Adatok
Nyáry Krisztián
0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Urbanista
Egyre többen laknak Budapesten. A természetes szaporulat csökkenését a bevándorlók ellensúlyozzák
2010.02.24 13:30:00
A beköltözéseknek köszönhetően növekszik Budapest népessége - áll az önkormányzat legfrissebb sajtóközleményében, ami elég érdekes, hisz nem véletlenül épp a budapesti agglomerációban nő leginkább a lakosságszám Magyarországon. Bár a természetes szaporulat a…..
Nyáry Krisztián
2010.02.24 19:56:48
Én szerkesztettem a közleményt, a két eltérő százalékon én is fennakadtam, de nem akartam változtatni a KSH adatain. Valószínűleg az az oka, hogy az állandó lakos nem ugyanaz, mint az állandó tartózkodási hellyel rendelkező ember. (Ez utóbbi csoportba tartozik a 80 ezer külföldi.) Arra pedig nincs adat, hogy hányan élnek életvitelszerűen, de nem állandó lakosként vagy be sem jelentve Budapesten. A kollégisták, albérletben, munkásszállón élők valószínűleg százezernél is többen vannak.
Nyáry Krisztián
2010.02.24 20:01:42
@gubucze: A 2,5 év tényleg csak a falura vonatkozik. Az egyéb városban élőknél csak bő egy évvel élnek tovább a Budapestiek. (Ebből az is következik, hogy a vidéki városban élők 1,5 évvel hosszabb életre számíthatnak, mint a falusiak.)
Sok oka van ennek, de az egyik legfontosabb az, hogy hol hal meg a legtöbb középkorú férfi.
Sok oka van ennek, de az egyik legfontosabb az, hogy hol hal meg a legtöbb középkorú férfi.
Tékozló Homár
Hólapátot a parkolóőröknek, avagy hol vannak ilyenkor a közterületesek?
2010.02.02 00:14:00
MesésKrémes egy az elmúlt napok hóhelyzetén kiborult pesti lakosok közül és az a remek ötlete támadt, hogy a reggelenként lesben álló parkolóőrök kezébe nyomhatna valaki egy hólapátot, hogy hasznuk is legyen. Ugyanis a gazdátlan járdákat nem takarítja le senki és ha nincs…..
Szívlapát | a Kreatív magazin játszóblogja
Pálinkaszpotot forgat az önkéntes reklámegylet
2010.01.19 21:19:19
Kelthetném a drámai feszültséget, de minek: megszületett a befutó a spontán önironikus magyartermék-világsikeresítési mozgalom pár poszttal ezelőtti felhívására: a magyar pálinka fog kapni egy ajándék külföldi szpotot, de pont ugyanennyire köszönjük az összes többi…..
Nyáry Krisztián
2010.02.01 20:41:56
Urbanista
Az MDF visszabontatná a szélmozgás útjában álló panelházakat. Frissítve. És megint frissítve
2010.01.15 10:00:00
Webkettesedik a kampány: az Urbanista twitterét egyre több politikus is követi, a pártok blogokat indítanak és veszik a fáradságot, hogy sajtóközlényeket küldjenek a már működőknek. Itt az első fecske, az MDF-től. Téma légszennyezés Budapesten, amire a szokásos, rutinszerű…..
Nyáry Krisztián
2010.01.20 11:15:10
Néhány - nem urbanisztikai jellegű - megjegyzést hadd tegyek a vitához.
1. Budapesten Európa egyik legszigorúbb szmogriadó rendelete van hatályban, a levegőtisztasági határértékek csak Svájcban alacsonyabbak. Idén ennek ellenére még nem kellett szmogriadót elrendelni, még tájékoztatási fokozatot sem. A határérték elérésekor a Főváros vezetése azonnal elrendeli a megfelelő intézkedéseket, ahogy ezt tavaly is megtette. További részletek itt: tiny.cc/s0JWy
2. A nagyvárosi levegőszennyezés valóban káros, és minden eszközzel csökkenteni kell a káros-anyag kibocsátást. A helyzet ugyanakkor nem romlik, hanem javul. Ennek fő oka a nehézipar visszaszorulása és a korszerűbb autómotorok elterjedése. Az 1989-es bázisévhez képest az egyes légszennyező anyagok (szálló por, NOx, NO2, SO2, CO, O3, benzol) mindegyike 40-80%-kal csökkent Budapesten.
2. Nem fogadható el, hogy a környezetpolitikai célok elérése érdekében bárki megalapozatlan, hangulatkeltő nyilatkozatokat tegyen. Nem igaz a közkeletű állítás, hogy a rossz levegő miatt a budapestiek három évvel rövidebb ideig élnek, mint a vidékiek. Egy átlagos budapesti ugyanis 3 évvel hosszabb élettartamra és rövidebb betegséggel töltött időszakra számíthat, mint vidéken élő társa. A születéskor várható időtartam a rendszerváltás óta 2,5 évvel nőtt Budapesten.
3. Érdemes megnézni a nemzetközi helyzetet is. Budapesten sem jó a levegő minősége, de kevésbé szennyezett, mint egy átlagos európai nagyvárosban. A szálló por mennyisége az átlagosnál ritkábban éri el az egészségre ártalmas határértéket. A 2008-ban elkészült nemzetközi Urban Audit kutatás 214 európai nagyváros adatait hasonlítja össze, és elemzi a városok környezeti állapotát is. A tanulmány szerint a vizsgált évbenben összesen 33 napon át haladta meg Budapesten a szálló por (PM10) koncentrációja az 50 µg/m3-ben megállapított ún. egészségügyi határértéket.
Ezzel a magyar főváros a 214 európai város közül a 72. helyen áll, az egymillió lakos fölötti városok listáján pedig 17 nagyváros közül a 7. helyre került. A Budapesthez hasonló nagyságú városokban átlagosan 38 napon át haladta meg a szálló por koncentrációja az 50 µg/m3-es értéket, így a magyar fővárosban alacsonyabb volt a szennyezettség az átlagosnál. Ha nem a szennyezett napok számát, hanem a szálló por koncentrációjának éves átlagát nézzük, akkor elmondható, hogy Budapesthez képest a legtöbb európai város jóval nagyobb veszélynek van kitéve. A 214 város szálló por szennyezettsége éves átlagban 28 µg/m3-es értéket mutat, így Budapest 22 µg/m3-es értékével a 147. helyre került. Az egymillió lakosnál nagyobb városok listáján pedig Párizs után Budapesten volt a legalacsonyabb az éves P010 koncentráció. Az európai nagyvárosok közül egyébként Bukarestben és Milánóban a legmagasabb a szálló por mértéke. (www.urbanaudit.org/rank.aspx)
4. Budapestnél jobb levegőjű vidéki területeken a fővárosinál sokkal nagyobb az asztmások aránya, és ez a szám az Európai Unióban is magasabb a budapestinél. Az asztmások száma valóban növekszik, – akárcsak vidéken és Európa többi részén. Pontos számukat legfeljebb becsülni lehet, mert a betegséget nem terheli bejelentési kötelezettség. Az asztmások hazai aránya (2,1%) alacsonyabb az európai átlagnál (3-5%). Az Országos Korányi Tbc és Pulmonológiai Intézet adatai szerint (tiny.cc/VBIyo) az asztma területi megoszlásában Szabolcs-Szatmár és Jász-Nagykun-Szolnok megye vezet, míg Hajdú-Bihar és Pest megye gyengén „fertőzött” résznek számít. Budapesten alacsonyabb az asztmások aránya (2,1%), mint gyakorlatilag bárhol az országban. A legtöbb vidéki területen valószínűsíthetően jobb a levegő, mint a fővárosban, ezért a szakértők inkább a kora gyermekkori hatásokat, az allergizáló élelmiszereket, a növényi pollent és az örökletes tényezőket hangsúlyozzák kiváltó okként.
5. A légszennyezettségi mutatók szerint általában a Széna téren a legrosszabb a helyzet. Mit is kéne ott lebontani?
Nyáry Krisztián
Fővárosi Önkormányzat
1. Budapesten Európa egyik legszigorúbb szmogriadó rendelete van hatályban, a levegőtisztasági határértékek csak Svájcban alacsonyabbak. Idén ennek ellenére még nem kellett szmogriadót elrendelni, még tájékoztatási fokozatot sem. A határérték elérésekor a Főváros vezetése azonnal elrendeli a megfelelő intézkedéseket, ahogy ezt tavaly is megtette. További részletek itt: tiny.cc/s0JWy
2. A nagyvárosi levegőszennyezés valóban káros, és minden eszközzel csökkenteni kell a káros-anyag kibocsátást. A helyzet ugyanakkor nem romlik, hanem javul. Ennek fő oka a nehézipar visszaszorulása és a korszerűbb autómotorok elterjedése. Az 1989-es bázisévhez képest az egyes légszennyező anyagok (szálló por, NOx, NO2, SO2, CO, O3, benzol) mindegyike 40-80%-kal csökkent Budapesten.
