Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Nyáry Krisztián

0 bejegyzést írt és 20 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A beköltözéseknek köszönhetően növekszik Budapest népessége - áll az önkormányzat legfrissebb sajtóközleményében, ami elég érdekes, hisz nem véletlenül épp a budapesti agglomerációban nő leginkább a lakosságszám Magyarországon. Bár a természetes szaporulat a…..
Nyáry Krisztián 2010.02.24 20:01:42
@gubucze: A 2,5 év tényleg csak a falura vonatkozik. Az egyéb városban élőknél csak bő egy évvel élnek tovább a Budapestiek. (Ebből az is következik, hogy a vidéki városban élők 1,5 évvel hosszabb életre számíthatnak, mint a falusiak.)
Sok oka van ennek, de az egyik legfontosabb az, hogy hol hal meg a legtöbb középkorú férfi.
MesésKrémes egy az elmúlt napok hóhelyzetén kiborult pesti lakosok közül és az a remek ötlete támadt, hogy a reggelenként lesben álló parkolóőrök kezébe nyomhatna valaki egy hólapátot, hogy hasznuk is legyen. Ugyanis a gazdátlan járdákat nem takarítja le senki és ha nincs…..
Nyáry Krisztián 2010.02.02 12:00:05
Három külön társaságról van szó.

Az FKF Zrt. (Főkefe) takarítja a Főváros megbízásából a fő- és tömegközlekedési utakat valamint a kiemelt közterületeket.

A Főávrosi Közterület-felügyelet (szürkeruhások)a különböző szabálysértéseket ellenőrzik és büntetik, de az utcai parkolóhelyeken szabályosan parkoló autókkal nincs dolguk. Nem ők büntetnek akkor sem, ha valaki lejárt parkolójeggyel parkol, hanem a parkolóőrök.

A parkolási társaságok üzemeltetik a közterületi parkolóhelyeket. A parkolóhelyek mintegy 10%-a a fővárosé, a többi a kerületeké.

Hármójuk közül az FKF és a parkolócég dolga a takarítás, attól függően, hogy úttestről vagy parkolóhelyről van szó. A közterület-felügyelőnek ez ugyanúgy nem dolga, mint ahogy a rendőrnek sem.

A közterületek tisztántartása a tulajdonos vagy a tulajdonos által megbízott üzemeltető feladata. Járda esetében a háztulajdonos, a parkolóhely esetében a parkolótársaság dolga a hó eltakarítása. Ezt úgy is meg tudják oldani, ha erre a munkára szerződnek a leginkább hozzáértő FKF Zrt-vel, de másra is bízhatják.

A probléma az, hogy a 80-as évek óta nem volt egyszerre ennyi hó Budapesten. A leesett hó ráadásul el sem olvad, így a járda, a parkolóhely és az úttest között tologatják, attól függően, hogy ki takarít. Az FKF Zrt. a múlt héten külön engedélyt kért a vízügyi hatóságtól, hogy az összegyűjtött havat a Dunába dobhassák. Ha aparkolótársaságok megbízzák őket, elszállítják a havat.
Kelthetném a drámai feszültséget, de minek: megszületett a befutó a spontán önironikus magyartermék-világsikeresítési mozgalom pár poszttal ezelőtti felhívására: a magyar pálinka fog kapni egy ajándék külföldi szpotot, de pont ugyanennyire köszönjük az összes többi…..
Webkettesedik a kampány: az Urbanista twitterét egyre több politikus is követi, a pártok blogokat indítanak és veszik a fáradságot, hogy sajtóközlényeket küldjenek a már működőknek. Itt az első fecske, az MDF-től. Téma légszennyezés Budapesten, amire a szokásos, rutinszerű…..
Nyáry Krisztián 2010.01.20 11:15:10
Néhány - nem urbanisztikai jellegű - megjegyzést hadd tegyek a vitához.

