Regisztráció Blogot indítok
Adatok
ezeröcsi

0 bejegyzést írt és 81 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
TComment Így neveljünk barmot 2014.03.26 06:15:00
Létezik egy dolog, ami ha nincs, akkor bunkó vagy, ellenben ha túlzásba viszed, akkor is bunkó vagy. Előzékenységnek hívják és így irtják ki a kezdőkből. Azonos című írásunk kommentposztja...
Vakon is fel lehet ismerni egy autót? Meg lehet mondani, hogy drága-e, vagy olcsó? Irány a reptér, ahol kipróbálhattuk vakon a vezetést is. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
ezeröcsi 2013.05.18 11:28:58
@poggY: Ebben tök igazad van, de sajnos ők nem tudnak kibújni a bőrükből, még úgy sem, ha be van kötve a szemük... :)

Én ezt átlagfelhasználókkal is megcsináltatnám, abból lehetne igazán jól leszűrni, hogy mi az első reakció...
Mint a rossz lelkiismeret, úgy üldöz engem a Puch. Ez az autó a legsötétebb lelkiismeretem fizikai megtestesítője. Egyetlen szerencsém vele - oly régóta lohol a nyomomban, hogy alig kellett ráköltenem. Nem viccelek, valamennyi közül a legelfeledettebb, legmellőzöttebb, ugyanakkor…..
Belsőség Mad Max bőrében 2011.04.19 06:51:04
Lélekben készülünk arra az időre, amikor a TotalCar stencilezett fanzinként, esetleg kódexek formájában él majd tovább - akkor mivel járunk majd, ha épp nem gyalog? Vélemények az azonos című írásunkról...
TComment Az autózás őrültség 2012.12.12 09:29:59
Aki használja az autóját, ne gondolja, hogy ötvennél kevesebből kijön. Ha még mindig azt hiszi, kezdje el írni, és majd beszélünk egy hónap múlva. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja...
ezeröcsi 2012.12.12 15:24:16
@Zsoo:
Egyetértek. Budapesten élek, és itt is dolgozom, a bejárás BKV-val is és kocsival is 40 perc. A BKV-n tudok olvasni, pihenni, és nem kell attól tartanom, hogy beleszállnak az autómba, ami a biztosító szerint negyed annyit ér, mint a piaci ára...

Viszont, ha elhagyom a városhatárt, mindig autóval megyek. A MÁV-val többször nagyon megégtem már, városon kívül élvezetesebb a vezetés is, ráadásul, ha olyan településre megyek, ami csak átszállással közelíthető meg, akkor durván sok időt nyerek vele.
Így belepörgettem a Ladába 6000 km-t az évben (tavaly csak 4000-et), a műszaki 30 ezer forintján felül még 10 ezer forintot költöttem olajcserére az idén. Az egyéb kiegészítőkre nem emlékszem, de szerintem 8 ezer Ft kb. reális, már csak a számolás könnyítése miatt is. A biztosítás 24 ezer egy évre.
Azaz havonta 6000 Ft-ot fizetek, hogy van autóm, az üzemanyagon felül 12 Ft minden kilométer. Ezt a 12 Ft-ot csak én fizetem ki, mert ha többen is megyünk, csak az üzemanyag pénzt dobjuk össze.
Tény, olcsóbb lenne vonattal, Volánnal vidékre járni, de szerintem azért nem szignifikánsan.

