Regisztráció Blogot indítok
Adatok
csaklesekminta

0 bejegyzést írt és 39 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Mindig akadnak nagy számban olyanok, akik kedvenc pártjuknak még a legvállalhatatlanabb lépéseit is elnézik, sőt a védelmükre kelnek. Most nem. Heti szavazásaink. (Fotó: MTI/hirado.hu) Hétvégi szavazás-összesítőnkben most a Véleményvezér történetének legegyértelműbb…..
csaklesekminta 2011.03.27 11:09:17
@Péntek Esti Bankrabló: Mindig irányba akarják állítani az agyamat, egy mondat sem fejeződhet be náluk enélkül és szűrik a híreket. Az ATV sem jobb, csak közel sem ilyen ügyesek és hatékonyak.
csaklesekminta 2011.03.28 17:50:59
@troll ellenpólus: Véletlen keveredtem ide, nekem cirka mindegy hova írom a véleményem. Itt van mozgás, csatározás, ez érdekes.
Tudnál hasonlót ajánlani?
Reggel 9-kor futottam bele a következő címekbe, amik a Lázár-hanganyag után pár nappal óriási botrányt ígértek.Hírszerző: "Haljál éhen! - újabb markáns Fidesz-vélemény a szegényekről"NOL: " 'Hát akkor haljál éhen' - fideszes képviselőnő a…..
csaklesekminta 2011.03.27 13:39:34
@Geza: Elismerésem, hogy ennyi munkát fektettél a témába, csak támogatni tudom a véleményed. Szerintem a gazdasági, politikai elit a dolgok megszerzésében hatékonyabb mint a működtetésben. Errefelé 15-20 éve volt néhány 300-2000 fős cég. A privatizáció - elsődleges tőkefelhalmozás - után addig adták-vették őket amíg 30-200 főre zsugorodtak. Apránként sikerült felélni mindent.
Én soha nem szégyelltem, hogy mim van, dolgozom keményen, abban a miliőben nőttem fel, hogy a munka nem szégyen, a munka eredményét se kell szégyellni, az ember kaparjon, gyűjtsön, építkezzen kockáról kockára. Aki erre nem képes, akinek nincs semmije, az annyit is ér. Aki nem vitte…..
A poszt első felét H küldte, köszönjük!A fővárosi közlekedési anomáliák után nézzünk már körül az ország háza táján is ez ügyben. Tavaly március óta regisztrációs jegyet kell váltani a tömegközlekedési  járműveken. A regisztrációs jegyet azért vezették be,…..
Deutsch Tamás aktivizálta magát, előbb naptárat készített, majd a "megtámadott" Orbán Viktor segítségére repült haza Brüsszelből. Az EU elnökségi nyitány az EP parlamentben roppant szórakoztatóra sikeredett, ahány újság, annyi nézet: Alázás! Szégyen! Orbán…..
csaklesekminta 2011.01.22 14:07:23
  Kínai Kálmán most kivételesen otthon maradt, úgyhogy csak Tónival vágtunk neki az ígéretesnek tűnő sajtószabadság-tüntetésnek. Sokan voltak, kedvesek voltak. Az egyik demonstráló szerint nyolc év tüntetés irigység után végre ők is megmutathatták, hogy mit tudnak.…..
csaklesekminta 2011.01.16 09:42:38
@Manyi Béci: A neten fellelhetők a 2006-os felvételek?
Idén is bemutatkozik néhány olyan autó, amelyre ha nem is a környezetbarát, de talán a könyezetbarát-barát jelző már illik. Igaz, ezeknek a nagyrésze 2011 közepén, második felében kerül a hazai piacokra, tehát ha nem sürgős a vásárlás, érdemes fontolóra venni a…..
csaklesekminta 2011.01.08 17:15:29
Véleményem szerint a gépkocsi gyártókat a saját hasznukon kívül semmi nem érdekli. A 20-30 nagy gyártó a jelenleg gyártott százas, ezres motorpalettából nem tudna 50-100 normális kompromisszumot kiválogatni? Nem bizony! Ha bele gebednek, akkor is be kell bizonyítania, jobb mint másé, pedig csak az érdekli, hogy három hengernél rövidebb főtengely és vezérlés kell, kevesebb alapanyag. Egy nagy kamu az egész. Például a kb. 10-12 éve gyártott 1.6 literes összesen 8 szelepes 85 lóerős Opel motornál a nyomaték maximum 2600-as fordulatnál volt, a később gyártott 100 lőerős verziónál 3600-nál. Nyilván az újabb motorral szerelt autó kevesebbet fogyaszt, ameddig nem hajtod, ugyanis a kiadott teljesítmény is kisebb adott fordulatszámon, hiszen a nyomaték is kisebb. A maximális teljesítmény viszont nagyobb, jobban harap rá az ügyfél. Semmi baj, kisebb a nyomaték, legyen a hatfokozatú váltó. Persze csak módjával. Nem nagyon kínálgatjuk, amúgy sincs kedve minden ügyfélnek, ügyfélnének folyton váltani, némelyeknek egyébként is az egyfokozatú váltó lenne a legjobb.
2010-ben vezettem egy új hibrid kisautót. 136 lóerővel – ez összesített teljesítmény - siralmasan ment. 6.2 milla volt a modell ára, ez Tollaséknál megy el harmadik kocsinak.
Nagy kamu és kevés haladás a környezetvédelem az autógyártásban!
Például: ha padlógázzal előzök egy átlagos autónál lekapcsolódik a klíma? Nem bizony, pedig 1-2 deci üzemanyag hamar kimegy a semmibe. Semmibaj, majd a következő év új modelljébe beépíti valaki, legyen mivel motiválni a vásárlást, egy jó szlogen kijön belőle.
Abban is biztos vagyok, hogy nem ugyanaz a motor kerül a magasabb kategóriába, mint az alacsonyabba. Talán csak annyi a hasonlóság, hogy például 1.6 mindegyik, a vezérlés és a beépített anyagminőség, csapágyak lehetnek teljesen mások, külsőleg lehetetlen megmondani mit is veszel. Tapasztaltam már ilyen esetet. Az automata gyártósor akár minden motorba máshonnét hozza a részegységeket.
 A november 22-én indult Való Világ miatt már harminckilenc panasz érkezett a médiahatósághoz, de az Ifjúsági Kereszténydemokraták Szövetsége panaszbejelentő formanyomtatványának segítségével elképzelhető, hogy ez a szám a sokszorosára fog emelkedni. Stágel Bence, az…..
Nagy magyar analitikusokat idézünk meg Geréb Ágiért. A szerző részt vett a Gerébért szervezett demonstrációkon, és analitikusan értelmezi ’a születésnek’ ezt a mai magyar drámáját, félelmünket a születéstől, a szüléstől és a sorstól. Geréb Ágnes nemzeti…..
csaklesekminta 2010.12.26 20:51:46
@idelle: Íííííííígy van! Egyébként ha otthon, hát otthon. Azonban ha mégis mentőt kell hívni, kórházba szállítani, vigye el teljes egészében a balhét, ne a mentő kiérkezését mérjék stopperrel. Balhé alatt a szükséges többlet kiadást is értem.
Kedves Praxis blog és olvasók!   Azért ragadtam billentyűzetet, mert nem igazán tudom, hogy mit gondoljak. Tudom, a blog eddig nem tanácsadó feladatokat látott el, de mivel úgy vettem észre, hogy sok egészségügyi dolgozó és orvos látogatja, talán érdemi választ kaphatok.…..
csaklesekminta 2010.12.18 10:46:46
Bencsik János (akit legtöbben alighanem Tatabánya rendszerváltás óta regnáló, erősen Tarlós-karrierű, sikeres polgármestereként ismerünk) mint klíma- és energiaügyi államtitkár adott  interjút tegnap. A téma a 2011 január 15-én, vagyis kevesebb mint egy hónap múlva…..
Orbán Viktátor levelet írt a nyugdíjasoknak. Hogy mi?! A nyugdíjasoknak?! Miért pont nekik?! Nem a magánnyugdíj-pénztártagoknak írt?! Nem elírás?!Nem kérem, nem csalás, nem ámítás, nem elírás, tényleg a nyugdíjasoknak írt (legalábbis nekik is). Azaz mégiscsak csalás, és…..
csaklesekminta 2010.12.12 13:57:13
@AnnaKarenina: Az egészet nem is értik. Megtapasztaltam. Nekik egyszerű, jól hangzó iránymutatás kell, ezt szokták meg annak idején, erre a vezényszóra hallgatnak. Fel sem merül a kérdés, normális dolog-e, hogy két szülő két átlagnyugdíjból él és még két gyereket is nevel, miközben bármikor munkanélküliek lehetnek. Nem hiszik, vagy nem akarják látni, hogy van ilyen? Azt a 800 000 rokkantnyugdíjast nem ártana utólag is felülvizsgáltatni, ha már visszamenőlegesen lehet törvénykezni.
"Nincs szükség a devizánk gyengítésére, és kamatemelésre sincs szükség... mert friss pénzt kell a gazdaságba pumpálni" - mondta Orbán Viktor miniszterelnök tegnap. Ha ezt az ifjabb George Bush mondta volna, nyilván bekerült volna az aranyköpések gyűjteményébe, amivel…..
A cím nem vicc, valós történetről van szó. De azért mielőtt az autóvásárlás előtt állók önfeledt örömujjongásban törnének ki, annyit nem árt tudni, hogy Toxic Belgiumban él és ez a bizonyos letöltendő büntetés is egy ottani ügyeskedőt érintett kellemetlenül, a hazai…..
csaklesekminta 2010.12.11 11:06:02
A márkaszervizekben csak a tulajdonos számára árulják el a gépjármű szerviztörténetét. Használt autót néztünk egy cimborámmal, talán meg is felelt volna, bár volt egy-két nagyon furcsa jel. Nosza, megyünk a tulajjal a márkaszervizbe. Az ügyintéző belép a rendszerbe gépel a forgalmiról...már meg is van. Kilométeróra állás az előző szervizkor ennyi, ez és ez volt cserélve, javítva. No és hol ? Kis piszmogás a monitoron.....az itt nem látszik. Összenéztünk a cimborámmal, emlékeink szerint ugyanehhez a márkához tartozó márkaszervizben azonnal megtudták mondani. Nem mondtuk semmit, kicsit idegesítettük a jóembert és elhúztunk. A kocsit természetesen eladta, azóta már az új tulaj is hirdeti eladásra. Szerintem a kilométeróra átállításban az egész iparág és az állam is érdekelt. A nem szervizelt gépkocsi összességében előbb fog a bontóban kiköti mit a rendszeresen szervizelt. Minél több elégedetlen használt autó vevő, annál több, gyakoribb csere, hiszen senki nem akarja az előző tulaj mulasztását kifizetni, inkább passzol = több illeték. Rossz utak = több felesleges javítás. Demokráciában az emberek úgy vágják át egymást, ahogy akarják, lényeg hogy az állam is jól járjon. Vállalkozásban a gépkocsi használat tényleges költségét is csak csalással lehet kitermelni a jelenlegi szabályok mellett, ebből egyenesen következik az kilométerórák visszaállítása. Van egy 10 éves talán alsó-közép kategóriás autó a családban, ezt használtuk munkához és családi célra, viszont minden szerviz és javítás megtörtént. Majdnem 200 ezer kilométerrel most is minden nap használjuk. Természetesen garázsban is ritkán állt, hiszen minden nap megyünk vele. Ha ezt a kocsit eladtuk volna mondjuk 4 évesen és veszünk egy újat, talán már a bontóban lenne a negyedik-ötödik tulaj után, és erre is lenne szükség, hogy „pörögjön” a gazdaság!
A nap forradalmára: Selmeczi Gabriella, aki bejelentette, hogy a kényszerből átlépőknek még adózniuk is kell, mielőtt "önként" átadják a megtakarításaikat az államnak. Selmeczi szerint próbálták jogilag megoldani, hogy ne kelljen, de sajnos nem sikerült.  A…..