1. Budapesten Európa egyik legszigorúbb szmogriadó rendelete van hatályban, a levegőtisztasági határértékek csak Svájcban alacsonyabbak. Idén ennek ellenére még nem kellett szmogriadót elrendelni, még tájékoztatási fokozatot sem. A határérték elérésekor a Főváros vezetése azonnal elrendeli a megfelelő intézkedéseket, ahogy ezt tavaly is megtette. További részletek itt:
tiny.cc/s0JWy
2. A nagyvárosi levegőszennyezés valóban káros, és minden eszközzel csökkenteni kell a káros-anyag kibocsátást. A helyzet ugyanakkor nem romlik, hanem javul. Ennek fő oka a nehézipar visszaszorulása és a korszerűbb autómotorok elterjedése. Az 1989-es bázisévhez képest az egyes légszennyező anyagok (szálló por, NOx, NO2, SO2, CO, O3, benzol) mindegyike 40-80%-kal csökkent Budapesten.
2. Nem fogadható el, hogy a környezetpolitikai célok elérése érdekében bárki megalapozatlan, hangulatkeltő nyilatkozatokat tegyen. Nem igaz a közkeletű állítás, hogy a rossz levegő miatt a budapestiek három évvel rövidebb ideig élnek, mint a vidékiek. Egy átlagos budapesti ugyanis 3 évvel hosszabb élettartamra és rövidebb betegséggel töltött időszakra számíthat, mint vidéken élő társa. A születéskor várható időtartam a rendszerváltás óta 2,5 évvel nőtt Budapesten.
3. Érdemes megnézni a nemzetközi helyzetet is. Budapesten sem jó a levegő minősége, de kevésbé szennyezett, mint egy átlagos európai nagyvárosban. A szálló por mennyisége az átlagosnál ritkábban éri el az egészségre ártalmas határértéket. A 2008-ban elkészült nemzetközi Urban Audit kutatás 214 európai nagyváros adatait hasonlítja össze, és elemzi a városok környezeti állapotát is. A tanulmány szerint a vizsgált évbenben összesen 33 napon át haladta meg Budapesten a szálló por (PM10) koncentrációja az 50 µg/m3-ben megállapított ún. egészségügyi határértéket.
Ezzel a magyar főváros a 214 európai város közül a 72. helyen áll, az egymillió lakos fölötti városok listáján pedig 17 nagyváros közül a 7. helyre került. A Budapesthez hasonló nagyságú városokban átlagosan 38 napon át haladta meg a szálló por koncentrációja az 50 µg/m3-es értéket, így a magyar fővárosban alacsonyabb volt a szennyezettség az átlagosnál. Ha nem a szennyezett napok számát, hanem a szálló por koncentrációjának éves átlagát nézzük, akkor elmondható, hogy Budapesthez képest a legtöbb európai város jóval nagyobb veszélynek van kitéve. A 214 város szálló por szennyezettsége éves átlagban 28 µg/m3-es értéket mutat, így Budapest 22 µg/m3-es értékével a 147. helyre került. Az egymillió lakosnál nagyobb városok listáján pedig Párizs után Budapesten volt a legalacsonyabb az éves P010 koncentráció. Az európai nagyvárosok közül egyébként Bukarestben és Milánóban a legmagasabb a szálló por mértéke. (www.urbanaudit.org/rank.aspx)
4. Budapestnél jobb levegőjű vidéki területeken a fővárosinál sokkal nagyobb az asztmások aránya, és ez a szám az Európai Unióban is magasabb a budapestinél. Az asztmások száma valóban növekszik, – akárcsak vidéken és Európa többi részén. Pontos számukat legfeljebb becsülni lehet, mert a betegséget nem terheli bejelentési kötelezettség. Az asztmások hazai aránya (2,1%) alacsonyabb az európai átlagnál (3-5%). Az Országos Korányi Tbc és Pulmonológiai Intézet adatai szerint (tiny.cc/VBIyo) az asztma területi megoszlásában Szabolcs-Szatmár és Jász-Nagykun-Szolnok megye vezet, míg Hajdú-Bihar és Pest megye gyengén „fertőzött” résznek számít. Budapesten alacsonyabb az asztmások aránya (2,1%), mint gyakorlatilag bárhol az országban. A legtöbb vidéki területen valószínűsíthetően jobb a levegő, mint a fővárosban, ezért a szakértők inkább a kora gyermekkori hatásokat, az allergizáló élelmiszereket, a növényi pollent és az örökletes tényezőket hangsúlyozzák kiváltó okként.
5. A légszennyezettségi mutatók szerint általában a Széna téren a legrosszabb a helyzet. Mit is kéne ott lebontani?