2. Nem fogadható el, hogy a környezetpolitikai célok elérése érdekében bárki megalapozatlan, hangulatkeltő nyilatkozatokat tegyen. Nem igaz a közkeletű állítás, hogy a rossz levegő miatt a budapestiek három évvel rövidebb ideig élnek, mint a vidékiek. Egy átlagos budapesti ugyanis 3 évvel hosszabb élettartamra és rövidebb betegséggel töltött időszakra számíthat, mint vidéken élő társa. A születéskor várható időtartam a rendszerváltás óta 2,5 évvel nőtt Budapesten.
3. Érdemes megnézni a nemzetközi helyzetet is. Budapesten sem jó a levegő minősége, de kevésbé szennyezett, mint egy átlagos európai nagyvárosban. A szálló por mennyisége az átlagosnál ritkábban éri el az egészségre ártalmas határértéket. A 2008-ban elkészült nemzetközi Urban Audit kutatás 214 európai nagyváros adatait hasonlítja össze, és elemzi a városok környezeti állapotát is. A tanulmány szerint a vizsgált évbenben összesen 33 napon át haladta meg Budapesten a szálló por (PM10) koncentrációja az 50 µg/m3-ben megállapított ún. egészségügyi határértéket.
Ezzel a magyar főváros a 214 európai város közül a 72. helyen áll, az egymillió lakos fölötti városok listáján pedig 17 nagyváros közül a 7. helyre került. A Budapesthez hasonló nagyságú városokban átlagosan 38 napon át haladta meg a szálló por koncentrációja az 50 µg/m3-es értéket, így a magyar fővárosban alacsonyabb volt a szennyezettség az átlagosnál. Ha nem a szennyezett napok számát, hanem a szálló por koncentrációjának éves átlagát nézzük, akkor elmondható, hogy Budapesthez képest a legtöbb európai város jóval nagyobb veszélynek van kitéve. A 214 város szálló por szennyezettsége éves átlagban 28 µg/m3-es értéket mutat, így Budapest 22 µg/m3-es értékével a 147. helyre került. Az egymillió lakosnál nagyobb városok listáján pedig Párizs után Budapesten volt a legalacsonyabb az éves P010 koncentráció. Az európai nagyvárosok közül egyébként Bukarestben és Milánóban a legmagasabb a szálló por mértéke. (www.urbanaudit.org/rank.aspx)
4. Budapestnél jobb levegőjű vidéki területeken a fővárosinál sokkal nagyobb az asztmások aránya, és ez a szám az Európai Unióban is magasabb a budapestinél. Az asztmások száma valóban növekszik, – akárcsak vidéken és Európa többi részén. Pontos számukat legfeljebb becsülni lehet, mert a betegséget nem terheli bejelentési kötelezettség. Az asztmások hazai aránya (2,1%) alacsonyabb az európai átlagnál (3-5%). Az Országos Korányi Tbc és Pulmonológiai Intézet adatai szerint (tiny.cc/VBIyo) az asztma területi megoszlásában Szabolcs-Szatmár és Jász-Nagykun-Szolnok megye vezet, míg Hajdú-Bihar és Pest megye gyengén „fertőzött” résznek számít. Budapesten alacsonyabb az asztmások aránya (2,1%), mint gyakorlatilag bárhol az országban. A legtöbb vidéki területen valószínűsíthetően jobb a levegő, mint a fővárosban, ezért a szakértők inkább a kora gyermekkori hatásokat, az allergizáló élelmiszereket, a növényi pollent és az örökletes tényezőket hangsúlyozzák kiváltó okként.
5. A légszennyezettségi mutatók szerint általában a Széna téren a legrosszabb a helyzet. Mit is kéne ott lebontani?
Nyáry Krisztián
Fővárosi Önkormányzat
Jogos-e, hogy a BKV dolgozói időről időre megbénítják a város közlekedését? Egyáltalán megbénítják-e, vagy mindenki megvonja a vállát, és gond nélkül megoldja a megoldhatatlant, és a szokásos időben beér a munkahelyére? Szavazz! (Szolg.közl.: úgy tűnik, Firefoxból…..
Nyáry Krisztián
2010.01.12 10:57:38
@nor2: A 13%-os nettó keresetnövekedés az átlagkeresetű dolgozókra igaz. Ezt úgy tudja lehetővé tenni a menedzsment, hogy 300 ezer forintos bruttó bér felett már csak kisebb mérétkben, 400 felett pedig egy fillérrel sem nő a kereset. Persze a szakszervezeti vezetők ez utóbbi katagóriába tartoznak, ezért őket tényleges veszteség éri a béren kívüli juttatások csökkentésével, ami kb. 6%-ot vesz le a bruttó bérből. Az átlagos dolgozó a bérnövekedéssel és a béren kívüli juttatások csökkenésével kb. 7%-os nettó jövedelem-növekedésre számíthat.
A kormány hazai és uniós forrásból 900 millió forinttal támogatja a főváros közösségi kerékpáros közlekedési rendszerét, azaz a "fregolibiciklik" kialakítását, jelentette be Molnár Csaba kancelláriaminiszter budapesti Gödör Klubnál tartott sajtótájékoztatón. A…..
"Budán és Pesten is legyen a most tervezettnél is hosszabb a 4-es metró.Járjon 5-ös metró Csepel és Kaszásdűlő között az Astoria érintésével.A 3-as metró menjen ki Káposztásmegyerig.Kössék össze a 2-es metrót a gödöllői HÉV-vel.Épüljön két új körút a pesti…..
Nyáry Krisztián
2009.01.30 12:01:18
Induljunk stílszerűen a kályhától, s távolodjunk ruganyos léptekkel, mert – Alekszej Miller ide, gáznyomás oda - olyan veszettül meleg van a lakásban, hogy rántottát lehet sütni a radiátoron. Szögezzük le, nagyon drága rántottát. Mert a Főtáv is a szolgáltatott…..
Nyáry Krisztián
2009.01.14 09:38:13
@soseleszekelső:
A "Kerékpárral a munkába" kampány sajtóeseményére furcsa lett volna nem biciklivel elmenni. De kíváncsi vagyok, hol nyilatkozta Demszky Gábor, hogy most már mindenhová biciklivel jár. Várom a linket. Egyébként tavasztó őszig sokszor kerékpározik, volt ellenzéki képviselő, aki fel is jelentette, mert találkoztak és nem látott rajta sisakot.
De Tamás Bencéék paródiája ettől még tényleg nagyon szórakoztató.
A "Kerékpárral a munkába" kampány sajtóeseményére furcsa lett volna nem biciklivel elmenni. De kíváncsi vagyok, hol nyilatkozta Demszky Gábor, hogy most már mindenhová biciklivel jár. Várom a linket. Egyébként tavasztó őszig sokszor kerékpározik, volt ellenzéki képviselő, aki fel is jelentette, mert találkoztak és nem látott rajta sisakot.
De Tamás Bencéék paródiája ettől még tényleg nagyon szórakoztató.
Nyáry Krisztián
2009.01.13 11:09:09
A fővárosban a levegőben szálló por magas koncentrációja miatt Demszky Gábor ma 11 órától szmogriadót rendelt el: páros napokon a páros, páratlan napokon a páratlan végződésű rendszámmal rendelkező autók közlekedhetnek - már ha az autótulajdonosok is így gondolják.…..
Mire kel fel vasárnap délelőtt a budapesti ember? Arra, hogy megint faszkolódni akarnak az életével a buzi politikusok.http://index.hu/politika/belfold/budapest/szmog6446/Szmogriadó. Eddig azt sem tudtam, hogy van ilyen nálunk. Hasonló forgalomkorlátozás volt Pekingben az…..
Az európai uniós támogatáshoz kötődő többletfeladatai miatt 80 millió forinttal megnövelnék a 4-es metró építésének kommunikációjával foglalkozó PR cég megbízási keretösszegét, szól a hír. A Demszky Gábor kampányait bonyolító Sawyer-Miller Group kapott…..
A Szabadság híd rekonstrukciójára 2006 nyarán 4,9 milliárd forintos költségvetési keretet állapított meg a Fővárosi Közgyűlés, amely csütörtökön dönt arról, hogy további 300 millió forintot tegyen hozzá a költségekhez. Nyáry Krisztián az InfoRádiónak azt…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz