Adatok
ndb
0 bejegyzést írt és 96 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Mandiner blog
Svábok, zsidók, Trianon – a gazdasági bevándorlás történelmi tanulságai
2015.01.30 09:01:00
Elszomorító nézni ezt a magyarországi vitát a „gazdasági” bevándorlásról: mindenki szajkózza a szajkózni valót, pártállásától függően. Fekete-fehér, jó-rossz, megélhetési vagy politikai, és ezzel le is van zárva a kérdés. De hogy valaki komolyabban megvizsgálná…..
Ezek a csodás színes képek a Német Birodalomról 1880-1900 között készültek. 1. rész.
1. Heidelberg..
Fapados tippek, trükkök, élmények
Mekkora hülye, aki repjegyár alapján választ úti célt?
2014.07.20 05:31:00
Korábbi posztunkban, ahol Gusztáv sorba vette a tízezer forint alatt vagy a körül elérhető városokat, kaptunk kritikát azzal kapcsolatban, hogy nyilván csak idióta lehet, aki a jegyár alapján választ úti célt. Pedig csak abból indultunk ki, hogy átlag magyar pár nem tud…..
Ezen a héten is tárgyalja a parlament a munka törvénykönyvét. A tervezet szerint radikálisan csökkenne a pihenési idő, erősödnének a munkáltatók jogai a munkavállalókkal és a szakszervezetekkel szemben. Bár a jelenlegi szabályozás egyik félnek se kedvez, illetve mindkét fél…..
Hetek óta késik egy fontos nyilatkozat, vagy sajtóközlemény. A Stohl Andrásra kirótt börtönbüntetés kapcsán ugyanis cikkek sora foglalkozott azzal, milyen atrocitások és megaláztatások érhetik a színészt a szabadságvesztés alatt - de a színesen leírt, egyértelműen jogellenes…..
ndb
2011.10.11 18:05:39
@Sarkalatos hozzászóló: Arról nem is beszélve, hogy egyes kutatások szerint az elítéltek kb. 5%-a ártatlan. Csak az Egyesült Államokban 1900 és 1990 között 14 olyan embert végeztek ki, akiről utólag bebizonyosodott, hogy ártatlan.
Vagy említhetném Mórt is, a magyar igazságszolgáltatás nagyobb dicsőségére...
A bírák emberek, tehát tévedhetnek.
Vajon az ártatlanok is megérdemlik mindezt?
Ha pedig nem, és mivel nem tudjuk, hogy ki tartozik abba a bizonyos 5%-ba, minimum, hogy elviselhető körülményeket kell teremteni minden rabnak.
Vagy említhetném Mórt is, a magyar igazságszolgáltatás nagyobb dicsőségére...
A bírák emberek, tehát tévedhetnek.
Vajon az ártatlanok is megérdemlik mindezt?
Ha pedig nem, és mivel nem tudjuk, hogy ki tartozik abba a bizonyos 5%-ba, minimum, hogy elviselhető körülményeket kell teremteni minden rabnak.
ndb
2011.10.12 08:52:36
@Ice pick: Bocs, de nem értem, hogy miről beszélsz. Persze, a börtönben ülők túlnyomó többsége valóban elkövetett bűncselekményt. Ezzel senki nem vitatkozik. De nyilvánvalóan vannak köztük ártatlanok is. Ha ezzel vitatkozol, akkor nincs miről beszélnünk, azt gondolom, elegendő átnézni az elmúlt tíz év ezzel kapcsolatos magyar sajtóját. És ezek a köztudomású ügyek (pl. Mór) csak azok, ahol kiderült, hogy nem az elítélt személy követte el a bűncselekményt. Hány olyan lehet még, ahol ez nem derült ki...
Ez egyébként természetes is valamennyire, mivel a bírák, ügyészek emberek, tévedhetnek.
Innentől kezdve nem igazán értem, hogy mely okból késztetett az én hozzászólásom a cigányasszonyos sztorid megosztására. Az, amit leírtál, semmilyen módon nem cáfolja azt, amit én írtam...
Ez egyébként természetes is valamennyire, mivel a bírák, ügyészek emberek, tévedhetnek.
