Regisztráció Blogot indítok
Adatok
press184

0 bejegyzést írt és 21 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Véletlenül akadtam rá a blogra, ami a fővárosi tűzcsapok ivókutakká alakításáról szól. A terv egy műegyetemi TDK-ra készült, szerzője Hüttl Sarolta, Soltész Judit, Zétényi Zsófia és Zoletnik Zsófia. Közülük az utóbbi három építészhallgató mesélt nekünk az ivókutak ötletéről, a megvalósítás rögös…..
press184 2010.09.25 16:28:10
Ezt egyetemi TDK keretén belül????????
Lányok, ti nagyon unatkoztok.

Nem csodálom, hogy a vízmű elutasító volt.
Nem véletlenül tűzcsap és nem ivócsap.

Pár gondolat a "zseniális" ötlethez:

1. A tűzcsapok nincsenek állandóan nyomás alatt. Azt bizony meg kell nyitni.

2. Az első pontból következően üledékes a víz a rendszerben. Láttatok már tűzcsapot a megnyitás pillanatában, milyen víz jön belőle?

3. Ki fogja nyitni zárni a csapokat? Majd ezért fog a vízmű minden tavasszal és ősszel körbejárni?

4. Tegyük fel, hogy a tűzoltóknak használniuk kell a rendszert. Gondolom az eszetekbe sem jutott, hogy nem azzal fog foglalkozni egy tűzoltó beavatkozás közben, hogy a csonkról lekapott csicsamicsa nyomógombos csapocskát óvatosan biztonságba helyezze.

5. Nyilván az 52 mm-es csonkra terveztétek felrakni a csapocskát. Ha használni akarja a tűzoltóság, márpedig ez VALÓDI funkciója, akkor oldható kötéssel, bajonett záras megoldással lehet csak. Nem adok egy-két hetet, ellopják az összeset.

6. A megnyitott tűzcsapok miatt esik a névleges nyomás a rendszerben. Egy 5-ös kiemelt tűznél még a meglévő nyomás sem mindig kielégítő, sok esetben nyomásfokozást kell kérni a vízműtől. Gondolom ti lennétek a legjobban felháborodva, ha leégne a házacskátok mert a tűzoltók nem tudták a rendszert teljes értékűen használni.

Komolyan nem értem. Nagyon trendi manapság ilyen kult-tech flash ötletekkel előállni, de egy tíz éves gyerek is megérti egy idő után, hogy ami elsőre jól hangzik, az nem biztos, hogy jó is.
Felesleges brain storming helyett inkább kerítsetek magatoknak 3 jóképű srácot és húzzatok ki a Margitszigetre andalogni.

Lehet, hogy elcsodálkoznátok, az infra érzékelős közkutak láttán...
press184 2010.09.26 11:56:48
@Mikrobi:

A rendszer van nyomás alatt, de a tűzcsap szerelvény nem.
A tűzcsap kapcsa 75mm ez igaz. de minden eddig általam látott civil vételi helyen volt rajta áttétkapocs 52-re.
Súlyosabb főbüntetés nélkül úszta meg a Stefánia és Thököly út sarkán történt kerékpáros-gázolás elkövetője a halált okozó figyelmetlenséget. Felfüggesztett szabadságvesztést kapott, viszont nem vezethet többet teherautót. A baleset több mint két éve, 2007. október…..
press184 2009.12.04 13:16:29
Továbbra is azt mondom:
A jogok kötelességgel járnak!!!
Azaz ha autót akarok vezetni, akkor jogosítványt kell szereznem hozzá.
Ha a kerékpáros társadalom teljes mellszélességgel kiáll azért, hogy ne mint hobbi, vagy sport eszközként tekintsenek a bicóra, akkor kérem ennek további vonzata is kell(ene), hogy legyen.
Közúti jármű jogaira igényt tartó biciklit a járműre vonatkozó kötelességek is terheljék!!!
Azért micsoda nonszensz, bugyuta, demagóg kettős mérce a mostani irányvonal a kerékpáros trendet nézve! KRESZ ismeret nélkül kimehet a közútra minden félnótás barom a JÁRMŰVÉVEL??? És kezeljem szent tehénként? Álljunk már meg egy szóra! Ha a kerékpár jármű:
1. A kerékpárt "vezető" legyen vezetésre alkalmas állapotban. Én sem ülök bebaszva az autóba.
2. Legyen meg az érvényes vezetői engedélye az adott járműkategóriára. Értsd: Legalább igazolható KRESZ vizsgája legyen basszus!
3. A jármű legyen egyértelműen azonosítható (váz száma is elég, de legyen!)
4. A jármű rendelkezzen felelősségbiztosítással. Vagy a vezetője.(A pedál külső éle pl. veszélyes fegyver a fényezésnek..) Persze aki "sosem hibázik" és mégis, az gondolom gazdag ember.
5. A jármű legyen közlekedésre alkalmas műszaki állapotban. (Ezt KRESZ-ben rögzítve, számonkérhető módon.) fék, kormány, VILÁGÍTÁS ELÖL-HÁTUL. Kurva trendi lámpa nélkül menni manapság!Nem elég a hátsó! Ha nincs lámpád elöl te ökörállat, akkor egy sötét utcában szembejövő autó, ha balra kanyarodik és nem lát téged, haláli meglepetést okozhat...
6. A vonatkozó KRESZ szabályok betartása! Oké, hogy kapnak engedményeket de a zebrán gyalogosok közé hajtó, kereszteződésen lassítás nélkül áttépő delikvenseket nagyon meghurcolnám.

A fentiek nem gondolom, hogy valóságtól és józan észtől elrugaszkodott gondolatok lennének.
Amikor még nem volt menő a bringa és csepel kempinggel meg szputnyikkal-az már nagy szó volt- közlekedtem, akkor is voltak ránk vonatkozó szabályok! Több ezer km-t tekertem le a Budapest utcáin és nem éreztem harcnak a közlekedést. Mert nem harcolni akartam, hanem közlekedni, biztonságban odaérni a célomhoz. Ennek érdekében bizony kötöttem kompromisszumokat; lelassítottam necces kereszteződésnél, nem vágtam át a piroson, stb. A más szemében a szálkát, magáéban a gerendát sem hozzáállás, csak mélyíti az ellentéteket.
Egyenlő mérce, egyenlő bánásmód!
Tottiékat a West End-ből üldözte el kelletlenségével az Office Shoes eladója, aki sem telefonálni, sem telefonszámot megadni nem volt hajlandó az éppen pénzt költeni szándékozó vevőknek. Így átmentek a Váci utcai boltba, ahol meglepetésükre az eladók maguktól ajánlották a…..
press184 2009.11.10 17:17:58
@CatMother: fiatka a James Bond hölgy? Akkor már értem.
press184 2009.11.10 17:21:21
@CatMother: Futópadlövészet....
press184 2009.11.10 17:24:02
@akikaztmondjákni: Ok. De ott majd holnap öljük egymást. Most mennem kell ostort venni, a gyerekek már várnak.
Lehet azon keseregni, hogy a két nagy párt tényleg mindenhez pofátlanul odadörgöli, és jól megmutyizza, és még teli szájjal röhögnek is hozzá. Kétségbe lehetünk esve amiatt, hogy tényleg szarnak a botrányra, eladnák ezek az anyjuk is, ráadásul harisnyatartóban, latextangában,…..
press184 2009.11.02 12:35:01
@svdkert: Csak olyan átlagos.
press184 2009.11.02 12:40:32
@Pikk Dáma ♠ / bip-bip: Zseniális.
Percekig röhögtem a hozzászólásodon.
Köszönöm!
press184 2009.11.02 14:23:16
@solesz: OTT A PONT!
Egymás mellett áll az újpesti és az óbudai boltja. Egy alkalommal az újpesti egy csomó marhahúst vásárol az óbudaitól. Másnap felháborodottan nyit be az üzletbe: - Te óbudai, az összes marhahús romlott volt, egyiket sem lehetett megenni! - Megenni? - csodálkozik az óbudai. - Azt…..
press184 2009.08.27 18:02:54
@KKoppany:

Neked is gratulálok drága Szomszédok-on nevelkedett barátom. A graffitiző fiatalt elküldöd a sporttelepre, meglehet kapsz akkora maflást, hogy a fal adja a másikat. Vagy csak egyszerűen lefújnak festékkel. A szép szó csak annál játszik, aki erre fogékony. A párthatalmi és képviselői éra (tökmindegy melyik felekezeté) marhára nem az a kategória.
Amúgy meg nem kéne összekeverni az ötvenes évek "komoly névtelen feljelentéseit" azzal, hogy jogosan rángassák meg a visszaélésekből összeharácsolt vagyonos egykori elvtársakat, mai szoclibdemopolgári és jobbikbalikközépiklentfönt párt nagyarcokat.
Nekem spec. nem menő, hogy bamba vigyorgó-tapsikoló faszként nézzek, miközben építem más palotácskáját egy kis fejsimogatásért. Jó birka magyarnak lenni?
Mindenek előtt szeretném leszögezni, hogy a tűzoltó szakma egyike azoknak, amelyeket leginkább megbecsülök és tisztelek, mert az életüket kockáztatják, marha nehéz munkájuk van, ráadásul nem is lesznek belőle milliomosok. Ezt azért tartottam fontosnak leírni, mert amikor egy…..
Mégsem lesz kerékpárút a Margit híd mindkét oldalán, a kerékpáros civilszervezetekkel kidolgozott, és elfogadott terveket ugyanis egyoldalúan felmondta a főváros. Ez ráadásul véletlenül derült ki a Kerékpáros Klub számára. Így a jelenlegi tervek szerint a híd felújítása…..
press184 2008.11.04 15:12:18
Sajnos Budapest közlekedési hálózata a párizsi rendszerű sugárirányú elrendezésen alapul, leginkább a belvárosban. A Margit-híd jelentős forgalmat bonyolít minden téren, legyen az autós, kerékpáros, gyalogos. Sajna költségvetési okokból lespórolták a déli kerékpárutat. Az idegenforgalmi duma, mint indok maradjon inkább a sajtótájokra. Ez van.
Az, hogy a kerékpárutak kiépítésére tolódott a hangsúly azt gondolom nem egy új keletű sztori. Ebben azért az is benne van, hogy rengeteg a kikapcsolódást, közös élményeket kereső bringás akik családostul pattannak a drótszamárra. Azért gondoljuk végig azt, hogy közülünk ki terelné 6-8-10 éves porontyát mondjuk a körúton sztochasztikusan közlekedő autók, áruszállítók, urambocsá kamionok közé... Hát én speciel nem, arról nem is beszélve, hogy ugye 12 év alatt nemigen lehet önállóan a forgalomban részt venni kerékpárosként. Ne legyünk naívak, nem a bringás fecskék fognak itt nyarat csinálni, a critical mass-ok sűrítésével inkább fokozott ellenszenvet lehet csak gerjeszteni. A kerékpárutak ezért szerintem igenis, fontos szerephez kell, hogy jussanak. A gyalogos forgalomtól történő szeparáció szintén hangsúlyos kellene, hogy legyen. Valóban oltári baromság a bringaúton korzózni. Hozzáteszem, aki kivilágítatlanul szambázik a kerékpárral aztán elbasszák, az se nagyon jajongjon.
Hazánkban a közlekedési kultúra úgy fos, ahogy van. Erősen oktatnám a KRESZ-t már általános iskola 8-9 osztályában. A kerékpárosok forgalomban történő részvételét nem korhoz kötném, hanem egy KRESZ vizsgát igazoló plasztiklaphoz. Röhögni fogtok, a gyalogosokat is kötelezném a KRESz ismeretére (ezért írtam az iskolai oktatást). Arról nem is beszélve, hogy a biciklis kötelező biztosítást is be lehetne vezetni. Sok vitát és pereskedést lehetne megspórolni 2-3 ezer forint éves biztosítási díjjal. De ezekre várhatunk, azt hiszem ítéletnapig. Ami ma Bp-en megy az túlélőharc, nem közlekedés... Na jócca!
A hétvége általában a Tv2-é szokott lenni, szombat-vasárnap családi üzemmódba vált az ország, és ugye a Tv2 még mindig úgy él a nézők fejében, mint a közszolgálati kereskedelmi tévé. A családbarát csatorna. Arról már nem is beszélve, hogy vasárnap Napló, amit legfeljebb…..