Adatok
Vörös BLORóka
39 bejegyzést írt és 216 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Az amerikai Time magazin honlapján közölt egy százas listát a legjobb/legfontosabb videojátékokról. Érdemes megnézni (mondjuk ebben a felhasználóbarát nézetben), tanulságos abból a szempontból, hogy egy erős konzolos gyökerekkel, viszont kevésbé jelentős…..
Andorral elkezdtünk ötletelni, és egy új választási rendszer alapjait kezdtük lerakni. Lássuk az elméletét először is az általam javasolt rendszernek. A gondolat abból indult ki, hogy az eddigi, és a jelenleg érvényes új választási törvény alapján a „győztes visz…..
Vörös BLORóka
2012.01.16 09:45:33
@vizsla_barat: Örök élet, ingyen sör.
Vörös BLORóka
2012.01.17 11:25:15
@vizsla_barat: Szerintem idealista vagy, arra próbáltam az előbb célozni. Sajnos olyan szubjektív fogalmak, hogy "jó, egyszerű, igazságos" nem tudják tartósan mindenki számára megoldani az élet nehézségeit. Gondolj az ültetvényesekre, akik szerint igazságosak és jók voltak azok a törvények, melyek a feketék rabszolgaságát engedélyezték.
A jelenlegi gazdasági rendszer a kamatra, mint vezérlő elvre épít. A kamat létezése és minden felett álló volta meghatározza a rendszer olyan működését, hogy a folyamatos növekedés szükségszerű, és annak hiányában elkerülhetetlen válság következik be. A továbbiakban…..
Vörös BLORóka
2012.01.16 09:35:19
@Ma chi è questo Joker?: A Nagy Gazdasági Világválság utáni átrendeződés elodázza csak a hanyatlást, nem visszafordítja.
Vörös BLORóka
2012.01.16 09:44:48
@kolbenheyer:
1: A kamat PONT a rizikómentes hasznot jelenti, és én azt ellenzem. Ha rizikót vállalsz, pl ingatlanba, vagy gyárba fektetsz, akkor nyilván a hasznod jogos. Akkor nem jogos 4-5-6% hasznot zsebre tenni, ha a pénzed csak "pihen" a bankszámládon (pl. bármikor feltörhető automatikusan megújuló lekötés). A probléma ott van, hogy ha a befektetések (gyár) haszna el kezdene csökkenni (hiszen jó és időtálló termékeket gyártanak, ezért aztán a piac egy idő után telítődik), akkor egy idő után a befektetés által adott haszon a kamat alá csökken: viszont ekkor mindenki fogja és kiveszi a pénzét a befektetésből, hiszen a bankszámlájára téve is jobb hasznot termelne.
2. Igazából csak az egyik oldalát nézed a dolgoknak. A munkára egyre kevesebb és kevesebb pénzt tud a gyár fizetni, ami miatt egy idő után az egyszeri munkás fizetése aláesik a megélhetéséhez szükséges összegnek. Adósságokba keveredik, majd lassan elveszíti minden ingó, majd ingatlan vagyonát. Hajléktalanság pedig kvázi közvetlen előzménye a munkanélküliségnek - főleg, hogy az egyre nagyobb adósságok, egyre alacsonyabb életszínvonal szükségessé tenné az egyre nagyobb fizetést, ami pedig pont ellentétes lesz azzal, amit kaphat.
1: A kamat PONT a rizikómentes hasznot jelenti, és én azt ellenzem. Ha rizikót vállalsz, pl ingatlanba, vagy gyárba fektetsz, akkor nyilván a hasznod jogos. Akkor nem jogos 4-5-6% hasznot zsebre tenni, ha a pénzed csak "pihen" a bankszámládon (pl. bármikor feltörhető automatikusan megújuló lekötés). A probléma ott van, hogy ha a befektetések (gyár) haszna el kezdene csökkenni (hiszen jó és időtálló termékeket gyártanak, ezért aztán a piac egy idő után telítődik), akkor egy idő után a befektetés által adott haszon a kamat alá csökken: viszont ekkor mindenki fogja és kiveszi a pénzét a befektetésből, hiszen a bankszámlájára téve is jobb hasznot termelne.
