Regisztráció Blogot indítok
Adatok
zaq

0 bejegyzést írt és 101 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
ágy - asztal - tv Kitenném 17. 2011.08.22 09:45:00
Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő. Hétfő.…..
zaq 2011.08.22 11:57:52
Bevallom, nekem nem megy csak úgy az ünnepi hangulat. A standard karácsonyi dalokat pedig kb. egy hónapja folyatják a csapon is, kell valami, ami átlépi ezt az ingerküszöböt. Emlékeztek, hogy tavaly mekkora sláger lett Csondor Kata énekével a T-mobile tévéspot? "Hóban…..
Egy kis nosztalgia, mai dizájn és webkettes lendület. Úgy tűnik ezt a receptet próbálja alkalmazni több márka is, és így igyekszik új életet lehelni a régi termékekbe. Ezen az úton indult el többek között a SeMe Original csapata, akik fiatal tervezőket alkalmazva próbálják meg…..
A Kreatív magazin legfrissebb számában megjelent egy interjú Kallós Andrással, a Telenor marketingkommunikációs igazgatójával. Ebben az interjúban a pályájáról, a karrierje indulásáról és természetesen annak legutolsó állomásáról és az azzal járó feladatokról kérdezték…..
zaq 2010.07.22 10:36:19
@resztli: ez mind jól hangzik, de azzal a kutatócéggel, ami kvaliból hoz ki százalékokat, azzal ne dolgozzál. a seggbevédés kutatásokkal természetsen egy létező dolog, éveken (évtizdeken?) keresztük szinte csak erre használták a kutatást. a másik felével nem értem, mi a bajod, az szerintem egy jó irány, hogy döntéstámogatásra is használjuk már (oké pl P&G-nél, meg néhány nagy kutatáscentrikus cégnél ezelőtt is így volt). amit te írsz, hogy a felelős döntéshozatalt helyettesíti - nos, ezt nem tudom értelmezni.
ha olyan csoportokon voltál, ahol 1-1 hangadó el tudta vinni a csoportot, akkor a csoportot tartó moderátor rossz. a következőre másikat kell kérni! (bár általában - egy idő után - az ember már nem vesz zsákbamacskát, ismersz néhány jó szakembert és azt kéred be).
csoportokon találkoztam már olyanokkal, hogy vadabbat kérnek, de pl egy natrep 1000-es mintán természetesen a Gauss lesz a jellemző, az mindig a legkisebb közös többszöröst kívánja. persze ha a célcsoport - mint azt itt már említették volt - niche, akkor azzal azért lehet nemközépszerűt és formabontót is gyártani. csak tudod az van, hogy milliárdokkal az ember nem játszik.

@pokesz70: a Te nézeteidet osztom inkább, annál is inkább, mert ugye az ügyfél az mindig ostoba és a kreativitás ellensége (nem! bár Kallós pont erre a sztereotípiára erősít). a valóságban az, akivel általában kapcsolatban van az ügynökség (markom osztály), mindig bizonyos erőterekben képes csak mozogni, kiszolgálóknak tekintik őket (ha úgy tetszik ügynökség a cégen belül. ez azért is áll ráadásul, mert sokszor az ügynökségi copywriter kb szó szerint leírja a briefet, így sokszor ez is a markomosokra hárul, mert egy idő után megunják a szémalomharcot és megpróbálják ők megfogalmazni a headline-t meg a többi szöveget. ezt aztán az ügynökség visszaküldi, hogy milyen faszaságot talált ki és a megrendelő ki is fizeti őket ezért). visszatérve az erőtérre, a társosztályok részéről mindenki beleugat: a sales, a propozíció, a termékmarketing és természetesen a jog is. a döntések a legritkábban hasraütésszerűen történnek. az olyan mint a fehér holló, hogy csak mert a saját ízlésének nem megfelelő, ezért dobja a kukába a _legjobb_ötleteket_ is.
igazából ezt nem is Neked akartam írni, hanem inkább a többieknek.

nem fekete-fehér ez és talán tényleg elindul valami konstruktív ezzel a vitával, mert valami baj tényleg van, és a félreértések meg tévhitek nem szolgálják ennek a megoldását.
zaq 2010.07.22 11:17:21
@resztli: hát ha már Telenor, akkor a djuice az ilyen. ezért is lehettek olyan dolgaik mint az Ian Cox, vagy SMS Bandi. vagy szerinted ezek nem voltak formabontók?
a mostani kommunikációjuk mondjuk nem viszi tovább ezt a hagyományt. sajnos.

a P&G (meg Unilever meg etc) reklámok mind nagyon unalmasak és - az én ízlésemnek legalábbis - szarok. de valóban az van, hogy ők szeretik a standardizált folyamatokat és ezekben a termékkategóriákban - úgy tűnik - hozzák a sales-számokat. a szar magyarított mosóporreklámok is. addig nem érdekeltek a változtatásban, amíg ez nem változik.

az is igaz ugyanakkor, hogy FMCG-ben nem nagyon vagyok otthon, úgyhogy itt nem nagyon okoskodnék.
Egyszerűen csak így emlegetik máris a Wieden+Kennedy ügynökség Old Spice-nak készített egészen lélegzetelállító kampányát. A törnétet néhány hónappal ezelőttre nyúlik vissza, amikor is adásba került egy iszonyatosan jó Old Spice szpot, amelyben a magát csak…..
zaq 2010.07.16 16:47:31
Amikor az első kisfilm kikerült a bocsfiuk.com oldalra, rögtön elindult a találgatás, mit vagy kit reklámozhat a két médiahuszár. Nagyjából sejteni lehetett (70-es mér' lennék?), hogy a Vodafone lesz a dolog mögött, és a magentába csomagolt Balázs és a bilikék Vadon hivatottak…..
Egy évvel ezelőtt a heti kérdés rovatban már feszegettük ezt a témát, de akkor a másik oldalról futottunk neki. Akkor azt kérdeztem, hogy kívülről kinek tűnik vonzónak a reklámszakma, ki érzi úgy, hogy el tudná képzelni magát ezen a pályán. Akkor a körkérdés apropóját az…..
Mivel lehetne stílszerűbben kellemes húsvétot kívánni egy reklámblogon, ha nem ezzel a gyöngyszemmel, amellyel a Baromfi Terméktanács örvendeztetett meg bennünket, és minden, a pszichedelikus reklámokra nyitott reklámbarátot. Van itt kérem szépen minden, ami szem-szájnak ingere. A…..
addict X-Faktor, Zs-kategória? 2010.04.02 11:25:00
A két konkurens kereskedelmi csatorna között hatalmas csata várható a tehetségkutató műsorok terén, hiszen az RTL a Megasztár ellen indítja a világszerte sikeres X-Faktor hazai verzióját. Még el sem kezdődött azonban a műsor, mégis máris 2:0 arányban vezet a TV2. Egyrészt…..
zaq 2010.04.02 12:53:07
@shitgun: pont ezen gondolkoztam, hogy ez "Cuki vagyok"?
www.youtube.com/watch?v=3IiezmXQSmA

btw a statiszták ebbe beleegyeztek, vagy hogy van ez jogilag?
A múltkor már összeszedtük azokat a hazai reklámkampányokat, amelyek láttán a legtöbb embernek ökölbe szorul a keze és tikkelni kezd a szeme. A negatívumokat persze sokkal könnyebb meglátni a dolgokban, így nem csoda hogy annyi példát hoztatok fel az Algopirin reklámoktól kezdve…..
zaq 2010.03.30 22:49:03
@mercsi: azé' mer' egy hős. :P

de ha már Pannon, akkor a Karmarobot a tuti:
www.youtube.com/watch?v=eiKg30P0Q0Y
de a T turmikszos is elég jó:
www.youtube.com/watch?v=-NR25mTzxlU

de az @RCH: által említett szerintem és a @maxt: által linkelt esélyegyenlőséges reklámok is jók. van azért elég sok ötletes hazai reklám is, csak azabaj, hogy többségük nem az.

ps: @reklámbuzi: akármit is mondasz és nehéz nekem is bevallani, de van a bébibogyóban valami perverzen izgató. :]
A magyar Švejk 1889.09.27. 2010.03.16 07:01:00
¼ [1] után el, s lassan, mert a lábamban egy megrándult izom fájt, kiballagtam az állomásra, ¼ 2-kor felülve a vonatra, s elbúcsúztam ettől a gyűlölt fészektől [Iglautól], amelyben a szolgaság [a sorkatonai szolgálat] béklyóit 3 éven át kellett viselnem.…..
  Az én történetem úgy kezdődött hogy középiskola után elmentem főiskolára műszaki informatikára ahol a második évben nem sikerült az egyik tárgyam, így vége lett. Az itt eltöltött időszak alatt egy dolgot kitaláltam, mégpedig hogy mit szeretnék csinálni az életben.…..
zaq 2010.03.13 14:58:14
@váj mí:
1. hopp, mondtam bármit, ami arra utalt volna, hogy vele kokettálsz?
2. valakivel - gyanítom - keverhetsz, ritkán kommentelek, akkor sem Rékuc-specifikusan.
3. a kritikám a fellengzős megmondásokra vonatkozott az illető hölggyel kapcsolatban. a networking az az aki és animacs közötti dialóg kapcsán jött a képbe.
zaq 2010.03.13 15:13:11
@váj mí:
1. :) proactivity rewlz! :)
2. Bangkok Csárlinál tényleg kommenteltem egyszer egy gasztronómiához kapcsolódó poszthoz és a malackarajnál egyszer, hogy én sem szeretem a kőrözöttet. :)
de nem jellemző. marketing, reklám és média blogokban vagyok inkább fellelhető, ha megnézed az aktivitásomat.
egyre biztosabb vagyok, hogy valakivel keversz.
3. igen, ezt észrevettem, de - gonodolom szerinted sem - kötelező kedvelnem ezt, főleg, ha nincs benne hozzáadott érték.
zaq 2010.03.13 15:37:44
@váj mí: értemmár.
én csupán annyit akartam, hogy a konstruktivitás hiányzik sok megszólalásból (incl az említett hölgy).
első körben Babette meg az_aki, azok, akik ilyen szempontból eszembe jutnak ezen a blogon, hogy szimpatikus és előremozdító a hozzáállásuk.
(ja és persze Te & Strici meg üde színfoltok vagytok itt.) :)
Az egyik szemem sír, mert a Hellel nem sikerült még zöldágra vergődnöm az idei együttműködés kapcsán, a másik viszont nevet, mert többen jeleztétek, hogy elvonási tüneteitek vannak, és szívesen fejtenétek már a régi jól megszokott reklámrejtvényes feladványokat. Csak…..
A Music Channel Company nevű román cég Magyarországon is elindította két új zenecsatornáját, melyek január óta már tesztadást sugároznak. A két csatorna jelenleg csak a Digi hálózatában fogható, melyből az Music TV, a Viva és a Comedy Central hopsz, ezzel párhuzamosan…..
zaq 2010.02.06 12:14:05
@Álmos: ott a pont.
az a helyzet, hogy a zenecsatorna, mint kategória manapság már nem életképes. igyekeznek életmód magazint kreálni belőlük, az meg olyan amilyen (szekszi-nemszekszi, pr-divatműsorok, valóság?showk, genyázás megy szórakoztatás címszó alatt).

vegyük figyelembe, hogy a Ray Cookes időkben csak ők tolták a kontentet (MTV), mi meg csak lestünk, hogy jajjdejó. aztán 96-97 körül már - ha szerencsésebb voltál saját neted is volt - a Napsterről töltöttük a dolgokat a netcaféban, aztán kiírattuk mp3-ba. olyan zenéket kaptunk, amiket max koncerten vagy partikon játszottak a dj-k, idehaza nem lehetett kapni cd-n se' mondjuk Dorfmeistert vagy Digweedet. nem is gondoltuk előtte, hogy léteznek Aphex Twins-hez hasonló furcsaságok.
mára a dolog ott tart, hogy ha tudsz egy kulcsszót, akkor beírod a youtube-ra és megnézed ingyen, akkor és azt, amit akarsz.
addict Írj egy Class dumát! 2010.01.19 17:30:00
Egy kis minipályázatot írnék ki a Class FM meglepő poszterére építve, amelyen valamilyen okból kifolyólag szabadon hagyták a logófejű alak szövegbuborékát. Lehet, hogy eleve nem is akartak odaírni semmit, vagy csak nem jutott eszükbe egy class duma sem, de az is lehet, hogy egy…..
zaq 2010.01.21 11:33:08
@weirdone: erről jut eszembe:
"see no evil, hear no evil, speak no evil"
erről meg az, hogy:
"no bills. no contracts. no evil."
Általában egy eleve már megszületésekor halott projektet képviselnek. A létszám minimum egy osztályvezető, két csoportvezető, és egy általuk közepes szinten értelmesnek minősített beosztott (ő az írástudó, tehát ő jegyzetel).   Ők azok, akik   * mindig új, és új…..
zaq 2010.01.17 16:11:45
@Buzzword: gondolom, nem. :)
nézd, annak idején mikor kicsi voltam, az én feladataim közé tartozott a meeting minutes írás, és az akkori főnököm addig abuzált, míg kellően átlátható, strukturált, lényegre-törő formába nem hoztam. több hónapba telt, míg rá nem éreztem. amíg nem volt jó, visszaküldte és nem tudtam haladni az operatív feladataimmal, határidő volt, túlóráztam hát általában. elhiheted, mennyire gyűlöltem ezt az egész nevetséges szarrágást (nem is volt benne a munkaköri leírásomban, ez titkárnői feladat, stb - panaszkodtam akkoriban). azóta már rájöttem, hogy nem szopatásból csináltatta ezt velem, hanem mert a jó memó alapja a minutes, és csak tanított.

találkoztam már én is rossz managerrel, van az mindenhol, de az eddigi munkahelyeimen (multik voltak egytől egyig) azért többségében elég profi arcok voltak, akik nem akarták az amúgy is lassan forgó kerekeket még jobban kötni felesleges bénázásokkal.
zaq 2010.01.17 19:01:20
@Strici: dióhéjban azt, hogy egy jól működő cégben nem a szar masszírozásáról szól a meeting, hanem szükséges része a munkafolyamatnak.
szükséges, de nem elégséges.
zaq 2010.01.17 19:12:26
@S1lver: megbocsátok. :) és aláírom, hogy "tanácsadás" címszó alatt remekül lehet pénzt kimenteni és költségként elszámolni, ha ez a cél.

ugyanakkor, vannak esetek, amikor nyilvánvaló, hogy tanácsadó alkalmazása a gazdaságosabb. vegyünk egy életszagú példát: egy cég eldönti, átáll az SAP-re. cégen belül nincsenek olyan emberek, akik ezt az egész folyamatot átlátnák, ekkor a cég megbíz egy SAP tanácsadó-céget, ami megtervezi és végrehajtja az átállást oly módon, hogy az a lehető legkevesebb fennakadással valósuljon meg (ebben a konkrét esetben gyakorlatilag elkerülhetetlen, hogy legyen némi gebasz, de ha a tanácsadó jól végzi a dolgát, legalább nem bénul le az egész cég - teszem azt akár milliárdos veszteségeket produkálva).
Vajon ez a buszmegállókban látható reklám most mennyire dühíti fel az esetleg buszra váró utasokat? via:kazal..
zaq 2010.01.16 22:52:53
w Sorstalanság 2009.12.17 05:00:00
Valaha sokat, eleget írtam arról, hogy melyik konkrét tévéműsor miért és hogyan szar. Majd amikor számot vetettem az addigi munkásságommal, feltettem magamnak a kérdést: vajon miért nézek tévét, ha egyszer szar a műsor? Ezt egyébként egyes olvasók már évekkel korábban…..
Egy társadalmi célú kampány esetében mindig felmerül a kérdés, hogy az adott probléma megoldását milyen eszközzel lehet leghatásosabban elősegíteni. Sokak azon a véleményen vannak, hogy a reklámra fordított pénz pusztán pocsékolás, és az emberek gondolkodásának…..
zaq 2009.12.30 16:06:37
nem egyszerű kérdés, bár itt - mint a politikában már megszokhattuk - bőven demagóg az MN hozzáállása.
a szegénység megszüntetésének módját én sem ismerem, a témához hozzászólva viszont van álláspontom:
1. az állam az oktatáson keresztül neveljen a szolidaritásra elsősorban. a közpénzeken vett marketing szolgáltatások valahol mindig büdösek (még a piaci tendereknek is sokszor van szaga). az, hogy pártkasszából áldoznak erre, az elfogadható. költségvetésből nem. (igen, jelenleg a kettő között bőven van átfedés, sajnos, de ez egy másik probléma).
2. nagy cégek tudnak áldozni CSR tevékenységekre és többségükben áldoznak is. ez persze már megint más téma, mégis a marketing egyik legpozitívabb része és jónak tartom azt a fejlődési irányt, és hogy mára ez is etalonná kezd válni.
3. a TCR-kampányok többségében hálás témák, amikre nagyon jó kis anyagokat lehet gyártani (nem szól bele a brand manager sem), majd azokat indítani versenyeken, díjakat nyerni vele, bővíteni vele a portfóliót, bemutatni piaci szereplőknek, mi ilyet is tudunk. >> láttunk idén is már erre példákat (mondjuk az addict aranyceruzanyertes "Nincs De" filmjei állítólag így készültek) és meggyőződésem, hogy ez lesz a trend a közeljövőben, amit én személy szerint üdvözlök.
ami egyelőre még utópia, az az lenne, ha a gyártó/szolgáltató multik alapítványai a reklámügynökségükkel és a média szolgáltatókkal (tv, rádió, BB, print, etc.) közösen összedobnának legalább évi 1-2 ilyen kampányt.
addict Best of karácsony 2009.12.23 18:20:00
Hogy ne a provokatív József-Máriás plakát jegyében teljenek el az ünnepek, összeszedtem az elmúlt néhány év terméséből egy bokrétára (csokrétára?) való karácsonyi reklámot. Nem ezek az év legjobb reklámjai, de a fenyőfa-Mikulás-ajándék ünnepi Bermuda-háromszögben…..
zaq 2009.12.24 00:36:30
Mikor lenne aktuálisabb akkumulátorokat hirdetni, ha nem a téli mínuszok megérkeztével, amikor sorra pukkannak ki az éjszakai fagyban hagyott kocsik akksijai. Ilyenkor kell rámozdulni az új akksit keresőkre, lehetőleg meggyőzve őket arról, hogy a mi termékünk teljesítménye a…..
zaq 2009.12.21 20:34:29
@Kontárblog: ja, én se.
bár lehet, hogy bennem van a hiba mer'
1. nem igazán ismerem az akksi-piacot. lehet, hogy oda ez zseniális.
2. nem igazán ismerek más akksi-reklámot, ami öszehasonlítási alapot képezhetne. hacsak ide nem soroljuk a nyomorék duracellnyuszit, aki - mint tudjuk - rézfasszal határozottan tartósabb. fejjel. a bagoly mondja a verébnek, vagymi.