Évente max. 40 ezret nyernék vele, az havi szinten 3300 Ft. Szerintem ennél sokkal több pénzt elkúrok más hülyeségre.
TComment Az utolsó tégla 2012.11.23 09:57:04
Sokat azért inkább nem forogtam a sárban, mert a traktorosnak el nem tudtam volna magyarázni, hol vagyok éppen Ha ön szereti a kutyákat és kerülné a feltűnést, akkor az X-Trail az ön autója még mindig. Mert kedves, puha és jóindulatú, mint egy öregedő retriever és a családja…..
TComment A taxis bosszúja 2012.04.22 09:21:00
Nehéz elhinni, de vannak, akik még nem látták a Cserhalmi György főszereplésével 1982-ben bemutatott magyar krimit. Nekik csak azt tudom mondani, pótolják be mihamarabb. Most egy hétig megtehetik az Indexen.Mai cikkünk blogposztja...
Még ma is vehetsz autót hitelre, nem is kell hozzá sok pénz. Mi mindent kiszámoltunk helyetted. Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
ezeröcsi 2012.03.13 09:13:35
@Csokis:
Én 90-es évjárat vagyok, de a szüleim, akik a szociban születtek, és nevelkedtek, mindig azt mondták nekem, hogy:
"Fiam, hitelt csak befektetésre vegyél fel. Fogyasztásra ne!"
Az autó nem befektetés (kivéve a garázsbaállított, szökőévetne egyszer elővett veteránokat), hanem igen drága fogyasztási cikk, sokan összemosták a két dolgot. Sajnos, ennek mindenki issza most a levét. Azt nem értették sokan, hogy a német jólét nem autómatikus, hanem piszok sokat kell érte dolgozni. Az egész rendszerváltás utáni időszakra ez a téveszme jellemző: "szocialista munkastíussal szeretnék nyugati jólétet".
Hogyan drágul az olcsónak hirdetett jogosítvány, miért kötelező a pótóra, és miért fontos, hogy elnyerjük a vizsgabiztos bizalmát? Kapcsolódó cikkünk kommentposztja..
ezeröcsi 2012.02.15 09:10:30
2009-ben vizsgáztam B kategóriára. A Csalavérnél kezdtem, dehát ugye ismerjük az állapotokat, így viszonylag gyorsan átmentem egy kis budafoki autós iskolába.
Bachusz Autós-Motoros iskola a nevük, az iskolavezető, és az oktató, akinél tanultamretenetesen korrektek voltak. Augusztus közepétől szeptember végéig meg is lett a B-s jogsi, úgy, hogy mjandem minden nap tudtam menni vezetni, és le is vezettem az 50 percet, tehát nem csalták el az órákat. Drágábbak, mint a konkurencia, de kiszámítható, tervezhető, és egyáltalán nem az üvöltözésről szól az óra, csak ajánlani tudom mindenkinek. Amúgy azt hiszem, többször is megkapta a "legkorrektebb autósiskola" díjat.

A C kategóriát is náluk csináltam, de alvállalkozó jelleggel kiadja egy másik fickónak az órákat, ahova több iskola tanulói is mennek. Az az ürge is nagyon jól oktat, habár elég határozott stílusban, csak szabad időpontok sajnos ritkán vannak, és gyakran módosulnak. Éppen ezért a D kategóriánál át kellett mennem egy másik iskolához, ahol, ha jól tudom, nem is foglalkoznak "kiskategóriás" kézésekkel, Kamionsuli a nevük. Ott is minden rendben volt, naponta 4 órákat tudtam menni vezetni, egyszer még vasárnap is, és semmiféle felára nem volt a dolognak.

Szerintem a lehúzás azért tud ennyire meghonosodni, mert mindenki a legolcsóbbat keresi. Senki ne higgyje azt a reklámoknak el, hogy 80 környékén meg lehet szerezni egy B-s jogsit. Az általam említett két iskola ennél azért drágább, de korrekt helyek, semmi panaszom nincs rájuk.
Vettem egy Daimler-Benzt. A napi használatú Honda Spacy robogóm mellé járni, szállítani, utazni, gyűrni. Ki az esőbe, latyakba, tűző napra, utcán parkolásra, ridegtartásra. Budapestre, Balatonra, Olaszországba, bárhová. A mostani 26 éves helyett lett - csak, hogy képben legyenek.…..
ezeröcsi 2012.01.07 22:24:52
@nem kéne...:
Nem térítek én senkit, csak leírtam, hogy nagyon szerethető, ami nyílván egyénfüggő.

Amúgy a tapasztalataim alapján nem teljesen igaz, amit írsz, de sajnos sok igazság van benne. Nagyon könnyű nagyon mellényúlni, és akkor hónapokig tartó szívás a vége. Nekem 3 gumifékcső (700 Ft) eldurrant 1 héten belül, a negyediket fel sem tettem. Aztán megvettem a Bosch-t 4000 Ft-ért, és csoda történt, azóta semmi baja :)

Ugyanis tényleg lehet hozzá Bosch/Luk/Sachs/Lemförder alaktrészeket szerezni, csak az sokba kerül, pont annyiba, mint bármi máshoz. De én 3 éve tullajdonképpen ilyenekkel újítottam fel a sajátomat, és azóta egyszer elvitt Berlinbe, egyszer pedig Belgrádba, (sajnos idén nem fért bele külföldi út, pedig Krakkó volt tervben).

Nekem megért ennyit, más nyílván más típusra költ. De van a Ladázásnak egy fajta bája, amit szerintem nagyon kevés autó tud, én ezért szeretem.
ezeröcsi 2012.01.07 22:58:24
@nem kéne...:

Most majdnem elkezdtem sorolni tételesen, de aztán rájöttem, hogy egy mondatban jól össze tudom foglalni:

Azt, hogy az a tipikus régi autó érzés nem párosul azzal, hogy rohadtul félted az autód.
Legutóbb ott fejeződött be a főnix Corolla AE86-története, hogy az autó minden próbálkozásunk ellenére sem indult, mi pedig otthagytuk azért, hogy otthon pár perc alatt rájöjjünk a megoldásra. Közben eltelt két hét, a cselekmény másik szálát kivételesen én kaptam fel, és a…..
A két lábbal a földön állók aránya a vevők között ezrelékekben mérhető. Ezért, mint vásárlóerő, kalkulálni velük nem lehet. Mai cikkünk blogposztja...
Akkor most jöjjön a coming out, come-oljon a jöjjing out, egyáltalán: megtudják, miért lesz érdemes Totalcart olvasni jövő héten. Végig. Minden nap. Szigorúan el nem mozdulva a gép mellől. Nem véletlen, hogy a múlt héten megjelent egy poszt valami érméről, amin egy öreg Opel…..
ezeröcsi 2011.06.17 22:53:50
Belsőség Az autózás vége 2011.01.31 18:15:00
Nincs már ordító Weber karbi, nincs már hörgő kipufogó, az autót már nem vezetni kell, hanem utazni benne. 8 légzsák, övfeszítő, biztonságosabb, mint az anyaméh. Vajon jó irányba megy a fejlesztés?Szerintem egyáltalán nem.Nem vagyok a műszaki fejlesztés ellenzője, sőt. Én…..
Nem húzom a dolgot: az első Zsiguli idén negyven éve gördült le a futószalagról Togliattiban. A vasfüggyöny mögötti országok autósaira új nap virradt, ekkortól kezdve a béketábor átlépett a modern motorizáció korszakába, amikortól - elméletileg - mindenkinek juthatott autó.…..
ezeröcsi 2010.12.05 19:15:33
@jozsika31: Mellesleg ez alapján a hozzászólásod alapján az is teljesen nyílvánvalóvbá vált, hogy sohasem volt még régi autód. Ami egyáltalán nem baj (könnyen lehet, hogy jobban jártál) , csak ezekutánérdekesnek tartom a hozzáállásodat.
ezeröcsi 2010.12.05 19:17:27
@jozsika31: Mellesleg ez alapján a hozzászólásod alapján az is teljesen nyilvánvalóvá vált számomra, hogy nem volt még régi autód. Ami egyáltalán nem baj (sőt, lehet, hogy jobban is jártál), de akkor kérlek, fejezd be az okoskodást.
ezeröcsi 2010.12.05 19:32:48
@Gyurma73: Én nem írtam a Ladáról egy ideje, csupán megkértem józsikát, ne rontsa el mások örömét.
Régebben néhány alkalommal volt már szó a kéretlen szélvédőmosók pofátlan nyomulásáról, Tibi hosszú idő után először hozta fel ismét a témát. Azt gondoltam, hogy novemberben ez már nem igazán lesz aktuális téma, de mint kiderült, már az eső sem riasztja el ezeket a…..
Csak szimplán egy elmebeteg, közveszélyes barom vagy, esetleg emellett még vak is?! Igen, te, aki ma reggel 8:45 körül úgy téptél végig a XVIII. kerületben a Tinódi utcán, mintha autópályán lennél, leszarva, hogy az végig jobbkezes! Nem csak a rendszámodat nem tudtam megnézni, de…..
ezeröcsi 2010.10.25 14:13:27
@SilentSound: Egy ilyet úgy szeretnék egyszer kifogni, amikor a teherautóban ülök...
Belsőség Range extender házilag? 2010.10.23 15:10:00
Amíg a marketingesek azon vitatkoznak, hogy a Chevy Volt / Opel Ampera hibridautó (mert van benne benzin- és villanymotor is), vagy kiterjesztett hatótávú elektromos autó (azaz range extender, mert a súlypont a villamos hajtáson van), addig az autós újságíró csak vakarja a fejét,…..
ezeröcsi 2010.10.23 17:21:26
@ezeröcsi: Elnézést, apróság, de akkor is:

3F jelű villamos Szegeden van, ezzel kavartam, a szóban forgó trolijárat a 3E jelzést viseli, Debrecenben.
ezeröcsi 2010.10.23 17:27:15
@ezeröcsi: www.youtube.com/watch?v=Di_Z4DBamZM - itt egy videó róla. A kasztni lengyel (Solaris), de a gépszet magyar (Ganz).
ezeröcsi 2010.10.23 18:48:32
@Sys: A pesti Solarisok akksiról mennek, a debreceniekben meg diesel aggregátor van. Debrecenben is van hagyományos, diesel aggregát nélküli változat is.
Igen nagy bajban vagyok, mert ezer dologról írhatnék, s időm kevesebb, s sokszor azt se tudom kit- s mi érdekel. Így a témaválasztás szabad... Igazából a tudás (ha Robert M. Pirsig-től vehetek gondolatot) egy folyóhoz hasonlít. Folyik a medrében, hordalékot hoz (felesleges…..
Belsőség Dezső a műtőasztalon 2010.10.03 07:49:00
Először is, magyarázattal tartozom. Amikor normálisan autót veszek, legalább három, de inkább tíz kocsit meg szoktam nézni élőben, mindezt annak ellenére, hogy impulzív vásárló vagyok. A legdrágább kocsi, amit vettem, 850 ezer forint volt, és a szívinfarktus kerülgetett, amikor…..
ezeröcsi 2010.10.03 14:16:38
@McK: Teljesen igazad van. Ha egy jó állapotú veteránt szeretznél, akkor vagy kipengeted az árát, ami ugyan sok, de utána már csak gombokat kell rákölteni, vagy pedig veszel egy olcsót, amibe addig borítod bele a pénzt, mire olyan állapotba kerül, hogy csak gombokat kell rákölteni. És nem tudom megfigyeltétek-e, de kb. ugyanannyira jön ki a kettő. Tehát, ha valaki egy jó állapotú Pontont, Zsigulit, vagy akármit szeretne, annak így is, úgy is annyiba kerül majd az autó. Az eladó nyílván nem fog egy sokat érő autót olcsón eladni, ez már az a kaliber, ahol van idő várni egy jó ajánlatra.
ezeröcsi 2010.10.03 14:19:16
@ezeröcsi: Ja, a vételára 250 volt, ami egy nem 100%-ban gyári, de tulajdonképpen tényleg nagyon szépen megőrzött Ladáért reális.
Ott mérnek, ahol kell, vagy ott, ahol többet tejel? Megkérdezték a vezetőt. Válaszolt is. Inkább ne tette volna. Tudták, hogy idehaza a szakmaiságnak van prioritása, nem a pénzszedésnek? És akkor még elő sem került a mindenható statisztika... Vélemények az azonos című…..