Regisztráció Blogot indítok
Adatok
2-More

0 bejegyzést írt és 659 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A sorozat harmadik részében (első része ITT, az előző pedig ITT) a Tu-22M2 változaton keresztül kerülnek bemutatásra a bombázótípus belső rendszerei (üzemanyag, hidraulika, áramellátás, repülésvezérlés, stb.), és a Kuznyecov NK-25 hajtómű.   Belső rendszerek A fedélzeti segédhajtómű (APU) az…..
2-More 2019.09.10 08:31:06
@molnibalage: Először is, ez a konkrét PLC példa pont a katonai alkalmazás miatt volt, direkt nem a kabai cukormalmot hoztam példának. Kettő, 84'ben a Commodore 64-et 40% védővám terhelte, pedig már akkor sem lehetett kvázi semmire használni, előtte két évvel még csempészték. Az öregem cégénél volt olyan, hogy az egyik kollégájának a felesége ment ki ausztriába egy méteres listával, hogy melyik hiradástechnikai boltban milyen mütymüröttyöt vegyen meg. És nem csodaprocesszorokról beszélünk, hanem kőbalta 74xx sorozatú diszkrét elemekről beszélünk, mégcsak nem is az 54/84 sorozatokról.
Titánkérdésben, meg kell(ene) különböztetni, miről beszélünk, milyen ötvözetről, lemez vagy tömbanyagról, apró gépalkatrészről vagy konkrét szerkezeti elemekről. Az F14 70'ben repült először, 74'ben kezdték sorozatgyártani, az F-15 72'ben, és 76'ban kezdték sorozatban tolni. Az SR-71 meg 64'ben repült először.Az F-14 25% titán tartalmaz, ez jórészt a szárnyak és környékén található, a változtatható állásszög miatt, hogy súlyt spóroljanak, azaz jórészt lemezanyag és néhány teherviselő elem. Az F-15-öt nem tudom, de ott is csak egyes szerkezeti elemek készültek titánból, ha 33%, akkor annyi. Namost, az SR-71 viszont 91%ban áll titánból, ráadásul nem is akármilyenből. Plusz, míg az F-14 és az F-15 teljesen standard hadiipari beszállítók terméke, teljesen más forrásokkal, beszerzési utakkal, addig az SR-71 konkrétan elsikkasztott kormányzati pénzekből épült a legnagyobb titokban. Titánt a legjobb rutilból előállítani, az meg képzeld, nincs az USA-ban, sőt, pont a keleti blokkon kívül, érdemi mennyiségben máshol sem. Tehát, nézzük az F-14es, 714 gyártott darab, 71'től, 25% titán mellett és uszkve 20 tonnás száraz tömeggel, azaz gépenként kellett kb 5 tonna, az kerekítve kb 3600 tonna, plusz a pótalkatrészek, habladabla prototípus, stb. Az SR-71ből ugyan 32 darab készült, de több mint 30 tonnás száraz tömeg mellett, avagy per több mint 27 tonnáról beszélünk, és összesen több mint 800 tonnáról. Csak nem mindegy a minőség, meg kivitel. Ha megnézed, most titán lemezanyagot ötvözetben kapsz pártízezerforinttól négyzetméterben, míg forgácsoláshoz tömbanyag másfél millió volt per kiló, mikor utoljára kellett (volna), 3 éve.
Plusz, mondom, a gép full csámpásban készült, még a saját kormányuk elől is titkolták, ez is közrejátszott a keleti importban, de főleg az, hogy egész egyszerűen belföldön nem volt meg se a mennyiség, se a minőség. Mellesleg, mikor ezt az oroszok amúgy megszimatolták, mert azok se hülyék, nem arénáztak sokat, hanem úgy felkúrták a titán árát, hogy ne érje meg megvenni, na ezért is van a későbbi gépekben alacsonyabb arányban jelen.
2-More 2019.09.10 10:40:21
@molnibalage: Nem volt véletlen, eredetileg RS-71 lett volna, és szándékosan lett megváltoztatva a SR-71re, ami bekerült az elnöki beszéd nyomtatott példányába, de a sajtó az eredeti, RS-71 nevet kapta a sajtóanyagban, emiatt tartja magát, hogy félre lett olvasva, pedig nem. Na ez az urban legend, nem a titánimport.
A gép amúgy igen, 64' végén szállt fel először, de az elődmodell A-12 már 62'ben, maga a tervezési szakasz 59'ben zárult le, 64' júliusában hangzott el az ominózus beszéd, ami viszont eleve nem az SR-71-ről, vagy elődmodelljéről, az A-12-ről szólt, hanem az A-11-re hivatkoztak SR-71/RS-71-ként, lévén az A-12/SR-71 hadititok volt. És végül 66'ban ismerték el hivatalosan, hogy egyáltalán létezik.

Amit meg te írsz importal kapcsolatban, meg ami a linkeden van, évtizedekkel később volt. Ami inkonzisztens, hogy ha szerinted volt egy ideig hiány titánból, ami 800 tonna körüli mennyiséget jelentett, mégis lehetett gépet gyártani 91% arányú titánelemekkel, beleértve a komplett géptestet, szerkezeti elemeket, stb stb, később meg elvileg ha megszűnt a hiány, rendelkezésre állt a korábbi mennyiség 4-5szöröse, mégis egyik, a később gyártott bármilyen más gépek esetében közel sincs ehhez az arányhoz egyik amerika gép sem, miközben az oroszok kis túlzással a vécéajtóra a riglit is titánból gyártják.
2-More 2019.09.12 09:17:38
@gigabursch: Pontosan. Ha már így szétoffoltuk a topikot, anno a nagy keleti barátság jegyében jöttek ralikra az orosz gyári támogatású ladák, vagy épp a litvánok a VFTS-ekkel, hazafele üresen mentek a szervizkamionok, itt meg eladták a pótalkatrészeket kemény pénzért, utána meg az itthoni szakik kopácsolták, hogy az miaz titánötvözet stabilizátorrúd, meg csonkállvány, meg alumíniumötvözet ajtó, meg stb. Ott se nagyon számított a pénz, és nem is a futóművel, meg a többivel volt a gond, hanem motorral nem bírta a nyugatiakkal az iramot. Ja, és még egy plusz gondolat, fentebb ugye arról volt szó, hogy a németek seggéből sütött e a nap. Hát, az oroszokéból sem, a nagy legendás tolókerekes váltó, ami régen ment, meg amitől itt is mindenki bebrunyál örömébe, az egy angol Hewland váltó gyakorlatilag 1:1es koppintása....
Miután az előző, egyben első részben lefektették a Tu-22M-től elvártakat, következhetett a megvalósítás. Ez először a kis sorozatokban épített M0 és M1 változatokat jelentette, majd jöhetett a már rendszeresíthető M2. Ennek részletes műszaki bemutatása mellett a hajtóműkérdés is előkerül ebben a…..
2-More 2019.08.20 19:03:03
@Maga Lenin: megkaptam, emegneztem, egyszerubb, meg korrektebb ha ide valaszolok. Ez egy hidraulikus, tobbtarcsas fekrendszer, amit valoban per kerek KT-500-as elektromos hutoventillatorok hutenek, ugyan maga a ventillator vagy nem latszik, vagy nincs a kepen, vagy en nem tudom beazonositani, de a szovegben egyertelmuen ez van. Maga a rendszer elvi szinten is mas mint az egytarcsas, nincs feknyereg dugattyukkal, hanem a tarcsak kozt vannak a betetek, es a tarcsak/betetlapok egymashoz szorulnak, ugy, mint egy tobbtarcsas kuplungszerkezetben, ugy alakul ki a fekhatas. Normal esetben ezeknek a kulsejen es/vagy belsejen vannak a tarcsabol kialakitott hutolamellak, vagy ha kell, egy kulon rotor az egesz szerkezet kozepen a tengelyen, itt viszont van ennek a bizonyos ventillatornak kulon elektromos meghajtasa. Gondolom a suly, es/vagy a leszallasi sebesseg miatt kellett igy megoldani, vagy beleszolt hogy zart felni kellett a betonozatlan futopalyas opcio miatt, vagy X. Ugyhogy, valoban ventillatoros a kerekek hutese, es en pofaztam bele feleslegesen valamibe, amibe nem kellett volna.
2-More 2019.08.20 19:21:24
@rdos: MT-500 amugy, csak kozben elvesztem az azonositokban. Forgatom a kepet mint majom a rubikkockat, latszanak kivul a kisebb, belul a nagyobb, hutofeluletet novelo tarajak, kozepen meg gondolom melyebben van egy centrifugalventillator. Latszik a kabelezes, a kotodobozok, legalabbis, annak tunnek es maskepp neznek ki mint a szomszedos hidraulikacsovek.
Gondolom az is benne van az ilyesfajta kenyszerhutes szuksegessegeben, hogy maga a kerekek es benne a fekek relativ kicsik a gep mereteihez/sulyahoz kepest, nagysagrendileg akkorak, mint egy buszon vagy kamionon. 6-6 kerek van oldalankent, plusz az orrfuto, de az fekezetlen, es ennek kellett megfogni, adott esetben fekernyo ide vagy oda, egy kamionszerelveny vagy busz sulyanak a 2,5-3 szorosat kozel ugyannyi , ugyanakkora kerek mellett.
2-More 2019.08.21 08:26:29
@Maga Lenin: En az ilyen mernoki dolgokban azt a vegtelen kettosseget szoktam csodalni, hogy meg mindig kobaltat gyartanak, csak lezerrel elezett obszidianfejjel es cnc mart titan nyellel. Azaz hiaba valtotta fel a vilaghaboruk kornyeki, konkretan szemetben valo turkalast a kvazi korlatlan lehetosegek vilaga, majd zuhantak vissza a szarba, az elv meg mindig ugyanaz: feltetelezzuk hogy az adott eszkozt felhasznalo teljesen hulye es/vagy reszeg, de mindenkeppen kepzetlen, es ennek mindent alarendelunk: ami nincs, nem romlik el, minden eszkoz elsodleges funkcioja, hogy kalapacs, utana minden mas, es ha megis elromlik, lehessen egy masik, potencialisan kalapacskent funkcionalo eszkozzel javitani. Az ember ugyanugy alkatresz, meghozza nem is a legfontosabb, nincs ergonomia, majd a paraszt alkalmazkodik, ugyis puhabb mint az eszkoz amit hasznalni fog.
via GIPHY Az ülőmunka jó szék nélkül öngyilkosság, jól tudja ezt Viktor gondoskodó barátnője is. Épp ezért meglepte Viktort egy jó kis irodaszékkel, ami sajnos pár hét után magától leliftezett. Szerviz széket rendbe hoz, szék hazakerül, Viktor örül. Szék újra leereszt. A sztori végén meg kiderül,…..
2-More 2019.07.27 10:31:00
@toreki: minden alkalommal adnak papirt, ne viccelj. Vagy te otthagyod barmidet barhol papir nelkul? Olyan szerviz a vilagon nincs ami pofara atvesz barmit, ez suket duma.
A szallitas mas teszta, ott a futarral kell leboxolni, de ha olyan seggbuta valaki hogy csak osszeszerelni tud, szet nem, a futar nem koteles felvenni. Tudod, a gorcsos szabalykovetes az egy ketiranyu utca.
Ha van papir, es jogos hogy 3x benn jart ugyanazzal a hibaval, jogos a levasarlas/love vissza. De ha nem, mert per pillanat ul rajta a szervizes, es teszt OK a cucc, akkor van meg egy kor.
2-More 2019.07.27 13:13:46
@KaTe: az atvetelrol is, az atadasrol is, rajta a hiba megnevezesevel. Eleg nagy a forgalmuk, maskepp ez nem mukodik.
A futarral a vevo boxol. Az elado felelossege odaig terjed, hogy kikuldi a szerzodott futart. A hutodet, mosogatogepedet sem szereli ki neked a futar a beepitett szekrenybol, sot, a lakasbol kivinni, behozni sem koteles, csak ha ez irasban ki van kotve.
Ha valaki egy szeket nem tud szet/osszerakni, arra sajnos jobbat nem tudok, egyszeruen olje meg magat. Nem fogja az egesz bolygo az ilyen ostoba papucsallatkak gyamolitasanak szentelni magat. Johogy a Fovarosi Szennyvizmuvektol ne jarjon ki hozza egy munkas a szaros WC papirt kiskezebol atvenni.
2-More 2019.07.27 17:31:11
@toreki: akkor nem ertrm, ez hogy jon ide. Azon kivul, egy alaplapcseretol nem indul automatikusan elolrol a jotallas, vagy hosszabbodik meg a teljes eszkoz jotallasa az uj alkatreszevel, maximum a szervizben toltott idovel szoktak meghosszabbitani, azt is csak a kulonlegesen kotekedo, hulye vasarlo kedveert. Ennek orven kvazi orokjotallast is adhatnanak barmilyen szarra, amit,meg a 3-5-10 evet pont az eztel ugyeskedo seggfaszok miatt nem lehet itthon csomo esetben ervenyesiteni az amugy korrekt vasarlonak.
A képregény-adaptációk nagy utat tettek meg mióta Superman 1978-ban a nézőkre mosolygott. Tim Burton lázas rajongással fogadott 1989-es Batmanje kellett ahhoz, hogy a nehezen kapcsoló stúdiófőnökök megszimatolják micsoda pénz rejtőzik bennük, ám a film hatására létrejött próbálkozások többsége nem…..
2-More 2019.04.25 22:06:40
@Snagal: gyakorlo loszer volt, azaz mag+huvely, de csappantyu es lopor nelkul, ez egy kozeli, tarazos jelenet miatt volt szukseges. Ebbol maradt a csoben a mag, amit utana a vaktolteny kilott, amiben eleve tobb a lopor a hanghatas miatt, mivel alapbol nincs eleg fojtas, ez okozott halalos serulest.
Amugy csomo filmnel hasznaltak es hasznalnak eles fegyvert eles loszerrel, foleg mert csomo fegyver nem vagy alig mukodik vaktoltennyel, vagy ilyen-olyan atalakitas szukseges, illetve olcsob mint a cgi. Az teny, a Hollo ota szigorubbak a szabalyok ra, pl van kulon, csak vaktoltennyel mukodo, veglegesen atalakitott fegyver es kulon eles, nincs atjaras, illetve soha nem iranyulhat fegyver (vaktoltennyel mukodo sem) kozvetlenul emberre.
Linkbuilder Hidegzuhany 2017.08.19 08:28:55
Linkbuilder  ICL  - A hét közepén látott napvilágot az fotó, amelyen egy svájci hotel úszómedencéje mellé kifüggesztett felirat olvasható. A tábla arra kéri a zsidó vendégeket, hogy lesznek oly kedvesek fürdés előtt és után is lezuhanyozni, ellenkező esetben számukra be kell zárniuk a medencét.…..
2-More 2017.08.19 18:19:17
@gigabursch: a tetuhinta az ortodox pajeszra utal szivi, nem a mosdatlansagra. Amugy, en se igy irtam volna ki, nemcsak mert nem PC, hanem mertegyszeruen nem kell tamadasi feluletet adni senkinek. Az meg megint mas teszta, hogy a sztereotipia, hiaba "rossz" meg un-PC, basszameg, ha egyszer megalapozott, maximum nem illik a kirakatba rakni, de azert tudomasul venni lehet (ne), hogy 10bol 9 ellenor a neander-volgybol jott, ugyanennyi politikus lop, stb.
Üdv minden régijáték-rajongónak, megint itt van 2in1 rovatunk, a Checkpoint Mini, ami cikk és podcast is, attól függően, ki hogyan fogyasztja. Szokás szerint a lejátszó után egy cikkecske is jön a játékról azok kedvéért, akiknek a podcastes formátum annyira nem jön be, de pár bekezdést bármikor…..
2-More 2017.07.31 13:39:31
@mbm: Az SW adaptációk "jóságának" oka azért ott is keresendő, hogy nem állnak le bárkivel bármit gyártatni, íratni, illetve, hogy aláíratnak a fejlesztő céggel egy olyan titoktartásit, hogy ha bármi kiszivárog a fejlesztéshez elengedhetetlen filmes infókból, akkor a családjukat irtják ki hetedíziglen. Ne tudd meg, mi ment az előző SW megjelenése előtt a Lego gyárakban, mire a film kijön, ugyi a boltok raktáraiban kell már legyen a cájg, ahhoz meg oda kell juttatni, de előbb le kell gyártani, még előbb meg meg kell tervezni, mi hogy álljon össze és le is kell tesztelni próbacsoportokkal. Ez adott esetben több száz vagy akár ezer embert érint, ezekkel mind elérni, hogy nincs fotó, csacsogás a családnak, megdurrantot prototípus, stb....
2-More 2017.07.31 13:54:14
@mbm: Megint flipperes möhö, de a Williams ebbe (is) rogyott bele állítólag, az Episode One flipper kijött a filmmel kb egyszerre. Namost, egy ilyen gépet 99'ben megtervezni és legyártani több ezres darabszámban, úgy, hogy maga a vezérlés illetve az egész platform amire készült, IS teljesen új volt, az lehetett a nemsemmi, és ezt titokban tartani, úgy, hogy csak betanított feketlábú csavarozó-kábelezőmelósból volt több száz, akár olyan is, aki nyárimunkás diák volt és felvették babramunkára, meg a takarítók a gyártósornál, meg a szállítmányozás 6 kontinensre, stb.....ésszel felfoghatatlan.
2-More 2017.07.31 15:21:45
@manson karcsi: láttam kb mindet kívül-belül, azért van rosszabb :D Sőt...
A vietnami háború A szakasz 2017.06.20 00:22:20
Háború talajszinten Ha a vietnami témájú játékfilmek toplistáját állítanám össze, az élbolyban ott csücsülne három olyan film, melyet ugyanaz a direktor, a Vietnamot is megjárt Oliver Stone jegyez. Most rendezői munkásságának első ismert alkotását, a saját élményeit feldolgozó háborús drámát, A…..
2-More 2017.06.23 18:53:16
@csentecsa: Komoly technikai oka nincs az újraszinkronnak. Ugyanis, a szinkronstúdió, hacsak nem Kodály Zoltán idejében készült a szinkron, akkor többsávos, szalagos master-rel dolgozott, sok helyen dolgozik a mai napig. A szinkronsáv pedig külön van az audiósávtól, azaz külön van a beszéd, külön az effektek, külön a zene, stb, majd ezt keverik rá magára a végtermékre, legyen az sztereo vagy 5.1. Azaz, technikailag az égegyadta világon semmi oka nincs, hogy egy régi szinkronsávot miért ne lehetne egy 5.1-es effektsávval összehozni. Maximum a beszéd nem lesz "térhangzású", ha egyszer eredetileg nem úgy rögzítették, teszem hozzá, rendszerint az egyes szinkronhangok külön-külön kerülnek rögzítésre, és a hangmérnök dolga összehozni, és ha valami egyszer egy koszos mikrofonnal van felvéve monoban külön-külön, akkor azt oda keverik, ahova akarják. Technikai okokból egy esetben nem lehet megoldani az egész mókát, mégpedik akkor, ha az eredeti master fizikailag nem elérhető, ül rajta az eredeti tulaj, megsemmisült, elveszett, elvitte a cica. Ami azért ritka.
Úgyhogy, van amit fentebb is írtak többen: a szinkronsáv után a jogdíjat kell fizetni az eredeti kiadónak, tulajdonosnak, satöbbi-satöbbi, nem tudom pontosan mit ír elő a szerzői jog, de tuti vannak páran aki tartják a markukat egy-egy újra-újra-újrakiadásnál. Mindenesetre, gondolhatod mi lóvé, ha megéri egy komplett filmet mindenféle szarjankókkal újraszinkronizálni egy gazdagréti panel harmadik emeletén a kisszobában.
Az, ha egy magyar kereskedelmi csatorna nem a 18+ műsorsávba akarja nyomni az adott filmet, de a film az, és nem akarnak orálisan közösülni az ORTT-vel, helyette visszanyesik 16 vagy akár 14esre, meg már a kertévé hülyesége. Amiben folyik a vér, abban rendszerint repül a bazmeg is, akkor meg szépen éjszakai műsorsávba kell rakni, vagy menjen fizetős tévén. Nem kell 14 évesen Die Hardokat meg Mad Maxet nézegetni, mert attól, hogy pont le van vágva az az 5 másodperc, amikor Willis papa belevágja az aktuális terrormiska szemébe a jégcsapot, még bokáig gázol a vérben a film többi részében.Ez kb olyan, mint Howard Stern idejében a 7 csúnya szó, amit nem mondhat rádióban. Hát, mondott helyette mást.
2-More 2017.06.24 17:44:29
@Untermensch4: Desperado? Amikor a "valami buzi, vagy Bucho"-ból lett "bicska vagy Bucho"? Egyébként, ha már offolunk, az igazi mélypont egy olyan alkotás szerintem, amelyhez ráadásul ez az egy szinkron van: ez pedig a Serenity. Érdemes megnézni magyar hanggal, amennyire tudom, mégcsak nem is itthon csinálták, hanem tán ausztráliában, olyanok a hangok, mintha a "szinkronszínészek" mégcsak az eredeti szöveget se hallották volna soha, hogy mit hogy kell angulol ejteni. De mégcsak a személyneveket se. Komolyan, a fan-made szinkron a Warcraft 3-hoz ahhot képest egy műalkotás :D
Mit érne egy autós vélemény-blog legjobb autós üldözések best-of lista nélkül, ezért íme egy saját lista, amelyben igyekeztem összegyűjteni olyan jelenteket, amelyek nem szerepelnek a legtöbb listán, és a mai nethuszárok túl fiatalok ahhoz hogy teljes pompájukban átéljék a nagyképernyőn. Az autós…..
2-More 2017.04.02 11:47:36
Sivatagi hajszában nem bogár, hanem pontiac fiero alapokon vannak a taligák, ha már feltétlen ezen ugrálunk, de ettől százszor prémiumabb filmekben sem törnek szarrá csúcsmodelleket feleslegesen. A többi ízlések és pofonok, én pl kb a semmitől is kevesebbre tartom az ilyen fimeknél a CGI-t, a látványosan "szarásig volt pénz hogy minden snittben letörjünk egy verdát" hozzáállást, illetve a kikanalazott, katapulttal lövöldözött üres kasznikat. Ezért üdítő színfolt pl a Rázós futam, ahol konkrétan a Capri-ból egy darab volt, eredetileg kőkemény, egyedileg épített versenygép, egyébként miután kb 20x szétszedték-átépítették, a mai napig indulnak vele ilye-olyan futamokon. Igaz, ennek is annyi köze van a Caprihoz, hogy valamikor részben annak a bódéja volt alatta, de a motor 350es V8, alatta csőfutómű, stb. Ki is volt adva, hogy a jelenetekben csak ésszel, illetve, amikor megtörik, az egy teljesen kontrollált, megrendezett jelenet, nem csak úgy odakenik azt' törjön minnél jobban. Egyébként, habár kimaradt, a Mad Max szintén ilyen, ott az első részben annyira szűk volt a keret, hogy egy Interceptorra tellett csak, és a többi verdából is csak kevés állt rendelkezésre törnivalónak. Sőt, mondhatnánk a Fury Road-ot is, amiben szintén véges darabszámú kaszkadőrverda állt rendelkezésre, jellemzően 2-2, és nagyon kevés kivételtől eltekintve minden, ami rajtuk, bennük volt, az működött is. Így is egy komplett brigád dolgozott 3 műszakban, hogy minden verda járóképes legyen.
A vietnami háború A Vietkong 4. 2017.03.21 00:01:00
Egyenruha és felszerelés Már említettük, hogy hagyományosan három szinten szervezték meg a Nemzeti Felszabadítási Front haderejét. Az általuk használt felszerelést és fegyverzetet is ennek mentén haladva érdemes megvizsgálni. "Fekete pizsama", szandál és AK-47. Ken McFadyen, ausztrál katonafestő…..
2-More 2017.03.28 10:34:40
@VonS: Fi, hagyjuk már ezt a wikipedia=egy és egyetemes igazság. Persze, fasza cucc a wiki, de kiragadni kontextusból mondatokat, és rámondani, hogy ez és csak ez igaz, marhaság. Ha már idézetek, meg célozgatunk hogy megy e az angol, itt egy másik Chief of Staff idézet, csak a légierőtől : Curtis LeMay stated that "we're going to bomb them back into the Stone Age".
Az, hogy több bombát dobtak le, megint nyers számok, és almát a körtéhez. Először is, írnak 2-2,5 milliótól 7 millióig mindent, leszűkítve laoszra vagy épp az egész térséget belevéve, a második világháború egyesített angol-amerika bombázására pedig 2,1-2,7 között mindent, de azért azt ne felejtsük el, hogy eltelt 20-x év, és közben fejlődött ÉS változott a haditechnika. Ha csak azt nézed, hogy a B-17, B-24 és a B-52 bombaterhe között mekkora a különbség, mennyi az új és mennyi a régiek hatótávja, már ott kijön a difi, és akkor még azt meg sem említem, hogy a második világháborús bombatömeg amit írsz, abban a 2,1-2,7-ben nincs benne sem a ruszki bombamennyiség, sem a könnyűbombázók, zuhanóbombázól terhe, pláne nem a tüzérség, ami azért a második világháborúban eléggé nagy szerepet játszott, szemben ahhoz képest ami vietnamban volt.
Azt már csak zárójelben mondom, hogy minden hadseregben sikk fikázni a másik fegyvernemet, a gyalogság a paraszt kopasz, az agyútöltelék, a légierő a semmire nem jó, soha semmit el nem találó, felesleges pénzkidobás, a haditengerészet, a tengerészgyalogság, stb stb.....Olyat még a büdös életben nem mondtak egy fegyvernemnél sem egyik hadseregben se, hogy ne ŐK lennének a legjobbak, és minden más szart se ér.
Más, azért azt is jegyezzük meg, hogy úgy szintén kurva könnyű háborúzni, hogy az egyik felet kötik szabályok, ráirányul a nemzetközi figyelem, a másik meg ezt telibe leszarja, leszarhatja. Persze, történtek ocsmány dolgok amerikai részről is, de azért nem kell a vietnamiaknak szobrot emelni, hogy milyen fasza, humánus emberek voltak, akik csak a hazájukat védték. Most is vannak ilyen fasza srácok a közel s távolkeleten, akik "csak a hazájukat védik", szögbombával, méreggel, csapdával, gyerekkatonákkal, a civilek megfélemlítésével, kínzással, csonkítással, ebből vietnami kontextusban ismerős valamelyik? Na ugye.

Megint mondom, egy egész országra kiterjedő, nagyszabású fegyver, felszerelésteszt az nem háború. Nem volt tétje megnyerni. Gondolod, vietnam volt az egyetlen komcsi pöcegödör a világon, ahol lehetett bohóckodni? Odamentek, M-16, kicsit itt kényes, kicsit ott kell variálni, pipa, M-134, kicsit eszi a lőszert, nembaj kicsit áttervezzük, pipa, kopterek, ez jó ez marad, F-4, mégiscsak kell a fedélzeti gépfegyver,pipa, Agent Orange, pár összetevő jó lesz növényvédőszernek, pipa, a bakancs, a ruházat, az élőerő kiképzése, csipcsup felszerelési tárgyak amik nem voltak dzsungelkompatiblilisek, soroljam még? Mennyivel jobb és kényelmesebb volt ezt nyugiban, a világ segge lyukában kitesztelni, komolyabb tét nélkül,de mégis élesben, anélkül, hogy az ő országukat kb bármi fenyegette volna? Mert ugye az azért ne felejtsük el a nagy éljen vietnam-pfujj amerika felállásban, hogy arra kevés esély volt, hogy papucsban-pizsamában nekilendülnek a fiúk, átússzák a csendes óceánt és partra szállnak Venice Beach-en, kiöntik az AK csövéből a vizet és másnap már Hollywood helyet Hoshiwood felirat van....
2-More 2017.03.28 16:46:44
@VonS: Figyelj, ha ennyire lemegyünk a húsig, már amerikai oldalról, akkor szerinted a vietnami parasztnak nem édesmindegy volt, hogy ki hajtja el a két disznaját, meg ki gyújtja fel a rizsföldet, az amerikai azért, mert a vietkongal kooperál, vagy a vietkong mert az amerikaikkal? És mivel nem tudta, nem tudja, hogy lehet másképp is élni, innentől méginkább nem mindegy neki? Az ISIS vagy a tálibok azért nem teljesen jó példa, mert mindkettő ráült egy olyan országra, amelyik már ismert mást is. De gondolod, hogy mielőtt az amcsik elkezdték lóvéval pumpálni őket, még a tálibok előtt, afganinsztán egyébként egy tejjel-mézzel folyó kánaán volt? Vagy bármelyik másik ország, de nem is kell a közel-kelet, nézd meg a távolkeletet, vagy afrikát, mit műveltek egymással a kínaik, a japánok, afrikában mi ment zimbabvében (anno rhodesia) vagy szomáliában, szváziföldön, etiópiában, akárhol? Betette a fehér ember a lábát, elrabolta, amit ért, erőforrást, rabszolgát, akármit, és amikor elért a fejlettség arra a fokára, hogy rájött, hogy ez alapvetően nem kóser dolog, a lehető legnagyobb hülyeséget csinálta: azt hitte, hogy amit ő a saját kárán megtanult 3-500-x száz évnyi sötétséggel, elnyomatással, butasággal, szenvedéssel, azon majd ezek a népek 20-50 év alatt át fognak lendülni. Helyette a francot.
Más, a katonák, meg hogy mekkora volt a nyomás, mennyire volt szar vagy nem: az átlag katonának bármit kell is csinálni, az mindenképpen szar. Tetemes része, aki bevonul, bármelyik hadseregbe, annak fingja nincs, mire vonul be. A legnagyobb része azért vonul, mert lusta/iskolázatlan/buta/nincs más lehetősége, nem kívánt törlendő. Jóval kevesebb az, amelyik valami ködös elhivatottságból, hazaszeretet, puszta kötelességtudat, valamilyen vallás vagy meggyőződés alapján. A maradék, legkisebb rész meg az, amelyik egész egyszerűen ölni, robbantgatni, lövöldözni, pusztítani akar, és van annyi intelligenciája, hogy rájön, ezt egy hadseregben egy fegyveres konfliktus esetén jórészt büntetlenül teheti. Persze, vannak bizonyos feladatkörök, ahol kontraszelekció van, ahová olyan lelkületű embert kell helyezni, amit csak hozzávetőleg lehet normálisnak nevezni, mert egy alapvetően egészséges lelkű ember nem alkalmas rá, de ilyen civilben is van. Persze, annak, aki erre nem alkalmas, és bekerül a darálóba, annak szar. Az meg, amelyik mentálisan alkalmas volt, szándékosan nem azt akarom mondani hogy "rendben" volt, az meg ugyanúgy hazament kertet kapálni, mint annak előtte. Olyan ez, mint bármi más az életben: van pár hülye, akik mindig a leghangosabbak, és arról ítélnek meg egy egész csoportot. Persze, van jópár mindenképp, aki rámegy agyilag, fizikailag, nade, ha innen nézed, azért itt is van fejlődés, manapság aki nem alkalmas az ilyesmire, azt idejekorán kirostálják. Ezért volt faszság a sorkatonaság, akikre igazán ráfért volna, az úgyis kihúzta alóla magát, aki meg nem, annak meg nem adott túl sokat az életéhez, csak elvett.
2-More 2017.03.30 10:57:12
@Untermensch4: Pont ezt mondom, nézd meg akármelyik ex-gyarmati országot, ahonnan a gyarmatosítók elhúztak, OK, hogy tré volt a kvázi rabszolgatartás meg a mindenféle javak lerablása, de a legtöbb helyen szinte törzsi, jobb esetben ókori-középkori állapotok uralkodtak, ahová utána rekordsebességgel süllyednek is vissza. Az viszont csak egy romantikus képzelgés, hogy minden teljesen fasza lett volna, mielőtt a fehér ember betette a lábát, az amerikai indiánoktól kezdve a különböző távolkeleti nemzetekig mindenki lelkesen irtja a másikat, gyakorlatilag amióta a fáról lemásztunk. Az egyetlen amiben a fehér ember eltér a többieketől, hogy ezt rekordsebességgel és hatalmas vehemenciával csinálta, de legalább lassan, pár évszázad alatt eljutottunk oda, hogy kezdjük belátni, hogy nem fasza pár tábla búza, egy másképp görbülő orr, két árnyalattal más bőrszín vagy egy másképp hívott, képzeletbeli barát miatt ölnünk egymást. Nem vagyok egy rasszista barom, de azért ettől a többi nép, nagyon kevés kivételtől eltekintve, azért jócskán odébb van még.
Ahogy Messi Ronaldoval, úgy az Audi a BMW-vel és persze ott van Trump és Clinton, Batman és Pókember, nokedlis pörkölt villa és kanál, és hogy célirányosan sporttal zárjuk a felsorolást Katinka és a világ többi úszója, úgy dúl a küzdelem, zajlik a csata, évről-évre skalpokat gyűjtve az ártalmatlanak…..
2-More 2017.01.06 11:09:55
@guy: Taníthatnál a Mac minőségibb alkatrészeiről, amikben Intel processzor dünnyög, Samsung, Hynix és társai memória, Seagate, WD vinyó, Samsung SSD........

Az összeszerelési minőséggel nem vitatkoznék, illetve, biztos van az alkatrészek között is A-B-C-Z kategória, de ha azonos beszállító azonos minőségű alkatrészeit nézed, sehol nem jön ki az 1,5-2x szorzó az almás logóra.
2-More 2017.01.06 11:40:26
@mpl: Nem ez volt a lényeg, hogy mi szar, meg mi nem, csak értsük egymást: te mac-et használsz, használtál, eszerint azt is ismered (jobban). Volt Photoshop PC-re, nem buherált, és hogy az adott korban a Mac-en nem ment jobban, mint egy ugyanolyan korú PC-n, vagy legalábbis, nem sokkal, az hétszentség. Igaz, akkor még totál más volt a kettő alatt az architektúra, de basszus, egy 300 DPI-s A4es scan TIF-ben ugyanannyi memóriába kellett beférjen, meg ugyanakkora, ugyanolyan sebességű, sokszor ugyanolyan gyártótól származó HDD-re kellett kiíródjon.

Az, hogy mibe lehet honnan belenyúlni, az megint más kérdés: VNC-vel X éve is bele lehetett bármibe, amin elfutott, meg fel volt rá konfigolva gép, tűzfal, router, stb. Most meg van Logmein, Teamviewer, stb.

Én azt nem szeretem, amikor megy a möhö, meg a bezzegezés hogy a virus, meg a megbizhatóság, meg a többi. Átlag bózsi átlag mac-en átlag facebook/internetezés közben ugyanakkora eséllyel kattint valamilyen ártó linkre, és szopja be, mint átlag bózsi2 PC-n. Csak az egyikből 10x annyi van. Olyan, mintha azt mondanánk, hogy kevesebb pizzafutár alatt esik ki a nyelestengelycsapágy az BMW 1-eseknél, mint a Suzuki Swifteknél. Ja, csak az egyik 2x annyiba kerül, mint a másik, eladása a töredéke, és mellesleg egyes bömmöst használ egy látványpékség pizzafutárkodásra az országban.
Elég sokat vagyok autómániás emberek között, tehát már ezerszer szóba került a Mazda MX-5-ös. Jó autó meg könnyű meg szép a forma. Tudom, tagadnom kellene, de a forma miatt vettem meg. Soha nem vezettem, soha nem ültem benne, nem tudtam, milyen, viszont nagyon tetszett. Régóta…..
Pár hónap blogolás után elérkezettnek látom az időt arra, hogy kicsit közelebb engedjem magam hozzátok, Kedves Olvasókhoz, és bemutassak pár játékot, amit gyermekkorom óta imádok, és akármikor előveszem, ugyanazt az élményt adja, mint akkor. Nem csak a nosztalgiafaktorról…..
2-More 2014.12.02 14:34:19
@odamondó: Quake alá tökmindegy milyen videokártyát toltál anno, mert volt az S3, meg a Tseng ET6000, és viszont látásra. Az első GL patchre meg a 3Dfx-re nem kevéssel később került sor, addig meg pont az volt a Quake-re a kritika, hogy ronda, mint a bűn, dominált a szürke-barna, a Doom első része egy színorgia volt ahhoz képest.

Amúgy meg, melyik legenda, melyik nem, attól függ, kinek. Van akikek a C64 játék is pfujj, mert Spektrumon mi volt már, azt' már felnőtt egy korosztály, akinek lassan a COD első része is retro.
A minap egy Androidos szupertelefonról adtunk hírt. Alaposan fellelkesedtetek a témát illetően, jött is hozzászólás rendesen. Az egyik viszont... finoman szólva kivágta nálam a biztosítékot. Kérdőn bámultam magam elé, s csak néztem ki a fejemből. Természetesen, az egy dolog,…..
2-More 2014.11.17 13:52:27
@szepi79, első ezen a néven: Miért, mi az a "súl"? Másrészt, ezt nem ő fejtette meg, benne volt 20+ éve az általános iskola alsós nyelvtanban. Ha meg ellenpélda kell feltétlen, akkor majom :D

És a dual simre: évekig mászkáltam én is 2 telefonnal, aztán hárommal, aztán megint kettővel, aztán lett egy dual simes. Soha többet, a végén bakancsal vertem szét a konyhakövön. A konstans fel-a-hálóra-le-a-hálóról ha sűrűn váltogatod a hivásokat, előbb-utóbb tuti fagyás vagy egyik/másik SIMen elérhetetlenséget eredményez, azt meg, hogy ha az egyiken hívnak, a másik közben nem foglalt/becsipog/stb, hanem egyszerűen kifütyül mintha nem is lenne, de cserébe még értesítést se kapsz, nettó röhej a 21. században. Ja persze, lehetne, csak akkor ugye dupla modul kellene hozzá (kvázi két "telefon" egy tokban), csak az meg drága, meg akkor nem lehet kínában legyártani 5 forintért, és eladni 5.5ért gagyiban, csilliárdokért meg prémiumban. Úgyhogy, nálam megint 2 telefon van, töltök kettőt, okostelefon, akkutank, autós töltő, adatkábel, a vége mégis az, hogy valamelyikre jön a "faszérnemveszedfel"....
IDDQD Heti retro: Grim Fandango 2014.09.19 08:38:33
A harmadik Monkey Island-játék, a The Curse of Monkey Island egyik első helyszínén fekszik egy csontváz, akit meg lehet lökni, és akkor leesik róla egy jelvény, amin a következő felirat olvasható: „Kérdezz a Grim Fandangóról”. A poén egyszerre két játék felé tisztelgés. Az…..
2-More 2014.09.19 13:42:53
@Johnny336: 96'os a Duke 3D, de közel járt. Én is emlékszem az ilyen másolójóskákra, anno a piacon 100 forintért adták a másolt C64 cuccokat itt a környéken.

És ja, a régen mindenjobbvolt, persze, csak el lehetett tökölni éveket egy játékkal, volt pénz profi szinkronra/videóra, mert nemcsak minden jobb volt, de bizony marha sok minden, pl kulimunka órabére is, sokkal de sokkal kevesebb.
2-More 2014.09.19 13:53:47
@Sequoyah: Reálértéken mérve volt egy-két csillagászati projekt, pl a Stonekeep, ami éveket húzódott és irgalmatlan lóvékba került, de a többség egy mai stuffhoz képest kabátgombokba került.

Ugyanez a helyzet egyébként sok más "iparosmunkával" is, pl ezért húzta le a redőnyt sok videokabinetet meg flippert gyártó cég,költségek meg az igények nőttek az égbe, viszont ugyannyit dobáltak bele. Nem is szólva arról, hogy ott kissé drágább mulatság volt "patchelni".
2-More 2014.09.19 15:36:35
@Bobby Newmark: Egyik haverom ezért tárolt be pár nokia ostobafont :D Teszem hozzá, a végén én meg pont azoktól kaptam agyfaszt. Úgyhogy lett tablet, okostelefon, stb, kb a második dolog az egy DOS emulátor volt, ami felugrott rá, megy egy Lands of Lore :D
Hivatalos: a sárvédőre szerelt visszapillantó tükör idehaza is legális, ha van benne E-jel, rálátni a szélvédő törölt felületén át, és ellátja a feladatát, azaz látni belőle a vonatkozó sávot mögötted. Csodálatos hír ez a nosztalgikus japán belpiacos gépkocsik…..
GT-R, Porsche, Ferrari, Lamborghini, Radical, Caterham... ezektől az ember elvárja a teljesítményt. Nyálat csorgatnak rájuk, tinédzserek nyomják pelyhedző állukat az oldalüvegre és elképzelik, ahogy lefűzik a kedvenc kanyarjaikat, ahogy driftelve fordulnak minden sarkon... az autó…..
2-More 2014.02.06 15:31:27
@metalex: Csak egy böffenet a 175 kontra 155re, mivel A048akon gurul, 175 az elvi szélessége a guminak. Nekem 175/60R13ak vannak fenn, pocsonyateszt, a futófelület jócskán 180 mm felett van. 175/50R13as gumit pedig csak a "csalós 175" néven emlegetik, azt simán felpattintod egy 7" felnire is, futófelülete pedig gumigyártó függvényében 200 mm is lehet akár. Alapesetben, minél peresebb egy gumi, annál szélesebb a futófelület, hiába van ráirva ugyanannyi, gyártóról gyártóra akár fél centivel is eltérhet még sima utcai guminál is, hátmég olyan finomságok slick vagy semislick esetén, mint az üzemhőmérsékleten történő tágulás. Az is van gumi, amelyiknél rádob bő egy centit.
TComment Rossz neked, ha letolsz 2013.12.18 06:34:04
Magyarországon a törvény azokat védi, akik a belső sávban félemlítik meg a többi közlekedőt. Elég, ezen változtatni kell. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
Biztos a személyes kötődés teszi, de megszerettem a családi Balenónkat. Különösen a szerkesztőségi gyorsuláson mutatott teljesítménye nyűgözött le, persze kis dög, relatíve erős 1,6-os motorral, jófajta, Euro kevés kivitelben. Vagyis veszi a gázt. Néha ránézek a hirdetési…..
2-More 2013.12.13 12:39:30
@Szkotti: Ja, csak utcára nem teheted fel, számos okból.

@karolyk22: Kiscsibém, de nagy a pofánk.....Én speciel megvettem a kovácsolt hajtókart. Meg a dugót. Meg a ketrecet. Meg többi kurvaanyját. És leszarom a véleményedet, hogy böff akkor is egy suzuki. Mert amikor az a cég, akitől a hajtókart meg a dugót veszem, ugyanabból az anyagból gyártja ugyanolyan gépen a hajtókart a suzukiba is, hondába is, nissanba is, ferrariba is, akkor nincs ott "csak egy suzuki". Viszont azzal, hogy tok-vonó csővel, üzemanyaggal is 900 kiló alatt van a gép, azt egy "picit" nehezen veszed meg más autónál, ami nem "csak egy suzuki".
2-More 2013.12.13 15:28:23
@Tommi: Ja. De a jó futómű meg a fék nem nyom 0-100as sprintben annyit, meg 400 méteren, mint a motortuning, szerintem. Meg mások szerint is.
2-More 2013.12.16 08:24:50
@visszakettopadlogaz: Mondjuk 4 üteműnél is lehet érdekes dolgokba belefutni, erre mondhatnám azt hogy egy egyhengerek kétütemű esetén egy kipufogó egyszerűbb történet, mint egy többhengeres 4 ütemű, az egy dolog, hogy az egyiknél felömlő méret-alak, stb, a négyüteműnél meg ott a vezérműtengelyprofilokkal, nyitási időkkel szarozás, hogy ilyen finomságokat, mint összenyitás meg az egymás töltési hatásfokát rontó hengerek egymással szivócső-kipufogószinten való összejátszása....

@Schütii: Az ilyen 1000+ lovas, dynopadra spaniferezett, elől meg egy klimagépházzal fújatott szaroknak én se látom értelmét, de egy okosan kitalált és megépített motornak 1,6ból a 200+ ló használható lóerő-nyomaték tartományokkal nem egy megoldhatatlan dolog. Mindig el szoktam ugatni ha felmerül ez a turbórinyálás, hogy már nem 89'et írunk, amikor 5ezerig nem volt töltőnyomásod, majd 5ezertől 7ezerig kitörött a nyakad és hátracsúsztál az üléssel a csomagtartóba, azt' leszabályzás, egy gang fel és kezdődik előlről. Egy mai golyóscsapágyas, gyakran sima utcai autóban is titánötvözet turbinakerekes-tengelyes turbó már 2-3 ezernél úgy felfújja a motort mint a szél, nem mellesleg, nem az "ideálisnak" mondott 8,5:1 kompresszióaránnyal operálnak, hanem gyakran akár 10:1essel is.
TComment Ilyen egy sportos autó 2013.11.27 06:15:00
A sportosság és a vezetés élménye azok a frázisok, amelyektől a gyártók eladásokat remélnek. Meg tudjuk fogalmazni, hogy milyen egy sportos autó? Megpróbáljuk. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
2-More 2013.11.28 08:40:44
@Szabványok: FWD-RWD-AWD: Kérdezd meg akármelyik szlalombuzit, mit mond egy hátulkotrósról. Meg fogsz lepődni.

Mondom ezt úgy, hogy alapvetően korábban elsőkerekes kocsikat vezettem, az egyik sajátom is az. Aztán a saját kocsim összkerekes lett, jelenleg meg a hátsókerekest hajtom. Mindnek megvan az előnye, és a hátránya, ahogy az 50:50nek, az orr vagy farközépmotornak, kis súlynak, stb. Összerék érzés nélküli gépautó? Pár éve fenn voltam télen a pilisben pörögni. Ahol az elsőkerekest kézifékrángatással lehetett meginditani, ott én egy röpke gázadásra már keresztben jártam. Csak egy bizonyos pont után nem lehet úgy összeszedni, mint egy hátulkotróst, mert dobja a seggét ÉS tolja az orrát. Meg persze brutál a hajtáslánc vesztesége, nem ok nélkül volt az anno a rallyben, hogy murván-hóban tarolt a quattro, aszfalton meg megfogta a 037, az rs200 se ok nélkül volt kapcsolható összkerék. De mondok jobbat, kérdezt meg hazánk hondára nyergelt fiát a wtccben. Rühellem a hypeot körülötte, meg a hondát is, de nem beszél hülyeséget.

Tavaly télen az összkerékkel kellett elinduljak, mert a hátulkotróssal nem birtam a ház elől kiállni konkrétan, úgy felült a csóri 700-egykét kilójával a hóra, álltam a lejtőn a lámpánál, látom mellettem a L-es rendszámú, fiatalka 5ös bömmös darálja a havat a lemezfelniken, én meg egyes-gáz, és megy. Nagyon zord ónos eső vagy lefagyott út kell ahhoz, hogy ne birjon elindulni, pedig a világ legleköpöttebb gyártójának legleköpötebb modelljéről beszélünk.

50:50es súlyelosztás is olyan, meg az orr vagy farközépmotor, hogy persze fasza hogy középen a súlypont, csak amikor megpördulsz, akkor a súlypontod körül pörögsz, namost az egy dolog, hogy egy MR2, MG roadster, stb nehezen akar megpördülni, de ha már elkezdte, akkor sokkal jobban észnél kell lenni, mint egy orrnehéz kocsinál.
2-More 2013.11.28 09:24:00
@protézisesh: Ilyenkor gond az, hogy 15 éve az ilyen kocsikat a bontóban rohasztották szét, mert annyit nem ért mint a forgalomból kivonási költség.

Lehetne most is kis sportos, akár előlkotrós seggrakétákat is gyártani, csak nincs rá igény, meg pénz, meg másfele indult el a világ. Az hogy fúúú fiatalos, meg a a fiatalok majd megveszik, nettó baromság. Svájcban, németországban, de az USA-ban se rohan apu a szalonba hogy leéreccségizett' a pulya, nosza veretek egy A1et a segge alá, mert annyiba kerül. És régen is annyiba került, az összes legendárium a hot hatch meg az olcsó japán sportkocsikról a 2-3 tulajtól eredeteztethető, ismerek olyan embert aki nullkilóméteresen vette szalonból az 5gen VTI-t, hát nem csóri egyetemista volt. Swift GTI konkrétan a maga korában 2x annyiba került mint egy fapad 1.0, ami ugye itthon olyan 1,5 gurci volt. Cappuccino új ára volt 6500 GBP 94ben, az se épp szotyi, az egy dolog, hogy legjobb vétel volt 20k GBP alatt, meg év roadstere, meg stb, de azt se a szocproblémás liverpooli vette.

De mondok jobban, a Sport Quattro, jó mondjuk az egy űrhajó volt a maga korában, szóval, gyk a rövidpadlós, 200 darabban utcára gyártott modell volt 375k német maki 80-valahányban, az akkori értéken volt több mint 3 guriga. Úgy elvitték az 50es előszériát, hogy feltolták az árat majd 400k-ra, namost, az kinnt is csillagászati összeg volt, akkoriban itthon egy gecijól kereső ember hazavitt havi 20 ezret durván.
2-More 2013.11.28 15:41:31
@w a s d: A keresztmotoros elsőkerékhajtást a Minitől származtatják, előtte is volt, de ádámig-éváig nem kell szerintem visszamenni, ezzel az erővel a háromkerekű angol katonai ágyúvontató volt az első :D

A Mini abban volt más, hogy a motor gyak a váltó tetején van, és a kettőnek közös az olajköre, elég barom megoldás.
Ha tokiói szalon, akkor Daihatsu-stand, ezt lassan illik megjegyezni. A legérdekesebb megoldások általában ennél a márkánál vannak, a standjuk kihagyhatatlan. Talán érthető, hogy miután kétszer lezavartak a Toyota-standról, mert még/már/akkor épp nem lehetett fotózni, inkább…..
2-More 2013.11.27 12:39:35
@Béza Dániel: Azért az üzemanyagcella nem ugyanaz, mint a tartályos hidrogén. Meg azt se felejtsük el, hogy amikor nulláról kellett infrastruktúrát kiépiteni 50-80-100 éve, akkor teljesen mások voltak a költségek meg a viszonyok. Most viszont van benzinkúthálózati infrastruktúra, méghozzá jó, megoldott a biztonságos előlállitás, szállitás, tárolás, tankolás, amihez millió plusz egy kutyafasza szabványnak meg kell felelni, amire régen szartak. Bármelyik alternativ technológiát megnézed, súlyosabbnál súlyosabb és költségesebbnél költségesebb kompromisszumot kell(ene) kötni, úgy, hogy közben mindennek felment az ára a 50-80-100 évvel ezelőtti állapotokhoz képest a hússzorosára.

Minden más, amit most egyáltalán csak elképzelni tudnak, a jelenlegi megoldáshoz képest, azaz beállsz tankolni ahol eszedbe jut, tankolsz annyit amennyit akarsz, és távozol legrosszabb esetben 10 perc alatt, relative olcsón, az nem más, mint szaros látványpékség, népbutitás, vagy annyira szűk réteg számára működőképes, ami elenyésző a lakosság teljes számát nézve.
2-More 2013.11.27 13:49:36
@Béza Dániel: A hidrogén szénhidrogénből való előállitása ismert 100 éve, főleg mert ipari mennyiségben vizbontással meglehetősen költséges lenne.

Egyébként nem ez a lényeg, hogy ne lehetNE megcsinálni, mindent lehet. Hanem hogy érdemes e. Jelenleg felveszel egy egybitest kutasnak, vagy odaáll az egybites maga tankolni, pisztoly levesz, bedug, nincs nagy para. Ugyanezt folyékony hidrogén tankolásánál szerinted melyik kúttársaság vállalná be? Ha ez ilyen egyszerű lenne, meg nem lenne még egy kalap egyéb hátulütője, már 50 éve földgázt vagy PBt tankolnánk, és ez nem is lenne kérdés hogy átálljunk e hidrogénre inkább azokról. Ugyanez a bibi az otthoni reformerrel, te szivesen laknál olyan helyen, ahol a szomszéd egybites épp a kertből tankolja a hidrogént? Ugyannyira nem, mint ahogy atomerőművet se szeretne senki a kert végébe, se autópályát, se olajfinomitót, se semmit. Csak óssóér' energiát, meg közlekedést, meg úgy MINDENT. A gond az, hogy erre egyre kevésbé van hely.
2-More 2013.11.27 14:20:39
@Béza Dániel: Alapvetően egyetértek, bár ez nem feltétlenül kényelmi szempont. Egyszerüen nincs más opció az esetek 95%-ban, csak a maradák 5%-al a legjobb példálódzni. Mert az senki ne gondolja, hogy aki reggel 7kor a 11esen próbál bebaszódni a hulladék fővárosunkba, az puszta passzióból szopatja magát a sorban.

Gázkérdésben is alapvetően igazad van, csak próbálj meg mondjuk földszint alá épitett házba gázt bevezettetni, nem fog sikerülni, postázom. Gázos autóval beállni parkolóházba. Stb. Szerinted, miért?

Egészen addig, amig komoly áttörés nem lesz az elektromos áram megtermelésével, illetve ami ugyanolyan fontos, tárolásával, és nem utolsó sorban, szállitásával kapcsolatban, addig minden más csak kényszermegoldás.
A suttogás határán egyensúlyozó lágy, alázatos hangon beszél hozzánk a tolmács, miközben Weiss Manfréd egykori birodalmába, a Csepel Művekbe hatolunk be. A régi vágású ipartelepen nagy vasdarabok között keresi útját a busz, rozsdás hullámlemezből épült csarnokok mellett…..
2-More 2013.11.27 13:16:45
@Béza Dániel: Ja, meg ha megreped, cserélni kell, stb, kapásból el lehet költeni rá egy halom pénzt, viszont gyártani meg olcsóbb, mint külön leömlőt meg turbinaházat, viszont köszönhetően a kisszériás gyártásnak, meglássuk mennyire lesz könnyű pótolni 10 éves korában. Ja hogy 5 évre van tervezve...

Öntvény főtengely, hajtókar, nem az a gond, az is edzett, meg az is jó, kérdés hogy akkor mire fel a nagy hype a kézi összeszereléssel, ha roppszéria, tömeggyártásból kieső alkatrészekből lapátolod össze, amit amúgy másik 8 autóban is használsz? Mert itt jön ki az, hogy óóó há' ez olyan mint egy porsche, vagy egy ferka, csak kerül a harmadába. Persze. Csak ott alap a szárazkarter, meg másegyéb olyan okosságok, amiről itt szó nincs ugye.

Bevonatos henger, meg a hüvelyezés: Ja, csak nagyteljesitményű sportmotor nem fogja a tizedét se elgurulni annak, mint egy autó, illetve ott se feltétlenül baszódnak a bevonatolással, főleg egy-kéthengeresnél, hanem kidobják a hengert a francba, és raknak fel újat. Mellesleg, mennyi is az újrabevonatolás egy fúrás+hónoláshoz képest? Meg mennyira hajlamosak a különféle bevonatok pusztán az üzemanyagban vagy a beszivott levegőben előforduló korroziv anyagoktól károsodni? Nagyon?
2-More 2013.11.27 14:03:07
@zeddez: Ja, csak a következő generációt meg úgy fogja tudni eladni, ha lesz olyan, aki az előzőt vette, majd levedlette, és újra olyat akar, csak újabbat, és nem attól hangos a fél világ, hogy 5 évesen széthullott a fél autó, elvégre nem egy smartról beszélünk, meg nem is egy lamboról vagy ferkáról, amiből meg annyira kevés van, annyira drága, hogy nem illik szóba hozni ha elromlik. Márpedig de...
2-More 2013.11.27 14:15:24
@zeddez: Ja, csak itt szó nincs fullba CNC-zett alkatrészekről. Sima öntvény leömlő, szivócsonk, stb stb, lemunkálják a felesleget, és pá. Szórás meg mindenképpen lesz. CNC-zni azért szar ilyen alaktrészeket, mert konkrétan az anyag 80-90%a megy a hulladékba, és lehet szarozni a kitudja mennyira szennyeződött spén visszaolvasztásával, újra tömbbe öntésével.

Utcai csigázással kapcsolatban, régen ez nem volt nagy trip, csak kevésbé volt infó róla szabadkézen. Kellett egy turbó, elég üzemanyag, egy rendes lambdaszonda meg egy irható ECU, és pá. Utána már csak ész kérdése volt, meddig mész el, és hol fog valami engedni, mert előbb-utóbb fog. És ugye a régen minden jobb volt alapon, akkoriban nem volt grammra-mikronra kidekázva minden, volt tartalék az alkatrészekben, ami most nincs. A saját házam tája környékén, ismerek verdát amiben a 90 lóerős gyári motorra tervezett főtengelyen jelenleg jó 300 ló ébred, és eszébe nincs megmihálylani, az más kérdés hogy kb a főntengó az egyetlen gyári elem a motorban :D
Ez a poszt nagyjából ennyi. Megvolt az eredetigazolás (nem összetévesztendő az eredetiségvizsgával), a veteránvizsga, a biztosítás, a műszaki vizsga – csak a két fehér plakett maradt hátra és a forgalmi. Most már azok is a mieink. Mind. Kicsit újraélhettem a harnosändi…..
2-More 2013.11.11 14:36:42
Ugyanezt a túrát jártam végig, csak nem veteránautóval, már amennyiben a központi tokmányiroda a Visegrádi utcait jelenti mindenhol. A menetrend a következő volt:

8:50re megérkezek, emeletre felballagok, forgalomba helyezéshez sorszámot tépek. Előttem 3 ember, 5 percen belül a legutolsó ablaknál sorrakerülés. Külföldről származó, de itthon vásárolt kocsi, ergo dupla adásvételi, magyarországon forgalomba még sosem helyezett típus, természetesen, elírva. Én is beadtam a paksaméta papírt, külföldi eladó-itthoni vevő, itthoni eladó-én a vevő közti adásvételi, brit forgalmi, rendszám, kötelező biztositás megkötve, kisfaszom, minden, nem egész negyed órát voltam ott azzal együtt, hogy közölték, jobban járok ha visszajövök, mert nincs fenn a verda a rendszerben. Kérdésemre, hogy minden papiron két p- két c a Cappuccino, kivéve a magyar műszaki vizsgapapiron-eredetiségvizsgapapiron, és azt nem köllene ék vala kijavitani, mondták, hogy nem kell. Úgyhogy hibásan van fenn, sebaj. Milyen rendszámot szeretne, na erre jön a trükk, mert erre B rendszám kell, ami ugye motor méret, de motoron csak hátul van. De sebaj, mert van 4 is mindjárt, és választhatok, választok, telefonszámot átad, távozik. Nem egész másfél óra múlva csörög a telefon, megvannak az adatok, mehetek a forgalmiért, a korábban váltott sorszámmal vissza, őrnek szól, becsekkol, 10 percen belül csekkekkel távozok, és pont. Összesen az oda-vissza menettel nem volt 3 óra se az egész, úgy, hogy életemben először helyeztettem forgalomba kinnti kocsit, és másodszor vettem egyáltalán nevemre autót.

Szóval, mázli is kell, de inkább az, és ez csak jótanács mindenkinek, hogy ne tudjanak olyan papirt kérni, ami nincs az embernél, inkább legyen egy telefonkönyvnyi paksaméta, nameg, egy emberséges ügyintéző se árt.
Kaptam egy meghívást Hevesre, mármint Heves városba. Az Eötvös József szakközépiskola és gimnázium, amit valamiért ma már oktatási központnak hívnak hívott, hogy utazzak már oda, és meséljek a Totalcarról. Fizetik az útiköltséget. Azt mondtam, oké, viszont spóroljuk meg az…..
2-More 2013.10.30 09:23:47
@bervas: Ezért se értem mitől olyan nagy faxni hogy elforgathattad 7 ezerig. Volt bőven abból az érából olyan dugattyús motor, amit nemhogy eltolhattad odáig, onnan kezdett el igazán tolni.
2-More 2013.10.31 09:02:30
@Béza Dániel: 78'as az MK1 RX7, 86'os a MK2. Nincs technikailag hajde nagy különbség a kettő között. De a MK3 sem nagyon szeret a világ végéig forogni. Nincs is értelme, mert a beömlő-kiömlő csatornák fix mérete és alakja miatt amúgy is egy relative szűk tartományban tudja csak leadni az amúgy sem fényes nyomatékát, az amúgy meg nem gyenge fogyasztása mellett. Addig volt a wankel nagy fun, hogy hőőj 100-egykét lóerő 1200-1300 köbcentiből, amig nem volt elektronikus befecskendezés, meg hengerenként több szelep, meg turbó, a normál dugattyús motorokon. És addig is olyan almát a körtéhez felállás volt ugye.

Félreértés ne essék, persze, nagy kuriózum, meg minden, de nem ok nélkül nem terjed el, meg ha elterjedt volna, mire mondanánk azt hogy ejde fasza találmány? És a többi nagy okosság azokból az időkből? VW a betérdelő G-laderekkel,pl? Az is hatalmas faszaság, élettartama meg annak is annyi volt mint a wankelnek, meg oda kellett figyelni hogy nagyon. Átlag jóskának az se volt való.
Két hónap telt el a két TC pályanap közt. Ez jó sok idő, de a versenyautó-építés munka. A munka pedig, mint az nyilvánvaló, légnemű, amennyiben állandóan kitölti a rendelkezésére álló teret. És ott nyomást képez. Lássuk, hogyan. Először is a motor: Powered Áki…..
2-More 2013.09.20 16:39:23
@tschangow: Nálunk is felmerült, hogy jó volna az a többlet amit ad, aztán nem ok nélkül lett elvetve.
2-More 2013.09.23 08:55:31
@Nínó Karotta: Mondom, nincs olyan hogy 100% feletti nyitás. Még 100 se nagyon, ez olyan mintha a kerti csapot akarnád 100% fölé kinyitni. Ha birja a spricni, amúgy pl cikkszám alapján kiderül, miben használták még ugyanezt és ott mennyit nyit, akkor nem kell buzerálni. Mondjuk az jó bekalkulálni, hogy nem mindegy hogy 3,5 baron teker 75%on, vagy 4 baron 60-xen, mert nemcsak a túlvezérelt nyitás, de a túlzott nyomás is ki tudja nyúvasztani.

Más, olajnyomás: én inkább nézném át az olajkört, kezdve a nyomásmérő szondájával, illetve mérnék egyet egy rendes, külön mechanikus műszerrel, főleg ha a műszerhez nem volt meg a gyári szonda és utólag lett hozzá véve. Ha az rendben, akkor mennék tovább, puffertartály és társai felé. Meg az se mindegy hol méred azt a nyomást, lehet hogy valamerre nem tud keringeni, és a mérési ponton azért megy az égig a nyomás.

Sőt, az se hülyeség ha több helyen is megméred mi az ábra,van nem egy verda, ahol azért kell igy nézni, mert nemcsak olyan tud lenni, hogy elöttyen az olaj a karterben és nem tud mit szivni a punepa, hanem olyan is előfordult már, hogy egyszerüen akkora volt a turbulencia amit a főtengely keltett, vagy akár valami miatt a nyomás a forgattúsházban, hogy nem tud az olaj visszafolyni a hengerfejtől, akkor meg fennt mérhetsz akárhány bart, a csapágyazásnak akkor is kakukk.

@tschangow: Ezzel a szűrővel az a jó, hogy rögtön van plusz két karbantartási/csere pontod. Amit ráadásul minimum a szelepdekni lebontása nélkül nagyon meg se tudsz ejteni. Maserati Biturbók vezérműtengely, láncszakadási, turbóhaláli szindrómáját pont ezek a szűrők okozták.
2-More 2013.09.23 17:44:37
@tschangow: Kopp, totál szűrőt olvastam :D Újragondolás, naná, hogy kell. Csak előbb az okokat kell keresni, mielőtt az ember nekiáll variálni,mert ha annyi történt, hogy a ráncfelvarrott modell olajpumpáját kapta, és semmi egyéb, és az égben van az olajnyomás, annak valami kiváltó okának kell lennie. 8 bar az olajnyomás meleg fordulaton, az azért annyira nem egészséges, előbb-utóbb valamelyik szimmering fele utat fog magának keresni a matéria. Mondjuk kérdés melyik Motul van benne, frissen fűzött, nullkilóméteres motoron vatta új pumpával a 20W60as Motul nálunk is olyan 4 bar nyomást tudott hideg alapjáraton, de az se olyan égbekiáltó, és hideg fordulaton se igen ment 6 fölé sokkal. Ha meg azt nézem hogy az 5W50es Mobil1 is tud közel annyit a full utcai, 200k-t futott kocsimnál, akkor pláne. Mindezt mondom, hidegen. Meg megint, nem mindegy hol méred, lenn az olajpumpa környékén, középen valahol a járaton a pl gyári gomba helyén, vagy fenn a hengerfejnél, külön csináltál neki egy pipát, stb.

Nameg,az se túl egészséges, ha nagyon csökkented fennt az olajnyomást, meg ha már ennyire bele kell(ene) variálni a kenési rendszerbe, én kurvára végiggondolnám előbb ki van kivel, de mindenek előtt az okot próbálnám megkeresni, mielőtt még beáll a motor. Én első körben tutira megnézném egy biztosan frankó órával. Stack ide, oda, ha nem a gyári dobozából ugrott ki a jeladó újkorában, ki tudja mennyire jó az amit mér, illetve, ha a jeladónak vagy a műszernek nincs rendes testelése, illetve nem annyi delejt kap mint kéne, tököt-mákot is mérhet. Jellemzően pl a normálisabbja brit óráknak, mint a Stack, Racetech, Smith, stb, egy kaptafa a jeladója, de ránézésre nem biztos hogy meg tudod különböztetni egy német VDO-tól, ami meg tutira tudom mondani hogy kopp forditva működik, és ráadásul a karakterisztikája is teljesen más.