem dróton szeretnék kapni az energiát.
Persze elvileg lehetne sőt valszeg kellene is növelni a kötöttpályás szállítás részesedését. Pld az Európán belüli légiközlekedést ki lehetne váltani gyorsvasutakkal illetve mágnesvasutakkal. ( Ugyanez igaz Kína, USA, Oroszország esetében is. ) Ettől nem lassulna az eljutás egyik helyről a másikra, hanem inkább még gyorsulna is. ( Utasszállító repcsik ugye jelenleg 700-900 km/h közötti utazósebességre képesek, de a repülési idő jelentős része felszállásra, leszállásra, sőt levegőben körözve várakozásra megy el.
A japánok Sinkanszen-je 300 km/h felett tartja igen pontosan a menetrendjét.
A francia TGV utazósebessége mostanság asszem 300-350 km/óra, és hát ez is kerekeken gurul. De a kísérleti szerelvényük tud 570 km/órát is.
A Sanghaj-Peking mágnesvasút 520 km feletti sebességgel szállít utasokat.
Vákumcsőben száguldozó maglev szerelvényekkel ennél jóval többet is lehetne... de ilyen még sehol nincs a világon, bár Elon Musk-nak vannak ilyen elképzelései is.
Lényeg, hogy ezekkel a már ma is rendelkezésre álló technológiákkal a légiközlekedés és a légi áruszállítás nem csekély részét ki lehetne váltani.
Igazság szerint a szállítmányozás okosabbá tétele nagymértékben csökkentené a környezeti terhelést. Ehhez az egyes technológiák piacit árát állami beavatkozással kéne "torzítani", hogy az a tényleges környezetkárosítást is "megfizesse", illetve kéne az MI vezérelte okos szállítmányozás is.
Ugyanez igaz mind az áruszállításra, mind az utasforgalomra.
Szóval nagyobb távon hajó vagy kötöttpálya, kisebb távokon meg (valszeg akkus) autószerű járművek és drónok.
És persze robotizált raktározás és átrakodás az egyikről a másikra, mert most igazából azért szeretik gumikeréken szállítani a sok sok árut, mert az átrakodás nélkül illetve a lehető legkevesebb átrakodással viszi el az indulástól a célig az árut.. és az átrakodás meglepően nagy és időigényes macera.
Na mindegy.
Lényeg, hogy ezen a téren sok javulásra és optimalizásra látok lehetősége ... olyan technológiákkal, amik gyakorlatilag már megvannak.
A működő struktúrák kiépítése persze horribilis pénz lesz, és csak lassan tud megtörténni .. hisz nem lehet egy pillanat alatt lecserélni a jelenleg működő struktúrákat ... az újonnan épülőknek illeszkedni kell a régi struktúrákhoz is egyelőre ... Szóval az átmenet csak fokozatos lehet, ráadásul pénzügyi-iparági érdekek is hátráltatják az átalakulást.
Ugyanakkor te is látod, hogy igazából az energiatárolás problémájával állunk szemben. Az elég egyértelmű, hogy valamilyen módon kémia energia formájában kell tárolnunk az energiát. ( Mármint a technológiánk működtetéséhez, vagy valami a maihoz meglehetősen hasonló technológia működtetéséhez.) A tárolt energia, akár egy belső égésű motornál akár egy gőzgépnél, a szénhidrogén égéshője. Benziné, gázolajé... Csakhogy ezek égetése mindenképp a szén oxidációjával is jár, amiből CO2 lesz.
Ha szenet nem akarunk égetni, akkor le kell kattannunk a szén és szénhidrogének égetésével történő energia-nyerésről. Ebből igazából a szénhidrogének égetéséről való lemondás a fájdalmas, hisz az emberi civilizáció közlekedése ma úgy 99%-ban ezen alapul.
Két alternatívát látok: a hidrogén égetést, és az akkumulátorokat mint energia-tárolókat. Ezekre alapozva a ma meglevőhöz igencsak hasonló technológiát használva tud tovább működni az emberiség. Harmadiknak ott lenne valamiféle levegő át történő energia-továbbítás, de ezzel szerintem még rosszabbul állunk, mint az előző kettővel ... jelenleg ott tartunk, hogy egy mobiltelefon aksiját pár méter távolságból fel tudjuk tölteni vezeték nélkül is ... de ennél nagyobb energiát nem túl jó dolog ilyen módon továbbítani. Nagy lesz a veszteség. meg egy baromi nagy fluxusú pulzáló mágneses mező kéne hozzá jelenlegi tudásunk szerint... aminek a térerejéhez képest az 5G ami miatt hisztiznek kismiska. Szóval egyelőre marad a kémiai energiatárolás, azaz az akku és a hidrogén. Mindkettőnek vannak előnyei-hátrányai. Gondolom hosszabb távon mindkettőnek meg lesz a maga felhasználási területe.
Vízbontás hatékonysága: a problémánk szerintem nem az átalakítás hatékonysága. Napból, szélből, atomból valójában eléggé korlátlan energiát tudunk csinálni. ( Többet mint az emberiség mai vagy vélelmezett jövőbeli fogyasztása. )
A nagyobb macera, hogy ezt az energiát "jól" jelenleg csak dróton (villanyvezetéken) tudjuk "jól", nagyobb veszteség nélkül továbbítani.
A közlekedés viszont ( hajók, repcsik, teherautók, személygépkocsik, drónok ) nem dróton szeretnék kapni az energiát.
Persze elvileg lehetne sőt valszeg kellene is növelni a kötöttpályás szállítás részesedését. Pld az Európán belüli légiközlekedést ki lehetne váltani gyorsvasutakkal illetve mágnesvasutakkal. ( Ugyanez igaz Kína, USA, Oroszország esetében is. ) Ettől nem lassulna az eljutás egyik helyről a másikra, hanem inkább még gyorsulna is. ( Utasszállító repcsik ugye jelenleg 700-900 km/h közötti utazósebességre képesek, de a repülési idő jelentős része felszállásra, leszállásra, sőt levegőben körözve várakozásra megy el.
A japánok Sinkanszen-je 300 km/h felett tartja igen pontosan a menetrendjét.
A francia TGV utazósebessége mostanság asszem 300-350 km/óra, és hát ez is kerekeken gurul. De a kísérleti szerelvényük tud 570 km/órát is.
A Sanghaj-Peking mágnesvasút 520 km feletti sebességgel szállít utasokat.
Vákumcsőben száguldozó maglev szerelvényekkel ennél jóval többet is lehetne... de ilyen még sehol nincs a világon, bár Elon Musk-nak vannak ilyen elképzelései is.
Lényeg, hogy ezekkel a már ma is rendelkezésre álló technológiákkal a légiközlekedés és a légi áruszállítás nem csekély részét ki lehetne váltani.
Igazság szerint a szállítmányozás okosabbá tétele nagymértékben csökkentené a környezeti terhelést. Ehhez az egyes technológiák piacit árát állami beavatkozással kéne "torzítani", hogy az a tényleges környezetkárosítást is "megfizesse", illetve kéne az MI vezérelte okos szállítmányozás is.
Ugyanez igaz mind az áruszállításra, mind az utasforgalomra.
Szóval nagyobb távon hajó vagy kötöttpálya, kisebb távokon meg (valszeg akkus) autószerű járművek és drónok.
És persze robotizált raktározás és átrakodás az egyikről a másikra, mert most igazából azért szeretik gumikeréken szállítani a sok sok árut, mert az átrakodás nélkül illetve a lehető legkevesebb átrakodással viszi el az indulástól a célig az árut.. és az átrakodás meglepően nagy és időigényes macera.
Na mindegy.
Lényeg, hogy ezen a téren sok javulásra és optimalizásra látok lehetősége ... olyan technológiákkal, amik gyakorlatilag már megvannak.
A működő struktúrák kiépítése persze horribilis pénz lesz, és csak lassan tud megtörténni .. hisz nem lehet egy pillanat alatt lecserélni a jelenleg működő struktúrákat ... az újonnan épülőknek illeszkedni kell a régi struktúrákhoz is egyelőre ... Szóval az átmenet csak fokozatos lehet, ráadásul pénzügyi-iparági érdekek is hátráltatják az átalakulást.
Sics68
2019.12.10 21:52:40
@gabiiii:
A metán vagy metanol miért jó? Lehet van rá okod, amit én nem tudok... Nekem azért nem tetszenek, mert ha ezeket elégetem, akkor megint csak ott vagyok hogy CO2 kibocsátás. ( Meggyőzhető vagyok, ha mondasz olyan technológiát ahol az etanol metanol metán stb égetését megússzuk CO2 kibocsátás nélkül, én csak örvendeni fogok neki ...)
Ipari nyersanyagként nincs bajom a szénhidrogének felhasználásával, ott ugyanis nem égetjük el őket :)
Mezőgazdaság: aham, Te mezőgazdaságban gondolkodsz, én meg élelmiszer-termelésben :) ... eszerint nem voltam érthető. Fogunk egy épületet, telerakjuk bioreaktorokkal, amikben fehérjét, szénhidrátot stb állítunk elő. Igazból mindegy hogy totálszintézissel vagy valamiféle biotechnológia trükközésel, bár utóbbi egyszerűbb. OK, energia fog kelleni meg alapanyagok ... CO2 például alapanyag lesz, de abból lesz elég :D .. a nitrogén bevitel érdekesebb kérdés elismerem, de az is megoldható.
A metán vagy metanol miért jó? Lehet van rá okod, amit én nem tudok... Nekem azért nem tetszenek, mert ha ezeket elégetem, akkor megint csak ott vagyok hogy CO2 kibocsátás. ( Meggyőzhető vagyok, ha mondasz olyan technológiát ahol az etanol metanol metán stb égetését megússzuk CO2 kibocsátás nélkül, én csak örvendeni fogok neki ...)
Ipari nyersanyagként nincs bajom a szénhidrogének felhasználásával, ott ugyanis nem égetjük el őket :)
Mezőgazdaság: aham, Te mezőgazdaságban gondolkodsz, én meg élelmiszer-termelésben :) ... eszerint nem voltam érthető. Fogunk egy épületet, telerakjuk bioreaktorokkal, amikben fehérjét, szénhidrátot stb állítunk elő. Igazból mindegy hogy totálszintézissel vagy valamiféle biotechnológia trükközésel, bár utóbbi egyszerűbb. OK, energia fog kelleni meg alapanyagok ... CO2 például alapanyag lesz, de abból lesz elég :D .. a nitrogén bevitel érdekesebb kérdés elismerem, de az is megoldható.
Avagy: az employer branding (munkáltatói márka) eladja a céget az álláskeresőnek, de nem tartja meg a munkavállalót. Nem elég jó cégnek látszani, annak is kell lenni.
A munkahelyek jórészét már az álláskeresők is erőteljesen leinformálják, ismerőst kérdeznek, Glassdooron, Linkedinen utánajárnak,…..
Sics68
2019.10.31 11:15:40
@jobangel: "A rosszul működő folyamatok megjavítása érdekeket sértene. "
Ez is igaz lehet, de van más is!
Egyik, hogy az ember nem szereti elimerni azt, hogy amit csinált (és amiről azt hitte jó lesz) az nem lett jó. Tehát vastagon állítja, hogy az úgy jó .. sőt rossz esetben ő maga el is hiszi ezt. ... Azt hogy nem lett tökéletes, még akkor is tagadjuk, hogy ha semmi más nem függ tőle, csak szeretve dédelgetett énképünk :)
Másik, hogy pusztán az is "érdek" hogy mások tudják hogy XY csinálta .. és ezért XY-nak fontos, hogy azt az izét akkor is használják meg hype-olják, ha leginkább a beszántása és helyének sóval való behintése volna indokolt.
Ez is igaz lehet, de van más is!
Egyik, hogy az ember nem szereti elimerni azt, hogy amit csinált (és amiről azt hitte jó lesz) az nem lett jó. Tehát vastagon állítja, hogy az úgy jó .. sőt rossz esetben ő maga el is hiszi ezt. ... Azt hogy nem lett tökéletes, még akkor is tagadjuk, hogy ha semmi más nem függ tőle, csak szeretve dédelgetett énképünk :)
Másik, hogy pusztán az is "érdek" hogy mások tudják hogy XY csinálta .. és ezért XY-nak fontos, hogy azt az izét akkor is használják meg hype-olják, ha leginkább a beszántása és helyének sóval való behintése volna indokolt.
A címben nem véletlenül szerepel a bajor a német helyett, hiszen (mint a mai poszt szerzője, Évaaa írja) Németországban tartományonként változnak a követelmények, a színvonal, sokszor maga a rendszer is. Szóval gyerünk, lessünk be egy bajor iskolába!..
Sics68
2019.10.20 06:14:14
@Pöffetegecske: Az informatikát persze hogy meg lehet később is tanulni. Ugyanakkor az egy igen érdekes kérdés, hogy mikor érdemes rákattani az IKT eszközök használtatára. ... Nyilván egy olyan korban élünk .. és azok a gyerekek akik most járnak iskolába még inkább olyanban fognak élni .. ahol az információkat infókommunikációs eszközök használatával lehet megszerezni, begyűjtani, tárolni, másoknak átadni... Ezek készségszintű használata olyan "soft skill", ami valszeg übereli számos területen megszerezhető "tárgyi tudás" fontosságát. ( A tárgyi tudás az, ami kb "bármikor tanulható" ... a készségfejlesztést viszont érdemes mielőbb elkezdeni ... Meg ugye az IKT cuccok értelmes használata pont azért is fontos, mert sokszor megkönnyíti a tanulást. )
Határátkelő
Úgy térnek vissza a magyarok Ausztriából, hogy egyre többen mennek ki
2019.10.08 06:30:00
Ha a címnek első olvasásra nincs értelme, az nem véletlen. Annak sem sok, hogy miközben (elsősorban a kormánytól és a hozzá közel álló szervezetektől) azt halljuk, hogy egyre több magyar tér haza, eközben például az osztrák statisztikák mást mutatnak...
A Maccabi játékok idején még egy sportos témát dobok be. Korábban írtam a sportolásról általában a háláchá (vallásjog) szemszögéből illetve a nézőként való részvételről (itt olvasható). Azonban vannak sportok, amelyek meglehetősen erőszakosak illetve komoly sérülést is okozhatnak így felmerül a…..
Sics68
2019.08.05 15:50:37
@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Szerintem ma már elég jól tudható, hogy mi mennyire veszélyes. Sportmérkőzésen halál vagy komoly sérülés milyen gyakorisággal fordul elő, tisztán tudható. Sportonkénti lebontásban természetesen. Meg ugye, a cikkben írtak logikáját nézve: ha valaki sportoló és ebből él, akkor részéről okés kockázatot vállalni (mint egy favágónak is ... hisz ő meg abból él) ... ha meg valaki amatőr és hobbiból sportol, akkor szerintem épp hogy kötelessége, hogy rendben tartsa a testét. ( Persze az egészséges mértékig.)
Politikai állásfoglalásként is felfogható, hogyan isszuk meg nyári hűsítőnket. Legalábbis Amerikában, ahol Donald Trump nevével ellátott műanyag szívószálakat kezdtek árulni az amerikai elnök hivatalos kampányoldalán, és több százezret el is adtak, annyit, hogy a termék egy időben ki is fogyott...
Sics68
2019.08.04 16:45:08
@midnight coder: Van értelme a 100-150 wattos izzóknak. Képzelj egy spájzt vagy lomtárat, ahova hetente-havonta téved be csak az ember. Kéne bele valami erős fényforrás, a méret miatt, meg mert szeretném meglátni amit keresek. Viszont itt nincs értelme az energia-takarékos led izzónak, hisz olyan rövid időkre van csak felkapcsolva, hogy kb sose térül meg, sose hozza be az árát... Ha meg a dolog környezetvédelmi vonatkozását tekintem, akkor még inkább így van a helyzet, hisz a LED izzók és a fénycsövek gyártása valamivel jobban terheli a környezetet mint a hagyományos izzóké.
Sics68
2019.08.05 07:15:07
@Világít a torony: Látom, nem megy személyeskedés nélkül. Nem baj. A jövőben nem találkozunk...
Szegedi Kattintós
Azokat veszíti el mostanában a Fidesz, akik az erejét adták eddig
2019.06.28 16:58:05
Mintha túl magabiztossá vált volna attól a magyar kormánypárt, hogy finoman szólva is egyszerű propagandaeszközök bevetésével sorra nyerte a különböző választásokat az utóbbi években. Pedig a győzelmek mögött volt egy fontos változás, ami erősen hathat a Nemzeti Együttműködés Rendszerének jövőjére.…..
Sics68
2019.06.30 11:21:55
@Pipas: Persze, viszont erre vonatkozott a hozzászólásom második mondata... Az nem gond, ha valamely zenekar vagy rendezvény valamilyen értkekeket követ-közvetít .. ő dolguk, mindenki eldöntheti hogy neki az adott csapat-fesztivál-mondanivaló bejövős-e ... de az már gond, ha egy bármilyennek ígért sőt aképp eladott dolog mást ad mint amit vártak tőle... "Az is tolvaj, aki a bizalmat meglopja" ugyebár.
Nem lesz 11 milliárd ember a századfordulón
A természetes környezet pusztulása miatt előrejelezhető különféle törzsi és országok közti háborúk kitörése a vízért, a termőföldért és a jobb éghajlati körülményekért is. Az még alighanem elkerülhető, hogy rengeteg ember essen áldozatul, viszont a…..
Sics68
2019.06.27 06:11:09
A megfelelő mennyiségű gyümölcs és zöldség fogyasztása, a kiegyensúlyozottabb étrend hozzájárul egészségünk megőrzéséhez. Aki elég gyümölcsöt és zöldséget fogyaszt, az kevésbé hajlamos az elhízásra, és kutatások alapján esetükben számos betegség kockázata is…..
Sics68
2019.06.11 18:33:30
Tékozló Homár
Mit tehetünk, ha más köt a nevünkben egy közüzemi szerződést és jön a milliós számla?
2019.05.02 15:13:16
Valódi tenyérizzasztó történet, ami talán egy bonyolult családi viszonynak köszönhetően mára egymilliós tartozássá duzzadt. Mit tehetünk, ha valaki a nevünkben aláír, majd nem fizeti a számlákat?
Kedves Homár!
Úgy látszik olyan világot élünk, ahol simán bárki nevére Tigázos számlát írathatunk rá…..
Sics68
2019.06.06 03:32:19
@Kenderice:
"Ha már jogerőre emelkedett a fizetési meghagyás teljesen mindegy, hogy elévült vagy sem az eredeti követelés. Ez már egy másik követelés."
Tévedsz, elévülésre hivatkozva végrehajtási szakaszban levő ügy is megállítható. Vagy más, alapos okra hivatkozással is. (*)
Sőt utóbbi esetben akár vissz-végrehajtás is indítható.
(*: AZ, hogy nem is ő írta alá azt a szerződést, amin a követelés alapul, nyilván ilyen alapos ok! ... Majd az írásszagértő megmondja, a bíróság meg kimondja. )
"Ha már jogerőre emelkedett a fizetési meghagyás teljesen mindegy, hogy elévült vagy sem az eredeti követelés. Ez már egy másik követelés."
Tévedsz, elévülésre hivatkozva végrehajtási szakaszban levő ügy is megállítható. Vagy más, alapos okra hivatkozással is. (*)
Sőt utóbbi esetben akár vissz-végrehajtás is indítható.
(*: AZ, hogy nem is ő írta alá azt a szerződést, amin a követelés alapul, nyilván ilyen alapos ok! ... Majd az írásszagértő megmondja, a bíróság meg kimondja. )
Sics68
2019.06.06 03:37:43
@Fantomász:
" pénzbe kerül? Igen. Nekem kell? Igazából nem. Fizesse a szolgáltató, ha ilyen elvárásai vannak a saját elb.szott szabályai miatt."
Téves az álláspontod.
A tulajdon költségekkel is jár.... Szép angol kifejzéssel TCO "total cost of ownership" .. a bírtoklás/tulajdonlás költségei kb magyarul.
A szolgáltató nem tudja, kié az az izé. De szerződést csak azzal hajlandó kötni, aki igazolja, hogy az övé.
Tehát akkor fog veled szerződést kötni, ha igazolod...
Kormányablak, ügyfélkapus hozzáférés ... ez eddig inygyenes ... Nekem annyi volt, hogy villamos, kormányhivatal, 10 perc várakozás 5 perc ügyintézés...
Aztán ha már van ügyfélkapu, akkor letölteni azon keresztül a tulajdoni szintén ingyér le lehet. ( Évente egyszer vagy kétszer legalábbis.)
Interneted pedig úgy tűnik már van.
" pénzbe kerül? Igen. Nekem kell? Igazából nem. Fizesse a szolgáltató, ha ilyen elvárásai vannak a saját elb.szott szabályai miatt."
Téves az álláspontod.
A tulajdon költségekkel is jár.... Szép angol kifejzéssel TCO "total cost of ownership" .. a bírtoklás/tulajdonlás költségei kb magyarul.
A szolgáltató nem tudja, kié az az izé. De szerződést csak azzal hajlandó kötni, aki igazolja, hogy az övé.
Tehát akkor fog veled szerződést kötni, ha igazolod...
Kormányablak, ügyfélkapus hozzáférés ... ez eddig inygyenes ... Nekem annyi volt, hogy villamos, kormányhivatal, 10 perc várakozás 5 perc ügyintézés...
Aztán ha már van ügyfélkapu, akkor letölteni azon keresztül a tulajdoni szintén ingyér le lehet. ( Évente egyszer vagy kétszer legalábbis.)
Interneted pedig úgy tűnik már van.
Sics68
2019.06.06 03:45:09
@i.gazsagos1.1:
"
Sajnos nem látok más megoldást, mint ügyvéddel pereltetni anyukától a zsét, miután kifizetted a tartozást.
"
Téves.
Fizetni egy fillért sem szabad. Nem is kell. ( Kivéve ha már végrehajtás van, de akkor is vissza lehet szerezni majd vissz-végrehajtással. De odáig azért jobb nem engedni hogy eljusson a sztori.
A pert a követelés-kezelő ellen kell indítani, részint arra hivatkozva, hogy egy hamisított, ennél fogva semmi szerződésen alapul.
Hogy pontos legyek: keresetlevelet kell beadni a bíróságra, amiben kéri a posztoló hogy
- 1. a bíróság állapítsa meg a vitatott szerződés semmis voltát (írásszakértő ugyebár)
- 2. a bíróság tiltsa meg a követeléskezelőnek hogy a posztoló személey adatait kezelje
(semmi köze ugyanis hozzá, hisz nem ő írta alá a szerződést)
- 3. az eddig zaklatás miatt és az adatai jogellenes kezelése miatt fizessen a követeléskezelő sérelemdíjat ( a posztoló mondta már nekik hogy nem ő írta alá a szerződést, a követeléskezelő hihetett volna neki, összevethette volna az aláírását a szerződésen szereplővel stb ... de a követeléskezelő nem ezt tette, vállalja hát a felelősséget mármint az anyagit is.. ja ér kérjen tőle bocsánatot is mindezért :D )
- 4. a perköltséget is fizesse meg a követeléskezelő vagy inkább a TIGÁZ, lévén utóbbi cég gügye szerződéskötési gyakorlata (az, hogy nem ellenőrizték kellőképp a szerződést aláíró személy személyazonosságát) vezetett a jelen helyzethez .. ezért a perköltség legyen az ő felelősségük. ( Igen, a posztoló által megbízott ügyvéd munkadíja is ide értve!)
Aztán bizonyítsa be a követeléskezelő.
"
Sajnos nem látok más megoldást, mint ügyvéddel pereltetni anyukától a zsét, miután kifizetted a tartozást.
"
Téves.
Fizetni egy fillért sem szabad. Nem is kell. ( Kivéve ha már végrehajtás van, de akkor is vissza lehet szerezni majd vissz-végrehajtással. De odáig azért jobb nem engedni hogy eljusson a sztori.
A pert a követelés-kezelő ellen kell indítani, részint arra hivatkozva, hogy egy hamisított, ennél fogva semmi szerződésen alapul.
Hogy pontos legyek: keresetlevelet kell beadni a bíróságra, amiben kéri a posztoló hogy
- 1. a bíróság állapítsa meg a vitatott szerződés semmis voltát (írásszakértő ugyebár)
- 2. a bíróság tiltsa meg a követeléskezelőnek hogy a posztoló személey adatait kezelje
(semmi köze ugyanis hozzá, hisz nem ő írta alá a szerződést)
- 3. az eddig zaklatás miatt és az adatai jogellenes kezelése miatt fizessen a követeléskezelő sérelemdíjat ( a posztoló mondta már nekik hogy nem ő írta alá a szerződést, a követeléskezelő hihetett volna neki, összevethette volna az aláírását a szerződésen szereplővel stb ... de a követeléskezelő nem ezt tette, vállalja hát a felelősséget mármint az anyagit is.. ja ér kérjen tőle bocsánatot is mindezért :D )
- 4. a perköltséget is fizesse meg a követeléskezelő vagy inkább a TIGÁZ, lévén utóbbi cég gügye szerződéskötési gyakorlata (az, hogy nem ellenőrizték kellőképp a szerződést aláíró személy személyazonosságát) vezetett a jelen helyzethez .. ezért a perköltség legyen az ő felelősségük. ( Igen, a posztoló által megbízott ügyvéd munkadíja is ide értve!)
Aztán bizonyítsa be a követeléskezelő.
Nem Balázs az első, aki több külföldön töltött év után rácsodálkozik a magyar ügyintézés egyes sajátosságaira. Neki speciel egy erkölcsi bizonyítványhoz kellett hiteles angol fordítás – és ekkor kezdődtek a meglepetéssel teli kalandok…..
Sics68
2019.05.26 07:19:18
@takarék-láng:
Mivel túl sok bolondságot írtál már le, eltüntetem a hozzászólásaidat... de mielőtt letiltanálak, erre az egyre azért reagálok.
"- kinek kell az a bizonyitvany? Hat forditassa le az. "
A forditás a munkára jelentkező dolgozónak KELL. Ugye egy munkahely akkor áll szóba valakivel, ha a jelölt prezentál bizonyos dolgokat magáról: egy önéletrajzot, diplomát vagy más végzettségét igazoló papírt, esetleg arra vonatkozó papírt hogy jogosult gyakorolni ezt a szakmáját az adott országban is, erkölcsi biznyítvány ( gyakorlatilag annak igazolását hogy nem megrögzött bűnöző ) meg esetleg néhány ajánlólevelet korábbi melóhelyről.
Ha valaki szeretné megcsípni az adott állást, akkor neki kell ezeket bemutatnia.
( Ha valaki ezt nem akarja/nem tudja megtenni, akkor .. a piacgzadaság sajátosságából adóóan kereshet magának sok másik állást is. :D )
Nem mellékesen más ( magánszemély vagy cég ) nem is jogosult ezen adatokat kikérni a magyar államtól, személyes adatok védelme ugyebár. ( Másik ország hatósága kérhetne ki adatokat, indokolt esetben. ) Régebben volt olyan, hogy írni kellett az adott cégnek egy meghatalmazást, hogy ők kikérnék az adataimat ... ez nem tudom még működik-e.
Mivel túl sok bolondságot írtál már le, eltüntetem a hozzászólásaidat... de mielőtt letiltanálak, erre az egyre azért reagálok.
"- kinek kell az a bizonyitvany? Hat forditassa le az. "
A forditás a munkára jelentkező dolgozónak KELL. Ugye egy munkahely akkor áll szóba valakivel, ha a jelölt prezentál bizonyos dolgokat magáról: egy önéletrajzot, diplomát vagy más végzettségét igazoló papírt, esetleg arra vonatkozó papírt hogy jogosult gyakorolni ezt a szakmáját az adott országban is, erkölcsi biznyítvány ( gyakorlatilag annak igazolását hogy nem megrögzött bűnöző ) meg esetleg néhány ajánlólevelet korábbi melóhelyről.
Ha valaki szeretné megcsípni az adott állást, akkor neki kell ezeket bemutatnia.
( Ha valaki ezt nem akarja/nem tudja megtenni, akkor .. a piacgzadaság sajátosságából adóóan kereshet magának sok másik állást is. :D )
Nem mellékesen más ( magánszemély vagy cég ) nem is jogosult ezen adatokat kikérni a magyar államtól, személyes adatok védelme ugyebár. ( Másik ország hatósága kérhetne ki adatokat, indokolt esetben. ) Régebben volt olyan, hogy írni kellett az adott cégnek egy meghatalmazást, hogy ők kikérnék az adataimat ... ez nem tudom még működik-e.
Birdie és családja tavaly júliusban költözött ki Kanadába. Pontosabban az akkor már jó negyedéve kint dolgozó férjét követték Vancouverbe, ahol most két gyermekükkel, egy 9 éves kislánnyal és egy 11 éves fiúval élnek. A két gyerek természetesen iskolába jár, ahonnan most…..
Sics68
2019.05.24 15:45:29
@HakapesziM:
Van igazság a hozzászólásodban, de ... abban is van igazság, ahogy a kanadaiak (meg mások) viszonyulnak a versengéshez sőt a tantárgyi értékeléshez is.
Olvastam olyan iskolai értékelési szisztémáról, ahol nem is a tantárgyi tudást értékelik, hanem azt, hogy önmagához ( előképzettségéhez, képességeihez) képest hogy teljesített az adott tanuló.
Itt ezeken a "versenyeken" nem az eredményesség a cél. Sőt igazából tök mindegy milyen eredményt ér el !!! Ami fontos: a "verseny" motiválni fogja a gyerkőcöket a sportolásra. Addig is mozognak míg "edzenek" a versenyre, meg ezalatt hátha megkedvelik annyira a dolgot, hogy utána se hagyják abba a sportolást.
Azaz itt a iskolák szemszögéből nem a versengés megnyerése az elérendő cél ... hanem csak az, hogy sportoljanak a gyerekek. Ennyi.
A teljesítmény a kutyát se érdekli :)
... Ami miatt én nem tudám aláírni ezt a lapot, az a nyolcas pont. Ha valamit igazságtalannak látok... arra harpok, akárkivel történjék is
Van igazság a hozzászólásodban, de ... abban is van igazság, ahogy a kanadaiak (meg mások) viszonyulnak a versengéshez sőt a tantárgyi értékeléshez is.
Olvastam olyan iskolai értékelési szisztémáról, ahol nem is a tantárgyi tudást értékelik, hanem azt, hogy önmagához ( előképzettségéhez, képességeihez) képest hogy teljesített az adott tanuló.
Itt ezeken a "versenyeken" nem az eredményesség a cél. Sőt igazából tök mindegy milyen eredményt ér el !!! Ami fontos: a "verseny" motiválni fogja a gyerkőcöket a sportolásra. Addig is mozognak míg "edzenek" a versenyre, meg ezalatt hátha megkedvelik annyira a dolgot, hogy utána se hagyják abba a sportolást.
Azaz itt a iskolák szemszögéből nem a versengés megnyerése az elérendő cél ... hanem csak az, hogy sportoljanak a gyerekek. Ennyi.
A teljesítmény a kutyát se érdekli :)
... Ami miatt én nem tudám aláírni ezt a lapot, az a nyolcas pont. Ha valamit igazságtalannak látok... arra harpok, akárkivel történjék is
Írhattam volna címnek azt is, hogy „Nem mindenki testőr, aki annak látszik.”
A videó, amin a Terminátort hátba rúgják egy rendezvényen, bejárta világot, így nem nagyon kell elmesélni senkinek, hogy mi történt.
Nem kell ahhoz sem nagy szakmaiság, hogy rájöjjön az ember, hogy valami el lett…..
Tékozló Homár
Egy teljes lakóparkot rakott feketelistára a Telekom, mert valaki nem fizetett
2019.05.06 10:00:00
"Szomszéd! Maga is trágyázza az epret?! Nem, én cukrozom, de lehet hogy hülye vagyok." Szóval vannak rossz és jó szomszédos viccek, de azért ez a debreceni Telekomos nem sikerült túl jól. Mert mi van akkor, ha a szomszédnak tartozása van, erre feketelistára kerül egy egész…..
Sics68
2019.05.09 18:52:29
@Jóska Pista: Hitelre? Miért ne. Előfordulnak olcsó, sőt nulla% kamattal is áruhietek. ( Meg olyan is, hogy valaki nem tud vagy nem szeretne egyben kifizetni egy nagyobb összeget, de havi törlesztést tud vállalni.) ... Pontosabban valójában az fordul elő, hogy egy nagyobbacska gyártó/kereskedő cég megegyezik egy mondjuk telekommunikációs szolgáltatásokat áruló céggel, hogy az árulja az ő termékeiket ... és igen nagy kedvezményt adnak egymásnak. Mindkét cégnek megéri, számukra ez win-win üzlet: ugye a telekommunikációs szolgáltató más telekommunikációs szolgáltatókkal versenyzik .. mindkettőjük szolgáltatása kb azonos árú és ár-érték arányú ... számukra versenyelőnyt jelent, ha olcsó illetve nagyon kedvező ár-érték arányú készülékeket is tudnak ajánlani ... és hasonló okból éri meg a gyártó cégnek is: sok készülékét ( TV-jét, mobiltelefonját, egyéb kütyüjét) fogja értékesíteni az adott telekommunikációs cégen keresztül. ... Hitelre? IGEN. Nem ördögtől való ... csak meg kell nézni a feltételeket és át kell gondolni, megéri-e. ( Van amikor igen, van amikor nem... Sőt azonos feltételek esetében is egyénfüggő lehet, kinek mi éri meg jobban. )
Sics68
2019.05.10 15:49:40
@Zabalint: Ne érts félre, nem vagyok a hitelre vásárlás híve. Mármint ugye ott a régi mondás: legdrágább az, amit hitelre veszel... De tény az, hogy jelenleg ( jó pár éve ) elektronikai cikkek piacán bizonyos kategóriájú cuccokból túlkínálat van. ( A legyártott cucc hegyekben áll a gyártó raktáraiban, és már kéne a hely az újabb generációs kütyüknek. ) Ez aztán azt eredményezi, hogy ezeket a cuccokat nulla% thm-mel is próbálják a vásárlókra sózni. ( Árat csökkenteni nem nagyon akarnak, a készlet megsimmisítését még kevésbé tartanék jó ötletnek ... ezért efféle módszerekkel igyekeznek kisöpörni.) .. A másik oldalon meg ott van egy csóróbb vásárló, akinek nincs annyija egy összegben ... de a részletet vállalhatónak látja. ... Win-win. Szerintem nincs ezzel semmi vész...
Azt a közhelyt mindenki ismeri, hogy a háborúk jelentős lökést adnak a haditechnikának (is) és minél tovább tart egy háború, és minél több a résztvevő ország, annál több új fegyver és haditechnikai eszköz jelenik meg a frontokon. Gondoljunk csak az első világháborúban a…..
Sics68
2019.05.03 20:58:51
@mrbloodbunny:
-Felderítő repcsiket mindenki használ. Bár a drónok kezdik átvenni ezt a szerepkört, már akinek van. ( Meg mint amint az látom már más is írta: nem mindenkinek van ám műhódja. ) ... Meg akinek van, annak lehet olyan ellesége is van, aki meg hajlamos lelövöldözni a műhódat. Akkor meg jön a hagyományos megoldás. De manapság a felderítő repcsi sokszor egy általánosabb feladatú röpzaj alá függeszthető "felderítő gondola".
- Vontatott tüzérség: mindenkinek szokott lenni, mer ócsó :)
-Felderítő repcsiket mindenki használ. Bár a drónok kezdik átvenni ezt a szerepkört, már akinek van. ( Meg mint amint az látom már más is írta: nem mindenkinek van ám műhódja. ) ... Meg akinek van, annak lehet olyan ellesége is van, aki meg hajlamos lelövöldözni a műhódat. Akkor meg jön a hagyományos megoldás. De manapság a felderítő repcsi sokszor egy általánosabb feladatú röpzaj alá függeszthető "felderítő gondola".
- Vontatott tüzérség: mindenkinek szokott lenni, mer ócsó :)
Business&More
Közel egyéves működését követően kivonul a katalán fővárosból az Uber
2019.02.15 07:59:00
Az alternatív személyszállító vállalkozás döntése mögött az áll, hogy képtelenek megfelelni a regionális kormány által nemrégiben hozott új szabályozásoknak.
A katalán kormány által bevezetett korlátozások nem hagynak nekünk más választást, mint a tevékenységünk…..
Sics68
2019.02.16 13:55:18
@Ad Dio: Az adócsalás valóbannem támogatandó dolog. Tehát akkor kötelezzék adófizetésre az érintetteket, az adócsalókat pedig büntessék meg keményen, tiltsák el korábbi foglakozásuk gyakorlásától ... Nem értem hol itt a gond :D
Sics68
2019.02.18 17:02:48
@Ad Dio: Van igazság abban, amit mondasz! Ugyanakkor szerintem ez jogi úton lekövethető ... vagy jogi úton lekövethetővé kell tenni. ( Belefutunk ugyanis korunk egyik ismert adózási problémájába: a ki hol termel és hol adózik kérdéskörbe. ) ... Szerintem a sofőr ha adót csal, akkor ezért meg kell fogni. ( Magyarországon TB-csalás is szerintem... vagyis nem csak adót, de valszeg TB-t is kéne fizetnie. ) A cég pedig nyilván ugyancsak ott kéne adózzon, ahol a jövedelme keletkezik ... ez pedig ennél a szolgáltatásnál elég nyilvánvalóan az adott ország. ... Ugyanakkor szerintem az UBER és a másik hasonló cég fejlettebb, jobb szolgáltatást kínál, mint a hagyományos taxi-társaságok. ( Jobb az utas-elégedettség mérő rendszerük, sőt amcsi esetek alapján túl jó is, visszaéltek már vele. Jobban követhető hogy hol van kocsi ... mikorra várható hogy odaér... ezeket ha Pesten hagyományos taxi-társaságtól próbálok taxit hívni, hát... ) ... Másik oldala a dolognak, hogy a fővárosban felháborítóan nem utas-barát szerintem a taxis-rendelet! ( Gyakorlatilag drága autókkal lehet csak taxizni, és csak taxi-társaságok drága havidíját kifizető taxisok képesek megélni ... és ezt végső soron velem, utassal fizettetik meg... Holott nekem elég lenne egy két személyes autóban utazni is akár ... mert ha néha taxiba ülök, akkr azt egyedül szoktam tenni, mert BKV-val nem érnék át időben a következő ügyfelemhez azaz tanítványomhoz ... tehát olyasmit fizettetnek meg velem, amire semmi szükségem... amire meg igényem lenne, azt nem tudják... ) És persze nem csak Bp-en, hanem a világ számos más nagyvárosában is vannak hasonló problémák a helyi taxisokkal...
Két nagy csapás is érte a rezsimet csütörtökön. ..
Sics68
2019.01.17 23:33:27
@paraszthajszal: " idén EP-választások lesznek, a migrációellenes pártok előretörésével"
Egyrészt ez nem borítékolható - nem szeretek előre inni a medve bőrére.
Másrészt pedig a nyugat-európai "befizető" országok szavazóinak bármely párt színeiben remekül eladható a keleti országoknak (vagy bárkinek) szánt támogatások csökkentése... hisz ezek voltaképp a befizető államok (polgárainak) a adójából mennek oda. Remek példa erre, hogy a migránspártinak véletlenül se mondható osztrák kancellár épp pár hónapja csökkentette a kelet-európai munkavállalók családjának járó ausztriai szociális segélyt... Vagyis ez a dolog nem vagy nem csak migránspártiak/migráció-ellenesek küzdelméről szól, hanem sokkal egyszerűbb dologról: pénzről ...
Egyrészt ez nem borítékolható - nem szeretek előre inni a medve bőrére.
Másrészt pedig a nyugat-európai "befizető" országok szavazóinak bármely párt színeiben remekül eladható a keleti országoknak (vagy bárkinek) szánt támogatások csökkentése... hisz ezek voltaképp a befizető államok (polgárainak) a adójából mennek oda. Remek példa erre, hogy a migránspártinak véletlenül se mondható osztrák kancellár épp pár hónapja csökkentette a kelet-európai munkavállalók családjának járó ausztriai szociális segélyt... Vagyis ez a dolog nem vagy nem csak migránspártiak/migráció-ellenesek küzdelméről szól, hanem sokkal egyszerűbb dologról: pénzről ...
Szerintem sokunknak megvan az, amikor megpályázunk egy állást külföldön és hiába van meg minden képesítésünk, tapasztalatunk, képességünk hozzá, valamiért mégsem minket választanak. Egy friss tanulmány szerint ennek az egyik oka végtelenül triviális...
Sics68
2018.11.25 08:33:16
@sörm: Te élsz ott, nem én.
De egy dolgot érdemes tudni, ami mindenhol ugyanaz: az ismeretlentől való félelem.
Azaz egy adott országban élő valaki nemigen fogja tudni egy számára ismeretlen országból/intézményből származó végzettségről vagy munkatapasztalatról megmondani nem hogy azt hogy az mennyire komoly ... de még azt se nagyon hogy micsoda.
Ahol eljutottál az interjúig és mégis egy nálad a leírtak alapján sokkal gyengébbnek tűnő jelöltet vettek fel, ott némileg érthetetlen persze a dolog. De hogy sok helyen a CV ezért nem is jut át az első körön, az ismeretlentől való félelem miatt, az fix egyes.
Persze szánhatnának rá időt az interjúztatók hogy utánanézzenek a dolgoknak, vagy behívják az adott jelölték és megnézzék ki... de ha van kicsit is használható jelölt, akkor könnyen lehet hogy győz a lustaság és nem mennek utána ...
De egy dolgot érdemes tudni, ami mindenhol ugyanaz: az ismeretlentől való félelem.
Azaz egy adott országban élő valaki nemigen fogja tudni egy számára ismeretlen országból/intézményből származó végzettségről vagy munkatapasztalatról megmondani nem hogy azt hogy az mennyire komoly ... de még azt se nagyon hogy micsoda.
Ahol eljutottál az interjúig és mégis egy nálad a leírtak alapján sokkal gyengébbnek tűnő jelöltet vettek fel, ott némileg érthetetlen persze a dolog. De hogy sok helyen a CV ezért nem is jut át az első körön, az ismeretlentől való félelem miatt, az fix egyes.
Persze szánhatnának rá időt az interjúztatók hogy utánanézzenek a dolgoknak, vagy behívják az adott jelölték és megnézzék ki... de ha van kicsit is használható jelölt, akkor könnyen lehet hogy győz a lustaság és nem mennek utána ...
Az alábbi szöveget nemrég dobtam össze. Eredetileg pusztán egy kommentre szánt válasz volt, aztán meg rájöttem hogy túl jól sikerült és kár lenne érte :)
***
... Amit mondasz, hogy "nem álltunk mégilyen jól bérek tekintetében" önmagában elhiszem hogy igaz - ennek ellenére úgy vélem, hogy ez egy…..
Sokszor hasonlítgatjuk a dolgok állását ahhoz, hogy egy másik országban hogyan is működnek azok. Nincs ez másképp az állatvédelemben sem. Az esetek többségében keserű szájízzel, vagy éppen reményt keltő lelkesedéssel nézzük azt, máshol hogyan működik az, ami nálunk lehetetlen küldetésnek tűnik...
Sics68
2018.09.27 19:47:57
@atomic squirrel: És ha az akinél találták nem akarja fizetni az ivartalanítást ... állítja hogy hozzá csak betévedt a jószág? Tudjuk jól mennyire esélytelen gazdit találni egy kutyusnak vagy egy cicának :(
A K-Monitor egyetért a TASZ PolitiKuss kampányával és támogatja a jogvédő szervezet vonatkozó törvényjavaslatát. A rágalmazás bűncselekményként való kezelése nem csak Magyarországon jelent veszélyt a szabad véleménynyilvánításra, hanem probléma számos európai országban. Blogposztunkban a TASZ…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Szívesen láttam volna pld egy évenkénti lebontást a legyártott típusokról ... melyik félnek hány és milyen harckocsija volt 39-40-41-42-43-44-45-ben.
Ami ugyancsak érdekelne:
- kohászat teljesítménye .. ki mennyi vasat olvasztott (svédeket is ideértve)
- olaj kapcsán pedig a kitermelési adatok ... német, román, kaukázusi, szibériai(?), amcsi ... közel keleti (!)... egyéb...
Szóval nekem sok minden hiányzik ebből :(