Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Budabitch (törölt)

0 bejegyzést írt és 9 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
A múlt héten az Erste Bank imidzsváltó reklámját értékeltük, ami elszomorítóan gyengén szerepelt, és Mátyás királyostól Kolombuszostól és libástól mindenestül összesen 2,1 pontot kapott, ami addictos mércével mérve is szerény eredmény. Legtöbben hálásak voltatok a…..
Megtörtént, aminek meg kellett történnie. Sőt, a Raiffeisen Banknak már sokkal korábban meg kellett volna szabadulnia az egyre debilebbé váló reklámcsaládtól, sőt ha őszinte akarok lenni, szerintem el se kellett volna kezdenie a sorozatot. Pápápáék leginkább az azóta szintén…..
Budabitch (törölt) 2008.10.30 11:37:36
Na, a bankok. A kedvenc témám. A lakosság egészen elképesztően tájékozatlan a pénzügyekben, valóban. Nem is tudom, ki nyilatkozta legutóbb talán Simor vagy Bajnai, mindenesetre az átlag magyar olyan hülye a pénzügyekhez, hogy tulajdonképpen bármit elhisz, hiszen úgysem érti. De a lakosság alapvető pénzügyi, gazdasági, háztartástani, hehe, oktatása nem a reklám feladata, hanem a national curriculumé.

Nekem nagyon tetszett a Tömör professzor próbálkozás, csak sztem 5 évig naponta kellene nyomni és iskolai tanagyaggá kellene tenni, feleltetni belőle 12-től 80 éves korig mindenkit, és akkor kevesebben hinnék el a "neazemberekkelfizettességmeget" és a "dübörögagazdaságot" és végre megtanulnák, hogy mit jelent az előrehozott fogyasztás. (Na persze most majd megtanulják, hogy mit jelent, de sajnos csak utólag.)

De a silány reklámot nyomatók számára sajnos nem mentség a fogalmatlan fogyasztó. A pénzkeltető (te jóságos úristen), papapaimbecilék, tetetetete stb másképp szar. Oberfrank Pál snájdig színészember, biztos kajálják a középkorú nők. Hozza a szokásos paternalista szemléletet (ostoba asszony, okosabb férj), a virágos hasonlat kábé meg is felel a betétekkel elérhető hi-he-tet-lenül nem sok megtaknak. Papapáéknál kevésbé idegesítő, az biztos.

Asszony, ne most vegyé' cserepeset, hanem később, de akkor többet. Előbb kössé' le. Hát itt tartunk. Meg van mondva a tuti megint. Sztem a reklám: tükör. Nagyon pontosan tükrözi a társadalmunkat, a szemléletünket, azt, hogy mit gondolunk magunkról és hogy a vállalat mit gondol rólunk. És persze arról, hogy a reklám kiagyalója hogyan vélekedik a szakmájáról, az célcsoportjáról, az ügyfeléről, de ebbe nem szeretek belegondolni. Az eredmény elég szomorú, papapával vagy cserepes virággal, tképpen majdnem mindegy.

Elnézést a kissé szencázióhajhász főcímért. Mentségemre szóljon, hogy nem én találtam ki, hanem a norvég drogprevenciós kampány készítői, akik ezzel a fősorral csalogatják be az embereket az általuk készített szájtra. Itt aztán miközben hasznos információkkal látják el…..
A svédek egy egész jópofa módját választották annak, hogy felhívják a figyelmet az afrikai országok kizsákmányolására. Jövőre ők lesznek az Unió soros elnökei, és ezalatt az ENSZ Fejlesztési Programjával (UNDP) együttműködve szeretnének ebbe az irányba lépéseket tenni.…..
Míg külföldön már jó ideje nagyon komolyan veszik a fiatalkorúakra vonatkozó alkoholtilalmat, addig Magyarországon szerintem meglepődne egy átlag gimnazista, ha valaki azt mondaná neki egy szórakozóhely pultjánál, hogy mutassa meg a személyijét. Ezért aztán nem kis kockázatot…..
Budabitch (törölt) 2008.10.23 10:31:35
"Nem tudják bennem eloszlatni azt a kételyt, hogy a kezdeményezés nem teljesen őszinte."

Sztem egy vállalat esetében az őszinteség mást jelent. Őszinteséget a termékkel, szolgáltatással kapcsolatban el lehet várni, például a termék összetételével, árával, hatásával stb kapcsolatban. A vállalat nem őszinte, azaz hazudik, ha téves információt közöl pl. a sör alkoholtartalmáról, vagy az alkohol hatásáról, ha egészségesnek állítja azt, ami nem az, ha tejnek nevezi a savót, vagy sörnek a csatornalét.

A fenti példa esetében én nem az őszinteségről vagy az őszintétlenségről beszélnék, hanem a felelősségről, és hogy az hogy jelenik meg a kommunikációban.

Ha a vállalati felelősségről beszélünk, általában alapvetően két álláspont ütközik.

1. A vállalat elsődleges célja a profit maximalizálása. Minden olyan dolog, ami ennek ellenében történik, a cél szempontjából haszontalan vagy káros. A gazdasági társaság esetében az altruista magatartás hülyeség, mert szemben áll a piac alapelvével: növekedés, profit. Elméletben ez az álláspont túlhaladott, elavult, ciki, de a mindennapi üzleti gyakorlatban azért annyira mégsem.

2. A vállalatnak, hosszú távú sikere, hitelessége érdekében, a törvények betartásán túl felelősen (etikusan?) kell fellépnie, figyelembe kell vennie a tevékenysége hosszú távú hatását a társadalomra, a környezetre, a gyerekekre satöbbi satöbbi.

Namármost. Magyarországon 18 éven aluliaknak tilos alkoholt árulni, tehát a vállalat azzal, hogy nem árul gyerekeknek alkoholt, nem felelős magatartást tanúsít, hanem egyszerűen csak betartja a törvényt. Hogy a kampányban mégis tetten érhető a felelős magatartás, az annak köszönhető, hogy a csapost és a 18 év alattit is kifejezetten buzdítja a nemfogyasztásra. Különösen igaz ez a horeca-csávó esetében, mert a sörös cég - elvileg és büntetlenül - szemet hunyhatna az illegális sörárulás felett, ha nem ő üzemelteti a helyet, és több bevételhez juthatna.

Valóban felelős magatartásnak én azt gondolnám, ha pl. mértékletes italozásra buzdítanák a 18 éven felülieket. De hogy egy szórólapon ilyen gondolattal találkozva mennyire lenne hiteles számomra a vállalat, azt nem tudom. Mert ilyenkor beugrik az 1-es álláspont, l.m.f.

Valamit nagyon ügyesen csinálnak mostanában a Spar marketingesei, mert az egész évben nem hallottam annyiszor róluk, mint az elmúlt néhány napban. Kezdődött azzal, hogy mindenütt Marcia Cross, a Született feleségek néha ijesztő, néha csinos színésznőjével készült Spar…..
Egyszer és mindenkorra szeretnénk felhívni az összes sajtóeseményt szervező cég figyelmét arra, hogy minden apropó nélkül középkori, tréfás rendezvényt szervezni / meghívót középkorias stílusban megfogalmazni egyáltalán nem vicces.Egy hónappal ezelőtt a TV2 lovagi…..