Ismét sikerült asztalbontásra érkeznünk valahová... A napokban fogadott el a magyar parlament egy határozatot a bioüzemanyagok térhódításáról, amivel nagyjából egy időben látott napvilágot egy uniós tanulmány, amely kifejti: "a hagyományos üzemanyagok használatánál is…..
csaklesekminta 2010.11.14 14:17:48
Kipróbáltam a bioetanolt, igaz átalakítás nélküli személygépkocsiban. 2001-es évjáratú 1.6-os, 16 szelepes motorral szerelt. Gondoltam, itt már nincs sok veszteni valóm. 10%-90 százalék között változtattam a bioetanol részarányát. Ahogy növekedett a részarány, növekedett a fogyasztás is. 90%-nál jól érezhető indulási nehézségeim voltak még nyáron is, a fogyasztás 11 liter körül alakult. Még 50%-nál is 9 liter volt az átlagfogyasztás. Visszatérve a 100% benzinre ismét beállt a 7,7 körüli – 7,2-8,2 tartományban lévő – fogyasztás. Bizonyára nem mindenki tartja ezt célszerű használatnak, azonban magam részéről erre voltam kíváncsi. Az volt a benyomásom, rétegződik a kétféle üzemanyag, szerintem folyamatosan keverni kellene az üzemanyag tank tartalmát. Ez eddig nálam kudarc.

Tökmindegy mindenféle igyekezet! A gazdasági rendszer alapja és a társadalom motivációja a növekedés. Többet szakítani a piacból, többet, jobbat, messzebbre és tovább mint a szomszéd. A világpiacot működtető alapelvek körülbelül egy 4 éves gyerek értelmi képességével érnek fel, réz üstök megmérettetésére talán még alkalmasak voltak. Hisz még abban valaki, hogy egy termékről valóban eldönthető mennyire jó? Maximum azt, hogy tetszik vagy sem, lesz-e elég kp. vagy hitel. Maximum ezt. Amit már egyszer legyártottak előbb-utóbb hulladékot képez és biztosan el lehet adni valahol valakinek. Slussz! A kőgazdagok híznak, az államoknak több az adóbevétel. Majd ha már a károk jelentősen terhelik az államkasszákat, a kőgazdagok sem tudnak már hova bújni, lesz változás, addig semmi.

Félelmetes volt, amikor talán két éve felmerült, hogy nem lesz elég gáz, időlegesen elzárják a csapokat. Persze, egyezmény, meg lesz egy másik cső! Vicc! Kerül oda egy disznófejű, aki máshogy gondolja, és bukta. Az a tuti, ami a piros csíkon belül van! Energiába, élelmiszerbe, ivóvízbe. Érthetetlen, miként került idegen kézbe az energia szektor, a MOL is.

Hiába a személyes kudarcom a bioetanol használatával, szerintem biztosítani kellene, hogy minimális szintem a piros csíkon belül lévő lehetőségeinkkel szükség esetén működtetni tudjuk az országot, és ebbe a bioetanol előállítása és felhasználása is bele tartozik.
Magam részéről semmiféle kedvezményt nem adnék a fűtés költségeire, kizárólag a lakások hőszigetelésének javítására, ezt akár állami ráhatással is elő kellene segíteni. Bármivel is fűtünk, a kisebb veszteség kisebb felhasználást jelent. - És ez kinek jó?
Tegnap a Váci úton kocsikáztam gyanútlanul, amikor a Duna Pláza előtt megfordult ez: Az első fotóból nehéz kivenni, hogy pontosan melyik típusról van szó, hátulról nézve azonban már látszik az S-felirat is az Audi TT-n, a szerencsés rendőr tehát a sportmodellt hajtotta. Hogy ez…..
csaklesekminta 2010.07.25 14:04:25
@vmaast: Szegény ember vízzel főz és a Wikipedia-ból próbál tájékozódni.
Azt viszont a szomszéd gyerek mondta, hogy mindig van egy gyorsabb autó.
Talán az lehetne a megoldás, hogy törvénybe iktatnák, 300LE feletti teljesítményű autóval nem lehet szabálytalankodni, ugyanis kétséges az elfoghatóság.
Igen, ennek lenne foganatja !
(Természetesen bankrabláshoz is tilos lenne ilyen gépjárművet használni.)
Kivételt képez, akinek elég sok pénze van...
Bocs, hiszen most is ez a helyzet....
Mi van a dupla rendszámmal ?
csaklesekminta 2010.07.25 14:59:26
Speciális kamera vigyáz a kocsikra a parc fermé helyett idén az időmérő és a futam között.Közel egy napig nem érinthetik az autókat, tavalyig egy nagy garázsba – a parc fermébe – vitték az összeset, Bahreinben viszont minden istálló boxába egy-egy kamerát…..
Az utóbbi fél évben alaposan megváltoztak az autózási szokásaim, szeptember óta nagyjából ötször annyit ülök a volánnál, mint korábban. Az öreg Volvo egyelőre derekasan szolgál, annak ellenére, hogy az idén töltötte a 16-ot, és üzemanyagon, meg olajon kívül nemigen kapott…..
csaklesekminta 2009.11.29 11:59:11
@evo87:
Lehet röhögni! 2001-1005 között használtam egy '93-as Fiat Tipo, 1.9TDS-t/90LE. Mivel 6. tulaj voltam rendbe rakattam, majd 4 évig használtam minden nap. 80eKm-t nyomtam bele, ekkorra végül kb. 250e Km lehetett a verdában. Szigorúan kint állt, csak akkor jártam be ha a befagyott kézifék bovdent ki kellett olvasztani hajszárítóval. Az időszak végére természetesen teljesen szét volt csúszva a gép, azonban néhány dolgot leírnék: -17 fokban izzítás után azonnal indult, meleg motornál soha nem izzítottam. Mindig teletankig töltve, számoltam a fogyasztást, tél-nyár, város vagy országút, 110 körüli tempóval, kizárólag padlógázos előzésekkel 6-6.8 közötti, átlag 6.4 volt a számolt érték. A váltó fokozatai remekül passzoltak a motorhoz, nem úgy mit a mostani G-s benzines Astránál, amelynek egyszerűen csapnivaló a kiosztása. Szerintem a Tipo-t jól lehetett vezetni. Az előfordult hibák legnagyobb része valamelyik korábbi hiba javításakor került beépítésre, ami szerintem általános jelenség, bár volt kedvező tapasztalatom is. Végül az általános elhasználódás miatt kellett megválnom tőle. Az új tulaj saját magának tette rendbe, és a mai napig használja napi munkába járásra. Végül csak annyit, hogy az egyik javításkor kiderült, a karosszéria száma alapján 1.4-es benzinesnek kellett volna lennie. Egyetértek, a gyártmánynál fontosabb az, hogy miként javították.
Jó használt autót vásárolni nem könnyű, különösen nem kereskedésből, mert a nagy részük egyébként is minden eszközzel csak arra megy, hogy minél többet húzzon le a szerencsétlen leendő vevőről. A múltkori Lagunás posztunk is nagy port kavart fel, még a hirdető is…..
csaklesekminta 2009.11.07 17:52:24
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
www.nfh.hu/
figyelmét mikor keltik fel a fenti esetek ?
Minek is, hiszen: "Az árak forintban értendők és tartalmazzák az ÁFA-t" mindenütt kint van.
 Bár meglehetősen szkeptikus vagyok a Publius Hungaricus által vízionált tisztítótüzet illetően, a magyar apokalipszis nem is nagyon kezdődhetne mással, mint egy/több Tesco bezárásával. Sarkadon nem elképzelhetetlen ez a rendszerváltoztatás óta példátlan lépés: annyira…..
Törzsolvasóinknak nyilván ismerős Gábor, akinek beleégett. Aki nem ismerné, hősünk plazmatévét vett, és azt állítja, hogy bár rendeltetésszerűen használta, nem nézett vele állóképet, nem játszott számítógépes játékokat, az RTL Klub logója mégis kitörölhetetlenül ott…..
csaklesekminta 2009.01.20 18:58:04
@lac1: Lehet gázgyújtó is a szikraforrás!
Akksival beéghet a fémfelület, nyomot hagy.
csaklesekminta 2009.01.20 19:41:45
@bandee: Eddigi, kb. 20 évnyi önálló vásárlásaimból az a véleményem alakult ki, hogy válogatják, vagy már eleve úgy szerelik össze a terméket, hogy az a célterületen még elmenjen.
Izgi lenne összehasonlítani egy nyugaton
és egy itthon eladott gépkocsi fődarabjait, kárpitozását.
Ki van ez dekázva !