2. Igazából csak az egyik oldalát nézed a dolgoknak. A munkára egyre kevesebb és kevesebb pénzt tud a gyár fizetni, ami miatt egy idő után az egyszeri munkás fizetése aláesik a megélhetéséhez szükséges összegnek. Adósságokba keveredik, majd lassan elveszíti minden ingó, majd ingatlan vagyonát. Hajléktalanság pedig kvázi közvetlen előzménye a munkanélküliségnek - főleg, hogy az egyre nagyobb adósságok, egyre alacsonyabb életszínvonal szükségessé tenné az egyre nagyobb fizetést, ami pedig pont ellentétes lesz azzal, amit kaphat.
Vörös BLORóka
2012.01.16 10:51:35
@kolbenheyer:
1. Pontosan, a helyzetet jól látod, a pénz elköltése, vagy valakinek kölcsönadása sokkal kedvezőbb, mint a bankszámlán tárolása, ahol nem kamatozik. Ha viszont kölcsön adod valakinek, attól kérhetsz akármilyen kamatot, amibe ő beleegyezik, hiszen ő nyilván befekteti és valami haszna lesz belőle. A lényegi különbség abban rejlik, hogy ha te hozzá akarsz férni ehhez a pénzhez, nem tudsz, csak akkor amikor a fix hitelszerződésed lejár.
2. Elvesztettem a gondolatmeneted fonalát. Az általad először hivatkozott bekezdéshez nem tudom viszonyítani azt, amit most írsz. Én nem írtam olyat, hogy egy termék ára nem csökkenhet, és olyat sem, hogy egy gyár nem lehet veszteséges. Mire akarsz kilyukadni?
1. Pontosan, a helyzetet jól látod, a pénz elköltése, vagy valakinek kölcsönadása sokkal kedvezőbb, mint a bankszámlán tárolása, ahol nem kamatozik. Ha viszont kölcsön adod valakinek, attól kérhetsz akármilyen kamatot, amibe ő beleegyezik, hiszen ő nyilván befekteti és valami haszna lesz belőle. A lényegi különbség abban rejlik, hogy ha te hozzá akarsz férni ehhez a pénzhez, nem tudsz, csak akkor amikor a fix hitelszerződésed lejár.
2. Elvesztettem a gondolatmeneted fonalát. Az általad először hivatkozott bekezdéshez nem tudom viszonyítani azt, amit most írsz. Én nem írtam olyat, hogy egy termék ára nem csökkenhet, és olyat sem, hogy egy gyár nem lehet veszteséges. Mire akarsz kilyukadni?
Pár hete egy ismerősöm a következőt kérdezte tőlem: “Mit tanácsolsz, mit vegyek? Konzerveket, puskát vagy repülőjegyet?” A beszélgetés témája a jelenlegi gazdasági és politikai helyzet volt. Megnyugtattam, hogy konzervekre és puskára talán nem lesz még egy ideig…..
Vörös BLORóka
2012.01.03 14:46:57
@flea: Tulajdonképp az általad vázolt forgatókönyv ugyanaz, mint amit az MSZP csinált. Szerintem a módszerek viszont különbözőek, ugyanis az MSZP nem akarta magát bebetonozni, csak jól megszedni. A Fidesz ezzel szemben mindkettőt igyekszik elérni. Erkölcsileg aggályosabb ez utóbbi.
Vörös BLORóka
2012.01.10 09:52:54
@vizsla_barat: Hát igen, ezek nagy része helyes meglátás. Mit lehet vajon tenni most, hogy tudjuk, ezek hibák voltak?
Vörös BLORóka
2012.01.10 15:38:41
@vizsla_barat: Ehhez szükség volna egy olyan politikai erőre, mely érdekelt abban, hogy végigvigye ezt minden áron. Ilyen viszont tudtommal nincs.
Olvasd a Sárdobálót is!Én sose voltam proteszt-szavazó. Sosem kizárólag valaki/valami ellen, hanem mindig egyben valakire/valamire szavaztam. Nem egyszerűen leváltani (elzavarni?) vagy épp megőrizni (bebetonozni?) akartam a kormányt, hanem módosítani. A választásokon látható…..
Vörös BLORóka
2012.01.05 13:49:11
@Horváth Andor Márton: Ez csak egy példa. A félig töltött parlament azt mutatja, hogy a szavazók NEM bízzák jelenleg egyik pártra sem az alkotmányozást, vagy a sarkalatos törvények módosítását.
Vörös BLORóka
2012.01.05 13:54:56
@Horváth Andor Márton: Nézzünk utána! Pedig már egy-két hete eszembe jutott, csak nem akartam róla posztot írni, mert nem dolgoztam ki az elméletet. Na majd dolgozzunk rajta!
Vörös BLORóka
2012.01.06 11:10:21
@Gerbó: Igazából sajnos én is el tudnám ezt a lehetőséget képzelni, de az általad említett szélsőséges helyzetet nyilván néhány megismételt választással (és orr alá dörgöléssel, hogy akkor egy választás megszervezése mennyi pénzébe is került az államnak) fel lehetne oldani. Az emberek egy jelentősebb rész előbb-utóbb döntene. Az új rendszer annyiban lenne jobb, hogy a jelenlegi rendszerben "kényelmesek", akik most nem mentek el szavazni, végül is mind a Fidesz helyeinek számát növelték. Az újban a nem elmenők, vagy "egyik sem" szavazók nem növelnék egy mandátumainak számát sem.
Két éve került adásba az Éden hotel, az újkori magyar tévézés egyik legjobb realityje, aminek sem a menetébe, sem a kimenetelébe nem szóltak bele a nézői sms-ek, a játékosok egymás között döntötték el, kivel tolnak ki az adott pillanatban és hagyják pár nélkül, azaz…..
Több mint háromezer-ötszáz nap kellett az amerikai titkosszolgálatnak arra, hogy felkutassa és likvidálja Osama bin Ladent. Az al-Kaida szellemi vezetője mára a nyugati világban a sátán megfelelője lett, turbánnal és szakállal. Osamabama elnök bejelentése szerint célzott…..
Vörös BLORóka
2011.05.02 18:18:19
Vörös BLORóka
2011.05.03 08:23:44
@sronti: @Stanley Macsai: Igen, ha nem ölték volna valóban meg, akkor már a mai hírekben lenne egy újabb videó-üzenet, amiben ott vigyorogna a turbános-szakáll, ezt a húzást nem hagyná ki...
Vörös BLORóka
2011.05.03 08:26:18
@Stanley Macsai: Egyébként pedig abban egyetértünk, hogy semmi értelme ennek örülni (nekünk aztán főleg nem, hiszen minket aztán tényleg nem bántott a bin Laden klán), ugyanis nagyon valószínű, hogy azok, akik felbujtották erre a kis amerikaiellenes dzsihádra Osamát, azok még mindig élnek, és ha akarják, újra megcsináltatják ezt egy másik balekkal...
Kézhez kaptam, kitöltöttem, beszkenneltem, íme. Az új alkotmány a Mi alkotmányunk lesz, éljen! A 3-as pontban aláhúzott kettő szó túl sokfajta értelmezése az, ami miatt nem igazán tudtam dönteni. A többinél azt hiszem eléggé érthetően fogalmaztam. Képek a hajtás után…..
Vörös BLORóka
2011.03.06 11:59:41
@brunn: Igen, sajnos elég profi szinten szeretnék űzni a helyettünk való gondolkodást; ez a kérdőív csak egy szimbolikus dolog, amit aztán később akár még önigazolásra is tudnak használni. Legrosszabb esetben pedig: ők megkérdezték, csak mégis jobban tudják.
Véletlenül kitörlődött 150.000 ember minden levele, kontaktja, Google talk chat log-ja, egyes emberek calendar-ja (itt az Engadget írása). A Google azt ígéri, hogy az érintett felhasználók (akik mindössze a nyolc-tízezredét teszik ki a Gmail összes felhasználójának) fiókjait…..
Vörös BLORóka
2011.02.28 21:44:03
@spontan: Szerintem ez klienstől függ... elvileg nem kéne ilyen korlátnak lennie, persze az is lehet, hogy a szerver oldalon van vmi beállítás, ami miatt ezt csinálja
Vörös BLORóka
2011.02.28 21:46:05
@Shermes Hollock: sajnos van, aki válogatás nélkül mindent feltesz. a legtöbb embernek fogalma sincsen az ilyen dolgokról, ő csak azt látja, hogy dejó, nem kell másolgatni a két gép között, otthon is azt látja, meg bent is, dejó
Vörös BLORóka
2011.02.28 21:59:51
@spontan: bocsánat, de nem tudok segíteni, mert csak 2006 óta van gmail-em...
Szívesen hinnénk el azt, hogy a 21. században a politikusok már nem tudják olyan egyszerűen irányítani a gondolatainkat. Hiszen az információs forradalomnak köszönhetően mindenki mindenről tud, ha a metrón ülsz, akkor is olvashatod a mobilodon a jemeni tüntetések híreit, vagy azt,…..
Nekem tetszik az, hogy nem kell naponta 4 percnél többet hallgatnom a gyilkosságokat, halálos baleseteket. A nemi erőszakokat, a különösen kegyetlen rablótámadásokat, a betöréseket. Az autólopásokat, a bankrablásokat, utcai leszámolásokat. Helyette inkább beszéljenek arról, hogy…..
Az alábbi vers remek példa arra, hogy hogyan lehet a témában szépet írni úgy, hogy az mégsem irredenta. Szeretettel ajánlom mindeni figyelmébe! Juhász Gyula: Trianon Nem kell beszélni róla sohasem, De mindig, mindig gondoljunk reá. Mert nem lehet feledni, nem, soha,…..
Következzék egy részlet a bbc.co.uk egyik cikkéből, nyers fordításban: Miután kiderült, hogy a tárgyalások kudarcot vallottak, Brown úr felajánlotta lemondását, és azt mondta, hogy sok siker kíván a következő miniszterelnöknek. A Downing street 10 előtt adott érzelmes…..
Vörös BLORóka
2010.05.12 10:10:49
@Vad.Korte: Igaz, de tegyük hozzá, hogy épp ideje volt. Az UD Zrt-s ügy, a frakcióból való kizárások, és még sok zavaros ügy megpecsételte a jövőjét, a kérdés csak az, hogy az egész MDF-et magával rántja-e. Sajnos minden jel arra mutat, hogy igen.
Vörös BLORóka
2010.05.12 15:17:24
@Ízisz, a macska: Ha elolvastad volna a poszt utolsó linkjét, akkor megértenéd, hogy csak a képzeleted játszik veled. Mint ahogy korábbi kommentemben is kifejtettem (vissza lehet keresni), nem a baloldalt kívánom ostorozni, a megjegyzés mindkét oldalra érvényes, különösképp a mindenki által oly nagyra tartott leendő miniszterelnökre is.
@tróger.gyerek: Nem tudom, hogy csak azért, mert nem olvasod el, vagy nem érted meg a posztot, miért érzed magad feljogosítva arra, hogy "picsanyaló barátomnak" szólíts. A fentebbi válaszom az egyiptomi istennőnek érvényes rád is: kérlek olvasd el az utolsó linket tartalmazó mondatot, nyomj rá a linkre, olvasd el azt is. Ha még mindig nem érted meg, hogy csak beleképzeled a posztba azt, hogy a baloldalt pécézi ki, akkor nem tudok segíteni. Ja és természetesen nem vagyok a barátod, szíveskedj ettől a megszólítástól is tartózkodni. Ha továbbra is érvelési és szövegértési képességedet ilyen "jól" fitogtatod, nem is leszek soha.
@tróger.gyerek: Nem tudom, hogy csak azért, mert nem olvasod el, vagy nem érted meg a posztot, miért érzed magad feljogosítva arra, hogy "picsanyaló barátomnak" szólíts. A fentebbi válaszom az egyiptomi istennőnek érvényes rád is: kérlek olvasd el az utolsó linket tartalmazó mondatot, nyomj rá a linkre, olvasd el azt is. Ha még mindig nem érted meg, hogy csak beleképzeled a posztba azt, hogy a baloldalt pécézi ki, akkor nem tudok segíteni. Ja és természetesen nem vagyok a barátod, szíveskedj ettől a megszólítástól is tartózkodni. Ha továbbra is érvelési és szövegértési képességedet ilyen "jól" fitogtatod, nem is leszek soha.
Vörös BLORóka
2010.05.12 23:50:57
@Ízisz, a macska: Azt nehéz megérteni gondolom, hogy nekem nem a magyar baloldallal van problémám, hanem konkrétan a Gyurcsánnyal, konkrétan az Orbánnal.
A posztban 4 kérdő mondat van, vegyük őket sorra. Az első az egyetlen, amelyben a baloldalról beszélek. A másodikban általánosan a bukott miniszterelnökökről. A harmadikban konkrétan Gyurcsányról. A negyedikben általánosan a bukott miniszterelnökökről, konkrétan Orbán nevét jelölve.
Az, hogy a linket meg sem nézed, egy dolog. Másik, hogy akkor miért hiszed azt, hogy tudod, miről szól a poszt. A harmadik, hogy miért állsz neki osztani engem, amikor nem ismersz, és még a fáradtságot sem veszed, hogy megértsd a posztom indítékát és célját, vagy a neked írt kommentem jelentését.
A posztban 4 kérdő mondat van, vegyük őket sorra. Az első az egyetlen, amelyben a baloldalról beszélek. A másodikban általánosan a bukott miniszterelnökökről. A harmadikban konkrétan Gyurcsányról. A negyedikben általánosan a bukott miniszterelnökökről, konkrétan Orbán nevét jelölve.
Az, hogy a linket meg sem nézed, egy dolog. Másik, hogy akkor miért hiszed azt, hogy tudod, miről szól a poszt. A harmadik, hogy miért állsz neki osztani engem, amikor nem ismersz, és még a fáradtságot sem veszed, hogy megértsd a posztom indítékát és célját, vagy a neked írt kommentem jelentését.
No comment. ..
Vörös BLORóka
2010.05.11 18:34:26
Vörös BLORóka
2010.05.11 22:58:27
@Pelso..: Kire gondolsz?
@wirth6: Ott a pont! :)
A kedvenc "milyen lenne" képem amúgy: sardobalo.blog.hu/media/image/robama.jpg
A kép címe a legjobb :)
@wirth6: Ott a pont! :)
A kedvenc "milyen lenne" képem amúgy: sardobalo.blog.hu/media/image/robama.jpg
A kép címe a legjobb :)
Két napja láttam az első plakátot, csak futólag a buszról, ahogy a betűtípusra meg a színvilágra néztem, elkönyveltem magamnak: egy új LMP-s plakát, de meg is jegyeztem, hogy majd elolvasom. Tegnap azonban a buszmegállóban állva rádöbbentem, hogy a zöld színű plakát nem az…..
Vörös BLORóka
2010.04.28 10:36:25
@molaris: Sajnos nagyon igaz... sikerült elérniük, hogy már annak sem örülünk, ami jó.
Vörös BLORóka
2010.04.28 11:32:07
@Babu2000: Amúgy az én színes-szagos példányomon az aláírás fekete, az internetre feltett (felhazudott) verzióban kék. Bezzeg a "Budapestről van szó"-ra még jutott a piros tintából, de erre már nem a kékből?
Vörös BLORóka
2010.04.28 11:51:22
@Layosh: Milyen igaz! Javítom is, köszönöm!
Végre kezdődik? A mai Élet és Irodalom címoldalán Megyesi Gusztáv "Búcsú a Bourbonoktól" címmel ír a szocialisták felelősségéről a választási kudarcukban. Lendvai Ildikó úgy tett, mintha múlt vasárnap az égvilágon semmi se történt volna, mintha a…..
Vörös BLORóka
2010.04.17 18:24:23
@calam: Azt írtad: "(Kettőnk között: kérdéseket csak felvet, hogy vajon mit is fog kezdeni a Fidesz a hatalmával. Van némi rossz tapasztalatunka Fidesz demokrácia felfogásáról, azt hiszem, ebből nyugodtan ki lehet indulni.)"
