Adatok
Nyáry Krisztián
0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Urbanista
Egyre többen laknak Budapesten. A természetes szaporulat csökkenését a bevándorlók ellensúlyozzák
2010.02.24 13:30:00
A beköltözéseknek köszönhetően növekszik Budapest népessége - áll az önkormányzat legfrissebb sajtóközleményében, ami elég érdekes, hisz nem véletlenül épp a budapesti agglomerációban nő leginkább a lakosságszám Magyarországon. Bár a természetes szaporulat a…..
Nyáry Krisztián
2010.02.24 19:56:48
Én szerkesztettem a közleményt, a két eltérő százalékon én is fennakadtam, de nem akartam változtatni a KSH adatain. Valószínűleg az az oka, hogy az állandó lakos nem ugyanaz, mint az állandó tartózkodási hellyel rendelkező ember. (Ez utóbbi csoportba tartozik a 80 ezer külföldi.) Arra pedig nincs adat, hogy hányan élnek életvitelszerűen, de nem állandó lakosként vagy be sem jelentve Budapesten. A kollégisták, albérletben, munkásszállón élők valószínűleg százezernél is többen vannak.
Nyáry Krisztián
2010.02.24 20:01:42
@gubucze: A 2,5 év tényleg csak a falura vonatkozik. Az egyéb városban élőknél csak bő egy évvel élnek tovább a Budapestiek. (Ebből az is következik, hogy a vidéki városban élők 1,5 évvel hosszabb életre számíthatnak, mint a falusiak.)
Sok oka van ennek, de az egyik legfontosabb az, hogy hol hal meg a legtöbb középkorú férfi.
Sok oka van ennek, de az egyik legfontosabb az, hogy hol hal meg a legtöbb középkorú férfi.
Tékozló Homár
Hólapátot a parkolóőröknek, avagy hol vannak ilyenkor a közterületesek?
2010.02.02 00:14:00
MesésKrémes egy az elmúlt napok hóhelyzetén kiborult pesti lakosok közül és az a remek ötlete támadt, hogy a reggelenként lesben álló parkolóőrök kezébe nyomhatna valaki egy hólapátot, hogy hasznuk is legyen. Ugyanis a gazdátlan járdákat nem takarítja le senki és ha nincs…..
Szívlapát | a Kreatív magazin játszóblogja
Pálinkaszpotot forgat az önkéntes reklámegylet
2010.01.19 21:19:19
Kelthetném a drámai feszültséget, de minek: megszületett a befutó a spontán önironikus magyartermék-világsikeresítési mozgalom pár poszttal ezelőtti felhívására: a magyar pálinka fog kapni egy ajándék külföldi szpotot, de pont ugyanennyire köszönjük az összes többi…..
Nyáry Krisztián
2010.02.01 20:41:56
Urbanista
Az MDF visszabontatná a szélmozgás útjában álló panelházakat. Frissítve. És megint frissítve
2010.01.15 10:00:00
Webkettesedik a kampány: az Urbanista twitterét egyre több politikus is követi, a pártok blogokat indítanak és veszik a fáradságot, hogy sajtóközlényeket küldjenek a már működőknek. Itt az első fecske, az MDF-től. Téma légszennyezés Budapesten, amire a szokásos, rutinszerű…..
Nyáry Krisztián
2010.01.20 11:15:10
Néhány - nem urbanisztikai jellegű - megjegyzést hadd tegyek a vitához.
1. Budapesten Európa egyik legszigorúbb szmogriadó rendelete van hatályban, a levegőtisztasági határértékek csak Svájcban alacsonyabbak. Idén ennek ellenére még nem kellett szmogriadót elrendelni, még tájékoztatási fokozatot sem. A határérték elérésekor a Főváros vezetése azonnal elrendeli a megfelelő intézkedéseket, ahogy ezt tavaly is megtette. További részletek itt: tiny.cc/s0JWy
2. A nagyvárosi levegőszennyezés valóban káros, és minden eszközzel csökkenteni kell a káros-anyag kibocsátást. A helyzet ugyanakkor nem romlik, hanem javul. Ennek fő oka a nehézipar visszaszorulása és a korszerűbb autómotorok elterjedése. Az 1989-es bázisévhez képest az egyes légszennyező anyagok (szálló por, NOx, NO2, SO2, CO, O3, benzol) mindegyike 40-80%-kal csökkent Budapesten.
2. Nem fogadható el, hogy a környezetpolitikai célok elérése érdekében bárki megalapozatlan, hangulatkeltő nyilatkozatokat tegyen. Nem igaz a közkeletű állítás, hogy a rossz levegő miatt a budapestiek három évvel rövidebb ideig élnek, mint a vidékiek. Egy átlagos budapesti ugyanis 3 évvel hosszabb élettartamra és rövidebb betegséggel töltött időszakra számíthat, mint vidéken élő társa. A születéskor várható időtartam a rendszerváltás óta 2,5 évvel nőtt Budapesten.
3. Érdemes megnézni a nemzetközi helyzetet is. Budapesten sem jó a levegő minősége, de kevésbé szennyezett, mint egy átlagos európai nagyvárosban. A szálló por mennyisége az átlagosnál ritkábban éri el az egészségre ártalmas határértéket. A 2008-ban elkészült nemzetközi Urban Audit kutatás 214 európai nagyváros adatait hasonlítja össze, és elemzi a városok környezeti állapotát is. A tanulmány szerint a vizsgált évbenben összesen 33 napon át haladta meg Budapesten a szálló por (PM10) koncentrációja az 50 µg/m3-ben megállapított ún. egészségügyi határértéket.
Ezzel a magyar főváros a 214 európai város közül a 72. helyen áll, az egymillió lakos fölötti városok listáján pedig 17 nagyváros közül a 7. helyre került. A Budapesthez hasonló nagyságú városokban átlagosan 38 napon át haladta meg a szálló por koncentrációja az 50 µg/m3-es értéket, így a magyar fővárosban alacsonyabb volt a szennyezettség az átlagosnál. Ha nem a szennyezett napok számát, hanem a szálló por koncentrációjának éves átlagát nézzük, akkor elmondható, hogy Budapesthez képest a legtöbb európai város jóval nagyobb veszélynek van kitéve. A 214 város szálló por szennyezettsége éves átlagban 28 µg/m3-es értéket mutat, így Budapest 22 µg/m3-es értékével a 147. helyre került. Az egymillió lakosnál nagyobb városok listáján pedig Párizs után Budapesten volt a legalacsonyabb az éves P010 koncentráció. Az európai nagyvárosok közül egyébként Bukarestben és Milánóban a legmagasabb a szálló por mértéke. (www.urbanaudit.org/rank.aspx)
4. Budapestnél jobb levegőjű vidéki területeken a fővárosinál sokkal nagyobb az asztmások aránya, és ez a szám az Európai Unióban is magasabb a budapestinél. Az asztmások száma valóban növekszik, – akárcsak vidéken és Európa többi részén. Pontos számukat legfeljebb becsülni lehet, mert a betegséget nem terheli bejelentési kötelezettség. Az asztmások hazai aránya (2,1%) alacsonyabb az európai átlagnál (3-5%). Az Országos Korányi Tbc és Pulmonológiai Intézet adatai szerint (tiny.cc/VBIyo) az asztma területi megoszlásában Szabolcs-Szatmár és Jász-Nagykun-Szolnok megye vezet, míg Hajdú-Bihar és Pest megye gyengén „fertőzött” résznek számít. Budapesten alacsonyabb az asztmások aránya (2,1%), mint gyakorlatilag bárhol az országban. A legtöbb vidéki területen valószínűsíthetően jobb a levegő, mint a fővárosban, ezért a szakértők inkább a kora gyermekkori hatásokat, az allergizáló élelmiszereket, a növényi pollent és az örökletes tényezőket hangsúlyozzák kiváltó okként.
5. A légszennyezettségi mutatók szerint általában a Széna téren a legrosszabb a helyzet. Mit is kéne ott lebontani?
Nyáry Krisztián
Fővárosi Önkormányzat
1. Budapesten Európa egyik legszigorúbb szmogriadó rendelete van hatályban, a levegőtisztasági határértékek csak Svájcban alacsonyabbak. Idén ennek ellenére még nem kellett szmogriadót elrendelni, még tájékoztatási fokozatot sem. A határérték elérésekor a Főváros vezetése azonnal elrendeli a megfelelő intézkedéseket, ahogy ezt tavaly is megtette. További részletek itt: tiny.cc/s0JWy
2. A nagyvárosi levegőszennyezés valóban káros, és minden eszközzel csökkenteni kell a káros-anyag kibocsátást. A helyzet ugyanakkor nem romlik, hanem javul. Ennek fő oka a nehézipar visszaszorulása és a korszerűbb autómotorok elterjedése. Az 1989-es bázisévhez képest az egyes légszennyező anyagok (szálló por, NOx, NO2, SO2, CO, O3, benzol) mindegyike 40-80%-kal csökkent Budapesten.
2. Nem fogadható el, hogy a környezetpolitikai célok elérése érdekében bárki megalapozatlan, hangulatkeltő nyilatkozatokat tegyen. Nem igaz a közkeletű állítás, hogy a rossz levegő miatt a budapestiek három évvel rövidebb ideig élnek, mint a vidékiek. Egy átlagos budapesti ugyanis 3 évvel hosszabb élettartamra és rövidebb betegséggel töltött időszakra számíthat, mint vidéken élő társa. A születéskor várható időtartam a rendszerváltás óta 2,5 évvel nőtt Budapesten.
3. Érdemes megnézni a nemzetközi helyzetet is. Budapesten sem jó a levegő minősége, de kevésbé szennyezett, mint egy átlagos európai nagyvárosban. A szálló por mennyisége az átlagosnál ritkábban éri el az egészségre ártalmas határértéket. A 2008-ban elkészült nemzetközi Urban Audit kutatás 214 európai nagyváros adatait hasonlítja össze, és elemzi a városok környezeti állapotát is. A tanulmány szerint a vizsgált évbenben összesen 33 napon át haladta meg Budapesten a szálló por (PM10) koncentrációja az 50 µg/m3-ben megállapított ún. egészségügyi határértéket.
Ezzel a magyar főváros a 214 európai város közül a 72. helyen áll, az egymillió lakos fölötti városok listáján pedig 17 nagyváros közül a 7. helyre került. A Budapesthez hasonló nagyságú városokban átlagosan 38 napon át haladta meg a szálló por koncentrációja az 50 µg/m3-es értéket, így a magyar fővárosban alacsonyabb volt a szennyezettség az átlagosnál. Ha nem a szennyezett napok számát, hanem a szálló por koncentrációjának éves átlagát nézzük, akkor elmondható, hogy Budapesthez képest a legtöbb európai város jóval nagyobb veszélynek van kitéve. A 214 város szálló por szennyezettsége éves átlagban 28 µg/m3-es értéket mutat, így Budapest 22 µg/m3-es értékével a 147. helyre került. Az egymillió lakosnál nagyobb városok listáján pedig Párizs után Budapesten volt a legalacsonyabb az éves P010 koncentráció. Az európai nagyvárosok közül egyébként Bukarestben és Milánóban a legmagasabb a szálló por mértéke. (www.urbanaudit.org/rank.aspx)
4. Budapestnél jobb levegőjű vidéki területeken a fővárosinál sokkal nagyobb az asztmások aránya, és ez a szám az Európai Unióban is magasabb a budapestinél. Az asztmások száma valóban növekszik, – akárcsak vidéken és Európa többi részén. Pontos számukat legfeljebb becsülni lehet, mert a betegséget nem terheli bejelentési kötelezettség. Az asztmások hazai aránya (2,1%) alacsonyabb az európai átlagnál (3-5%). Az Országos Korányi Tbc és Pulmonológiai Intézet adatai szerint (tiny.cc/VBIyo) az asztma területi megoszlásában Szabolcs-Szatmár és Jász-Nagykun-Szolnok megye vezet, míg Hajdú-Bihar és Pest megye gyengén „fertőzött” résznek számít. Budapesten alacsonyabb az asztmások aránya (2,1%), mint gyakorlatilag bárhol az országban. A legtöbb vidéki területen valószínűsíthetően jobb a levegő, mint a fővárosban, ezért a szakértők inkább a kora gyermekkori hatásokat, az allergizáló élelmiszereket, a növényi pollent és az örökletes tényezőket hangsúlyozzák kiváltó okként.
5. A légszennyezettségi mutatók szerint általában a Széna téren a legrosszabb a helyzet. Mit is kéne ott lebontani?
Nyáry Krisztián
Fővárosi Önkormányzat
Jogos-e, hogy a BKV dolgozói időről időre megbénítják a város közlekedését? Egyáltalán megbénítják-e, vagy mindenki megvonja a vállát, és gond nélkül megoldja a megoldhatatlant, és a szokásos időben beér a munkahelyére? Szavazz! (Szolg.közl.: úgy tűnik, Firefoxból…..
Nyáry Krisztián
2010.01.12 10:57:38
@nor2: A 13%-os nettó keresetnövekedés az átlagkeresetű dolgozókra igaz. Ezt úgy tudja lehetővé tenni a menedzsment, hogy 300 ezer forintos bruttó bér felett már csak kisebb mérétkben, 400 felett pedig egy fillérrel sem nő a kereset. Persze a szakszervezeti vezetők ez utóbbi katagóriába tartoznak, ezért őket tényleges veszteség éri a béren kívüli juttatások csökkentésével, ami kb. 6%-ot vesz le a bruttó bérből. Az átlagos dolgozó a bérnövekedéssel és a béren kívüli juttatások csökkenésével kb. 7%-os nettó jövedelem-növekedésre számíthat.
A kormány hazai és uniós forrásból 900 millió forinttal támogatja a főváros közösségi kerékpáros közlekedési rendszerét, azaz a "fregolibiciklik" kialakítását, jelentette be Molnár Csaba kancelláriaminiszter budapesti Gödör Klubnál tartott sajtótájékoztatón. A…..
"Budán és Pesten is legyen a most tervezettnél is hosszabb a 4-es metró.Járjon 5-ös metró Csepel és Kaszásdűlő között az Astoria érintésével.A 3-as metró menjen ki Káposztásmegyerig.Kössék össze a 2-es metrót a gödöllői HÉV-vel.Épüljön két új körút a pesti…..
Nyáry Krisztián
2009.01.30 12:01:18
Induljunk stílszerűen a kályhától, s távolodjunk ruganyos léptekkel, mert – Alekszej Miller ide, gáznyomás oda - olyan veszettül meleg van a lakásban, hogy rántottát lehet sütni a radiátoron. Szögezzük le, nagyon drága rántottát. Mert a Főtáv is a szolgáltatott…..
Nyáry Krisztián
2009.01.13 11:09:09
Nyáry Krisztián
2009.01.14 09:38:13
@soseleszekelső:
A "Kerékpárral a munkába" kampány sajtóeseményére furcsa lett volna nem biciklivel elmenni. De kíváncsi vagyok, hol nyilatkozta Demszky Gábor, hogy most már mindenhová biciklivel jár. Várom a linket. Egyébként tavasztó őszig sokszor kerékpározik, volt ellenzéki képviselő, aki fel is jelentette, mert találkoztak és nem látott rajta sisakot.
De Tamás Bencéék paródiája ettől még tényleg nagyon szórakoztató.
A "Kerékpárral a munkába" kampány sajtóeseményére furcsa lett volna nem biciklivel elmenni. De kíváncsi vagyok, hol nyilatkozta Demszky Gábor, hogy most már mindenhová biciklivel jár. Várom a linket. Egyébként tavasztó őszig sokszor kerékpározik, volt ellenzéki képviselő, aki fel is jelentette, mert találkoztak és nem látott rajta sisakot.
De Tamás Bencéék paródiája ettől még tényleg nagyon szórakoztató.
A fővárosban a levegőben szálló por magas koncentrációja miatt Demszky Gábor ma 11 órától szmogriadót rendelt el: páros napokon a páros, páratlan napokon a páratlan végződésű rendszámmal rendelkező autók közlekedhetnek - már ha az autótulajdonosok is így gondolják.…..
Mire kel fel vasárnap délelőtt a budapesti ember? Arra, hogy megint faszkolódni akarnak az életével a buzi politikusok.http://index.hu/politika/belfold/budapest/szmog6446/Szmogriadó. Eddig azt sem tudtam, hogy van ilyen nálunk. Hasonló forgalomkorlátozás volt Pekingben az…..
Az európai uniós támogatáshoz kötődő többletfeladatai miatt 80 millió forinttal megnövelnék a 4-es metró építésének kommunikációjával foglalkozó PR cég megbízási keretösszegét, szól a hír. A Demszky Gábor kampányait bonyolító Sawyer-Miller Group kapott…..
A Szabadság híd rekonstrukciójára 2006 nyarán 4,9 milliárd forintos költségvetési keretet állapított meg a Fővárosi Közgyűlés, amely csütörtökön dönt arról, hogy további 300 millió forintot tegyen hozzá a költségekhez. Nyáry Krisztián az InfoRádiónak azt…..
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz