Adatok
smartwizard
1 bejegyzést írt és 11 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban.
Mostanság Budapesten elég jól lehet autózni nappal. Aztán leszáll az éj, az autók többsége eltűnik, és járhatatlanná válik a város. Vélemények az azonos című írásunkról...
FATAL ERRORA blog írás hiányában leállt. A probléma megoldása érdekében cserélje ki a felhasználót.Avagy, aki lusta írni a blogját, minek tartja.A helyzet még változhat. Adott esetben látható is lesz :)Addig is találkozz velem élőben, és mesélek :D..
Belsőség
Tényleg olcsó lesz elektromos autóval járni? Ampera, és ami mögötte van
2010.10.29 06:30:00
A dudenhofeni Opel Ampera-villantáson nem tudtunk meg sokat, coming-out biztosan nem volt, de nálam jobbkor jobb helyeket megjárt újságíró kollégák azért hallottak egy-két pletykát, s ezeket a pletykákat azóta aláhúzta az Autocar magazin cikke is, amiben részletesen boncolják a…..
smartwizard
2010.10.30 02:19:24
@reyba: "Mondjuk Bp.-en 100.000 villanyautó napi 16kwh-val az 1.6 millió kwh naponta csak Bp.-en. Ha emlékeim nem csalnak akkor Magyarország napi fogyasztása 5-6 millió kwh. Kezdjünk el gyorsan építeni néhány erőművet ami nem szennyezi a levegőt, hogy pár év múlva legyen mivel táplálni az autókat."
- És ez még csak százezer, és nem a "tömeges elterjedés" katégória... És akkor még szorozgassunk, meg adjunk hozzá egy keveset, mert lehet ingázó, aki egy akkuval elmegy dolgozni, és amíg letudja a 8 órás napját, a melóhelyen tölt a kocsi, tehát ő már napi 2 töltéssel járul hozzá az áramfelvételhez. - Mi van, ha tényleg sokan akarnak villanyra váltani?
...Az erőműparkunk öregszik, lassan már a meglévő fogyasztásnak is aláesik a termelés, importra vagyunk szorulva. Fel kellene húzni 1-2 új atomerőmű blokkot, vagy nagyon nagy sebességgel, lenyomott árakon elterjeszteni a napelemes/szélkerekes rendszereket, mert ha minden háztartásban csak átlagosan 1kW teljesítmény be lenne építve (napi mondjuk 8-16kWh termelés évszak- és időjárásfüggően), az már sokat javítana a helyzeten.
A kettő együtt, vagyis decentralizált termelőrendszer, nagyobb és tisztább alaperőmű-teljesítménnyel már megoldaná a gondot. Ehhez per pillanat egy dolog hiányzik: Hogy odafent hozzárendeljék a pénzt.
Magukra a kocsikra is kerülhetne rengeteg napelem a fényezés rovására, ez is csak döntés kérdése lenne. Pár százalékkal az is javítaná a fogyasztás-termelés balanszot.
- És ez még csak százezer, és nem a "tömeges elterjedés" katégória... És akkor még szorozgassunk, meg adjunk hozzá egy keveset, mert lehet ingázó, aki egy akkuval elmegy dolgozni, és amíg letudja a 8 órás napját, a melóhelyen tölt a kocsi, tehát ő már napi 2 töltéssel járul hozzá az áramfelvételhez. - Mi van, ha tényleg sokan akarnak villanyra váltani?
...Az erőműparkunk öregszik, lassan már a meglévő fogyasztásnak is aláesik a termelés, importra vagyunk szorulva. Fel kellene húzni 1-2 új atomerőmű blokkot, vagy nagyon nagy sebességgel, lenyomott árakon elterjeszteni a napelemes/szélkerekes rendszereket, mert ha minden háztartásban csak átlagosan 1kW teljesítmény be lenne építve (napi mondjuk 8-16kWh termelés évszak- és időjárásfüggően), az már sokat javítana a helyzeten.
A kettő együtt, vagyis decentralizált termelőrendszer, nagyobb és tisztább alaperőmű-teljesítménnyel már megoldaná a gondot. Ehhez per pillanat egy dolog hiányzik: Hogy odafent hozzárendeljék a pénzt.
Magukra a kocsikra is kerülhetne rengeteg napelem a fényezés rovására, ez is csak döntés kérdése lenne. Pár százalékkal az is javítaná a fogyasztás-termelés balanszot.
Csak erős idegzetűeknek, tényleg, nem vicc. Nem töltöm át Indára, inkább ne terjesszük. Tessék. Katt! Én szóltam. Más: A 1749-es telefonszám felhívásával egyszeri 200 forintnyi pénzadomány juttatható el az ár- és belvízkárosultakhoz. Ha segíteni szeretnél, akkor…..
smartwizard
2010.06.08 15:07:59
@ziza133:
"millio dolog van amirol lehetne irni ... amikbol valoban tanulni/okosodni lehet!"
Olyasmit én is szívesen olvasok. ++
Nekem az is eszembe jutott, hogy lehetne egy totalcar wiki, amiben így a normál wikipedia cikkein túl, az oldalhoz annál közelebb, kényelmesen navigálhatna az olvasó, és több hasonló cikk tanulságait 1-1 TCwiki lapon lehetne összesíteni. Például sok turbós, felnis, kompresszoros információmorzsa egy helyre söpörhető. El tudnék képzelni olyan lapcímeket, mint TurboFAQ, GumicsereFAQ, és így tovább.
"millio dolog van amirol lehetne irni ... amikbol valoban tanulni/okosodni lehet!"
