Adatok
Riley Kestrel
62 bejegyzést írt és 130 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
100 autó, amit látnod kell
31. 1937 Chrysler C15 Custom Imperial LeBaron Town Car
2020.07.22 13:46:02
Ezt az autót a konszern alapítója, Walter P. Chrysler készíttette a New York-i székhelyű LeBaron karosszériaépítőnél a felesége, Della Viola Forker Chrysler részére. Az alapot egy szériakivitelű C15 Imperial adta, de a tűzfal mögötti rész teljesen egyedileg készült. Az autó tengelytávja 140 inch…..
Riley Kestrel
2021.06.12 11:19:48
@bone: Voltam valamikor. :) Szervusz, István!
Riley Kestrel
2021.06.12 11:36:23
@eszkütyü: Nehéz kérdés.
Azt mindenképpen hozzá kell tenni, hogy ez a karosszériaforma már a harmincas években is anakronisztikusnak számított, nagyon kevés és egyre-egyre kevesebb ilyen egyedi kivitelű "Town Car", "Town Brougham" vagy franciásan "Coupe de Ville" jellegű kocsi készült.
Valójában az eredete még a lovaskocsik idejébe nyúlik vissza, ahol teljesen természetes volt, hogy a kocsis szabadon van. De egészen a húszas évekig az átlagos autókból is inkább a nyitott Tourer, Roadster kivitelek voltak a legnépszerűbbek, mert zárt karosszériát gyártani a favázak komplikáltsága és a technológia ismeretlensége miatt viszonylag drága volt. Így eleinte, a századfordulón és a tízes években a nyitott sofőrülés egyszerűen spórolás volt, meg hát a vezetőnek amúgy is ki-be kellett ugrálnia a kocsiból, hogy a tulajdonosnak ajtót nyisson és esernyőt tartson, ha szükséges.
Én azért azt is kevésbé gondolom, hogy "derogált" volna egy levegőt szívni a sofőrrel - végső soron mégiscsak egy alkalmazottról beszélünk akinek nem muszáj feltétlenül tudnia mindenről, ami a hátsó ülésen elhangzik. De ez vice versa működik - néha biztos jobb csak az utat és a forgalmat figyelni, mint az urak marhaságait hallgatni.
Korábbi olvasmányaimból rémlik egy olyan indok is, hogy a nyitott sofőrülés tulajdonképpen egy biztonsági funkció is, mert megakadályozza, hogy a zárt, fűtött kocsiszekrényben a sofőr elpilledjen. És tegyük hozzá azt is, hogy ebben az időben azért az ablakok páramentesítése sem volt még olyan jól megoldott, mint a későbbi évtizedekben. De ahogy a karosszériaépítés fejlődött, és elterjedtek az all-steel felépítmények, ki is ment a divatból ez a kivitel, és már tényleg csak azok vásároltak ilyet, akik a státuszukat kívánták ezzel mutatni. Ennyi kellemetlenséget pedig szerintem bőven elviselt valaki cserébe azért, hogy a Nagy Válság idején a Chrysler-család sofőrje lehetett.
Azt mindenképpen hozzá kell tenni, hogy ez a karosszériaforma már a harmincas években is anakronisztikusnak számított, nagyon kevés és egyre-egyre kevesebb ilyen egyedi kivitelű "Town Car", "Town Brougham" vagy franciásan "Coupe de Ville" jellegű kocsi készült.
Valójában az eredete még a lovaskocsik idejébe nyúlik vissza, ahol teljesen természetes volt, hogy a kocsis szabadon van. De egészen a húszas évekig az átlagos autókból is inkább a nyitott Tourer, Roadster kivitelek voltak a legnépszerűbbek, mert zárt karosszériát gyártani a favázak komplikáltsága és a technológia ismeretlensége miatt viszonylag drága volt. Így eleinte, a századfordulón és a tízes években a nyitott sofőrülés egyszerűen spórolás volt, meg hát a vezetőnek amúgy is ki-be kellett ugrálnia a kocsiból, hogy a tulajdonosnak ajtót nyisson és esernyőt tartson, ha szükséges.
Én azért azt is kevésbé gondolom, hogy "derogált" volna egy levegőt szívni a sofőrrel - végső soron mégiscsak egy alkalmazottról beszélünk akinek nem muszáj feltétlenül tudnia mindenről, ami a hátsó ülésen elhangzik. De ez vice versa működik - néha biztos jobb csak az utat és a forgalmat figyelni, mint az urak marhaságait hallgatni.
Korábbi olvasmányaimból rémlik egy olyan indok is, hogy a nyitott sofőrülés tulajdonképpen egy biztonsági funkció is, mert megakadályozza, hogy a zárt, fűtött kocsiszekrényben a sofőr elpilledjen. És tegyük hozzá azt is, hogy ebben az időben azért az ablakok páramentesítése sem volt még olyan jól megoldott, mint a későbbi évtizedekben. De ahogy a karosszériaépítés fejlődött, és elterjedtek az all-steel felépítmények, ki is ment a divatból ez a kivitel, és már tényleg csak azok vásároltak ilyet, akik a státuszukat kívánták ezzel mutatni. Ennyi kellemetlenséget pedig szerintem bőven elviselt valaki cserébe azért, hogy a Nagy Válság idején a Chrysler-család sofőrje lehetett.
chart created with amCharts | amCharts
Az elmúlt húsz év egyik legjellemzőbb autóipari trendje a szabadidőautók, városi terepjárók elterjedése. Ez minden méretkategóriában megfigyelhető, de talán a luxusautóknál a legradikálisabb az arányok eltolódása. Jó példa erre a Ford Motor…..
100 autó, amit látnod kell
30. 1938 Graham Model 97 Supercharger Six Saoutchik Cabriolet
2018.01.14 16:49:18
Különös, hogy nyolcvan évvel a megjelenése után azt a modellt tartják a Graham-Paige autógyár legnagyobb teljesítményének, amely értékesítési szempontból igazi katasztrófának bizonyult. Ebben jelentős szerepe van annak is, hogy Európában egészen valószínűtlen karriert futott be ez a nem túl…..
Nem az első generációs Sixty Special a legnagyobb Cadillac, amit valaha gyártottak. Nem is a legdrágább. Nem is a leggyorsabb. Nem is a leghíresebb, ámbátor a leghíresebb nem is a szívem csücske. Mégis azt gondolom, hogy az eredeti Sixty Special utolsó kiadása, az 1941-es a legfontosabb Cadillac,…..
Autót tervezni elképesztően drága dolog. Nem csak a piac elvárásai, hanem az egyre szigorodó környezetvédelmi és biztonsági előírások miatt is igaz, hogy az új modellek kifejlesztésének költségei csak akkor térülnek meg, ha egy-egy platformot vagy motorcsaládot világszerte minél nagyobb…..
Riley Kestrel
2017.08.10 11:48:27
@Ződ2000: Köszönöm, köszönöm! :-)
Egyetértek, Marchionne úr egy inverz Carlos Ghosn.
Amit én igazán sajnálok a Chrysler iránti szívszerelmem miatt. Bár ahány halál közeli élményt átéltek már Auburn Hills-ben, én őszintén reménykedek benne, hogy egy tehetségtelen olaszt is képesek lesznek túlélni.
Egyetértek, Marchionne úr egy inverz Carlos Ghosn.
Amit én igazán sajnálok a Chrysler iránti szívszerelmem miatt. Bár ahány halál közeli élményt átéltek már Auburn Hills-ben, én őszintén reménykedek benne, hogy egy tehetségtelen olaszt is képesek lesznek túlélni.
Riley Kestrel
2017.08.11 09:53:34
@konrada: A boldog klasszik időkhöz tennék némi pontosítást. :-)
Körülbelül 1936-tól számítható a General Motors-nál az egységes karosszériák bevezetése. Az eredeti felállás körülbelül úgy nézett ki, hogy:
- A-body -> Chevrolet, Pontiac és a legolcsóbb Oldsmobile
- B-body -> Oldsmobile, Buick és a Series 50 LaSalle
- C-body -> Oldsmobile 90/98, Buick Super/Roadmaster és a nagyszériás Cadillac-ek (melyeket a Fisher karosszált , míg a nagy limuzinokat a Fleetwood).