Szerintem amit a konzervatórium írt, az egy jó példa arra, hogy hogyan lehet csak jót belelátni a kétharmadba. Te meg abból indulsz ki, hogy a múltkor is antidemokratikusok voltak, TEHÁT most is azok lesznek - szerintem ez hibás logika.
Azt írtam: "a címlapon egy ilyen cikket közvetlenül a választás első fordulója után leközölni"
- és az állításom erre a mondatra vonatkozott, tehát nem csak arra, hogy címlap-e.
@bm613: Nem tudom, ez hogyan jön a cikkemhez, de mivel én jobboldali újságot nem szoktam olvasni (kivéve Bayer mestert a Hírlapban, ha épp veszélyesen alacsony a vérnyomásom), ezért köszönöm felvilágosításod :)
Szerintem amit a konzervatórium írt, az egy jó példa arra, hogy hogyan lehet csak jót belelátni a kétharmadba. Te meg abból indulsz ki, hogy a múltkor is antidemokratikusok voltak, TEHÁT most is azok lesznek - szerintem ez hibás logika.
Azt írtam: "a címlapon egy ilyen cikket közvetlenül a választás első fordulója után leközölni"
- és az állításom erre a mondatra vonatkozott, tehát nem csak arra, hogy címlap-e.
@bm613: Nem tudom, ez hogyan jön a cikkemhez, de mivel én jobboldali újságot nem szoktam olvasni (kivéve Bayer mestert a Hírlapban, ha épp veszélyesen alacsony a vérnyomásom), ezért köszönöm felvilágosításod :)
Vörös BLORóka
2010.04.17 18:41:49
@calam: Az első témához annyit szólnék hozzá, hogy úgy állsz hozzá a következő kormányhoz, ahogy akarsz, azonban félrevezető, ha minden konkrét előzmény (azaz ENNEK a kormánynak és törvényhozásnak a konkrét döntései) előtt te már félsz a túlzott hatalmuktól. Amúgy a rettegés szó pont ezt fedi le, de ebbe már ne menjünk bele. Szíved joga, mit gondolsz, mit mondasz, de ne tarts azért naivnak (Fideszesnek meg főleg ne), ha azt remélem, hogy nem lesz olyan szörnyű I. Viktor második regnálása, mint az első...
A másodikra: hát pl ha megmondták volna nekik :)
A másodikra: hát pl ha megmondták volna nekik :)
Vörös BLORóka
2010.04.17 22:31:56
@calam: @bm613: Megkövetek mindenkit, most már tudom, hogy amit ti csináltok nem rettegés, ma este ugyanis abból is kaptam egy adaggal meglehetősen közeli környezetemből. Volt ott minden, Dunába lövésén át, fasisztázáson át minden.
Szóval igaz, amit ti mondtok inkább csak kétkedés, ami persze helyénvaló, mint mindig, a továbbiakat meg majd persze meglátjuk.
Szóval igaz, amit ti mondtok inkább csak kétkedés, ami persze helyénvaló, mint mindig, a továbbiakat meg majd persze meglátjuk.
A poszt folytatása a "Kire ne szavazzunk?" tegnapi posztomnak, ahol kifejtettem, hogy miért is nem szabad az MSZP-re vagy a Jobbikra szavazni. 3. LMP - Az egyesek szemében csak egy új SZDSZ-nek tűnő párt érdekes lehetőségekkel kecsegtet. Megpróbál az urbánus szavazók…..
A poszt egy hatrészes sorozat utolsó darabja. Az első rész a Fideszről, a második a Jobbikról, a harmadik az LMP-ről, a negyedik az MDF-ről, az ötödik pedig az MSZP-ről szólt. Az ötlet a következő volt. Fogtam az öt, érdemi országos listát állított pártot, és programjukat…..
Vörös BLORóka
2010.04.09 09:32:40
@Gondolkozz el nagyon: Olvass utána a magyar választási rendszernek! Csak egyéni jelöltre, és helyi listára tudsz szavazni, az országos kompenzációs lista csak a mandátumot nem érő, "töredékszavazatok"-ra ad mandátumokat.
Leírom, mert leírhatom, hogy az LMP-re fogok szavazni. De nem ez a lényeges kérdés, őszintén szólva nem is érdekel, hogy ki melyik pártra szavaz. Az érdekel, hogy melyikre nem szavaz - legyen ez az MSZP és a Jobbik! Ugyanis ez az a két párt, amely egy józan magyar embernek…..
Vörös BLORóka
2010.04.08 19:10:21
Update: bocsánat a félrértésekért, valamiért abban a hitben voltam, hogy a magyar "fasizmus" Wikipédia szócikk bármennyire is hasonlít az angol nyelvű "fascism" szócikkre(en.wikipedia.org/wiki/Fascism). A fenti utalásom arra a szócikkre érvényes, angoltudás előny!
Vörös BLORóka
2010.04.09 08:22:26
@Jucus79: Nem akarlak megbántani, de ha ez a remény és a jövőkép számodra vonzó, akkor nagyon el lehetsz keseredve. Vagy nem érted a Jobbik retorikáját; ez esetben főleg nem akarlak megbántani, mert tudom, hogy a Jobbik-féle demagógia nagyon szépnek tűnik, ha az ember nem érti, mi van mögötte.
@calam: Ugyanaz pepitában - más nem számít, csak a hatalom, az eszközök különböznek csak, meg a jelszavak.
@calam: Ugyanaz pepitában - más nem számít, csak a hatalom, az eszközök különböznek csak, meg a jelszavak.
Egy ismerősöm remek játékot ajánlott nekem: a valasztasom.hu öt perc alatt megmondja, melyik párt kell nekem. Huszonöt egyszerű kérdésre kell felelni, és megmondani, melyik kérdés mennyire fontos, és a gépezet rögtön kiszámolja, hogy melyik párt programjához áll…..
Vörös BLORóka
2010.04.07 15:23:10
Kint jártunk a Jobbik megemlékezésén, és videóztunk (amiért meg is kaptuk a magunkét). Később képriport is lesz. Szószaporítás helyett következzen a Sárdobáló első videója: ..
Vörös BLORóka
2010.03.16 08:39:52
A Tech-rovat remekül összefoglalta, amit mostanában a cloud computing-ról tudni szokás. Valóban, aki menő, az GMail-címet használ, sőt, aki guru, már Google Documents alatt szerkeszti a fájljait, Facebook-on tárolja a képeit, még a határidőnaplóját is az interneten tartja. A…..
Vörös BLORóka
2010.02.12 17:50:38
@Horváth Andor Márton: Valóban nem mondunk alapjaiban ellent, ám azzal nem értek még így sem egyet, hogy a jövő feltétlen úgy alakulna, ahogy gondolod. Az internet alapja, az IP egy nagyon gyenge mínőségű protokoll, az elterjedésének fő oka az volt, hogy sokkal olcsóbb volt, mint az alternatív megoldások. Bár volt sok próbálkozás, mégsem sikerült még odáig eljutni, hogy IP felett megfelelően megbízható kommunikációt tudjunk folytatni. A mai rendszer azért tud működni, és azért is fog még jó pár évig működni, mert az adatátviteli technológiák folyamatosan fejlődnek, ráadásul iszonyú ütemben. Egy olyan üvegszál, amin ma 10Gbit/sec adatátvitel lehetséges, fizikailag többszáz Tbit/sec-es sebességre képes, tehát akár 10000-szeres is lehet a sebesség. Ennek azonban ára van, és a jelátalakítók még távol állnak ettől a sebességtől.
Viszont valahol a mai informatika számomra egy kicsit hasonlít arra, amit az ember mindennel csinál: túlterjeszkedés. Lehet, hogy sokkal később, mint a kőolajkutak kiapadása, de egyszer bizony megálljt kell parancsolni az adatmennyiség exponenciális növekedésének.
Tehát ebben a vitában, ahol a tárhely a kőolaj, te vagy az, aki csakazért is megveszi a Hummert, miért ne, hiszen Te úgysem éled meg a kőolaj elfogyását, én pedig az a hülye, aki mégis biciklivel jár. A Google pedig aki olyan bicikliket gyárt, amik bár hasonlítanak arra, amit 20 éve biciklinek hívtunk, csak éppen sokszor nagyobb és gyorsabb. Az ük-ük-ük-ük-ük-ük-ük-ükunokáid szégyenkezve gondolnak majd rád.
@Talon Karrde:
Ez csak természetes. Viszont senki sem kér rá. Ami azonban tény: attól még, hogy nem használsz gmailt, meg egyéb google alkalmazásokat, téged ugyanolyan jól le lehet nyomozni az interneten. Csak erőforrások kellenek hozzá. Ha akarja, a Google így is megtalál, és kifoszt és minden olyan szörnyűséget megtesz, amit az ilyenek szoktak. Szóval tulajdonképp jobb, ha rettegésben éled az egész életed, mert ha a Google elkezd rád vadászni, akkor úgyis véged.
Addig meg tulajdonképp akár használhatod is a gmailt, az élet úgyis rövid.
Viszont valahol a mai informatika számomra egy kicsit hasonlít arra, amit az ember mindennel csinál: túlterjeszkedés. Lehet, hogy sokkal később, mint a kőolajkutak kiapadása, de egyszer bizony megálljt kell parancsolni az adatmennyiség exponenciális növekedésének.
Tehát ebben a vitában, ahol a tárhely a kőolaj, te vagy az, aki csakazért is megveszi a Hummert, miért ne, hiszen Te úgysem éled meg a kőolaj elfogyását, én pedig az a hülye, aki mégis biciklivel jár. A Google pedig aki olyan bicikliket gyárt, amik bár hasonlítanak arra, amit 20 éve biciklinek hívtunk, csak éppen sokszor nagyobb és gyorsabb. Az ük-ük-ük-ük-ük-ük-ük-ükunokáid szégyenkezve gondolnak majd rád.
@Talon Karrde:
Ez csak természetes. Viszont senki sem kér rá. Ami azonban tény: attól még, hogy nem használsz gmailt, meg egyéb google alkalmazásokat, téged ugyanolyan jól le lehet nyomozni az interneten. Csak erőforrások kellenek hozzá. Ha akarja, a Google így is megtalál, és kifoszt és minden olyan szörnyűséget megtesz, amit az ilyenek szoktak. Szóval tulajdonképp jobb, ha rettegésben éled az egész életed, mert ha a Google elkezd rád vadászni, akkor úgyis véged.
Addig meg tulajdonképp akár használhatod is a gmailt, az élet úgyis rövid.
Ez a poszt egy ötrészes sorozat második darabja. Az első rész Miért nem vagyok liberális? címmel jelent meg. Folytatása pénteken (01.08.) következik.
Minden épeszű ember nacionalista. Ki vonná kétségbe, hogy világunk közösségek hálózata és az emberi élet méltóságban csak…..
Vörös BLORóka
2010.01.06 16:14:08
@kolbenheyer: Rendben, de akkor fejtsd ki ezt: " ha kényelmetlenné válik egy globalizálódó világban, hát ki lehet cserélni"
Kiváncsi vagyok, mit jelent ez. A globalizáció és a nemzet szerintem nem szükséges, hogy egymás ellenében legyenek
Kiváncsi vagyok, mit jelent ez. A globalizáció és a nemzet szerintem nem szükséges, hogy egymás ellenében legyenek
Vörös BLORóka
2010.01.06 16:33:27
@kolbenheyer: Értem amit írsz, bár számomra túl fekete-fehér a gondolkodásod ebben a témában. De a megállapításod persze vitathatatlan.
Szeretném a következő hup.hu-s hozzászólást idézni, megérdemli. Erősen bullshit szagú oprendszer összehasonlító cikk a CHIP-ben ( adikurthy | 2009. december 17., csütörtök - 10:46 ) …..
Vörös BLORóka
2009.12.31 16:34:31
@Talon Karrde: köszi, izgatottan várom a fejleményeket! :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Golden Axe
Civilization 1,4
Colonization
Starcraft
Red Alert 1,2
Black and White (szigorúan csak az első)
Unreal Tournament (szigorúan csak az első)
Prince of Persia 1,2
Carmageddon
Scorched Earth
GTA 1,2
X-Wing/TIE Fighter/X-Wing vs. TIE fighter