Olyasmit én is szívesen olvasok. ++
Nekem az is eszembe jutott, hogy lehetne egy totalcar wiki, amiben így a normál wikipedia cikkein túl, az oldalhoz annál közelebb, kényelmesen navigálhatna az olvasó, és több hasonló cikk tanulságait 1-1 TCwiki lapon lehetne összesíteni. Például sok turbós, felnis, kompresszoros információmorzsa egy helyre söpörhető. El tudnék képzelni olyan lapcímeket, mint TurboFAQ, GumicsereFAQ, és így tovább.
hirdetés
A mosógép ránézésre legalább automata volt, de rég ehetett utoljára ruhát, gondolom, ezt használják a bristolosok is gumikéder-puhításra, mint minden jófajta restaurátor. Meg talán a szövetbelsőket is ebben tisztítják, de erre nem mernék megesküdni. A Fagor…..
hirdetés Meg volt 350 lóerős majdnem kilencven éves, illetve 4450 lóerős ötven éves is. Rekordautókról van szó, melyek mind a brit Nemzeti Gépjárműmúzeumban laknak most, ismertebb nevén Beaulieu-ban. Szép sorban, színesen Négy kocsiról van szó, értékük felbecsülhetetlen.…..
smartwizard
2010.01.26 10:09:51
@GiXXXer: Vagy a Veyron majmolja ezt? :D
2009. augusztus 20.Már épp kezdett elhatalmasodni rajtam az idegbaj, amikor kislányom, a 4 éves Léna megszólalt:- Apa, miért nem ragasztasz oda egy lovacskás matricát? Nekem van olyanom!Milyen igaz... legfeljebb majd 2052-ben, a veteránvizsga előtt megint lefényeztetem egy kisebb…..
smartwizard
2009.11.10 02:15:57
Drága Olvasónk! Nagy nap a mai, mert hosszú veszekedések, tervezés, meetingek, zrikálás és kihullott hajszálak árán elmondhatjuk, itt az új Totalcar. A bal felső pixeltől a jobb alsóig mindent kicseréltünk, megújulásunk célja nem kizárólag a szebb külső - tehát nem egyszerű…..
smartwizard
2009.07.26 13:00:22
ööööömmmm
@macgyver_z: Nekem is a kedvencem volt az "oldaltörés nélküli változat" gomb...
Én sem szeretek lapozgatni egy cikken belül. Ugye visszatér ez a lehetőség?
[Csizmáskandúros szépen kérlelős tekintet]
@macgyver_z: Nekem is a kedvencem volt az "oldaltörés nélküli változat" gomb...
Én sem szeretek lapozgatni egy cikken belül. Ugye visszatér ez a lehetőség?
[Csizmáskandúros szépen kérlelős tekintet]
Az ix55 nagyon jó autó, remekül összerakták. Precíz és pontos, pont olyan, amilyennek egy japán autót elképzel a mi egyszerű, egységesített gondolkodású agyunk. Kívülről nem túl izgalmas, utastere azonban minden elvárást kielégít. Nem kínál olyan luxust, mint a prémium…..
smartwizard
2009.04.10 22:09:13
@The Good Boy: "A comment beküldésekor az Új Octavia Scout alapára 2.0 TDI DPF mocival 9.085.400... Extrákkal 11.211.800"
"Na ez aztán fájdalmasabb összeg volt, mint egy "luxusterepjárónak" nevezett valamiért 13,2 milka. Skoda dealer vagy-e?"
Nem, nem vagyok skoda díler, csak egyik kedvenc autóm az octavia scout és amire ez a kocsi való, (Városban, falun, telekre járni stb) arra egész jól megfelel a skoda is, csak jobb felszereltség mellett olcsóbb.
"Na ez aztán fájdalmasabb összeg volt, mint egy "luxusterepjárónak" nevezett valamiért 13,2 milka. Skoda dealer vagy-e?"
Nem, nem vagyok skoda díler, csak egyik kedvenc autóm az octavia scout és amire ez a kocsi való, (Városban, falun, telekre járni stb) arra egész jól megfelel a skoda is, csak jobb felszereltség mellett olcsóbb.
smartwizard
2009.04.11 13:39:37
@The Good Boy: "nem jött át a mondandóm, ezért leirom másként: 11,2 milka egy skodáért??????"
Nos, igen. Lehet, hogy furcsán hangzik, de ha utánaolvasol, mit tud ennyiért AZ a skoda, amiről beszéltem, szerintem nem fogod sokallni :) Legalábbis nem lesz már ilyen megdöbbentő. Persze, van sokkal kevesebbért is octavia, csak én most azt hoztam fel, ami vetélytárs lehet a kár ennek az IX55-nek, leszámítva a 7személyességet.
Nos, igen. Lehet, hogy furcsán hangzik, de ha utánaolvasol, mit tud ennyiért AZ a skoda, amiről beszéltem, szerintem nem fogod sokallni :) Legalábbis nem lesz már ilyen megdöbbentő. Persze, van sokkal kevesebbért is octavia, csak én most azt hoztam fel, ami vetélytárs lehet a kár ennek az IX55-nek, leszámítva a 7személyességet.
smartwizard
2009.04.11 14:24:18
@F/: Ez is egy lehetőség :)
Belépve többet láthatsz. Itt beléphetsz
Mikor fizet ki egy ilyen beruházást vajon a kormány, vagy a főváros? - Gondolom, nem 50 cent meg két perc volt kiépíteni a rendszert.
[quote]vizsla_barat: megint USA. Majd minden keresztezodesben van egy nagy indukcios tekercs az utban vagy kamera. Igy ejszaka a fobb utnak prioritasa van,ha valaki jon keresztbe,atall a lampa. Mennyivel ertelmesebb...[/quote]