Regisztráció Blogot indítok
Adatok
Hentes2

0 bejegyzést írt és 18 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.

Admin Szerkesztő Tag Vendég
Határátkelő Húz a szívem haza 2012.10.19 06:57:00
Rendre visszatérő kritika a bloggal szemben, hogy a külföldi élet és munkavállalás pozitív oldalára koncentrál. Hát akik ezt róják fel, azok ma jól figyeljenek, mert Beáta posztja mindennek tekinthető, csak elfogultan pozitívnak nem. Lassan közeledünk az 500. poszthoz, de…..
Hentes2 2012.10.19 12:55:26
@öt görög:
Nekem eszem ágában sincs külföldön dolgozni. Ha mégis ki kellene mennem azt csak azért tenném, hogy minél több tudással és tapasztalattal térhesek haza, gyarapítva a MAGYAR nemzetet. Azért hoztam a külföldön való érvényesülésről szóló példát, mert a cikk írója ebben az élethelyzetben van.
Az én véleményem, hogy idehaza is van rengeteg szuper munkelehetőség van, aki akar itthon is tud érvényesülni. Lehet kicsit erős, de ha már a téma előjött: Szememben csak a gyengék, a könnyű élet reményében lebegő, a dolgok könnyebb végét megfogók, spekulánsok mennek el itthonról akik tesznek arra hogy Magyarországon mi történik.
Még tovább megyek: Nem sajnálom azokat akik csalódnak külföldben és haragszok azokra, akik lelépnek innen, mondván szar itt minden, ahelyett, hogy tennének ellene.
Szabad választásunk van az életünkkel, mindenki azt tesz amit jónak lát. De számoljon azok következményeivel!
Hentes
Hentes2 2012.10.19 10:25:03
Üdvözlöm a cikk íróját!
Olvasom a sok okosságot amiket a hozzászólók leírtak. Sajnálom hogy gennyes dolgokat írtak.
Megértem a problémádat, sok dologban igazat adok neked, de a kommentelők hozzászólásában is van igazság. Szerintem, ha valami nem tetszik akkor ne csináld. Nincs olyan, hogy muszáj. Semmi sem muszáj. Felnőttnek lenni annyit tesz: Ki tudom jelölni céljaimat, ahhoz rendelkezem képességekkel és tudással, meg tudom és akarom csinálni, valamint mindezért felelősséget vállalok. Nálad azt látom, hogy sodródásban vagy, nem te döntessz magad felett, nem te irányítod az életedet.
Nélküled dől el, hogy milyen munkát végzel, milyen emberek vesznek körül, de még az időjárás is.
Azt javasolnám, találd ki, döntsd el, jelöld ki ki és mi akarsz lenni az életben, majd következetesen tartsál ki mellette, és az utat járd be. Mondok egy példát: Spéci fogorvos akarok lenni aki 1000 Euróért gyökérkezel, félóránként. Szeressenek, tiszteljenek, felnézzenek rám. A (leendő) párom ebben a tervben segítsen és támogasson. Boldogan éljek, éljünk.
Kész van a program, kilelölve a cél, 18-20 éves vagyok, egy gimnázum vagy szakközépiskola után.
Egészségügyi suli megcélozva, azon belül is a fogorvosi szak. Tanulmányi eredményeim összhangban van a felvételhez, ha nem, tanulok mint a güzü, különórákat veszek, esetleg vállalok egy asszisztensi kisegítő állást egy falusi fogorvos mellett, mert én elismert fogorvos spcilasita akarok lenni aki 1000 Euróért gyökérkezel félóránként.
Iskoláimat a lehető legjobb eredménnyel végzem, mellette dolgozom, tapasztalatokat gyűjtök a már említett aszisztensi állással. Nyelvtudásomat feljesztem, mert szeretnék külföldi tapasztalatokkal is gyarapodni, vagy mert ezt a pénzt amit én akarok, külföldön adják majd meg nekem. Ezzel egyidőben gyűjtöm az infókat a fészbukos külföldi barátaimtól, hogy melyik ország felelne meg majd nekem ha majd praktizálni akarok. Nem esik e sokat az eső, nem e bunkók a lakói, magyar létemre örömmel fogadnak, sőt magyarul is beszélhetek, mert a környékemen sok a magyar és a társadalom vagy a környék befogadó.
Iskoláim elvégzése után egy-két éves gyakorlat megszerzése valamelyik magyar szakrendelésen, lesem a technikákat, keresem a szakemberek kegyeit, hogy mellettük lehessek, tudást és rutint szerezzek. ezen folyamat alatt folyamatosan hirdetem, hogy hová szeretnék eljutni, hallja, minél több ember és halljam minél többször magam is.
Nem érdekelne, hogy esik az eső, vagy hull a hó, litvánok vagy lengyelek vesznek e körül, mert tudom, hogy hova tartok. Tudom, hogy mit akarok, tudom, hogy hol tartok most, tudom, hogy mire van még szükségem, csak azt a kicsit végzem éppen amire most van szükségem, ahhoz amit majd el akarok érni.
Magamat meghúzva, kenyéren és vizen élve minden erőforrásomat a cél érdekében feláldozva élném az életem, mindaddig míg az első páciens a rendelőm ajtaján be nem jön, mondván: Doktornő (úr) segítsen rajtam, gyökérkezelésre lenne szükségem!
Miután már beindul a praxis, lehetőségeim birtokában továbbképzésekre járnék, egyre jobb gépeim, és technológiáim lennének, egyre magasabb szinten értenék a szakmához magam is. Pár év és ott lesz az 1000 Euró félóránként a zsebemben. Ebben én biztos vagyok.
Te, Kedves poszt írója te ebben a történtebe hová tennéd be most magad?
Köszönöm a türelmet az elolvasáshoz!
Hentes
Majdnem félúton van a Föld felé, miután kipöfögött a Holdra - Négyszázezernél kezdtem hinni benne. – mondja Decker Jóska, miközben megpaskolja a kopott, hámló géptetőt, - azóta már reggelente köszönök neki, egyelőre nem is gondolok arra, mi lesz majd, ha nem lesz.…..
Hentes2 2012.05.16 22:20:41
Üdv!

Jó a cikk, tényleg sokat bír az említett jármű.
Édesanyámnak is volt néhány, de a már újabb EcoTec motorosak. Azok nem voltak ennyire strapabírók.
Az én imádott 2.8-as dízel Nissan Laurelemet 536 ezerrel adtam el, bontatlan motorral és adagolóval.
Nemrégiben észak Afrikában, Marokkóban jártam, ahol ízelítőt kaptam a mit bír a német technika.
A minket fuvarozó zöldséges 123-as TAXI merga is sokat látott már. Kár, hogy nem fotóztam le, de az ajtó kilincsek belül redőny gurtniból voltak, az összes kárpit fizikailag leporladt, egyetlen egy ablaktekerőt adtunk körbe, hogy a lemezből kiálló bordás tengelyre téve letekerhessük az körben ablakokat. Atomjaira hullva kívül s belül, de a gép még mindig ment! Lengéscsillapítók gyakorlatilag a nullával egyenértékűek, mindene nyöszörgött, szarrá kopott gumik szálszakadva.
El lehet képzelni milyen lehetett, ha csak annyit mondok, hogy a kilóméteróra mutatói és számai feketék voltak az évtizedes füsttől és portól. Valahol kilencszázezer környékén szakadt el a spirál tizen évvel ezelőtt.
A fószer, nyugodtan terelgette a kátyús utakon, a boxban a legújabb űber gagyi kínai, USB-lejátszós kék kijelzős hifi, torzítva, recsegtette azt az egy megmaradt hangszórót.

Szóval nem is itt nálunk szép eredmény egy ilyen futásteljesítmény, hanem tőlünk távolabb ahol a szervíz a nullával egyenlő, üzemanyag ami éppen van, kenőanyag szintén, forróság van és iszonyat az infrastruktúra.
Kép a verdáról és mellette álló arab tulajdonosáról:
www.hentes.net/other/taxi_pic2.jpg

Üdv: Hentes
Tom, a grafikusunk kénytelen volt autót venni. Nem örült neki, de a kisfiát kell naponta eljuttatnia a speciális óvodába Budapestre, vidékről. Eleinte megpróbálta tömegközlekedve – ahogy munkába is így járt azelőtt – de pár hét alatt belátta. Ezt már nem bírja…..
A Blikk szellőztette meg ma reggel, mennyiért is csinál magából tiszta hülyét a hazai celebsereglet második és harmadik vonala az Ezek megőrültek! című, egyébként néhol egészen vicces vetélkedőben. Jó, sejtettük, hogy nem egy zsák üveggyöngyért ugrik sárba Kiszel Tünde…..
Hentes2 2010.11.09 11:32:37
@burnsie: ...ez a lóvé úgyis átallókálódik gyorsabb drágább autóra, nagyobb házra, cigi/narkó/alkoholra, kurvákra, plasztikai műtétre, milliós nyaralásra...

Ez nagyon szép volt, fetrengtem a nevetéstől, szépen összefoglaltad a kommentedben a lényeget. :-)

Szerintem is nagy égés idáig jutni, még jó, hogy nem nézek tévét. Erről a marhaságról is csak a gyerekeim szoktak beszámolni, hogy van ilyen. A hozzászólások alapján úgy érzem nem maradtam le semmiről, hogy nem láttam egy részét sem.
Hentes
A kis Polskitól a nagy Mercedesig ível autóim kronológiája. Fejlődéstörténet-e ez? Igen, de olyan furcsa, faramuci, kelet-európai módra: a legújabb autóm ugyanis idősebb, mint a legrégebbi lenne – ha nem bontották volna már rég alkatrészeire. Előre szólok, hogy sehol egy…..
Belsőség A láthatatlan melós 2010.03.09 14:45:00
Kevés szó esett az egész expedíció atombiztos hátterét adó Insigniáról. Zokszó nélkül vitte a négy embert, és a plafonig rakott csomagokat, olyan robbanékonyan, mint ha semmi sem lenne az utastérben. Na ja, az a kétliteres turbómotor, a maga 220 lóerejével nem volt éppen vérszegénynek…..
És kis mandulaműtét után végre egészséges krahácsolás hangzik a motortérből.   A sztori eddig: 1.rész, 2.rész, 3.rész, 4.rész, 5.rész, 6.rész, 7.rész, 8.rész, 9. rész, 10.rész, 11.rész, 12.rész, 13.rész, 14.rész, 15.rész, 16.rész, 17.rész, 18.rész, 19.rész, 20.rész, 21.rész,…..
Hétvégén megjelent egy poszt arról, hogy kis híján megőrültem egy vén Merci miatt, ami a sarkkörön épp csak innen lakik, és pár nappal korábban eladó volt az ebay aukciós portálon, konkrétan annak a német oldalán, s ez az eladó szempontjából hiba volt. Szerencsére a kocsinak csak az indulóára volt…..
flipper Flipperek illegalitásban 2009.11.09 16:51:00
Elterjedésüket és növekvő népszerűségüket követően a flipperezésnek és a flippereknek is kialakult az ellentábora. Főként a konzervatív politikusok intéztek kirohanásokat az általuk szerencsejátéknak tartott flipper ellen, ami "a gyerekek ebédpénzét veszi el 5 és…..
Hentes2 2009.11.11 11:12:48
Üdvözletem az itt lakóknak!
Örülök, hogy ilyen igényes és részletes információkat vezet a Blog gazda.
Örömmel tölt el, hogy van több érdeklődő kishazánkban akik rajonganak vagy szeretik a flippergépet. Jómagam flippergyűjtő vagyok s az ilyen rajongók bizonyítják számomra, hogy nem csak én bolondulok értük.
Pár reagálás a fentebb elhangzottakra:
Tetszett, hogy Roger Sharp neve ki lett emelve a blogban aki tényleg sokat tett a gépek nyerőgépektől való leválasztásának tétele érdekében. Többed magammal tavasszal sikerült találkoznom vele személyesen és igazán sokat tudhattunk meg a flippergyártás lelkivilágáról. Ha érdekes lesz ide is szúrhatunk be információkat.

Valóban egy otthoni flipper egy idő után már unalmas lehet. Mondjuk én ezzel nem így vagyok, mert a golyó pályájának kiszámíthatatlansága miatt nincs két ugyanaz a játék. Ezen kívül megtalálom a szépséget újra meg újra benne és nem tudnám megunni. Felelősséggel kell flippert venni otthonra az biztos. Van arra mód, hogy egy idő után elcseréljük egy másik géptulajdonossal és már nem is unalmas.

Az én véleményem az, hogy semmilyen virtuális flipper sem adja vissza az eredeti élményét.

Flipperklub:
Szerintem nem olyan veszélyes a klub élet mint fel lett tüntetve, nem igaz az, hogy a klub csak egymás gépparkjának fényezéséről szól.
Segít bárkinek bármilyen flipperes témájú kérésében. Ki kell próbálni.

Üdv: Hentes
Széndioxiddal terhelt melegedő világunkban nap mint nap gyötör a lelkiismeretfurdalás: miért ingázom én belső égéssel napi kétszer hatvan kilométert valami környezetbarátabb megoldás helyett? Tömegközlekedni egyelőre drága, lassú, kényelmetlen, gyakorta büdös; nincs pénzem…..
Hentes2 2008.10.18 00:07:32
Elnézlek benneteket, hogy okoskodtok. Na ezért a rendkívül laikus hozzászólások miatt hagytam fel az elektromos autós fórumokban a téma követésével.
Itt most nem is a gazdaságossági, környezetvédelmi és praktikussági oldalairól szeretnék pár szót szólni.
Számomra az elektromos autózás egy életérzés. Olyan minha Harley-e lenne az embernek. Tudom, hogy nem tökéletes, sok a macera vele, kényes és nem a legmegbízhatóbb. De semmi sem pótolja azt az érzést amit a kocsi ad!
Akinek nem volt még elektromos kocsija az soha sem fogja megtudni milyen az mikor az emberek csak mosolyognak mikor meglátják, hogy milyen kocsi is ez. A rendőr, nemhogy nem bünteti meg, de alig lehet levakarni, hogy jó van most már rendőrbácsi ne kérdezzen már ennyit a kocsi paramétereiről, sietnék a dolgomra. Bocsi, bocsi, persze menjen csak! A műszaki vizsgán az összes dolgozó összegyűlik csak, hogy láthassa. Újságírók időpontot egyeztetnek, hogy cikket írhassanak róla. Rengetek pozitív hozzáállású ember tanácsokat kér, hogy segítsek nekik is szerezni egyet. Rengeteg mail a részletek felől. Stb. Stb.
De legfőképpen nem ez fogott meg benne. Az elektromos autózás tudatformáló.
Előtte egy amerikai benzintemetőm volt és a tudatom a kocsi hatására teljesen megváltozott.
Megtanultam környezettudatosan élni. Megtanultam nem elpocsékolni földünk energia készletét. Ettől az időponttól kezdtem megutálni az autóversenyeket csupán azért, mert néhány őrült ember padlógázzal körbe-körbe jár egy pályán egy nyomorult serlegért. Közben fizikai fájdalmat éreztem, hogy azért, hogy néhány ember jól szórakozik mennyi elpusztult növény és állati nedv ment veszendőbe. Mennyi mindenre lehetett volna használni azt az üzemanyag mennyiséget...
Megtanultam, hogy nem kell sietni. Mindenki siet és rohan valahova. Előtte én is rohantam mindig mindenhova. Miért?
Megvettem az elektromos autómat, beleültem és rohantam volna. Padlógáz a sarokig, satu fék, újra gáz, gyorsulás, piros lámpa, fék, gyorsulás, gyalogos át akar kelni, fék, stb. Szembesülmöm kellett, hogy ha ugyanolyan tempóban akarok közlekedni mint régen akkor nem kell hazamennem, mert az autóm akkumlátora le fog merülni és akkor ott fogok majd állni az út szélén és várom, hogy valaki szégyenszemre hazahúzzon. Nincs mit tenni óvatosan kell nyomnom a pedált, mert ezzel a töltöttséggel még haza is kell érjek. Húú de akkor a mögöttem jövő egykettes korzás hogy fog szidni, hogy mi a franc van, hogy miért nem megyek én is százhússzal a faluvégen mint a többi "rendes" ember. Ház bazd meg kispajtás, nekem nincs több kraftom és töltöttségem, leszarom, hogy te sietsz, előzzél és húzzál a fenébe... Ami előbb utóbb meg is történik. Az érdekes csak az, hogy egy 25km-es távon általában csak egy két kocsival korábban érkezik meg a sietős ember mint én, pedig én max 80-an mentem és a lejtőkön levettem a gázról a lábam.
Egy idő után hagytam a fenébe, kitettem egy kilencvenes és egy elektromos autó feliratot a kocsi seggére, hogy ennyi a max speed, ha gondolod előzzél. Ezzel meg az volt a gond, hogy mikor meglátták, hogy nem egy széria Saxo megy előttük, hanem egy igen különleges autó akkor meg nem akartak előzni. Kóstolgattak, hogy mit bírok menni, milyen a kocsi kívülről, keresték a különbségeket. Nemegyszer megelőztek és le is állítottak, hogy ugyanmá' ez tényleg elektromos autó? Tényleg nincs hangja. Mutassam már meg a motort. Stb.
Megtanultam, hogy korábban kell elindulnom kicsivel, észrevettem, hogy a sok-sok éven keresztül járt út mellett vannak fák, növények és virágok, sőt felfedeztem néhány lakott területet is amin eddig gázlevétel nélkül keresztül robogtam. A plusz időmet kihasználtam, hogy felkészüljek a napra, rádiót hallgassak, elgondolkozzak az élet értelméről. stb.
Rengeteg kellemes percet kaptam a kocsitól, megváltoztott tőle az életem, fogékony lettem az alternatív megoldások iránt. Az új lakásomban is több új alternatív energiatakarékos megoldást építettem be, köszönhetően ennek a kis kocsinak, pedig előtte az ilyen kiskategóriás autókat észre sem vettem az úton és magasról szartam a környezetvédelemre és ésszerűségre.
Rengeteg új barátom lett, megismertem több lehetséges megoldást, tervet és elképzelést az elektromos autózás népszerűsítéseként.
Megtanultam szervezni az életem, hogy nem kell mindig elrohanni egy gatyáért az ötven kilométerre levő nagyvárosba, megveszem akkor mikor arra van dolgom. Összeszedem az elintézni valókat és egy alkalommal felkerekedek és elmegyek.
Tehát mikor idejöttök ti tapasztalatlanok és arról papoltok, hogy az elektromos áram is fosszilis forrásból jön, meg hogy egy fostos dízel AX vagy Lupo sokkal jobb megoldás az autózás problémáinak a megoldására akkor nem tudok a témára átfogóan tekinteni.
Jön ez a duma, hogy az akkulátor is környezetszennyező, meg hogy megtérülési számítások, stb.
Nem látjátok a lényeget! Kényelmesek vagytok és beveszitek a multik és a kormányok etetését. Naná, nehogymár ne benzinnel járjunk. Mi lesz az adóval és a hasznunkkal?
A világ összes olajcége kapja be!
Olaj nem lesz örökké. Ámen.
Üdv: Hentes
Hentes2 2008.10.18 00:24:18
Nem beszéltem az elektromos autózás valódi költségeiről. Gondolom többeket inkább ez érdekel.
Feleselges azt számolni, hogy mennyi az áram, a fenntartás és a benzin ára.
Ha éjszakai áramról tölt az ember egy feltöltés a Saxónál egy szenvics ára volt. Kb 250-270 Ft. Nappalival a duplája. De tekintve, hogy az ember kevesebbet használja az elektromos autóját, sokszor itt-ott is tudja vagy kénytelen tölteni, a tényleges üzemanyag felhasználás költsége jóval alulmarad egy kisfogyasztású dízel kocsinál.
Karbantartási költségek nem jelentősek, tekintve, hogy nincsenek szűrők és folyadékok.
Az akkumlátor az más kérdés. Egy akku pakk az rohadt drága. A Saxóba kb 1.2 Milla újonnan a forgalmazónál.
Érdemes beleszámolni ezt az árat is a kocsi életébe. Így valóban nem túl olcsó összehasonlítva egy kiskocsival. De összességében a már előbb írtakat is beleszámnolva az autó léte nem megterhelő a tulaj számára. Kiskocsi fenntartása se ingyenes. Ha valami elromlik benne az is lehet sok százezres tétel.
Egy akku pakk kb 50-60 ezer km-re elég. Használattól erősen függően. A gyártó 70 ezret ad meg, de ez azért nem teljesen igaz. Annyit szerintem nem bír ki.
Még egy jótanács elektromos autó vásárló jelölteknek:
A jelenleg kapható és elérhető típusok nem tudják azt amit egy mai korszerű kisautó tud. Kisebb hatótáv, kisebb sebesség, súlyproblémák, stb.
Ezért ne várják tőle azt amit a normál autók tudnak.
Ha agyilag felkészültek együtt élni egy ilyen kocsival csak akkor vegyenek egyet, meglátják egy új dimenzió nyílik meg előttük.
Ha nem akkor csalódás lesz!
Hentes