Innentől kezdve nem igazán értem, hogy mely okból késztetett az én hozzászólásom a cigányasszonyos sztorid megosztására. Az, amit leírtál, semmilyen módon nem cáfolja azt, amit én írtam...
ndb
2011.10.12 09:11:28
@ikri: Egyetértek. Egy kicsit off, de nem nagyon: Magyarországnak különösen érzékeny módon kéne betartania az emberi jogokat, ugyanis a határon kívüli magyarokat ért, egyébként néha tényleg bicskanyitogató atrocitások kapcsán nagyon hamar megkaphatjuk, hogy milyen jogon emelünk szót értük, amikor nálunk sokkal durvább dolgok is előfordulnak.
Britney Spears @ Papp László Budapest Sportaréna, 2011.09.30. Az Aréna az egyik legrosszabbul szóló diszkó a világon, lényegében ez az egyik legfontosabb tapasztalat, amivel gazdagabbak lettünk Britney Spears budapesti koncertjének végére. Jobban örültünk volna, ha egy igazi…..
ndb
2011.10.01 13:46:32
@Gekko:
Hát igen. Aki elmegy az McDonald's-ba, és aztán ott azon kesereg, hogy nincs szarvasgomba meg francia bor, azzal nagyon nincs rendben valami...
Annyiban nem értek egyet, hogy Britney a saját stílusában szvsz nem rossz. Csak nem kell tőle többet várni, mint amit adni tud. Amit viszont adni tud, azzal rendben van minden szerintem. A hamburgert is lehet jól is meg rosszul is készíteni...
Hát igen. Aki elmegy az McDonald's-ba, és aztán ott azon kesereg, hogy nincs szarvasgomba meg francia bor, azzal nagyon nincs rendben valami...
Annyiban nem értek egyet, hogy Britney a saját stílusában szvsz nem rossz. Csak nem kell tőle többet várni, mint amit adni tud. Amit viszont adni tud, azzal rendben van minden szerintem. A hamburgert is lehet jól is meg rosszul is készíteni...
Akárhonnan nézem: Kertész Ákos belefingott a nulláslisztbe. Maga a nyílt levél valójában nem érdekes. Mindenkinek joga van a szabad véleménynyilvánításhoz, Kertész Ákosnak is. Az írásból kiderül, hogy a szerzőnek nem a rasszizmussal van baja, hanem az…..
ndb
2011.09.06 05:35:12
Lángoló Gitárok
Az évi rendes Prodigy-koncert - ezt nézd a Sziget harmadik napján!
2011.08.12 09:00:00
Szerencsére pénteken is lesznek érdekességek a Szigeten, és most nem a Prodigyről van szó. Kezdésnek rögtön itt a British Sea Power 16:30-kor, ami bár látott már szebb napokat, még mindig érdemes elálldogálni a lehető legbritebb gitárzenét játszó zenekar performanszán. Utána…..
ndb
2011.08.13 10:46:46
@levi7777: Igen, elég szomorú, hogy az szvsz a nap fénypontjának számító Magnifico meg sem lett említve.
„Így odafönn, a híd kapujában, az ég, a folyó és a hegyek között nemzedék nemzedék után megtanulta, hogy ne sajnálja túlságosan azt, amit a zavaros víz elragad magával. Itt költözött beléjük a kasaba tudat alatti bölcsessége: hogy az élet fölfoghatatlan csoda, mert…..
Vhailor és Agent Ungur sorozata magyarokról-szlovákokról. A szlovák nemzetépítést gyakorlatilag keletkezése óta olyan narratívák uralják, amelyeknek politikai rendszertől és ideológiától függetlenül a magyarsággal való szembehelyezkedés egyik állandó és stabil…..
ndb
2011.06.14 15:30:09
@Pascal: És még egyszer kérdem, hogy került ez egy magyar hírportál címlapjára?
Az rossz szöveg, hogy az index balos. Azt egy balos sem gondolhatja komolyan, hogy ennek az anyagnak bármely magyar sajtótermékben helyet kellene adni...
Legközelebb az SNS (Slotáék) honlapját is belinkelik?
Az rossz szöveg, hogy az index balos. Azt egy balos sem gondolhatja komolyan, hogy ennek az anyagnak bármely magyar sajtótermékben helyet kellene adni...
Legközelebb az SNS (Slotáék) honlapját is belinkelik?
ndb
2011.06.15 14:11:50
@Pascal: Én egyenesen le vagyok tiltva!
Éljen a szólásszabadság!
Egyszerűen nevetséges, amit művel...
Éljen a szólásszabadság!
Egyszerűen nevetséges, amit művel...
Tendenciózus és demagóg sorozatindító poszt jelent meg a Mandiner blogon Magyarosítás - Kis szlovák Legendárium I. címmel, amely a szerzők szándéka szerint az úgynevezett szlovák legendákat vizsgálja meg és mutatja be a magyar olvasóközönségnek. A szerzők törekvése szép,…..
ndb
2011.06.13 22:54:14
@Mj: na miért?:)
ndb
2011.06.13 23:03:55
@Mj: Ez a kora középkor óta így van sajnos...
ndb
2011.06.13 23:07:18
@KelekótyaP: Nocsak, egyetértünk.
Én sem értem, mit kerestünk a Don-kanyarnál...
(Mellesleg a "hatalmas antifasiszta hagyományokkal rendelkező" (by R. Fico) szlovákokkal együtt...
Én sem értem, mit kerestünk a Don-kanyarnál...
(Mellesleg a "hatalmas antifasiszta hagyományokkal rendelkező" (by R. Fico) szlovákokkal együtt...
Az alábbi dokumentumfilm készítőitől már bemutattunk egy kisfilmet, mely a nácik által beszennyezett ősi magyar jelképek eredetéről szólt. Megtudhattuk, hogy a hosszú évszázadokon keresztül a magyarság szimbólumának számító Árpádsávos zászlóra hogyan tapadt rá a náci…..
ndb
2010.04.03 08:40:25
@Jómunkásember:
Azért azt is tegyük hozzá, hogy a XIX. század végéről és a XX. század elejéről beszélünk, a nacionalizmus fénykoráról.
Mutass már nekem az akkori Európában egyetlen olyan országot, ahol a kisebbségeknek több joguk volt, mint Magyarországon?
Franciaországban a XVIII. század végén a lakosság alig több, mint fele volt francia. Száz évvel később 80%-a. Még az 1960-as években is előfordult, hogy az iskolában breton-ul beszélő kisgyereket 24 órára bezártak egy terembe büntetésből, egy jó kiadós verés után.
Arról a Franciaországról beszélünk, amely Magyarországot az itteni kisebbségek súlyos elnyomásával vádolta, és végül Trianonnal büntette...
Ja, és egyébként arról a Franciaországról, ahol a bíróság előtt minden francia állampolgár a mai napig franciául köteles beszélni, legyen baszk, német, vagy breton...
És persze arról a Franciaországról, amely az emberi jogok mintaországának tartja magát, és mélységesen lenéz minket.
Azért azt is tegyük hozzá, hogy a XIX. század végéről és a XX. század elejéről beszélünk, a nacionalizmus fénykoráról.
Mutass már nekem az akkori Európában egyetlen olyan országot, ahol a kisebbségeknek több joguk volt, mint Magyarországon?
Franciaországban a XVIII. század végén a lakosság alig több, mint fele volt francia. Száz évvel később 80%-a. Még az 1960-as években is előfordult, hogy az iskolában breton-ul beszélő kisgyereket 24 órára bezártak egy terembe büntetésből, egy jó kiadós verés után.
Arról a Franciaországról beszélünk, amely Magyarországot az itteni kisebbségek súlyos elnyomásával vádolta, és végül Trianonnal büntette...
Ja, és egyébként arról a Franciaországról, ahol a bíróság előtt minden francia állampolgár a mai napig franciául köteles beszélni, legyen baszk, német, vagy breton...
És persze arról a Franciaországról, amely az emberi jogok mintaországának tartja magát, és mélységesen lenéz minket.
ndb
2010.04.03 16:00:12
@Szalahadin:
Köszönöm.
A mi történelmünket írhatjuk mi magunk is, sőt, nem kéne azt a győzteseknek írnia:) Csak ahhoz az kell, hogy reálisan lássuk saját magunkat, ideértve a bűneinket (pl. Holocaust) és az ellenünk elkövetett bűnöket (pl. Trianon) is.
Egyébként mind Trianonnal, mind a Holocausttal igenis kell foglalkozni, mert amelyik nép lelkében a múlt nincs rendben, annak a jövője sem lesz rendben...
Aki mást mond, az bolond.
Egyébként pedig Trianon nem a múlthoz, hanem a jelenhez tartozik. Gondoskodnak erről a szomszéd államok fasisztái, Fico elvtárssal és bandájával az élen.
Köszönöm.
A mi történelmünket írhatjuk mi magunk is, sőt, nem kéne azt a győzteseknek írnia:) Csak ahhoz az kell, hogy reálisan lássuk saját magunkat, ideértve a bűneinket (pl. Holocaust) és az ellenünk elkövetett bűnöket (pl. Trianon) is.
Egyébként mind Trianonnal, mind a Holocausttal igenis kell foglalkozni, mert amelyik nép lelkében a múlt nincs rendben, annak a jövője sem lesz rendben...
Aki mást mond, az bolond.
Egyébként pedig Trianon nem a múlthoz, hanem a jelenhez tartozik. Gondoskodnak erről a szomszéd államok fasisztái, Fico elvtárssal és bandájával az élen.
ndb
2010.04.03 16:21:34
@A Nép - Te vagy!:
Azt hiszem, a lényeg tekintetében egyetértünk:)
Trianon óriási tragédia volt, de a nép 2/3-a azért mégiscsak megmaradt az ország határain belül. Ha ennek a 2/3-nak a lelke rendben lesz, reálisan látja önmagát, saját történelmét és helyzetét a világban, akkor meg tudja majd a maradék 1/3 érdekeit is védeni.
Azt hiszem, a lényeg tekintetében egyetértünk:)
Trianon óriási tragédia volt, de a nép 2/3-a azért mégiscsak megmaradt az ország határain belül. Ha ennek a 2/3-nak a lelke rendben lesz, reálisan látja önmagát, saját történelmét és helyzetét a világban, akkor meg tudja majd a maradék 1/3 érdekeit is védeni.
149 éve (1861) vált ki Texas az USÁból.Az egyik legismertebb és legnagyobb tagállama az USÁnak Texas. 1528-ban érkeztek az első európaiak a területre, de csak elméletileg lett ekkor a spanyol korona birtoka. Az első telepes a francia La Salle volt, aki 1685-ben alapította itt az első…..
ndb
2010.02.01 16:44:54
Botrány. A Fico-féle Smer újra teljes jogú tagja az Európai Szocialisták Pártjának. Na ilyenkor az MSZP gyorsan kidobja a picsába az Internacionálét meg a testvériséget, és elkezd fideszest játszani. Hogy ezt nem lehet, mert nem engedik be a Sólymot. Meg hogy a…..
Konzervatórium
„Egy új, nagy turáni szövetség formálódik” - A Jobbik külpolitikai elképzeléseiről II.
2009.11.24 08:01:00
Milyenek is az „Új erő” külpolitikai elképzelései és törekvései? Egyáltalán: vannak-e ilyenek? A kérdésnek különös aktualitást ad, hogy október 24-én a Jobbik nemzetközi együttműködési megállapodást kötött négy nyugat-európai radikális és/vagy…..
ndb
2009.11.24 12:10:47
@Sade Bárki: Az előbb írtam egy hosszabbat, de sajnos elszállt.
A lényeg az, hogy szlovákiában, de nagyrészt romániában is nem a "szélsőségesek", hanem sajnos az egész társadalom, a politika, az államigazgatás magyarellenes.
"Ezeréves elnyomásban" éltek és az általános felfogás szerint ez most megadja nekik a jogot, hogy mindent megtegyenek a magyarság asszimilációja érdekében.
Magyarként három választásod van: Tűröd, hogy másodosztályú vagy, asszimilálódsz, vagy átjössz a Dunán...
A lényeg az, hogy szlovákiában, de nagyrészt romániában is nem a "szélsőségesek", hanem sajnos az egész társadalom, a politika, az államigazgatás magyarellenes.
"Ezeréves elnyomásban" éltek és az általános felfogás szerint ez most megadja nekik a jogot, hogy mindent megtegyenek a magyarság asszimilációja érdekében.
Magyarként három választásod van: Tűröd, hogy másodosztályú vagy, asszimilálódsz, vagy átjössz a Dunán...
ndb
2009.11.24 12:48:51
@lutria: Ennek a kérdésnek semmi köze a gazdasághoz.
Itt emberi jogokról, emberi méltóságról van szó, arról, hogy a szülőföldeden méltóságod megőrzése mellett az maradhass, aminek érzed magad.
A gazdaság teljesen másodlagos ebből a szempontból.
Egyébként a szlovák, román gazdaság magyarhoz képesti szárnyalását elnézve alaptalannak tűnik egyébként is az aggodalmad:)
Itt emberi jogokról, emberi méltóságról van szó, arról, hogy a szülőföldeden méltóságod megőrzése mellett az maradhass, aminek érzed magad.
A gazdaság teljesen másodlagos ebből a szempontból.
Egyébként a szlovák, román gazdaság magyarhoz képesti szárnyalását elnézve alaptalannak tűnik egyébként is az aggodalmad:)
Szörnyű baleset történt a ma 80 éves Nobel-díjas író Kertész Imrével. Az éppen szokásos novemberi reinersdorfi bevásárlóútján tartózkodó író egy helyi könyvesboltból kilépve sétálni indult, amikor a zöldhatáron át véletlenül magyar területre tévedt. Az író…..
ndb
2009.11.09 21:55:25
@jajjnemár: Sajnos nem félrefordítás. Olvastam az eredeti németet, és tényleg mondta ezt a sok f.ságot, hogy zenét csak fürdőben tudott hallgatni, meg hogy balkán, meg hogy nem olvasott egy könyvet sem...
Azért mondja most, hogy "azt nem is mondta", mert rájött, hogy mekkora ostobaságokat beszélt.
Pont ezek a nevetséges megnyilatkozások hiteltelenítenek el olyan, egyébként teljesen jogos igényeket is, hogy pl. a holocaustot fel kéne már rendesen dolgozni.
Amúgy nagyon nem értek egyet azokkal, akik hárítani próbálják a magyarok, mint nemzet felelősségét a holocaust-tal kapcsolatban. A magyarok szemlehunyása, nem egyszer aktív segítsége nélkül nem történt volna meg ez a szégyen.
Persze ugyanúgy rühellem a másik oldalon azokat, akik Trianont próbálják elbagatellizálni.
Azért mondja most, hogy "azt nem is mondta", mert rájött, hogy mekkora ostobaságokat beszélt.
Pont ezek a nevetséges megnyilatkozások hiteltelenítenek el olyan, egyébként teljesen jogos igényeket is, hogy pl. a holocaustot fel kéne már rendesen dolgozni.
Amúgy nagyon nem értek egyet azokkal, akik hárítani próbálják a magyarok, mint nemzet felelősségét a holocaust-tal kapcsolatban. A magyarok szemlehunyása, nem egyszer aktív segítsége nélkül nem történt volna meg ez a szégyen.
Persze ugyanúgy rühellem a másik oldalon azokat, akik Trianont próbálják elbagatellizálni.
ndb
2009.11.09 22:19:27
@burleszk: Pl. azért, mert Kertész beszélt a holocaustról...
Szóval én meg azért kapkodom a fejem, hogy valaki tök tájékozatlanul miért kommentel...
Szóval én meg azért kapkodom a fejem, hogy valaki tök tájékozatlanul miért kommentel...
ndb
2009.11.09 22:27:01
@burleszk: "Saját irodalmi munkásságáról szólva kijelentette, hogy a holokausztról írt, mert - mint fogalmazott - át kellett élnie és át tudta élni a XX. századnak ezt az egyedülálló tapasztalatát, volt Auschwitzban és volt Buchenwaldban. "De nem holokauszt-irodalmat írtam, hanem regényeket" - tette hozzá, utalva arra, hogy hivatásos írónak tekinti magát."
Szerintem többet írtam bele, mint te, és tudtommal nem keféltünk, úgyhogy ne hívj drágámnak.
Ide jössz tájékozatlanul, okoskodsz, és még neked áll feljebb...
Szerintem többet írtam bele, mint te, és tudtommal nem keféltünk, úgyhogy ne hívj drágámnak.
Ide jössz tájékozatlanul, okoskodsz, és még neked áll feljebb...
Nem értem ezt az egész Polanski ügyet. „Jaj szegény filmrendezőt lecsukták” - ezt harsogja a média és már kezdtem volna megsajnálni, mert a tudósításokból nem derült ki, hogy miért csukták le. Aztán végül találtam egy cikket, ami részletesen leírta…..
ndb
2009.10.03 17:02:59
ndb
2009.10.03 17:19:54
@zeee: Egész pontosan mi a baromság?
Amúgy, ha nem vetted volna észre, nem én jogászkodtam, csak kijavítottam mások jogi tévedéseit...
Amúgy, ha nem vetted volna észre, nem én jogászkodtam, csak kijavítottam mások jogi tévedéseit...
ndb
2009.10.03 17:50:31
A CSI utolérhetetlen. Wile E. Coyote beküldése:Tegnap esti CSI: Miami rész. Laborosfiú a nyomozólánynak: "...és lék van a laborban!"Miiiii? Télen halásznának Miamiban? A következő néhány mondatból aztán kiderül, hogy valaki információkat szivárogtat a nyomozócsoport…..
ndb
2009.09.19 13:32:43
@seth_greven:
Persze, mindenre lehet ellenpéldát mondani, de az tény, hogy jót tenne a magyarok nyelvtudásának, ha felirattal mennének a filmek.
Az osztrákok-németek egyébként messze nem tudnak olyan jól angolul, mint a svédek pl., de akár még a szlovénokat is mondhatnám.
A végére egy kis szurkapiszka: A hozzászólásod tipikus magyar: Teljesen nyilvánvaló, hogy a feliratozás jót tenne a nyelvtudásnak, de persze, hogy van valaki, akinek más a véleménye...
Ebben az országban mindig van valaki, aki jobban tudja...
Persze, mindenre lehet ellenpéldát mondani, de az tény, hogy jót tenne a magyarok nyelvtudásának, ha felirattal mennének a filmek.
Az osztrákok-németek egyébként messze nem tudnak olyan jól angolul, mint a svédek pl., de akár még a szlovénokat is mondhatnám.
A végére egy kis szurkapiszka: A hozzászólásod tipikus magyar: Teljesen nyilvánvaló, hogy a feliratozás jót tenne a nyelvtudásnak, de persze, hogy van valaki, akinek más a véleménye...
Ebben az országban mindig van valaki, aki jobban tudja...
ndb
2009.09.19 13:54:38
@seth_greven:
Ésszel azért el lehetne kezdeni valamit.
Pl. Dr. Ház szerintem mehetne felirattal, azt úgyis az okosabbja nézi, aztán, ha nincs forradalom, akkor mehetne a többi is.
Amúgy meg Svédországban is vannak zsírparasztok, mégsincs forradalom ebből. A horvátoknál sincs balhé a felirat miatt, pedig azok nem sokban különböznek a magyaroktól, legfeljebb egy fokkal tökösebbek.
Ésszel azért el lehetne kezdeni valamit.
Pl. Dr. Ház szerintem mehetne felirattal, azt úgyis az okosabbja nézi, aztán, ha nincs forradalom, akkor mehetne a többi is.
Amúgy meg Svédországban is vannak zsírparasztok, mégsincs forradalom ebből. A horvátoknál sincs balhé a felirat miatt, pedig azok nem sokban különböznek a magyaroktól, legfeljebb egy fokkal tökösebbek.
ndb
2009.09.19 14:55:07
@M. Péter:
Szóval megint ott tartunk, hogy egyesek szerint kifejezetten rosszat tenne a feliratozás az emberek nyelvtudása szempontjából...
Hát jó, Magyarisztánban ez tényleg így meg, mindig megmondja valaki a tutit, még ha józan ésszel ellentétes, akkor is...
Szóval megint ott tartunk, hogy egyesek szerint kifejezetten rosszat tenne a feliratozás az emberek nyelvtudása szempontjából...
Hát jó, Magyarisztánban ez tényleg így meg, mindig megmondja valaki a tutit, még ha józan ésszel ellentétes, akkor is...
69 éve (1940) született meg a 2. bécsi döntés. A bécsi Belvedere-palotában ezen a napon került sor az úgynevezett második bécsi döntésre, amely szerint Észak-Erdély 43 541 négyzetkilométeres területe közel 2,2 millió lakossal (ebből csak kb. 1,1 millió, az 51,4 százalék volt…..
ndb
2009.09.05 12:44:46
104 éve (1905) ért véget az orosz-japán háború.Az 1904-ben kitört orosz-japán háború tétje Mandzsúria és Korea feletti uralom volt. A nyugati mintára imperializálódó Japán és az összeomlás közeli Oroszország csatája csak utólag tűnik egyértelműnek, a korszakban szinte…..
ndb
2009.09.05 09:56:03
-Na apafej, láttad a meccset? Most aztán nagyon elegánsan visszavágtak az újpestiek a román szurkolóknak, komolyan mondom, megint szégyellem, hogy magyar vagyok. Ott volt a lehetőség aranytálcán, hogy bebizonyítsuk szellemi és kulturális fölényünket, ne ereszkedjünk le 1-2 hülye…..
Lehet, hogy nem pontos a cím, és valójában ez még csak a 2873. poszt a sorozat(ok) különböző félrefordításaiból. Kris küldte:Rövidre fogom. Láttam, hogy mennek ezerrel a CSI postok, úgyhogy ezzel a sorozattal kapcsolatban írnék most én is. Lehet, hogy "vótmá"…..
Makkos Pubi a budapesti parkolási helyzetet és az előnyös változtatások lehetőségét boncolgatja és arra buzdít mindenkit, hogy az élhető belváros érdekében pattanjon BKV-ra, hiszen olcsó és gyors, az más kérdés, hogy mennyire kényelmes és tetszetős. Biztosan sokan nem fognak…..
ndb
2009.05.01 17:18:54
@WUT: Sok az igazság abban, amit írsz. Tényleg jó lenne csökkenteni a levegőszennyezést.
De azt is gondolom, hogy a vitapartnereidnek is igaza van. A BKV nagyon sokszor nem reális alternatíva.
Ha lenne 15 metróvonal, ráadásul a tömegközlekedés tiszta lenne, neadjisten mindenkinek jutna ülőhely, akkor szerintem nagyon sokan letennék az autót, legalábbis a legtöbb élethelyzetben.
De ez nem reális, nincs rá pénz.
Így nagyonis meg tudom érteni azokat, akik nem vállalják be a BKV-t annak jelenlegi színvonalán. Ez lehet, hogy önző, de ki ne szeretne jobb életet magának.
A környezetvédelem valóban fontos dolog, ezt nem is lehet vitatni. De azért nagyon sokan túldramatizálják. Nem minden gyerek beteg a városi levegőtől. Ha a tied éppen azok közé tartozik, akik betegek lesznek az itteni levegőtől, akkor szerintem egyszerűbb lenne vidékre költözni vele, mint sok százezer embertársad megszokott életformáját támadni. Ez egy nagyváros. Vannak előnyei és hátrányai is. Én utálnék vidéken élni, és inkább elviselem a szmogot, mint a tehénbőgést. Ha nem tetszik, el lehet menni...
De azt is gondolom, hogy a vitapartnereidnek is igaza van. A BKV nagyon sokszor nem reális alternatíva.
Ha lenne 15 metróvonal, ráadásul a tömegközlekedés tiszta lenne, neadjisten mindenkinek jutna ülőhely, akkor szerintem nagyon sokan letennék az autót, legalábbis a legtöbb élethelyzetben.
De ez nem reális, nincs rá pénz.
Így nagyonis meg tudom érteni azokat, akik nem vállalják be a BKV-t annak jelenlegi színvonalán. Ez lehet, hogy önző, de ki ne szeretne jobb életet magának.
A környezetvédelem valóban fontos dolog, ezt nem is lehet vitatni. De azért nagyon sokan túldramatizálják. Nem minden gyerek beteg a városi levegőtől. Ha a tied éppen azok közé tartozik, akik betegek lesznek az itteni levegőtől, akkor szerintem egyszerűbb lenne vidékre költözni vele, mint sok százezer embertársad megszokott életformáját támadni. Ez egy nagyváros. Vannak előnyei és hátrányai is. Én utálnék vidéken élni, és inkább elviselem a szmogot, mint a tehénbőgést. Ha nem tetszik, el lehet menni...
ndb
2009.05.01 17:37:05
@WUT: Persze, hogy kényelmi szempontokról van szó, de ez miért baj? Ha megtehetik, hogy kényelmesebb, jobb legyen picit az életük, szerintem az is egy értékelhető szempont.
Egyébként Te is jobbá szeretnéd tenni a saját életedet, amikor azt szeretnéd, hogy ne legyen légszennyezés.
Szerintem az autók okozta légszennyezés általában nem akkora probléma, mint amekkorára felfújják. Hangsúlyozom, hogy általában, hiszen tényleg voltak olyan napok idén télen is, amikor látni lehetett a levegőben a dzsuvát.
Mégis azt mondom, hogy sokkal rosszabb lenne általában az emberek, a társadalom élete autó nélkül, mint autóval. Ha tetszik, ez kényelmi szempont, de ilyen alapon szinte minden kényelmi szempont, minek veszünk ruhát, minek van lakásunk, tv-nk, stb. Ezek nélkül tkp. mind meglennénk.
A dugódíjat ugyanakkor elvileg el tudnám fogadni. Szerintem azzal nincs baj, hogy az autóhasználat okozta "kényelemért" fizessenek az emberek. Ugyanakkor azt tartanám fair-nek, ha az így befolyt pénzt a tömegközlekedés fejlesztésére használnák fel.
Egyébként Te is jobbá szeretnéd tenni a saját életedet, amikor azt szeretnéd, hogy ne legyen légszennyezés.
Szerintem az autók okozta légszennyezés általában nem akkora probléma, mint amekkorára felfújják. Hangsúlyozom, hogy általában, hiszen tényleg voltak olyan napok idén télen is, amikor látni lehetett a levegőben a dzsuvát.
Mégis azt mondom, hogy sokkal rosszabb lenne általában az emberek, a társadalom élete autó nélkül, mint autóval. Ha tetszik, ez kényelmi szempont, de ilyen alapon szinte minden kényelmi szempont, minek veszünk ruhát, minek van lakásunk, tv-nk, stb. Ezek nélkül tkp. mind meglennénk.
A dugódíjat ugyanakkor elvileg el tudnám fogadni. Szerintem azzal nincs baj, hogy az autóhasználat okozta "kényelemért" fizessenek az emberek. Ugyanakkor azt tartanám fair-nek, ha az így befolyt pénzt a tömegközlekedés fejlesztésére használnák fel.
ndb
2009.05.01 17:51:56
@WUT: 1: De, olvasgattam, és persze, hogy problémákat okoz a légszennyezés. De azt gondolom, hogy társadalmi szinten ez nem magas ár az autós közlekedésért cserébe. Persze ezt nehéz lenne elmagyarázni annak a szülőnek, akinek pont asztmás a gyereke, de akkor is azt gondolom, hogy össze sem lehet hasonlítani az autós közlekedés társadalmi hasznát annak árával.
Lehet, hogy egy gyerek asztmás lesz, de húsz másikhoz meg egy órával hamarább hazaér az apja autóval, mint bkv-val érne.
2: Örülök, hogy egyetértünk.
Lehet, hogy egy gyerek asztmás lesz, de húsz másikhoz meg egy órával hamarább hazaér az apja autóval, mint bkv-val érne.
2: Örülök, hogy egyetértünk.
A Sziget újabb pakkot közölt az augusztus 12-17 között tartandó fesztivál tuti neveiből. A korábban hallható pletykák igaznak bizonyultak az Offspring újabb hazai fellépésével kapcsolatban, így biztos ismét vad bulit tartanak, ahogy azt tavaly a VOLTon is tették. Lesz még Die…..
ndb
2009.04.03 16:49:26
A hasonló munkaügyi problémák sajnos egyre inkább jellemzőek. Sajnos jogszerűen is elég sokat lehet trükközni a munkavállalókkal.Tisztelt Zugügyvéd!Munkajogi kérdéssel fordulok hozzátok, bocsánat, ha kissé hosszú a történet.1978-ban beléptem egy munkahelyre, egy szocialista…..
ndb
2009.03.26 12:48:05
@cepulacalului:
Ne felejtsd el, hogy a "kiszervezés" 96-ban történt. Akkor még nem voltak ilyen szabályok.
Zsír: A kutya nem mondta, hogy teljesen azonos szabályok kellenek. De magyarázd már el, hogy mi a különbségtevés értelme pl. végkielégítés vagy szabadságkiadás szempontjából két azonos munkahelyen azonos munkát végző munkavállaló szempontjából, pusztán azért, mert az egyik "normál", a másik meg kölcsönzött munkavállaló.
Miért ne járna pl. 10 év munkaviszony után végkielégítés a kölcsönzött munkavállalónak, ha a normálnak jár?
Ezek a szabályok tényleg nem jók.
Ne felejtsd el, hogy a "kiszervezés" 96-ban történt. Akkor még nem voltak ilyen szabályok.
Zsír: A kutya nem mondta, hogy teljesen azonos szabályok kellenek. De magyarázd már el, hogy mi a különbségtevés értelme pl. végkielégítés vagy szabadságkiadás szempontjából két azonos munkahelyen azonos munkát végző munkavállaló szempontjából, pusztán azért, mert az egyik "normál", a másik meg kölcsönzött munkavállaló.
Miért ne járna pl. 10 év munkaviszony után végkielégítés a kölcsönzött munkavállalónak, ha a normálnak jár?
Ezek a szabályok tényleg nem jók.
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Azt honnan tudjuk, hogy Mátyás alatt 70%?
Van erre bármilyen tudományosan komolyan vehető forrás?
Ezek nagyon fontos kérdések, a szlovák, román, stb. asszimilációs törekvések egyik legfontosabb érve az, hogy "itt mindig is mi voltunk többségben"...