Nyáry Krisztián
Fővárosi Önkormányzat
Jogos-e, hogy a BKV dolgozói időről időre megbénítják a város közlekedését? Egyáltalán megbénítják-e, vagy mindenki megvonja a vállát, és gond nélkül megoldja a megoldhatatlant, és a szokásos időben beér a munkahelyére? Szavazz! (Szolg.közl.: úgy tűnik, Firefoxból…..
Nyáry Krisztián 2010.01.12 10:57:38
@nor2: A 13%-os nettó keresetnövekedés az átlagkeresetű dolgozókra igaz. Ezt úgy tudja lehetővé tenni a menedzsment, hogy 300 ezer forintos bruttó bér felett már csak kisebb mérétkben, 400 felett pedig egy fillérrel sem nő a kereset. Persze a szakszervezeti vezetők ez utóbbi katagóriába tartoznak, ezért őket tényleges veszteség éri a béren kívüli juttatások csökkentésével, ami kb. 6%-ot vesz le a bruttó bérből. Az átlagos dolgozó a bérnövekedéssel és a béren kívüli juttatások csökkenésével kb. 7%-os nettó jövedelem-növekedésre számíthat.
A kormány hazai és uniós forrásból 900 millió forinttal támogatja a főváros közösségi kerékpáros közlekedési rendszerét, azaz a "fregolibiciklik" kialakítását, jelentette be Molnár Csaba kancelláriaminiszter budapesti Gödör Klubnál tartott sajtótájékoztatón. A…..
Nyáry Krisztián 2009.09.22 13:05:05
A cikkben megfogalmazott kérdésre válaszolva: ez továbbra is főváros projektje, mindössze annyi történt, hogy a kormány múlt heti ülésén kiemelt projektté nyilvánította a fővárosi programot. Ez nagyon jó hír, mert gyorsabb hatósági eljárást tesz lehetővé.

A Fővárosi Önkormányzat tavaly kezdte meg a közösségi kerékpárkölcsönző rendszer tervezését. A párizsi és bécsi mintára kialakítható rendszer a Nagykörút és a budai rakpart által határolt területen működne, mintegy 1100-1200 kerékpárral, átlagosan 3-500 méterenként elhelyezett 70-80 dokkoló állomással. A kialakítandó használati díjak rövid idejű használatra ösztönöznének, hogy biztosítható legyen a gyors forgási sebesség, a közösségi közlekedési jelleg. A kerékpár-kölcsönző akár jövő év második felében megkezdhetné működését.

A Fővárosi Közgyűlés májusi ülésén egyhangúlag döntött arról, hogy uniós forrásokra pályázik a közösségi kerékpárkölcsönző rendszer kiépítéséhez. Döntött arról is, hogy az összességében 1,32 milliárd forintba kerülő beruházás önrészéhez 420 millió forintot biztosít. A főváros júniusban nyújtotta be pályázatát a Pro Régió ügynökségnek. A kormány múlt heti ülésén kiemelt projektté nyilvánította a fővárosi programot.

Előzőleg közvélemény kutatás segítségével felmértük, hogy a budapestiek körében mekkora az igény a kerékpárkölcsönző rendszerre. A felmérés szerint azoknak a fővárosiaknak a körében, akik szívesen kerékpároznak jelentős a rendszer támogatottsága: 60 % szeretné, hogy megvalósuljon a rendszer.

Európában két típusú kölcsönző rendszer működik: az egyik Bécsben, Párizsban, Barcelonában (zárt rendszer), a másik Németországban (nyitott rendszer). Előzetes tanulmányok alapján a zárt kölcsönző rendszert érdemes Budapesten megvalósítani (az úgynevezett dokkoló rendszert).

A rendszer használata előzetes regisztrációt igényelne, a lopások és rongálások megelőzése érdekében. A külföldi tapasztalatok alapján a díjrendszer két részből állna: egy alacsony, éves előfizetési díjból és egy használat alapú útdíjból. A szolgáltatást az első fél vagy egy órában ingyen lehetne igénybe venni, azt követően időarányosan emelkedő díjakkal ösztönöznék a biciklik gyors "forgását".
"Budán és Pesten is legyen a most tervezettnél is hosszabb a 4-es metró.Járjon 5-ös metró Csepel és Kaszásdűlő között az Astoria érintésével.A 3-as metró menjen ki Káposztásmegyerig.Kössék össze a 2-es metrót a gödöllői HÉV-vel.Épüljön két új körút a pesti…..
 Induljunk stílszerűen a kályhától, s távolodjunk ruganyos léptekkel, mert – Alekszej Miller ide, gáznyomás oda - olyan veszettül meleg van a lakásban, hogy rántottát lehet sütni a radiátoron. Szögezzük le, nagyon drága rántottát. Mert a Főtáv is a szolgáltatott…..
Nyáry Krisztián 2009.01.14 09:38:13
@soseleszekelső:
A "Kerékpárral a munkába" kampány sajtóeseményére furcsa lett volna nem biciklivel elmenni. De kíváncsi vagyok, hol nyilatkozta Demszky Gábor, hogy most már mindenhová biciklivel jár. Várom a linket. Egyébként tavasztó őszig sokszor kerékpározik, volt ellenzéki képviselő, aki fel is jelentette, mert találkoztak és nem látott rajta sisakot.

De Tamás Bencéék paródiája ettől még tényleg nagyon szórakoztató.
 A fővárosban a levegőben szálló por magas koncentrációja miatt Demszky Gábor ma 11 órától szmogriadót rendelt el: páros napokon a páros, páratlan napokon a páratlan végződésű rendszámmal rendelkező autók közlekedhetnek - már ha az autótulajdonosok is így gondolják.…..
FASZKIVAN! blog Szmogriadó 2009.01.11 12:38:00
Mire kel fel vasárnap délelőtt a budapesti ember? Arra, hogy megint faszkolódni akarnak az életével a buzi politikusok.http://index.hu/politika/belfold/budapest/szmog6446/Szmogriadó. Eddig azt sem tudtam, hogy van ilyen nálunk. Hasonló forgalomkorlátozás volt Pekingben az…..
 Az európai uniós támogatáshoz kötődő többletfeladatai miatt 80 millió forinttal megnövelnék a 4-es metró építésének kommunikációjával foglalkozó PR cég megbízási keretösszegét, szól a hír.  A Demszky Gábor kampányait bonyolító Sawyer-Miller Group kapott…..
Nyáry Krisztián 2008.11.24 12:27:03
A cél, hogy a brüsszeli döntéshozók a támogatásról szóló szakmai pályázat pénzügyi és műszaki dokumentációja mellett pontos kiegészítő információkkal is rendelkezzenek a magyar főváros fejlesztési terveiről, közlekedési koncepciójáról és az egyes projektekről. A többnyelvű kiadványok, a brüsszeli és budapesti kiállítások, illetve a különböző szakmai konferenciák költségigénye 80 millió forint, amelyet belső átcsoportosítással biztosít a DBR, így többletköltséget a döntés nem jelent.

A DBR 2005 óta negyedévente átlagosan valamivel több, mint 10 millió forintot fordított a 4-es metró beruházással összefüggő tájékoztatási feladatokra. Eddig mintegy 183 millió forint került kifizetésre a 214 millió forintos keretösszegből. Egyebek mellett ebből a keretből fedezte az Igazgatóság az építkezéssel, forgalomkorlátozással kapcsolatos lakossági tájékoztatás, az információs pavilonok, projekttáblák, nyílt napok, sajtóhirdetések, sajtóbejárások, a weboldal aktualizálás, a különböző szakmai konferenciák és a beruházással összefüggő lakossági megkeresések kezelésének költségeit. A külföldi példák azt mutatják, hogy hasonló külföldi beruházások esetében a projekt egy-másfél százalékát költik tájékoztatásra, a 4-es metró esetében ez 0,06%.

Az európai uniós tájékoztatás első lépéseként idén novemberben az Európai Parlamentben és a Brüsszeli Magyar Kulturális Intézetében interaktív kiállításon mutatták be Budapest közlekedés-fejlesztési terveit, új stratégiai elképzeléseit, köztük elsősorban a 4-es metró projektet.

 A Szabadság híd rekonstrukciójára 2006 nyarán 4,9 milliárd forintos költségvetési keretet állapított meg a Fővárosi Közgyűlés, amely csütörtökön dönt arról, hogy további 300 millió forintot tegyen hozzá a költségekhez. Nyáry Krisztián az InfoRádiónak azt…..