Az első 20-25 évet viszont én semmiképpen sem nevezném a GM-nél átcímkézésnek. Pontosan az évente megújított dizájn miatt ugyanis a karosszériák gyártása rendkívül költséges volt, és GM jelentős összeget spórolt azon, hogy a vázszerkezet a különböző típusoknál egységesítve lett, még ha a külső lemezek különböztek is.
De ekkor még az alvázak és a motorok a kasztnitól függetlenül teljesen egyediek voltak. Meg kell nézni pl. egy 1949-es Oldsmobile 98 Holiday Coupe-t és egy 1949-es Buick Roadmaster Rivierát. Mindkettő C-body, nagyon hasonló vonalakkal és szinte azonos tetőkialakítással, viszont a Buickban soros nyolchengeres motor volt, az Olds'-ba viszont V8-ast szereltek. Előbbihez a Buick saját fejlesztésű Dynaflow automatáját lehetett rendelni, míg az utóbbihoz a Cadillac által is használt Hydramatic-ot.
Sőt, még az 1961-ben megjelent, mid-size A-body modelleknél is igyekeztek még eleinte önálló karaktert adni a márkákra jellemző hajtásláncokkal (pl. négyhengeres Pontiac Tempest vs. V6-os Buick Special). A nagyon csúnya átcímkézgetések csak a hetvenes évektől váltak jellemzővé, szerintem.
Körülbelül 1936-tól számítható a General Motors-nál az egységes karosszériák bevezetése. Az eredeti felállás körülbelül úgy nézett ki, hogy:
- A-body -> Chevrolet, Pontiac és a legolcsóbb Oldsmobile
- B-body -> Oldsmobile, Buick és a Series 50 LaSalle
- C-body -> Oldsmobile 90/98, Buick Super/Roadmaster és a nagyszériás Cadillac-ek (melyeket a Fisher karosszált , míg a nagy limuzinokat a Fleetwood).
Az első 20-25 évet viszont én semmiképpen sem nevezném a GM-nél átcímkézésnek. Pontosan az évente megújított dizájn miatt ugyanis a karosszériák gyártása rendkívül költséges volt, és GM jelentős összeget spórolt azon, hogy a vázszerkezet a különböző típusoknál egységesítve lett, még ha a külső lemezek különböztek is.
De ekkor még az alvázak és a motorok a kasztnitól függetlenül teljesen egyediek voltak. Meg kell nézni pl. egy 1949-es Oldsmobile 98 Holiday Coupe-t és egy 1949-es Buick Roadmaster Rivierát. Mindkettő C-body, nagyon hasonló vonalakkal és szinte azonos tetőkialakítással, viszont a Buickban soros nyolchengeres motor volt, az Olds'-ba viszont V8-ast szereltek. Előbbihez a Buick saját fejlesztésű Dynaflow automatáját lehetett rendelni, míg az utóbbihoz a Cadillac által is használt Hydramatic-ot.
Sőt, még az 1961-ben megjelent, mid-size A-body modelleknél is igyekeztek még eleinte önálló karaktert adni a márkákra jellemző hajtásláncokkal (pl. négyhengeres Pontiac Tempest vs. V6-os Buick Special). A nagyon csúnya átcímkézgetések csak a hetvenes évektől váltak jellemzővé, szerintem.
Az interwebz tele van a legrosszabb autók valahanyas listáival. Akár "A 10 legrosszabb lista a legrosszabb autókról" címmel is lehetne listát írni, és akkor kevés munkával lefedtem a teljes szaksajtó véleményét a témában. Talán nem meglepő, de én is akartam egy ilyen listát írni, mert nem voltam…..
Riley Kestrel
2017.08.04 09:54:01
@Ződ2000: Köszönöm szépen! :)
A filmipar rengeteg legendás autós filmet és filmes autót termelt ki magából az utóbbi évszázadban. Ki ne emlékezne a színészóriás Nicolas Cage által meglovasított Eleanorra (lánykori nevén 1967-es Mustang), vagy David Hasselhoff állandóan zsörtölődő Firebirdjére, vagy éppen a Vissza a jövőbe…..
Riley Kestrel
2017.06.02 13:51:15
@Jancsiszeg1980: Tényleg szigorúan a példa kedvéért említettem a remake-et. Objektíve azt látták vagy ismerik többen, ennyi az egész. :-)
Köszönöm a kiegészítést is, a DS személyes nagy kedvencem egyébként is.
Érdekes lenne a számodra, ha végigvenném mondjuk a Grease-ben feltűnő autókat?
Köszönöm a kiegészítést is, a DS személyes nagy kedvencem egyébként is.
Érdekes lenne a számodra, ha végigvenném mondjuk a Grease-ben feltűnő autókat?
100 autó, amit látnod kell
28. 2016 Buick Envision: a kezdet vége a vég kezdete?
2017.02.12 22:33:02
A százas listám tagjai jellemzően évtizedekkel ezelőtt gyártott, klasszikussá vált darabok. Ezeket nem feltétlenül közismertség vagy népszerűség alapján válogattam. Ha egy modell bír valamilyen érdekes tulajdonsággal, furcsasággal, vagy éppen csak az adott gyártó történetében számít nagy…..
Csak az amerikaiak hívhatnak sportkupénak valamit, ami hatüléses és 850 literes csomagtartója van. A Packard maradt az utolsó független luxusmárka az USA-ban, amit a rossz menedzsment 1956-ra teljesen padlóra küldött, holott autói még mindig kitűnőek voltak. 1956-ban…..
Riley Kestrel
2016.01.04 08:54:11
@minekez: Igen, a GAZ-13 sorozatgyártása 1958-1959 táján indult be (szovjet barátainknál sose' lehessen biztos az ember), és egészen egyértelműen a Packardtól kölcsönözték a formatervet, ahogy 1946-ban a ZISZ-110 esetében is.
A Buick 1936-1958 között élte a fénykorát. A Buick nagy volt és kényelmes - de nem sportos vagy hivalkodó. Jól átgondolt, kellemes és megbízható autókat gyártott, legendásan erős nyolchengeres motorokkal. A GM másik középkategóriás márkája, az Oldsmobile 1949 óta harapós…..
Riley Kestrel
2016.01.04 08:42:39
@bobyewing: A Mulholland Falls-ban egy 1949-es Roadmaster szerepel, a cikkhez pedig az 1952-est választottam, ami egy generációval fiatalabb. A Pleasantville-ben pedig 1952-es a Roadmaster. Nem mellesleg, ez a film is remekül mutatja be az ötvenes évek represszív, mindenféle társadalmi változástól irtózó Amerikáját, ami a külsőségek és fogyasztás mögé bújik, leplezendő boldogtalanságát.
A japán autók megbízhatóságuk és magas technikai fejlettségük miatt igen jó hírnévnek örvendenek, de a presztízsautók piacán csak egészen későn tudták megvetni a lábukat. Közismert, hogy a Toyota először 1989-ben lépett ki a nemzetközi porondra a Lexus LS400-zal, mely…..
Hogy mitől lesz egy autó rossz, annak sokféle oka lehet. Vannak a reménytelenül csúnya autók (mint például a Pontiac Aztek). Vannak a megbízhatatlan, gyenge minőségű autó (például a volt szocialista típusok derékhada). Vannak a piacilag értelmezhetetlen, haszontalan autók…..
Riley Kestrel
2015.12.31 11:49:19
@Balt: Persze, sőt!
Ezt az időszakot, illetve tágabban véve az 1965-1985 közötti két évtizedet úgy emlegetik kint, hogy The Great Brougham Epoch. Ennek a leglényege a két háború közötti időszak majmolása, amikor is a nagy, szögletes luxusautókban a kőgazdag tulajok el tudtak bújni a kíváncsi szemek (és olykor a golyózápor...) elől.
Itt van például ez az 1976-os Lincoln Continental Mark IV Givenchy Edition:
en.autowp.ru/image/format/picture/picture-gallery-full/lincoln/continental_mark_series/autowp.ru_lincoln_continental_mark_iv_givenchy_edition_1.jpeg
A C-oszlop itt is irtó vastag, hiszen a félvinil tető a krómozott kerettel így mutat igazán jól, plusz az operaablak így adja ki igazán. Nem praktikus, de cserébe besírsz, olyan szép. :-)
Ezt az időszakot, illetve tágabban véve az 1965-1985 közötti két évtizedet úgy emlegetik kint, hogy The Great Brougham Epoch. Ennek a leglényege a két háború közötti időszak majmolása, amikor is a nagy, szögletes luxusautókban a kőgazdag tulajok el tudtak bújni a kíváncsi szemek (és olykor a golyózápor...) elől.
Itt van például ez az 1976-os Lincoln Continental Mark IV Givenchy Edition:
en.autowp.ru/image/format/picture/picture-gallery-full/lincoln/continental_mark_series/autowp.ru_lincoln_continental_mark_iv_givenchy_edition_1.jpeg
A C-oszlop itt is irtó vastag, hiszen a félvinil tető a krómozott kerettel így mutat igazán jól, plusz az operaablak így adja ki igazán. Nem praktikus, de cserébe besírsz, olyan szép. :-)
Riley Kestrel
2015.12.31 12:08:29
@trollsalab: A Pinto igazából annyira nem is rossz autó. A Ford eredetileg is kicsinek tervezte, ezért harmonikusabb a formája, kicsit talán szebb is, bár ez nyilván ízlés dolga. Létezett ráadásul kombikivitele, ami mérföldekkel praktikusabb, mint a Gremlin, és az 1,6 és 2,0 literes motorokkal gazdaságosabb is.
A Pinto kigyulladó tankja körüli botrány nem is a hiba súlyossága miatt emlékezetes, hanem a cég viselkedése miatt. Manapság úgy tartják, hogy a kigyulladó tank összesen 27 ember halálát okozta, ami tragikus és elkerülhető lett volna, de vegyük hozzá, hogy a Pintót hárommillió példányban adták el. A kinti közlekedési hatóság ráadásul csak 1974-ben figyelt fel a dologra, pedig akkor a típust már majdnem 4 éve árulták. És a szélesebb közvélemény csak 1977-ben értesült a problémáról.
Az igazi botrány az volt, hogy a Fordnál létezett egy memo, ami kikalkulálta, hogy kevesebbe kerül a várható kártérítési díjakat és a perköltségeket kifizetni, mint amennyibe a visszahívás és az áttervezés kerülne. Ez verte ki igazán a biztosítékot. Valójában azt még ma sem tudjuk, hogy más kocsiknál (akár a Gremlinnél) okozott-e kigyulladást a csomagtér alá épített tank, hiszen ezt máig nem vizsgálta senki.
A Pinto kigyulladó tankja körüli botrány nem is a hiba súlyossága miatt emlékezetes, hanem a cég viselkedése miatt. Manapság úgy tartják, hogy a kigyulladó tank összesen 27 ember halálát okozta, ami tragikus és elkerülhető lett volna, de vegyük hozzá, hogy a Pintót hárommillió példányban adták el. A kinti közlekedési hatóság ráadásul csak 1974-ben figyelt fel a dologra, pedig akkor a típust már majdnem 4 éve árulták. És a szélesebb közvélemény csak 1977-ben értesült a problémáról.
Az igazi botrány az volt, hogy a Fordnál létezett egy memo, ami kikalkulálta, hogy kevesebbe kerül a várható kártérítési díjakat és a perköltségeket kifizetni, mint amennyibe a visszahívás és az áttervezés kerülne. Ez verte ki igazán a biztosítékot. Valójában azt még ma sem tudjuk, hogy más kocsiknál (akár a Gremlinnél) okozott-e kigyulladást a csomagtér alá épített tank, hiszen ezt máig nem vizsgálta senki.
Niels Bohr kiváló dán fizikusnak tulajdonítják a mondást, miszerint: "Az előrejelzés nagyon nehéz dolog, különösen, ha a jövőről van szó." Érzésem szerint nem vette komolyan a figyelmeztetést Istenadta szerzőtársam, aki egy Sachs - Kotlikoff tanulmányból vont le a minap…..
Riley Kestrel
2015.05.25 19:27:00
@1ghost: Már ha a termelékenység növekedésével lépést tart a reáljövedelmek növekedése. Manapság viszont ez minimum kétséges.
Riley Kestrel
2015.05.25 19:39:23
@Tiszteltetem Brüsszelet: A nettó az alacsony jövedelmű többségnél nem nőtt érdemben az adójóváírás megszüntetése miatt. És a családi adókedvezménnyel is csak egy korlátozott kör tud élni.
Itt a KSH reáljövedelmes idősora:
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qpt007.html
Én ezt eléggé gyászosnak érzem, hogy ma éppen hogy elérjük a 2006-os szintet, az egy főre jutó reáljövedelem 1990-hez képest meg egészen siralmas.
Itt a KSH reáljövedelmes idősora:
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qpt007.html
Én ezt eléggé gyászosnak érzem, hogy ma éppen hogy elérjük a 2006-os szintet, az egy főre jutó reáljövedelem 1990-hez képest meg egészen siralmas.
Riley Kestrel
2015.05.25 19:45:01
@röf: Javítva! Köszönöm a kedves figyelmeztetést. :-)
Az eisenach-i mérnököknek nem engedték, hogy a háború előtti DKW F9 helyett teljesen új autót tervezzenek, de titokban kifejleszthették belőle az első Wartburgot. 1956-ban lenyűgözték a közönséget az olyan újítások, mint a süllyesztett kilincs, a belülről nyitható…..
Riley Kestrel
2013.12.29 21:20:38
@Crip Lee: Ó, igen.
Köszönöm a figyelmeztetést! Kitalálok rá valamit, hogyan tegyem újra elérhetővé a teljes írást.
Köszönöm a figyelmeztetést! Kitalálok rá valamit, hogyan tegyem újra elérhetővé a teljes írást.
Riley Kestrel
2014.12.06 08:28:11
@geegee: Hát, anno tényleg egy siralmasan hosszú és száraz cikket írtam, furán mutatna blogbejegyzésként, mert eredetileg Wikipedia-motorra íródott. :-) De tulajdonképpen, miért ne? Nekiveselkedek.
Riley Kestrel
2014.12.27 21:33:56
@geegee: Ígéretemhez híven, elérhetővé tettem újra a teljes írást:
100auto.blog.hu/2014/12/27/autopedia_wartburg_311_es
100auto.blog.hu/2014/12/27/autopedia_wartburg_311_es
A 311-es Wartburg rögtön másodikként került fel a százas listára. Régóta a kedvencek egyike, így nem csoda, ha kissé elmerültem a történetében. Vigyázat, hosszú poszt!
Dióhéjban
A Wartburg 311 egy keletnémet alsó-középkategóriás családi autó volt, amelyet a VEB…..
Meglepetéssel tapasztaltam, hogy bár néhány hónaposnak tűnt a blog megszakadása, valójában pontosan egy évvel ezelőtt született az utolsó bejegyzés. Ennek semmi különleges oka nem volt, csak a szokásos: költözés, munka, lustaság és az értelmiségi alkoholizmus, ami…..
De miért vigyorog mégis és mi történik, ha kopognak a rendőrök hajnalban? Valamint keressük a jó amerikai autót 2000-2010 között. Ön tud ilyet? Írjon!
Az Égéstér 148. adásának kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez...
Riley Kestrel
2014.12.04 13:39:37
@ommm: Az USA lakossága 316 millió. Az EU lakossága 507 millió.
Kívánom, hogy ne legyen igazam, de van egy nagyon erős félelem bennem, hogy a tegnapi borzalmas, közel 300 áldozatot követelő repülőgép-merénylet elkövetőinek kilétére sosem fog fény derülni. A szerencsétlenség helyét jelenleg egy paramilitáris horda ellenőrzi. A fekete…..
Az 1930-as Magyarországának emlékezete korántsem egységes. Egyik oldalról a trianoni tragédiából sikeresen kiemelkedő, függetlenségét visszanyerő ország sikereit szokás kiemelni, másik oldalról viszont az egyre inkább elharapódzó antiszemitizmust és a kirívó szociális…..
Nepperűzés és mozgókép valamint egy kellemetlen ügy lezárása. Mint a krimiben, van itt minden.
Az Égéstér 113. adásának kommentposztja.
Direktlink a letöltéshez.
..
Riley Kestrel
2014.04.05 12:17:24
Riley Kestrel
2014.02.27 20:18:10
@JTom: Hát pedig az a szép nagy batár az első képen sehogy se ZIL, hanem ahogy fentebb is írták, egy GAZ-14 Csajka. Itt egy teszt egy itthoni példányról: totalcar.hu/tesztek/gaz14/
A Budapesti Corvinus Egyetem (BCE) egyik elődintézménye, a Közgazdaságtudományi Egyetem („Közgáz”) 1948-ban jött létre önálló intézményként Magyar Közgazdaságtudományi Egyetem néven. Az egyetem 1953-ban kapta a Marx Károly Közgazdaságtudományi Egyetem nevet, amelyet…..
A keleti blokkban az autóellátás folyamatosan akadozott. A befizetett autóra akár 10-15 évet is várni kellett, sőt volt, ahol még ennél is rosszabb volt a helyzet. Hiánygazdaság volt a javából, ahol sosem tudtak annyi négykerekűt gyártani, amennyit a kereslet megkívánt volna.
Azért tervek, álmok…..
Riley Kestrel
2014.01.09 13:21:51
@Berci 2103: Ennek legfőképpen két oka van.
1. A Trabant és a Wartburg alapkonstrukciója 1940-es. A Trabanté a DKW F8-tól ered, a Wartburgé a DKW F9-től. Míg ugye, a faros Skoda minden hibája ellenére csak 1964-es, a Lada pedig 1966-os, vagyis legalább egy negyedszázaddal fiatalabbak voltak. A keletnémeteket viszont gyakorlatilag az alapoktól kellett volna újratervezni.
2. Mind a Skoda, mind a Lada nagyban támaszkodott a nyugati, vagy legalább is tőkés exportpiacokra. Ezzel garantálva országaik valutabevételét. Az NDK számára azonban ez nem volt prioritás. Az igényes tőkés vevőknek pedig szükségük volt azokra a minimális javításokra legalább, hogy továbbra is vegyék az amúgy hiperolcsó Ladákat és Skodákat.
Annyit jegyeznék csak meg, hogy nincsen külön 313 és 313S. A típus hivatalos neve volt a 313 Sport, ebből lett az S rövidítés, de ez nem külön modellt takar. Az összes kétüléses roadstert ugyanaz az 50 lóerős, 900 köbcentis motor hajtja.
1. A Trabant és a Wartburg alapkonstrukciója 1940-es. A Trabanté a DKW F8-tól ered, a Wartburgé a DKW F9-től. Míg ugye, a faros Skoda minden hibája ellenére csak 1964-es, a Lada pedig 1966-os, vagyis legalább egy negyedszázaddal fiatalabbak voltak. A keletnémeteket viszont gyakorlatilag az alapoktól kellett volna újratervezni.
2. Mind a Skoda, mind a Lada nagyban támaszkodott a nyugati, vagy legalább is tőkés exportpiacokra. Ezzel garantálva országaik valutabevételét. Az NDK számára azonban ez nem volt prioritás. Az igényes tőkés vevőknek pedig szükségük volt azokra a minimális javításokra legalább, hogy továbbra is vegyék az amúgy hiperolcsó Ladákat és Skodákat.
Annyit jegyeznék csak meg, hogy nincsen külön 313 és 313S. A típus hivatalos neve volt a 313 Sport, ebből lett az S rövidítés, de ez nem külön modellt takar. Az összes kétüléses roadstert ugyanaz az 50 lóerős, 900 köbcentis motor hajtja.
Az a jó az interwebzben, hogy a legkülönösebb becsípődésű emberek találhatnak rá egymásra, hogy fétiseiket rajongásuk tárgyait éltessék. Aztán olykor egészen hasznos kezdeményezések születnek ebből. Ilyen például a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület, amely az…..
A Seville egyszerre a legjobb és a legrosszabb dolog, ami a Cadillac-kel történt a hetvenes években. Egyrészt fontos innováció, amely hatalmas sikert és bevételt hozott a márkának. Másrészt viszont egy trójai faló, amely negyedszázados lejtmenetbe tette Amerikai első számú…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz